Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...
 Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata
 Am nevoie de poze cu un curcubeu

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura
 Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici
 

PFA cu NORMA DE VENIT

- - - - -
  • Please log in to reply
1467 replies to this topic

#127
oms75

oms75

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 12
  • Înscris: 04.01.2009

View Postoms75, on May 7 2009, 12:42, said:

Buna,
in OUG 44/2008 privind desfășurarea activităților economice de către PFA
la Art. 10. -
(1) Cererea de înregistrare în registrul comerțului și de autorizare a funcționării se depune la registrul comerțului de pe lângă tribunalul din județul în care solicitantul își stabilește sediul profesional.

ceea ce inseamna ca si norma de venit se ia in considerare in functie de judetul/localitatea in care se afla sediul profesional


sper sa iti fie de folos...

cum ti-am scris si pe PM experienta proprie o sa ti-o impartasesc saptamana viitoare

am revenit cu informatii calde...

ceea ce am scris anterior nu este corect...mea culpa...

corect este asa cum a spus si TLGsoft...si anume ca te iei dupa norma de venit aferenta localitatii in care ai domiciliul...

OUG44 se referea pur si simplu la infiintarea unui PFA si nu are nici o legatura cu normele...scuze pentru neintelegere...

experienta proprie...eu...am domiciliul in Bucuresti si sediul profesional in jud.Ilfov...actele pentru infiintare s-au depus la Oficiul Registrului Comertului Ilfov de pe langa Tribunalul Bucuresti...drept urmare mi s-a dat un numar de ordine in registrul comertului de genul F23/xxx/xxxxx

astazi am fost la Adm.Fin a sectorului in care am domiciliul si am depus actele pentru luarea in evidenta, si anume:
- formularul 220 in 2 exemplare - cu unul am plecat de la ei semnat si parafat
- copie dupa certificatul de inregistrare si celelalte acte care au fost emise impreuna cu acesta (acolo scrie ca e nevoie de 2 copii dar sincer nu stiu ce mi-a oprit din toate cele care i le-am dat)
- copie dupa actele sediului profesional
- copie dupa cartea de identitate
- adeverinta de salariat in cazul in care suntem si angajati cu norma intreaga la o firma

sper sa fie cu folos si altora
o seara buna

#128
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,025
  • Înscris: 24.02.2006
mergi la administratia financiara la care esti arondat si intreaba. sunt sanse mari sa fie acceptate.

#129
madalina70

madalina70

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 04.03.2009

View Postoms75, on May 12 2009, 19:31, said:

am revenit cu informatii calde...

ceea ce am scris anterior nu este corect...mea culpa...

corect este asa cum a spus si TLGsoft...si anume ca te iei dupa norma de venit aferenta localitatii in care ai domiciliul...

OUG44 se referea pur si simplu la infiintarea unui PFA si nu are nici o legatura cu normele...scuze pentru neintelegere...

experienta proprie...eu...am domiciliul in Bucuresti si sediul profesional in jud.Ilfov...actele pentru infiintare s-au depus la Oficiul Registrului Comertului Ilfov de pe langa Tribunalul Bucuresti...drept urmare mi s-a dat un numar de ordine in registrul comertului de genul F23/xxx/xxxxx

astazi am fost la Adm.Fin a sectorului in care am domiciliul si am depus actele pentru luarea in evidenta, si anume:
- formularul 220 in 2 exemplare - cu unul am plecat de la ei semnat si parafat
- copie dupa certificatul de inregistrare si celelalte acte care au fost emise impreuna cu acesta (acolo scrie ca e nevoie de 2 copii dar sincer nu stiu ce mi-a oprit din toate cele care i le-am dat)
- copie dupa actele sediului profesional
- copie dupa cartea de identitate
- adeverinta de salariat in cazul in care suntem si angajati cu norma intreaga la o firma

sper sa fie cu folos si altora
o seara buna


nu stiu ce sa spun, nu e chiar asa cum s-a spus, ca peste tot in tara e la fel. tocmai de aceea am intrebat, pentru ca m-am interesat si unele judete calculeaza intr-un fel, altele in altul. asa ca am facut o adresa la Ministerul Finantelor, sa vedem ce raspuns primesc.

#130
ady.preda

ady.preda

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 353
  • Înscris: 11.02.2007
O mica intrebare.

Daca la PFA fac facturi personalizate am voie sa-mi pun pe ea o sigla cu un text/nume diferit de "PFA Vasile Shtutz", numele pfa-ului???

#131
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,025
  • Înscris: 24.02.2006
cred ca trebuie sa pui pe undeva pe acolo si numele pfa-ului. in definitiv, trebuie sa pui datele de identificare ale celui ce emite factura, nu?

#132
ady.preda

ady.preda

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 353
  • Înscris: 11.02.2007
da bine...in afara de astea, normal ca trebuie puse, altfel nu ar mai fi factura

#133
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,025
  • Înscris: 24.02.2006
cat timp pui si elementele specifice facturii, poti sa pui absolut orice desen vrei tu pe ea.

#134
Abu

Abu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 88
  • Înscris: 19.07.2005
Din cate am inteles eu, ptr. cine e si angajat full time impozitul de 16% platit ca si PFA se calculeaza la jumatate din norma. Este oare acest lucru valabil si la cei cu impozitarea pe profit (real)?
Merci.

#135
TLGsoft

TLGsoft

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,553
  • Înscris: 25.03.2006

View PostAbu, on May 16 2009, 08:26, said:

Din cate am inteles eu, ptr. cine e si angajat full time impozitul de 16% platit ca si PFA se calculeaza la jumatate din norma. Este oare acest lucru valabil si la cei cu impozitarea pe profit (real)?
Merci.

Nu.

#136
allyn1985

allyn1985

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 7,373
  • Înscris: 11.12.2008
Buna dimineata,

imi poate spune cineva pe scurt care e diferenta intre a fi angajat PFA la o firma de soft, versus a fi angajat normal, cu carte de munca?

Ce pot castiga, ce pot pierde? ce castiga firma angajatoare?alde dezavantaje, avantaje?

la un salariu de 3000 ron,net, de exemplu.

#137
TLGsoft

TLGsoft

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,553
  • Înscris: 25.03.2006

View Postallyn1985, on May 16 2009, 10:25, said:

Buna dimineata,

imi poate spune cineva pe scurt care e diferenta intre a fi angajat PFA la o firma de soft, versus a fi angajat normal, cu carte de munca?

Ce pot castiga, ce pot pierde? ce castiga firma angajatoare?alde dezavantaje, avantaje?

la un salariu de 3000 ron,net, de exemplu.

Pe scurt:

Avantaj: mai putini bani platiti la stat de tine si angajator.

Dezavantaj: nu esti angajat, deci nu beneficiezi de protectia oferita de Codul Muncii.

#138
allyn1985

allyn1985

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 7,373
  • Înscris: 11.12.2008

View PostTLGsoft, on May 16 2009, 10:56, said:

Pe scurt:

Avantaj: mai putini bani platiti la stat de tine si angajator.

Dezavantaj: nu esti angajat, deci nu beneficiezi de protectia oferita de Codul Muncii.


diferenta e semnificativa? ca inteleg ca e alergatura dupa chitante, facturi, una alta, care , daca esti angajat nu le mai faci, se merita stresul?

Nu imi dau seama, de ex, la 3000 ron pe care  firma mi-i da mie ca salariu net, de exemplu , cat mai da firma la stat si cat ar putea sa-mi ramana mie in buzunar ,in caz de PFA.

la asig de sanatate de stat, inteleg ca e acelasi lucru daca platesc 1 leu sau 100.000 lei, primesc acelesi servicii.

diferenta ar apare ,cred, la pensii, dar acolo ar mai fi variante:pensii private+clasica metoda de pus banii "la ciorap".

ce alta protectie imi ofea Codul Muncii? ajutor de somaj in caz de concediere?ca de sindicat nu se pune problema,unde lucrez.

Edited by allyn1985, 16 May 2009 - 10:34.


#139
TLGsoft

TLGsoft

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,553
  • Înscris: 25.03.2006

View Postallyn1985, on May 16 2009, 11:31, said:

diferenta e semnificativa? ca inteleg ca e alergatura dupa chitante, facturi, una alta, care , daca esti angajat nu le mai faci, se merita stresul?

Nu imi dau seama, de ex, la 3000 ron pe care  firma mi-i da mie ca salariu net, de exemplu , cat mai da firma la stat si cat ar putea sa-mi ramana mie in buzunar ,in caz de PFA.

la asig de sanatate de stat, inteleg ca e acelasi lucru daca platesc 1 leu sau 100.000 lei, primesc acelesi servicii.

diferenta ar apare ,cred, la pensii, dar acolo ar mai fi variante:pensii private+clasica metoda de pus banii "la ciorap".

ce alta protectie imi ofea Codul Muncii? ajutor de somaj in caz de concediere?ca de sindicat nu se pune problema,unde lucrez.

Vrei pe scurt, dar detaliat :)

Chitante, facturi.. le tiparesti. Gasesti modele pe net.

La 3000 salariu net, cheltuiala totala a angajatorului cu salariu tau este de 5500 RON. Daca iti da 5000 pe factura ( de exemplu), economiseste 500 RON. Iar tu primesti 5000, din care platesti taxele si impozitul (mai si deduci cheltuieli), si iti ramane mai mult de 3000.

Poti face pensie privata, dar pensia de stat tot o platesti. Poti insa stabili tu cuantumul.

Ca salariat ai zilele oficiale libere, concedii, nu te poate da afara asa usor, este obligat sa iti dea preaviz... etc. Sa ai grija sa le incluzi in contract.

#140
Abu

Abu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 88
  • Înscris: 19.07.2005
Ce se intampla daca depasesti pragul celor 35.000EUR/an si tu esti incadrat ca PFA cu impozit la norma fixa? Te trece automat la impozitarea pe venit real, pe langa inregistrarea ca platitor de TVA sau cum?

#141
madalina70

madalina70

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 04.03.2009

View PostVuck, on Sep 2 2008, 22:01, said:

Am adreseat urmatoarea intrebare, prin email, la ANAF (mentionez ca nu am inca PFA ci doar doream sa-mi fac si in sensul acesta doream sa stiu ce cod CAEN sa-mi aleg):

Întrebarea: Care sunt codurile CAEN 2008 care, conform Ordinul ministrului finanțelor publice   Nr. 1847 din 22.12.2003 privind stabilirea Nomenclatorului activităților independente  pentru care venitul net se poate determina pe baza normelor anuale de venit  se incadreaza la punctul 104 (Servicii de Informatica) ?

Am primit urmatorul raspuns:

Urmare e-mail-ului dv., inregistrat sub nr. xxxxx/xx.08.2008, precum si a sesizarilor primite atat de la contribuabili, cat si de la organele fiscale teritoriale, referitor la neconcordantele existente intre codurile cupinse in Nomenclatorul activitatilor independente pentru care venitul net se poate determina pe baza normelor anuale de venit si cele cuprinse in Clasificarea activitatilor din economia nationala - CAEN, aprobata prin Ordinul Institutului National de Statistica nr. 337/2007, directia de specialitate din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala va actualiza Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1847/2003, dupa primirea de la organele fiscale teritoriale a propunerilor privind activitatile care se impun pe baza normelor de venit, in functie de specificul local.
Avand in vedere cele de mai sus, pana la actualizarea ordinului ministrului finantelor publice nr. 1847/2003, activitatea incadrata in Servicii de informatica, pentru care sunteti autorizat, va fi impusa in sistem real.

Cu stima,

Suzana C**** - Director adjunct
Intocmit: Dana C***** - consilier superior
Directia de indrumare si asistenta a contribuabililor

Buna ziua!
Nu-mi poti trimite adresa respectiva, scanata, la adresa [email protected]? Multumesc!

#142
3oaie

3oaie

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 300
  • Înscris: 16.12.2008
In declaratia (privind venitul estimat) 220 apare o sectiune "Date de identificare a reprezentantului fiscal". Acesta sunt tot eu? Sau nu trec pe nimeni?

#143
realn

realn

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 03.07.2009
Va rog frumos, ajutati-ma, ca nu mai inteleg nimic.

Care sunt obligatiile in ce priveste impozite/TVA in urmatorul caz:
CAZ 1)
1) PFA cu norma de venit
2) Neplatitoare de TVA
3) Venituri mai mari de 35 kE
4) Totalitatea veniturilor a fost realizata din exporturi de servicii in state ne-membre UE

Am inteles ca in cazul urmator:
CAZ 2)
1) PFA cu norma de venit
2) Neplatitoare de TVA
3) Venituri mai mari de 35 kE
4) Totalitatea veniturilor a fost realizata din exporturi de servicii in state membre UE

se platesteTVA. Impozitarea cum se face in cazul asta: tot pe norma, sau pe venit? Daca se modifica impozitarea de la noram la venit, cum vine asta:
1) PFA cu norma de venit, insa cu impozit pe venit/profit?
2) NEPLATITOARE de TVA, insa se plateste TVA?

Va rog frumos sa ma ajutati in toata harababura asta nemaipomenita.
Mii de multumiri!!

Edited by realn, 03 July 2009 - 16:23.


#144
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,025
  • Înscris: 24.02.2006
eu stiu ca atunci cand veniturile depasesc 35k, trebuie sa te declari platitor de tva, indiferent de sursa banilor (din tari membre UE sau nu).

impozitarea ar trebui sa ramana pe venit, dar atunci cand facturezi trebuei sa incluzi in factura si tva-ul. trebuie, evident, sa tii si ceva contabilitate, daca vrei sa recuperezi o parte din TVA-ul platit (cheltuielile nu se deduc, intrucat esti la norma, dar tva-ul platit cu ocazia acestor cheltuieli ar trebui sa-l poti recupera).

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate