Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

TURBO vs ASPIRATIE NATURALA

- - - - -
  • Please log in to reply
241 replies to this topic

Poll: Turbo vs Aspirat natural (268 member(s) have cast votes)

preferinte?

  1. TURBO hamster (141 votes [52.61%])

    Percentage of vote: 52.61%

  2. natural hamster (aspiratie naturala) (127 votes [47.39%])

    Percentage of vote: 47.39%

Vote Guests cannot vote

#37
codz

codz

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 485
  • Înscris: 07.02.2006
Am votat turbo pentru ca iti da un avantaj, de ce sa refuz tehnologia doar ca este ceva in plus care se poate strica, dupa mine as vrea turbo+compresor sau trei turbo ca la X5M

LE: turbinele fac posibila reducerea cilindreei la nivele "hilare" precum la Ecoboost-ul de 1 litru in 3 cilindri, altfel imaginati-va cum merge acel motor aspirat

View Postcloschkutza, on 25 martie 2008 - 16:11, said:

Sunt fan benzinare aspirate, dar imi doresc al naibii de tare o Scoda Octavia II cu motorul de 1.8 tsi, 160cp.

Nu ti-ar face cu ochiul noul Leon cu 1.8tsi 180cp? Posted Image

Edited by codz, 19 February 2014 - 14:19.


#38
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Se pare ca e modest rau Skyactivul de 120.
Nu ma asteptam la asta tinand cont de cuplu si de faptul ca desi puterea e mica au lasat-o totusi sus ca la versiunea puternica.

#39
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,974
  • Înscris: 06.01.2006
turbo dar nu hamster
majoritatea motoarelor diesel au turbina si incet dar sigur si cele pe benzina primesc turbine

#40
born2lose

born2lose

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,783
  • Înscris: 06.09.2004
aspirat. din nostalgie, conservatorism, fiabilitate, liniaritate in acceleratie, cum vreti sa-i spuneti... din fericire, inca se mai fabrica destule motoare pe gustul meu ca sa nu-mi fac griji.

#41
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,780
  • Înscris: 01.12.2007
Mai eu chiar va recomand macar sa incercati un turbo,garantat nu o sa mai vreti aspirat.Am condus si 1.2 tsi dar si G55AMG bi-turbo (si modelul vechi si cel nou),daca primul bate lejer concurenta de 1.6L aspirat 100-130cp,al doilea nu prea am cu ce sa-l compar,insa nu pot spune decat fabulos.

Edited by ionutMembruAnonimut, 19 February 2014 - 18:02.


#42
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Pe mine nu m-au convins astea mici desi m-au incantat datele tehnice.
Nici macar ecoboostul de 125.


Mi se pare o greseala achizitia unui turbo mai mic de 1.4-1.6 tinand cont ca iei o masina cu datorii pe numele ei ca sa zic asa pe care le vei plati tu la un moment dat. Daca tot o iei asa macar sa stii de ce o faci.

Unele sunt de-a dreptul proaste si enervante, cum e Tce90 de ex.

#43
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,780
  • Înscris: 01.12.2007
Mie 1.2tsi mi-a placut,in ciuda faptului ca masina mea are 306cp.Pur si simplu mi s-a parut peste orice 1.6. Cu 0.9 tce,1.0ecoB nu am mers,nu ma pronunt.

#44
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006

View Postcodz, on 19 februarie 2014 - 13:56, said:

Nu ti-ar face cu ochiul noul Leon cu 1.8tsi 180cp? Posted Image
M-am mai desteptat intre timp Posted Image si-s foarte multumit de aspiratul meu. Urmatoarea masina tot cu motor aspirat va fi insa poate ridicam stacheta..pe la un 2.5 asa.

Edited by closchkutza, 20 February 2014 - 00:07.


#45
born2lose

born2lose

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,783
  • Înscris: 06.09.2004

View Postionut_ionut, on 19 februarie 2014 - 18:01, said:

Mai eu chiar va recomand macar sa incercati un turbo,garantat nu o sa mai vreti aspirat.
eu unul am incercat ceva modele (ce-i drept motorizari relativ mici, max 2l) si tot la aspirata mea visez noaptea    :)    care totusi - este o aspirata relativ potenta.
pe de alta parte nu sunt adeptul calcatului acceleratiei la fund, prefer oricand niste serpentine in urcare brupta, asfalt nou si a doua intre 5000-6500 de ture   :)

daca ma gandesc bine, singurul dezavantaj gasit masinii mele de mai toti 'initiatii' care fac review-uri este submotorizarea. pe care eu nu o simt    :)      ignorance is bliss     :)

#46
Yoda

Yoda

    Eternal padawan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,468
  • Înscris: 04.10.2002
La modul cel mai serios, aș opta pentru un bondar electric. Sper să apuc ziua în care cei cu venituri medii își vor permite mașini cu motoare electrice, la preț rezonabil și o autonomie de 6-700 km.

#47
n3utr1n0

n3utr1n0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,376
  • Înscris: 03.12.2012

View PostYoda, on 20 februarie 2014 - 20:41, said:

La modul cel mai serios, aș opta pentru un bondar electric. Sper să apuc ziua în care cei cu venituri medii își vor permite mașini cu motoare electrice, la preț rezonabil și o autonomie de 6-700 km.

nah... fara mestecau su vibratii + sunet e naspa

#48
abunea

abunea

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,723
  • Înscris: 23.11.2007
Eu, dupa ce am vazut cum se simte compresorul am devenit big fan. Are multe avantaje fata de turbina, mai ales acolo unde conteaza (cuplu de la turatii joase, disponibil instant, reprize senzationale). Singurul lui dezavantaj e ca la viteza mare isi pierde din eficienta, insa pe drumurile din RO, mai mult faci depasiri.

#49
Al3csutzul

Al3csutzul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,833
  • Înscris: 19.07.2006

View Postabunea, on 21 februarie 2014 - 08:33, said:

Eu, dupa ce am vazut cum se simte compresorul am devenit big fan. Are multe avantaje fata de turbina, mai ales acolo unde conteaza (cuplu de la turatii joase, disponibil instant, reprize senzationale). Singurul lui dezavantaj e ca la viteza mare isi pierde din eficienta, insa pe drumurile din RO, mai mult faci depasiri.

sunt care au compresor pentru turatii low si turbina pentru a ajuta la vitezele f mari, totul tine de buget !Posted Image

#50
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Diferenta e ca la aceeasi putere, cele care au doar compresor
au cuplul mai mare, puterea max obtinandu-se pe fondul scaderii mai accentuate a cuplului.


#51
abunea

abunea

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,723
  • Înscris: 23.11.2007

View PostAl3csutzul, on 21 februarie 2014 - 08:52, said:


sunt care au compresor pentru turatii low si turbina pentru a ajuta la vitezele f mari, totul tine de buget !Posted Image
Pai la un TSI twincharger am experimentat ce stie un compresor. Completat si de turbina iti da o curba de cuplu max constanta de pe la vreo 2000rpm pana la 5000+. Nu mai stiu valorile exacte, insa pe acolo.

#52
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,780
  • Înscris: 01.12.2007
Attached File  2.0 fsi 150.jpg   84.97K   62 downloads  - 2.0fsi 150cp
Attached File  mazda 2.0 150hp.jpg   241.07K   63 downloads -2.0 150cp (mazda)
Attached File  2.4 190hp honda.jpg   235.82K   60 downloads - 2.4 190cp (honda)
Attached File  2.0 tfsi.jpg   84.25K   57 downloads - 2.0tfsi 211cp
Attached File  2.0 bmw 245hp.jpg   89.99K   54 downloads -2.0 245cp (bmw)

Pur si simplu aspiratul ar doar avantajul fiabilitatii,atat.

Degeaba ii trageti cu 5-6500rpm,masina tot nu trage ca un turbo ,sa nu mai zic ca mersul in acest ritm este obositor,neconfortabil si neeconomic.

Edited by ionutMembruAnonimut, 21 February 2014 - 16:12.


#53
n3utr1n0

n3utr1n0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,376
  • Înscris: 03.12.2012
e normal ca aspiratul sa fie mai putin puternic. e logic si rational.

de aia celelate se numesc SUPRA alimentate. ca sunt SUPRA. e la mintea gainii.

insa aspiratul NU tre sa fie ceva prost sau rau neaparat. desigur , nu scoate aceiasi putere , insa sunt masini cu motoare aspirate care au putere adecvata pentru greutatea lor.

#54
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010
Am votat aspirat.
Probabil urmatoarea masina va fi turbo/bi-turbo (asta e viitorul oricum ), dar peste 3 litri.

Ascutitorile astea mici turbo (sub 1.8) mi se par doar niste solutii "eco" pentru clasicele 1.4, 1.6, 1.8 aspirate. Ceva mai mult cuplu in turatii joase dar tot submotorizate.
0,9 TCe, 1.0 Ecoboost (de la Ford ) sunt panarame de motoare, tot in ture trebuie tinute ca sa scoti ceva, doar ca mai ai o turbina care poate sa crape in plus. Se poate sa consume mai putin fata de vechile aspirate, dar ma indoiesc ca in conditii reale sunt super economice.
Si mai sunt o gramada de dezavantaje :
- cele in 3 cilindri sunt zgomotoase
- trebuie benzina buna
- lasat turbo sa se raceasca
- pompe de benzina scumpe

Poate sunt eu conservator , dar ma gandesc ca la masini premium (gen 335i) pica relativ des turbina si e 2000-4000 euro ( chiar daca e facut motorul cu simt de raspundere: racitoarele de ulei, canale de aer prin pasajele rotilor).
Cam ce calitate poate sa aiba un turbo la o masina de 10-15 mii de euro ? Nu mai vorbim ca motorul e mic si turbina e forjata la maxim.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate