Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Scara lemn pe vanguri

Ce telefon sa-mi iau?

Cum circula banii intr-o economie...
 ortoped foisor contact-ruptura LIA

Gingia creste peste masea

Comutatoare si RCCB 18 mm

Despre setarile OBS Studio !
 Cum reacționezi ca tata cand...

Camera auto Zenfox T3 DUO

Identificare Jante

Amintiri din viitor: Blondele, te...
 Smart mobile keeps stopping/ smar...

Culoar de zbor Aeroportul Brasov ...

Intrebare program spion telefon a...

W10 busit
 

Structura perete exterior

- - - - -
  • Please log in to reply
116 replies to this topic

#73
haplea82

haplea82

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,577
  • Înscris: 21.02.2007
eu am facut-o acum 2 ani(toamna 2006) si manopera la mp oscila undeva la 15-25 ron!la mine a fost 22 ron si a cuprins:verificarea tencuielii vechi(sa nu sune,nu au fost probleme,dar daca ar fi gasit locuri ciudate urma sa decoperteze zona si sa refaca tencuiala),amorsare perete,lipire placi cu adeziv,dibluire,slefuire placi,gletuire cu incorporare de plasa sistem,amorsare,tencuiala decorativa!stiu ca daca nu foloseai tencuiala decorativa si finisajul se facea in lavabila pretul scadea undeva la 15-20 ron!deci cred ca acum 30 ron nu e mult dar s-ar putea sa gasesti mai ieftini deoarece au aparut multe echipe care se ocupa cu asa ceva!negociaza cu mai multi,toti iti vin acasa si-ti iau masurile si-ti fac calculul!atentie sa aiba schele ca altfel va trebui sa dai multi bani pt acestea(in principiu daca folosesti tencuiala ai nevoie de schela minim cit un zid al casei pt ca aceasta se aplica rapid dintr-o bucata si nu prea poti sa tot plimbi schela ca se vad urmele de imbinare intre fisii!!in orice caz negociaza, dar mai importanta decit o scadere cu 10% a pretului este sa gasesti o echipa cu experienta  care sa realizeze lucrarea corect!in cazul in care te vei uita doar la pret si vei gasi o echipa de amatori s-ar putea sa iesi mult mai scump la final!ca sa ai idee ce sa ceri meseriasilor in timpul executiei arunca un ochi aici :http://www.termosistem.ro/home.php!despre mod de calcul grosime polistiren necesar vezi aici:http://www.termoizolare.ro/energypass/  nu am nici o legatura cu vreuna din firme si nici nu lucrez in domeniu!daca o sa mergi la o firma care executa lucrari de termoizolatie,sau chiar la o firma distributie materiale de constructii o sa-ti recomande sa folosesti toate componentele termosistemuli de la acelasi producator pe motiv de buna compatibilitate si inclin sa le dau dreptate!bafta

#74
homeless

homeless

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 26
  • Înscris: 29.11.2006
Ce parere aveti de vata minerala pentru izolatie exterioara? Sa fie un sistem mai bun decat cel bazat pe polistiren?...

#75
DDuras

DDuras

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,528
  • Înscris: 23.11.2006

View Posthaplea82, on Jan 22 2008, 00:05, said:

pt peretii tai poti folosi si grosime da 10 cm dar cel mai bine de la 14 in sus(vezi indicatii pe www.baumit .ro

La 10 grosime punctul de inghet cade deja in masa polistirenului, astfel ca nu vad rostul in a pune polistiren mai gros de atat.

Stie cineva preturi actuale la placare polistiren? si eu sunt interesat.

Edited by DDuras, 27 January 2008 - 16:59.


#76
haplea82

haplea82

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,577
  • Înscris: 21.02.2007

View PostDDuras, on Jan 27 2008, 16:56, said:

La 10 grosime punctul de inghet cade deja in masa polistirenului, astfel ca nu vad rostul in a pune polistiren mai gros de atat.

Stie cineva preturi actuale la placare polistiren? si eu sunt interesat.
problema este de pierdere de caldura prin pereti si nu unde pica pct de inghet!vezi recomandarea:http://www.termoizolare.ro/energypass/vas.php

#77
ferox

ferox

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 221
  • Înscris: 06.02.2007
Ieri am gasit pe site-ul de la wiennerberger .at lista de preturi pentru caramida care o cautam de mult doar nu stiu daca acest pret este chiar cel care s-ar practica la depozitele de materiale de constructii. Voi ce parere aveti?
E vorba de modelul 50 T.i Plan din lista de pret atasata.

Va trebui sa-mi fac si un calcul de cost fata de alte tipuri de pereti, sa vad diferenta de pret, rentabilitatea iar este un punct de vedere.
Avind casa bine izolata nu mai e nevoie de prea multa energie la incalzire deci costuri mai scazute la intretinere.
Amortizarea optima ar fi la 10 ani dar daca vor creste preturile energiei aceasta se va reduce.

varianta Porotherm 50 T.i Plan ar costa
143.8euro/mp de zid + manopera zidire + tencuiala interior - exterior
coeficient de transfer termic 0.14W/mpK

pentru acelasi coeficient m-ar interesa si pentru alte variante cum ar fi BCA, caramida, lemn

Attached Files



#78
cipaul

cipaul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,250
  • Înscris: 15.10.2006

View Postferox, on Feb 14 2008, 17:41, said:

pentru acelasi coeficient m-ar interesa si pentru alte variante cum ar fi BCA, caramida, lemn

Cel mai ieftin iesi pe structura usoara de lemn pt. o casa pasiva  :thumbup:

Edited by cipaul, 14 February 2008 - 21:09.


#79
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005
Desi in principiu cu cat mai multa izolatie cu atat mai bine, peste o anumita limita adaugarea de izolatie nu mai merita.
De exemplu o casa cu suprafata exterioara de 400m2 (pereti + acoperis + sol) si un coeficient mediu de transfer de 0.30W / m2 K,  la o diferenta de 25 de grade intre interior si exterior (intre 0 si -5 grade e temp. medie a unei luni de iarna la campie) va pierde prin pereti 3 kwatt.  Aceasi casa cu perete de doua ori mai multa izolatie - de ex. 0.15W/m2-K va pierde doar 1500 de watt la aceasi temperatura.
Castigul lunar al acestei variante ar fi de 1.5 kwatt x 24 ore x 30 zile = 840 kwh. Sau castig de 250 RON lunar daca se incalzeste electric si o scadere mult mai  mica (in jur sau poate sub 100-150 RON) daca se incalzeste cu gaze sau lemne.  Calculul ce vrea sa-l faca fiecare este cat costa surplusul de izolatie si in cat timp se amortizeaza. Lucru greu de estimat caci depinde de tipul de incalzire si de viitoarea crestere a preturilor la combustibili.

De la un punct pierderile prin pereti devin semnificativ mai mici decat cele prin circulatia aerului si prin ferestre si practic nu se mai merita investit in izolarea peretelui/tavanului ci in altceva - poate geamuri/tamplarie mai performante, sau o arhitectura care sa valorifice caldura  soarelui, sau o centrala capabila sa arda rumegus in mod eficient. Sau un sistem de ventilare cu recuperare de caldura care nu-i nevoie sa fie prea puternic si sofisticat daca peretele e dintr-un material capabil sa respire (adica sa niveleze excesele de umezeala)

#80
CRG

CRG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,437
  • Înscris: 30.08.2005
cand comanzi izolare buna si termopane la felul principal, automat tre' sa ceri si "HRV" la desert ;)

O sa ne trezim noi romanii peste 5-10 anisori asa...

#81
cipaul

cipaul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,250
  • Înscris: 15.10.2006
[quote name='blimpyway' date='Feb 15 2008, 01:56' post='4087937']
Desi in principiu cu cat mai multa izolatie cu atat mai bine, peste o anumita limita adaugarea de izolatie nu mai merita.

Sunt perfect de acord.
Altfel uni poate ca ar pune polistiren de 1 metru grosime ca e "mai bine" asa.

#82
ferox

ferox

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 221
  • Înscris: 06.02.2007
Eu nu vreau cit mai multa, doar sa am un coef de 0.14W/m2K si asta nu o pot realiza numai cu materiale bune izolatoare
pentru asta am caramida de 50ti 143euro/mp
sau zid normal de caramida de 25-30 cu izolatie de 20cm polistiren sau vata bazaltica, asta mi s-a parut mult mai ieftin
26euro/mp caramida + 32euro/mp polistirenul (baumitcare zice ca are proprietati ca si peretele la vapori) sau vata bazaltica la care se mai adauga cadrele pentru fixare

In modul asta pot folosi un sistem de incalzire, racire cu pompa de caldura 1.5kW(7.5kW putere termica), ACM 250Litri si ventilatie cu posibilitate de racordare usoara la panouri solare adica totul intr-un singur aparat
Pret aprox. aparat ce am vazut eu pe net este de 8500euro cu toate taxele incluse, dar mai astept si confirmarea de la o firma de instalatii din zona sa am si serviceul asigurat (nu ca as avea nevoie de asa ceva, doar ca si garantie).

Legat de tipul zidului caremida sau bca mai caut avantaje si dezavantaje si cum se pot elimina dezavantajele.

Attached Files



#83
CRG

CRG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,437
  • Înscris: 30.08.2005
foarte util manualul la modul general vorbind, daca vrei sa te apuci de un sistem de ventilatie ;)

#84
cipaul

cipaul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,250
  • Înscris: 15.10.2006

View Postferox, on Feb 18 2008, 12:21, said:

Eu nu vreau cit mai multa, doar sa am un coef de 0.14W/m2K si asta nu o pot realiza numai cu materiale bune izolatoare
pentru asta am caramida de 50ti 143euro/mp
sau zid normal de caramida de 25-30 cu izolatie de 20cm polistiren sau vata bazaltica, asta mi s-a parut mult mai ieftin
26euro/mp caramida + 32euro/mp polistirenul (baumitcare zice ca are proprietati ca si peretele la vapori) sau vata bazaltica la care se mai adauga cadrele pentru fixare

Legat de tipul zidului caremida sau bca mai caut avantaje si dezavantaje si cum se pot elimina dezavantajele.

Zidul de caramida de 30 cm + polistiren de 20 cm expandat (normal) daca asigura un coef. de 0.16W/m2K e bine, mai repede cred ca ajungi pe la 0.18 pt. ca mai ai si stalpi de rezistenta, plansee din beton.
In schimb cu BCA poate cobori sub 0.14.

Ideea e ca tu nu obti o casa pasiva, mai e ceva pana acolo.
Sistemul de incalzire-climatizare propus cred ca e exagerat de scump.

Despre ventilatia cu recuperare de caldura eu cred ca este destul de ineficienta din punct de vedere al economiei realizate, daca faci o casa pasiva poate sa merite altfel nu.
Din prospectul pe care l-ai prezentat reiese un consum de 35 kW/mp (la o casa cam ce zici tu) pt. aport de aer proaspat care mie mi se pare mult, mult exagerat.
Ce zici, refaci tu calculul asta? Ca mie nu imi iese deloc asa ceva.

#85
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005
diferenta dintre 0,14 si 0,2 watt /m2-K inseamna mai putin de 1000 kwh caldura economisiti pe an la o suprafata de perete exterior de 250 metri patrati

Edited by blimpyway, 21 February 2008 - 19:42.


#86
ferox

ferox

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 221
  • Înscris: 06.02.2007
cipaul n-am inteles ce e 35kw/mp.
sincer eu vreau sa fac o casa pasiva dar nu cu orice pret
ma neglijeaza pretul caramidei alese de la porotherm este astronomic, dar inca nu il am pe cel de la depozit care chiar vinde produsul din stoc
daca gasesc alta metoda mai ieftina e ok
nu ma uit neaparat la amortizarea investitiilor dar este si el un punct de vedere, mai mult ma uit sa am bani destui pentru constructie si cu toate documentatiile care le-am gasit deja imi pot face o idee ce se merita si ce nu

daca vrei casa pasiva => felu 1 geamuri 3kr si felul 2 sistem de ventilatie

Sistemul de ventilatie in acest caz are si rolul de a incalzi si raci casa dar pentru asta trebuie sa ai un necesar de caldura mai mic de 10W/mp. dar toate aceste informatii se gasesc si in manualul postat de mine.

Va intreb eu pe voi cam cit costa un sistem de incalzire pentru o casa de 143mp supr utila cu sistemele clasice apoi va spun eu cit costa tot sistemul all in one, nu mai ai batai de cap cu circuitele de apa, calorifere, incalzire in pardoseala.

si sa vedem si confortul la sistemele clasice dimineata cind intra cineva in camera se sufoca, cu ventilatia pornita asta nu se intimpla, nici geamul nu mai trebuie sa-l deschizi si sa te gindesti tot timpul cind sa-l inchizi.

totul trebuie zavut un ansamlu intreg nu ca si piese componente. eu am visat de mult sa-mi construiesc o casa si acum ca am posibilitatea vreau sa fac ceva bun si confortabil.

#87
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005
Pai daca in primul rand o izolezi foarte bine si apoi e si din caramida, eu zic ca nu mai ai nevoie de pompa de caldura si ventilatie cu recuperare. Cel putin nu neaparat din primul an. Un an-doi n-o sa te cocoseze consumul, dupa aia poti sa socotesti cu niste date mai concrete ce merita si ce nu.
Tevi de aerisire (care sa extraga aerul) din fiecare camera nu pot fi foarte scumpe si se merita oricum, chiar daca n-ai HRV.

Caramida + tencuiala si zugraveala care absorb vaporii pot diminua cresterile bruste de umezeala deci si necesarul de aerisire (= pierderi prin aerisire) se reduce la mai putin de jumate.

Incalzire prin podea se merita oricum, fie ca ai centrala pe gaze, fie ca ai pompa de caldura. Daca mai tarziu te hotarasti ca pe langa centrala pe gaze sa pui o pompa de caldura nu pierzi decat banii bagati in centrala. O buna parte ii recuperezi din faptul ca poti folosi o pompa mai mica, ce nu mai trebuie sa faca fata la perioadele de geruri extreme - iar centrala pe gaze iti ramane ca back-up pentru cand e gerul foarte mare sau pica curentul.

#88
cipaul

cipaul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,250
  • Înscris: 15.10.2006

View Postferox, on Feb 21 2008, 20:40, said:

cipaul n-am inteles ce e 35kw/mp.
sincer eu vreau sa fac o casa pasiva dar nu cu orice pret

si sa vedem si confortul la sistemele clasice dimineata cind intra cineva in camera se sufoca, cu ventilatia pornita asta nu se intimpla, nici geamul nu mai trebuie sa-l deschizi si sa te gindesti tot timpul cind sa-l inchizi.

totul trebuie vazut un ansamlu intreg nu ca si piese componente. eu am visat de mult sa-mi construiesc o casa si acum ca am posibilitatea vreau sa fac ceva bun si confortabil.

  Pot sa-ti spun pararea mea despre case. Eu am locuit mai mult de 30 de ani in mai multe case si alti catva ani in apartamente.
  Sunt si eu de parere ca confotul este cel mai important. Dar factori de confort sunt multi, temperatura este doar unul.
   Enumar ce imi aduc aminte:
- zgomotul atat din afara cat si intre incaperi poate fi foarte deranjant, mai ales noaptea. La aerisirea centralizata sigur nu o sa fi satisfacut.
- lumina solara suficienta, altfel poti ajunge si in depresie. Culorile in care sunt zugravite camerele: in dormitoare se prefera culori reci pt. a te putea odihni. Acuma vezi tot felul de idei cu culori vii, amestecate asa ca  nu e de mirare ca sunt tot mai multi oameni stresati, agitati si depresivi.
- confortul termic. Aici e o problema la casele f. bine izolate si masive adica, daca preferi sa dormi la o temperatura mai scazuta de ex. 16 grade nu o sa poti pt. ca casa nu se va raci cu mai mult de 1 grad in timpul unei nopti (ce faci atunci: deschizi toate geamurile si tot nu se raceste decat la 18...19 grd.). Cam la fel patesti vara, noaptea se racesce f. greu casa. Un avantaj net au casele pe structura usoara care au inertie termica de cateva ori mai mica, adica poti face mult mai usor schimbarea  temperaturi pe durata unei zile.
- calitatea aerului. Conteaza sa nu ai umiditate excesiva, praf, mirosuri din afara, insecte, bineinteles destul oxigen.
Mai este si confortul vecinilor sau nu e.

Totusi vrei o casa pasiva sau nu?
Din conditia aia cu pereti pe care ai spus-o, nu mai e vorba de casa pasiva unde pereti trebuie sa aiba 0.10...0.12kW/mpK.
Am dedus deci ca vorbim de o casa energoeconomica unde sistemul de ventilatie cu recuperare de caldura nu mai este necesar. Am gresit?

#89
ferox

ferox

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 221
  • Înscris: 06.02.2007

View Postcipaul, on Feb 22 2008, 09:53, said:

Din conditia aia cu pereti pe care ai spus-o, nu mai e vorba de casa pasiva unde pereti trebuie sa aiba 0.10...0.12kW/mpK.
aici nu trebuia sa pui kW ci numai W e mare diferenta

si o casa energo economica nu are coeficientul de transfer termic asa de mic, asta pot sa o fac cu o caramida de 38 si polistiren de 8cm ceea ce e putin pentru tema mea

Sistemul de ventilatie se poate programa pentru debite diferite in functie de orele zilei, ex noaptea e pe minim asta ar insemna ca si zgomotul este cel mai mic, inca nu stiu exact dar e foarte mic, mult mai mic decit la un aparat de aer conditionat.

#90
cipaul

cipaul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,250
  • Înscris: 15.10.2006

View Postferox, on Feb 22 2008, 10:49, said:

aici nu trebuia sa pui kW ci numai W e mare diferenta

si o casa energo economica nu are coeficientul de transfer termic asa de mic, asta pot sa o fac cu o caramida de 38 si polistiren de 8cm ceea ce e putin pentru tema mea

Sistemul de ventilatie se poate programa pentru debite diferite in functie de orele zilei, ex noaptea e pe minim asta ar insemna ca si zgomotul este cel mai mic, inca nu stiu exact dar e foarte mic, mult mai mic decit la un aparat de aer conditionat.

Da, eroare, mi-a cazut degetul si pe K, coef. e 0.10...0.12W/mpK bineinteles. Deja daca il depasesti nu mai e casa pasiva, pt. ea trebuie sa indeplinesti toate conditiile.

Zgomotul poate fi mai mic dar noaptea cand e liniste se aude din pacate. Dupa ce incep sa "huruie" ventilatoarele (se pare ca deja dupa cateva luni incep primele) e chiar neplacut.

Pompa ta de caldura de ce tip e?
Am banuit ca vrei eventual sa faci si incalzirea tot cu aer, ceea ce implica debite mult mai mari.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate