Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
cum sa fac animatie
Last Updated: Apr 29 2009 16:59, Started by
djxprss
, Apr 13 2008 16:32
·
0
#1
Posted 13 April 2008 - 16:32
sal stiu ca sunt nou pe aici dar am o iontrebare. Cum pot sa fac filme de animatie? ce programe mi-ar trebui? AJUUUUTOOOOR..
|
#2
Posted 13 April 2008 - 16:41
http://en.wikipedia....tion#Techniques
Se poate face animatie cu ORICE program. Unul de editare video si unul de editare grafica. Sau ceva hibrid, gen Adobe Flash (CS3 Professional, cea mai noua versiune). S-a mai discutat de 15 mii de ori. |
#3
Posted 13 April 2008 - 17:09
ce studii ai, ca sa faci filme mai ales de animatie iti trebuie ani buni de scoala.
|
#4
Posted 13 April 2008 - 22:03
Ar trebui sa incepi sa faci mici animatii cu calc sau stopmotion.
Trebuie sa vi cu mai multe detalii despre ce vrei sa faci si experienta apriori. |
#5
Posted 14 April 2008 - 08:57
Buna ziua...
GunX, on Apr 13 2008, 18:09, said: ce studii ai, ca sa faci filme mai ales de animatie iti trebuie ani buni de scoala. Tin sa te contrazic... Eu am terminat: liceul de electrotehnica, postliceala de cadastru, colegiu de informatica, armata la jandarmerie, facultate de drept... (insa "lucrez" de peste 15 ani in domeniul computerelor, inca de pe timpul lu' Atary, Comodore, hc-urile ce foloseau "casete" pe banda magnetica la magnetofon sau casetofon, pick-up, diskete mari) intr-un cuvant, n-am nici macar o zi de studii in acest domeniu de Media... SI stapanesc: 3D Studio Max, Maya, Lightwave, Endorphin, Brice 3D, Vegas, etc, etc Foarte bine, iar cand spun foarte... e chiar FOARTE (nu pot spune ca realizez acum un film gen BeoWulf, acolo lucreaza sute de oameni), n-am mai precizat si de After Effects care este preferatul meu pe 2D, la asta inca mai invat intensiv... Iar daca acel cuvant "animatie" se refera la desene animate si nu la animatie 3D, afla ca in Max cu plugin-ul de toon de la cebas, le realizezi extrem de usor !!! Sincer, asta cu studiile... e cea mai mare prostie pe care am putut s-o citesc vreodata... Mai stiam eu pe cineva, ca: ... baaaaaaa, daca n-ai studii, nu faci nimic!!!!!!! da? hai nu mai spune!!! am un var ce are 2 facultati de informatica, automatica si nu mai stiu ce... Habar nu are ce e ala ASCII, ca sa nu mai spun ca de instalat un Linux, e la pamant... abia, abia stie sa instaleze un windows..... 98 !!! Nu exagerez cu nimic Deci, sa fim seriosi... SI realisti !!! poti sa n-ai nici 10 clase, daca ai imaginatie, te duce capu (esti inteligent)... si-ti doresti cu adevarat sa faci ceva, FACI !!! Nu trebuie sa te invete cineva prin scoli, d-asta exista si internetul !!! aaaaaaa, da... daca vrei sa ai o diploma ceva, da... insa... am spus mai sus, degeaba ai Diploma daca n-ai CAP !!! Eu unul nu dau 2 bani pe sute... mii... ce au facut o facultate de informatica... iar cand spun informatica, ma refer pe absolut orice domeniu in computere, mai putin contabilitate (mi-e scarba de ea) !!! Fara nicio lauda, pentru ca modestie exista din plin, dar m-am mirat cand am vazut ce ai putut spune! Lasand modestie de-o parte, dau clasa lejer pe tot ce tine de computer, dupa cum am spus... mai putin contabilitate !!! incepand de la chestii minore de genul apasarea butonului de power, pana la cele mai grele chestii posibile, ORICE (depanare, operare (toate sistemele de operare, inclusiv FreeBSD, Unix, etc), programare (c/c++, visual basic, html, java, php, etc, etc), video (animatie 3D, editare video, compozitie), foto (editare/creare), audio (editare/creare), ETC, ETC, ETC... In toti acesti 15 de ani de computere, am avut timp sa asimilez din toate acestea !!! SI CULMEA, niciun studiu in vreo scoala !!! in concluzie, nu este asa cum ai spus !!! Niciodata nu va fi asa!!! O zi buna tuturor... |
#6
Posted 14 April 2008 - 12:56
si daca citesti materiale, tutoriale si forumuri pe net cativa ani, tot un fel de scoala este.
|
#7
Posted 14 April 2008 - 15:37
Inca nu inteleg ce gen de animatie vrei sa faci. Daca e vorba de 3D atunci Maya + captura de actori cu sincronizare automatizata de miscarii + linux merge pt invatat si nu numai. Daca e vorba de animatii cu technica traditionala trebuie sa incepi sa colaborezi cu animatori de calc si desenador. Scanezi personajele si fotogramele cheye cu Toon Shoter, care e un proces intermediar. Sau desenzi direct pe Wacom tablet, depinde de textura si technica preferata. Aici e vorba numai de contururi. Prin interpolare a frameurilor adiacente se creaza frameurile lipsa. Se prefera ca personajele principale sa se deseneze manual apoi scanate la 2K. Cu Star Painter faci colorizarea/umplerea personajelor e.t.c Cu InkAndPaint faci umplere automatizata a oricarui element perfect configurabil. Fundalurile se fac 3d in Maya. Pt efecte speciale bagi plug-inuri, generatori de particule, fluide, fum e.t.c.
Pt compozitie bagi Shake sau Director unde persoanjele principale, prin planurile, fundalul si efectele speciale se combina. Randarizarea este in TIFF la 2K. Nu sunt implicat in nici un fel in animatie, doar notiuni generale. Sunt multe forumuri si organizatii dedicate unde poti gasi extra infrmatie actualizata. Succes |
#8
Posted 14 April 2008 - 22:41
Quote Deci, sa fim seriosi... SI realisti !!! poti sa n-ai nici 10 clase, daca ai imaginatie, te duce capu (esti inteligent)... si-ti doresti cu adevarat sa faci ceva, FACI !!! Nu trebuie sa te invete cineva prin scoli, d-asta exista si internetul !!! aaaaaaa, da... daca vrei sa ai o diploma ceva, da... insa... am spus mai sus, degeaba ai Diploma daca n-ai CAP !!! Mi-a luat ceva timp sa-mi dau seama ca cei care trec prin scoli cunoscute de 3d/animatie/vfx au sanse evident mai mari sa se angajeze mult mai repede in industria asta si sa ajunga departe mai repede in domeniul asta decat unul care invata pe cont propriu ...chiar si atunci cand cel care a invatat pe cont propriu e foarte bun si stie mai multe decat cel scolit. De ce? Pai,ca sa te ia cineva in seama ,sa te angajeze vre-un studio mare,dupa ce ai invatat totul pe cont propriu trebuie sa-ti faci un demoreel foarte bun si convingator.Ca sa-l faci foarte bun si convingator trebuie sa fi pana la urma un foarte bun generalist,ca degeaba tintesti un job de animatie sau modelare daca renderul si iluminarea sunt ca dracu sau invers.Deci trebuie sa modelezi impecabil,sa texturezi impecabil,sa sculptezi in zbrush /mudbox ca un adevarat sculptor deci studii serioase de anatomie artistica ar fi bune.Astea-s lucrurile simple. Cand vine vorba de animatie 3d si vrei sa animezi un personaj intr-un mod cat mai natural si expresiv, trebuie sa-i faci RIGGING-UL care e o sarcina foarte complexa ,care presupune studiu serios,buna organizare,minte de inginer si experienta...iar daca e vorba de Maya trebuie sa sti si un pic de programare in Mel sau Python...ca fara scripting nu esti maya rigger adevarat.Animatia facuta din inregistrari3d/motion capture,cum zicea VHS, n-are nici o treaba cu animatia adevarata...e o tehnica,mai bine zis o smecherie folosita doar marginal in cinematografie.Cei care se ocupa cu asa ceva se numesc "motion capture artists" adica un fel de sculeri-matriteri ai animatiei...animatori in nici un caz. Apoi iluminarea si render-ul...ca sa ajungi stapanesti un pachet de randare ca Mental Ray sau Pixar P.Renderman iti trebuie ani buni...dar sa zicem ca dupa multe incercari si documentare serioasa obti un rezultat bun,aproape fotorealistic. Animatia in sine,dupa ce ai la dispozitie rigul,e poate cea mai simpla sarcina din punct de vedere al notiunilor tehnice necesare insa pana obti cateva secunde de animatie de calitate trebuie tragi de curbe de-ti vine rau...e probabil disciplina in care experienta si exercitiu sun cele mai necesare.De aceea,ca sa abordezi animatia cum trebuie , iti trebuie macar o scoala online ca ANIMATIONMENTOR ..e vreo 16K$ dar am auzit ca merita daca esti atras de animatia de personaj si visezi sa ajungi la Pixar. Daca iti permiti sa te duci la o scoala cu renume din Canada(ex.Vancouver Film School sau Seneca) sau SUA(ex.AAU sau Gnomon) lucrurile devin mai simple pentru ca: 1)construirea demoreel-ului se face in echipa sub supravegherea unor profi care in majoritate au lucrat la superproductii hollywoodiene pentru mari case de productie.Ideea e ca te poti concentra doar pe un anumit domeniu...numai modelare si texturare sau numai iluminare si render sau numai compositing sau efecte/dinamici pentru ca la reel-ul tau te vor ajuta colegi la restul problemelor ,tu la randul tau ramanand sa-i ajuti pe ei cu ce sti tu mai bine (specializarea ta). 2)da foarte bine pe CV 3)o scrisoare de recomandare,pe care o vei primi daca meriti, de la un prof/asistent cunoscut de oamenii de la ILM ,Digital Domain sau Imageworks te va angaja aproape sigur. Quote SI stapanesc: 3D Studio Max, Maya, Lightwave, Endorphin, Brice 3D, Vegas, etc, etc Foarte bine, iar cand spun foarte... e chiar FOARTE Eu invat Maya ca un maniac de aproape 3 ani si sper ca intr-o zi(nu prea curand) sa pot crede ca o stapanesc in proportie de 60%.Dar parca cu cat sap mai mult in 3d ,cu atat imi dau seama cat de putin stiu. Concluzia e ca n-ai nevoie de scoala ca sa devi foarte bun in 3d/vfx insa daca vrei o cariera asa cum o visezi ai face bine sa te duci la una cunoscuta de peste ocean daca iti permiti si poate o idee si mai buna ar fi sa te muti la Los Angeles sau Londra daca urmaresti sa lucrezi la marile case de productie...ca din Romania nu te cheama nimeni la interviu chiar daca ai un demo beton. Insa daca industria jocurilor te satisface e mult mai usor...avem Ubisoft si in romania :). Edited by andjar, 14 April 2008 - 22:42. |
#9
Posted 14 April 2008 - 23:11
Deci, sa fim seriosi... SI realisti !!! poti sa n-ai nici 10 clase, daca ai imaginatie, te duce capu (esti inteligent)... si-ti doresti cu adevarat sa faci ceva, FACI !!! Nu trebuie sa te invete cineva prin scoli, d-asta exista si internetul !!! aaaaaaa, da... daca vrei sa ai o diploma ceva, da... insa... am spus mai sus, degeaba ai Diploma daca n-ai CAP !!!
Si eu sunt de partea lui Andjar. Topicul asta este prea generalist. In cazul unui artist, in mare parte nu este nevoie de o scoala, si aci ma refer la ceva in genul de sectia regie de la facaulatea de film si teatru x. Sunt multe exemple de regizori, fotografi e.t.c care au ajuns sus invatand facand filme, dar astea sunt exceptii si nu trebuiesc generalizate. In cazul tau, e vorba de ceva technic. Cred eu. Pt ca animatie poate insemna sau nu animator, si cred ca sti ca in afara de simtul artistic pe care trebuie sa-l ai care nu se dobandeste prin scoli, insa baza technica, schimb de experienta in echipa, realtii le faci in scoli de rennume. Cred ca tu nu te incadrezi in asa ceva, si nici nu vrei. Animatii in general, fara nici o specializare deosebita. Daca vrei sa fi animator, informatica nu te ajuta in nimic. Foarte multe etape ce implica animatia este arta si o parte technica, tu de ce parte esti. Daca vrei sa faci tot, ce e mai greu e partea de arta, si daca nu ai simt artistic ii bai mare. Si eu ca si multi alti am invatat singur sa lucrez in programe, de toate in general. As fi preferat sa nu fie asa. Asta face ca sa nu fiu foarte bun in nici un soft, nu am intentia. Dar nu indraznesc sa spun ca stapanesc photoshopul sau alt program, e o chestiune de notiunii generale, si sa stiu cum sa merg pe bicicleta fara sa cad, desi pt unii sunt un guru in grafica, ma face sa rad, nu e de loc asa, stiu foarte bine la ce nivel sunt, si credema sunt departe, mai mult ca sigur ca si tu in Maya. Incearca sa definesti mai bine ce vrei, ce intelegi prin vreau sa faca animatie, ca e ca si cum ai spune vreau sa fac film. Din CV tau, cu permisiunea ta, deduc ca iti vine bine partea technica si nu artistica. Iti lipseste pt inceput pictura si desen, fotografie, iluminare, arhitectura, anatomie corporala. Sa nu ma intelegi gresit ca ai nevoie de toate scolile astea cu diploma, dar ani de stiudiu cu profesori, colaborari, artisti este esentia. Sau macar sa te pasioneze ceva in aria artistica. Google, manuale de Istoria Artei si cum sa instalezi un Linux ajuta pana la un nivel, de incepator avansat, care pt uni poti sa dai impresia ca esti un maestru, o iluzie care te inseala si pe tine. Tu te-ai referit la cei care in urma unui curs de photoshop se cred profesionisti cu diploma. Aici ai dreptate, in mare parte e o porcarie totala. Dar photoshop e un laborator fotografic igtla si daca sti unde sa faci scoala si cu cine o sa inveti notiuni de fotografie indispebsabile pt un photoshopis profesionist, la fel pt Maya sau o specializare anume, gen texturizare, particule e.t.c. Chiar si cursurile, conduse de nume mari in domeniu, sunt indicate, pt ca iti aduc aminte de esential, te face sa te intorci, sa reanalizezi. Edited by VHS, 14 April 2008 - 23:33. |
#10
Posted 29 April 2009 - 11:20
stie cineva un mic tutorial despre endorphin ? am vazut pe youtube mai multe animatii de wrestling si vreau sa fac si eu si nu stiu cum
|
|
#11
Posted 29 April 2009 - 16:59
pickone, on Apr 14 2008, 09:57, said: SI stapanesc: 3D Studio Max, Maya, Lightwave, Endorphin, Brice 3D, Vegas, etc, etc Foarte bine, iar cand spun foarte... e chiar FOARTE (nu pot spune ca realizez acum un film gen BeoWulf, acolo lucreaza sute de oameni), n-am mai precizat si de After Effects care este preferatul meu pe 2D, la asta inca mai invat intensiv... Ia da un link "stapane" , chiar vreau sa vad foarte mult niste materiale 3D/VFX de la matale, iar cand spun foarte... e chiar FOARTE. Poti sa trimiti pm daca cumva ai vreo retinere in a mai posta aici :) |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users