Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

SRL 2 asociati

- - - - -
  • Please log in to reply
19 replies to this topic

#1
all3xgod

all3xgod

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 47
  • Înscris: 05.05.2007
Salut stiu ca s-au mai ridicat problemele acestea insa e dificil s acauti printr-o gramada de posturi unde se trece de la un subiect la altul...so be nice and help me!
Deci ave una dorinta a 2 frati studenti care vor sa faca un SRL, domeniu principal de activitate4690 Comert cu ridicata nespecializat (vreau sa import ceva din afara...nu conteaza alte detalii).
1. cate activitati secundare am voie sa pun in actul constitutiv? ca eu o sa ajung in total la vreo 15...exista vreo limitare?sau trebuie sa existe o legatura intre activitati?---adaugarea unei activitati dupa infiintare mi se pare risipa de timp si bani, chiar dak nu practic acea activitate de la inceput mi se pare mai ok sa fie trecuta....
2. am gasit o HG 166/2003 care zice ca studentii beneficiaza de reduceri de taxe...din cate reusesc sa inteleg din acea lege sunt reduceri la serviciile oferite de ONRC.Asta inseamna ca pot sa ma duc sa fac actele la ei, fara sa ma taxeze(ma refer la redactari, dare de data certa etc) deci nu mai trebuie sa trec pe la notar?
3. daca faza de mai sus nu e valabila, care acte pot fi redactate de mine sub semnatura privata?si la care trebuie sa apelez la notar/avocat/onrc pt legalizare si dare de data certa? pt ca in lege spune ca actele depuse la onrc primesc dare de data certa in momentul depunerii lor, insa vad ca la ei apare tarifarea pt acest serviciu.
4. fiind 2 asociati, cum e mai bine : sa devenim amandoi administratori ?sau unul singur?avantaje si dezavantaje?care si cum se poate angaja mai apoi la firma cu CM si pe ce posturi?administratorul poate fi angajat cu CM?
5. dupa infiintare , cu mentiunea ca trec firma momentan fara activitate...trebuie sa am angajat in 60zile(parca?) e ok contabil sau unul dintre asociati?si cum procedez cand vreau sa pornesc activitatea?
6. ce alte acte mai trebuiesc facute dupa infiintare?si pe unde?...

ah era sa uit...cum se obtine cazierul fiscal/judiciar...sau care e necesar la infiintare?
Daca mai am nelamuriri pe parcurs am sa mai revin, cu speranta ca imi veti raspunde....

Multumesc mult.

#2
gargareonline

gargareonline

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 33
  • Înscris: 23.12.2007
Tocmai mi-am deschis o firma cu un prieten de al meu  asociati 50 50%

Primul lucru pe care trebuie sa il faci este sa mergi la registrul comertului si sa faci rezervarea de nume a firmei.Asta e primul pas pe care trebuie sa il faci.

Acolo o sa ti se dea un fluturas cu tot ce trebuie facut.

Daca mai vrei sa stii ceva iti raspund cu placere. Sa scrii si de unde esti daca esti din Ploiesti e mai simplu iti dau absolut toate detaliile.:P

Edited by gargareonline, 29 January 2008 - 22:04.


#3
all3xgod

all3xgod

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 47
  • Înscris: 05.05.2007
salut multumesc de raspuns...sunt din bucuresti...
pasii ii stiu in mare...sunt doar niste lucruri enumerate mai sus care inca nu imi sunt foarte clare...
apropo numele firmei trebuie obligatoriu sa cuprinda cuvinte in limba romana?

#4
bodi

bodi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,509
  • Înscris: 09.05.2003
;) ONRC te cam taxeaza pentru tot...
Nu stiu sa existe o limitare a activitatilor secundare si nici nu trebuie sa existe legatura intre ele. Sunt anumite activitati care nu ai voie sa le desfasori decat in anumite conditii speciale (ca de exemplu farmacie), dar am impresia ca nu te referi la asa ceva.
Trebuie sa iti angajezi o persoana in 60 zile de la infiintare, DOAR IN CAZUL IN CARE VREI SA PLATESTI IMPOZIT PE VENITUL MICROINTREPRINDERILOR. Daca iti convine sa platesti impozit pe profit, poti sa nu ai angajati. Impozitul pe venit microintreprinderi este de 2,5% din total venituri (3% din 2009) iar impozitul pe profit este de 16% din profitul impozabil. Acu', depinde de activitate - daca ai si cheltuieli mari, iti convine impozit pe profit, daca nu ai cheltuieli deloc sau foarte mici in comparatie cu veniturile, e mai avantajos impozit micro. Un simplu calcul te lamureste.

In legatura cu numele firmei - nu e obligatoriu sa ai cuvinte romanesti in nume (poti sa ai si nume proprii, acronime sau pur si simplu litere puse aiurea).

Despre ce acte vorbesti dupa infiintare ? In legatura cu ce ?

Ai spus import - adica din afara Comunitatii ? Ca daca o sa cumperi din Comunitate nu e import, ci achizitie intracomunitara si atentie, ca firmele din comunitate nu prea vor sa lucreze cu cei care nu sunt inscrisi in scopuri de TVA.

Edited by bodi, 30 January 2008 - 09:09.


#5
TLGsoft

TLGsoft

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,553
  • Înscris: 25.03.2006

 bodi, on Jan 30 2008, 09:57, said:

In legatura cu numele firmei - nu e obligatoriu sa ai cuvinte romanesti in nume (poti sa ai si nume proprii, acronime sau pur si simplu litere puse aiurea).

Exista un set de reguli interne ONRC, care spune ca trebuie sa fie cuvinte romanesti, nu se accepta initiale, fara RO/ROM/ROMANIA in denumire, sa nu semene cu alta denumire de firma... etc.

Aplicarea acestui set depinde de la functionar la functionar. Personal m-am izbit de problema asta.

#6
spe

spe

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,504
  • Înscris: 13.02.2006
In legatura cu numele firmei:
-in 2006 mi s-a acceptat nume de firma cu initiale in denumire
-in 2007 nu mi-au mai acceptat, pentru alta firma, initiale in nume :lol:

Deci mergi cu 2-3 variante de nume la ORC, ca sa nu ai surprize ca exista deja alta firma cu acelasi nume.

In rest, no problem pentru srl cu doi asociati. Din cate stiu, majoritatea actiunilor de infiintare ( daca nu cumva toate ) se fac la ORC. Inclusiv obtinerea de cazier fiscal pentru asociati.

Din cate stiu, pentru nici un act nu e nevoie sa apelezi la autentificari notariale sau sa mergi la avocati. Totul se da sub semnatura privata, iar ORC nu a avut vreo pretentie de la mine sa ii duc stiu eu ce acte semnate de avocati.

Din experienta iti recomand sa treci pe actul constitutiv cat mai multe domenii de activitate, chiar daca acum nu crezi ca veti face vreodata asa ceva. Nu exista o limita pentru numar de articole la obiect secundar de activitate, eu de exemplu anul trecut aveam vreo 4-5 pagini format A4 cu obiect secundar in actul constitutiv. Daca poti, du-te la ORC cu o "ciorna" a actului constitutiv, sa verifice ei daca vreunul din obiectele de activitate necesita autorizari speciale. Din cate tin minte, autorizari si avize se cer daca vrei sa desfasori activitati in domenii ca: arme, paza si protectie, detectiv particular, invatamant, asigurari, banci, medicamente etc.
Asa este, te costa mult sa adaugi obiecte secundare de activitate dupa ce infiintati firma. Costurile pentru introducerea in A.c. a vreo 20-30 coduri noi sunt apropiate de cele pentru infiintarea unui nou srl. B)

#7
bodi

bodi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,509
  • Înscris: 09.05.2003
E ciudat ca nu accepta... Uite cateva denumiri de societati reale: ALGIRA, KRLE, D.R.A. DISTRIBUTION.

#8
spe

spe

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,504
  • Înscris: 13.02.2006
Stiu, probabil depinde si peste cine dai la ORC. Si depinde si cand sunt infiintate firmele de care spui mai sus. In cazul meu e chiar mai ciudat, nu aveam nici un . in denumire, adica initialele nu erau separate de puncte, si cuvantul format din aceste initiale nu era singurul din nume. Dar daca am vazut ca nu se poate, am puscat un nume din doua cuvinte in engleza si gata. Cred ca e printre cel mai putin importante aspecte, asta cu numele. Atata timp cat nu o dai in bara cu denumiri gen QISDA ( noul nume al BENQ ), cred ca prea putin conteaza cum scrie pe facturi la "Furnizor". B) Adica pe mine nu m-ar incalzi cu nimic sa lucrez cu firme care au "corporation", "limited", "management" etc in denumire, dar sa aiba 200 de lei capital si sediul cine stie unde. Poti sa te chemi si "Vasilica SRL", dar sa ai un capital social de ... 1.000.000 de lei, cred ca esti mai bine vazut decat un mega-super-corporation-management cu 200 de lei capital si sediu de buzunar. Parerea mea.

#9
TLGsoft

TLGsoft

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,553
  • Înscris: 25.03.2006

 bodi, on Jan 30 2008, 10:41, said:

E ciudat ca nu accepta... Uite cateva denumiri de societati reale: ALGIRA, KRLE, D.R.A. DISTRIBUTION.

ALGIRA (ALina, GIna si RAdu)   :) Model de combinatie foarte utilizat in anii '90.
Sau Gogu IMPEX SRL. Nu stiau ce inseamna IMPEX, dar suna bine.

Inteleg sa ai niste reguli de denumiri de firme, in special pentru evitarea piratarii denumirii, sau evitarea anumitor confuzii frecvente, dar astia de la ORC exagereaza.

#10
bodi

bodi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,509
  • Înscris: 09.05.2003
Exact, atat timp cat nu ma suprapun peste alta denumire sau nu folosesc o parte din alta denumire care ar putea genera confuzii nu vad de ce sa nu ma lase.
IMPEX, COMPROD, PRODCOM - deja ma zgarie pe creier cand le aud. Toti aveau atunci in nume asa ceva desi poate unele societati au falimentat si n-au facut niciodata import, export sau productie.  :P
Daca s-ar fi aplicat regulile asa cum le aplica unii din angajatii ONRC si in alte tari, probabil ca am fi fost privati de multe firme cu renume - KODAK, SEAT, JVC. O prostie.
Eu nu cred ca scire undeva ca trebuie sa am denumirea in romaneste.

#11
TLGsoft

TLGsoft

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,553
  • Înscris: 25.03.2006

 bodi, on Jan 30 2008, 11:09, said:

Eu nu cred ca scire undeva ca trebuie sa am denumirea in romaneste.

In directivele lor interne, cel putin asa sustinea inspectorul de la ORC.

#12
bodi

bodi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,509
  • Înscris: 09.05.2003
In directivele lor interne... asta se mai practica si la noi in Ministerul Finantelor: mai vin ordine interne in care se spune cate o chestie pe care nu o poti opune unui tert pentru ca nu s-a publicat niciunde. dar vad ca cei care le emit nu vor sa inteleaga.
In directivele interne poa' sa scrie ca la ei in institutie trebuie sa mearga in maini - nu cred ca ma obliga pe mine. Dupa ce ca legile sunt incurcate mai sunt si intelese si aplicate prost. Sunt curios cum au reusit Coca-Cola, Porsche si altii sa treaca de aceste directive interne (care sunt idioate de-a dreptul, daca e adevarat ce spui). Pruteanu lives !
Atat timp cat nu am cuvinte vulgare (in romaneste, bineinteles) sau care sa faca trimitere la alte firme, nu vad cu ce gresesc (de exemplu sa mi se refuze GOGA-GOLA, as fi de acord).

La metodologie si asistenta contribuabili, unde lucrez acum, am invatat ceva: cand dai un raspuns cuiva, sau o solutie, ii dai si textul de lege unde se prevede; nu asa, pe vorbe. Ti-a aratat inspectorul de la ORC un act normativ PUBLICAT in care sa scrie asta ? Nu, presupun ca nu, pentru ca nu are. Poate ma insel eu, si exista totusi, dar atunci sa-l scoata la vedere. ;)

Edited by bodi, 30 January 2008 - 15:02.


#13
TLGsoft

TLGsoft

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,553
  • Înscris: 25.03.2006

 bodi, on Jan 30 2008, 15:55, said:

La metodologie si asistenta contribuabili, unde lucrez acum, am invatat ceva: cand dai un raspuns cuiva, sau o solutie, ii dai si textul de lege unde scrie. Ti-a aratat inspectorul de la ORC un act normativ PUBLICAT in care sa scrie asta ? Nu, presupun ca nu, pentru ca nu are. Poate ma insel eu si exista, dar atunci sa-l scoata la vedere. ;)

Mi-a spus ca are putere deplina sa refuze orice denumire, pe baza "Asa vrea muschii mei". No comment....

#14
terratec

terratec

    Troll hunter

  • Grup: Moderators
  • Posts: 12,044
  • Înscris: 02.03.2003
Semianalfabetele de la ghiseu merita tot ce e mai bun pe lumea asta.
M-am certat acum doi ani chiar si cu directoarea respectivului departament pentru o denumire de societate.
Ma aburea cu directivele lor interne si eu le dadeam in cap cu certificatul de la Osim.

Imi tot spuneau ca Pepsi este comercializat in Romania de Q.A.B. si ca asa sa fac si eu.
Cu idiotii nu are rost sa te certi.
Am gasit o varianta de mijloc ca sa rezolv problema.

Astia de la registru fac abuzuri cat China. Legea societatilor comerciale nu spune nimic de asemenea baliverne.
Hai ca iar m-am enervat cand mi-am adus aminte de ei.

Edited by terratec, 30 January 2008 - 15:18.


#15
bodi

bodi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,509
  • Înscris: 09.05.2003
Ce sa mai zic, TLGSoft... asta e argumentul suprem pentru multe din institutiile romanesti. Nu peste tot, dar se practica in multe zone si institutii, stiind ca esti la mana lor si, decat sa-i tragi dupa tine prin tribunale, mai bine renunti si faci ca ei. Singura consolare e ca "inteleptul cedeaza primul", adica macar stii ca nu esti tu idiotul.
Mai fac si alte tampenii - te duci sa infiintezi o firma si te trezesti ca ti-au pus din oficiu si platitor de TVA sau impozit pe venitul din salarii sau ambele; habar n-am daca ii conving sau le completeaza pur si simplu cererea. Spun din experienta, sa-i zic colaterala, colegii de la inregistrari fiscale fiind in biroul alaturat. Nu-ti mai spun cati administori vin sa ne spuna ca ei n-au vrut sa se inregistreze ca platitori de TVA, sau ca ei n-au salariati. Si, dupa cum stii, de la TVA nu iese nimeni...

#16
TLGsoft

TLGsoft

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,553
  • Înscris: 25.03.2006

 bodi, on Jan 30 2008, 16:10, said:

. Si, dupa cum stii, de la TVA nu iese nimeni...

... decat cu picioarele inainte.  ;)

#17
all3xgod

all3xgod

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 47
  • Înscris: 05.05.2007
Salut multumesc pentru raspunsuri, m-am mai lamurit cu niste lucruri. Refeitor de numele firmei partea cu denumirea romaneasca e scrisa pe site la onrc...trec peste asta sper sa nu dau de vreun dobitoc la ghiseu.
da vreau sa fac import din Norvegia (care din cate stiu nu este in UE inca) cel putin acolo e sediu central al firmei respective  productie au si acolo si  in anglia, sua, belgia...ramane de vazut exact unde ma indruma ei...desi as prefera sa lucrez direct cu centrul...cate de impozit, cred ca raman la  cel pe profit, tinand cont ca unele dintre activitati implica si cheltuieli ceva mai mari....anyway...partea asta m-am lamurit.
-cand am zis de acte dupa infiintare ma refeream la declaratii de depus pe la admin financiare, sau chestii de genul..., ca in mare am idee ce acte trebuiesc cumparate pt firma ...
-pt partea cu actele pt onrc mai am cateva intrebari:
--fac contract de comodat intre mine si taicamiu, daca adresa de buletin e aceeasi, dar in contractul de vanzare apare numai el si mama care iese din calcul fiindca a decedat?mai isi are rostul?dak trebuie sal fac merge sub semnatura privata?
-- actul constitutiv il fac sub semnatura privata...il accepta la onrc?trebuie sa mai platesc taxa pt dare de data certa, si legalizare?citisem undeva ca ia automat dare de data certa la depunerea lui...
-- specimenele de semnaturi le completez la ei nu?si platesc acolo?
-- declaratiile se pe propria raspundere se tehnoredacteaza nuh?de fapt toate formularele lor trebuiesc tehnoredactate...nuh?astea le fac la ei tarifele sunt infime...
---capitolul urmator unde inca imi prind urechile e fisa aia de inreg fiscala, cu tva si vad ca cineva spunea ca s-au facut incurcaturi, vreau sa fiu platitor de tva ca sa evit anumite lucuri, impozit pe profit, dar n mai stiu faza cu accizele...si contrinutiile alea...ce si cum se bifeaza...sper sa n ma pacaleasca aia la ghiseu sa stau sa alerg dupa modificari.
Multumesc pentru ajutor.



inca ceva...legat de angajati...eu cu sormea asociati, am trecut in act constitutiv sa devenim si administratori amandoi, ne mai putem angaja in alta functie in firma,remunerarea se poate face si ca administratori si ca angajat pe alt post?apar conflicte de interes dak indeplinim mai multe functii in firma asociat-admin-angajat pe alt post, cum e mai simplu si mai bine??alti angajati  n o sa am momentan...doar contabil...si cand incep activitatea o bag si pe prietena mea...cred ca ne descurcam in formula redusa...intrebarea asta cu administratorii e importanta pt mine ca sa stiu dak modific actul sau nu

Edited by all3xgod, 31 January 2008 - 00:45.


#18
bodi

bodi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,509
  • Înscris: 09.05.2003

 all3xgod, on Jan 31 2008, 00:37, said:

-cand am zis de acte dupa infiintare ma refeream la declaratii de depus pe la admin financiare, sau chestii de genul..., ca in mare am idee ce acte trebuiesc cumparate pt firma ...
---capitolul urmator unde inca imi prind urechile e fisa aia de inreg fiscala, cu tva si vad ca cineva spunea ca s-au facut incurcaturi, vreau sa fiu platitor de tva ca sa evit anumite lucuri, impozit pe profit, dar n mai stiu faza cu accizele...si contrinutiile alea...ce si cum se bifeaza...sper sa n ma pacaleasca aia la ghiseu sa stau sa alerg dupa modificari.
Multumesc pentru ajutor.

Pai daca vrei sa fii platitor de TVA de la inceput si platitor de impozit pe profit, optezi din start la ORC, ca sa nu fii nevoit sa vii mai tarziu la DGF. Accizele sunt niste taxe speciale pentru anumite produse (tutun, alcool, bijuterii si metale pretioase, blanuri naturale, carburanti). Daca stii ca importi asa ceva sau le produci, bine, daca nu, nu te incurca cu ele. Accizele se platesc o singura data in Comunitate, atunci cand ies din regimul suspensiv (la import din afara comunitatii sau la eliberarea in consum - introducerea in circuitul economic). Ceea ce vreau sa zic e ca nu esti platitor de accize daca esti simplu comerciant de tutun sau alcool.

Declaratii vei avea de depus la finante, in fiecare luna: Declaratia de impozite si taxe (100) unde declari toate impozitele (pe profit, pe salarii, contributiile si altele, mai puti TVA), Decontul de TVA (trimestrial, daca cifra de afaceri e sub 100.000 euro sau lunar, daca cifra depaseste 100.000 euro). Pe linga astea, la 6 luni se depune Situatia financiara (un fel de bilant simplificat) iar la sfarsitul anului Bilantul contabil si declaratia de impozit pe profit. Si mai sunt declaratii de depus si pe la Directia muncii, pe la Casa de pensii si pe la cea de sanatate.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate