Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani
 Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964
 Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?

Free streaming SkyShowtime de la ...
 Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...
 

Electroliza apei

- - - - -
  • Please log in to reply
170 replies to this topic

#163
vio-d

vio-d

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 04.10.2011
se pot folosi electrozi  din otel inoxidabil si periodic se vor curata de depunerea de calcar

#164
barbu78

barbu78

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,590
  • Înscris: 03.11.2011

 AleDaniel, on 2nd January 2011, 15:01, said:

...........
2 recipiente din fier (sau orice metal), apa in fiecare, in fiecare cate un electrod, recipientele total separate intre ele, dar conectate din punct de vedere electric printr-un conductor de cupru sau alt metal.

1: Se mai produce electroliza ?
2: Se mai distrug electrozii?
3: Se mai produce depunere pe celalalt electrod? (ma refer la fenomenul binecunoscut de argintare, nichelare, etc)
4: Mai rezulta hidrogen si oxigen sau numai unul din cele doua?

Doua recipiente de fier unite electric, cu electrod in fiecare recipient, electrolit,... sint doua celule de electroliza inseriate.
1. Evident, da;
2. La fel, da;
3. Depunerea are loc daca tensiunea este suficienta dar, intre electrozii fiecarei celule de electroliza, adica intre recipient si electrod;
4. Legile electrolizei se aplica pentru fiecare celula. In fiecare celula se va degaja hidrogen si oxigen.

Pe intreg subiectul, sint postari ala unor colegi care au realizat cu succes electroliza apei. Deci, solutiile sint clare.
Electrozii de grafit din baterii au suprafata foarte mica, curentul in aceste cazuri, pentru functionarea normala, este mic. Nu este normal sa se creasca tensiunea, pentru a obtine amperaj, folosind un electrod subdimensionat.

#165
gabigg

gabigg

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 12.01.2008
inox l 316 alimentar e cel mai folosit pt obtinerea de h si o

#166
NASTYPRIMUL

NASTYPRIMUL

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,605
  • Înscris: 20.09.2008
Da inox cu fier putin. Deci de calitate buna.

#167
Bakty1975

Bakty1975

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 09.12.2008
Un document pentru a înțelege cel mai performant sistem de electroliză gasiți aici: http://www.zeitgeist...2&download_id=5
Aș fi atașat documentul dar din păcate are dimensiuni destul de mari. Ca o remarcă, dacă preocuparea dumneavoastră este de a obține o cantitate cât mai mare de oxihidrogen (gaz Brown, HHO) ar trebui să vă orientați către disocierea apei, nu către electroliză. Am să explic pe scurt despre ce este vorba: folosind un câmp electromagnetic variabil în timp, generat de un generator de impulsuri și amplificat de un transformator, la tensiuni foarte mari si curenți electrici foarte mici (de ordinul mA sau mai mici) apare ceea ce s-ar numi o „presiune electrostatică” (datorată foței electrostatice coloumbiene) între electrozii unui condensator (de exemplu 2 țevi concentrice de inox L316 cu o diferență de maxim 2 mm intre exteriorul celei mici si interiorul celei mari, ambele umplute cu apă de preferință distilată) presiune electrostatică datorită căreia dielectricul (apa) suferă un fenomen de polarizare și ca urmare, disociază in oxihidrogen (gaz Brown). Fenomenul este cu atât mai eficient cu cât sunt minimizate pierderile datorită efectului joule (pierderile datorate încălzirii apei). Pe de altă parte, dacă veți dori să folosiți acest fenomen pentru a micșora consumul autovehiculului dumneavoastră sau chiar a-l determina să funcționeze numai cu apă, va trebui să țineți cont de următoarele: 1) folosiți-vă de gazele supraîncălzite de pe galeria autovehiculului pentru a încălzi apa care urmează să o disociați; procesul de disociere este cu atât mai eficient cu cât temperatura apei este mai ridicată. 2) NU FOLOSIȚI APA DE LA ROBINET; aceasta conține flor, clor, calcar și alte (cine mai știe câte) chimicale care se vor combina și vor da naștere unor substanțe precum HCl, care vă vor ataca electrozii, vor fi degajate substanțe adiționale care vor micșora cantitatea de H2 degajată, deci vor debalasta oxihidrogenul, ceea ce înseamnă că veți pierde din efectul caloric al acestuia. 3) Aveți mare grijă la materialul de izolație al bobinei secundare a transformatorului și a izolației firelor electrice; nu uitați că lucrați cu tensiuni în domeniul zecilor de mii până la sute de mii de volți, așa că GRIJĂ MARE! 4) Distanța dintre electrozi va trebui să fie cât mai mică, dar nu sub 0.5 mm, pentru a permite bulelor de gaz să se desprindă cu ușurință. 5) Va trebui ca, în funcție de capacitatea „condensatorului” dumneavoastră (a se citi a celulei de disociere) să calculați atât frecvența de rezonanță a circuitului, cât și inductanța bobinei transformatorului ridicător de tensiune care, împreună cu bobina de șoc, vor alcătui un circuit RLC serie-paralel. Mare atenție la aceste calcule, chiar dacă în practică veți obține mai greu ce ați calculat pe hârtie, totuși, aproximarea trebuie să fie cât mai bine făcută. 6) Folosiți impulsuri cât mai „ascuțite”, în așa fel încât energia absorbită să nu poată să se piardă prin efect Joule. Firește ceva pierderi veți avea, dar încercați să le minimizați. 7) Nu uitați că pentru a avea o eficiență sporită, aprinderea în motorul dumneavoastră va trebui să fie defazată, iar în cazul mașinilor pe carburație, jiclerele de benzină înlocuite cu unele mai mici. Dacă aveți o mașină cu injecție pe benzină, cu cât mai nouă este mașina, cu atât mai dificil va fi sa „păcăliți” computerul mașinii să optimizeze consumul.  8) Este de dorit ca atât cămașa interioară a cilindrului, cât și segmentul de foc sau chiar pistonul, să fie emailate cu o substanță ceramică pentru a evita oxidarea prematură și a compensa termic depășirea parametrilor de lucru. 9) Înainte de a vă apuca de treabă, faceți-vă un mic calcul de fezabilitate, pentru a vă convinge că se merită; dacă ne uităm la cum crește prețul la combustibil, putem fi tentați să credem că este suficient; ei bine, nu este! Veți avea de-a face și cu aspectul LEGAL al problemei (practic veți avea o mașină mai puțin poluantă sau deloc), va trebui să obțineți avize și omologări și mă tem că nu veți putea s-o faceți. 10) Nu credeți că tot ce zboară se mănâncă; cercetați înainte de a vă apuca de treabă sau înainte de a comenta; știința merge înainte și prin eșecuri așa că dacă nu vă iese din prima pasența, continuați să investigați și să inovați; nu uitați că Benjamin Franklin a încercat de mii de ori până a găsit materialul din care să poată face filamentul unui bec. Spor la treabă!

#168
sailor62

sailor62

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,208
  • Înscris: 28.07.2008

 Bakty1975, on 12 februarie 2013 - 18:01, said:

..... continuați să investigați și să inovați; nu uitați că Benjamin Franklin a încercat de mii de ori până a găsit materialul din care să poată face filamentul unui bec. Spor la treabă!
Daca si restul randurilor scrise mai sus au tot atata adevar ca si asta ,esti tare la povesti vanatoresti

#169
Bakty1975

Bakty1975

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 09.12.2008
Ma scuzati! De Edison era vorba, nu de Benjamin. Uneori oboseala ne face sa mai si gresim. Multumesc ca mi-ati atras atentia. In ceea ce priveste afirmatiile de mai sus, daca veti experimenta, veti vedea ca nu-i vorba de povesti vanatoresti. Personal am experimentat si experimentez in continuare in acest domeniu si desi nu toate rezultatele ma satisfac, sunt sigur ca sunt pe drumul cel bun. Undeva in vara (iunie-iulie) voi avea o sesiune de comunicari stiintifice si voi reveni atunci cu ceva materiale video pe care sa sintetizeze oarecum rezultatele muncii mele. Pana atunci, puteti incerca si dumneavoastra, nu-i o investitie prea mare si s-ar putea sa aveti si rezultate. Toate cele bune!

#170
ofilip

ofilip

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 7
  • Înscris: 03.01.2010

 Bakty1975, on 01 aprilie 2013 - 20:01, said:

Ma scuzati! De Edison era vorba, nu de Benjamin. Uneori oboseala ne face sa mai si gresim. Multumesc ca mi-ati atras atentia. In ceea ce priveste afirmatiile de mai sus, daca veti experimenta, veti vedea ca nu-i vorba de povesti vanatoresti. Personal am experimentat si experimentez in continuare in acest domeniu si desi nu toate rezultatele ma satisfac, sunt sigur ca sunt pe drumul cel bun. Undeva in vara (iunie-iulie) voi avea o sesiune de comunicari stiintifice si voi reveni atunci cu ceva materiale video pe care sa sintetizeze oarecum rezultatele muncii mele. Pana atunci, puteti incerca si dumneavoastra, nu-i o investitie prea mare si s-ar putea sa aveti si rezultate. Toate cele bune!

Și aici sa terminat topicul? Tocmai când ma încălzisem. Sper sa se mai revină cu diverse păreri, opinii, realizări!

#171
arcticd

arcticd

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 24.04.2016
Salut, cred ca cel mai bine faci anodul din Dioxid de Plumb PbO2, (nu oxid de plumb) ii mai spune si platina saracilor Posted Image  dar grija mare ca e toxic, asta daca vrei sa il mananci......Posted Image

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate