Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Intrebari srl nou

Amenintat cu moartea de un numar ...

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk
 TVR vrea sa lanseze o platforma d...

Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...
 Robinet care comuta traseul

A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)
 Abonati Qobuz?

transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...
 

TURBO vs ASPIRATIE NATURALA

- - - - -
  • Please log in to reply
241 replies to this topic

Poll: Turbo vs Aspirat natural (268 member(s) have cast votes)

preferinte?

  1. TURBO hamster (141 votes [52.61%])

    Percentage of vote: 52.61%

  2. natural hamster (aspiratie naturala) (127 votes [47.39%])

    Percentage of vote: 47.39%

Vote Guests cannot vote

#19
NetFlow

NetFlow

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,713
  • Înscris: 15.12.2005

 MembruAnonimelby427, on Mar 25 2008, 18:58, said:

Zi cu mana pe inima ca te-ar tenta o Alfa 156 3.2 GTA ?  :P

Pe cuvant de onoare ca n-as cumpara asa ceva in veci.
Poate sunt eu nebun.. insa 3.2L aspirat nu m-a impresionat cu mai nimic. Mai ales ca masinile cu astfel de motoare sunt relativ grele..
Plus de asta.. 156 e foarte frumoasa.. si cam atat.

 Cris007, on Mar 26 2008, 08:45, said:

Sa inteleg ca motorul asta nou de la BMW de 2000cmc bi-turbo si 204cp nu intra in discutie? :)

badegheo, nu vad de ce nu s-ar discuta si despre disel cu turbo atata timp cat topicul e despre turbo.

Motorul ala nu e diesel cumva? Oricum ar fi se incadreaza in ce zic eu 2L 200cp.
Daca as cumpara bmw as face un efort sa iau 335i :)

#20
badegheo

badegheo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,234
  • Înscris: 21.10.2007

 NetFlow, on Mar 26 2008, 09:42, said:

Pe cuvant de onoare ca n-as cumpara asa ceva in veci.
Poate sunt eu nebun.. insa 3.2L aspirat nu m-a impresionat cu mai nimic. Mai ales ca masinile cu astfel de motoare sunt relativ grele..
Plus de asta.. 156 e foarte frumoasa.. si cam atat.



Motorul ala nu e diesel cumva? Oricum ar fi se incadreaza in ce zic eu 2L 200cp.
Daca as cumpara BMW as face un efort sa iau 335i :)

daca ai lua BMW ai face un efort sa iei 4 litrii v8 ;) sau 6 litrii v12 ;) 3,5 suna european...tot timpul sa tinzi tintele de sus.

#21
End-L-user

End-L-user

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,757
  • Înscris: 30.01.2008
(Guma) Turbo. Nissan GT-R - 3.8-ul ala bi-turbo e belea.

#22
T.rac3Er

T.rac3Er

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 737
  • Înscris: 08.12.2006
suna european, dar suna asa de bine la turatii mari  :thumbup: :naughty:  ...nu ca un v8 nu suna excelent... :coolspeak:
cel mai bine este sa iei un motor mare si sa il supraalimentezi... :notangel:
de ce sa obtii 600cp din 6l cand poti sa obtii 1500cp :thumbup:
turbo is your friend

#23
badegheo

badegheo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,234
  • Înscris: 21.10.2007

 T.rac3Er, on Mar 27 2008, 23:16, said:

suna european, dar suna asa de bine la turatii mari  :thumbup: :naughty:  ...nu ca un v8 nu suna excelent... :coolspeak:
cel mai bine este sa iei un motor mare si sa il supraalimentezi... :notangel:
de ce sa obtii 600cp din 6l cand poti sa obtii 1500cp :thumbup:
turbo is your friend

pai daca nici f430 care e aspirat si scoate 495 de cai nu are coloana sonora superba , atunci e rau...

#24
mariusxcom

mariusxcom

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 436
  • Înscris: 06.06.2006
1. Eu nu stiu ce tot asociati turbo cu fiabilitatea. Nici din punct de vedere logic nu prea are cum sa fie un motor turbo cel putin la fel de fiabil ca unul aspirat(mai multe componente care si-au facut un renume la dielsel .. si care si-l vor spune la fel si la benzina).
2. Oare de ce toate japonezele folosesc motoare aspirate si cam toti germani (exc BMW ) folosesc motoare cu injectie turbo.
3. La consum as zice ca la aceeasi cilindire tot aspiratele
4. La putere e drept ca cele cu turbo au mai multa putere, dar hai sa fim seriosi mai mult de 150 cai pentru 1.5 tone e deja arhi suficent.
Sa luam de exemplu Honda accord : greutate 1500 motor de 155 cai. scoate sub 9 secunde 100.
Ce vreti mai mult.
Bine inteles ca vorbesc de o masina normala care sa fie folosita si urban si extraurban (asa cum se intampla la noi).
Uitati-va pe vanzari care motorizari se vand cel mai bine !!!
Ce folos e ca firma x iti da posibilitatea sa cumperi motorul Y cu Z cai putere (Z >200) daca varianta aia costa cu 50% mai mult decat prima varianta de echipare cu motorul cel mai slab.

Iarasi se ajunge la niste comparati ideale .. si multi dintre noi nici macar nu le putem atinge nu sa le si mai avem.

#25
rfo

rfo

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 139
  • Înscris: 11.07.2006
Din punct de vedere al eficientei si performantelor, turbo e net superior. Ex 2l tfsi consuma aprox ca si 2l fsi iar ca si performante nu prea exista termen de comparatie. In plus motoarele turbo pot fi foarte usor upgradate. Cat despre fiabilitate, cine mai tine masina sute de mii de km? iar o turbina nu costa chiar asa mult. Totusi si aspiratele au farmecul lor. Am un Peugeot 1,4 16 v cu usoare modificari, masina foarte placuta si pretabila la forje extreme si un Porsche 911 3,6l de 345 cp care trage de la orice turatie, in orice treapta, dar intre 5000-7300 rpm e o adevarata placere. Ca o paranteza, la mers constant pe autostrada la 140-150km/h, ambele masini consuma 9-10%. Dar aceleasi performante le au si un mitsu evo sau un sti de 2.0 turbo, care au taxe si impozite pe sfert cat porsche 3,6.

#26
T.rac3Er

T.rac3Er

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 737
  • Înscris: 08.12.2006
am zis eu ca un aspirat nu suna bine???
ma referam la replica ca un motor mic suna european, si am specificat ca suna bine....anyway...
-bmw nu foloseste turbo?  :D hai sa ne uitam mai atent la noile lor motorizari biturbo (135i, 335i)care sunt niste frumuseti ingineresti si diesel 120 (~200cp)
4. La putere e drept ca cele cu turbo au mai multa putere, dar hai sa fim seriosi mai mult de 150 cai pentru 1.5 tone e deja arhi suficent.
Sa luam de exemplu Honda accord : greutate 1500 motor de 155 cai. scoate sub 9 secunde 100.
Ce vreti mai mult.
Bine inteles ca vorbesc de o masina normala care sa fie folosita si urban si extraurban (asa cum se intampla la noi).

turbo este mai lejer de condus decat aspiratul...asta este marele avantaj...lasam plusul de putere oferit in cilindree asemanatoare cu un aspirat

#27
ajaccio

ajaccio

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 615
  • Înscris: 19.02.2008
si TURBO si ASPIRATIA NATURALA atata timp cat vorbim despre benzinare :)

#28
Huck_

Huck_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,530
  • Înscris: 04.06.2007

 T.rac3Er, on Mar 28 2008, 14:59, said:

turbo este mai lejer de condus decat aspiratul...asta este marele avantaj...lasam plusul de putere oferit in cilindree asemanatoare cu un aspirat

Asta pentru ca DOHCurile au cuplu doar la turatie mare. Dar OHVurile au cuplu de la 1000 rpm.
Prefer motoarele OHV, de cilindree mare, DOHCurilor de turatie mare sau motoarelor turbo.
Daca ai ocazia sa conduci un V8 OHV modern (chiar si V6 e misto) nu o rata, o sa-ti placa, e ca un turbo fara lag cand il calci pe coada.

#29
badegheo

badegheo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,234
  • Înscris: 21.10.2007

 rfo, on Mar 28 2008, 17:24, said:

Din punct de vedere al eficientei si performantelor, turbo e net superior. Ex 2l tfsi consuma aprox ca si 2l fsi iar ca si performante nu prea exista termen de comparatie. In plus motoarele turbo pot fi foarte usor upgradate. Cat despre fiabilitate, cine mai tine masina sute de mii de km? iar o turbina nu costa chiar asa mult. Totusi si aspiratele au farmecul lor. Am un Peugeot 1,4 16 v cu usoare modificari, masina foarte placuta si pretabila la forje extreme si un Porsche 911 3,6l de 345 cp care trage de la orice turatie, in orice treapta, dar intre 5000-7300 rpm e o adevarata placere. Ca o paranteza, la mers constant pe autostrada la 140-150km/h, ambele masini consuma 9-10%. Dar aceleasi performante le au si un mitsu evo sau un sti de 2.0 turbo, care au taxe si impozite pe sfert cat porsche 3,6.

2.tfsi 30% consum. eu nu il consider mare pt 240 de cai , ba chiar acceptabil.

ideea e ca atunci cand ai turbo conduci diferit

#30
fastcarjunkie

fastcarjunkie

    Active Driver ;)

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,314
  • Înscris: 27.03.2007
Nu pot sa votez, n-o sa aleg niciodata o masina pt. ca e turbo sau dimpotriva ca e aspirata. Aleg masina ca un tot, de exemplu acum am sa aleg o aspirata, probabil urmatoarea va fi turbo si mai incolo nu se stie. Turbo e mai comoda in exploatare, se upgradeaza mai usor, aspirata e mai fiabila, mai hi-rpm. Deci si una si alta, pe benzina sa fie.

#31
Alex_82

Alex_82

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,372
  • Înscris: 18.02.2007

 gege, on Mar 25 2008, 14:11, said:

Un 6 cilindri in linie, aspirat, cred ca mi-ar fi mai mult decat de ajuns.

Si preferabil cu o cap. cil. de 3000cm3 sub capota unui BMW. B)

#32
fredy2007

fredy2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,644
  • Înscris: 09.09.2007

 pro-e, on 25 martie 2008 - 03:07, said:

Motoarele aspirate normal nu mai au zile multe, urmatoarele M de la BMW vor fi motoare turbo, ceea ce cu ceva timp inainte parea imposibil.

Si acum, la inceputul anului 2014, producatorii japonezi si sud-coreeni scot doar motoare pe benzina aspirate.Probabil pentru ca au costul de productie mai mic ceea ce se reflecta si in pretul de fabricare, respectiv de vanzare al masinii, iar pe de alta parte sunt mai fiabile si usor de intretinut.Germanii merg mai nou doar pe motoare turbo, unele modele  de litraj mic care scot lejer 120-140 cai putere.Cei de la Ford au aderat si ei la acest trend scotand dintrun turbo pe benzina de 1l circa 125 cai putere.Cat de fiabile sunt pe termen lung aceste motoare se va vedea.
In tarile unde autoturismele japoneze se vand foarte bine, in special SUA, Australia si Canada, distantele de parcurs pentru navetisti  sunt suficient de lungi pentru a-ti dori un motor cat mai fiabil si usor de intretinut, pe care sa tragi cat mai mult iar limitele legale de viteza nu iti permit sa faci raliuri asa cum este uneori in Germania pe anumite portiuni de autostrada.

Edited by fredy2007, 17 February 2014 - 19:46.


#33
n3utr1n0

n3utr1n0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,376
  • Înscris: 03.12.2012
am votat aspirat datorita faptului ca tot timpul mi au placut masinile simple , non complexe.
iubesc supercharger , insa doar daca este unul mecanic 100%. nu sunt fan turbocharger deloc.
cred ca motoarele aspirate pot sa produca destul de multa putere , depinde cum sunt gandite. pe langa asta , la motoarele aspirate poti avea si un vanos sau vtec si tot ai putere ok. si mai mult , poti avea injectie directa.

tot ce am spus mai sus e pentru benzina. la diesel votez sa le interzica si sa nu mai vb niciodata de asemenea mizerii pentru masini mici de strada. alea sa fie conversatii pentru cei cu dube , tractoare , etc...

#34
Yoda

Yoda

    Eternal padawan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,468
  • Înscris: 04.10.2002
@n3utr1n0: dacă vrei simplu, ia-ți o trotinetă. E super-ecologică, simplă și vintage - ai dat lovitura!
În calitate de conducător de ”mizerie”  cu turbocharger, îți mulțumesc că exiști. Satisfacția mea ar fi zero dacă aș conduce o mașină care să nu producă nimănui spume la gură.

#35
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,780
  • Înscris: 01.12.2007
Incearca un turbo,nu ai sa mai vrei aspirat.

Este un test cu noua Mazda 3 2.0 120cp vs focus 1.0  125cp,la capitolul reprize focusul iese invingator,la capitolul consum efectiv matura pe jos cu mazda.

#36
algorab

algorab

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 759
  • Înscris: 29.10.2003
prefer turbo pentru cilindree mica (<= 2.5 L) si aspirat pentru cilindree mare (> 2.5 L)

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate