Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...
 BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim
 Tonometru compensat CAS?

polita RCA ONLINE

Va rog recomandati echipa serioa...

Termostat frigider - verificare
 Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas

Amenda in Lipsa ?

Acoperire gol extrior intre termo...
 

Probleme matematică

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
4923 replies to this topic

#37
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006

View PostScumpicuta, on Mar 21 2008, 12:37, said:

7
16
25
34
43
52
61
70
incorect scrieti NUMERELE (iar 7 nu e un numar, e o cifra), ai cazut examenul de clasa I... :lol:  in plus spune sa scriem numerele care au diferenta (suma) egala cu 7, deci si 92 ar fi bun de exemplu... ;) si 81

#38
Cuculina

Cuculina

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 19.03.2008
acuma .. ..
cad ca te sti cu partile zecimale , ce zici de asta , propr personala ex ( no copyright )
3[x-2] +7 = 4x
x real
[/quote]

merge 1, dar demonstratia mea e cam trasa de par....

#39
orthodox

orthodox

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 687
  • Înscris: 14.06.2007

View PostReVaNgEr, on Mar 21 2008, 13:25, said:

Nu exista "imposibil" , ori glumeste profu' care a zis-o , ori e incompetent
Sa fim serios .. .. Sunt subiecte de bac cu grad de dificultate medie .. ..
ia incearca asta :
3[x-2] +7 = 4x
x real

Daca il sti imi retrag ce-am spus
relativ simplu , compus de mine , nu vad dificultati


exercitii de tipul asta merg , cam asa:

3[x-2]+7-4x=0

si avem
  x-1<[x]<=x /-2  =>
x-3<[x-2]<=x-2 / *3
3x-9<3[x-2]<=3x-6  /+7-4x =>
-x-2<3[x-2]+7-4x<=1-x
adica
-x-2<0<=1-x

de unde rezulta ca

1. -x-2<0 adica x>-2
          &
2. 1-x>0 adica x<1

deci x apartine (-2,1] deci [x] poate fi -2,-1,0, sau 1

si avem cazurile

a) x=1, [x]=1
3[x-2]+7-4x=0
3*(-1)+7-4=0 => -3-4+7=0 Adevarat

B ) x din [0,1), [x]=0
3[x-2]+7-4x=0 => 3[x]-6+7-4x=0 =>4x=1 => x=1/4

care verifica ecuatia

c) x din (-1,0], [x]=-1

3[x-2]+7-4x=0 =>3[x]-6+7-4x=0=>... x=-1/2
care verifica ecuatia

d) x din (-2,-1] , [x]=-2

si obtinem x=-5/4 care verifica ecuatia


deci x apartine {-5/4,-1/2,1/4,1}

este o demonstratie cam lunga .. :-? dar alta nu mi-a venit in capatana

Edited by orthodox, 25 March 2008 - 16:45.


#40
ReVaNgEr

ReVaNgEr

    si...... tot eu....

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,677
  • Înscris: 13.08.2007

View PostCuculina, on Mar 23 2008, 20:50, said:

acuma .. ..
cad ca te sti cu partile zecimale , ce zici de asta , propr personala ex ( no copyright )
3[x-2] +7 = 4x
x real


merge 1, dar demonstratia mea e cam trasa de par....
Nici in veacul vecilor  :lol: :lol:  
Ma uit peste cealalta dem cand revin .. ..


View Postorthodox, on Mar 25 2008, 17:45, said:

exercitii de tipul asta merg , cam asa:

3[x-2]+7-4x=0

si avem
  x-1<[x]<=x /-2  =>
x-3<[x-2]<=x-2 / *3
3x-9<3[x-2]<=3x-6  /+7-4x =>
-x-2<3[x-2]+7-4x<=1-x
adica
-x-2<0<=1-x

de unde rezulta ca

1. -x-2<0 adica x>-2
          &
2. 1-x>0 adica x<1

deci x apartine (-2,1] deci [x] poate fi -2,-1,0, sau 1

si avem cazurile

a) x=1, [x]=1
3[x-2]+7-4x=0
3*(-1)+7-4=0 => -3-4+7=0 Adevarat

B ) x din [0,1), [x]=0
3[x-2]+7-4x=0 => 3[x]-6+7-4x=0 =>4x=1 => x=1/4

care verifica ecuatia

c) x din (-1,0], [x]=-1

3[x-2]+7-4x=0 =>3[x]-6+7-4x=0=>... x=-1/2
care verifica ecuatia

d) x din (-2,-1] , [x]=-2

si obtinem x=-5/4 care verifica ecuatia


deci x apartine {-5/4,-1/2,1/4,1}

este o demonstratie cam lunga .. :-? dar alta nu mi-a venit in capatana
Cam . La bac nu apuci asa ceva . Poate de scris da de te gandit .. ..

Pai puteai de ex ceva mai simplu si la mai indemana
3[x-2]+7=4x
3[x]-6+7=4x
3[x]+1=4x
3[x]+1=4{x}+4[x]
1=[x]+4{x}
unde 4{x} variaza intre 0 si 4
adica 0<4{x}<4
.... ....
valori afli x etc etc .. ..
ia cam 5 minute exercitiu
mi se pare ca-l da si la cls a7a
<_< <_<  
la teza unica , fereste-te ,  :rolleyes: :rolleyes:

#41
Cuculina

Cuculina

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 19.03.2008
:D  ce tareeee, da ,ajunsesem prima data la demonstratia aia, dar cand a venit randul sa verific pt 1 pe 4 de ex, nu m-am prins ca 1-8 fac -7, mie imi daduse 7 =))))))), asa ca a trebuit sa renunt la dem aia si sa caut alta, tare, e ceva ce fac destul de des ;))

#42
ReVaNgEr

ReVaNgEr

    si...... tot eu....

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,677
  • Înscris: 13.08.2007
[quote name='Cuculina' date='Mar 25 2008, 17:48' post='4305183']
:D  ce tareeee, da ,ajunsesem prima data la demonstratia aia, dar cand a venit randul sa verific pt 1 pe 4 de ex, nu m-am prins ca 1-8 fac -7, mie imi daduse 7 =))))))), asa ca a trebuit sa renunt la dem aia si sa caut alta, tare, e ceva ce fac destul de des ;))
[/quote
Mda .. .. E problema de cls a7a .. ..
Uite una , la care te las un pic , pe spate
a supra        
2a+3b+3c
+                
b supra  
3a+2b+3c  
+
c supra
3a+3b+2c


Care-o mai fo pe la olimpiade .. ..
Lasati-l , e prea simplu .... .... , .. ..

Edited by ReVaNgEr, 25 March 2008 - 18:13.


#43
Cuculina

Cuculina

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 19.03.2008
date in plus...ce sa fac, sa calculez? a, b si c ce fel de numere sunt, exista o relatie intre ele? fii explicit, dar nu spune raspunsul :P

#44
ReVaNgEr

ReVaNgEr

    si...... tot eu....

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,677
  • Înscris: 13.08.2007

View PostCuculina, on Mar 26 2008, 21:44, said:

date in plus...ce sa fac, sa calculez? a, b si c ce fel de numere sunt, exista o relatie intre ele? fii explicit, dar nu spune raspunsul :P
scz .. ..
dem ca relatia de mai sus e > si = decat 3 supra 8
e R .. ..

#45
Cuculina

Cuculina

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 19.03.2008
notam numitorii cu x, y si z si ii adunam- obtinem 8(a+b+c)= x+y+z, apoi din notatiile initiale deducem                              x=3(a+b+c)-a, analog y=3(a+b+c)-b si z=3(a+b+c)-c, dar 3 (a+b+c)=3(x+y+z)pe 8 si deci a= 3(x+y+z)pe 8- x, b= 3(x+y+z)pe 8- y  si c=3(x+y+z) pe 8- z. Inlocuind, se obtine
3(x+y+z) pe 8x -1+ 3(x+y+z) pe 8y-1+3(x+y+z)pe 8z-1 - am distribuit numitorii
- se da factor comun 3 pe 8 (x+y+z pe x + x+y+z pe y + x+y+z pe z) -3
-se distribuie numitorii in paranteza deci 3 pe 8 (3+ x pe y+ y pe x+ z pe y+ z pe y+ x pe z+ z pe x)
- se foloseste inegalitatea a+ 1 pe a mai mare sau egal cu 2 ( se demonstreaza aplicand inegalitatea mediilor)
asadar, paranteza notata cu S, va fi mai mare sau egal cu 9 ( trei inegalitati ca cea de mai sus + 3)
-inmultita cu 3 pe 8, va fi mai mare sau egal cu 27 pe 8
- din care scadem 3 si deci membrul stang va fi mai mare sau egal cu 3 pe 8, ceea ce era de demonstrat! :D

#46
blueunicorn

blueunicorn

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,542
  • Înscris: 24.02.2007

View Postxtremdriving, on Mar 22 2008, 11:59, said:

incorect scrieti NUMERELE (iar 7 nu e un numar, e o cifra), ai cazut examenul de clasa I...
Adica nu exista numere formate dintr-o singura cifra? Pe asta de unde-ai scos-o?
Sau scopul era sa te dai rotund? Cifra rotunda.

#47
Andrei_Mihai

Andrei_Mihai

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 15.12.2007
Folosind orice metoda de calcul ( nu aveti voie sa folositi alte cifre sau numere inafara de cele existente pentru fiecare ecuatie ) rezolvati urmatoarele

1 1 1 = 6
2 2 2 = 6
3 3 3 = 6
4 4 4 = 6
5 5 5 = 6
6 6 6 = 6
7 7 7 = 6
7 7 7 = 6
8 8 8 = 6
9 9 9 = 6

#48
sexterminator

sexterminator

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,938
  • Înscris: 31.12.2006

View PostZamolxel, on Mar 14 2008, 18:22, said:

Scrieti numerele cel putin egale cu 40 dar mai mari decat 30.
Trecand peste formularea nematematica "cel putin egale", orice problema trebuie sa specifice un domeniu si un codomeniu de valori, daca asta nu se subintelege la data enuntarii problemei.
Postul tau nu are nimic implicit.

Chiar daca e vorba despre multimea N, bietul copil (de clasa primara, inteleg) are ceva de scris, multimea incepe cu 40 si merge spre + infinit.

Edited by sexterminator, 02 April 2008 - 12:13.


#49
ReVaNgEr

ReVaNgEr

    si...... tot eu....

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,677
  • Înscris: 13.08.2007

View PostCuculina, on Apr 1 2008, 17:35, said:

notam numitorii cu x, y si z si ii adunam- obtinem 8(a+b+c)= x+y+z, apoi din notatiile initiale deducem                              x=3(a+b+c)-a, analog y=3(a+b+c)-b si z=3(a+b+c)-c, dar 3 (a+b+c)=3(x+y+z)pe 8 si deci a= 3(x+y+z)pe 8- x, b= 3(x+y+z)pe 8- y  si c=3(x+y+z) pe 8- z. Inlocuind, se obtine
3(x+y+z) pe 8x -1+ 3(x+y+z) pe 8y-1+3(x+y+z)pe 8z-1 - am distribuit numitorii
- se da factor comun 3 pe 8 (x+y+z pe x + x+y+z pe y + x+y+z pe z) -3
-se distribuie numitorii in paranteza deci 3 pe 8 (3+ x pe y+ y pe x+ z pe y+ z pe y+ x pe z+ z pe x)
- se foloseste inegalitatea a+ 1 pe a mai mare sau egal cu 2 ( se demonstreaza aplicand inegalitatea mediilor)
asadar, paranteza notata cu S, va fi mai mare sau egal cu 9 ( trei inegalitati ca cea de mai sus + 3)
-inmultita cu 3 pe 8, va fi mai mare sau egal cu 27 pe 8
- din care scadem 3 si deci membrul stang va fi mai mare sau egal cu 3 pe 8, ceea ce era de demonstrat! :D
Aha .. .. Multe zile ti-au trebuit . . Ai intrebat pe cineva ? ? Carti ? ?
Nu de alta , da e rezolvarea standard ,
A ecuatiilor simetrice .. ..
Exista variante derivate
Nu le pun , ma feresc .

Edited by ReVaNgEr, 04 April 2008 - 21:18.


#50
crs12decoder

crs12decoder

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 523
  • Înscris: 27.12.2005
ok... impartirea la 0 s-ar putea spune ca este cel mai ciudat fenomen din matematica... totusi ... m-am tot gandit:

sa presupunem un patratel ca fiind o unitate.. un patratel de 1x1. latura verticala care are lungimea de 1, inmultita cu latura orizontala care are tot lungimea de 1., geometric avem o forma bidimensionala(patratul)
daca inmultim cu 0 (1x0) => latura verticala, care este de 1 inmultita cu nimic.... teoretic, da 0 totusi ne ramane latura verticala... nu nimic, si avem o forma unidimensionala.

matematicienii au zis ca nimicul poate fi impartit la ceva, dar ceva-ul niciodata nu poate fi impartit la nimic... la fel cum ai 0 mere si le imparti la 3 oameni (tu nimic, tu nimic, si tu... nimic) dar 3 mere nu pot fi impartite la nimic... raman efectiv 3 mere dar inca nu se stie ce se intampla cu acele mere... probabil le mananci.....deci

avem 2 patratele 2x1 => daca le impartim la 0 ne va da ceva imposibil... si totusi presupun ca inca ramane aceeasi forma unidimensionala, o singura latura...

deci 1x0 = forma unidimensionala
iar 1:0 = forma unidimensionala...

#51
m3th0dman

m3th0dman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,269
  • Înscris: 03.01.2007

View Postcrs12decoder, on Apr 8 2008, 19:27, said:

avem 2 patratele 2x1 => daca le impartim la 0 ne va da ceva imposibil... si totusi presupun ca inca ramane aceeasi forma unidimensionala, o singura latura...

deci 1x0 = forma unidimensionala
iar 1:0 = forma unidimensionala...
N-ai cum să împarți un pătrat (ca figură geometrică) la ceva (eventual aria unui pătrat, lungimea unei laturi, perimetrul, etc). Explică mai clar ce vrei să împarți la 0 referitor la pătrat de obiții “forme” unidimensionale.

#52
Bean

Bean

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,477
  • Înscris: 12.11.2006
Pai, daca vorbim de o singura dimensiune, atunci nu ai de ce sa mai masori grosimea dreptei, pentru ca ea nu exista. Dreapta este imaginara. In realitatea inconjuratoare nu ai sa gasesti nici o drepta asa cum este definita in geometrie. Doar ai sa-ti imaginezi drepte care definesc conturul corpurilor. In lumea reala exista linii (au grosime, de fapt sunt niste dreptunghiuri), nu drepte "ca la carte". O dreapta in teorie nu are grosime.
O dimensiune are loc de-a lungul dreptei, nu in grosimea ei (daca am pune problema asa, am trece automat la 2 dimensiuni). Cu ale cuvinte, daca vrei sa privesti o sectiune prin dreapta, de fapt n-o sa vezi nimic. Sectiunea nu exista. Punctul care a rezulta din sectiune e adimensional (nu are marime).
Intr-adevar, daca ai un patrat de sa zicem 2x2, atunci aria lui va fi 4. Daca elimini o latura, nu vei mai avea un patrat, deci nu vei mai avea nici o arie (caci aria e in 2D, nu in 1D). Imagineaza-ti ca privesti un patrat si incepi sa-i scazi o latura, el devine dreptunghi, o tot scazi si la un moment dat latura patratului (acum lungimea dreptunghiului) se va uni cu cea paralela ei, se vor confunda. Nu mai ramai cu nici o suprafata, nici un pic de materie nu va fi acolo (caci o dreapta nu are suprafata, nu exista notiunea de aria dreptei). Mai poti privi si la modul ca aria unui patrat este doar suprafata dintre laturi, excluzand laturile in sine. Caci ele sunt imaginare.

In matematica impartirea la zero este un nonsens. La limite, daca "imparti" la zero (la ceva ce tinde spre zero, dar niciodata nu-l atinge) atunci vei avea un numar de parti rezultate, numar ce tinde spre infinit (dar nu-l atinge, ca n-ar mai fi infinit daca l-ar atinge). In practica, noi stim ca daca avem o paine si o impartim la zero indivizi, atunci ramanem tot cu o paine. Dar problema la impartirea "ca la carte" nu se pune la modul "cu ce raman" ci se pune la modul "ce-mi da". Observi ca atunci cand imparti o paine la 2 insi, o sa ai o jumatate de paine de caciula. Eh, asta intereseaza de fapt: cat va fi de caciula. Cat iti da. Daca imparti o paine la zero insi, practic n-ai caciuli :D. Deci e un nonsens impartirea asta.

Din moment ce nu ai la ce sa imparti, atunci la ce se mai pune problema impartirii. E ca si cum ai spune, am un mar si-l imart la nimic, dar vreau sa stiu rezultatul impartirii. Rezultatul nu va fi deimpartitul (adica marul, ca tu zici ca tot ramanem cu ceva, adica ramanem cu marul). Rezultatul este catul. Dar catul nu exista. Pentru ca pur si simplu nu ai impartit, ca n-aveai la ce :).

Edited by Bean, 08 April 2008 - 20:18.


#53
resenbrink

resenbrink

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 217
  • Înscris: 04.12.2007

View PostBean, on Apr 8 2008, 21:15, said:

In practica, noi stim ca daca avem o paine si o impartim la zero indivizi, atunci ramanem tot cu o paine.
Analogia e falsă si ai mai folosit-o si în mesajul precedent. Dacă ai o pâine si rămâne în dulap, înseamnă că n-ai împărtit-o. De aceea n-are sens împărtirea la zero: dacă n-ai cui s-o împarti, o lași în dulap. Dacă îti rămâne ție (dar nu în dulap) înseamnă că ai împărtit-o la 1, nu la 0.

View Postcrs12decoder, on Apr 8 2008, 20:27, said:

3 mere nu pot fi impartite la nimic... raman efectiv 3 mere dar inca nu se stie ce se intampla cu acele mere... probabil le mananci.....deci
Despre asta vorbeam, dacă le mănânci, înseamnă că le-ai împărtit la 1 (tu însuti) nu la 0.

#54
Bean

Bean

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,477
  • Înscris: 12.11.2006

View Postresenbrink, on Apr 8 2008, 21:22, said:

Analogia e falsă si ai mai folosit-o si în mesajul precedent. Dacă ai o pâine si rămâne în dulap, înseamnă că n-ai împărtit-o. De aceea n-are sens împărtirea la zero: dacă n-ai cui s-o împarti, o lași în dulap. Dacă îti rămâne ție (dar nu în dulap) înseamnă că ai împărtit-o la 1, nu la 0.


Despre asta vorbeam, dacă le mănânci, înseamnă că le-ai împărtit la 1 (tu însuti) nu la 0.
Citeste-mi cu atentie tot mesajul. Am spus "stim ca ne ramane" in sensul ca asa suntem obisnuiti sa gandim. Daca citesti tot, vei observa ca acelasi lucru ca si tine am zis ;).

PS: oricum nu ti-am inteles logica. Zici "analogia e falsa si ai mai folosit-o si in mesajul precedent". Pai, nu te referi la unul si acelasi mesaj? Cum adica AM MAI folosit-o? Caci aici am doar un singur post pana acum (fara asta) ;).

LE: cred ca am inteles, m-ai confundat cu initiatorul topicului :D (caci doar el mai folosise expresia in afara de mine).

Edited by Bean, 08 April 2008 - 20:59.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate