Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...
 Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?
 A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?

Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...
 Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...

Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...
 

Cos de fum din inox vs. cos de fum ceramic

- - - - -
  • Please log in to reply
167 replies to this topic

#145
septimiu80

septimiu80

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,315
  • Înscris: 27.01.2008
Bravo, dar invata-ne si pe noi cum se poate castiga. :thumbup:

#146
kattty_2010

kattty_2010

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 471
  • Înscris: 03.03.2009
Il obligi pe sot sa il plateasca, el pierde eu castig :naughty:

#147
asifilip

asifilip

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 634
  • Înscris: 26.01.2005
am rugamintea sa-mi spuneti daca aveti experienta sau stiti ceva despre calitatea celor  doua caramizi de cosuri mentionate mai jos. cautati pe google dupa denumirea respectiva...
multumesc

1. caramida de cos Ceramus
2. cos fum Kebe Grecia

Edited by asifilip, 05 July 2011 - 14:46.


#148
mardraaxi

mardraaxi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,898
  • Înscris: 22.11.2009
am intentia ca la casa pe care sunt in curs de construire(stagnare momentana din motive financiare)sa montez in living un semineu deschis sau focar in asa fel incat cosul sa imi treaca exact pe peretele comun al celor 2 dormitoare din mansarda(este posibil ca pozitionare)doar ca doresc acest lucru doar dac exista posibilitatea montarii unui cos radiant pe toata lungimea interioara a cosului in modul de a degaja cit mai multa caldura atit la parter unde va fi montat(prin ventilator)cit si la mansarda(prin radiatoare sau eventual ventilare)as dorii un sfat despre cum poate fi realizat acesta lucrare si ce costuri implica.
multumesc anticipat

#149
flo3000

flo3000

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 90
  • Înscris: 08.12.2009
Un sfat de la specialisti: am montat un Vigas de 25 kw si inca nu m-am hotarat ce horn sa pun: am oferta la horn de inox-vata bazaltica-tabla zincata la 300 lei/ml cu montaj cu tot , sau unu de caramida tencuit interior , izolat exterior ??? Problema e ca in jur de 5.5 -6 m  din horn sunt in "aer", cazanul e montat intr-o anexa a casei; hornul de inox il ancoreaza in 3 puncte dar cel d caramida cum  il fac sa fie stabil.
ms.

#150
vycxs2

vycxs2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,564
  • Înscris: 06.06.2006
Pentru rigidizare se face o structura de fier cornier + platbande sudate (vezi pozele puse de CRG pe paginile anterioare).
Se mai poate face o "camasuire" de beton - adica se face cam ca un stalp - 8 bare fi 10 sau 12 + etrieri si turnat o camasa de beton de ~5cm.
Suplimentar se poate ancora varful cosului in 3-4 locuri (minim 3).

#151
csorin75

csorin75

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 48
  • Înscris: 21.05.2008
Buna ziua

Voi avea montat prin interiorul casei un cos de fum Effe de fi 22 cm cu o inaltime totala de 8 metri, din care aproximativ 2,5 metri vor fii deasupra invelisului de tigla al acoperisului. Distanta intre cos si coama casei este de aproximativ 4 metri, iar inaltimea totala a casei la nivelul coamei este de de aproximativ 8,5 metri. In acest cos de fum voi racorda un semineu care are iesirea pentru fum de fi 20 cm. Stiu ca prin reglementari nu este admis ca intr-un cos de fum cu un singur canal de fum sa se lege mai multi generatori de fum/gaze arse, dar as dorii sa leg la acest cos pe langa semineu si iesirea de la o centrala pe peleti care are iesirea de fum pe un tub de inox de 8 cm si evacuarea este facuta cu ajutorul unui ventilator. Temperatura de iesire de la centrala pe peleti din ce am citit este de aproximativ 120 grade celsius, iar la semineu temperatura medie a fumului este de 365 grade celsius.
Avand in vedere ca ambele au ca si sursa de energie masa lemnoasa as dorii sa stiu care sunt eventualele pericole la care ma expun daca le voi lega impreuna in acest cos de fum ?

Multumesc anticipat

#152
dl_io

dl_io

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 26.02.2008
Buna seara ,
Am si eu cateva nelamuriri , poate are cineva vreo idee .
Am un semineu chazelles de 9,5 kw . E simplu , nu are regulator de presiune , horn , etc.
Prima intrebare ar fi daca e ok sa fac hornul din tabla ; vazusem aici http://www.semineesi...ri-metal-2.html . De 20 am iesirea din semineu . E ok ? Sunt bune preturile ?
A doua intrebare este daca e obligatoriu cotul de 45 si iesirea cu hornul in exteriorul casei . Nu pot urca cu el drept prin placa , prin dormitorul de deasupra livingului si apoi prin placa de deasupra dormitorului iar apoi inca 1-2 metri peste ? Casa este cu terasa deasupra  , nu am sarpanta , tabla , etc.
A treia problema este urmatoarea : pot incalzi cu el livingul  dormitorul de deasupra si inca 2 camere , de 50 mp in total  ( livingul are 40 , open space cu bucataria si holul ) . Ma intereseaza ca si aport suplimentar de caldura dar , in caz de urgenta , sa ma pot baza pe el .  E nevoie de ventilator sau simplul fapt ca aerul cald se ridica e ok . Traseul ar fi de vreo 7-8 metri .Ce tubulatura sa folosesc ? Vazusem si de aluminiu , inox si de pvc ,pentru transportul aerului cald . Exista grile care sa se poata si inchide ? Ma gandesc ca lemnele pocnesc si fac galagie , deranjand sau sa pot inchide caldura de la semineu in anumite camere .
Am pus foarte multe intrebari , poate lamurim cateva ...
Mersi si numai bine !

Edited by dl_io, 12 March 2012 - 21:16.


#153
gabrielfbn

gabrielfbn

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 19.03.2012

 csorin75, on 5th March 2012, 12:54, said:

Buna ziua

Voi avea montat prin interiorul casei un cos de fum Effe de fi 22 cm cu o inaltime totala de 8 metri, din care aproximativ 2,5 metri vor fii deasupra invelisului de tigla al acoperisului. Distanta intre cos si coama casei este de aproximativ 4 metri, iar inaltimea totala a casei la nivelul coamei este de de aproximativ 8,5 metri. In acest cos de fum voi racorda un semineu care are iesirea pentru fum de fi 20 cm. Stiu ca prin reglementari nu este admis ca intr-un cos de fum cu un singur canal de fum sa se lege mai multi generatori de fum/gaze arse, dar as dorii sa leg la acest cos pe langa semineu si iesirea de la o centrala pe peleti care are iesirea de fum pe un tub de inox de 8 cm si evacuarea este facuta cu ajutorul unui ventilator. Temperatura de iesire de la centrala pe peleti din ce am citit este de aproximativ 120 grade celsius, iar la semineu temperatura medie a fumului este de 365 grade celsius.
Avand in vedere ca ambele au ca si sursa de energie masa lemnoasa as dorii sa stiu care sunt eventualele pericole la care ma expun daca le voi lega impreuna in acest cos de fum ?

Multumesc anticipat


Buna

Cosul de fun EFFE are temperatura maxima de fuctionare 300  grade cellsius, iar la semineu ai 365 grade celsius, ceea ce inseamana ca ai sanse in proportie de 99% sa-ti ia foc casa de oarece se distruge cosul, se sfarma din cauza temperaturi ridicate, iar la centrala pe peleti iti iese si 100 - 120 grade celsius, fumul, iar la cosul EFFE , care este ne izolat fumul pierde aproximatix 20 grade celsius pe metru liniar , deci ajunge sub 80 grade celsius in 2 ml de canal de fum, deasuppra racordarii centralei, se va face condens si grudon, de oarece este combustibil solid, se va autoaprinde si va exploda, ca si in imaginea din atas.
RECOMANDARE COS DE FUM TRIPLU STRAT - GEN SCHIEDEL UNI PLUS.

Attached Files



#154
piatraro

piatraro

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 07.10.2010
Situatia de mai sus a aparut datorita proastei puneri in opera aceleasi probleme pot aparea si la cosurile Schiedel daca nu sunt montate crespunzator, La Schiedel este chiar mai periculos viciul ramane ascuns mult timp si poate produce chiar colapsul total al cosului.
1. Nu a fost corect montata baza de condens.
2. Cosul nu a explodat asa cum ,,povesteste,, x , s-a deteriorat in partea inferioara datorita proastei puneri in opera si nerespectarii instructiunilor fabricantului.(Daca bagi benzina intr-un BMW diesel merge?)
3. Cosul nu a fost tencuit.
4. Bara din interiorul cosului este foarte groasa chiar ea putea deteriora piesa ceramica(nu are ce cauta acolo)
5. Si Effe & Schiedel recomanda schelet exterior.
Daca x era profi va explica exact fenomenul dar la ce te poti astepta de la un postac (ca mine) (ca mine)  Schiedel.

 adriani61, on 20th September 2011, 16:00, said:

Personal calificat de catre cine ?
... Autorizatie PSI sau autorizatie ASFOCH ?
Din cate stiu pompierii nu autorizeaza cosarii ! ASFOCH, da. Daca pompierii autorizeaza cosarii, in ce baza legislativa o fac ?
ok dar autorizarea asfoch e hartie igienica
acest mesaj este scris de un postac (ca mine) (ca mine) asfoch

 anonima1, on 10th August 2010, 11:37, said:

a mai cumparat cineva cos de fum din alba,isi merita diferenta de pret fata de cosul maestro?
Atentie la cosurile maestro sunt din beton turnat nu au ceramica sunt extrem de periculoase.

Edited by piatraro, 05 July 2012 - 00:19.


#155
emiO

emiO

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 20
  • Înscris: 12.06.2009
Buna ziua.In baia de la tara (casa de paianta!) vreau sa pun un boiler de 90l pe lemne,pt apa calda.Boilerul il pun pe un perete care da in exterior,si vreau sa fac langa perete,afara, un cos care sa urce pe langa streasina,iar din boiler cu un burlan,prin perete sa intru direct in cos.
Intrebarea mea este:ce solutii pt cos (mai ieftine) propuneti?ezit sa zidesc un cos normal din caramida plina deoarece nu ma prea pricep la zidit.
Ar fii ok daca as duce un burlan prin perete,un cot in sus si tot un burlan in sus pe langa streasina, fara sa mai zidesc cos?
Burlanul care trece prin peretele de lemn,cu ce as putea sa-l izolez ca evit un incendiu?
va multumesc si astept parerile d-voastra.

#156
gabrielfbn

gabrielfbn

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 19.03.2012

 piatraro, on 05 iulie 2012 - 00:35, said:

Situatia de mai sus a aparut datorita proastei puneri in opera aceleasi probleme pot aparea si la cosurile Schiedel daca nu sunt montate crespunzator, La Schiedel este chiar mai periculos viciul ramane ascuns mult timp si poate produce chiar colapsul total al cosului.
1. Nu a fost corect montata baza de condens.
2. Cosul nu a explodat asa cum ,,povesteste,, x , s-a deteriorat in partea inferioara datorita proastei puneri in opera si nerespectarii instructiunilor fabricantului.(Daca bagi benzina intr-un BMW diesel merge?)
3. Cosul nu a fost tencuit.
4. Bara din interiorul cosului este foarte groasa chiar ea putea deteriora piesa ceramica(nu are ce cauta acolo)
5. Si Effe & Schiedel recomanda schelet exterior.
Daca x era profi va explica exact fenomenul dar la ce te poti astepta de la un postac (ca mine) (ca mine) (ca mine)  Schiedel.


ok dar autorizarea asfoch e hartie igienica
acest mesaj este scris de un postac (ca mine) (ca mine) (ca mine) asfoch


Atentie la cosurile maestro sunt din beton turnat nu au ceramica sunt extrem de periculoase.

Autorizatia ASFOCH, o primeste acel cosar autorizat, care este dotat cu echipament profesionist de curatarea cosurilor, iar in urma cursurilor efectuate stiu ce fel de perie de curatat se foloseste, stie modul de curatire a sursei, iar cu ajutorul echipamentului video determina problemele aparute la cos.
Numai departe un cos de fum de inox se curata cu un anumit tip de perie , fata de alte tipuri de cosuri metalice sau ceramice.

Legat de cosurile TRIPLU STRAT DE CERAMICA, GEN SCHIDEL, sunt incercate sa reziste la socuri de peste 1000 grade, iar acel sistem triplu strat ofera siguranta in exploatare, de oarece samota se poate dilata , ata cat este nevoie, fara a se fisura, datorita vatei bazaltice foarte densa( in general peste 100 kg/mc), iar mantaua exterioara ofera stabilitatea necesara. Daca se fisureaza interiorul de samota sau se monteaza gresit si sar pute sa nu fie etans imbinate tuburile de samota, vata bazaltica foarte densa, care rezista la peste 1000 grade, nu va lasa sa treaca fumul spre exterior, doar in cazul in care pui un aspirator pe exteriorul cosului.
Producatori de cosuri triplu strat au montatori autorizatii, instruitii pentru a pune in opera produsul in mod corect.

Legat de cosul EFFE DUE,  este pus in opera conform instructiunilor de montare date de producator, cu acele bare de metal striat pe interio, in spatiile libere ( conform schitei de montat oferita de producatoru),

Ia daca bine studiem FIZICA,Temperatura punctului de rouă sau punctul de rouă al unui amestec format dintr-un gaz și vaporii unui lichid (cel mai adesea aer umed) reprezintă temperatura la care trebuie răcit amestecul pentru ca vaporii să devină saturanți și deci să înceapă să se condenseze, presupunînd că pe durata răcirii presiunea amestecului și cantitatea de vapori sînt constante. La combustibil soli este intre 60 - 80 grade celsius. In momentul in care condensul a aparut , se va amesteca cu funinginea si se formeaza gudronul, care dupa ce se va usaca se va autoaprinde ( multi spun ca lea luat cosul de fum foc), se va produce un soc temic, unde se degaja o temperatura de peste 1000 grade celsius, asfel se sparge cosurile de fum simple, de oarece nu au zona de rezistenta si sutinere.

#157
dayandsun2001

dayandsun2001

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 02.01.2013
Sunt un proaspat utilizator de centrala pe lemne. Am toata instalatia de incalzire pe gaze dar chiar in noiembrie m-am hotarat din considerente financiare sa pun in paralel cu centrala pe gaze una pe lemne. Am mai putin de 100 mp de incalzit, centrala pe gaz e de 23 kw, asa ca am luat un Ferolli de 27 pe lemne, 32 pe carbuni. Ca orice incepator, cu destul de putine cunostine in ceea ce se presupune ca trebuie sa accesorizezi cazanul, am luat cam ce mi s-a parut normal sau logic sau.....ce mi s-a sugerat de vanzator, etc. Ideea este ca am inceput tarziu montajul, cazanul e montat pe o terasa acoperita dar inca nu are o camera proprie (deci a urmat antigelul binenteles), am montat un cos din elemente prefabricate din caramida arsa tip tigla cu interior de 175 mm, lipite intre ele cu cm 17, care trece prin acoperis si urca inca vreo 2 m, atat cat am putut sa ajung stand in picioare pe acoperis. Am pus cate un fir de OB 10 mm pe fiecare colt al elementilor (ca armatura pe interior prin canalele prefabricate), l-am tencuit tot cu cm 17 doar pe partea care iese deasupra acoperisului, i-am fixat o caciula din tabla deasupra si am bagat lemne in ea. Fiind incepator si neavand prea multe variante la indemana, am incercat cu ceva lemn de brad uscat in combinatie cu salcam ceva cam verde. Am uitat sa spun ca distanta de la cos la coama casei este cam de 4-5m, fata de vecinul care are casa cu etaj aproape 8-9 m. Efectul? in 10 zile de exploatare am umplut-o de gudron, facea doar fum si flacara mai deloc, nervi, etc. Am luat 2 tone de carbuni in speranta ca va functiona cu o autonomie mai mare de 3-4 ore max cat incerca pe lemne. Spun incerca pentru ca vreo 2-3 zile n-am vazut mai mult de 15,5 grade in casa, chiar am zis la nervi c-o demontez si-o vand, sa se duca dracului, etc. Am tinut termocontactul care comanda pompa pe 40-45 grade poate nu mai face condens, am incercat doar cu brad uscat, am demontat tot spatele cu evacuarea si am curatat gudronul, am scos, curatat si remontat racordul de inox (care nu era fixat chiar ferm in cos, relativ etans dar nu m-am grabit ca sa verific dupa un timp ce iese si se depune pe acolo), am aruncat in cazanul incins 2 sau trei pachete de praf antigudron cand am reusit s-o incing, am curatat-o pe interior cu o gramada de perii de sarma, am incercat o gramada. Am demontat caciula care am pus-o pe cos si am infipt intai 2 burlane de 1 m fiecare din tabla zincata ordinara de 0,35 si nu am mai pus caciula. A mers parca mai bine dar tot stiau toti vecinii cand bagam carbuni in ea. Pe 30 dec am mai pus inca doua burlane si le-am ancorat sa nu le ia vantul de pe casa. Acum bag in ea 2-3 bucati de brad s-o aprind, un strat de stejar 85% uscat, un strat de carbuni si iar stejar si apoi carbuni pana se umple, inchid clapeta de fum aproape de tot, reglez temperatura agentului la 90 ca sa ajunga macar pe la 70-80 si am dat termocontactul care comanda pompa la 20-25 grade tinand cont ca tevile sunt inca afara si pierd destula caldura fata de focar si dupa o alimentare de seara la ora 23, dimineata la ora 6-7 inca mai are agentul 30-35 grade in instalatie. Am intredeschis robinetul din by-passul de tur-retur ca sa nu se plimbe agentul doar prin cazan dar tot nu mi se pare o investitie groazava, mananca mult si are o autonomie destul de scazuta, am bagat 6 milioane in lemne si aproape 6 in carbuni si-mi doresc sa traversez macar 3 luni ca sa fie mai economica decat gazul dar inca am indoieli! Are cineva sfaturi pentru ce ar trebui sa fac ca sa reduc consumul, sa maresc autonomia sau s-o fac sa mearga mai bine? O gaura de 3-4 mm in racordul de inox la cos, la partea inferioara si un recipient care sa colecteze daca apare condensul pe acolo ar fi o idee buna sau una proasta? Cum masor cum si cat trage cosul? Cum calculez randamentul? Orice idee ar fi salutara, n-am inca experienta la asta dar vreau sa invat!

Edited by dayandsun2001, 02 January 2013 - 20:23.


#158
IonutDan

IonutDan

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 26.01.2013
Salutare la toata lumea.Am tot citit ce ati scris voi pe aici si mi se pare interesant avand in vedere ca in vara intentionez sa fac si eu un cos de fum si am ceva nelamuriri.Situatia in cazul meu este urmatoarea.Locuiesc intr-o casa veche din perioada interbelica care are prevazute cosuri de fum.La etaj(unde locuiesc eu) a fost la momentul cand am cumparat apartamentul o soba din teracota pe care am stricat-o ca era de pe vremea lui pazvante chioru' si am montat centrala pe gaze,care nu este racordata la cosul de fum si nici nu va fi.Acum cand ma apuc de renovat intentionez sa refac soba(bineinteles cu materiale din zilele noastre) nu pentru a o folosi permanent intrucat exista centrala termica(doar cand vreau sa mai aud si eu un lemn trosnind in soba).Cosurile de fum au fost construite in sistemul cu olane ceramice prinse in zidarie de caramida plina,cosurile fiind pe peretele pe care sta coama acoperisului.Este clar ca nu mai sunt functionale si va trebui sa le inlocuiesc si vreau sa le fac tot in sistemul in care sunt si acum ca sa pot tese caramida plina care captuseste olanul cu cea care exista la pereti.Intrebarea mea catre voi este daca stie cineva unde se mai pot gasi olane ceramice(numai olanul) in Romania.Din cate imi amintesc eu cand am renovat prima data,diametrul olanelor care alcatuiesc cosul acum este undeva la 140-170 mm.Eu zic ca nu am cum sa am probleme daca il fac tot in sistemul asta intrucat cosul va fi intern,atat la etaj cat si la mansarda(pe care urmeaza sa o fac locuibila) singura zona exterioara a sa fiind 0.5 m peste coama acoperisului.In plus de asta nu va prelua decat soba pe care o sa o construiesc eu.Voi ce parere aveti,gresesc undeva?

#159
mariuswk

mariuswk

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 103
  • Înscris: 04.12.2010
Varianta unor tuburi de samota imbracate in caramida ar fi o solutie buna pentru un cos?

#160
mariuswk

mariuswk

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 103
  • Înscris: 04.12.2010
Salut.
Sunt in faza de constructie a doua cosuri de fum,unul deservese o soba dec teracota iar cealalta o semineu de teracota cu serpentina ,deci o centrala.Ce materiale sa folosesc pentru cosul de la semineu?Are cineva o parere despre cosurile construite din caramizi de samota cu gaura in mijloc?Multumesc

#161
anginsan

anginsan

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 28.03.2011
Salut.
1.Un cos de fum cu sectiune sub forma de cerc va asigura un tiraj mai bun fata de cele cu sectiune patrat  dreptunghi sau alte forme geometrice.
2.Rugozitatea si denivelarile suprafetei interiore influenteaza eficienta cosului de fum, de preferat suprafete netede.
3.Un cos de fum cu diametrul interior d= 25 cm si o inaltime utila  H=10 m poate asigura tirajul natural necesar pentru centrale cu putere termica de pana la 50 - 60 Kw.(http://www.centralet...us-vidramax-eco)
4.Cosul de fum fie de inox fie ceramic are aceiasi functie: pretul poate decide luand in calcul si izolatia de protectie la foc in cazul  celui de inox sau daca inaltimea libera necesara  deasupra acoperisului  este mai mare de 3m se recomanda cel de inox.Cel de inox se monteaza si demonteaza rapid si are o stabilitate mai buna in caz. de cutremur.
5.Camera in care este amplasata centrala nu trebuie sa fie inchisa ermetic, ci trebuie prevazuta cu o gura de aerisire (la 0,5 m deasupra podelei) de sectiune egala sau mai mare fata de sectiunea interioara a cosului de fum pentru a asigura aportul de aer prospat necesar combustiei in centrala termica.
IMPOTANT. LIPSA ACESTEI GURI DE AERISIRE POATE REDUCE SAU ANULA COMPLET TIRAJUL COSULUI DE FUM; SI IMPLICIT ARDERE INCOMPLETA CU MULT FUM  SAU OPRIREA CENTRALEI.
6.Un cot de 90° inserat in ciecuitul de racord a centrlaei la cosul de fum reduce inaltimea eficienta a cosului cu 0.5m, de aceia se recomanda ca racordul sa se faca cu coturi cat mai putine si la unghiuri mai mari de 120°.

Mult succes.

#162
gabrielfbn

gabrielfbn

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 19.03.2012

 piatraro, on 05 iulie 2012 - 00:35, said:

Situatia de mai sus a aparut datorita proastei puneri in opera aceleasi probleme pot aparea si la cosurile Schiedel daca nu sunt montate crespunzator, La Schiedel este chiar mai periculos viciul ramane ascuns mult timp si poate produce chiar colapsul total al cosului.
1. Nu a fost corect montata baza de condens.
2. Cosul nu a explodat asa cum ,,povesteste,, x , s-a deteriorat in partea inferioara datorita proastei puneri in opera si nerespectarii instructiunilor fabricantului.(Daca bagi benzina intr-un BMW diesel merge?)
3. Cosul nu a fost tencuit.
4. Bara din interiorul cosului este foarte groasa chiar ea putea deteriora piesa ceramica(nu are ce cauta acolo)
5. Si Effe & Schiedel recomanda schelet exterior.
Daca x era profi va explica exact fenomenul dar la ce te poti astepta de la un postac (ca mine) (ca mine) (ca mine)  Schiedel.


ok dar autorizarea asfoch e hartie igienica
acest mesaj este scris de un postac (ca mine) (ca mine) (ca mine) asfoch


Atentie la cosurile maestro sunt din beton turnat nu au ceramica sunt extrem de periculoase.
BUNA

Deteriolrea cosurilor de fum se produce din cauza condensuluilui care apare in interiorul cosului de fum, care se amesteca cu funinginea si se produce un acid sulfuros H2SO3, care ataca ceramica de la cosurile din caramida ata plina cat si gaurita, apoi se trasforma in gudron, care in momentul in care se usuca, se autoaprinde si se produce o explozie in interiorul cosului de fum, iar teperatura in cos este de aproximativ 1000 grade celsius.
Condensul se produce datorita ne izolarii cosului de fum, asfel pierderile de temperatura pe ml pot ajunge la 15-20 grade celsiuis, iar ca si exemplu daca avem o temperatura la evacuarea fumului in cos de 150 grade celsius, datorita pierderilor de temperatura pe cos, in 4 ml deja o sa avem condens , guron, de oarece aici intervine fizica, adica punctul de roua, unde aburul devine lichid.
Punea rea in opera nu este corecta, dar EFFE DUE, recomanda introducerea de bare de metal in interiorul gaurilor, folosite ca si perne de aer, conform instructiunilor de montaj puse la dispozitie de EFFE DUE.
Deci daca nu ai izolatie nu ai nimic, doar probleme.

Si pentrru domnul cu cosul de fum de la alba, betonul nu are ce cauta intr-un cos de fum, pierderile de temperatura in cosul de fum sunt foarte mare, iar ca si exemplu partea exterioara de la cosurile de fum IZOLATE, TIP SCHIDEL, este acelas lucru, dar este mai ieftin, dar  se foloseste doar pentru asigura stabilitatea cosului de fum.

 anginsan, on 20 martie 2013 - 16:08, said:

Salut.
1.Un cos de fum cu sectiune sub forma de cerc va asigura un tiraj mai bun fata de cele cu sectiune patrat  dreptunghi sau alte forme geometrice.
2.Rugozitatea si denivelarile suprafetei interiore influenteaza eficienta cosului de fum, de preferat suprafete netede.
3.Un cos de fum cu diametrul interior d= 25 cm si o inaltime utila  H=10 m poate asigura tirajul natural necesar pentru centrale cu putere termica de pana la 50 - 60 Kw.(http://www.centralet...us-vidramax-eco)
4.Cosul de fum fie de inox fie ceramic are aceiasi functie: pretul poate decide luand in calcul si izolatia de protectie la foc in cazul  celui de inox sau daca inaltimea libera necesara  deasupra acoperisului  este mai mare de 3m se recomanda cel de inox.Cel de inox se monteaza si demonteaza rapid si are o stabilitate mai buna in caz. de cutremur.
5.Camera in care este amplasata centrala nu trebuie sa fie inchisa ermetic, ci trebuie prevazuta cu o gura de aerisire (la 0,5 m deasupra podelei) de sectiune egala sau mai mare fata de sectiunea interioara a cosului de fum pentru a asigura aportul de aer prospat necesar combustiei in centrala termica.
IMPOTANT. LIPSA ACESTEI GURI DE AERISIRE POATE REDUCE SAU ANULA COMPLET TIRAJUL COSULUI DE FUM; SI IMPLICIT ARDERE INCOMPLETA CU MULT FUM  SAU OPRIREA CENTRALEI.
6.Un cot de 90° inserat in ciecuitul de racord a centrlaei la cosul de fum reduce inaltimea eficienta a cosului cu 0.5m, de aceia se recomanda ca racordul sa se faca cu coturi cat mai putine si la unghiuri mai mari de 120°.

Mult succes.

Buna

In general pe cosurile profesioniste cilindrice , cu izolatie corespunzatoare la un cos de fum cu H - 10 ML, si interior de 25 cm, si racord de fum la  45 grade se poate racorda o centrala pe lemn de 100 kw.
La H - 10 ml, si un diametru interior de  20  cm, racor de fum la  45 grade , se poate racorda o centrala VIADRUS DE 60 KW  sau charo centralade VIESSMANN DE 80 KW.
Vorbim de cosuri de fum TIP SCHIEDEL .

 mariuswk, on 11 martie 2013 - 21:08, said:

Salut.
Sunt in faza de constructie a doua cosuri de fum,unul deservese o soba dec teracota iar cealalta o semineu de teracota cu serpentina ,deci o centrala.Ce materiale sa folosesc pentru cosul de la semineu?Are cineva o parere despre cosurile construite din caramizi de samota cu gaura in mijloc?Multumesc
Din experinta , caramizile cu gaura la mijloc sunt doar pentru ventilatii, iar incercarile la care au fost supuse sunt doar pentru a putea fi utilizate la ventilatii.
Vei avea condens, gudron, si doamne fereste incendii pe cos sau chiar mai rau, incendiu la casa.
Recomandre cos izolat , triplu strat, certificat la temperaturi de functionare de peste 400 grade celsius.
Plus ca ai garantie acordata de producator , se folosesc  de o perioada indelungata de timp, si nu au aparut probleme.
In piata asfel de cosuri de fum ar fi SCHIEDEL, PLEWA, au origine germana.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate