Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cutie de viteze manuala schimbata

Sofer pe ambulanta

Cum lipesc o lustra pe beton? Cum...

Achiziție boxa portabila sau...
 Pareri despre DS 923+? Procesor R...

Samsung Galaxy S10 probleme DNS

Extravalerianic și tiroidita...

Trigliceride ușor scazute - ...
 Problema internet DIGI - zte zxhn...

Suport umbrele 80 - 100 cm

Eroare calculator - Releu bujii O...

Plane (2023)
 Nesimtire si/sau incompetenta?

Physical: 100 (2023)

Este Kaufland și Carefour in...

The Three-Body Problem
 

Cum si cand sa folosesti bitmapuri in flash !

- - - - -
  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1
Sebastian

Sebastian

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,182
  • Înscris: 26.11.2001
Primul lucru care trebuie inteles este ca Flashul nu este un program in gen Photoshop pentru prelucrarea imaginilor raster (bitmapurile). Deci doar daca se pot importa nu inseamna ca si trebuie sa o faceti.Scopul Flashului ca program este acela de a creea fisiere forte mici pentru o cat mai rapida incarcare a acestora de pe web.Deci folosirea imaginilor importate este exact opusul a ceea ce am spus.Totusi acestea trebuie importate atunci cand :
         Aveti nevoie de fotografii , lucrari de arta etc.
         Trebuie sa folositi capturi de ecrane
         Vreti sa folositi bitmapuri ca backgrounduri pentru diferite obiecte
O alta posibilitate de folosire este sa faceti "trace".
De amintit:      _ Ca sa importati imagini ( sau alte "obiecte" ) selectati File-Import
                    _Cand importati imagini acestea vor intra automat in libraria personala.
                    _Daca folositi Gifuri acestea nu isi vor pastra transparenta.
Folosirea Bitmapurilor ca Fill (umplere )  Aceastea vor arata ca in price pagina normala HTML.
Ca sa faceti acest lucru trebuie sa :
Importati imaginea .... Sa o "spargeti"(break apart - singura traducere pe care o am in cap la ora asta ) Modify - Break Apart (sau Ctrl.-B) folositi dropper tool pipeta din meniu dupa care o puteti folosi linistit. ( apare sub Fill Tool Galetzica din meniu ).

In urmatorul topic o sa explic ce este si de ce trebuie folosita optiunea TRACE si cum se pot optimiza imaginile in Flash
(Acuma sunt la facultate tocmai s-a terminat pauza .... urmarea in pauza viitoare ...

#2
Sebastian

Sebastian

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,182
  • Înscris: 26.11.2001
Despre tracing in flash  ... ce este shi cam cu ce se mananca .
De ce sa o folositi ? ... din doua motive simple ... prima este aceea ca atunci cand incercati sa mariti sau sa micsorati un bitmap ... o sa iasa ceva destul de urat ( marindu-se sau micsorandu-se automati otti pixelii din aceea imagine ).Un al doilea motiv este acela ca daca folositi bitmapuri in loc de imagini vectoriale marimea fisierului .swf va creste considerabil.
Bun acuma sa vedem ce este aia Trace
Prin Trace Bitmap se intelege ... ca in orice program vectorial transformarea unei imagini raster (in care fiecare fiecarui pixel al imaginii se atribuie o culoare ) in imagine vectoriala (in care imaginea este impartita in sectoare cu o forma si culoare stabilite oprin formule matematice) ( cea mai simpla explicatie pe care am putut-o gandi acuma  )
Flashul are o optiune de trace bitmap accesibila prin meniul Modify - Trace Bitmapcare nu intotdeauna este cea mai buna solutie dar este foarte usor de folosit.
Aici veti avea o fereastra cu urmatoarele optiuni:
Color Threshold : Poate fluctua intre 0 si 500. Aceasta compara culorile apropiate una de alta.Cu cat mai mica va fi cu atat veti avea mai multe culori .De asemea si flashul va lucra mult mai greu pt. a le selecta.
Minimum Area: Cu cat este mai mica cu atat mai mici vor fi bucatele de culori diferite.
Curve Fit: Aceasta va da posibilitatea sa controlati modul in care flashul va respecta formele din bitmap.
Corner Threshold: Cat de "colturoase" vor fi shapurile(bucatelele)
O alta optiune este aceea de a face voi insiva trace ...   folosind frumos creionul si fillurile )adica ... puneti bitmapul intr-un layer ... il blocati si dupa aia cu creionul va apucatzi si trageti contururile.La final umpleti spatiile obtinute cu galetzica datzi delete la layerul in care este bitmapul ... sau numai la bitmapul respectiv si totul este perfect ( normal ca aveti nevoie de ceva rabdare dar rezultatul poate fi spectaculos ...)
P.S. in cazul in care folosti opiunea trace bitmap important este nu dati break appart la acesta.

Atat pt. acuma ... next time ... Compresia&Optimizarea imaginilor in flash
Seeya ...

#3
Sebastian

Sebastian

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,182
  • Înscris: 26.11.2001
Optimizarea imaginilor in Flash se poate faec in doua feluri :
De fiecare data cand se importa o imagine in Flash aceasta intra in librarie. Prima solutie sa intrati in librarie si sa datzi dublu-click pe ea. O gasiti cu acelasi nume pe care il avea cand atzi importat-o. Atunci va va aparea o fereastra de dialog Bitmap properties.Acolo apare imaginea ... numele acesteia ,cand a fost modificata si deastea ... .ce va itereseaza pe voi este meniul dropdown (ala din dreapta de la Compression).Acolo avetzi optiunile de Lossles si .JPEG.
Prima va face automat o compresie a bitmapului iar a doua va da posibilitatea sa o facetzi manual. Rezultatul il vedetzi voi si vedeti si daca va satisface .
O a doua metoda este atunci cand faceti exportul in .SWF. Acolo avetzi un camp unde putetzi seta manual calitatea JPG-ului.Este automat setata la 50 % . Daca o setati la 100% vetzi avea imagini de o calitate mai buna.


Cam asta a fost ce am avut de spus despre imaginile importate in flash.
Next time ... va fi altceva ... inca nu shtiu ce ... dar va fi .
That's all for today ...

tot ce este postat mai sus de mine apartine colegului meu Cchriss !

#4
SouthPark

SouthPark

    Junior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 44
  • Înscris: 07.12.2001
gee! nu te-ai plictisit sa scrii atat??

#5
cchris

cchris

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 26.11.2001
Nu ... de ce ? :cool:

#6
Sebastian

Sebastian

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,182
  • Înscris: 26.11.2001
SouthPark(doruu), mesajul tau a fost mutat la:
http://www.softnews....d=1106#post1106

Asta pt ca ai pus in discutie un site ,iar acolo avem sectiune speciala...

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate