Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ce tip de monitor am nevoie pt of...

Resoftare camera supraveghere

Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...
 Mi-au disparut amigdalitele ?

Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone
 Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...
 Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...

Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...
 

Tutorial vopsitorie auto

- - - - -
  • Please log in to reply
86 replies to this topic

#1
adris1919

adris1919

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,114
  • Înscris: 10.10.2006
Salutare!
Cred ca o solutie pentru cei care ne iubim masinile este sa le ingrijim cu propriile manute, asta daca avem ceva inclinatii practice.
Se stie ce fel se poarta cu masinile noastre "meseriasii" pe care-i platim cu 15-30 euro pe ora la service-urile din minunata noastra tara. De aceea am convingerea ca cel mai bine iese lucrul pe care-l faci cu mana ta, pentru tine.
Personal as vrea sa schimb putin fata masinutei mele, respectiv sa-i aplic pe partea frontala niste vopsea in ape, ma rog, ceva care s-o faca unica.
Pentru asta, am nevoie de ceva sfaturi/ponturi de la cei mai experimentati. Stiu ca intai se matuieste suprafata ce urmaza a fi vopsita, ca sa prinda noua vopsea, apoi se aplica protectie pe partea care ramane cu vopseaua veche, se aplica vopseaua noua si apoi stratul de lac. Cat trebuie sa sta la uscat? Are importanta cu ce fel de pistol se aplica vopseaua si lacul? Merge unul din asta de amatori, de pe la supermarket?
Multam anticipat pt sfaturi!
Stima!
Adi!

#2
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,957
  • Înscris: 03.12.2005
Daca nu cumva ai cabina cu atmosfera protectoare si cuptor... mai bine las-o balta. Mergi la orice service, indiferent cat de "de cartier" e, cabinele de vopsit tot de la 10k in sus costa, deci treaba o fac cu aceleasi scule.

#3
adris1919

adris1919

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,114
  • Înscris: 10.10.2006
Pai stau astia la service-ul de cartier sa-mi faca mie culori in ape, flacari si alte forme nongeometrice? La service-uri serioase o frig toti cu par in nas, ba n-au timp, ba n-au chef, iar la astea de cartier nu prea am vazut eu cuptoare si camere speciale. Asa ca, stiu si eu?! Sa dezarmez asa repede?
Parca totusi as mai insista cu DIY ;)

#4
fastcarjunkie

fastcarjunkie

    Active Driver ;)

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,314
  • Înscris: 27.03.2007
Daca ai de vocsit plastic sa nu uiti de plastic primer (un fel de grund pt. vocsea), in rest e ok.

#5
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,920
  • Înscris: 25.04.2006
Sincer daca n-ai mai vopsit masini pana acum slabe sanse sa-ti iasa ceva spectaculos de prima data. Intra mai bine pe foruml "for tunning" ca sigur gasesti cativa priceputi care sa te rezolve. Hai ca o aripa la o masina nemetalizata o mai scoti, dar ce vrei tu cred ca e cam mult ca sa faci singur.

#6
adris1919

adris1919

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,114
  • Înscris: 10.10.2006
Multam de "incurajari"!
Am uitat sa zic ca n-am doua stangi.
Imi trebe ceva know-how hau-hau :lol:
Merci de pont fastcarjunkie!
Astept si altele!
Stima!

#7
fastcarjunkie

fastcarjunkie

    Active Driver ;)

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,314
  • Înscris: 27.03.2007
Daca ai pe cineva cu garaj ar fi bine sa faci indoor operatiunile. Mare atentie la mascat suprafetele pe care nu vrei sa le vocsesti.

#8
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,957
  • Înscris: 03.12.2005
Daca e usor, iti va fi mult mai bine sa demontezi piesa inainte de vopsire. Dai vopsea si lac inauntru, o lasi pana intr-o ora sa nu mai faca priza la praf si apoi o scoti afara in soare acoperita bine cu prelata sigilata cu scotch ca sa nu ia mizerie.

Problema ar mai fi si tehnica de vopsire, si gasirea unui compresor+pistol satisfacatoare.

Ordinea ar fi: Matuirea vopselei existente, curatare cu aer, curatare cu laveta adeziva, degresare cu solvent, uscare. Apoi dai vopseaua in cate straturi ai nevoie dupa instructiunile ei, apoi lacul.

Tot ce e smirghel peste 400 granulatie se foloseste ud, e bine de stiut asta. Iti faci intr-o sticla cu pulverizator 2 linguri de detergent de vase la 1l de apa si uzi cu asta si smirghel si vopseaua.


Spor.

#9
mutulica_41

mutulica_41

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,594
  • Înscris: 11.01.2008

 adris1919, on Mar 19 2008, 09:30, said:

Salutare!
Cred ca o solutie pentru cei care ne iubim masinile este sa le ingrijim cu propriile manute, asta daca avem ceva inclinatii practice.
Se stie ce fel se poarta cu masinile noastre "meseriasii" pe care-i platim cu 15-30 euro pe ora la service-urile din minunata noastra tara. De aceea am convingerea ca cel mai bine iese lucrul pe care-l faci cu mana ta, pentru tine.
Personal as vrea sa schimb putin fata masinutei mele, respectiv sa-i aplic pe partea frontala niste vopsea in ape, ma rog, ceva care s-o faca unica.
Pentru asta, am nevoie de ceva sfaturi/ponturi de la cei mai experimentati. Stiu ca intai se matuieste suprafata ce urmaza a fi vopsita, ca sa prinda noua vopsea, apoi se aplica protectie pe partea care ramane cu vopseaua veche, se aplica vopseaua noua si apoi stratul de lac. Cat trebuie sa sta la uscat? Are importanta cu ce fel de pistol se aplica vopseaua si lacul? Merge unul din asta de amatori, de pe la supermarket?
Multam anticipat pt sfaturi!
Stima!
Adi!
N-am rezistat sa nu ma bag si eu in seama, pt ca mi-e clar ca nimeni din cei ce-au raspuns nu e vopsitor auto; nu ca as fi eu, dar firma unde lucrez a fost importatoare pana de curand de vopsele auto si materiale de finisaj
Problema se pune in felul urmator: oricat ai fi de minitechnicus, daca nu esti de meserie, n-o sa-ti iasa, nu ca nu o sa reusesti sa aplici ceva, dar... arunci banii degeaba pe materiale, care nu sunt deloc ieftine. Chiar daca nu mi-e clar ce vrei sa spui 'cu vopsit in ape', nici nu conteaza prea mult, pt ca vopsirea unei masini, sau piese este mult prea complicata ca sa te apuci tu de ea. Trebuie sa intelegi ca iti trebuie experienta (mana), scule profesionale, conditii de lucru (zona de pregatire + cuptor si lampa IR pt piese, si produse de calitate pt a face vopsitorie de calitate, si ti le-am enumerat doar in mare. plus ca, de curand, toate service-urile care se respecta au trecut deja la vopseaua baza apa, care da mari batai de cap vopsitorilor, chiar si dupa traininguri, nu intru in amanunte. Ar fi prea multe de scris ca as iti explic de ce si cum, si n-am atata rabdare, dar iti spun concluzia, si iti dau solutia: NU te baga tu ! Cauta un privat, ca exista destui , sunt si care au cabine in curte, sau un vopsitor angajat la un service serios care face spagi dupa program (unii dintre ei isi aranjeaza cu sefii sa-si duca 'spagile' la cuptorul di service. Deocamdata nu m-as baga sa-ti fac recomandari, am destule variante, nici n-as sti pe care sa aleg mai intai, nici nu stiu ce pretentii ai, si ce buget ai, in piata sunt preturi si preturi, iar profesionistii care au nume in piata, nu te iarta la bani. Deocamdata atat, te las sa reflectezi si sa te mai interesezi.

 adris1919, on Mar 19 2008, 09:55, said:

Pai stau astia la service-ul de cartier sa-mi faca mie culori in ape, flacari si alte forme nongeometrice? La service-uri serioase o frig toti cu par in nas, ba n-au timp, ba n-au chef, iar la astea de cartier nu prea am vazut eu cuptoare si camere speciale. Asa ca, stiu si eu?! Sa dezarmez asa repede?
Parca totusi as mai insista cu DIY ;)
sa ma darami, acum am vazut ce vrei tu, de fapt, flacari, si alte nebunii , care sa fac cu aerograful!!! Pai aia e treaba de pictor, tata, ii numeri pe degetele de la o mana p-aia care STIU sa lucreze asa ceva la noi in tara! Numai aerograful ala e cateva mii de euroi, si tu vrei sa-ti faci singur..., cu vreun pistol hobby, probabil, ca doar n-o sa dai 500 eur  pe un pistol SATA sau DEWILBIS  , doar sa-ti satisfaci nebunia asta. Probabil ca ai vazut pe Discoverry cum fac aia hot- road-urile, dar nu te-ai gandit ca noi nu suntem in America...Taticu, aia au niste ani multi de experienta in lucrul cu aerograful, sunt niste tehnici speciale, pt asta nu-i destul sa fii vopsitor, tre sa fii artist, nu stiu daca faci diferenta, dar o sa-ti fie extrem de greu sa gasesti om sa-ti faca picturi in aerograf, la ultimul SIAB, la standul KLAR ( sistemul auto al Policolor-ului), era un baietas care facea demonstratii cu aerograful, si avea talent, am un fost coleg care acum e tehnician la Klar, o sa-l intreb daca il cunoaste, ce tarife practica, sa vedem daca te tine buzunarul...

#10
adris1919

adris1919

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,114
  • Înscris: 10.10.2006

 mutulica_41, on Mar 20 2008, 20:46, said:

N-am rezistat sa nu ma bag si eu in seama, pt ca mi-e clar ca nimeni din cei ce-au raspuns nu e vopsitor auto; nu ca as fi eu, dar firma unde lucrez a fost importatoare pana de curand de vopsele auto si materiale de finisaj
Problema se pune in felul urmator: oricat ai fi de minitechnicus, daca nu esti de meserie, n-o sa-ti iasa, nu ca nu o sa reusesti sa aplici ceva, dar... arunci banii degeaba pe materiale, care nu sunt deloc ieftine. Chiar daca nu mi-e clar ce vrei sa spui 'cu vopsit in ape', nici nu conteaza prea mult, pt ca vopsirea unei masini, sau piese este mult prea complicata ca sa te apuci tu de ea. Trebuie sa intelegi ca iti trebuie experienta (mana), scule profesionale, conditii de lucru (zona de pregatire + cuptor si lampa IR pt piese, si produse de calitate pt a face vopsitorie de calitate, si ti le-am enumerat doar in mare. plus ca, de curand, toate service-urile care se respecta au trecut deja la vopseaua baza apa, care da mari batai de cap vopsitorilor, chiar si dupa traininguri, nu intru in amanunte. Ar fi prea multe de scris ca as iti explic de ce si cum, si n-am atata rabdare, dar iti spun concluzia, si iti dau solutia: NU te baga tu ! Cauta un privat, ca exista destui , sunt si care au cabine in curte, sau un vopsitor angajat la un service serios care face spagi dupa program (unii dintre ei isi aranjeaza cu sefii sa-si duca 'spagile' la cuptorul di service. Deocamdata nu m-as baga sa-ti fac recomandari, am destule variante, nici n-as sti pe care sa aleg mai intai, nici nu stiu ce pretentii ai, si ce buget ai, in piata sunt preturi si preturi, iar profesionistii care au nume in piata, nu te iarta la bani. Deocamdata atat, te las sa reflectezi si sa te mai interesezi.


sa ma darami, acum am vazut ce vrei tu, de fapt, flacari, si alte nebunii , care sa fac cu aerograful!!! Pai aia e treaba de pictor, tata, ii numeri pe degetele de la o mana p-aia care STIU sa lucreze asa ceva la noi in tara! Numai aerograful ala e cateva mii de euroi, si tu vrei sa-ti faci singur..., cu vreun pistol hobby, probabil, ca doar n-o sa dai 500 eur  pe un pistol SATA sau DEWILBIS  , doar sa-ti satisfaci nebunia asta. Probabil ca ai vazut pe Discoverry cum fac aia hot- road-urile, dar nu te-ai gandit ca noi nu suntem in America...Taticu, aia au niste ani multi de experienta in lucrul cu aerograful, sunt niste tehnici speciale, pt asta nu-i destul sa fii vopsitor, tre sa fii artist, nu stiu daca faci diferenta, dar o sa-ti fie extrem de greu sa gasesti om sa-ti faca picturi in aerograf, la ultimul SIAB, la standul KLAR ( sistemul auto al Policolor-ului), era un baietas care facea demonstratii cu aerograful, si avea talent, am un fost coleg care acum e tehnician la Klar, o sa-l intreb daca il cunoaste, ce tarife practica, sa vedem daca te tine buzunarul...

Ba, ce se pricepe asta! Si ce multe stie! E clar, e mult mai destept ca mine! Ma inscriu si eu de maine la liceul de arta, sa vad, poate reusesc aia sa-mi faca un transplant cu neuroni cu talent. Imi place ca tipul e modest si o arata cu fiecare cuvintel scris. A, si-mi cer scuze, ca nici buzunarul nu ma tine, ca altfel aveam tuareg alb sau a4. Chiar ma intreb de ce dracu' mai exist!?!
Prietene, inca o data, scuza-ma, nu toti s-au nascut atat de invatati si priceputi ca tine!

In rest, multumesc mult pentru sfaturile cu adevarat pretioase lui sebulbus si fastcarjunkie!

#11
mutulica_41

mutulica_41

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,594
  • Înscris: 11.01.2008
Mi-am recitit postul si tot n-am reusit sa inteleg de unde ai dedus "modestia' mea care da pe afara din fiecare cuvant, asa ca poti sa te linistesti, exista si mai prosti ca tine...In prostia mea, am incercat sa te ajut sa-ti dai seama cam ce inplica dorinta ta, sa nu dai banii pe vopsele si alte materiale pana nu esti bine documentat ce implica, fiind ft scumpe, sa nu te apuci sa le faci in vreun garaj, sa plangi dup-aia cand vezi cat praf s-a incleiat pe capota, si, in loc de 'multumesc', m-aleg cu misto-uri de 2 lei, si daca nu exista un regulament de forum, probabil ca ma injurai de mama direct...Multumesc frumos..., mare boier, mare caracter...Eu, in prostia mea, care am stat in cuptor cu vopsitorii si-am inghitit gaze la greu ca sa vad cum se vopseste, cum se pregateste masina pt vopsit, care am fost la cursuri de colorimetrie in Italia, la producator, unde am facut aplicatii, n-as avea curajul sa-mi vopsesc singur nici macar o piesa la masina mea, pt ca am realizat ca daca nu se intrunesc toate elementele (conditii de cuptor, scule profesionale, materiale de calitate si MESERIE), NU iese o vopsitorie de calitate, in care piesa (piesele) nu se cunoaste ca a fost revopsita.In concluzie, nu e vb ca ai 2 maini stangi sau drepte, nu e vb daca esti academician cu diploma sau nu, e vb ca fiecare cu meseria lui, iar in meseria asta, mana nu ti-o faci decat lucrand, si iti trebuie cativa ani buni sa-ti faci un nume pe piata, asa ca, daca te crezi tu o rasa superioara, pune mana pe pistol si fati-o singur, si apoi posteaza niste poze sa ma minunez si eu, si sa-ti prezint public scuzele mele, desi nu m-am pretat la misto-uri jignitoare!
P.S: tocmai aflasem numarul de telefon al baietasului da care am postat mai sus, dar cum vad ce inseamna facerea de bine..., mai bine ma mut pe alte topicuri!

#12
adris1919

adris1919

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,114
  • Înscris: 10.10.2006

 mutulica_41, on Mar 26 2008, 18:01, said:

Mi-am recitit postul si tot n-am reusit sa inteleg de unde ai dedus "modestia' mea care da pe afara din fiecare cuvant, asa ca poti sa te linistesti, exista si mai prosti ca tine...In prostia mea, am incercat sa te ajut sa-ti dai seama cam ce inplica dorinta ta, sa nu dai banii pe vopsele si alte materiale pana nu esti bine documentat ce implica, fiind ft scumpe, sa nu te apuci sa le faci in vreun garaj, sa plangi dup-aia cand vezi cat praf s-a incleiat pe capota, si, in loc de 'multumesc', m-aleg cu misto-uri de 2 lei, si daca nu exista un regulament de forum, probabil ca ma injurai de mama direct...Multumesc frumos..., mare boier, mare caracter...Eu, in prostia mea, care am stat in cuptor cu vopsitorii si-am inghitit gaze la greu ca sa vad cum se vopseste, cum se pregateste masina pt vopsit, care am fost la cursuri de colorimetrie in Italia, la producator, unde am facut aplicatii, n-as avea curajul sa-mi vopsesc singur nici macar o piesa la masina mea, pt ca am realizat ca daca nu se intrunesc toate elementele (conditii de cuptor, scule profesionale, materiale de calitate si MESERIE), NU iese o vopsitorie de calitate, in care piesa (piesele) nu se cunoaste ca a fost revopsita.In concluzie, nu e vb ca ai 2 maini stangi sau drepte, nu e vb daca esti academician cu diploma sau nu, e vb ca fiecare cu meseria lui, iar in meseria asta, mana nu ti-o faci decat lucrand, si iti trebuie cativa ani buni sa-ti faci un nume pe piata, asa ca, daca te crezi tu o rasa superioara, pune mana pe pistol si fati-o singur, si apoi posteaza niste poze sa ma minunez si eu, si sa-ti prezint public scuzele mele, desi nu m-am pretat la misto-uri jignitoare!
P.S: tocmai aflasem numarul de telefon al baietasului da care am postat mai sus, dar cum vad ce inseamna facerea de bine..., mai bine ma mut pe alte topicuri!

Pai si daca spunea din prima asa, fara "floricele de limbaj" de genul "sa ma darami ... taticu' " nu crezi ca deduceam mult mai clar buna ta intentie ?
Totusi, in urma pretioaselor tale informatii (si nu e la misto exprimarea!), am renuntat la ideea fantasmagorica cu flacari si alte minuni (eu ma gandeam de fapt ca pot aplica niste colante decupate peste care sa aplic noua vopsea) asa ca voi da elementelor de caroserie inlocuite vopseaua originala, si atat.
NU , nu am te-am injurat nici macar in gand. M-a deranjat tonul oarecum superior pe care l-ai folosit. Probabil n-am inteles eu bine "umorul" exprimarii tale. Desi in cel de-al doilea post ai reusit sa ma convingi ca poti sa te exprimi si "pe limba mea", adica fara "atitudine".
Da' si tu sensibil, nu gluma! :P

#13
idiot_allergy

idiot_allergy

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 194
  • Înscris: 14.03.2008

 adris1919, on Mar 19 2008, 09:30, said:

Salutare!

Personal as vrea sa schimb putin fata masinutei mele, respectiv sa-i aplic pe partea frontala niste vopsea in ape, ma rog, ceva care s-o faca unica.

Ai putea sa ii pui folie, cum au taximetristii (doar nu credeai ca si-au vopsit toti masina in galben? :P) e o solutie destul de practica, tind sa cred tinand cont cat de scump e un vopist. Acuma ceea ce nu stiu este cat de durabila este metoda, dar daca te intereseaza precis exista detalii pe internet sau chiar de la un taximetrist  :yes:

#14
danpopescu m

danpopescu m

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 643
  • Înscris: 01.03.2007

 adris1919, on Mar 19 2008, 10:30, said:

Salutare!
Cred ca o solutie pentru cei care ne iubim masinile este sa le ingrijim cu propriile manute, asta daca avem ceva inclinatii practice.
Se stie ce fel se poarta cu masinile noastre "meseriasii" pe care-i platim cu 15-30 euro pe ora la service-urile din minunata noastra tara. De aceea am convingerea ca cel mai bine iese lucrul pe care-l faci cu mana ta, pentru tine.
Personal as vrea sa schimb putin fata masinutei mele, respectiv sa-i aplic pe partea frontala niste vopsea in ape, ma rog, ceva care s-o faca unica.
Pentru asta, am nevoie de ceva sfaturi/ponturi de la cei mai experimentati. Stiu ca intai se matuieste suprafata ce urmaza a fi vopsita, ca sa prinda noua vopsea, apoi se aplica protectie pe partea care ramane cu vopseaua veche, se aplica vopseaua noua si apoi stratul de lac. Cat trebuie sa sta la uscat? Are importanta cu ce fel de pistol se aplica vopseaua si lacul? Merge unul din asta de amatori, de pe la supermarket?
Multam anticipat pt sfaturi!
Stima!
Adi!
hai ca tutorialul despre polishat , l-am inteles. multi vor sa polisheze acasa. nu e rau. am citit toate paginile si am constatat ca decat doi care au postat stiuau ce se intampla cu polishatul restul...comedie curata.
acum vad ca vor sa si vopseasca acasa.. astept cu interes topicul'' cum schimbam distributia in parcare'', '' schimbarea  unui amortizor-ce butuci folosim''

#15
danpopescu m

danpopescu m

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 643
  • Înscris: 01.03.2007
eroare sau  postul a fost sters?

Edited by danpopescu m, 27 March 2008 - 22:48.


#16
Marius3k

Marius3k

    Rechin de stepă, "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,677
  • Înscris: 14.03.2006

 danpopescu m, on Mar 27 2008, 21:38, said:

astept cu interes topicul'' cum schimbam distributia in parcare'', '' schimbarea  unui amortizor-ce butuci folosim''
Ai fi uimit sa constati ce interesant e de schimbat o distributie in parcare, cu manualul de service in brate!  :thumbup:
Butucii sunt ok de nuc (asta am folosit), dar merg si de cires, prun, etc. :roflmaofast:

#17
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,957
  • Înscris: 03.12.2005
Nu zic ca-i ok sa vopsesti in curte, dar in curand o sa ajungem sa mergem la service pentru completat lichidul de parbriz.

In caz ca nu e toata lumea la curent, in afara mai multa lume prefera sa lucreze ad labam la masina lor, fie ca hobby, fie ca economie. Certurile puteau fi lasate si pentru alta ocazie.

#18
danpopescu m

danpopescu m

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 643
  • Înscris: 01.03.2007

 Marius3k, on Mar 27 2008, 23:51, said:

Ai fi uimit sa constati ce interesant e de schimbat o distributie in parcare, cu manualul de service in brate!  :thumbup:
Butucii sunt ok de nuc (asta am folosit), dar merg si de cires, prun, etc. :roflmaofast:
interesant este. asta fac de o viata. dar eram obosit psihic de ceva vreme, cand incepuse, miscarea''civilizata'': ''sa nu mai mergem la serviceuri in curte, sa nu mai umblam in parcare in fata portii, sa mergem la specialisti'' si acum ce vad? oameni care vor sa se apuce singuri de treaba. nu mai inteleg. a nu fiu inteles gresit, eu ii incurajez, chiar le dau si un ajutor daca mi-l cer . un singur sfat: aveti grija sa nu stricati ceva  sa faca mai mult decat ar fi facut deranjul la un service cu firma  fite , etc.
succes

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate