Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Ulei vs Ulei (5W40 - 5W30)

- - - - -
  • Please log in to reply
209 replies to this topic

#73
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,927
  • Înscris: 06.04.2007
Atentie mare, in general la motoarele noi (chiar si dizal) se foloseste 5W30, 5W40 de multi ani nu se mai foloseste. Nu vreau sa intru in polemici, argumenste sunt multe.
NU va mai luati numai dupa vascozitate, nu asta e edificator la un ulei.

MobilSyntS 5W40 nu mai vreau sa vad in motorul meu cat timp voi avea masina cel putin...   :thumbdown:
La forja tare se face varza, adica ''apa''.
Nu fiti zgarciti cu oloiu din motorul vostru.

Edited by Octavian___28, 29 September 2008 - 20:01.


#74
ghapciu

ghapciu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 165
  • Înscris: 24.09.2008
Octavian, ce intelegi prin forja? Eu MobilSyntS 5W40 am in motor acum, si nu am intampinat probleme.... daca trec pe 0w40 nu poate dauna cu nimic motorului? Adica se poate trece de la un ulei la altul fara a crea deranj in motor? De asemenea, spunea cineva ceva de mobil 1 5w40 ca se foloseste la camioane.... Din ce am citit am inteles ca e mai ok decat mobil syntS 5w40. Sau am inteles prost? :D Mentionez (cu riscul de a-mi atrage antipatii) ca am un golf 5 2.0 tdi, BKD

PS: Octavian, daca ai un pic de timp explica-mi te rog de ce ar fi mai bun 0w40 decat 5w40! Ceea ce voi spune are mari sanse sa fie o prostie, deci fiti blanzi cu atacurile asupra mea dupa :) Teoretic diferenta dintre ele este doar de vascozitatea la rece, nu? adica la rece 0w40 e mai putin vascos decat 5w40, => pornire mai buna etc.... iar la temp mari, au aceeasi vascozitate, deci uzura motorului e aceeasi. Nu?

Edited by ghapciu, 30 September 2008 - 00:17.


#75
fastcarjunkie

fastcarjunkie

    Active Driver ;)

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,314
  • Înscris: 27.03.2007
Ghapciu exact, e vorba doar de vascozitatea la rece. Un 0W insa ar avea sens doar in tarile in care-ti canta pinguinul dimineata la geam.

Tot SyntS am folosit si eu pana acum, n-am studiat sa vad diferenta intre SyntS si 1 dar o sa ma ocup, singurele criterii la alegerea uleiurilor erau in primul rand sa fie Mobil, si-n al 2lea rand sa fie full sintetic. :)

Edited by fastcarjunkie, 30 September 2008 - 07:54.


#76
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,927
  • Înscris: 06.04.2007

 ghapciu, on Sep 30 2008, 01:05, said:

Octavian, ce intelegi prin forja? Eu MobilSyntS 5W40 am in motor acum, si nu am intampinat probleme.... daca trec pe 0w40 nu poate dauna cu nimic motorului? Adica se poate trece de la un ulei la altul fara a crea deranj in motor? .....................
Ce nu mi s-a potrivit mie, probabil ca ti se potriveste tie la tdi.
Eu ce am patit cu MobilSyntS5W40: la forja=turatii mari repetate, mers mult timp in turatii mari, opriri/porniri dese, deci un regim mai dur de functionare, motorul nu suna bine, dupa ~4000 rot/min scotea un zgomot metalic urat, in plus la pornire la  rece imi ramanea becul de presiune un pic aprins, foarte putin, dar ramanea.
Cu uleiu actual nu am patit nimic din ce am mentionat, in regim dur de exploatare suna frumos motorul, si la pornire dimineata se stinge becu imediat de cum dau la cheie (inaintea becului de baterie, cu uleiu 5W40 era invers...).
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ok, acum la problema ta: am studiat un pic ce se cere la VW dizal, trebuie sa respecte norma VW  505 01 sau 505 00 (pentru motoare diesel produse 1999-2000, deci o norma ceva mai veche cred)
Deci dupa norma asta, cel mai potrivit ar fi Mobil Synt S Special V 5W40 daca mergi in continuare pe Mobil.
Banuiesc ca de asta ai in motor si nu Mobil Synt S 5W40 - ca asta e pt benzinare (se poate pune si la dizal, dar e mai mult pt benzinare).
Nu ne mai luam dupa celelalte norme, pt ca Mobil1 0W40 TD e mai avansat decat 5W40 Special V, dar dupa VW nu indeplineste 505.01 (numai 505.00)

VW recomanda pt 1.9 TDI: (luat dintr-un manual de VW)
Manufacture: Mobil
Description: Mobil Synt S Special V (505.01)
Viscosity: SAE 5W-40
Description: Mobil Syst S Special V
Viscosity: SAE 5W-40

Daca ne referim numai la Mobil (si la restul producatorilor tot 5W40 norma 505.01 recomanda).

Mergi pe asta si e ok.

De ce spun eu ca un 0W40 e mai bun in general decat un 5W40: vascozitate mai buna la rece (foarte important pt pornirea la rece, vezi ce am avut eu), stabilitate termica mai buna (diferenta vascozitate rece-cald mai mica, cu cat mai mica, cu atat mai buna pt motor, teoretic ideal ar fi sa aibe vascozitate 14 la rece si tot 14 la cald :)  ...imposibil desigur),  indicele de vascozitate ceva mai bun (viscosity index - It is a lubricating oil quality indicator, an arbitrary measure for the change of kinematic viscosity with temperature. The viscosity of liquids decreases as temperature increases. The viscosity of a lubricant is closely related to its ability to reduce friction.)

Daca VW spune ca trebuie norma lor 505.01 apai baga-l pe asta (Special V 5W40).
Atasat gasesti fisele de la cele doua oloiuri (foarte interesant la 5W40 , spune ca are aprobare VW 505.01 dar mai spune si ca este recomandat pt norma VW 500 00...no comment).

De asemenea vezi in al treilea atasament ce spune VW in legatura cu normele lor.
Deci tie ti-ar merge 505.00 sau 505.01.

Attached Files



#77
ghapciu

ghapciu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 165
  • Înscris: 24.09.2008

 Octavian___28, on Sep 30 2008, 10:22, said:

Ce nu mi s-a potrivit mie, probabil ca ti se potriveste tie la tdi.
Eu ce am patit cu MobilSyntS5W40: la [b]forja.........Deci tie ti-ar merge 505.00 sau 505.01.


Ms mult pentru timpul acordat. Da, ai dreptate, nu mi-a dat prin cap sa mentionez ca am MobilSyntS special V 5W40. Eu am mers relativ sportiv cu uleiul asta. Am mers si cu 220 constant vreo 50 km, si cu 200 constant toata autostrada soarelui, si cu 140 cu a 6-a.... Deci totusi o plaja mare de turatii, si nu am intampinat probleme cu el, dar imi dorec daca exista ceva mai bun sa ii pun. Revin cu ce am aflat azi. Am vorbit cu un domn de la o firma care importa mobil 1 din usa (uleidemotor.com). explicatia lui a fost ca Mobil 1 5w40 e cam acelasi cu MobilSyntS Special V 5W40 doar ca Mobil 1 5w40 e imbuteliat in USA iar MobilSyntS Special V 5W40 e in EU, explicatie care nu prea mi-a convenit, si a ramas ca eu sa ma mai interesez ce vreau, iar el sa imi raspunda maine exact, dupa ce vorbeste cu sefii lui. Zi-mi si mie pls de unde sa iau fisa tehnica pt Mobil 1 5w40.

#78
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,927
  • Înscris: 06.04.2007
Cunosc firma care importa ulei Mobil1 USA.
Te rog sa ai grija cu uleiurile respective, au preturi bune, dar daca te uiti la normele care le respecta ai sa vezi ca nu prea coincid cu cerintele europene (sau indeplinesc norme mai vechi). Spre exemplu un Mobil1 USA Turbo Diesel 5W40 e mai ieftin decat Mobil Special V 5W40 facut in Europa (UE), asta n-ar fi rau (sau e la fel ca pret, si spune numai lucruri super frumoase de el), dar daca te uiti la norme...nici vorba de aprobari VW sau alte cele.

Mergi pe uleiurile europene, si asta Special V 5W40 mie imi pare ca e OK.

Edited by Octavian___28, 30 September 2008 - 15:18.


#79
ghapciu

ghapciu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 165
  • Înscris: 24.09.2008

 Octavian___28, on Sep 30 2008, 16:17, said:

Cunosc firma care importa ulei Mobil1 USA.
Te rog sa ai grija cu uleiurile respective, au preturi bune, dar daca te uiti la normele care le respecta ai sa vezi ca nu prea coincid cu cerintele europene (sau indeplinesc norme mai vechi). Spre exemplu un Mobil1 USA Turbo Diesel 5W40 e mai ieftin decat Mobil Special V 5W40 facut in Europa (UE), asta n-ar fi rau (sau e la fel ca pret, si spune numai lucruri super frumoase de el), dar daca te uiti la norme...nici vorba de aprobari VW sau alte cele.

Mergi pe uleiurile europene, si asta Special V 5W40 mie imi pare ca e OK.


La pret sunt aprox egale. Nu stiam treaba asta cu normele, si chiar ma uitam dupa fisa lui, sa vad daca are 505.01. Sunt curios sa aud raspunsul lor maine. Eu am mai gasit si asa ceva:  http://www.divinol.c...05.01-5w-40.php  Nu stiu cat e de bun uleiul Divinol.

#80
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,927
  • Înscris: 06.04.2007
Divinol ma duce cu gandul la ulei de bucatarie, vinoteca, arte culinare...

Serios acum, mergi pe marci consacrate, ai de unde alege.
Daca masina a vazut pana acum Mobil V 5W40, lasa-l ca e bun, vezi ca si VW il recomanda.
Eventual baga-te si pe forumurile dedicate VW, sa vezi ce spun si acolo baietii.

Toata treaba e sa-l schimbi la timp si n-ai probleme, un 10000 km e de ajuns.

Nu te lua dupa ce am patit eu, mai bine nu-ti spuneam. Daca mie nu mi-a fost bun, asta nu inseamna ca nu e bun (plus ca eu am avut SyntS 5W40).
Mai poti opta pt un Castrol EDGE 5W40 (foarte multi folosesc la Golf dizal uleiu asta, defapt asta iti baga la reprezentanta). Are cam aceleasi caracteristici, nu poti spune ca unu' e mai bun ca altul.
In locul tau, daca masina a mers ok, n-ai suspectat zgomote ciudate, l-as lasa pe Mobil si as dormi linistit noaptea.

#81
ghapciu

ghapciu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 165
  • Înscris: 24.09.2008
:) Octavian ai dreptate. Ms mult pt sfaturi. Pana la urma voi pune tot Mobil SyntS special V. Sambata il schimb, si pun si placute pe spate :D Revin cu pareri legate de modul in care merge motorul dupa schimb. Acum am 12000 cu uleiul actual, si sunt curios daca se va simti in mersul motorului. Inca o data multumesc celor care au si-au dat o parere.

#82
ghapciu

ghapciu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 165
  • Înscris: 24.09.2008
Am luat mobil SyntS Special V pana la urma, dar am facut rost si de specificatiile de pe  mobil 1 0w40 pt vw: 502.00 /505.00 / 503.01  iar pt valvoline 5w40: VW 502 / 505 /505.01 pentru cine e interesat. Numai bine tuturor

#83
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,504
  • Înscris: 28.06.2006

 Octavian___28, on Sep 29 2008, 21:00, said:

MobilSyntS 5W40 nu mai vreau sa vad in motorul meu cat timp voi avea masina cel putin...   :thumbdown:
La forja tare se face varza, adica ''apa''.

Si 5W30 nu e deja apa?

#84
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,927
  • Înscris: 06.04.2007
Nu.
Dupa fisa tehnica e doar o idee mai subtire (la cald, ca asta ne intereseaza cel mai mult) decat un 5W40.
In schimb (dupa cum se manifesta motorul) se pare ca-si pastreaza mai bine proprietatile la temperaturi inalte.

#85
Night Elf

Night Elf

    El Comandante

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,883
  • Înscris: 22.03.2005
Octavian, bre... de ce nu pui tu in masina ce-ti recomanda producatorul si-ti bati capul atata cu specificatii@shit?

Daca aia de la Mioveni iti garanteaza motorul 100.000 de km cu Dacia Oil sau ce-ti recomanda tie :P nu vad de ce sa dai bani pe alt ulei. Mai bine dai bani pe o benzina mai buna, iti schimbi filtrul de ulei, uleiul si filtrul de aer la 7500, daca mergi preponderent urban si n-o sa ai probleme cu masina.

Eu sincer daca as fi avut ulei garantat 15.000 de km l-as fi schimbat la 7.500, dar cum la mine uleiul original GM 5W30 Long Life Super Synthetic e garantat 30.000 si eu il schimb la 15.000 nu vad de ce l-as inlocui cu alt ulei gen Mobil 1. :)

#86
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,927
  • Înscris: 06.04.2007
Dacia recomanda SAE 5W30 (A3) si eu asta bag. Ca nu vreau sa bag DaciaOil e alta treaba.
Uleiu Mobil1 folosit de mine e de asemenea long life garantat 30000 km si il schimb la 15000 km.

Daca foloseam un ulei garantat ~15000 km, atunci da, il tineam numai 7500 km.

#87
ghapciu

ghapciu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 165
  • Înscris: 24.09.2008
Salutare. Am schimbat uleiul, sambata, si spre surprinderea mea, se simte diferenta. Desi este acelasi ulei, motorul suna mai bine, si parca se si comporta mult mai bine. Fumul a disparut in totalitate. Nu va imaginati ca aveam nor in spate, dar daca ii aplicam :D talpa dadea un pic de fum, dar nu din ala negru negru. Aveam 12000 cu ala vechi, si acum ma-am convins. Nu mai trec de 10000 fara sa schimb uleiul. Octavian, nici eu nu as baga Dacia Oil, si nici ELF :) Numai bine tuturor

#88
M@nuel

M@nuel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,947
  • Înscris: 22.08.2006

 ghapciu, on Oct 5 2008, 22:31, said:

Octavian, nici eu nu as baga .... ELF :)


De ce?? Ai mers vreodata cu ELF?

#89
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,893
  • Înscris: 09.12.2004
Parerea mea e ca aveti idei preconcepute cu uleiurile astea; am uns o dacie 100k km numai cu elf sport, sporti (sau ceva de genul asta ca nu mai retin), intervalul de schimb fiind de maxim 10k km, in cel mai rau caz.
Despre Dacia Oil nu am idee decit ca Dacia nu e companie petroliera deci ei nu fac decit sa traga la bidon uleiul ala doar sa mai faca un ban; e clar ca nu e de calitate proasta atita timp cit e recomandat de ei (cu niste ani in urma ziceau la service ca acel ulei e facut de Texaco)

#90
ghapciu

ghapciu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 165
  • Înscris: 24.09.2008

 M@nuel, on Oct 5 2008, 22:36, said:

De ce?? Ai mers vreodata cu ELF?
Pai, renault/dacia recomanda un ulei, dar nu inseamna ca nu e loc si de mai bine. Iar in ceea ce priveste ELF, mie personal nu imi inspira incredere. Din cate stiu e facut in frata... Nu imi inspira incredere.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate