Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Pareri? Este fiabil?Aer condition...

1 zi/noapte Gura Portitei

Samsung Galaxy S23 Plus

Recomandare TV Samsung QLED
 Cat ar trebui sa ma coste o incar...

UBB camin

Boxe active pentru terasa

pret manopera
 ce acte sunt necesare la inregist...

stabilizator tensiune problema lu...

Voi raportati undeva tentativele ...

Cat timp se pierde cu fisa medica...
 Ce se poate face intr-o balta de ...

Jaluzele sau rolete interior

Imagine cu tenta galbuie

Noul Suzuki Swift 2024
 

Scoala cu 30% reducere!

- - - - -
  • Please log in to reply
18 replies to this topic

#1
duculeana

duculeana

    Erou de sacrificiu

  • Grup: Banned
  • Posts: 7,889
  • Înscris: 08.10.2006
Elevii de gimnaziu vor avea de învățat mai puțin din această toamnă. Din 2009 ar putea avea și un orar mai scurt. :angry:

Programele școlare pentru gimnaziu vor fi „subțiate“ cu aproximativ 30% din această toamnă, printr-un ordin de ministru. Modificările îi privesc, deocamdată, doar pe elevii actualelor clase a V-a și a VI-a, astfel încât cei care se pregătesc pentru tezele cu subiect unic să aibă continuitate în ceea ce privește materia. O altă schimbare importantă ar putea surveni din anul școlar 2009-2010: elevii vor avea maximum cinci ore pe zi, și asta abia când ajung în clasele a XI-a și a XII-a, a promis ieri Zvetlana Preoteasa, secretarul de stat pentru învățământ preuniversitar. Școlarii din gimnaziu ar putea avea chiar un număr mai mic de ore zilnic.

Reprezentanții Ministerului Educației au mai spus că, din vară, se va lucra și la decongestionarea materiilor din liceu.

Geneza Pământului nu mai contează

Astfel, la limba și literatura română de clasa a V-a vor dispărea multe noțiuni care privesc dinamica vocabularului. Noțiunile de geometrie de clasa a IV-a vor fi studiate în clasa a V-a, iar patrulaterele „se mută“ din clasa a VI-a în clasa a VII-a. La fizică se va pune mai mult accent pe activitatea practică, de laborator, căreia i se va face loc prin renunțarea la o parte din teorie.

La istorie nu se va mai studia într-a V-a despre populații primitive în epoca contemporană, iar la geografie au fost scoase foarte multe elemente legate de geografia fizică, forma Pământului, formarea și evoluția reliefului, Orientul Apropiat și Orientul Mijlociu.

Religia va avea o programă complet nouă, din primul și până în ultimul an de studiu. La realizarea sa au participat profesori care reprezintă toate cultele.

Cu binecuvântarea psihologilor

Actuala revizuire nu este cea mai bună, însă este tot ce s-a putut face în cele șase luni de când s-a început lucrul, a spus Preoteasa. „În toamnă am cerut reducerea cu 70% a programei de studiu, speram atunci să ajungem măcar la 40%“, a precizat secretarul de stat, care a adăugat că în această acțiune au fost implicați 1.259 de profesori de la toate specialitățile. Au fost consultați și psihologi sau medici de familie, care au arătat că efortul intens depus de elevi pentru o perioadă mare de timp are efecte negative asupra sănătății acestora.

Școala se schimbă după elevi

Profesorii consideră că schimbările erau necesare pentru că nici copiii nu mai sunt cei de acum câteva decenii. Nu sunt dispuși să lucreze acasă, așa că este mai bine să se lucreze mai mult în clasă, arată Anca Toșa, profesoară de matematică și directoare a Școlii Generale nr. 118 din București. „Decongestionarea materiei, nu numai la matematică, este bine-venită. Elevii nu vin cu plăcere la școală, pentru că au de făcut prea multe teme“, a precizat profesoara.

Cecilia Nicula, profesor de limba română la aceeași instituție, spune că, cel puțin la clasa a V-a, apăreau multe elemente reluate ulterior. „Gramatica este prea complicată, se predau lucruri de dificultate, care oricum sunt reluate până în clasa a VIII-a. Mai mult, elevii de astăzi nu mai au aceleași caracteristici de asimilare a cunoștințelor pentru că la ei totul se bazează mai mult pe joc și pe exercițiu. Decongestionarea materiei la limba română ar putea face timp și pentru mai multe lecturi în clasă, pentru că elevii invocă, de cele mai multe ori, lipsa de timp pentru lectură“, a adăugat Cecilia Nicula.

LIMBA ROMÂNĂ

Fără caligrafie și proverbe

> Dispare noțiunea de „text sugerat“, însă rămân prevăzute 5-7 texte literare de bază, destinate studiului aprofundat, între care să fie incluse în mod obligatoriu și fragmente din operele clasicilor literaturii române;

> La clasa a V-a nu mai apar multe noțiuni privitoare la dinamica vocabularului, a fost scoasă lecția despre „Scrierea caligrafică“;

> Clasa a VII-a: nu mai apare studiul antitezei dintre figurile de stil, al odei, proverbului, zicătorilor, strigăturilor, poemului eroic dintre speciile literare;

> Clasa a VIII-a: nu se mai studiază inversiunea între figurile de stil, se introduce studiul versului liber și al modalităților de caracterizare a personajelor (studiate în prezent în clasa a VII-a).

MATEMATICĂ

Patrulaterele se mută în clasa a VII-a

> Geometria de clasa a IV-a va fi studiată, din această toamnă, într-a V-a;

> La clasa a V-a nu se vor mai studia „Istoria evoluției sistemelor de scriere a numerelor“ și „Baze de numerație“, „Aproximări zecimale“;

> Studierea patrulaterelor, studiată până acum în clasa a VI-a, trece la clasa a VII-a;

> Operațiile cu fracții ordinare au fost scoase de la clasa a VI-a;

> La clasa a VI-a, nu se vor mai face exerciții de reperare a unor puncte, utilizănd diferite repere: tabla de șah, meridianele și paralelele;

> Nu se mai fac, la clasa a VIII-a, exerciții de reprezentare a figurilor geometrice prin desen, utilizând instrumente geometrice.

ISTORIE

Fără „Coran“ și „Biblie“ la a V-a

> Clasa a V-a: dispar termeni precum „artă rupestră“, „sanctuar“, „culte religioase“, „tarabostes“, „comati“, „davă“, conținuturi precum studiile de caz: „Biblia - carte fundamentală a creștinismului“, „Coranul - cartea fundamentală a religiei islamice“;

> Clasa a VI-a: dispar noțiuni precum „manufactură“, „demografie“, „drept de proprietate“, „independență“;

> Clasa a VII-a: dispar noțiuni precum „sentiment național“, conținuturi precum „Codul lui Napoleon și influența sa în Europa“ (clasa a VII-a), lecții de sinteză precum „Fascism și comunism în perioada interbelică“;

> Clasa a VIII-a: dispare studiul de caz „Rolul Mării Negre în concepția lui Gh. Brătianu“;

GEOGRAFIE

Mai puțin despre cum arată Europa

> La clasa a V-a, dispar lecțiile despre „Fenomene deosebite: vulcanii și cutremurele de pământ“, „Agenții externi de modelare a scoarței“;

> La clasa a VI-a, dispar „Reprezentarea scoarței terestre“, „Diferențieri geografice regionale“ și „Analize regionale: Alpii, Carpații, ș.a.“, precum și lecția de sinteză despre „Europa - caracteristici generale de ansamblu“;

> La clasa a VII-a dispar elemente de geografie, fizică, formarea și evoluția reliefului;

> La clasa a VIII-a, programa nu mai prevede, printre altele, lecțiile privind „Vechimea și continuitatea populației în spațiul carpatodună reano-pontic“, „Românii din afara hotarelor“.

AN DE TRANZIȚIE

Manualele nu se schimbă încă

Elevii vor avea programă nouă, dar aceleași manuale. Anul școlar 2008-2009 va fi, spun reprezentanții ministerului, unul de tranziție.

„Vom începe cu manualele vechi, dar profesorii vor primi instrucțiuni clare pentru fiecare an de studiu în parte. Sperăm ca în ianuarie anul viitor să avem primele manuale noi, iar până la 1 septembrie 2009 să fie gata toate manualele pentru programele școlare revizuite“, a precizat Zvetlana Preoteasa.

Faptul că practica va avea o importanță mai mare trebuie să-i determine pe profesori să utilizeze din plin laboratoarele școlilor. Secretarul de stat a spus că s-a investit mult în dotările acestora și că profesorii nu trebuie să evite să-și țină orele acolo, de teamă ca elevii să nu deterioreze noile achiziții: „Se pot strica, noi suntem dispuși să dăm bani pentru unele noi, însă să știm că elevul a beneficiat de pe urma lor. Educația sa nu poate fi înlocuită“.

Dulăpioare în școlile bucureștene

Noutăți se anunță și pentru elevii din clasele I-IV: ei ar putea căra din toamnă mai puține caiete și culegeri, întrucât Ministerul Educației le va cere învățătorilor și profesorilor să facă tot posibilul ca micuții să aibă ghiozdane mai ușoare. Din toamnă, în toate unitățile de învățământ din Capitală ar putea exista dulăpioare în care elevii să-și lase materialele de care au nevoie în clasă.

REPROGRAMĂRI

Alegerile modifică zilele cu teze unice

Calendarul celei de-a doua sesiuni a tezelor cu subiect unic din acest semestru va fi modificat, din cauza alegerilor locale. Proba la disciplina la alegere între istorie și geografie, numai pentru elevii de clasa a VIII-a, prevăzută să se desfășoare inițial pe 30 mai, va fi susținută pe 29 mai. Cea la limba și literatura română, anunțată pentru 2 iunie, a fost reprogramată pentru 4 iunie. Celelalte probe, la matematică și limba și literatura maternă, se vor desfășura după programul normal, pe 23 mai, respectiv 27 mai. Contestațiile vor putea fi depuse pe 6 iunie. La a doua sesiune a tezelor vor participa elevii din clasele a VII-a și a VIII-a care nu s-au prezentat sau nu au reușit la evaluările anterioare.
Sursa
Fratilor astia chiar au innebunit de tot? O sa distruga si ce a mai ramas bun din sistemul de invatamant! Ma gandesc cu groaza ce va iesi din generatia "emo"  :deadtongue:

#2
mwlambo

mwlambo

    Always watching you

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,481
  • Înscris: 10.12.2006
Va fi mai bine. Daca orarul scurt va fi corelat cu ceva activitati extra scolare, cum ar fi excursi sau activitati ecologice poate va fi prima generatie cu un pic de bun simt. Iar daca nu vor fi activitati extra scolare, macar sa se faca ca lumea materia ce a ramas de facut.
Multe din schimbarile pe care le-am citit mai sus sunt foarte bine venite. Sa se renunte si la tezele unice, iar liceele sa fie libere sa organizeze admitere pe baza de dosare sau pe baza de examen.

Ce era pana acum nu era un sistem deloc bun, era un sistem imbacist si invechit.

Edited by mwlambo, 16 May 2008 - 08:19.


#3
pivo

pivo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 316
  • Înscris: 29.01.2008

View Postduculeana, on May 16 2008, 07:41, said:

Fratilor astia chiar au innebunit de tot? O sa distruga si ce a mai ramas bun din sistemul de invatamant! Ma gandesc cu groaza ce va iesi din generatia "emo"  :deadtongue:

Ce era bun? Ca iti bagai in cap la geografie jde' mii de feluri de roci pe care oricum le uitai dupa prima saptamana de vacanta?
Ce era bun? Ca stateai 7 ore la scoala, iar apoi aveai nevoie de inca vreo 3-4 ore pt a face temele complet?

Foarte bine ca se pune accent pe practica  :coolspeak: Imi aduc aminte si acum (dupa vreo 10+ ani) de circuitele paralele si in serie si diversele mici experimente facute in laboratorul de fizica; dar zecile de probleme rezolvate acasa? zero.

O modificare necesara ar mai fi si acordarea unui grad de independenta mai mare liceelor.
De exemplu, pt admitere sa fie ceva de genul:
-  minim 20% trebuie sa conteze media de la Tezele Unice
-  minim 20% media din ultimii 4 ani de studiu
-  iar restul de 60% ii stabileste fiecare liceu (fie ca da examen de admitere, fie iau in considerare 80% media la Tezele Unice + 20% media din gimnaziu, ...)

Edited by pivo, 16 May 2008 - 08:31.


#4
deRoberto

deRoberto

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 556
  • Înscris: 29.04.2008
Sunt multe posibilitati de reformare a invatamantului . Oricum inca nu s'a schimbat nimic , speram ca se tin de cuvant .


PS : Poate iar , ca in tot ce se face in Romania , ramanem cu speranta  :huh: That's why everybody hates Romania !!!

#5
penny_s

penny_s

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 825
  • Înscris: 19.10.2006
eu i-as mai trimite la sapat la canal sau in mina... toamna la cules de porumb.
d'aia s-a dus de rapa tara asta!!!

#6
Pittick

Pittick

    DIE HARD!..over and over again

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,500
  • Înscris: 04.01.2002
Personal sunt revoltat. Dupa ce ca oricum nu se mai face nici cat se facea, se taie si din asta.
Cu patrulaterele studiate in a VII-a, antitezele si toate celelalte scoase (na, cine mai citeste in ziua de azi? ce, or fi prosti s-o faca?), fara notiuni despre fizica planetei, o sa fim o fabrica prospera de incultura, inapta sa fie macar mana de lucru ieftina pentru alte tari. Nici macar titlul de "Brazilia Europei" nu ni se va mai potrivi in curand.
De ce sa ramai in tara asta si sa iti mai si cresti un copil in ea? Si daca e sa-l cresti, de ce sa nu-l dau la un Waldorf?

N-am cuvinte.

@pivo - notiunea de cultura generala cred ca nu inseamna nimic pentru tine. este mai mult ca sigur ceva "de babaci", ceva inutil.
@deRoberto - speranta ca ce? Ca veti fi lasati sa deveniti si mai inculti decat pana acum? Da, e o "drama".

Din nefericire, toti cei din generatiile astea au ajuns asa din cauza parintilor si a sistemului de invatamant care a devenit din ce in ce mai prost si a dat exemplul ideal de malpraxis in domeniul educational. Trist.

View Postpenny_s, on May 17 2008, 09:12, said:

eu i-as mai trimite la sapat la canal sau in mina... toamna la cules de porumb.
d'aia s-a dus de rapa tara asta!!!
IN cativa ani, 60% din populatia tarii doar asta va stii sa faca.

#7
mwlambo

mwlambo

    Always watching you

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,481
  • Înscris: 10.12.2006
Nu va mai ofticati atat! Daca noi a trebuit sa invatam enorm de mult in gimnaziu nu inseamna ca toate generatiile trebuie sa faca la fel! Cu ce ma ajuta pe mine ca stiu tarile si capitalele lor din Africa? Sau ca stiu unde e orice tara din lume? Sau ca am invatat n comentarii la romana? La mate, intr-adevar nu am invatat nimic din ce sa nu-mi foloseasca, dar in rest... teorie muzicala, teorie la desen(ce naiba?!), la fel si la religie.

Trebuie facuta o restructurare a invatamantului, dar una cu folos, nu una care sa tranforme urmatoarele generatii in inculti. Materia la majoritatea obiectelor trebuie sa fie mai generala, trebuie scos ce e inutil.

#8
duculeana

duculeana

    Erou de sacrificiu

  • Grup: Banned
  • Posts: 7,889
  • Înscris: 08.10.2006

View Postmwlambo, on May 20 2008, 10:45, said:

Nu va mai ofticati atat! Daca noi a trebuit sa invatam enorm de mult in gimnaziu nu inseamna ca toate generatiile trebuie sa faca la fel! Cu ce ma ajuta pe mine ca stiu tarile si capitalele lor din Africa? Sau ca stiu unde e orice tara din lume? Sau ca am invatat n comentarii la romana? La mate, intr-adevar nu am invatat nimic din ce sa nu-mi foloseasca, dar in rest... teorie muzicala, teorie la desen(ce naiba?!), la fel si la religie.

Trebuie facuta o restructurare a invatamantului, dar una cu folos, nu una care sa tranforme urmatoarele generatii in inculti. Materia la majoritatea obiectelor trebuie sa fie mai generala, trebuie scos ce e inutil.
E, nu e chiar asa sa stii...de exemplu la profilurile de mate-info sau mate-fizica n-ai cum sa predai materie generala, fiindca aceste specialitati presupun aprofundare! Nu poti sa treci ca gasca prin apa peste lectii sau sa "sari" anumite lectii fiindca la admiterea la o facultate de profil cand iti pica o anumita problema te trezesti ca dai din umeri ca n-ai facut despre ea in liceu si ca ti s-a predat doar la general si in trecere. Sau la romana, ce faci daca la adimiterea la facultate iti pica "Floare albastra" de Eminescu si nu stii despre ce e vorba ca n-ai facut decat "Luceafarul" in liceu? si exemplele pot continua...
Modificari in materie au fost si inainte de 2000, si inainte de 1990 si vor mai fi si de acum inainte, problema e sa fie facute cu cap.
De exemplu, imi amintesc din manualul de clasa a V-a o povestire de Dumitru Radu Popescu cu un baietel care traversa un pod cu o gasca in timpul razboiului, si s-a intors dupa ea sa o ia in brate sa traverseze si apoi podul a explodat. Povestirea asta a fost scoasa din manuale dupa 2000, sau "Dumbrava rosie" ori "Dan, capitan de plai" a lui Vasile Alecsandri, "Penes Curcanul" etc. Se mai fac astazi cumva  Marin Sorescu sau Nichita Stanescu? :huh:

#9
penny_s

penny_s

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 825
  • Înscris: 19.10.2006

View Postduculeana, on May 20 2008, 06:53, said:

Se mai fac astazi cumva  Marin Sorescu sau Nichita Stanescu? :huh:
nu se mai fac??? adica elevii nu mai invata chestia aia cu trestia ganditoare? nasol sa fii singur printre poeti...

#10
hell_bitch

hell_bitch

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 242
  • Înscris: 07.03.2008
ar fi mai bine sa se inlocuiasca profesorii si invatatorii care au ajuns la varsta broastei testoase pe moarte,nu sa scoata x% din materie. oricum mai nimeni nu ramane cu prea mari cunostinte in urma absolvirii acestor forme de invatamant, insa ele te ajuta sa iti formezi o gandire, sa fi putin analitic; te ajuta sa afli ca nu tot ce zboara se mananca si in plus te obliga sa citesti macar putin mai mult de Pro Sport.
Oricum chiar crede cineva ca in urma acestei minunate reforme copii vor invata macar ce a mai ramas? claaaaar...in cateva luni se vor plange din nou ca e prea mult de invatat si eventual ca de ce sunt obligati sa participie laa ctivitatile extracurriculare ca doar sunt extra (asta, bineinteles daca isi vor da seama de unde vine acest cuvant). in fine oricum prea minunatele genratii sunt din ce in ce mai zob, cu scuzele de rigoare pentru jignire, dar unii sunt de-a dreptul prosti (si nu pentru ca nu ar avea potential).
triste este faptul ca, desi toti ne nastem cu aceasi capacitate intelectuala, nu toti avem bafta unei dezvoltari armonioase dpdv intelectual. este vina parintilor (parerea mea) in primul rand pentru ca pun mai mult pret pe servicu si care cam uita sa ma vina pe acasa (stiu ca muncesc foarte mult pentru a oferi un trai decent copiilor, insa poate ar fi trebuit sa se gandeasca la faptul ca un copil mai are nevoie si de altceva in afara de bani de chipsuri si cola).
altfel spus, multi nervi de otel ca tare ne vom mai enerva cand ne vom trezi usor usor acaparati de prostie si totala lipsa de bun simt. daca pana acumceva timp se urla pe strada la noi...ca domne generatia de azi; cei 7 ani de acasa, etc.; noi nici macar asta nu vom putea spune pentru ca exprima mult prea putin fata de ceea ce se intampla in realitatea cotidiana.
o zi placuta ^_^

#11
rox

rox

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 6,348
  • Înscris: 28.11.2004

View PostPittick, on May 20 2008, 10:26, said:

IN cativa ani, 60% din populatia tarii doar asta va stii sa faca.
noi cei cu multa scoala si cu 30% materie in plus.... :nonobad:

View Postduculeana, on May 20 2008, 11:53, said:

E, nu e chiar asa sa stii...de exemplu la profilurile de mate-info sau mate-fizica n-ai cum sa predai materie generala, fiindca aceste specialitati presupun aprofundare! Nu poti sa treci ca gasca prin apa peste lectii sau sa "sari" anumite lectii fiindca la admiterea la o facultate de profil cand iti pica o anumita problema te trezesti ca dai din umeri ca n-ai facut despre ea in liceu si ca ti s-a predat doar la general si in trecere. Sau la romana, ce faci daca la adimiterea la facultate iti pica "Floare albastra" de Eminescu si nu stii despre ce e vorba ca n-ai facut decat "Luceafarul" in liceu? si exemplele pot continua...
Modificari in materie au fost si inainte de 2000, si inainte de 1990 si vor mai fi si de acum inainte, problema e sa fie facute cu cap.
De exemplu, imi amintesc din manualul de clasa a V-a o povestire de Dumitru Radu Popescu cu un baietel care traversa un pod cu o gasca in timpul razboiului, si s-a intors dupa ea sa o ia in brate sa traverseze si apoi podul a explodat. Povestirea asta a fost scoasa din manuale dupa 2000, sau "Dumbrava rosie" ori "Dan, capitan de plai" a lui Vasile Alecsandri, "Penes Curcanul" etc. Se mai fac astazi cumva  Marin Sorescu sau Nichita Stanescu? :huh:
In primul rind, nu cred ca ai inteles exact despre ce era vorba. Userul pe care l-ai citat facea referire (sper) la materiile "de umplutura", nu la cele se specialitate. Mi se pare un mare rahat sa faci religie, desen si muzica la liceu, la profil de mate-fizica, de exemplu.
Aia cu admiterea si problema din materia pe care nu ai facut-o mi se pare sf, oricum fiecare facultate scoate o bibliografie dupa care sa te orientezi. Asa ca daca tu la scoala ai facut Luceafarul si vrei sa dai la o facultate unde se cere Floare albastra, deschizi cartea si citesti poezeaua; nu trebuie sa reproduci 100 de pagini de comentariu dictate de profa de la clasa din culegerea de Mariana Badea, ci sa-ti storci tu creierii sa scoti ceva original si propriu, la care ai ajuns dupa ce te-ai informat la scoala despre generalitatile, temele, motivele si ce naiba se mai explica acolo din opera eminesciana si ai citit poezia.
O intrebare daca-mi permiti: la ce ti-a folosit ca iti amintesti si acum povestioara cu copilul si gisca? Si eu imi amintesc "Puiul" de Bratescu-Voinesti pe care ni l-a spus profu' de religie prin clasa a patra, da' nu mi-a folosit nicidata la nimic, nu m-a intreabat nimeni de el si habar nu am in ce context a fost povestit. Mi-a ramas pur si simplu in minte, cine stie de ce. Eu am facut si "Dan capitan de plai", si Nichita Stanescu, si Marin Sorescu; si? Imi cer scuze ca intreb, dar... exemplul tau ce incerca sa arate?

Materia trebuie intr-adevar regindita. Pentru ca elevii de azi nu mai sunt ca cei de acum 5 sau 15 ani. Dar regindirea asta ar trebui sa insemne nu varzarirea "mutam asta de ici colo si asta dincolo si gata", ci " hai sa vedem ce nu isi gaseste locul aici si sa-l scoatem".

Edited by rox, 21 May 2008 - 09:11.


#12
mwlambo

mwlambo

    Always watching you

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,481
  • Înscris: 10.12.2006

View Postrox, on May 21 2008, 10:10, said:

Ai dreptate, m-am referit in primul rand la materia de gimnaziu, dar nici la liceu nu e prea bine; ar trebuie ori dintr-a 9a sa fie cu adevarat pe profile sau dintr-a 11a sa fie pe specialitati. Ce se intampla acum cu limba romana e cea mai mare porcarie: toate profilele dau aceasi materie; adica ma compar eu de la mate-info cu 3 ore pe saptamana cu ala de la filologie cu 4-5 plus n optionale?

#13
Pittick

Pittick

    DIE HARD!..over and over again

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,500
  • Înscris: 04.01.2002
@rox - bine bine, dar de ce sa nu faci teme si sa faci MAXIM 4 ore pe zi? Nu mai au timp de calculator, spart seminte cu fetele si maneaua/house-u` la telefon si updatat profile pe hi5?

#14
novace

novace

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 220
  • Înscris: 08.07.2007

View PostPittick, on May 27 2008, 09:49, said:

@rox - bine bine, dar de ce sa nu faci teme si sa faci MAXIM 4 ore pe zi? Nu mai au timp de calculator, spart seminte cu fetele si maneaua/house-u` la telefon si updatat profile pe hi5?

ca n`avem timp sa programam !
eu is in clasa a 9 a si mai de vreme de 19:30 nu vin acasa .. ti se pare normal ? tinand cont ca din ce am facut pe sem 1 nu prea mai retin nimic , exceptie face matematica si informatica .. a da ! si am avut media sem 1 peste 9.

Prea multa teorie ( rahat ) , prea multi profesori idioti care in afara de pus elevii sa toceasca teorie nu stiu altceva .. teorie si iar teorie !!!

#15
visez.trance

visez.trance

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 326
  • Înscris: 31.12.2006

View Postnovace, on May 28 2008, 05:41, said:

ca n`avem timp sa programam !
eu is in clasa a 9 a si mai de vreme de 19:30 nu vin acasa .. ti se pare normal ? tinand cont ca din ce am facut pe sem 1 nu prea mai retin nimic , exceptie face matematica si informatica .. a da ! si am avut media sem 1 peste 9.

Prea multa teorie ( rahat ) , prea multi profesori idioti care in afara de pus elevii sa toceasca teorie nu stiu altceva .. teorie si iar teorie !!!

Stii, tie ti se par lucrurile grele, dar deja au fost diminuate considerabil. Am vazut ce se preda la 1-8(o pagina despre Vlad Tepes.. trist.), si elevii au tot felul de discipline fictive(multe predate de aceiasi dascali pentru a-si completa catedra) si mai putina istorie, matematica. Nu ma astept sa se scape de muzica, desen, sport vre-odata pentru ca absolventi noi sunt mereu si statul nu le poate lua painea. Tu ca elev nu realizezi asta, dar ca profesor e din ce in ce mai greu sa predai. Si in principiu e mai usor sa predai teorie toata ora dandu-le elevilor ocupatie, decat sa-ti faca peri albi. De aici si motivul pentru cele 30% ore reducere - per ansamblu, din ce in ce mai putine persoane lucreaza in invatamant. Nu este nici plan pentru a revolutiona sistemul, ma rog, nimic nou cel putin.
Probabil ca intotdeauna scoala va fi prea grea pentru elevi. Cand nu va mai fi, stiu ca s-a ales praful de noi.

#16
visez.trance

visez.trance

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 326
  • Înscris: 31.12.2006

View Postnovace, on May 28 2008, 05:41, said:

ca n`avem timp sa programam !
eu is in clasa a 9 a si mai de vreme de 19:30 nu vin acasa .. ti se pare normal ? tinand cont ca din ce am facut pe sem 1 nu prea mai retin nimic , exceptie face matematica si informatica .. a da ! si am avut media sem 1 peste 9.

Prea multa teorie ( rahat ) , prea multi profesori idioti care in afara de pus elevii sa toceasca teorie nu stiu altceva .. teorie si iar teorie !!!

Stii, tie ti se par lucrurile grele, dar deja au fost diminuate considerabil. Am vazut ce se preda la 1-8(o pagina despre Vlad Tepes.. trist.), si elevii au tot felul de discipline fictive(multe predate de aceiasi dascali pentru a-si completa catedra) si mai putina istorie, matematica. Nu ma astept sa se scape de muzica, desen, sport vre-odata pentru ca absolventi noi sunt mereu si statul nu le poate lua painea. Tu ca elev nu realizezi asta, dar ca profesor e din ce in ce mai greu sa predai. Si in principiu e mai usor sa predai teorie toata ora dandu-le elevilor ocupatie, decat sa-ti faca peri albi. De aici si motivul pentru cele 30% ore reducere - per ansamblu, din ce in ce mai putine persoane lucreaza in invatamant. Nu este nici plan pentru a revolutiona sistemul, ma rog, nimic nou cel putin.
Probabil ca intotdeauna scoala va fi prea grea pentru elevi. Cand nu va mai fi, stiu ca s-a ales praful de noi.

#17
@lyg@t0r

@lyg@t0r

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 388
  • Înscris: 23.08.2007
Bun si ce e rau in asta ? Dupa parerea mea este o idee foarte buna sa reduca cu 30% programul scolar deoarece sunt multe lectii care pur si simplu sunt degeaba,lectii care nu te ajuta cu nimic si pe care le uiti dupa cateva zile. Cel mai bine ar fi ca in programa scolara sa fie prevazute lectii strict necesare nu toate aberatiile posibile.

#18
mimish

mimish

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 272
  • Înscris: 19.06.2008
Sunt de acord cu reconsiderarea programelor scolare si a continuturilor invatarii! Si sunt de acord, in primul rand, cu micsorarea programului...... stiti ce inseamna ca un elev de clasa intai sa stea si cate 5 ore la scoala? Iar cand pleaca acasa sa plece cu un ghiozdan mai greu decat ei, pentru ca doamna "vrea sa ii vada <<oameni>>...deci automat le trebuie vreo cateva caiete speciale, neaparat culegere - daca se poate la cat mai multe materii - vreo cateva portofolii.....un alfabetar..... caiete de clasa, caiete de teme...eventual si un caiet suplimentar, daca vrei sa fie elev bun..... la astea adaugati niste manuale imense in format A4...si imaginati-va un pusti de 25 de kg carand "minunea" asta..... apoi pustiul nostru vine acasa...unde mama, frustrata ca ea nu a facut facultatea, il ia si ii da cu cartea in cap pana pustiul nostru "deseneaza"liniute perfecte pe caietul de scriere, apoi scrie o pagina, neaparat intreaga cu cifra 1, face si hai s afaca  un desen pe caietul cu foaie velina, ca doar de aia i l-a luat maica-sa....  si a doua zi o ia de la capat..... vai de copiii din clasele primare! nu comentez nimic despre cei de gimnaziu/liceu, pentru ca nu am avut de a face cu ei...... ma limitez la clasele primare..... aaaa.... am uitat sa va spun...la clasa a 4-a se invata despre circuite electrice si este chiar o aplicatie in manualele alternative...ceva de genul "confectionarea la domiciliu a unui minigenerator electric" ;)) e usor fortata poate descrierea, dar sunt numai continuturi ample si nu tocmai utile in manualele generatiei de maine!

Edited by mimish, 01 September 2008 - 18:58.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate