Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Cutie Automata Vs Manuala, Iarna
Last Updated: Dec 12 2017 16:49, Started by
maciu1
, Sep 30 2004 14:02
·
0
#1
Posted 30 September 2004 - 14:02
Salut!
Pe cei care au experienta in condusul "automatelor" cat si al "manualelor" cu tractiune spate,pe timp de iarna (adica zapada, polei, etc), ii rog sa-si spuna parerea despre avantajele sau dezavantajele uneia dintre solutii, in detrimentul celeilalte. Vreau sa cumpar un BMW E36 si oscilez intre "transmisii". Cat de mult ajuta "automata" cu al ei program selectabil "iarna"? Multumesc pentru sfaturi. |
#2
Posted 30 September 2004 - 14:36
Eu nu prea ma omor dupa cutiile automate. Lasand de-o parte chestia aia cu "nu te simti sofer daca n-ai batul ala in mana", pe mine ma enerveaza ca schimba atunci cand vrea ea si nu cand vreau eu. Daca am odata nevoie sa merg in coloana cu 70 , stau asa la 4000 de ture o jumate de ora? (exemplu aiurea).
De obicei la programe de iarna, se pleaca de pe loc intr-a doua sau a treia, dar daca ai ASC+T nu-ti trebuie asa ceva. Edited by akeem, 30 September 2004 - 14:36. |
#3
Posted 30 September 2004 - 14:40
daca este automata si are transmisia pe spate (cred ca este cazul la BMW) trebuie sa ai ceva experienta pe timp de iarna, altfel risti s-o busesti
In rest, ca thumb rule, daca motorul este mai mare de 2000cc atunci se recomanda automata, altfel cutia manuala este perfecta. Doar o opinie de amatoare... |
#4
Posted 30 September 2004 - 23:25
cam asa e ... dar, in general, automatele au functii de demultiplicare, pentru drumuri "grele" ... si pot sa zic ca senzatia pe care o ai cu un 2600 benzina, ti, cu tractiune spate si hidramata (si 2 tone! ) nu se compara cu prea multe chestii ... un pic de experienta, si ajungi si intreg acasa ...
Akeem - de obicei, poti alege intre 2 stiluri - sport si normal ... imposibil sa nu gasesti turatia in unul din cele 2 (mai ales ca in normal nu prea atingi 4000 decat cu kick-down sau in treapta de viteza maxima). |
#6
Posted 01 October 2004 - 06:19
Cutia automata e super pe orice sezon. Iarna la demaraj o pui in treapta 1, nu o pui direct in drive pe gheata.
Depinde si ce facilitati are cutia. Eu la Pontiac Firebird am: P R N D 3 2 1 La mine mai naspa e iarna ca pe linga tractiunea spate si motorul de 3800cmc am si roti late de 235. Inca ceva: odata ce te-ai obisnuit pe automata, ti se face sila sa mai conduci ceva "manual". Numai cind asociez cutia manual cu Dacia ma ia capu' N-au pus si ei pe Logan la varianta de virf cutie automata? Edited by Masterboy, 01 October 2004 - 06:24. |
#7
Posted 01 October 2004 - 07:43
Multumesc frumos pt raspunsuri.
Se pare ca "automata" e in asentimentul majoritatii. Asa ca... |
#8
Posted 01 October 2004 - 08:01
Nasol este ca in cazul automatelor creste un pic consumul.
A |
#9
Posted 01 October 2004 - 09:56
@gollum- eu stiam ca problema sta invers cu automata scade consumul si menajeaza motorul fiindca il tine in plaja de tuatie optima. mie-mi plac masinile cu cutii manuale pt placerea condusului, dar tre sa recunosc ca in momentul de fata cutiile automate sunt foarte bine puse la punct si nu prea mai exista multe dezavantaje fata de cutia manuala ci aproape numai avantaje. de tractiunea spate nu ai ce te feri, nu este mai rea decat tractiunea fata iarna, este doar ALTFEL. daca ai condus tractiune fata pana acuma o sa trebuiasca sa te obisnuiesti cu modul de a se comporta a tractiunii spate in derapaj. nimic de speriat, se scot din derapaj mai usor decat tractiunea fata daca stii sa o stapanesti. marcile de lux opteaza de ani de zile pt tractiune spate, crezi ca BMW sau Mercedes sunt prosti?
|
#10
Posted 01 October 2004 - 10:50
Fane ... cateva precizari:
1. cutia automata - in general - are un consum cam cu 8-10% mai mare decat una cu transmisie manuala, in regim normal de utilizare ... 2. De asemenea, se considera o pierdere minima din valoarea puterii maxime, respectiv a vitezei maxime 3. tractiunea spate e mai fiabila decat cea fata, insa e si ceva mai costisitoare implementarea ei, fiind unul din motivele pentru care nu prea o sa gasesti tractiune spate pe masini din clasa mica / compacta / eventual si in gama medie. Pe masinile mari, cu motoare puternice, deja tractiunea spate este un must-have, datorita eliminarii planetarelor (cuplurile / fortele mari care apar ar necesita implementarea unor tehnologii mai putin accesibile in cazul unei tractiuni fata, datorita planetarelor / directiei etc). 4. Pe timp de iarna, tractiunea spate nu este doar ALTFEL. E indiscutabil mai incomoda si mai greu de folosit decat cea fata. Si da, intr-un fel, e mai usor de scos din derapaj, insa intra si mult mai repede ... Pe polei de ex. e pain-in-the-ass tractiunea spate, cu tot cu demultiplicarea de pe cutia automata ... |
|
#11
Posted 01 October 2004 - 11:43
Subscriu. Iarna tractiunea pe spate e varza. Am vazut destule Merc-uri si BMW-uri, chiar si de ultima generatie, ramase blocate pe linia de tramvai sau intrand in derapaje naspa, din cauza tractiunii spate. Iar eu cu rabla mea de Dacie n-am ramas nicaieri blocat.
Mai e o chestie cu tractiunea spate pe timpul iernii... Pt ca de obicei masina nu e incarcata pe spate, rotile nu au aderenta si se invart in gol. Pe fatza, in schimb, se afla motorul care atarna greu si preseaza rotile in zapada. |
#12
Posted 01 October 2004 - 15:04
Sant obisnuit cu masinile ce au tractiune spate si cutie manuala. Taica-meu a avut succesiv 2 Ford-uri Escort (versiunile anterioare primului Ford Escort cu tractiune fata). Acum are o Dacie Berlina, cumparata de noua, de la Pitesti (1998). Numai ca mi-a ramas "gustul" pt senzatia oferita de un demaraj puternic, de pe loc, cu "tractiunea spate", pe sosea uscata... , plus stabilitatea oferita la manevre bruste ale volanului, etc.
Si voiam sa aflu parerea celor care au condus sau conduc automate, cu tractiune spate ! |
#13
Posted 04 October 2004 - 22:14
Tyby, on Oct 1 2004, 11:50, said: Fane ... cateva precizari: 1. cutia automata - in general - are un consum cam cu 8-10% mai mare decat una cu transmisie manuala, in regim normal de utilizare ... 2. De asemenea, se considera o pierdere minima din valoarea puterii maxime, respectiv a vitezei maxime 3. tractiunea spate e mai fiabila decat cea fata, insa e si ceva mai costisitoare implementarea ei, fiind unul din motivele pentru care nu prea o sa gasesti tractiune spate pe masini din clasa mica / compacta / eventual si in gama medie. Pe masinile mari, cu motoare puternice, deja tractiunea spate este un must-have, datorita eliminarii planetarelor (cuplurile / fortele mari care apar ar necesita implementarea unor tehnologii mai putin accesibile in cazul unei tractiuni fata, datorita planetarelor / directiei etc). 4. Pe timp de iarna, tractiunea spate nu este doar ALTFEL. E indiscutabil mai incomoda si mai greu de folosit decat cea fata. Si da, intr-un fel, e mai usor de scos din derapaj, insa intra si mult mai repede ... Pe polei de ex. e pain-in-the-ass tractiunea spate, cu tot cu demultiplicarea de pe cutia automata ... am avut 530dA (diesel automat) 193 CP , viteza max. 245, nu a pierdut nimic la viteza. puterea la fel de mare, fara pierderi Necronomikon, on Oct 1 2004, 12:43, said: Subscriu. Iarna tractiunea pe spate e varza. Am vazut destule Merc-uri si BMW-uri, chiar si de ultima generatie, ramase blocate pe linia de tramvai sau intrand in derapaje naspa, din cauza tractiunii spate. Iar eu cu rabla mea de Dacie n-am ramas nicaieri blocat. Mai e o chestie cu tractiunea spate pe timpul iernii... Pt ca de obicei masina nu e incarcata pe spate, rotile nu au aderenta si se invart in gol. Pe fatza, in schimb, se afla motorul care atarna greu si preseaza rotile in zapada. un singur lucru spun aici: daca ai cauciucuri bune nu exista nici cea mai mica problema la masinile cu tractiune spate. eu acum ma pregatesc de sezonu rece si o sa-mi incalt rotile cu ceva bun de iarna |
#14
Posted 05 October 2004 - 01:02
dane ... matale oi fi mai norocos ... eu ma refeream la datele date de constructor ... oricum, daca vrei sa-ti dai singur seama, trebuie sa testezi ACEEASI MASINA (tip, echipare, motor) in cele doua ipostaze: manuala / hidramata ...
cat despre cauciucuri bune: DA, e recomandat sa ai ... dar asta nu inseamna ca te ajuta sa si zbori ... |
#15
Posted 05 October 2004 - 15:30
Tyby am condus si 530dA (al meu automat si manual) si 530d manual simplu.
|
|
#16
Posted 05 October 2004 - 15:34
dan2, on Oct 5 2004, 16:30, said: Tyby am condus si 530dA (al meu automat si manual) si 530d manual simplu. aha, ok ... nu aveam de unde sa stiu ... Oricum, repet, ma refeream la datele date de constructori ... |
#17
Posted 05 October 2004 - 17:49
BMW, tractiune spate, iva fi mai greu de controlat iarna indiferent ce transmisie folosesti, asa ca, pt comoditate iti sugerez automata.
Eu personal prefer cutia secventiala, iar in lipsa acestei dotari cel putin cutia manuala clasica, insa la o masina mare, grea, se preteaza o automata. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users