Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

2 euro litrul de ulei la Metro!

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
108 replies to this topic

#109
partyman

partyman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,026
  • Înscris: 17.10.2004

 tomaso, on May 29 2008, 10:33, said:

Este exact ce încerc să spun. Acest episod este o ilustrare perfectă.

Lanțurile de hypermarketuri au căpătat obiceiul ( prost ) să învârtă doar banii producătorilor și le pute să vină cu bani de acasă.
Aroganță dusă la extrem, mârlănie și ghiolbanism de dâmbovița.

Nemții de la Metro ar trebui să fi știut că dacă pui un român la conducere, acesta va încerca să tragă țepe, să facă la bani, sau să șantajete.

Ok, să vă spun care a fost faza, așa cum bănuiesc eu, știind felul cum se lucrează cu românii, atunci când vine vorba despre afaceri.
Patronii fabricii de ouă nu au dat dreptul și de aceea au fost întârziați cu banii.
Nici când metro a fost dat în judecată, aceștia nu au binevoit să realizeze că morcovul le penetrează anusul lor scârbos, pe principiul că ei sunt metro, au anusul ca betonul armat, mâncațaș , au influență și l-i  se rupe p*l* de judecători.

Iată un exemplu de prsotie tipic românească și mai iată de ce firmele serioase nu își pun manageri români.
________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________

Cazul Toneli-Metro nu este singular in Romania si pare sa fie unul dintre episoadele razboiului dintre producatori si lanturile de hipermarketuri. Companii precum Selgros, Mega Image, Carrefour sau Altex au fost chemate in instanta de catre producatori, care incearca sa isi recupereze datorii de milioane de euro. Reprezentantii producatorilor sustin ca marii retaileri nu isi platesc producatorii pentru ca folosesc banii pentru speculatii financiare. De cealalta parte, producatorii apeleaza la instanta doar in cazuri extreme deoarece se tem ca vor ramane fara comenzi din partea lanturilor de hipermarketuri.

Un exemplu asemantor litigiului Toneli-Metro este si procesul dintre compania Rio Bucovina si Carrefour Romania. In acest caz distribuitorul, Rio Bucovina, care pe anul trecut a raportat o cifra de afaceri de 20 de milioane de euro, a actionat in instanta Carrefour pentru o presupusa datorie de aproape 140 000 de euro. “Carrefour a refuzat luni de zile plata acestei sume, astfel incat am considerat ca singura solutie pentru recuperarea datoriei este sa ii actionam in instanta”, a explicat Raluca Andronache, consilierul juridic al Rio Bucovina. Procesul este in acest moment pe rolul Tribunalului Bucuresti.

Producatorii cer falimentul sau recurg la somatii de plata

Pentru a-si recupera datoriile, producatorii (in special din domeniul alimentatiei) au ales doua cai: solicitarea in instanta a falimentului (cazul Toneli-Metro) sau somatiile de plata. Alte procese de faliment au mai fost inregistrate si in tara:

  • Retailerul Mega Image, membra a Delhaize Group, este chemat in instanta intr-un proces in care BMS Comert solicita falimentul lantului de supermarketului pentru a recupera o datorie.
  • Compania Contfin Liquidation a cerut falimentul Selgros pentru neplata unor datorii. Procesul judecat la Brasov a fost castigat de catra Selgros.
  • La Piatra Neamt, Austral Trade a chemat in instanta Altex pentru neplata unor datorii. Procesul se judeca pe fond la Judecatoria Piatra-Neamt
Sorin Minea, presedintele Romalimenta, Federatia Patronala Romana din Industria Alimentara, a explicat pentru HotNews.ro de ce retaileri din Romania nu isi onoreaza la timp contractele cu furnizorii. “Sunt situatii in care, ca producator, astepti luni de zile dupa bani. Pentru retailer este cel mai profitabil credit. Sa ne gandim ca se strange o suma de 5 milioane de euro, bani care trebuie platiti catre producatori; acesti bani sunt tinuti in conturi o luna sau doua. Profiturile sunt imense si intra in buzunarul conducerii acesor lanturi de magazine”, a explicat Sorin Minea.  

De asemenea, presedintele Romalimenta sustine ca uneori retaileri nu platesc producatorii si utilizeaza banii pentru a face specula. “De exemplu, daca sa zicem ca leul trece printr-o perioada de depreciere, hipermarketurile tin banii in conturi si cumpara valuta, dupa care, cand leul revine, o convertesc”, a mai explicat presedintele Romalimenta. Sorin Minea afirma ca si el, in calitate de distribuitor, are un proces cu Selgros. “Au o datorie de 170 000 de lei. Abia dupa ce am deschis proces au inceput sa plateasca. Aceasta este singura solutie pentru a recupera datoriile, cel putin acum”, a mai declarat Minea.

De ce isi permit retailerii sa nu plateasca

Potrivit presedintelui Romalimenta, lanturile de hipermarketuri au impus pe piata contracte extrem de paguboase pentru producatori. “In contractele incheiate cu producatorii, hipermarketurile au impus clauze cu penalitati in cazul in care nu livrezi marfa la timp sau cantitatea solicitata, dar nu sunt clauze pentru intarzierea platii. Eu, de exemplu, am incercat sa impun o clauza de acest gen si mi s-a aruncat contractul in fata”, a declarat Sorin Minea.

El a mai explicat ca inainte de a ajunge in instanta pentru a-si recupera banii, un producator este obligat sa participe la o conciliere cu lantul de hipermarketuri. “Aici de multe ori se ajunge la discutii de genul, da avem o datorie la tine de 1,7 miliarde, dar iti platim peste o luna un miliard, pentru ca 300 de milioane a fost retur, nu am vandut marfa, mai sunt taxele de raft. Problema este la producatorii mai mici, pentru care poate 30-40 mii de euro reprezinta veniturile pe o saptamana”, a mai declarat Minea.
Presedintele Romaliment a mai explicat ca multi dintre producatori accepta acesta situatie pentru ca odata ce intra in conflict cu un lant de magazine risca sa ramana cu marfa in depozite.            
                  
http://economie.hotn...i-datoriile.htm<a href="http://" target="_blank"></a>                                                                                                                                      [ http://economie.hotnews.ro/images/new/pixel.gif - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
pai chestiile astea se stiu demult...dupa ce ca iau marfa la cele mai mici preturi platesc cand vor, cat vor...

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate