Transfagarasan
Last Updated: May 02 2014 09:45, Started by
torex
, May 22 2008 09:55
·
0

#1
Posted 22 May 2008 - 09:55

Salut!
Am un prieten care abia si-a luat masina si e tare bucuros de ea ![]() Intrebrea mea este daca voi considerati ca experienta lui de, sa zicem 1500-2000 km pana la vara, o sa ii permita sa faca traseul fara nicio problema. (pentru ca eu tin la el si nu vreau sa aud ca a cazut prin prapastiile alea ![]() Eu i-am explicat cat de cat cam cum e pe acolo (eu nu am carnet, dar am fost pasager pe acest traseu), dar el nu intelege. A zis ca vrea sa auda niste pareri avizate. Asa ca astept parerile voastre. |
#2
Posted 22 May 2008 - 10:16

torex, on May 22 2008, 10:55, said: Salut! Am un prieten care abia si-a luat masina si e tare bucuros de ea ![]() Intrebrea mea este daca voi considerati ca experienta lui de, sa zicem 1500-2000 km pana la vara, o sa ii permita sa faca traseul fara nicio problema. (pentru ca eu tin la el si nu vreau sa aud ca a cazut prin prapastiile alea ![]() Eu i-am explicat cat de cat cam cum e pe acolo (eu nu am carnet, dar am fost pasager pe acest traseu), dar el nu intelege. A zis ca vrea sa auda niste pareri avizate. Asa ca astept parerile voastre. ![]() |
#3
Posted 22 May 2008 - 10:45

E din Bucuresti? Daca da, eu cred ca o sa i se para obositor drumul pana acolo.... la inceput si mie mi se parea obositor sa conduc chiar si 150 km intr-o zi. Deci eu as zice sa mearga mai intai pana la mare, pana pe la predeal (dar nu mai incolo).... si mai incolo sa incerce transfagarasanu.
In rest, cum zicea extremdriving......... Edited by claud20012, 22 May 2008 - 10:47. |
#4
Posted 22 May 2008 - 11:04

se descurca fara nici o problema.a facut totusi o scoala de soferi,a dat un examen ca sa arate ca e in stare,daca merge usor,fara muzica tare si anturaj prost,ar putea chiar sa-i placa din prima
![]() |
#5
Posted 22 May 2008 - 11:08

Daca tine neaparat sa mearga, sa ia pe cineva cu experienta cu el, care ori sa conduca la dus in asa fel incat sa faca Transfagarasanul proaspat, ori sa il secondeze cu indicatii, si sa fie gata sa il inlocuiasca daca nu mai vrea sa conduca.
Ca incepator cel mai mare pericol pe acolo e sa fie furat de peisaj si sa uite de curbe/redus viteza, sa nu tina banda, si alte asemenea. Totusi daca e un om responsabil si cu bune abilitati (pe cat or fi ele de bune la un incepator), caci mai sunt si de-astia, nu vad de ce, impreuna cu un alt sofer in masina n-ar face traseul. Eventual sa il lase pe cel cu experienta la coborare. Toate astea le-am scris presupunand ca va merge pe TF la vara cand e uscat si vizibilitate buna, acum n-are ce cauta acolo un incepator. |
#6
Posted 22 May 2008 - 11:09

Ii recomand sa faca intai culoarul Rucar-Bran. Daca se descurca pe acolo, poate sa incerce si pe Transfagarasan.
Cat despre distanta parcursa, depinde de fiecare in parte, cum percepe drumul lung. Mie unul imi place sa conduc, am si o masina comoda, si pot merge lejer 400-500km. Dar deja de la 200km in sus intervine oboseala, amorteala...si evident mai trebuie sa opresc si sa ma destind... |
#7
Posted 22 May 2008 - 11:20

eu cred ca s-ar descurca.. la coborare sa fie foarte atent, iar la urcare, intradevar, sa stea concentrat si sa nu fie furat de peisaj. Totusi, cred ca ar trebui sa recurga la o astfel de calatorie doar daca este ceva urgent. I-as recomanda sa aibe cel putin 5000 de km (inclusiv cateva sute de km de condus pe drum de munte) parcursi pana sa se incumete sa se catere p-acolo.
![]() |
#8
Posted 22 May 2008 - 11:29

Daca tine la masina lui, nu poate sa goneasca prea tare p-acolo. E full de gropi drumu, sub orice critica. Peisajul insa este de basm.
ON TOPIC: Daca se hotaraste sa mearga, cel mai bine ar fi sa mai fie cu cineva in dreapta care sa aibe o oarecare experienta. |
#9
Posted 22 May 2008 - 12:36

Mai stati naibii pe acasa si nu mai umblati creanga atata. Au destule subiecte aia de la prostv pentru stirile de la ora 5, voi mai lipseati.
La cum se fac scolile de soferi acum, nici oprirea / plecarea in / din panta nu stie sa o faca si vrea pe TF. |
#10
Posted 22 May 2008 - 16:02

NU mi se par relevanti nr de km parcursi.Transfagarasanul nu se compara cu mersul pe autostrada sau bara la bara.
Daca tine neaparat sa mearga recomandarea mea e sa aiba in dreapta un sofer cu experienta,eventual sa nu mai fie alte persoane in masina care ar face comentarii de genul:"ce serpentine fumoase in vale","uite acolo zapada","uite o capra"etc. care i-ar putea distage atentia. |
#11
Posted 22 May 2008 - 16:21

Nu mi se pare ceva extraordinar sa parcurgi Transfagarasanul. Cum spuneau si mai sus daca nu te lasi furat de peisaj traseul este ok. Insa problema e alta! Din punctul meu de vedere problema e oboseala acumulata pana acolo. Ar fi de recomandat sa il faca in 2 zile, sa inopteze pe la o cabana pe acolo sau sa lase pe altcineva la intors. Sunt aproximativ 600 de km dus intors pana la balea lac si inapoi. Mult prea mult pentru un incepator intr-o singura zi.
EDIT: Noi toti pe aici vorbim de lucruri generale. Nu are nimeni de unde sa stie cat de bine se descurca respectivul la volan. Ca sa zic asa, sunt fel si fel de incepatori. Altii conduc dupa 1000km ca altii dupa 10.000km. Edited by bossake, 22 May 2008 - 16:28. |
|
#12
Posted 22 May 2008 - 19:42

Si la 10000 km ti se pare ca deja ar fi sofer?
La modul ultrasimplificat in care se fac acum scolile de soferi, cand in cele 30 de ore nu ai cum sa faci mai mult de 3-400 km (chiar daca norma ar fi de 1000 din cate tin minte), cand se iau permise pe spaga si alte asemenea, pot sa garantez ca un astfel de proaspat "sofer" nu are nici reflexele formate, nu simte masina in nici un fel si se pierde foarte usor la orice situatie un pic mai altfel. Eu unul m-am saturat sa aud de tineri teribilisti care se cred asii volanului. Pana la urma, face fiecare ce vrea cu viata lui dar, aveti grija de a celorlalti de pe langa voi. |
#13
Posted 22 May 2008 - 21:55

Sa mearga cu atentie, fara muzica tare si fara galagiosi in masina care i-ar putea distrage atentia. Important e sa nu-i fie frica. Daca are emotii mai bine sa stea acasa. Altfel poate sa mearga linistit. La coborare sa nu cumva sa coboare cu mai mult de a 3-a!!! Frana de motor e sfanta acolo
![]() ![]() |
#14
Posted 22 May 2008 - 21:56

Experienta si abilitatile se dobandesc doar conducand, asta e clar. In toate conditiile de trafic sau meteorologice si pe toate tipurile de drum. Problema e ca drumurile de munte au un specific aparte iar locatia domiciliului conteaza foarte mult. Daca stai intr-o localitate montana si inevitabil circuli zilnic pe serpentine, TF-ul nu va parea de speriat. Daca insa esti obisnnuit cu drumuri de campie, iti va veni destul de greu sa te adaptezi unui drum virajat si sa mergi in asa fel incat sa nu incurci traficul. O spun din proprie experienta, la primul meu drum pe Valea Prahovei mi se parea ca sunt teleghidat, nu intelegeam cum toti ma depasesc cu nonsalanta in timp ce eu faceam eforturi disperate sa tin masina pe drum! Nu e deloc placut sa vezi un tir de cateva tone cum sta la cativa cm de bara ta, incercand cu disperare sa gaseasca o portita pentru a depasi...
Parerea mea e ca in primul an n-ar trebui sa se incumete pe Transfagarasan, oricum va fi prea crispat pentru a intelege ceva din drumul asta. ![]() |
#15
Posted 23 May 2008 - 01:14

Sa isi ia pe cineva cu multa experienta. Ala o sa observe cand oboseste, o sa il coordoneze unde nu se descurca si o sa il inlocuiasca daca e cazul.
Si sa mearga cand incep sa fie mari sansele sa prinda drum uscat. Nu de alta, dar de obicei incepator + masina noua + serpentine + drum ud = love, cu sau fara copilot experimentat. Recitind primul post, vad ca vrea sa mearga la vara. Daca o sa mai faca vreun drum-doua pana la munte, cu experimentat cu pornirea din rampa, frana de motor si tehnicile specifice, cred ca se va descurca ok. Edited by AlexIP, 23 May 2008 - 01:17. |
#16
Posted 23 May 2008 - 01:25

ce e acolo pe transfagarasan? o zona turistica? ce e ? sau duce la o astfel de zona ?
nustiu cat de mult difera transfagarasan de bucuresti-brasov-miecurea-ciuc-toplita (pe asta am mers din start) cam traseul acest il mergeam din start plus inca vo 150 km pana la bucuresti....apoi din toplita de jur inprejur la Bicaz....pe toate traseele (prin borsec) de pe la toplita la sovata si de la toplita spre iasi acolo la brasov sunt doar cateva serpantine...... la orice drum tre sa fii atent....fie el TF fie de la casa la servici.... daca te prinde ploaia prin serpantine e mai bine sa te opresti in cel mai inalt punct pe care te prinde ( ca sa nu te ia puhoiul de apa daca ploua torential cand esti pe panta) tre sa mearga cu o viteza mai redusa...sa nu atraga atentie marilor smecheri cu Dacia 1310(localnici) care numai depasiri cu vizibilitate 5 m fac (in curba) pe linie continua desigur si cu cele mentionate mai sus....sa mai fie cineva sofer in masina cu experienta. cu intrarea mai incet in curbe de 180....cu ~20 in functie de directie (stanga/dreapta) Edited by Chiril, 23 May 2008 - 01:27. |
#18
Posted 23 May 2008 - 02:01

cind se deschide drumul?
prima data am mers in copilarie pe el, cind nu era inca asfaltat... ultima data, in 1998, am urcat cu telecabina. era luna iulie si sus inca era zapada. drumul era varza, de aceea lasasem masinile jos si am urcat cu telecabina. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users