Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Despre compania de aministrare Sq...

Durere taietura deget dupa 2 luni

Dalți gravare lemn

Didgeridoo
 Motorola Edge 50 Ultra

Gaura perete apartament cu evitar...

Orientare antena prime focus

Problema conectare mail yahoo
 comisioane asociatie proprietari

Primul sistem de televiziune cu p...

Internetul este neutilizabil fara...

Eroare cloud burn icopy face id
 DermaRoller ce este ?

Articole limba Germana

Cum se imparte legal o mostenire ...

Avem sanse sa avem energie electr...
 

tencuiala mecanizata

- - - - -
  • Please log in to reply
295 replies to this topic

#91
MaximusRo

MaximusRo

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 191
  • Înscris: 14.11.2006

 savelcristian, on Apr 10 2008, 08:14, said:

5.Perioada de uscare este scurta,7-10 zile.Dupa aceasta perioada se poate aplica gletul(la tencuiala traditionala,specialistii spun ca trebuie o perioada de 90 zile)
6.Elimina  manopera si materiolele pentru 2 maini de glet de egalizare.

 XENNA, on Apr 10 2008, 08:22, said:

Subscriu si eu la cele de mai sus. Pe mine m-a costat tencuiala mecanizata cu MP75 18 ron/mp si am avut 520 mp in total. A iesit coala de hartie.
La mine e aplicata de 3 saptamani si inca nu s-a uscat dar nici vremea nu a fost buna. Nu a aparut nici o crapatura pana acum si sper sa nu apara.

Nu prea e clar, cele mai multe posturi se bat cap in cap.
Perioada de uscare pana la urma e 7-10zile sau 3 sapt si mai bine????
Iese foaie de hartie sau se aplica gletul peste, asa cum scrie la punctul 5????

Multumim pt clarificari!

#92
defconian

defconian

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 14
  • Înscris: 24.02.2009

 CristiALF, on Feb 27 2009, 19:08, said:

Incep sa gandesc sa nu mai imi tencuiesc casa nicicum :lol:
Dar e bine ca aflam informatii noi, deci mecanizat pe baza de ipsos cam cade....Nu o sa stau sa tencuiesc in 10 feluri pe 10 pereti, asta e clar :)
Pana la urma va trebui sa analizez foarte bine costurile pentru mecanizata si traditinala, vorba lui defconian..


toata lumea ar dori daca se poate doar produse premium dar la final totul se rezuma la costuri.
ca sa fiu inteles ... ma refer la material traditional cu aplicare mecanizata ... in nici un caz la cancioc si mistrie :) personal le consider invechite si consider ca timpul de executie mare duce la niste costuri de manopera nejustificate. daca ar fi dupa mine canciocul si mistria nu ar trebui sa existe decat pt retusuri, si suprafete reduse precum glafuri sau grinzi.


 MaximusRo, on Feb 27 2009, 19:39, said:

Nu prea e clar, cele mai multe posturi se bat cap in cap.
Perioada de uscare pana la urma e 7-10zile sau 3 sapt si mai bine????
Iese foaie de hartie sau se aplica gletul peste, asa cum scrie la punctul 5????

Multumim pt clarificari!

daca ar fi sa ne luam dupa ce spune producatorul in manual, nu am mai da glet niciodata sau am astepta cu tencuitul dupa ce am dat un strop de aderenta pana la adanci batraneti :)
perioada de uscare depinde direct de grosimea stratului temperatura si umiditatea din atmosfera.
pe verificate  cu MPi la o temperatura a aerului de aproximativ 18-20C la o grosime de sub 2cm durata de uscare e de aproximativ 3 - 4 zile,  la subsol neventilat am mai asteptat inca 3 zile daca vrei glet, dar deobicei acolo se baga tinci si poti intra dupa 1-2 zile cu el peste tencuiala.


 MaximusRo, on Feb 27 2009, 19:39, said:

Nu prea e clar, cele mai multe posturi se bat cap in cap.
Perioada de uscare pana la urma e 7-10zile sau 3 sapt si mai bine????
Iese foaie de hartie sau se aplica gletul peste, asa cum scrie la punctul 5????

Multumim pt clarificari!

posturile nu se bat cap in cap deloc.
am mai spus si inainte NU CONFUNDATI TENCUIALA DE IPSOS CU MPul.
MP este o tencuiala pe baza de ciment in consecinta este la fel de gri ca orice alt mortar doar ca e mult mai fin la granulometri si e predozat in fabrica.... rezultat daca vrei sa varuiesti in casa e recomandabil sa dai glet inainte de var, daca iti place sa dai vai peste textura tencuielii nu e nici o problema nu mai dai glet :)
gletu se aplica pe suprafata perfect uscata. cu cat grosimea tencuielii sau umiditatea aerului este mai mare, sau temperatura aerului mai mica cu atat se usuca mai greu si astepti mai mult pana sa dai gletul.

eu am asteptat aproape 4 zile la grosime sub 2 cm la MPi25 aplicat pe zidarie porothem la temperatura aproximativ 20C in luna septembrie.
peste 2 cm nu pot spune ce se intampla cu MPIul, cat timp ii ia sa se usuce pt ca daca as fi bagat omului 3 cm de MPI  se usca el la buzunar inaintea mortarului.
eu daca pun polobocul pe zidarie si vad ca sare de 1cm abatere recoman mortar clasic aplicat mecanizat la masina de torcret.

#93
cristian_creanga

cristian_creanga

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 24.02.2009
Nu crezi ca ai creat celor care sunt interesati de tencuiala mecanizata,o confuzie totala?
Sunt 2 variante de a tencui o casa:
1.Tencuiala traditionala(ciment,nisip,var),urmeaza tinciul,pauza de 30 zile(minim),apoi amorsa de perete,gletul de egalizare,gletul de finisaj,smirgheluitul,amorsa  si vopseaua lavabila.
2.Tecuiala mecanizata,care se poate face cu material predozat la sac, pe baza de ipsos sau pe baza de ciment.Sunt multi producatori,unii mai buni,altii mai putin buni.
Dupa tencuiala pe baza de ipsos urmeaza ,un strat de glet de finisaj,apoi amorsa si lavabila.
Dupa tencuiala pe baza de ciment(material predozat la sac),urmeaza amorsa de perete,glet de egalizare,glet de finisaj,amorsa si lavabila.
Cam acestia sunt pasii de urmat in ceea ce priveste tencuielile.Cu toate tencuielile se pot tencui pereti din orice fel de material(caramida,BCA,ciment),numai ca obligatoriu in cazul tencuielilor predozate la sac suprafetele se vor amorsa cu o amorsa speciala,recomandata de producator.Parerea mea ca cea mai potrivita tencuiala este cea pe baza de ipsos,care are un finisaj foate bun,nu crapa niciodata si nu veti avea niciodata igrasie.Apropo,se poate folosi si in bai si bucatarii fara nici o problema.In beciuri si subsoluri,este indicat sa se foloseasca cimentul.La exterior ,nu se foloseste tencuiala pe baza de ipsos.
Ar fi bine daca ne-ar impartasi din experientele lor,cei care au realizat la casele lor diferite tipuri de tencuieli.

#94
bengal

bengal

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 572
  • Înscris: 15.11.2006

 cristian_creanga, on Feb 28 2009, 02:09, said:

Nu crezi ca ai creat celor care sunt interesati de tencuiala mecanizata,o confuzie totala?
Sunt 2 variante de a tencui o casa:
1.Tencuiala traditionala(ciment,nisip,var),urmeaza tinciul,pauza de 30 zile(minim),apoi amorsa de perete,gletul de egalizare,gletul de finisaj,smirgheluitul,amorsa  si vopseaua lavabila.
2.Tecuiala mecanizata,care se poate face cu material predozat la sac, pe baza de ipsos sau pe baza de ciment.Sunt multi producatori,unii mai buni,altii mai putin buni.
Dupa tencuiala pe baza de ipsos urmeaza ,un strat de glet de finisaj,apoi amorsa si lavabila.
Dupa tencuiala pe baza de ciment(material predozat la sac),urmeaza amorsa de perete,glet de egalizare,glet de finisaj,amorsa si lavabila.
Cam acestia sunt pasii de urmat in ceea ce priveste tencuielile.Cu toate tencuielile se pot tencui pereti din orice fel de material(caramida,BCA,ciment),numai ca obligatoriu in cazul tencuielilor predozate la sac suprafetele se vor amorsa cu o amorsa speciala,recomandata de producator.Parerea mea ca cea mai potrivita tencuiala este cea pe baza de ipsos,care are un finisaj foate bun,nu crapa niciodata si nu veti avea niciodata igrasie.Apropo,se poate folosi si in bai si bucatarii fara nici o problema.In beciuri si subsoluri,este indicat sa se foloseasca cimentul.La exterior ,nu se foloseste tencuiala pe baza de ipsos.
Ar fi bine daca ne-ar impartasi din experientele lor,cei care au realizat la casele lor diferite tipuri de tencuieli.


    Am lucrat cu dl.Creanga si pot sa certific tot ce a scris dumnealui mai sus.

#95
defconian

defconian

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 14
  • Înscris: 24.02.2009

 cristian_creanga, on Feb 28 2009, 02:09, said:

Nu crezi ca ai creat celor care sunt interesati de tencuiala mecanizata,o confuzie totala?
Sunt 2 variante de a tencui o casa:
1.Tencuiala traditionala(ciment,nisip,var),urmeaza tinciul,pauza de 30 zile(minim),apoi amorsa de perete,gletul de egalizare,gletul de finisaj,smirgheluitul,amorsa  si vopseaua lavabila.
2.Tecuiala mecanizata,care se poate face cu material predozat la sac, pe baza de ipsos sau pe baza de ciment.Sunt multi producatori,unii mai buni,altii mai putin buni.
Dupa tencuiala pe baza de ipsos urmeaza ,un strat de glet de finisaj,apoi amorsa si lavabila.
Dupa tencuiala pe baza de ciment(material predozat la sac),urmeaza amorsa de perete,glet de egalizare,glet de finisaj,amorsa si lavabila.
Cam acestia sunt pasii de urmat in ceea ce priveste tencuielile.Cu toate tencuielile se pot tencui pereti din orice fel de material(caramida,BCA,ciment),numai ca obligatoriu in cazul tencuielilor predozate la sac suprafetele se vor amorsa cu o amorsa speciala,recomandata de producator.Parerea mea ca cea mai potrivita tencuiala este cea pe baza de ipsos,care are un finisaj foate bun,nu crapa niciodata si nu veti avea niciodata igrasie.Apropo,se poate folosi si in bai si bucatarii fara nici o problema.In beciuri si subsoluri,este indicat sa se foloseasca cimentul.La exterior ,nu se foloseste tencuiala pe baza de ipsos.
Ar fi bine daca ne-ar impartasi din experientele lor,cei care au realizat la casele lor diferite tipuri de tencuieli.


si unde anume am creat confuzia ?!?... practic si dumneavoastra impartiti materialele exact ca si mine , material traditional , material la sac si tencuieli pe baza de ipsos. in ce priveste ordinea si numarul de operatii suntem la fel deacord.

singura diferenta intre mine si dumneavoastra e ca eu spun ca exista si varianta de a aplica tencuieli cu mortar traditional in sistem mecanizat, care parerea mea e un compromis (inglobeaza pretul ieftin al mortarului clasic si viteza mare de lucru a masinii de torcretat).

am spus-o si inainte, am lucrat si lucrez cu toate trei tipurile de material, tencuiala la sac, tencuiala pe baza de ipsos si tencuiala clasica data cu masina. EU NU CONTEST CALITATILE tencuielii pe baza de ipsos sau a celor la sac, cu asa ceva am inceput tencuielile mecanizate, cu un PFT G4 si cu MPi ca tencuiala... eu doar iau in calcul si acel mic element pe care toata lumea il neglijeaza pe forum dar toti considera in realitate COSTURILE.
daca dumneavoastra mergeti la un beneficiar care a avut ghinionul de niste "Dorel" pe post de zidari si reusiti sa il convingeti sa bage 3-4 cm de mortar de ipsos ca sa indrepte abaterile de zidarie sau ca au fugit aia cu cofrajele ... aveti respectul meu. eu personal cand am pus polobocul pe perete si i-am zis omului cat il costa la gata cu material cu tot ca sa indrepte 1 cm de abatere la zidarie cu material la sac, am fost refuzat total.

daca va duceti la turbosol pe pagina o sa gasiti acolo si utilajele de care vorbesc.

#96
Astrul

Astrul

    PHD in fiare si betoane

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,531
  • Înscris: 10.05.2007
Pai exact de-asta spuneam ca nu cred ca merita tencuielile de ipsos. Este aproape imposibil sa gasesti o casa la care sa aplici stratul de tencuiala de 1 cm sau chiar 2. O singura burta de cofrag sau o caramida zidita aiurea iti da peste cap tot peretele.
Eu de aceea intrebam daca se poate tencui mecanizat cu material standard pentru tencuieli gen Multibat.

#97
roandre

roandre

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,728
  • Înscris: 26.11.2007
defconian, am inteles exact ce ai spus tu si pot spune ca abia acum am aflat ca se poate face tencuiala mecanizata cu mortarul clasic.
Pana la urma se pare ca asta ar fi cea mai buna varianta pt noi ca beneficiari mereu cu ochii pe buzunar  :D .  La mine peretii vor trebui incarcati multisor si nu din cauza ca e zidit stramb ci din cauza stalpilor care sunt unii cu 1-3 cm iesiti in exteriorul zidului si pt ca tin sa am colturile in vinclu.

#98
georgetocila

georgetocila

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 104
  • Înscris: 02.01.2009
Salutari, am si eu o intrebare la cei care se pricep :worthy: , ce sa folosesc la tencuit clasic Multibat sau Tenco penru ca la pret ar fi cam la fel.

#99
Astrul

Astrul

    PHD in fiare si betoane

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,531
  • Înscris: 10.05.2007
Multibat clar. Si la zidarie si la tencuieli.
Este mai puternic, are priza mai buna, mai concentrat intra mai mult nisip decat la tenco => iesi si mai ieftin chiar daca pretul te face sa crezi contrariul.

#100
georgetocila

georgetocila

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 104
  • Înscris: 02.01.2009

 Astrul, on Mar 1 2009, 12:47, said:

Multibat clar. Si la zidarie si la tencuieli.
Este mai puternic, are priza mai buna, mai concentrat intra mai mult nisip decat la tenco => iesi si mai ieftin chiar daca pretul te face sa crezi contrariul.
Va multumesc si multibat sa fie

#101
defconian

defconian

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 14
  • Înscris: 24.02.2009

 georgetocila, on Mar 1 2009, 12:05, said:

Salutari, am si eu o intrebare la cei care se pricep :worthy: , ce sa folosesc la tencuit clasic Multibat sau Tenco penru ca la pret ar fi cam la fel.

subscriu Astrul ... clar MULTIBAT e alegerea, sau nisip var ciment


tenco e bun dar buba e ca e are un timp de lucru extraordinar de redus. practic e la fel de pacatos ca ipsosul clasic, trebue sa te misti contracronometru altfel ajungi sa incarci mai mult decat face sau ai pierderi de material prea mari. tenco nu se comporta deloc bine daca incerci sa reintroduci in betoniera cea ce cade la indreptar. deasemeni am observat ca are tendinta de a crapa mai mult comparativ cu multibatul.


 roandre, on Feb 28 2009, 13:51, said:

defconian, am inteles exact ce ai spus tu si pot spune ca abia acum am aflat ca se poate face tencuiala mecanizata cu mortarul clasic.
Pana la urma se pare ca asta ar fi cea mai buna varianta pt noi ca beneficiari mereu cu ochii pe buzunar  :D .  La mine peretii vor trebui incarcati multisor si nu din cauza ca e zidit stramb ci din cauza stalpilor care sunt unii cu 1-3 cm iesiti in exteriorul zidului si pt ca tin sa am colturile in vinclu.

interesanta idea cu colturile in vinclu dar mi se pare oarecum gresita din alt punct de vedere.

eu personal prefer sinstemul stalpilor tip SAMBURE adica stalpii retrasi in interior si imbracati in zidarie pt a rupe in felul asta puntile termice, se reduce in felul asta grosimea de termosistem necesara sau se poate chiar elimina complet polestirenul in cazul peretilor de BCA.
problema e ca nu prea exista proiectanti ca5re sa ia in calcul si asa ceva.

la noi se mai practica si retagerea stalpilor si placarea lor in polestiren la cofrare dar destul de rar sau gresit executat.

#102
roandre

roandre

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,728
  • Înscris: 26.11.2007
Stalpii tip sambure cu siguranta nu merg cand ai zidarie de 25 caci nu vad cat ar putea sa fie un stalp de "subtire" ca sa fie imbracat in zidarie.
Poate nu m-am exprimat eu corect cand am spus ca vreau colturile in vinclu. Eu m-am referit ca la colturi vreau sa am unghiuri de 90 grade si nu mai mult sau mai putin. Din cauza asta eu voi avea incarcari mai mari pe unii pereti care nu sunt strambi dar trebuie sa corectez stalpul de pe colt care e iesit in afara zidului (in interiorul casei).

#103
claudiaradu

claudiaradu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 872
  • Înscris: 08.08.2008

 Astrul, on Mar 1 2009, 12:47, said:

Multibat clar. Si la zidarie si la tencuieli.
Este mai puternic, are priza mai buna, mai concentrat intra mai mult nisip decat la tenco => iesi si mai ieftin chiar daca pretul te face sa crezi contrariul.


exact asa am facut eu si sunt f multumita de rezultat.

#104
roandre

roandre

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,728
  • Înscris: 26.11.2007
Pt ca nimeni nu spune de probleme la tencuiala mecanizata pe baza de ipsos iata ce am gasit http://cum-sa-constr...ala-mecanizata/
Hmmm, nu suna prea bine...

#105
Astrul

Astrul

    PHD in fiare si betoane

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,531
  • Înscris: 10.05.2007
Eu nu stiam ca se lasa profilele de ghidaj acolo...ce tampenie.
Logic ca rezistenta mecanica este mult mai slaba in cazul tencuielilor pe ipsos. Doar e din ipsos, nu ciment.

#106
defconian

defconian

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 14
  • Înscris: 24.02.2009

 roandre, on Mar 2 2009, 14:46, said:

Pt ca nimeni nu spune de probleme la tencuiala mecanizata pe baza de ipsos iata ce am gasit http://cum-sa-constr...ala-mecanizata/
Hmmm, nu suna prea bine...


am vazut psotul respectiv si pozele,
cateva comentarii
1. fasele nu sunt intotdeauna de aluminiu, de multe ori sunt de tabla galvanizata sau zincata, nu prea am inteles totusi de ce s-au comportat asa de urat, eu am resturi de coltare si fase ramase special jumate de an in ploaie sa vad cum se comporta in timp si arata perfect, acolo e vina celui care a achizitionat fasele ca nu a stiut ce sa ia.
2. petele de rugina, nu sunt cum s-a presupus de la utilaj, utilajele tip PFT nu accepta granulometrii mai mari de 3 pt ca s einfunda sneck-ul
cel mai probabil "Dorel" a dat pe perete materialul picat la indreptar dupa ce l-a adunat de pe jos, cu tot cu impuritatile de pe placa, de acolo sunt patele de rugina (parerea mea)
3. materialul e foarte bun dar a fost utilizat prost
4. poate acum ma crede si pe mine cineva cand spun ca NU SE RECOMANDA la camere umede , bai, bucatarii.

#107
beduinu

beduinu

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 11.08.2008
din ce citesc de ceva timp pe net observ ca oproape toti sunt impotriva tencuielilor mecanizate la sac (mp 75,mpi25 etc)
fac tencuieli mecanizate la saci de 7 ani  in mare parte in afara(italia) .as dori sa scriu  si eu cateva cuvinte .
daca tencuiala mecanizata la saci nu este rentabila (bani ,calitate ) atunci de ce peste tot in Europa se foloseste acest tip de tehnologie?
daca nu ar fi rentabil aceasta tehnologie credeti ca toti cei care au construit asambluri de vile sau de blocuri in Romania l-ar mai fi folosit?
am sa  fac un calcul (manopera ,material) pe mp   12 lei manopera tencuiala +,12 lei material mp 75 (grosime 2 cm ), 7lei manopera +2 lei material glet finisaj,,,deci am un cost de 33 lei mp  material adus acasa .
deci daca 500 mp(o vila obisnuita) *33 lei= 16500 lei  adica 4000 € vi se par multi atunci de ce 500mp facuti cu tencuiala manuala pe un prieten la ajuns 5000€ ?  (mancare bautura incluse)
cei care au tencuit deja  o casa  stiu  acest lucru!!!

#108
Astrul

Astrul

    PHD in fiare si betoane

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,531
  • Înscris: 10.05.2007
Pentru ca in strainatate, in orice tara aproape dai 100k pentru materialelele ce intra intr-o casa, 70k pentru proiect si inca 150k pentru mana de lucru.
La ei materialul este mai ieftin ca mana de lucru. E nromal sa gaseasca noi tehnologii rapide, nu inseamna neaparata bune, care sa consume cat mai putina mana de lucru.
Nu ma refer la cazul de fata, peste tot in strainatate se incearca usurarea executiei, pentru ca doare rau la buzunar o echipa de 4-5 oameni.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate