Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Free streaming SkyShowtime

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine
 The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...

Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...

Ce tip de monitor am nevoie pt of...
 Resoftare camera supraveghere

Laptop Gaming

Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...
 Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024
 

Accident de la explozie de cauciuc... sau?

- - - - -
  • Please log in to reply
84 replies to this topic

#37
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006
ar fi bine sa arati si soseaua, sa ne dam seama de curba si ce era prin zona. cum arata acum cauciucul, poate fi explozie. mai vreau sa vad detalii.
cauciucurile cati km aveau?

#38
fastcarjunkie

fastcarjunkie

    Active Driver ;)

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,314
  • Înscris: 27.03.2007
Arata chiar bine masina pt. 2 rasturnari.

Oricati km ar avea cauciucurile nu prea e-n regula o asemnea ruptura, poate vreo sina de tramvai sa fi afectat acea zona si in timp sa cedeze dar totusi.

Mie unul mi se face frica desi de cativa ani buni incoace nici macar tentative de galme n-am avut la rotile masinilor cu care-am mers si chiar urmaresc treaba asta.

#39
oki_doki

oki_doki

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 881
  • Înscris: 28.11.2001

View Postuko, on Jan 21 2008, 13:22, said:

cauciucurile cati km aveau?

cu mine au facut 15.000-16.000 km, inainte nu stiu, banuiesc ca nu mai mult de atata pentru ca masina e noua (8 luni)

am sa revin cu poze si cu soseaua cat de curand voi putea

#40
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006
arata ca o taietura, ca o incizie chirurgicala pe o anumita lungime din cauza asta ma gandesc la o "pre-incizie". tubeless explodeaza in foarte rare cazuri...

totusi, hai sa analizam ce spune:
La un moment dat intr-o curba mai lunga dar nu periculoasa masina imi vireaza brusc stanga, apoi ori din faptul ca am tras eu de volan ori alte cauze (excluzand aici lovirea de vreo margine a drumului) masina o ia la fel de brusc spre dreapta (nu poti sa iti aduci aminte daca ai incercat sa o redresezi?).

Urmeaza pe o panta de aproximativ 45 grade doua rostogoliri si ajung pe roti cu masina in raul de la marginea drumului.aici mi se pare cel mai ambiguu moment, dar trebuie intai sa imi raspunzi la intrebarea: in ce directie s-a rostogolit masina prima data? pe partea ta sau pe partea pasagerului?

Problema mea si supararea in acelasi timp este urmatoarea: Toyota sustine ca nu de la explozia de cauciuc s-a produs accidentul si daca vreau, sa ma lupt cu producatorul de cauciucuri (cauciucurile sunt YOKOHAMA - dotare implicita de catre Toyota), cei de la Toyota sustinand ca un cauciuc fara camera nu are cum sa faca explozie. Este adevarat ? explodeaza dar foarte rar. mai ales daca sunt mai vechi. inca o data. cati km aveau cauciucurile?

Si inca ceva.. ma intreb eu acum... daca as fi reactionat si as fi apasat frana era vreo diferenta sau putea sa fie si mai rau? depinde daca tu ai incercat sa redresezi sau esp-ul a facut-o.

Oricum la urmatoarea achizitie de masina voi avea grija sa am cauciucuri cu mai mult renume.

#41
oki_doki

oki_doki

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 881
  • Înscris: 28.11.2001

View Postxtremdriving, on Jan 21 2008, 14:10, said:

arata ca o taietura, ca o incizie chirurgicala pe o anumita lungime din cauza asta ma gandesc la o "pre-incizie". tubeless explodeaza in foarte rare cazuri...

totusi, hai sa analizam ce spune:
La un moment dat intr-o curba mai lunga dar nu periculoasa masina imi vireaza brusc stanga, apoi ori din faptul ca am tras eu de volan ori alte cauze (excluzand aici lovirea de vreo margine a drumului) masina o ia la fel de brusc spre dreapta (nu poti sa iti aduci aminte daca ai incercat sa o redresezi?).

Urmeaza pe o panta de aproximativ 45 grade doua rostogoliri si ajung pe roti cu masina in raul de la marginea drumului.aici mi se pare cel mai ambiguu moment, dar trebuie intai sa imi raspunzi la intrebarea: in ce directie s-a rostogolit masina prima data? pe partea ta sau pe partea pasagerului?

Problema mea si supararea in acelasi timp este urmatoarea: Toyota sustine ca nu de la explozia de cauciuc s-a produs accidentul si daca vreau, sa ma lupt cu producatorul de cauciucuri (cauciucurile sunt YOKOHAMA - dotare implicita de catre Toyota), cei de la Toyota sustinand ca un cauciuc fara camera nu are cum sa faca explozie. Este adevarat ? explodeaza dar foarte rar. mai ales daca sunt mai vechi. inca o data. cati km aveau cauciucurile?

Si inca ceva.. ma intreb eu acum... daca as fi reactionat si as fi apasat frana era vreo diferenta sau putea sa fie si mai rau? depinde daca tu ai incercat sa redresezi sau esp-ul a facut-o.

Oricum la urmatoarea achizitie de masina voi avea grija sa am cauciucuri cu mai mult renume.

din pacate nu stiu daca am redresat sau nu eu masina, totul s-a petrecut destul de rpd si nici acum nu stiu din ce motiv am facut acel "dans" pe sosea, cat despre partea pe care s-a inclinat prima data masina tind sa cred (nu sunt nici aici 100% sigur) ca pe dreapta.. pentru ca tin minte ca am auzit cum s-a spart geamul fata dreapta.

Masina fiind noua cauciucurile au 15.000 km, dupa cum am zis, numai in cazul in care nu au fost puse cauciucuri noi de catre cei de la toyota atunci pot avea mai multi km

Si mie imi este greu sa imi dau seama care a fost de fapt evolutia masinii de cand a virat brusc stanga pana cand a ajuns in rau, si mai ales faptul ca jos eram orientat pe directia de venit decat pe cea de dus.

Edited by oki_doki, 21 January 2008 - 14:45.


#42
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006

View Postoki_doki, on Jan 21 2008, 14:43, said:

Si mie imi este greu sa imi dau seama care a fost de fapt evolutia masinii de cand a virat brusc stanga pana cand a ajuns in rau, si mai ales faptul ca jos eram orientat pe directia de venit decat pe cea de dus.
daca era viraj la stanga, si masina a fost balansata de tine (sau eps, ca nu ne-ai spus daca are masina sau nu) incercand sa o redresezi, dupa stanga cu dreapta, masina trebuia sa se rastoarne pe partea ta, si totusi fara nici un obstacol (eu incerc sa inteleg. nu plec de la nicio premiza. sper sa nu te deranjeze intrebarile mele. daca te deranjeaza e suficient sa nu raspunzi ca nu voi mai continua) la 70 km/h (cat esti de sigur ca era 70?) e greu sa o rastorni. e posibil ca dupa ce a tras stanga, sa fi ajuns deja pe o linie de tramvai? ce tip de directie are masina? (electrica, hidraulica, electrohidraulica). ziceai cumva ca inainte de accident tragea intr-o parte?

aia cu intorsul in cealalta parte e simplu daca a lovit dupa primul tonou cu botul dreapta al masinii.
le: banuiesc ca nu mai tii minte, dar ai zburat in aer sau s-a rostogolit pe asfalt?

Edited by xtremdriving, 21 January 2008 - 15:03.


#43
vvv_vlad

vvv_vlad

    Junior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 211
  • Înscris: 19.01.2008
Hei...hei...!
Am o explicatie extrem de logica...lucrez la producatorul de cauciucuri Yocohama UK si stiu cum sunt fabricate cauciucurile. E vina celor de la Toyota, daca te consoleaza cu ceva!Cauciucurile sunt scanate cu laser de ultima generatie, iar niciun CAUCIUC nu scapa. Presiunea intr-un cauciuc poate sa creasca cu 2 atm pe minut asa ca...trage tu concluzia.
Faci:
ultima presiune luata+cati km ai facut de la ultima oprire:temperatura de afara+greutate cauciuc dupa spartura=presiunea inainte de desumflare
!!!!!Daca presiunea trece de 4, atunci e vina cauciucului.
!!!!!Daca presiunea scade sub 1, e vina ta ca nu le-ai umflat.DACA IESE 1, SORRY!

#44
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006

View Postvvv_vlad, on Jan 21 2008, 15:28, said:

ultima presiune luata+cati km ai facut de la ultima oprire:temperatura de afara+greutate cauciuc dupa spartura=presiunea inainte de desumflare
!!!!!Daca presiunea trece de 4, atunci e vina cauciucului.
!!!!!Daca presiunea scade sub 1, e vina ta ca nu le-ai umflat.DACA IESE 1, SORRY!
:o  ce e aia? spune mai multe...   si daca avea 1 atm care era problema? spune-mi si mie cum se umfla un cauciuc cu 2 atm... singur?

Edited by xtremdriving, 21 January 2008 - 15:39.


#45
detective

detective

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,097
  • Înscris: 24.03.2007
Parerea mea, nu sunt expert e doar parerea, mea : Din cate vad din poze inaltimea de la sol si pana la taietura cam corespunde cu inaltimea unei sine de tramvai, apoi, taietura dupa cum spunea Uko, e "facuta" de ceva, pt ca se vede clar ca nu s-a propagat pe axa radiala a cauciucului sau nu stiu exact cum sa va explic, de ce spun asta deoarece am vazut cauciuc taiat EXTREM de asemanator la tatal meu pe masina, si chiar impreuna cu el l-am schimbat si studiat, si era tot pe partea inferioara.

Parerea mea
Bine ca ai scapat teafar

#46
oki_doki

oki_doki

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 881
  • Înscris: 28.11.2001

View Postxtremdriving, on Jan 21 2008, 15:02, said:

daca era viraj la stanga, si masina a fost balansata de tine (sau eps, ca nu ne-ai spus daca are masina sau nu) incercand sa o redresezi, dupa stanga cu dreapta, masina trebuia sa se rastoarne pe partea ta, si totusi fara nici un obstacol (eu incerc sa inteleg. nu plec de la nicio premiza. sper sa nu te deranjeze intrebarile mele. daca te deranjeaza e suficient sa nu raspunzi ca nu voi mai continua) la 70 km/h (cat esti de sigur ca era 70?) e greu sa o rastorni. e posibil ca dupa ce a tras stanga, sa fi ajuns deja pe o linie de tramvai? ce tip de directie are masina? (electrica, hidraulica, electrohidraulica). ziceai cumva ca inainte de accident tragea intr-o parte?

aia cu intorsul in cealalta parte e simplu daca a lovit dupa primul tonou cu botul dreapta al masinii.
le: banuiesc ca nu mai tii minte, dar ai zburat in aer sau s-a rostogolit pe asfalt?


- numai ABS+EBD si BA (Brake Assist)
- 80% ca aveam 70 +- 10
- Drumul este unul extraurban, nu exista linii de tramvai, tren in aceea zona
- nu as putea sa iti spun ce tip de directie are
- da inainte de revizia de 15.000km imi tragea un pic dreapta (chestie semnalata la revizie si reglementata de ei prin verificare/umflare pneuri si strans cateva elemente la directie - asta din ce am putut eu sa observ in timp ce imi facea revizia-)
- eu tin minte si asa am avut impresia ca s-a rostogolit pe panta de la marginea drumului, panta cu inclinatia de aprox 45 grade, pamant destul de afanat si niste buruieni.
- posibil sa contribuie la rasturnare si faptul ca de la asfalt pana pamant e o diferenta cam de 5 cm

Incerc sa fac niste poze cu curba si imprejurimile saptamana asta, daca am drum in zona.

#47
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006
deci fara eps. asta inseamna ca ai reusit sa o rastorni doar dintr-un balans. greu de crezut. se pune intrebarea: are directie electrica? (vorbim de servodirectie. ce tip o fi?) daca da, si iti facea figuri tragand usor dreapta, e posibil sa fi facut figuri directia (s-au mai auzit cazuri in care dai drumul la volan si trage singura intr-o directie) . daca nu e electrica, nu e de acolo.
apoi, cauciucul ala poate fi si explodat si taiat partial cu ceva metalic la primul tonou, iar la al doilea unde a prins inaltime, daca a cazut pe roata, presiunea si taietura au creat explozia. Totusi, tind sa cred ca a fost explozie ptca altfel nu aveai cum sa rastorni masina. doar daca ai avut cauciucul foarte dezumflat. pe de alta parte, vorbim de cauciucul dreapta, nu stanga, deci nu avea cum sa se rastoarne decat daca ai facut stanga (ma rog, masina a facut stanga), tu dreapta si apoi iar stanga. ASA SE JUSTIFICA SI FAPTUL CA MASINA A CAZUT ASA CUM AI ZIS, pe partea dreapta mai intai...
In majoritatea cazurilor de genul asta sunt mai multe probleme combinate. poate vedem si soseaua? sa ne mai uitam si la masina inca o data acum dupa ce avem mai multe detalii...
masina s-a infipt cu partea bot dreapta fata si s-a rasucit. asa ai ajuns cu fata invers

Edited by xtremdriving, 21 January 2008 - 16:34.


#48
MATRIXU

MATRIXU

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,930
  • Înscris: 09.10.2003
Dar daca taietura aia s-a intamplat cat te-ai dat peste cap si masina a pierdut directia din alte cauze..?
A fugit in dreapta cel mai probabil datorita instinctului tau de a redresa...Daca ai calcat si frana in momentul in care ti-a fugit spatele aia a fost...
Bine ca ai scapat intreg...si legat de masina..ia alta noua si eventual nu tot buburuza :)

#49
wolfydRg

wolfydRg

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,025
  • Înscris: 20.06.2005
Calcarea franei nu are a face datorita ABS+EBD. Asta aproape in orice conditie de viraj a volanului.
Probabil hotarator a fost presiunea mica a pneului si manevra de balans a masinii. Cred ca in mica masura apare vina franarii.

#50
Radu18

Radu18

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 427
  • Înscris: 17.06.2007
Din ce vad din poze, nici nu era necesar sa se deschida airbagurile. Senzorul trebuie ca sa fie atins, degeaba e tabla indoita.

Pentru airbaguri laterale senzorii sunt de doua tipuri
  - senzori de impact lateral pentru usi fata - senzori de presiune
  - senzori impact lateral usi spate - senzori de accelaratie

Plus mai sunt senzori de preanuntare si calculatorul airbag.

Daca senzorul nu este atins, airbagul nu se va deschide. Iar in acest caz chiar nu vad din poze macar un stalp lateral fata sau spate macar sa fie indoit un pic.

La fel si aribagurile frontale, senzorul de airbag frontal, e mult mai incolo decat radiatorul. Iar vad ca dupa radiator, motorul e aproape intact.

Edited by Radu18, 21 January 2008 - 17:18.


#51
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Tu te-ai rasturnat pe partea exterioara a curbei sau pe partea interioara a curbei, relativ la directia ta de intrare in viraj(ma refer la locatia pantei si a raului de pe marginea drumului)? Adica pe sensul tau sau pe contrasens?

Edited by closchkutza, 21 January 2008 - 18:16.


#52
wolfydRg

wolfydRg

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,025
  • Înscris: 20.06.2005
Mai bine fa o schema, un mic desen ca sa lamuresti definitiv lucrurile.

#53
polizei

polizei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,291
  • Înscris: 05.06.2006

View PostMATRIXU, on Jan 21 2008, 16:30, said:

Dar daca taietura aia s-a intamplat cat te-ai dat peste cap si masina a pierdut directia din alte cauze..?
A fugit in dreapta cel mai probabil datorita instinctului tau de a redresa...Daca ai calcat si frana in momentul in care ti-a fugit spatele aia a fost...
Bine ca ai scapat intreg...si legat de masina..ia alta noua si eventual nu tot buburuza :)


si mie mi se pare ca aia seamana mai mult a incizie decat a `explozie `. Dat fiind faptul ca impactul a fost pe partea aia. Am vazut multe accidente si anvelopa aia pare `victima` a unui impact.

In plus la revizie se verifica 100% pneurile, eu aveam o mica taietura (de la sina de tramvai ) pe o anvelopa si mi-au atras atentia imediat.....cu totusi ca taietura era abia sesizabila.

Airbagurile nu sar la orice impact. Deceleratia transversala trebuie sa atinga un anumit nivel critic pentru a se declansa, in plus nu au fost declansati nici senzorii montati in stalp.


Oricum din ce povestesti tu .....ceva este suspect dinainte de accident..... Ai dus masina la Toyota sa-i intrebi exact ce s-a intamplat ? ....ei or sa stie sigur chiar si cu masina busita , insa ma tem daca vor da un raspuns real.

Daca nu ai timp tu ,spune-i asiguratorului probabil el se implica si afla un raspuns, chiar daca raspunsul nu e de la toyota ci de la un alt service. Eu totusi cred ca e altceva.

Edited by cosmin_miu, 21 January 2008 - 19:05.


#54
oki_doki

oki_doki

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 881
  • Înscris: 28.11.2001

View Postcloschkutza, on Jan 21 2008, 18:15, said:

Tu te-ai rasturnat pe partea exterioara a curbei sau pe partea interioara a curbei, relativ la directia ta de intrare in viraj(ma refer la locatia pantei si a raului de pe marginea drumului)? Adica pe sensul tau sau pe contrasens?


pe exteriorul curbei, adica pe sensul meu

azi am avut drum in zona si m-am oprit putin. mi-am lamurit cel putin pentru mine de ce m-am rasturnat. am sa postez mai incolo daca nu maine pozele (azi sunt prins cu treburile de la servici)

cei de la Toyota nu mi-au zis parerea lor legata de accident ci doar ca nu cred ca acel cauciuc a explodat. cat despre cei de la asigurari si eu am fost foarte mirat cand nici macar nu i-a interesat daca a fost sau nu de la cauciuc. Ei platesc si cu asta basta. Daca tin eu mortis se pun gica contra si ramane sa platesc in continuare rate la niste fiare. Dehh.. gandire de romania.

hai ca pun si pozele acum si editez pe urma sa le explic

de la stanga la dreapta:
- drumul pana la curba
- locul de "aterizare" (apa are cam jumatate de metru)
- diferenta de nivel de la carosabil (mult mai mare decat mi s-a parut in seara accidentului)
- iesirea din curba vazuta dinspre sensul opus
- tufisurile de pe panta
- bucati de carosabil/beton de pe panta (vinovatele pentru spartul geamului de pe dreapta fata)

Edited by oki_doki, 22 January 2008 - 13:05.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate