Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Boxa membrana tweeter infundata

ajutor

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay
 Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...
 De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?
 polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas
 

Cutia de viteze automata - distruge masina ?

- - - - -
  • Please log in to reply
282 replies to this topic

#145
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,911
  • Înscris: 03.12.2005
Manualul in romana sau in engleza? Ca am vazut si eu multe documentatii traduse de parnai de pe la Litere care n-au nici o treaba cu domeniul tehnic. :)

#146
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,447
  • Înscris: 04.05.2006
In romana...ala pe care l-am gasit in torpedou, din bunavointa fostului utilizator al masinii :). In engleza...ia sa caut..parca am vazut pe undeva pe nush ce site...

#147
oaneasilviu

oaneasilviu

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 27.11.2008
Eu am avut peste 10 masini cu transmisie manuala cu peste 1 milion de kilometri parcursi...si din momentul in care am condus masina cu transmisie automata s-au schimbat datele problemei ...acum conduc o masina cu o cutie de viteze robotizata cu ambreiaj actionat de un actuator....cand am luat-o masina imi fusese data cu teapa ca nu schimba treapta a 6-a de viteza si imi aparea in bord eroare de cutie ...atunci cand am vazut ca treaba-i gri ama bagat masina in garaj si m-am apucat de desfacut ....am reparat problema si de atunci au trecut alti 20.000 sau mai bine de km ...si este ok ...cu intervalele service respectate in garajul propriu...recomand cutia automata de viteze ...este fiabila , comoda , ieftin de reparat daca iti bagi nasul in detalii , si cel mai important cutia automata in combinatie cu un aer conditionat ne face sa ne simtim si noi mai occidentali ...ca prea tiganie era sa coboram geamul la manivela vara pe cuptorul de foc si sa schimbam treptele de viteza la vechea dacie ...sa nu mai spun de mersul cu spatele ca se introducea la dacie prin apasarea schimbatorului si tragerea lui cu violenta inspre treapta a 2-a ...hai ca trebuia sa avansam si noi putin ...dar problema in romania va ramane inca vreo 1-=15 ani mentalitatea ...dupa ce se curata cei batrani care la revolutie ei spuneau imprimantelor matriceale masini de scris automate....atunci dam si noi inainte

#148
do_it

do_it

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 180
  • Înscris: 18.05.2007
Conduc de vreo 9 ani cutie automatica (Touareg TDI Tiptronik, Golf Plus TDI DSG, A6 Tdi Multitronik si recent am Nissan Qashqai 2.0 benzina 140 cp CVT). Toate au fost masini dupa 2005... deci nu vorbesc de masini de 15-20 ani vechi cind cutia automatica avea 3-4 trepte... La romani este o problema de "mentalitate" si atunci orice discutie nu poate fi corecta atunci cind de ani de zile omul a fost obisnuit sa mestece ca la tractor... Fa un test drive de la prieteni sau reprezentantee auto cu masini cu cutii auto si vei ramine placut surprins... desi sa fiu sincer intr-un test drive de 30 min nu poti sa intelegi prea mult. Iti place cind geamul masinii a primit acel motoras care face treaba pentru tine la inchidere/deschidere printr-o simpla apasare de buton??? se poate considera o AUTOMATIZARE. Iti place cind pentru a schimba programul TV apesi din nou un buton si...gata s-a facut; cum ar fi sa nu fie telecomanda (adica acel buton) si sa te dai jos din pat/fotoliu sa faci citiva pasi dupa ce ai lasat cu grija (ca sa nu versi pe jos) bautura preferata si chips ca sa schimbi programul sau sa lasi volumul mai incet... si asta poate fi AUTOMATIZARE. Ce-ai zice daca telefonul tau mobil ar fi simplu... cu fir... toate astea se numesc PROGRESE.
Am vrut sa fac o paralela ptr. cei "necredinciosi" ca sa pun in limina mai bine faptul ca o cutie Manuala este inferioara din mai multe puncte de vedere (puncte TEHNICE) unei cutii Automatice. Mai ales in orase cum ar fi Bucuresti, unde este un trafic infernal si vii obosit de la servici (sau din Dorobanti) si citeo data nu calci ambreajul pina la capat sau el este uzat si nu decupleaza complet... se aude un ciiiirit in cutie... momente in care atragi priviri si ceilanti soferi isi spun in gind:"si prostul ala nu calca corect ambreajul... apoi se mira de ce se strica si nu vede idiotul ca nu opereaza corect cutia"... ei sunt pe aproape??? cite o data cind ploua, avem pedalele ude si talpa siciorului... mai aluneca piciorului si din nou auzim acel ciiiirrrrrr in cutie... Mai e si situatia cind misti masina 10 metri, iti dai seama ca trebuie sa schimbi in treapta a 2-a dar NU o faci ca doar vezi ca 3 m mai incolo iar se blocheaza circulatia si atunci gindesti:"e o tin un pic mai turata ca sa nu mai schimb ca m-am saturat de atitea pedale..." si nu mai auzi (sau ignori) motorul care urla si "cere" a 2-a. Ei dragii mei sper ca nu va simti-ti ofensati dar tehniica a ajuns departe. De citiva ani incoace cutiile automatice sunt in acelasi timp si secventiale/tiptronik/steptronik...samd deci au si posibilitatea de a fi operate in mod Manual... dar prezinta un mare avantaj... mai fiabile si mai comode iar in oras va spun eu: sunt mai economice. Dau dovada de o superiozitate clara in fata uneia manuale. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/X4HpD5K6Qws?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Oare marile firme de masini Merc, BMW, Audi samd fac cutii automate pe limuzinele lor din clasa premium ptr ca sunt mai proaste ori ptr ca sunt mai bune??? Cutia automatica se strica intr-un singur fel: daca rotile se invirtesc in fata si tu te grabesti sa swich in Reverse (marsalier) atunci simti o smucitura puternica in cutie si daca faci de citeva ori asa atunci se strica. Deci nu cutia e preasta si se strica ci PROSTUL CARE O OPEREAZA GRESIT. De fapt cine a citit manualul de explaotare la descrierea/exploatarea cutiei automatice este clar specificat ca trebuie mai intai aceste reguli dar oare citi dintre noi dau atentie manualului... si apoi Romanul se plinge ca nu e buna... Si inca ceva: toti care banuiesc sau care "au auzit" isi dau cu parerea...hmmmm
Inchid cu concluzia: mentalitatea uneori lasa de dorit.

#149
danmarian

danmarian

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 74
  • Înscris: 22.09.2009
Sunt posesor de Passat cu manuala(30.000 KM) si Passat cu automata(270.000 KM):
Avantaje cutie automata:
-super odihnitoare in trafic(mai ales urban)
-schimba vitezele in mod ideal si fara ,,scuturaturile'' prezente la cutia manuala
-ai mereu o mina libera; de ex. pentru a schimba CD & stuff
-motorul are peste 270.000 KM si este ca nou, fara nici o interventie in afara de ulei&filtre
Dezavantaje:
-consum un pic mai mare dar nu atit cit sa ti pese
-uzura sistemului de frinare mai pronuntata
-depasirile in forta trebuie abordate cu prudenta si dupa o indelungata cunoastere a masinii
-in caz de defectare(lucru care sa intimplat la mine pe la 180.000 KM), inlocuirea si nu repararea va fi cea mai probabila varianta(FFF SCUMPA)

#150
do_it

do_it

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 180
  • Înscris: 18.05.2007
@danmarian: ma gindesc, la o cutie manuala, pina la 180.000 km cite ambreaje schimbai, cite cutii reparai s.a.m.d.
Deasemenea danmarian a subliniat corect: "motorul are peste 270.000 KM si este ca nou, fara nici o interventie in afara de ulei&filtre".
La o cutie manuala ai ocazia pina la 270.000 km sa defectezi motorul din cauza schimbului defectuos care de-a lungul anilor(kilometrilor) un sofer il cumuleaza.
Sunt de acord cu ce a specificat "danmarian" la "defecte" dar una peste lata observatie corecta: Cutia automatica este mai avantajoasa si nu strica motorul.
Sansa sa se strice o cutia automata in conditii de exploatare CORECTA sunt foarte mici comparind cu o cutie manuala...

#151
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,083
  • Înscris: 09.01.2007

 danmarian, on 8th November 2009, 13:06, said:

Sunt posesor de Passat cu manuala(30.000 KM) si Passat cu automata(270.000 KM):
Avantaje cutie automata:
-super odihnitoare in trafic(mai ales urban)
-schimba vitezele in mod ideal si fara ,,scuturaturile'' prezente la cutia manuala
-ai mereu o mina libera; de ex. pentru a schimba CD & stuff
-motorul are peste 270.000 KM si este ca nou, fara nici o interventie in afara de ulei&filtre
Dezavantaje:
-consum un pic mai mare dar nu atit cit sa ti pese
-uzura sistemului de frinare mai pronuntata
-depasirile in forta trebuie abordate cu prudenta si dupa o indelungata cunoastere a masinii-in caz de defectare(lucru care sa intimplat la mine pe la 180.000 KM), inlocuirea si nu repararea va fi cea mai probabila varianta(FFF SCUMPA)

2 comentarii valabile pt DSG de la VW:
- face frana de motor, atat in D cat si in S
- depasirile in forta trebuie abordate oricand cu prudenta ! dar, din contra, cutia automata te ajuta la asemenea depasiri pt ca tot ce ai de facut este sa bagi piciorul in acceleratie iar DSG schimba mult mai repede decat manuala; aici conteaza motorizarea foarte mult, cat si viteza la care se face depasirea - peste 140 km/h nu mai conteaza daca ai manuala sau automata pt ca oricum vei fi in viteza 6

#152
pstefan

pstefan

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,139
  • Înscris: 01.03.2005
- ar mai fi un dezavantaj la DSG , intretinerea scumpa , adica schimbul de ulei la fiecare 60k am inteles ca ar costa destul de mult.

#153
ciomo

ciomo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 253
  • Înscris: 30.05.2005
Schimbul de ulei e undeva la 600-700 de lei pret de reprezentanta sau cel putin asa mi-au zis cand am cumparat masina; deci nu ar fi un cost chiar asa de mare, mai ales ca nu il schimbi des

#154
pstefan

pstefan

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,139
  • Înscris: 01.03.2005
E mai mult :) minim 1000 de lei . 50 de lei e numai un litru de ulei si intra multi.

#155
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
mai ieftin decat un set de cauciucuri. si alea pot sau nu sa tina 60.000 de km.

#156
pstefan

pstefan

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,139
  • Înscris: 01.03.2005
tot un dezavantaj se numeste

#157
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,083
  • Înscris: 09.01.2007
Pai da, se cheama ca iti iei o cutie automata buna atunci cand iti permiti costurile asociate. Dar, decat o cutie automata proasta mai bine una manuala testata.

#158
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,025
  • Înscris: 24.02.2006
cu o cutie de viteze automata te mai poti urca pe borduri, sa parchezi?
in principiu, pentru asta ai nevoie de putere mare si de viteza mica, iar la manuala folosesti ambreiajul. cum faci asta cu o cutie automata?

#159
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,325
  • Înscris: 09.09.2006
Apesi pe accelerator?  :huh:

#160
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,025
  • Înscris: 24.02.2006
pai si cand accelerezi, nu obtii si putrere mare dar si viteza mai mare?
adica, dupa ce roata urca pe bordura, masina nu "sare" in fata, profitand de faptul ca e accelerata si nu mai are nici un obstacol de urcat?

ma gandesc in special la situatiile in care parchezi lateral cu fata, cu 2 roti pe bordura, intre alte 2 masini. vrei, printre altele, sa eviti sa lovesti celelalte masini.

#161
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,325
  • Înscris: 09.09.2006
Nu stiu cum fuctioneaza precis chestiile pe acolo pe la cutie, dar cuplajele alea hidraulice cred ca fac si minuni de-astea. Oricum, masina mea stie sa urce borduri incet incet, asa ca presupun ca si altele stiu.

#162
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,025
  • Înscris: 24.02.2006
pai eu asta intreb: ce faci tu (din postura de sofer) pentru a urca o bordura? presupun ca pui masina langa bordura, apesi pe acceleratie, dar ce se intampla dupa ce roata urca pe bordura?
ridici tu repede piciorul de pe acceleratie, se simte ea si reduce automat viteza, trebuie sa apesi tu pe frana?

la manuala dozezi puterea din acceleratie si viteza din ambreiaj, deci poti usor ajunge in situatia in care ai si putere mare dar si viteza mica. la automata ai o singura pedala si sunt curios ce solutie au gasit pentru asta.

Edited by _Smiley_, 19 November 2009 - 12:37.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate