Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...
 BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim
 Tonometru compensat CAS?

polita RCA ONLINE

Va rog recomandati echipa serioa...

Termostat frigider - verificare
 Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas

Amenda in Lipsa ?

Acoperire gol extrior intre termo...
 

Care masina este mai ieftin de intretinut: pe benzina sau pe motorina?

- - - - -
  • Please log in to reply
28 replies to this topic

#1
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,658
  • Înscris: 26.11.2001
Care masina este mai ieftin de intretinut: pe benzina sau pe motorina?
Depinde de conditiile de exploatare


Stiu, este vesnica si eterna intrebare, ce  a dus la discutii aprinse pe topicuri benzina vs motorina, dar aici este un articol din ziar :D

Vedeti si fisierul atasat.

Quote

Motorina a depasit benzina din punctul de vedere al pretului, dar in continuare dieselurile detin aproape jumatate din piata. Avantajul il reprezinta consumul semnificativ mai scazut, insa reviziile si taxele sunt mai ridicate.  Rivalitatea dintre motoarele diesel si cele "Otto" continua, cu toate ca motorina a devenit mai scumpa decat benzina. De ce? Pentru ca toate companiile auto investesc in noi tehnologii pentru diesel, in timp ce propulsoarele pe benzina nu au mai avansat din punct de vedere tehnologic.

Daca anul trecut am realizat un calcul mai simplu - dupa cati kilometri se amortizeaza un diesel, luand in calcul exclusiv consumul de combustibil, acum revenim cu aceeasi comparatie, dar luand in calcul aproape toate variabilele.

Pe piata locala vanzarile de automobile cu motoare diesel au inceput sa creasca semnificativ in ultimii doi ani.

Spre exemplu, in primele doua luni ale acestui an din totalul celor 42.363 de autoturisme comercializate, 45,7% erau echipate cu motoare diesel. Proportia creste la 49,8% daca se iau in calcul numai autoturismele de import, deoarece cele autohtone sunt vandute preponderent cu motoare pe benzina. In 2007 ponderea dieselurilor de pe piata totala a fost de 43,7%.

In topul marcilor de import cu vanzari de automobile diesel se afla Skoda, cu 2.880 de unitati, urmata de Volkswagen si Renault. Din acest motiv, pentru a compara cat mai bine motorizarile, am ales trei modele, fiecare echipat cu motorizari echivalente. Iar acum nu s-a mai calculat dupa cati kilometri se amortizeaza, ci costurile de intretinere.

Spre exemplu, un motor diesel care are o putere echivalenta cu un motor pe benzina are o capacitate cilindrica a motorului mai ridicata - asadar se incadreaza in alta categorie atunci cand este vorba de taxa de prima inmatriculare. Daca in cazul modelului Fabia diferentele sunt de 23 de euro in favoarea motorului pe benzina, la Octavia si Passat ajunge la peste 300 de euro. La fel si in cazul politei de tip RCA. Daca vorbim de preturi, dieselul este in general mai scump cu aproximativ 2.000 de euro, deci se va plati mai mult la o asigurare de tip CASCO.

Un alt motiv important invocat de catre posesorii de masini pe benzina este costul reviziilor - spre exemplu, la Octavia costurile reviziilor totale pana la 60.000 km sunt cu peste 80 de lei mai scumpe. Diferenta nu este mare, dar se aduna. Pentru toate cele trei modele intervalul de revizie este de 15.000 de kilometri, iar costul unei ore in cadrul service-urilor Porsche Romania este de 110 lei. Prima revizie efectuata la 15.000 km contine uleiul si filtrul de ulei (identica cu cea de la 45.000 km, 75.000 km, 105.000 km), cea de-a doua ulei, filtru de ulei, filtru de aer si de polen (se repeta si la 120.000 km si 150.000 km, a treia e identica cu prima, iar cea de la 60.000 km contine in plus fata de a doua filtru pentru combustibil.

In schimb, atunci cand se discuta despre combustibili, care au "spart recorduri" peste recorduri in ultima vreme in materie de preturi, castigatorul absolut este dieselul. Ca dovada, dupa 60.000 de kilometri un posesor de Octavia cu motor de 1,6 litri pe benzina va aduna bonuri in valoare de peste 4.400 de euro, in timp ce unul care detine acelasi model dar cu motor diesel a cheltuit numai 3.174 de euro - cu peste 1.300 de euro mai putin. Aici s-a luat in calcul consumul mediu comunicat de fiecare constructor in parte.

Cu toate ca "legenda" spune ca un diesel se devalorizeaza mai incet ca un model pe benzina, dupa ce s-au analizat mai multe oferte de second hand s-a constatat ca nu este o diferenta semnificativa. Trebuie subliniat faptul ca un diesel are un pret intotdeauna mai ridicat decat un motor pe benzina. De ce? Pentru ca mai toate au componente aditionale precum turbina de supraalimentare.

In plus, nu trebuie uitate emisiile de dioxid de carbon. Datorita consumului mai ridicat, motorul diesel va emite mai putin CO2. In schimb, acesta elibereaza in atmosfera ceva mult mai toxic - particule, care sunt cancerigene.

Pentru a evidentia cat mai bine diferenta de costuri dintre cele doua tipuri de motorizari, am luat in calcul costul per kilometru.

Astfel, pentru a parcurge un kilometru cu o Octavia pe benzina, costul va fi de 0,192 euro, in timp ce pentru diesel va fi de 0,174 euro.

Nu in ultimul rand trebuie subliniat faptul ca tabelul alaturat are caracter informativ, datorita numarului ridicat de variabile luate in calcul. Spre exemplu, un stil de condus mai sportiv implica un consum mai ridicat, in timp ce devalorizarea nu este fixa, ci depinde inclusiv de acea variabila numita "noroc", fiind implicata o a treia parte - clientul de second hand. Modelele prezentate mai sus vin cu o garantie "de la bara la bara" de doi ani - asadar, in urmatorii doi ani pot aparea evenimente neprevazute sau cheltuieli suplimentare. Lucru valabil inclusiv cu polita CASCO - daca exista evenimente rutiere (din vina asiguratului), aceasta va creste, deci un cost suplimentar.

Informatiile legate de costuri prezentate in tabele au fost furnizate de catre Porsche Romania, importatorul VW si Skoda pe piata locala.

Sursa: ZF

Attached Files



#2
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
Deci pina la urma tot dieselul este mai profitabil.
Daca ne uitam la incalzirea globala, tot dieselul tine cu natura, daca ne uitam la factorul uman, benzinarul tine cu omul, dar si asa sintem prea multi pe glob   :lol: , trebuie sa ni se traga de la ceva.   :lol:

Edited by MAK, 07 April 2008 - 12:41.


#3
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,780
  • Înscris: 01.12.2007
de intretinut este mai ieftin una pe benzina,insa daca nu te duci la reprezentanta,o revizie este mai scumpa cu 25% fata de o benzinara

ina dieselul este mai profitabil datorita consumului de carburant scazut (in medie 4% urban/ 2.5% ex urban)

#4
spe

spe

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,504
  • Înscris: 13.02.2006

View PostMAK, on Apr 7 2008, 13:41, said:

...
daca ne uitam la factorul uman, benzinarul tine cu omul, dar si asa sintem prea multi pe glob   :lol: , trebuie sa ni se traga de la ceva.   :lol:

Deci sa ducem cat mai multe dieseluri in China :lol:




View Postionut_ionut, on Apr 7 2008, 13:48, said:

...

ina dieselul este mai profitabil datorita consumului de carburant scazut (in medie 4% urban/ 2.5% ex urban)

Asa putin consuma? In medie? Adica... stiu si eu de vestitul VW Lupo TDI cu al lui 3% consum, ba chiar ma bate gandul sa iau unul cu cutie automata pentru jumatatea mai buna, insa la masini mai mari ma asteptam la un 6-7% in oras. Masini mai mari fata de Lupo fiind un Golf 4, Ibiza, Octavia.

#5
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
Se referea la faptul ca un diesel este mai economic cu pina la 4 litri la 100 km, fata de un benzinar.
Ar fi fost bine sa pape numai 4% in oras si mers dinamic   :rolleyes:
Punto poate sa pape si 5% in oras, daca esti ardelean, daca esti oltean risti sa-ti plesneasca vreo vena la cap.   :lol:

#6
Dragon Warrior

Dragon Warrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,636
  • Înscris: 23.09.2006
Atata timp cat motorina va costa mai putin decat un raport de 160% fata de benzina, va exista o economie. Luand un exemplu concret, pentru ca un motor pe motorina sa fie la egalitate cu unul pe benzina ca si consum, ar trebui ca pentru un pret al benzinei de 4 lei sa ii corespunda un pret al motorinei de 6,4 lei.

#7
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,780
  • Înscris: 01.12.2007

View Postspe, on Apr 7 2008, 14:10, said:

Deci sa ducem cat mai multe dieseluri in China :lol:






Asa putin consuma? In medie? Adica... stiu si eu de vestitul VW Lupo TDI cu al lui 3% consum, ba chiar ma bate gandul sa iau unul cu cutie automata pentru jumatatea mai buna, insa la masini mai mari ma asteptam la un 6-7% in oras. Masini mai mari fata de Lupo fiind un Golf 4, Ibiza, Octavia.

iti dau un ex BMW 320d vs 320i vs Megane 2 1.6 16v

320d 7.2%
320i 11.3%
megan 9.6%

vit medie era cuprina intre 21.6-22km/h adica weekend,in aglomeratie dif sunt mai mari

cu 320d record consum filipesti-bucuresti 80-90km (drum in coborare) 3.8% (mers 80-90 pana pe dn1 -10km),pana in ploiesti (130-140),ploiesti buc 80-90km/h sambata summit-ului ora 22:00

Edited by ionutMembruAnonimut, 07 April 2008 - 13:58.


#8
Vlad_int1

Vlad_int1

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,847
  • Înscris: 26.04.2007
Fie cum o fi , eu m-am hotarat ca imi iau TSi :D ... nu de alta da am vorbit cu prea multi care au zis acelasi lucru si anume ca un tsi de pana in 140 de cai consuma 9-10% in Bucale si 6-6.5 afara mers normal spre economic ... nu au cum sa minta toti ; mi-a spus asta si unu din mecanicii care lucreaza la Porsche (el neavand nici un folos in ce masina imi cumpar eu) . Avand in vedere ca mie un TDi de 105 cai imi consuma aprox 8.5% in Buc si in jur de 5 % afara , sincer nu consider ca mai merita dieselul. Astea e ... se schimba vremurile imi schimb si eu parerile :).
PS: evident in comparatia TDi vs mpi , e mai avantajos dieselul.

#9
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
atasez un tabel excel pt calculat diferenta de cost la combustibil.
se scrie doar consumul pt diesel si benzina, pretul combustibilului si se da enter.

Attached Files


Edited by undercoverbrother, 07 April 2008 - 15:46.


#10
rdsbstn

rdsbstn

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 31.03.2008
Sunt de acord ca una diesel consuma mai putin ca una pe benzina dar in cat timp si nr de km iti recuperezi diferenta de pret stiind ca una diesel e mai scumpa ca una pe benzina si mai stiind ca reviziile sunt mai scumpe si la un nr de km mai mici (mai ales ca acum motorina e mai scumpa ca benzina)

#11
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,780
  • Înscris: 01.12.2007

View Postrdsbstn, on Apr 8 2008, 23:36, said:

Sunt de acord ca una diesel consuma mai putin ca una pe benzina dar in cat timp si nr de km iti recuperezi diferenta de pret stiind ca una diesel e mai scumpa ca una pe benzina si mai stiind ca reviziile sunt mai scumpe si la un nr de km mai mici (mai ales ca acum motorina e mai scumpa ca benzina)

depinde de masina,la un Renault megan e dif de 800e intre benzina si motorina,la Logan 1500e,la BMW 1000e,la Mazda 2000e

#12
Cris007

Cris007

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 52,723
  • Înscris: 06.08.2004
Mie nu mi se par niste diferente asa de mari dpdv al costurilor. Parerea mea e ca optiunea pentru unul sau altul din tipurile de motoare ar trebui sa depinda de alte criterii: unde conduci masina, ce stil de condus ai, ce tip de masina vrei sa cumperi, etc. Cred ca factorii astia insumati dau mai mult decat diferenta de bani.

#13
gege

gege

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 351
  • Înscris: 14.03.2006
Si cati km faci pe an.Pina in 10-12 mii, clar ca nu se justifica diesel, intre 15 si 20 de mii, oricare din ele.Pentru mai mult decat atat...diesel (afara de cazul in care banii de care dispui iti permit sa nu te mai gandesti la consum, economie, ci doar la ceea ce te trage atza...un posesor de M3 de exemplu).
Conform tabelului, daca se compara un 1.8 benzina cu 1.8 diesel (la Ford de exemplu), 1000 de euro s-ar economisi la cca 50k de km, 1500km cam la 70-75k de km.Deci daca faci mai putin de 20 de mii pe an astepti cam mult amortizarea.

Edited by gege, 09 April 2008 - 12:05.


#14
Cris007

Cris007

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 52,723
  • Înscris: 06.08.2004
Parerea mea ca foarte putina lume tine o masina doar 1 an. Cat timp tine in medie o persoana masina personala? Ca daca media asta e undeva la 2 ani si ceva, costurile devin echivalente.
Iar pe tabel, din cate am inteles s-au luat caii putere ca sistem de echivalenta. Dar din cate vad sunt diferente semnificative care nu stiu cat ajuta la relevanta testului.

Adica, la Passat, motorul pe benzina e de 1.6 iar cel diesel de 2.0 insa diferenta e de 25 cai putere intre ele. Eu zic ca e suficient de mult (mai ales ca nu vorbim de 300cp ca sa fie nesemnificativ) ca sa ridice semne de intrebare asurpa relevantei.

Alta problema: din cate stiu CASCO ar fi cam 6.5% din valoarea masinii. Atunci cum se face ca masini cu valori apropiate au taxe CASCO atat de diferite?

Nici taxa de mediu nu cred ca e calculata dupa varianta noua (care ia in calcul emisiile poluante).

Infine, poate nu ma pricep eu dar mie mi se pare ca exista niste probleme cu tabelul ala.

Edited by Cris007, 09 April 2008 - 15:02.


#15
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,780
  • Înscris: 01.12.2007
aia compara 1.6 cu 2.0/cutie manuala vs tiptronic si folosesc consumurile date de producator

daca luam o dif de 4% urban si 2.5% ex urban,in 60k km => o economie de 1700-1800e,sa zicem ca vinzi masina dupa 60k km,mai recuperzi cel putin 1000e ca sa nu zic 1500e

#16
Luccian

Luccian

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 18.10.2007
Foarte interesant topicul, dar nici unul dintre voi nu ati vorbit de faptul ca un motor pe benzina se uzeaza mult mai repede ca unul diesel.Eu stiam ca un motor pe benzina duce cam 150.000 km, in timp ce unul pe motorina duce 300.000km.
Astept pareri si va rog sa ma corectati daca gresesc.

#17
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,780
  • Înscris: 01.12.2007

View PostLuccian, on Apr 9 2008, 22:08, said:

Foarte interesant topicul, dar nici unul dintre voi nu ati vorbit de faptul ca un motor pe benzina se uzeaza mult mai repede ca unul diesel.Eu stiam ca un motor pe benzina duce cam 150.000 km, in timp ce unul pe motorina duce 300.000km.
Astept pareri si va rog sa ma corectati daca gresesc.

nu,pana si motoarele de pe Dacia,de la supernova incoace duc mai mult,eu mi-am facut mana pe un tico cu 151k km,masina de firma,am lasat-o la 154k km si inca mai mergea,mai am un vecin un seria 5 din 97,in tomana avea 262k km,masina merge perfect si azi

e f adevarat,dieselurile tin mai mult ca benzinarele,insa ambele cedeaza la km multi

#18
Dragon Warrior

Dragon Warrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,636
  • Înscris: 23.09.2006
Eu conduc de la firma ocazional un Chevrolet LUV cu motor 2,5 Litri Diesel cu 386.000 de kilometri la bord fara nici o interventie la motor. Ulei schimbat cand isi mai aducea cate un muncitor aminte.

Sau ca sa inteleaga toata lumea, Chevrolet LUV vechi de vreo 15 ani care este de fapt un ISUZU sub sigla Chevrolet.

La polul opus am vazut si masini pe benzina cu peste 200.000 de kilometri in bord. Peste 300.000 sincer nu am vazut decat dieseluri. Dar asta nu inseamna ca nu or exista.

Edited by Dragon Warrior, 10 April 2008 - 09:21.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate