Certificare ISO 9001
Last Updated: Apr 13 2017 17:56, Started by
Gyba
, May 03 2008 08:26
·
0

#1
Posted 03 May 2008 - 08:26

As dori sa stiu cum pot obtine certificatul ISO 9001 pentru firma mea. Din cate am citit pe net am inteles ca trebuie sa urmez ceva cursuri (seminari) la o firma care se ocupa cu acordarea acestor certificate, apoi urmeaza un audit realizat tot de o firma care se ocupa cu acordarea acestor certificate, dar alta decat cea care a facut instructajul (pentru a nu exista conflict de interese).
Mai pe scurt as vrea sa stiu: *ce este cu adevarat ISO 9001 si cu ce ma ajuta in dezvoltarea firmei mele; * care sunt conditiile de obtinere a acestui certificat; *cum il pot obtine (cui trebuie sa ma adresez, trebuie sa platesc ceva pentru el, trebuie sa urmez ceva cursuri?); *de unde pot obtine documentatia necesara (am inteles ca ar exista ceva carti); *cam in cat timp il pot obtine. |
#2
Posted 03 May 2008 - 09:19

1. ISO 9001 este un sistem de management. De ajutat, ajută oferind managementului un control mai bun asupra propriei afaceri. Scopul declarat este de a ajuta o organizație să obțină o satisfacție superioară a clienților. Prin instituirea unui set de proceduri se asigură controlul asupra proceselor care se desfășoară în cadrul organizației. Efectele se văd în timp, chiar și la firmele care l-au implementat doar fiindcă sunt obligate de lege, însă ele devin sesizabile abia la organizații mari, peste 10 sau chiar 20 de angajați, acolo unde controlul direct al managementului începe să slăbească. La o firmă mai mică, efectele depind foarte mult de gradul de înțelegere al patronului. Chiar și prin "obligativitatea" utilizări ciclului P(lan) D(o) C(heck) A(ct) se va observa o îmbunătățire.
2. Certificatul se emite de către un organism de certificare acreditat de Renar sau într-un alt stat UE. Practic, avem 2 categorii: organisme românești - SRAC, Simtex, Certind etc și organismele străine TUV (Rheinland, TUV Sud, TUVCert, TUV Karpat, Bureau Veritas etc). Consultanța este asigurată de firme specializate, care, în general, folosesc auditori de la unul sau mai multe orgsanisme de certificare. Multe nu lucrează decât cu unul dintre ele, de unde obțin și comision. 3. Pașii ar fi: alegerea unei firme de consultanță, aceasta redactează documentația, asigură instruirea personalului implicat și ține legătura cu organismul de certificare. În cazul în care nu dispuneți de personal suficient, firma de consultanță face și "mentenanța sistemului". Altfel, trebuie ca un angajat să urmeze un curs de auditor intern la un organism de certificare care are aceste cursuri acreditate de CNFPA. 4. Documentația o realizează firma de consultanță. Circulau la un moment dat niște CD-uri cu "toate documentele necesare în format .doc", dar recomandarea ar fi o firmă de consultanță tocmai pentru relația pe care o au cu OC, dar și pentru experiența. Dacă este o firmă bună, pe lângă sistemul de management veți putea beneficia și de o "radiografie" a organizației și vedea (eventual) acolo unde scârție. 5. Obținerea certificatului durează cam între o lună și două, depinde de complexitatea proiectului. |
#3
Posted 27 August 2008 - 11:01

eu am facut certificarea iso 9001 f rapid
cauta "Certificare ISO ghidmanagement" si o sa gasesti o firma care are niste dvd-uri cu toata documentatia necesara pt certificarea iso |
#4
Posted 10 September 2008 - 12:45

Pot transfera impreuna cu fond de comert, proceduri si personal si certificarea ISO obtinuta de firma?
Ca pe o licenta de fabricatie, brevet etc.- ineinteles platiind pentru aceasta La urma urmei este un standard, seturi de proceduri - un bun intangibil al firmei- si cat timp personalul in organigrama in care era acreditata firma, respectarea procedurilor este asigurata si se transfera in bloc la o noua societate nu vad de ce ar trebui sa se reia procedura de acreditare cat timp imic nu se va schimba dacat numele societatii detinatoare. Stie cineva care e procedura ? Edited by KolcsarZoltan, 10 September 2008 - 12:46. |
#5
Posted 10 September 2008 - 12:53

Doar imi dau cu parerea, dar totusi fluxul de documente nu se schimba odata cu trecerea la noua societate?
|
#6
Posted 04 October 2008 - 13:49

Dacă dorești o aplicație pentru ISO 9001 încearcă isoAssist.
www.isoassist.ro Pe site găsești mai multe informații și o versiune DEMO. [ http://www.isoassist.ro/images/isoassist_box.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#7
Posted 05 October 2008 - 14:44

KolcsarZoltan, on Sep 10 2008, 12:45, said: Pot transfera impreuna cu fond de comert, proceduri si personal si certificarea ISO obtinuta de firma? Ca pe o licenta de fabricatie, brevet etc.- ineinteles platiind pentru aceasta La urma urmei este un standard, seturi de proceduri - un bun intangibil al firmei- si cat timp personalul in organigrama in care era acreditata firma, respectarea procedurilor este asigurata si se transfera in bloc la o noua societate nu vad de ce ar trebui sa se reia procedura de acreditare cat timp imic nu se va schimba dacat numele societatii detinatoare. Stie cineva care e procedura ? Rasounsul este NU. Certificarea ISO 9001 nu este "un bun intangibil al firmei" este o dovada a unei stari de lucruri la un moment dat. Certificatul este valabil 3 ani cu conditia auditarii anuale (de supraveghere) a sistemului prin care se demosntreaza mentinerea si imbunatatirea sistemului. Orice schimbare majora (asa cum este ea definita in standard) impune comunicarea acestei schimbari catre organismul de certificare si in functie de continutul si amploarea schimbarii se impune re-certificarea sistemului, extinderea certificarii sau editie noua de documente (care se auditeaza la auditul de supraveghere). In mod normal ar trebui sa scrie si pe certificat si in contractul de servicii pe care il aveti cu organismul de certificare ca acest certificat nu este transferabil. De asemeni vezi conditii de utilizare a marcii. zaboss, on May 3 2008, 09:19, said: 1. ISO 9001 este un sistem de management. De ajutat, ajută oferind managementului un control mai bun asupra propriei afaceri. Scopul declarat este de a ajuta o organizație să obțină o satisfacție superioară a clienților. Prin instituirea unui set de proceduri se asigură controlul asupra proceselor care se desfășoară în cadrul organizației. Efectele se văd în timp, chiar și la firmele care l-au implementat doar fiindcă sunt obligate de lege, însă ele devin sesizabile abia la organizații mari, peste 10 sau chiar 20 de angajați, acolo unde controlul direct al managementului începe să slăbească. La o firmă mai mică, efectele depind foarte mult de gradul de înțelegere al patronului. Chiar și prin "obligativitatea" utilizări ciclului P(lan) D(o) C(heck) A(ct) se va observa o îmbunătățire. 2. Certificatul se emite de către un organism de certificare acreditat de Renar sau într-un alt stat UE. Practic, avem 2 categorii: organisme românești - SRAC, Simtex, Certind etc și organismele străine TUV (Rheinland, TUV Sud, TUVCert, TUV Karpat, Bureau Veritas etc). Consultanța este asigurată de firme specializate, care, în general, folosesc auditori de la unul sau mai multe orgsanisme de certificare. Multe nu lucrează decât cu unul dintre ele, de unde obțin și comision. 3. Pașii ar fi: alegerea unei firme de consultanță, aceasta redactează documentația, asigură instruirea personalului implicat și ține legătura cu organismul de certificare. În cazul în care nu dispuneți de personal suficient, firma de consultanță face și "mentenanța sistemului". Altfel, trebuie ca un angajat să urmeze un curs de auditor intern la un organism de certificare care are aceste cursuri acreditate de CNFPA. 4. Documentația o realizează firma de consultanță. Circulau la un moment dat niște CD-uri cu "toate documentele necesare în format .doc", dar recomandarea ar fi o firmă de consultanță tocmai pentru relația pe care o au cu OC, dar și pentru experiența. Dacă este o firmă bună, pe lângă sistemul de management veți putea beneficia și de o "radiografie" a organizației și vedea (eventual) acolo unde scârție. 5. Obținerea certificatului durează cam între o lună și două, depinde de complexitatea proiectului. Mda... Asa se obtin si diplomele de doctor, master, absolvent de cursuri unioversitare (licentiat) s.a.m.d. Sistemul e larg aplicat in Romania - mai ales pentru cei care au nevoie de hartie (certificat) pentru participarea la licitatii. Ca vorba aia, cine te cauta la certificat sa verifice daca e pe bune?! |
#8
Posted 13 April 2017 - 17:56

Ideea ar fi sa si aplicati standardele alea nu doar sa bifati acolo o bifa ca gata de acum sunteti certificati ISO 9001.
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users