Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Panou presurizat ACM - probleme

Coordonate sistem Stereo 1970 bra...

Un sunet ciudat
 Firme cuptoare si plite

Raspunderea patrimoniala.

Umiditatea in casa

Viagra fara sa afle iubita
 The Enforcer (2022)

Centrala nu porneste sa incalzeas...

Strategii de trading. Crypto sau ...

Lipsa sunet pe OSX dar funcț...
 GOLF 5 1.9 TDI BXF 90CP

Display Asus ROG Strix G15 2021

Sfat achizitie Volvo XC40 (Volvo ...

Traducere germana
 

Transfagarasan

- - - - -
  • Please log in to reply
235 replies to this topic

#73
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005

 Above_Gods, on Aug 25 2008, 18:59, said:

P.S. : am coborat cu motorul scos din viteza si foloseam frana de serviciu   :)  e drept ca eram foarte atent la viraje , iar cand , la un moment dat , a inceput ploaia , am folosit frana de motor , pt ca riscam prea mult cu frana de picior .

in rest ... drum bun !
Numai prostii ii inveti pe incepatori, nu se coboara decit cu masina cuplata intr-o treapta de viteza, depinde de panta, treapta 2 sau 3.
De ce ? Pt ca solicitind frinele si neavind cind sa se raceasca, exista pericolul de a bloca pistonasele de frina si de a ramine fara frina, sau de a incinge placutele de frina pina numai au aderenta pe discuri si automat tot fara frina se ramine.

#74
Above_Gods

Above_Gods

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 844
  • Înscris: 03.06.2008

 MAK, on Aug 25 2008, 19:58, said:

Numai prostii ii inveti pe incepatori, nu se coboara decit cu masina cuplata intr-o treapta de viteza, depinde de panta, treapta 2 sau 3.
De ce ? Pt ca solicitind frinele si neavind cind sa se raceasca, exista pericolul de a bloca pistonasele de frina si de a ramine fara frina, sau de a incinge placutele de frina pina numai au aderenta pe discuri si automat tot fara frina se ramine.


eu am spus cum am coborat eu , nu l-am sfatuit cum sa coboare .

si nu te gandi ca tineam frana apasata continuu , franam inainte de curbe (la o distanta de siguranta inainte de inceperea curbei) , iar dupa ce trecea virajul dadeam drumul la frana pana imi luam viteza (aprox 50 - 60 km/h) . stiu si eu ca nu terbuie sa tii frana apasata mult timp  :)

P.S. : cand a inceput ploaia si am inceput sa folosesc frana de motor , frana de serviciu functiona perfect , desi coborasem >= 15 km . desigur ca unui incepator o sa ii recomand frana de motor , ca sa fiu impacat cu mie insumi ca nu a ramas ala fara frana pe serpentine .
P.S. 2 : si eu sunt aprox incepator la cei ~3000 km pe care ii am cu masina , insa pana acum niciodata nu am avut probleme , fie ca eram pe serpentine , fie prin ploaie , fie in oras , sau in orice alta combinatie ; sunt de parere ca in primul rand tre sa ai un mers preventiv si apoi sa te gandesti ce metoda de mers ar fi mai buna .

#75
paul_kelso

paul_kelso

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,965
  • Înscris: 08.08.2005
E misto sa cobori in frana de motor si in curbe sa calci ambreiajul.

#76
Danny1

Danny1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 531
  • Înscris: 21.06.2005
eu as fi coborat cu motorul turat in a 3,a. cum se invart rotile in gol pe asfalt ia curba mai bine

#77
badboyallyn

badboyallyn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,875
  • Înscris: 01.05.2007

 Above_Gods, on Aug 25 2008, 18:59, said:

eu am experienta de ~3000 km si am condus pe un drum , zic eu , mai dificil ca Transfagarasanul . este vorba de drumul ce leaga localitatiel Stelvio si Dervio in italia . am ajuns la 2760 m altitudine . asfaltul este foarte bun , insa drumul e dificil pt ca este EXTREM de virajat , are curbele foarte stranse si rampele sunt mai pronuntate ca pe Transfagarasan . am folosit treptele 2 si 3 , iar in unele cazuri treapta 1 . cat timp nu vrei sa arati ca esti superman , poti sa stai linistit .
deci , du-te fara probleme pe Transfagarasan si mergi linistit(calm si fara demonstratii de virtuoazitate) .

P.S. : am coborat cu motorul scos din viteza si foloseam frana de serviciu   :)  e drept ca eram foarte atent la viraje , iar cand , la un moment dat , a inceput ploaia , am folosit frana de motor , pt ca riscam prea mult cu frana de picior .

in rest ... drum bun !

Stelvio.jpg

aici au facut cei de la top gear o emisiune, au spus ca este printre cele mai bune drumuri din lume, daca nu ma insel chiar primul.. dar ei au avut un gallardo un db9 si un 911. nu au recomandat nimic incepatorilor, dar sunt sigur ca daca ar fii facut-o nu le-ar fi spus sa coboare cu masina scoasa din viteza si frecand franele non-stop.. :confuzzled:

#78
Danny1

Danny1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 531
  • Înscris: 21.06.2005

 badboyallyn, on Aug 25 2008, 21:15, said:

aici au facut cei de la top gear o emisiune, au spus ca este printre cele mai bune drumuri din lume, daca nu ma insel chiar primul.. dar ei au avut un gallardo un db9 si un 911. nu au recomandat nimic incepatorilor, dar sunt sigur ca daca ar fii facut-o nu le-ar fi spus sa coboare cu masina scoasa din viteza si frecand franele non-stop.. :confuzzled:

asta am avrut sa zic si eu... pe coborarile alea franele se incalzesc extrem de mult, si noi nu avem pe masinile noastre de serie sistem de franare de F1 sau supercars .

frana de motor + frana de pedala cand trebuie. asa te invata si la scoala

#79
Marius3k

Marius3k

    Rechin de stepă, "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,583
  • Înscris: 14.03.2006

 badboyallyn, on Aug 25 2008, 22:15, said:

aici au facut cei de la top gear o emisiune, au spus ca este printre cele mai bune drumuri din lume, daca nu ma insel chiar primul.. dar ei au avut un gallardo un db9 si un 911. nu au recomandat nimic incepatorilor, dar sunt sigur ca daca ar fii facut-o nu le-ar fi spus sa coboare cu masina scoasa din viteza si frecand franele non-stop.. :confuzzled:
Poti pune un link, ceva?

#80
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006

 Danny1, on Aug 25 2008, 22:21, said:

asta am avrut sa zic si eu... pe coborarile alea franele se incalzesc extrem de mult, si noi nu avem pe masinile noastre de serie sistem de franare de F1 sau supercars .
Franele alea de care spui tu au nevoie de viteza ca sa se raceasca...

in rest ce sa spun. si eu as fi coborat pe acolo, peisajul e misto, cred ca mergea si in marsarier, ce atata complicatie cu frana de motor?  :huh:
La ce sa ii trebuiasca frana de motor daca stie omul ca nu trebuie sa stea mult cu piciorul pe frana? Doar are deja 3000 km. eu cred ca sunteti carcitasi si il invidiati ca a facut traseul ala si voi nu.  ^_^

#81
Danny1

Danny1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 531
  • Înscris: 21.06.2005

 xtremdriving, on Aug 25 2008, 21:42, said:

Franele alea de care spui tu au nevoie de viteza ca sa se raceasca...

in rest ce sa spun. si eu as fi coborat pe acolo, peisajul e misto, cred ca mergea si in marsarier, ce atata complicatie cu frana de motor?  :huh:
La ce sa ii trebuiasca frana de motor daca stie omul ca nu trebuie sa stea mult cu piciorul pe frana? Doar are deja 3000 km. eu cred ca sunteti carcitasi si il invidiati ca a facut traseul ala si voi nu.  ^_^


au nevoie sa se raceasca cand sint incalzite aiurea. si nu vad cu ce viteza poti sa mergi intr,o coborare pe serpentine.  
oricum la coborare in a 3a ai destula viteza si in frana de motor

#82
wizake

wizake

    ¯\_(ツ)_/¯

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,278
  • Înscris: 24.05.2003

 Marius3k, on Aug 25 2008, 22:29, said:

Poti pune un link, ceva?

cum, nu stii episodul? e bestial :D
http://www.youtube.c...est driving roa

Part 1
Part 2
Part 3
Part 4

Edited by wizake, 25 August 2008 - 22:39.


#83
Above_Gods

Above_Gods

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 844
  • Înscris: 03.06.2008

 xtremdriving, on Aug 25 2008, 22:42, said:

Franele alea de care spui tu au nevoie de viteza ca sa se raceasca...

in rest ce sa spun. si eu as fi coborat pe acolo, peisajul e misto, cred ca mergea si in marsarier, ce atata complicatie cu frana de motor?  :huh:
La ce sa ii trebuiasca frana de motor daca stie omul ca nu trebuie sa stea mult cu piciorul pe frana? Doar are deja 3000 km. eu cred ca sunteti carcitasi si il invidiati ca a facut traseul ala si voi nu.  ^_^



partea cu invidia se poate , e super misto drumul . dupa ce am vazut respectiva emisiune la Top Gear am configurat traseul   :thumbup:  .  am mers si pe la viductul Millau , unde au mai facut o eimisiune . ce sa zic , podul ala e superb .... la fel si raul peste care e facut si deasemenea intreaga zona .

poza atasata e pe partea de urcare , la coborare drumul a fost mai lin , mai lung si curbe mai largi , de aia nu am folosit frana de motor .
dupa cum am spus , coboram cu aprox 40-50 km/h , fara sa pun piciorul pe frana decat in curbe , de aia nu am avut probleme cu supraincalzirea placutelor si discurilor ; nu stiu ce sariti atata ca nu am facut frana de motor .

Edited by Above_Gods, 25 August 2008 - 22:41.


#84
kalmar33

kalmar33

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 06.07.2008

 Above_Gods, on Aug 25 2008, 18:59, said:

eu am experienta de ~3000 km si am condus pe un drum , zic eu , mai dificil ca Transfagarasanul . este vorba de drumul ce leaga localitatiel Stelvio si Dervio in italia . am ajuns la 2760 m altitudine . asfaltul este foarte bun , insa drumul e dificil pt ca este EXTREM de virajat , are curbele foarte stranse si rampele sunt mai pronuntate ca pe Transfagarasan . am folosit treptele 2 si 3 , iar in unele cazuri treapta 1 . cat timp nu vrei sa arati ca esti superman , poti sa stai linistit .
deci , du-te fara probleme pe Transfagarasan si mergi linistit(calm si fara demonstratii de virtuoazitate) .

P.S. : am coborat cu motorul scos din viteza si foloseam frana de serviciu   :)  e drept ca eram foarte atent la viraje , iar cand , la un moment dat , a inceput ploaia , am folosit frana de motor , pt ca riscam prea mult cu frana de picior .

in rest ... drum bun !

Stelvio.jpg
un adevar incomplet pate fi uneori o minciuna cat tf. e f interesant sa cobori cu ambreiajul apasat (pedala), masina o ia la vale, dupa care tre sa nimeresti treapta corespunzatoare vitezei. de ce sugerezi incapatorilor chestii mai delicate? ce inseamna "foarte atent la viraje"; cat de stranse erau virajele, ce gropi ai avut inaintea lor, cat de mult timp ai apasat ambreiajul? de ce bagi chestii relative in text? omul e incepator, poate obisnuit cu drum de ses, frana de motor mai putin.... cand faci o afirmatie e bine sa ai in vedere persoana careia i te adresezi, nu de alta, dar poti avea pe creier o cruce fara sa sti de ea... sunt oameni care a doua zi dupa examen sunt super pe drumuri, orcum ar fi ele, altii NU. de ce sa fortam lucrurile?
personal, am trecut de vreo 2 ori pe acolo. la capitolul sugestii, daca nu e prea tarziu (in sensul ca plimbarea a fost facuta): a nu se avea treaba cu peisajul (soferul tre sa uite unde este si sa-si vada de strada lui, pana la urma asfaltul nu-i mai ingust sau mai lat ca pe un drum obisnuit), a se utiliza frana de motor, fara teribilisme (valabil pt toti km patriei de altfel), a nu se avea treaba cu tampitii care se cred la monte carlo, faza scurta aprinsa in orice situatii ca sa fie vazut, doua - trei pauze pe fiecare versant ( pt odihna si bucurie a ochilor, poze, eventual, moment de recunostiinta pt cei care l-au facut), alte nevoi... musai pauza sus la lac, nu de alta da se schimba si setarea, de la urcat la coborat, si e "destul" de frumos.
la capitolul copilot, asta poate fi bun pt sfaturi / inlocuire in caz de nevoie, dar nu suficient. ajung 2 sec pentru a o lua-o la vale direct. cat de "in priza" poti tine un copilot? poate ajuta, dar nu inlocui dupa ce s-a intamplat...... nu asi miza prea mult pe el - e vorba de responsabilitate, cum draq imparti volanul, poate e mai bine ca soferul sa fie 100% responsabil de la inceput decat sa fie un tap ispasitor langa el, probabil ca ati auzit de ultimele cuvinte ale lui bula: "liber dreapta".....
pe tf ( si nu numai), soferul e un sclav care tre sa duca la destinatie pe ailalti, daca se poate intregi, => TREBUIE SA CONDUCA si sa fie constient de vietile pe care le are linga el in cabina INTREGA a masinii...

grija la ....

#85
Above_Gods

Above_Gods

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 844
  • Înscris: 03.06.2008

 kalmar33, on Aug 25 2008, 23:54, said:

un adevar incomplet pate fi uneori o minciuna cat tf. e f interesant sa cobori cu ambreiajul apasat (pedala), masina o ia la vale, dupa care tre sa nimeresti treapta corespunzatoare vitezei. de ce sugerezi incapatorilor chestii mai delicate? ce inseamna "foarte atent la viraje"; cat de stranse erau virajele, ce gropi ai avut inaintea lor, cat de mult timp ai apasat ambreiajul? de ce bagi chestii relative in text? omul e incepator, poate obisnuit cu drum de ses, frana de motor mai putin.... cand faci o afirmatie e bine sa ai in vedere persoana careia i te adresezi, nu de alta, dar poti avea pe creier o cruce fara sa sti de ea... sunt oameni care a doua zi dupa examen sunt super pe drumuri, orcum ar fi ele, altii NU. de ce sa fortam lucrurile?

pe drumul ala nu sunt gropi , deci asta nu e o problema . la viraje incetineam pana aproape de oprire (5-10 km/h) , iar in acest timp eram atent la traiectoria masinii mele (nu sunt genul care sa taie banda cand ia o curba) si la eventualele masini cu care ma puteam intalni .
ambreiajul nu l-am apasat , masina mergea cu schimbatorul de viteze la punctul neutru , viteza regland-o din frana , fara sa depasesc 40-50 km/h si fara sa tin apasata frana incontinuu , chiar daca panta era mai lunga . pana acum nu am recomandat nimanui sa evite frana de motor . din contra , recomand prudenta si adaptarea stiului de condus adecvat drumului . daeasemenea , celui ce voia sa mearga pe Transfagarasan i-am recomandat prudenta , nu sa forteze .


personal, am trecut de vreo 2 ori pe acolo. la capitolul sugestii, daca nu e prea tarziu (in sensul ca plimbarea a fost facuta): a nu se avea treaba cu peisajul (soferul tre sa uite unde este si sa-si vada de strada lui, pana la urma asfaltul nu-i mai ingust sau mai lat ca pe un drum obisnuit), a se utiliza frana de motor, fara teribilisme (valabil pt toti km patriei de altfel), a nu se avea treaba cu tampitii care se cred la monte carlo, faza scurta aprinsa in orice situatii ca sa fie vazut, doua - trei pauze pe fiecare versant ( pt odihna si bucurie a ochilor, poze, eventual, moment de recunostiinta pt cei care l-au facut), alte nevoi... musai pauza sus la lac, nu de alta da se schimba si setarea, de la urcat la coborat, si e "destul" de frumos.

si eu am facut pauza cand am vrut sa admir peisajul . in sensul ca am oprit si asigurat masina , cat mai in dreapta , cu avarii puse pt orice eventualitate . insa cred ca asta o face orice sofer constient , pt ca poti sa ai experienta de 5000000 km , daca esti inconstient ....
normal ca in timp ce conduceam eram atent la drum .



la capitolul copilot, asta poate fi bun pt sfaturi / inlocuire in caz de nevoie, dar nu suficient. ajung 2 sec pentru a o lua-o la vale direct. cat de "in priza" poti tine un copilot? poate ajuta, dar nu inlocui dupa ce s-a intamplat...... nu asi miza prea mult pe el - e vorba de responsabilitate, cum draq imparti volanul, poate e mai bine ca soferul sa fie 100% responsabil de la inceput decat sa fie un tap ispasitor langa el, probabil ca ati auzit de ultimele cuvinte ale lui bula: "liber dreapta".....
pe tf ( si nu numai), soferul e un sclav care tre sa duca la destinatie pe ailalti, daca se poate intregi, => TREBUIE SA CONDUCA si sa fie constient de vietile pe care le are linga el in cabina INTREGA a masinii...

nu am avut copilot si nici nu am vb ceva despre asta pana acum . nici nu cred ca as fi avut nevoie de copilot : nu am obosit , nu am mers haotic , etc.

grija la ....

Edited by Above_Gods, 25 August 2008 - 23:34.


#86
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
Gata cu frinele, ca iasa un topic tehnic.   :)

#87
Above_Gods

Above_Gods

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 844
  • Înscris: 03.06.2008
off : nu am sugerat nimanui cum sa conduca , doar am spus cum am condus eu , considerand ca frana de motor provoaca prea mare agitatie pe forum .

on : in afara de drumul dintre Stelvio - Dervio , alte drumuri de condus mai sunt :
- toata Riviera franceza , daca reusesti sa nu prinzi ambuteiaje ; eu cand am fost se mergea ca melcul , insa nu cred ce mai are rost sa vb de ceea ce am vazut
- pe drumul de la Villach (Austria) inspre bolzano(italia) , pe portiunea cu munti : acolo pe unele portiuni se merge pe o sg banda . peisajele sunt superbe , asfaltul impecabil
- dinspre Verviers (Belgia) inspre Kaiserslauten (Germania) , munte si asfalt ca-n palma
- prin Normandia (Franta) peisajul nu e spectaculos , insa mie mi-a placut , sunt campii batute de vant cat vezi cu ochii , iti da impresia ca esti in pustiu .
- pe malul lacului Como
- in romania sunt foarte multe drumuri de mers , pacat ca asfaltul e sub orice critica .

#88
CataPro

CataPro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,701
  • Înscris: 09.04.2005
am fost prin iulie parca si era interzis drumul pe versantul nordic dupa 21 (parca) ?!!!!!

Era si o ceata (nori, de fapt)... cred ca se lasase atunci... dar am intrat pe interzis ca nu puteam sa innoptez sus... au ajutat proiectoarele atunci. Mai era cineva care mergea mult mai incet, a trebuit sa-l depasesc (incepator?). Si un oier cu lumina albastra, saracile oi. A fost o experienta neobisnuita; abia vedeai drumul.

#89
kalmar33

kalmar33

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 06.07.2008
pana la urma, fiecare cu stilul lui de condus. eu tin minte un fel de regula, care suna cam asa: cobori in frana de motor cu viteza cu care ai urca dealul respectiv.
cu scuze pt mak revin la frana de motor, respectiv frana de motor vs. punct mort al cv/ambreiaj calcat (practic, in amandoua situatiile se rupe motorul de transmisie din pdv al sincronizarii turatiilor arborelui cotit cu cei din cutia de viteze). combinand frana de  motor cu frana de serviciu (din pdv practic, la un drum cum e tf, esti nevoit sa le folosesti pe amandoua, cea de motor pt a mentine masina la o viteza redusa cat de cat adecvata, cea de serviciu la nevoie), imparti efortul de incetinire al masinii pe doua sisteme total separate ale acesteia: propulsie si franare, evitand suprasolicitarea unuia dintre ele.
cer scuze pentru paranteze la paranteze, dar cred ca e mai bine in felul acesta pentru a detalia anumite afirmatii.
la mersul cu cutia de viteze (cv) in punctul mort, in opinia mea, mai apare un neajuns in caz de urgenta, si anume obligativitatea de a face o manevra suplimentara (cere si asta cateva fractiuni de secunda care pot fi importante la un moment de inghesuiala), si anume apasarea ambreiajului. in acelasi context, la mersul cu masina in punctul mort cv, dispare unul dintre elementele principale de control ale masinii, si anume acceleratia. intrand in reflex, se poate merge la un moment dat pe drum drept din inertia masinii ( asta se intampla cand mergi in punctul mort al cv), si poate ai nevoie de acceleratie, din nou, gest suplimentar de calcat pedala de ambreiaj. ca o concluzie din partea mea, nu recomand mersul cu cv in punctul mort.
aveti grija...

#90
Marius3k

Marius3k

    Rechin de stepă, "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,583
  • Înscris: 14.03.2006

 badboyallyn, on Aug 25 2008, 22:15, said:

aici au facut cei de la top gear o emisiune, au spus ca este printre cele mai bune drumuri din lume, daca nu ma insel chiar primul.. dar ei au avut un gallardo un db9 si un 911.

 wizake, on Aug 25 2008, 23:33, said:

cum, nu stii episodul? e bestial :D
Bun, m-am holbat de doua ori la el. Concluzia: de ce dracu' n-au zis ca drumul ala e in ROMANIA???

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate