![]() |
Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Australia si Noua Zeelanda
Last Updated: May 07 2022 17:48, Started by
rottweiler2007
, Feb 17 2008 09:52
·
2

#37
Posted 27 June 2011 - 08:17

Salutare lume si pasionati de Australia! Acum 2 zile m-am intors dintr-o miniexcursie de o saptamana in Melbourne (am fost pt validarea vizei permanente). Capatul lumii este este destul de diferit de Europa dar este fantastic!
![]() Eu si sotia am zburat cu Emirates, am rezervat biletul cam cu 4 luni inainte si am platit 1050 Euro dus intors de persoana: Frankfurt - Dubai - Singapore (coborare juma de ora si apoi reimbarcare) - Melbourne iar la intoarcere nu am mai oprit in Singapore ci in Kuala Lampur, la fel cu o debarcare de juma de ora... ambele deplasari au luat undeva in jur de 26 de ore, destul de obositoare. Noi ne-am facut cont la cei de la Emirates (e gartis) si ne-am rezervat online locurile deja de la cumpararea biletelor, plus check in online plus ca ne-am putut alege meniuri speciale (diferite de ceea ce serveau in mod normal). Melbourne este un oras impunator, centrul este fabulos si nu trebuie ratat turnul Eureka, de unde ai o priveliste superba asupra orasului si bay-ului... in contrast cu centrul orasului suburbiile sunt destul de diferite intre ele: unele sunt pline de parcuri si verdeata, iar altele sunt un amalgam de case inghesuite si vechi (unele seamana izbitor cu unele din satul bunicilor ![]() Noi in decursul saptamanii am vizitat centrul orsului, Philip Island si Great Ocean Road. Dupa cum veti vedea in link-urile date sunt excursii deosebite, totul culminand cu Great Ocean Road. aceasta strada este inimaginabil de superba! Din pacate noi am ajuns in timpul iernii (daca poate fi numita iarna) si era un vant destul de puternic plus ca vremea este foarte schimbatoare in decursul zilei... de obicei ploua cam de 3 ori pe zi si tot cam de atatea ori iese si soarele ![]() Imaginile vorbesc de la sine! |
#38
Posted 27 June 2011 - 19:33

Frumoasa excursia, cam scurta totusi pt. efortul deplasarii...sa va fie de bine ! Avand in vedere ca va stabiliti acolo, o sa aveti suficient timp sa vizitati "insula". Asteptam si alte impresii, pe larg, dupa ce va "asezati"....si bineinteles din Noua Zeelanda. Sunteti norocosi, o sa aveti toata Asia la indemana, la preturi low.
F. tare parcul plin de canguri, emu, koala, etc. Merita la ocean sa fie vreme mai buna, curcubeul insa a fost spectaculos. Mi-a placut si Melbourne. Cum a fost sa conduci "pe invers" ? Multa bafta ! Edited by metalactual, 27 June 2011 - 19:38. |
#39
Posted 28 June 2011 - 07:31

Frumoasa excursia, cam scurta totusi pt. efortul deplasarii...sa va fie de bine ! Avand in vedere ca va stabiliti acolo, o sa aveti suficient timp sa vizitati "insula". Asteptam si alte impresii, pe larg, dupa ce va "asezati"....si bineinteles din Noua Zeelanda. Sunteti norocosi, o sa aveti toata Asia la indemana, la preturi low. F. tare parcul plin de canguri, emu, koala, etc. Merita la ocean sa fie vreme mai buna, curcubeul insa a fost spectaculos. Mi-a placut si Melbourne. Cum a fost sa conduci "pe invers" ? Multa bafta ! Merci, de la anul, sfarsitul lui ianuarie probabil, vom fi prezenti in Australia ![]() ![]() La Great Ocean Road cam jumate din drum a fost ok vremea, dar spre 12 Apostles vremea s-a stricat si vantul era incredibil de puternic, dar asta a creat o imagine dramatica asupra zonei... oricum in mod sigur vom merge si pe timp insorit! In legatura cu condusul pot spune ca am avut ceva emotii la inceput, dar cutia de viteze automata a usurat mult condusul! Singura chestie care mereu o incurcam era semnalizarea cu stersul parbrizului... ma enerva la culme, dar mi s-a spus ca daca luam o masina europeana comenzile ar fi fost "normale"... o singura data am ajuns instinctiv pe partea dreapta dar sotia a avut grija sa-mi reaminteasca cu un urlet ca sunt in Australia, de altfel sunt enorm de multe semne pe marginea drumului care spun "Drive on left, you are in Australia" Acum asteptam sa ne terminam treburile pe aici si apoi hop we go!!! |
#40
Posted 30 June 2011 - 14:58

Salutare din nou,
In primul rand multumesc "Iguana_albastra" pentru detalii. Si daca ai mai multe... Eu nu am mai apucat sa spun pe aici ce solutii am gasit intre timp. Deci biletele de avion le-am cumparat acum cateva zile (non-refundable, deci sper sa fie totul ok pana in noiembrie). Cred eu ca am gasit o varianta foarte buna: Istanbul - Honk Kong (10 ore zbor cu Turkish), pauza 4 ore la HK si de acolo alte 9 ore de zbor cu Qantas. Deci 19 ore dus. La intors la fel, Qantas pana la HK (9 ore) si Hong Kong - Istanbul (de data asta 12 ore, cu Turkish), in total 21 ore. Asta e cea mai scurta varianta pe care am gasit-o. Si pretul a fost minim: un pic peste 800 euro / persoana. Am mai cumparat si Bucuresti - Istanbul - Bucuresti (cu Turkish) cu 200 euro/pers, deci in total 2000 euro / 2 pers tot zborul. M-am decis sa vizitez doar zona Sydney (plus imprejurimile max 100 km departare, gen Blue Mountains), 2 saptamani imi par prea putin timp pentru a vizita mai mult de atat. Cazarea am luat-o fix in centru (CBD) mai precis aici http://www.meritonap...ey/kent-street/ E un turn, tipul de studio pe care l-am luat e situat intre etajele 15-50. Lantul Meriton mi s-a parut cel mai indicat de luat in seama. Ma costa 2450 AUD (cam 1800 euro) pe 14 nopti de cazare. Pentru cine mai e curios si interesat, transportul in comun din Sydney isi are site-ul aici: http://www.131500.com.au/ Gasiti aici tot ce trebuie, preturi, tipuri bilete/abonamente, pt orice de la tren la ferry. Mai multe si mai concrete detalii... dupa ce ma intorc ![]() Numai bine! |
#41
Posted 30 June 2011 - 18:34

Biletele le-ai luat la super pret, 2.000 euro mi se pare foarte bine.
Cazarea e intr-adevar centrala, sunteti la 2 pasi de George Street care e cea mai "importanta" strada a Sydney-ului. Despre transportul in comun nu pot sa-ti dau prea multe detalii pentru ca n-am folosit decat autobuzele. Din cate imi amintesc biletele se iau de la sofer. In rest am mai fost cu feribotul din Circular Quay, sunt mai multe rute pe care puteti merge. Pretul biletelor de feribot e intre 10-20 AUD/persoana si depinde de ruta. La Blue Mountains am facut un tur organizat cu firma Oztrek: http://www.oztrek.com.au/ si a fost foarte bine. Daca mai ai intrebari, raspund cu placere in caz ca stiu ![]() |
#42
Posted 01 July 2011 - 11:26

Biletele le-ai luat la super pret, 2.000 euro mi se pare foarte bine. Cazarea e intr-adevar centrala, sunteti la 2 pasi de George Street care e cea mai "importanta" strada a Sydney-ului. Despre transportul in comun nu pot sa-ti dau prea multe detalii pentru ca n-am folosit decat autobuzele. Din cate imi amintesc biletele se iau de la sofer. In rest am mai fost cu feribotul din Circular Quay, sunt mai multe rute pe care puteti merge. Pretul biletelor de feribot e intre 10-20 AUD/persoana si depinde de ruta. La Blue Mountains am facut un tur organizat cu firma Oztrek: http://www.oztrek.com.au/ si a fost foarte bine. Daca mai ai intrebari, raspund cu placere in caz ca stiu ![]() Ok, deocamdata nu-mi trece nimic prin cap sa intreb, insa cand imi voi aminti cate ceva... Referitor la transport din cate am studiat cred ca o sa-mi fac abonament MyMulti3, costa 57 AUD/saptamana si acopera tot (autobuze, ferry si CityRail, chiar si pana mai departe de Blue Mountains). Ah, hai ca mi-am amintit ceva: zi-mi te rog o plaja linistita, eventual mai pe interior, care sa nu fie pt surferi, cu valuri. Si care sa fie cat de cat accesibila (cu transp in comun, sa nu trebuiasca inchriat ceva). Eu am gasit Shelly beach (in Manly, imediat dupa Manly beach). O stii? Mai stii ceva asa in genul asta... micuta, linistita, cu apa limpede? La Blue Mountains ce se merita facut cel mai mult? Stiu ca e acea "telecabina" cu podeaua transparenta, plus peisaje... Mai e ceva interesant in afara de asta? Multumesc! |
#43
Posted 01 July 2011 - 13:11

Ok, deocamdata nu-mi trece nimic prin cap sa intreb, insa cand imi voi aminti cate ceva... Referitor la transport din cate am studiat cred ca o sa-mi fac abonament MyMulti3, costa 57 AUD/saptamana si acopera tot (autobuze, ferry si CityRail, chiar si pana mai departe de Blue Mountains). Ah, hai ca mi-am amintit ceva: zi-mi te rog o plaja linistita, eventual mai pe interior, care sa nu fie pt surferi, cu valuri. Si care sa fie cat de cat accesibila (cu transp in comun, sa nu trebuiasca inchriat ceva). Eu am gasit Shelly beach (in Manly, imediat dupa Manly beach). O stii? Mai stii ceva asa in genul asta... micuta, linistita, cu apa limpede? La Blue Mountains ce se merita facut cel mai mult? Stiu ca e acea "telecabina" cu podeaua transparenta, plus peisaje... Mai e ceva interesant in afara de asta? Multumesc! La Blue Mountains am fost cu turul organizat si am facut diverse drumetii, am fost si cu telecabina care are podeaua transparenta si am vizitat si un oras numit Leura, e foarte mic si dragut. Din pacate n-am ajuns la Katoomba care e cel mai mare oras din Blue Mountains, am inteles ca e fain. Din pacate n-am mai multe informatii, eu in zona Sydney n-am stat decat 3 zile. |
#44
Posted 19 January 2013 - 15:29

Kiaora tuturor si un inceput de an 2013 cat mai reusit si la cat mai multe calatorii.
Tocmai ce ne-am intors din Middle Earth si ma gandeam sa dezgrop acest topic cu aventura noastra petrecuta alaturi de kiwis timp de 3 saptamani ! Trebuie sa remarc cu parere de rau ca vremea din Europa nu ma face dacat sa imi doresc sa ma intorc cat mai repede in Pacific ... Descarcam poze si filme si revin cu relatari ! |
#46
Posted 20 January 2013 - 00:53

Pacificul de Sud …. Un loc fabulos, o bucata din planeta noastra unde orice "petec" de pamant este "prizonierul" celui mai mare ocean, unde cerul noaptea este atat de bogat in "informatii" stelare incat, odata intors in emisfera nordica, o privire in sus te trimite cu gandul la Gobi ... un loc unde lui James Cook i-au trebuit aproape zece ani si trei expeditii pentru a explora si cartografia aceasta vasta zona …. Un loc unde ne dorim in fiecare an sa ne intoarcem !
… Noua Zeelanda urma sa devina a treia noastra vizita in Oceania … Aotearoa, locul unde populatia Maori s-a stabilit pentru prima oara pe cele doua insule ce se desfasoara intre latitudinile 30 si 50 la sud de ecuator acum mai putin de o mie de ani … Tara unde exista mai multe oi decat oameni … Tara fructului kiwi … Tara lui All Blacks, acolo unde fotbalul este un joc pentru persoane delicate ! Cu cateva luni inainte de sfarsitul anului 2012 ne-am pus pe treaba si am inceput sa planificam ceea ce urma sa fie aventura noua zeelandeza. Dupa ceva timp petrecut cu cartile de traveling in brate si dupa multe ore de rasfoit forumurile am realizat ca doua saptamani (cat mi-am propus initial) pentru a explora Noua Zeelanda sunt absolut insuficiente, asa ca pentru prima oara, vacanta noastra de sfarsit de an avea sa fie de trei saptamani plus un drum nesfarsit spre si dinspre partea cealalta a globului. Chiar si cu atata timp alocat, ne-a fost imposibil sa integram in itinerariul nostru insula de sud, asa ca am incercat sa "proiectam" un traseu care sa ne duca prin cele mai spectaculoase locuri din insula de nord. Odata ce ne-am stabilit zonele ce doream sa le vizitam, a urmat o lunga si complicata perioada in care ne-am straduit sa ne stabilim locurile de cazare. De ce complicata ? Pentru ca perioada sarbatorilor de vara (in cazul lor) este cea mai aglomerata din an din punct de vedere turistic, in care atat noua zeelandezii cat si foarte multi turisti umplu hotelurile si pensiunile cu mult timp inainte, iar posibilitatea de a gasi un loc de cazare pe placul tau intr-o anumita zona in intervalul de timp stabilit initial este destul de mica. Evident, a trebuit sa modificam de cateva ori ordinea in care aveam sa vizitam insula de nord … Orice mail transmis unei pensiuni era un test de rabdare tinand cont de diferenta de fus orar, iar cand raspunsul venea aducea odata cu el si frustrare … Pensiunea avea locuri disponibile doar pentru o noapte sau doua din cele trei cerute de noi, dar daca devansam cu cateva zile perioada atunci se gasea o nisa in calendar unde trei nopti puteau fi rezervate… Devansam perioada si ca un efect domino distrugeam toate celelalte planuri !… Cred ca in acea perioada am citit mii de review-uri despre hoteluri, moteluri si pensiuni … ajunsesem sa desenez scheme complicate pe calendar sa nu cumva sa ma incurc intrucat kiwis nu lucreaza cu check-in si check-out ci cu numar de nopti si nu odata m-am trezit ca nu am calculat bine ziua in care urma sa plecam de la o pensiune si sa ne cazam la alta (ba aveam o noapte neacoperita ba o noapte dublu rezervata la pensiuni diferite)…. Sa mai adaug la asta si faptul ca din anumite locuri aveam de trecut cu ferryboat-ul (cu tot cu masina) sau trebuia sa zburam cu avionul ca sa ajungem la urmatoarea noastra destinatie, iar toate biletele trebuiau rezervate si ele din timp ?… In final, desi tot procesul a fost complicat si de anduranta, gustul succesului a fost dulce, intrucat pe perioada celor trei saptamani petrecute in NZ planul nostru s-a dovedit a fi fara cusur, fara a mai mentiona ca in tot acest timp am reusit sa discutam cu multa lume si sa citim destule informatii atat cat sa pot spune ca defapt aventura noastra a inceput cu luni bune inainte de perioada planificata ! La fel de dificila a fost alegerea zborului intrucat oricat de multe simulari faceam, pretul zborului era un concediu in sine. Intru-un final planul nostru de zbor a aratat cam asa : 19 Decembrie : Bucuresti - Amsterdam KLM zbor cu B 737, durata 3h si escala o ora si un sfert ; 19 Decembrie : Amsterdam - Shanghai KLM zbor cu pasarea B747, durata cca 10 ore si escala de 3 ore si jumatate ; 20 Decembrie : Shanghai - Auckland Air New Zealand zbor cu B767, durata cca 10 ore si sosire in NZ pe 21 Decembrie ; La intoarcere : 10 Ianuarie : Auckland - Tokio Air New Zealand zbor cu B767, durata cca 11 ore si escala de 5 ore ; 10 Ianuarie : Tokio - Paris Air Franc zbor cu B777, durata cca 11 ore si escala 6 ore ; 11 Ianuarie : Paris - Bucuresti zbor cu A320, durata cca 3 ore. Mai aveam un singur hop de trecut si anume rezervarea masinii … Pretul ?… Un alt concediu. O buna perioada de timp am cautat sa cumparam o masina second-hand (ceea ce chiar poate fi o alternativa reala, dar sa ai pe cineva in NZ sa te ajute), dar intr-un final am gasit o mica afacere 100% kiwi de unde am reusit sa obtinem un pret bun pentru un Nissan Sylphy (?!?!?!? … Nu auzisem de acest model in viata mea). Pentru cine doreste sa mearga in NZ vestea buna este ca nu este nevoie de obtinerea unei vize turistice (in Australia am avut nevoie), vestea proasta este ca masina se conduce pe partea stanga a drumului si volanul este pe partea dreapta. … Timpul a trecut destul de repede asa ca aproape pe nesimtite ne-am trezit ca mai aveam cateva zile si trebuia sa plecam in marea aventura… Am reluat pasii cu care deja ne-am obisnuit, pregatirea aparaturii foto/video, inghesuirea sifonierului in 3 geamantane relativ micute, sortat medicamentele, printat rezervarile si … intrat in panica. Asa cum am mai spus si in alte posturi odata cu fuziunea celor doua aeroporturi dragostea mea pentru OTP a murit, asa ca am incercat sa ma pregatesc psihic pentru haosul cu care urma sa dam piept odata ajunsi la aeroport … Dar surpriza, OTP-ul era cel pe care il stiam eu acum ceva timp, relativ liber, usor de facut check-in si trecut prin filtrul de securitate si placerea savurarii unei cafele cu sufletul plin de emotie pentru ceea ce urma sa se intample, respectiv un sir de zboruri interminabil. Bineinteles ca pentru "necongestionarea" aeroportului era responsabila perioada din an, 19 Decembrie, in care probabil ca lumea deabia se pregatea de concediu sau de sarbatorile ce urmau a fi petrecute in familie. Zborul spre Amsterdam a fost perfect dar nu avea sa se compare nici pe departe cu surpriza ce ne astepata la poarta de imbarcare catre Shanghai, acolo unde am fost upgradati la first class … In B747 am stat practic in botul avionului, acolo unde daca faceam o proiectie pe verticala ne aflam mai in fata decat cabina pilotilor ce se afla la "upper deck"…. Uauuuuu …. mancare conceputa de un chef din Amsterdam, rabatarea scaunelor (de fapt a "tronurilor") se facea aproape de orizontala, personalul cabinei iti stia numele, spatiu enorm, tacamuri de argint, ecran de 15 inch … nu mai vroiam sa ajung prea curand la Shanghai. A fost pentru prima oara cand am coborat dintr-un zbor de cca 10 ore complet revigorat si odihnit. La Shanghai surpriza a fost destul de placuta in comparatie cu ceea ce am vazut si gasit in urma cu un an la Guangzhou. Aeroportul mare si aerisit, chinezii foarte placuti si pregatiti sa te ajute, intr-adevar un aeroport demn de un hub asa cum este Shanghaiul. A trebuit sa ne ridicam bagajele de cala si sa facem check-in la Air New Zealand, unde evident am avut probleme asa cum, de altfel, am banuit ca o sa avem. Problema a fost al treilea bagaj la care nu aveam dreptul decat daca plateam cca 100 Euro, frustrant intrucat de cativa ani si eu si sotia mea suntem membrii Gold in programul Flying Blue si avem dreptul la doua bagaje de persoana, motiv pentru care uitasem ce bataie de cap poate fi un bagaj in plus. Domnisoarele de la ghiseu au fost destul de dragute si ne-au spus ca daca mai scoatem cateva kilograme dintr-unul din bagaje si legam doua geamantane intr-unul se rezolva …. OK, stai si rascoleste si vezi ce poti scoate si lua la bagajul de mana cantareste, mai scoate si pana la urma cand rezultatul este satisfacator mergi si leaga bagajele, dar costul de 40 de yuani nu poate fi platit decat in moneda locala… Mergi si schimba bani la un centru de schimb valutar, unde o duduie saritoare imi explica ca e pacat sa schimb la casa bani unde comisionul tranzactiei este de 50 de yuani … OK, mergi si cauta un ATM ca sa scot un minim de 100 Yuani … Intoarcere la bagaje si legarea celor doua geamantane … Inapoi la check-in si in final relaxare…. Ne-am dus la poarta si ne-am asezat cuminti in asteptarea imbarcarii …. In tot acest timp, la un moment dat am auzit cuvinte in romana, ma uit mai atent si sotia mea imi arata doua doamne respectabile inaintate in varsta care doreau sa ajunga in Wellington (probabil la copii sau nepoti stabiliti in NZ), dupa cum am tras cu urechea … Foarte ciudata senzatia, in general in destinatii atat de indepartate de tara iti auzi rar limba materna. In frumosul B767 (desi o aeronava veche care va fi inlocuita treptat cu 787), totul era nou nout, scaunele, IES dotat cu ecrane mari cu rezolutie ridicata. In momentul in care mergeam spre pista de decolare stewardesele au pornit filmuletul cu prezentarea masurilor de securitate, moment in care am ramas interzis, in acest film era o intreaga regie inspirata dupa Hobbit, in care joaca si Peter Jackson (regizorul Hobbit-ului si Trilogiei Stapanul Inelelor) si fratii Tolkien. Am gasit filmuletul pe youtube : [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/XCbPFHu3OOc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] … Dupa cca 23 de ore de zbor in total, in sfarsit ne aflam pe partea cealalta a pamantului …. Am ajuns la Auckland !…. Sa inceapa aventura noastra in Middle Earth ! |
#47
Posted 20 January 2013 - 15:11

Poze din lungul drum spre Noua Zeelanda :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Shanghai Airport : ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
#48
Posted 21 January 2013 - 02:57

Prima parte a traseului nostru a fost dedicata integral minunatului Auckland, cea mai mare intindere urbana din NZ, denumit si "Orasul Velelor" intrucat conform statisticilor un locuitor al Aucklandului din trei detine o barca. Mai mult de atat Auckland este singurul oras din lume care are doua porturi costiere cu iesire la doua mari diferite, Marea Tasmaniana si Pacificul de Sud.
Pentru iubitorii de statistica, Noua Zeelanda are o suprafata aproximativ la fel de mare ca suprafata Japoniei. Populatia Japoniei este de cca 150 milioane de locuitori, populatia Noii Zeelande este de cca 4,3 minilioane de locuitori. Din acestia cca 1-1,3 milioane sunt localizati in insula de sud, restul de cca 3 milioane sunt, evident, localizati in insula de nord. Din cei 3 milioane de noua zeelandezi, aproximativ 1,3 milioane sunt locuitori ai Aucklandului. Odata ajunsi la Auckland stiam ca mai avem un hop de trecut respectiv biroul de imigrari. Ofiterul, un tip tanar si simpatic, s-a uitat la biletul de avion de intoarcere (doar al sotiei), a studiat hartiile ce detaliau traseul nostru prin NZ si ne-a urat concediu placut. Inapoi in tara am avut grija sa pregatesc o documentatie curata cu tot ce inseamna rezervari si bilete, luand in calcul ca in Septembrie (parca) un cuplu din Romania nu a trecut de imigration si a fost trimis inapoi in tara (frustrant). Detalii aici : http://www.mediafax....omania-10180752 ; Odata trecuti de acest ultim hop am iesit afara sa inspiram aer de NZ, am deschis telefonul si am sunat la un numar gratuit pus la dispozie de compania de inchiriere masini ca sa aranjam transferul nostru catre garajul unde avea sa ne astepte masina ce ne va purta timp de 3 saptamani prin NZ. Totul a decursc foarte simplu si in 10 minute o dubita a venit sa ne preia, astfel incat dupa inca 10 minute am ajuns la sediul companiei de inchirieri masini unde o duduie ne astepta. Am urcat in birou si am aranjat toata partea de hartogarie. Intr-o incercare tipic romaneasca am strecurat si permisul meu de conducere pentru a inregistra si un al doilea sofer in speranta ca nu se va observa faptul ca de mai bine de doua luni acesta expirase ... Nu a mers ... M-am prefacut mirat si am oftat afectat, greul pica pe sotia mea. Intrucat inapoi in tara nu am reusit de nici un fel sa fac rost de harti pentru NZ am cerut si un GPS, pentru care am obtinut un discount substantial. Odata formalitatile rezolvate am mers la masina ... Eu unul eram terbil de curios sa vad cu ce se mananca un Nissan Sylphy, mai ales ca citisem pe forumuri ca in momentul in care lucrezi cu companii din NZ ai parte de masini vechi.... Ce pot sa spun, in momentul in care asteptarile tale sunt mici atunci ai parte de surprize placute, masina era intr-adevar veche (an de fabricatie 2005) dar era ingrijita iar dotarile erau pe masura : cutie automata, aer conditionat, CD player, casetofon ![]() Pensiunea aleasa de noi se afla aproape de CBD-ul Aucklandului intr-o superba zona rezidentiala, de unde puteai vedea Skycity-ul in toata spendoarea lui ... Practic n-am cazat intr-o casa in care proprietarii (S. si D.) locuiesc si unde sunt disponibile 3 camere pentru inchiriat. Casa, o foarte frumoasa constructie de lemn, restaurata in cel mai mic detaliu, stilul ales fiind unul eclectic unde materialele de constructie tipice unui gen clasic NZ se imbinau perfect cu tendinte si materiale noi. Compartimentarea, una tipica loft-ului, se identifica prin doua camere (de inchiriat) ce alcatuiau etajul si ce conduceau direct spre living-room-ul ce se desfasura pe toata inaltimea parterului si a etajului. Spatiul de la parter era compus dintr-o camera (si aceasta tot de inchiriat) si living-room-ul, un open space, in care se afla zona de luat masa si bucataria. La subsol (demisol) se afla zona locuita de S si D ... Am uitat, foarte important, casa era locuita si de doua animale absolut adorabile, Bella o catea de rasa griffin si Tom un motan fost maidanez ... Deliciul sotiei mele (si al meu ![]() Pe parcursul celor patru zile petrecute in Auckland am cutreierat prin toate colturile acestuia, incercand sa ii descifram secretele... Cu adevarat este singurul colt din NZ unde poti respira un aer cosmopolit, unde turistul poate simti senzatia de metropola dar la o scara mai mica comparativ cu alte mari orase. Skycity-ul ("tepusa" de 328m inaltime) domina indiscutabil orizontul orasului din orice parte te-ai uita. Orasul este foarte aerisit, bulevarde largi, parcuri, zone pietonale generoase, o placere sa explorezi pe jos, desi drumurile sunt un continuu suis sau coboras, putine sunt momentele in care mergi "la orizontala". Intr-una din zile am fost la Otara, o piata ce se organizeaza in fiecare sambata, loc de intalnire pentru populatiile din pacific stabilite in NZ : din Fiji, din Tonga, din Samoa, Kiribati, etc. Atmosfera de veselie, lume binedispusa, putini turisti (ceea ce confera locului autenticitate) si putini kiwis. Am mancat, am ascultat muzica, am cumparat diverse. ... O paranteza ... Una din pasarile endemice in NZ, simbol national, ce nu poate zbura (nu are aripi), activa noaptea, scoate un sunt de genul kee-wee, motiv pentru care a fost denumita kiwi. In primul razboi mondial trupele noua zeelandeze aveau ca insemn national pasarea kiwi, motiv pentru care si-au capatat porecla de kiwis (cu care se mandresc de altfel) ... NZ, de asemenea, este al doilea mare producator de fructe kiwi .... dar .... fructul provine din China si initial s-a numit chinese goosberry (nu stiu sa traduc). Intrucat fructul isi pastreaza prospetimea daca este refrigerat timp de aproape 6 luni exportarea acestuia a fost un succes si intrucat aspectul exterior al acestuia seamana foarte mult cu cel al pasarii kiwi (am vazut pasarea la gradina zoologica si asa este) si-a capatat numele de kiwifruit ... Tot legat de pasarea kiwi, o companie din Australia producatoare de crema de pantofi a devenit celebra dupa ce a semnat contracte cu trupele armate ale Marii Britanii si Americii, si-a denumit produsul dupa simbolul national al Noii Zeelande de unde provenea sotia proprietarului : kiwi. Am si acuma in casa crema de pantofi KIWI cumparata de prin nu stiu ce supermarket, dar nu as fi crezut ca fructul kiwi, populatia Noii Zeelande si aceasta crema de pantofi au ceva in comun ! Plimbarea prin gradina zoologica a fost o placere, intrucat am reusit sa vedem pasarea kiwi, dar si multe alte exemplare interesante, gheparzi, tigrii, wallaby, aligatori, panda rosu, etc. Pentru iubitorii de animale locul este mare, o bucurie pentru copii, diversitate, programe educationale, de exemplu am asistat la hranirea urangutanilor unde ingrijitorii ne-au vorbit de despaduririle masive din asia pentru a creste palmieri din care se obtine ulei vegetal, astfel in Indonezia habitatul acestor maimute scazand considerabil. Ne-au dat si o lista cu denumirile sub care se poate gasi uleiul de palmier care in afara de caracteristicile culinare este folosit ca si componenta in majoritatea retetelor de producere a materialelor plastice. Gradina zoologica a fost de asemenea primul loc in care am intalnit prima familie de romani (am banuit ca este vorba de o familie ce a emigrat). Plimbarile prin marina, erau o placere, o zona plina de viata, restaurante, apartamente superbe ... Vara de abia incepea si lumea gusta din plin momentul. Drumul nostru trecea prin parcul Victoria unde exista un teren de cricket (un alt joc preferat de kiwis) si unde chiar am vazut cateva meciuri ... Strabateam marina unde defiecare data cand un velier venea sau pleca un pod (asemanator cu cel din St Katharine docs din Londra) se ridica complet ... Mai departe drumul ne ducea prin centrul Aucklandului, unde luam pulsul orasului, ne invarteam prin magazine, si ne opream la un pub sa ne odihnim. NZ este locul unde am baut beri de cea mai buna calitate. Intru-cat sunt un mare fan al berii englezesti ale (berea foarte putin acidulata) am savurat multe specialitati produse in microberarii locale, dar si lagarele (berile acidulate) erau foarte bune. Intruna din zile am plecat cu ferry-ul intr-o frumoasa zona rezidentiala, Devenport, unde ne-am plimbat pe malul oceanului admirand casele insiruite de-alungul drumului. Privelistea catre zona CBS-ului Aucklandului de pe micile plaje era superba, iar curajul noua zeelandezilor de a experimenta in arhitectura este de admirat. Case foarte moderne amplasate langa frumoase case de lemn in stilul vechi, vitraje foarte mari, simplitatea formelor, oceanul, natura, totul intr-o relationare echilibrata ... Un loc care poate sa scoata din tine agitatia tipic metropolelor europene. Locul unde stateam noi era cat se poate de linistit, aproape ca nu vedeai tipenie de om, dar cu toate acestea in primele nopti odata ce soarele apunea, se auzea o forfota continua, voci de copii, murmur, fosnete, pasi, nu intelegeam ce se petrece. Ca sa aflam ca defapt este o traditie in Auckland ca noaptea, pe bulevardul Franklin, unde toate casele sunt decorate cat mai spectaculos cu ghirlande de lumini, lumea sa vina si sa admire "operele de arta" ale fiecarui proprietar, dar cand spun lume ma refer la intreg Aucklandul. Cand am fost si noi intr-o seara, recunosc ca am fost impresionati de contrastul dat de frumosul bulevard Franklin flancat de copaci, care pe timpul zilei era complet parasit iar pe timpul noptii era mai viu decat Champs Elysees-ul. Edited by eugenm, 21 January 2013 - 03:10. |
#50
Posted 27 January 2013 - 10:04

Drumul catre pensiunea noastra :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Haihui prin Auckland : ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cartierul Devenport : ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Explorand Marina din centrul Aucklandului : ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Promenada de Craciun pe Franklin Road : ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Otara Market : ![]() ![]() La Zoo : ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Am lasat Aucklandul in urma cu regretul ca nu am putut sa exploram mai mult dar plini de entuziasm intrucat aveam sa petrecem cateva zile in superba peninsula Coromandel .... |
#51
Posted 04 February 2013 - 03:52

Ziua de 25 Decembrie a fost una plina, intrucat am avut parte de 2 mici petreceri plus un drum lung cu masina din Auckland in peninsula Coromandel, urmatoarea noastra destinatie. In dimineata de 25 Dec, S si D ne-au pregatit un breakfast festiv, care s-a lasat cu o amintire frumoasa, o distractie de minune cu „Christmas crackers” si un stomac plin ...
Prima zi de Craciun abia incepea asa ca am urcat bagajele in masina, ne-am luat la revedere de la Auckland si am plecat catre Coromandel. Oricat de ciudat ar parea mersul cu masina prin Noua Zeelanda seamana foarte mult cu mersul prin Romania, odata ce incepi sa te indepartezi de Auckland autostrazile se termina si drumul incepe sa semene cu interminabila calatorie cu masina din Bucuresti catre Budapesta/Viena, doar ca limita de viteza este 100km/h, sensul de mers este pe partea stanga a soselei iar volanul este pe dreapta. Nu am putut intelege aceasta limita de 100km/h, un prag maxim fixat odata ce ai iesit din localitate. Ce conteaza ca esti pe autostrada, limita 100km/h, drum serpuit „dotat” cu zeci de curbe ? Nicio problema, limita 100km/h. Drum prin munti, cu haul in stanga ta ? Si ce daca, 100km/h... Incercati sa va imaginati o calatorie pe DN1 in drum spre Sinaia, prin Posada mergand cu 70km/h si o coada interminabila in spatele tau care te impinge intrucat limita de viteza este 100km/h.... Un singur lucru indulceste acest stres, peisajele de vis. Nu am vazut in viata mea atata natura, atata „verde” care se intinde pe sute de kilometri si, deasemenea, nu am vazut in viata mea atatea oi si vaci. Desi, cand lumea iti spune ca NZ este tara unde numarul oilor este cu mult mai mare decat al locuitorilor, nu poti intelege cu adevarat pana nu vezi.... Pasuni nenumarate unde oile pasc in completa libertate. Peninsula Coromandel este un loc idilic iubit de toti kiwis, aflata pe coasta estica a insulei nordice in plin Pacific, o padure tropicala presarata pe ici pe colo cu mici localitati, un loc idilic unde te poti rupe de lume (foarte multii noua zeelandezi ![]() .... Si uite asa am petrecut o noapte de Craciun fara piftie si caltabos, doar cu miel, couscous si vita ! Pensiunea noastra se afla langa pitorescul orasel Coromandel, un loc populat de cca 1500 de kiwis, unde se afla o afumatoare celebra in toata NZ, de unde ne-am „aprovizionat” cu midi, scoici, macrou toate afumate la perfectie (sloganul „You catch `em we smoke `em” !) Tot langa Coromandel am fost sa ne plimbam cu celebrul trenulet construit de un tip Barry Brickell, un profesor care s-a stabilit in Coromandel sa predea, dar dupa cca un an s-a razgandit si s-a apucat de olarit. Intrucat Barry era pasionat de trenuri si intrucat avea nevoie de lut si lemn, ce s-a gandit ? Sa construiasca o mica cale ferata pe care sa puna un trenulet cu care sa isi aduca lemn si lut din padure. Si asa a inceput sa construiasca o mica jucarie pentru oameni mari, dar ca orice jucarie interesanta aceasta costa bani. Ajungand la fundul sacului banca a inceput sa fie ingrijorata, intrucat veniturile din olarit nu acopereau investitile in mica cale ferata ce urca in munti. Asa ca banca l-a pus sa taie bilete si sa vanda curse cu trenuletul, asa incat in 1990 s-a infiintat „Driving Creek Railway and Potteries”. Pana in anul 2011 a vandud bilete unui milion de turisti si a „ingropat” 3 directori de banca. Plimbarea cu trenuletul este ca o intoarcere in copilarie, unde o multime de pusti urca pe munte prin padure intr-o chestie micuta numita tren. Tot drumul este presarat de operele olarului Barry si odata ajunsi la capat te urci in „Eyefull Tower” pentru o priveliste ce iti taie respiratia catre golful Hauraki. Intr-una din zile am facut o excursie cu masina catre punctul cel mai nordic al peninsulei, Port Jackson, alternand drumuri asfaltate cu drumuri complet neasfaltate, trecand pe langa vai spectaculoase, locuri de promenada cu privelisti de poveste, plaje virgine, pajisti unde oi lipsite de pradatori naturali pasc in voie, munti acoperiti de paduri de pini si 4 anotimpuri in aceeasi zi. Am oprit masina pe buza unei plaje si ne-am apucat sa „halim afumaturile” din Coromandel cu ochii la un Pacific nesfarsit. Cred ca unul din cele mai distractive momente a fost excursia catre plaja cu izvoare termale, aflata intre Tairua si Whitianga. Sub aceasta plaja se afla doua izvoare termale cu apa de 60-64 gr.C. In momentul in care este reflux (cca 3 ore), o multime de oameni isi inchiriaza o lopatica si se pune pe sapat, construindu-si un mic spa natural, unde apa termala (foarte fierbinte de altfel) ce se amesteca cu apa racoroasa a oceanului te face sa nu mai vrei sa pleci de acolo. Lasand la oparte curiozitatea aceasta naturala, este absolut simpatic cum multi turisti inarmati cu lopatele sapa frenetic in nisip cautand o „vena” de apa termala. Spectaculos a fost si drumul spre Cathedral Cove o pestera aflata in proximitatea plajei Hahei, un loc deosebit de frumos, aflat pe o plaja linistita, un loc in care nu poti ajunge decat coborand de pe un deal sau cu barca pe apa. Acest loc a fost ales drept poarta de intrare in Narnia in „Cronicile din Narnia. Printul Caspian” : [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/noRkC23V4g4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Excursia in Coromandel a fost cu adevarat una fascinanta, liniste absoluta, peisaje ireale, oameni prietenosi, plaje fara sfarsit, un loc unde ai putea petrece o luna de zile fara sa te plictisesti. Dar cum toate lucrurile frumoase au si un sfarsit asa si timpul nostru in Coromandel a ajuns la final, asa ca a trebuit sa ne luam la revedere de la R si pensiunea din poveste unde in fiecare dimineata mancam fructe din livada, paine de casa, oua proaspete si gemuri preparate de R. .... Urmatoarea destinatie : Paihia !.... |
#52
Posted 04 February 2013 - 10:40

In drum spre Coromandel :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() La Pensiunea din poveste : ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Driving Creek Railway and Potteries : ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plaja cu izvoare termale : ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Turul Peninsulei Coromandel : ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cathedral Cove : ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() .... Si cum calatorului ii sta bine cu drumul .... Am plecat spre Paihia ! |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users