Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Recomandare caști open earbu...

Lanterna in 3 trepte

Husa saltea temperatura spalare
 Viteza scazuta extern digi Fiberl...

Recomandare placa de baza, proces...

Unde pot gasi informații despre u...

Mac Shortcuts
 Dureri de cap dupa ceas

Transport alternativ - de ce doar...

Izolatie fonica dormitor apartament

Stalp de lemn inclinat la terasa.
 Greseala? Nivel zgomot unitate in...

Inlocuire sim Telekom cu sim Oran...

Intrebare dauna RCA

Cea mai avantajoasa banca/servici...
 

Structura perete exterior

- - - - -
  • Please log in to reply
116 replies to this topic

#55
haplea82

haplea82

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,577
  • Înscris: 21.02.2007

View Postcipaul, on Jan 19 2008, 14:25, said:

Deci ai consumat cca. 450 mc de gaz pe luna decembrie la 121 m2?
Sau ai alt tarif la gaze?
vezi ca de 121m2 este amprenta la sol si ca ,casa are parter +etaj ,asta insemnind modo-grosso 242 m2!deci 242 mp suprafata construita incalzita!centrala este de 32 kw centrala tiraj fortat,cumparatea in 2001 cind am facut instalatia termica dar pusa in functiune in 1004

Edited by haplea82, 19 January 2008 - 14:30.


#56
cipaul

cipaul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,250
  • Înscris: 15.10.2006

View Posthaplea82, on Jan 19 2008, 14:29, said:

vezi ca de 121m2 este amprenta la sol si ca ,casa are parter +etaj ,asta insemnind modo-grosso 242 m2!deci 242 mp suprafata construita incalzita!centrala este de 32 kw centrala tiraj fortat,cumparatea in 2001 cind am facut instalatia termica dar pusa in functiune in 1004

Atunci e si mai bine pt. tine bineinteles iar cei de la gaz cam fac asa: :cursing:

#57
haplea82

haplea82

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,577
  • Înscris: 21.02.2007
sa continui cu laudele!inaltimea camerelor parter 2,75m etaj2,80m!la parter izolatia fata de pamint este formata dinmargaritar circa 20 cm, folie polietilena,polistiren espandat(cum este cel de fatada,nu stiu ce densitate pt ca atunci cind l-am montat eu nu avea nimeni habar ca sint mai multe tipuri si la ce se folosesc!tin minte ca fusese adus ca si monstra la o firma de materiale de constructie si patronul ma intreba ce fac cu el sa spuna si el la alti clienti)de 5 cm,sapa de 5cm beton,scindura brad 2,5cm parchet 2,3 cm de fag fiert!temelia polistire extrudat de 5 cm,tencuiala de temelie baumit!pe cei de la distrigas ii doare undeva de cit consum eu!pe mine ma durea sufletul in iarna 2005-2006 ca plateam si cite ~13 milioane lei pe luna(asta a fost max) si cind au fost gerurile alea mari(aici au fost -22 c )in casa temp nu depasea 17 c in conditiile in care centrala mergea tot timpul!

#58
haplea82

haplea82

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,577
  • Înscris: 21.02.2007
mi-a luat ceva timp ca nu aveam baterii!deci din masuratori facute cu un termometru cu laser pentru aceasi temp zid 22,5c (doua camere diferite)un geam de 6mmbronze-16mmdistanter-4mm low-e temp pe fata interioara indicata este17,5 c pt alta camera de data asta usa  6mm bronze-22 mm distanter-4mm low-e 18,8 c!deci temp mai mare pe termopanul care are distanter de 22 mm deci izoleaza mai bine!ramine sa mai fac alte teste

#59
haplea82

haplea82

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,577
  • Înscris: 21.02.2007

View Postcipaul, on Jan 18 2008, 15:10, said:

Prima data sa vorbim clar: o casa are sa zicem nevoie de 30 de mp de ferestre.
Dupa care vine orientarea lor: din cei 30 de mp e bine sa pui majoritatea spre Sud,
iar spre Nord si Vest la limita necesarului de lumina adica cat mai mici. Apropo cele mai
pacatoase ferestre pt. incalzirea casei vara sunt cele dinspre Vest.
Ferestrele dinspre Sud se umbresc vara bineinteles preferabil cu acoperisul casei, balcoane
(asa e la mine si vara nu prea ating razele solare ferestrele) sau cu ce ati zis voi.

Uite am cautat un pic despre energie care o preiau geamurile iarna si ce am gasit este in mare asta:
1 mp de geam vertical preia pe luna intre 30...40 KW in luna Ianuarie si pierde cca. 20 KW la un geam cu 2 foi LOW-E si doar 14KW la geamul cu 3 foi de sticla. Numarul de ore cu soare este in medie:
77 la Bucuresti si 85 la Cluj. Calculele sunt facute asa mai in mare rapid, dar cam asta mi-a
reiesit si mie din diferentele de consum la casa paritilor: in zilele insorite consumam mai putin cu
20...40KW (geamuri de cca. 15mp spre SUD) fata de zilele noroase plus diferentele de temp. din camerele dinspre Sud fata de cea din Nord unde este amplasat termostatul.
Daca poti gasi tu alte date le astept cu nerabdare, dar nu pareri.

Problema la o casa f. bine izolata cum vrea Ferox este ca prin geamuri se poate pierde cam jumatate din toata energia consumata de casa.
Adica in cazul asta daca ai pune 20 mp. de geamuri spre Sud ai face o economie de cca. 60...70% din
consumul  din luna Ianuarie si te poti apropia rapid de o casa pasiva.
calculele nu sint deloc corecte!nu tii cont de pierderile prin reflexie si transformare in caldura pe cele 2 fete de sticla!nu tii cont de faptul ca soarele fata de punctul cardinal sud are o pozitie relativa,deci 1 mp  fereastra  reprezinta o suprafata variabila intre 0 si 0,5 mp in functie de ora!nu tii cont de factorul de transmisie al sticlei ordinare care dupa cum este trecut acolo (in link_ul tau)este de circa 0,8,in conditii normale),nu tii cont ca circa 42 %din radiatia solara este reprezentata de lumina vizibila din  care care mare parte nu are aport termic,nu tii cont ca 3% din radiatia solara ajunsa pe pamint este compusa din uv care nu penetreaza sticla ,nu ti cont de dimensiunile de rama in conditii reale care au un coeficient termic mai mic decit cel al sticlei termopan,ai calculat cu o diferenta de temp in medie de 20 c interior exterior care care dupa mine este o dif foarte mica(a avea casa cu aport energetic solar nu inseamna a muri de frig),in link- tau la un moment dat este precizat ca o incidenta a radiatiei solare peste 45 grade pierderile de caldura datorita reflexiei cresc simtitor deci pierderile in primul strat de sticla sint de ~15% plus reflexia care este variabila cu unghiul de incidenta care in l-am luat de 30 grade deci pe sticla cade la 60 grade ,deci pierderi din cauza reflexiei mari!in materialul tau se vorbeste de randamente de conversie a energiei ce ajunge intr-un final la captator intre 85-98% asta cind caesta este special construit si vopsit cu vopseluri speciale nerflexive!crede-ma ca podeaua ta nu are aceleasi proprietati pt ca altfel ai vedea-o neagra!nu pot sa fac un calcul energetic precis din lipsa unor date(cit timp bate soarele pe o ferastra si care este graficul suprafetei vazute de acesta)dar la o prima vedere pare ca prin fereastra respectiva se pierde mai multa energie decit intra prin aport solar!in plus lunile noembrie si decembrie stau mult mai prost ca si ore de soare,iar tu ai luat direct cazul clujului care pe timp de iarna sta mult mai bine decit constanta la ore de soare

#60
cipaul

cipaul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,250
  • Înscris: 15.10.2006

View Posthaplea82, on Jan 19 2008, 19:31, said:

l-am luat de 30 grade deci pe sticla cade la 60 grade ,deci pierderi din cauza reflexiei mari!in materialul tau se vorbeste de randamente de conversie a energiei ce ajunge intr-un final la captator intre 85-98% asta cind caesta este special construit si vopsit cu vopseluri speciale nerflexive!crede-ma ca podeaua ta nu are aceleasi proprietati pt ca altfel ai vedea-o neagra!nu pot sa fac un calcul energetic precis din lipsa unor date(cit timp bate soarele pe o ferastra si care este graficul suprafetei vazute de acesta)dar la o prima vedere pare ca prin fereastra respectiva se pierde mai multa energie decit intra prin aport solar!in plus lunile noembrie si decembrie stau mult mai prost ca si ore de soare,iar tu ai luat direct cazul clujului care pe timp de iarna sta mult mai bine decit constanta la ore de soare

Ai acolo niste tabele care mai apar si in alte publicati.
Acele tabele sunt pt. a fi folosite si apare si energia radiatiei si numarul de ore insorite.
Intradevar in decembrie acum am observat ca e mai nasol un pic dar tine cont ca unghiul de incidenta al razelor soarelui este de 19grd si 18' la solstitiu de iarna si de 66 grd 12' la solst. de vara.
Deci in ianuarie este undeva in medie la 25 grade si atunci suprafata o inmultesti cu 2.14 nu cu 1.73!.
Oricum daca sunt mai atent se pare ca am subestimat puterea soarelui.
Temperatura medie Buc. in ianuarie : - 3 grd.
Fa niste calcule si mai discutam.
Despre castigurile energiei solare in celelalte luni nu mai discutam ca e clar ca se dubleaza cel putin in martie si aprilie.

#61
haplea82

haplea82

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,577
  • Înscris: 21.02.2007
citeste mai atent articolul repectiv,tine cont de ce ti-am precizat si eu,oricum este greu de facut un bilant energetic!in plus marea problema:cum zilele atea sint insorite poti sa masori cit timp este vizibila o fereastra sudica adica datorita cladirii si pozitiei soarelui cit timp are aport energetic daca distribui orele de soare aferente lunii respective in mod liniar unei zi lumina!vezi care este componenta luminii si tine cont de radiatia difuza  de care ai parte in orice zi dar nu te prea incalzeste!citeste suplimentar si [url="http://cartiere.ro/1...-pentru-cladiri "]  pacat ca nu apar si graficele!cert ai obtine randamente mult mai mari cu panouri solare care sa ajute instalatia de incalzire ,desi si asa nu stiu  daca ar avea eficienta economica!nu inteleg de unde ai gasit chestia cu 2,14 la suprafata

Edited by haplea82, 21 January 2008 - 11:33.


#62
cipaul

cipaul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,250
  • Înscris: 15.10.2006

View Posthaplea82, on Jan 21 2008, 11:21, said:

citeste mai atent articolul repectiv,tine cont de ce ti-am precizat si eu,oricum este greu de facut un bilant energetic!in plus marea problema:cum zilele atea sint insorite poti sa masori cit timp este vizibila o fereastra sudica adica datorita cladirii si pozitiei soarelui cit timp are aport energetic daca distribui orele de soare aferente lunii respective in mod liniar unei zi lumina!vezi care este componenta luminii si tine cont de radiatia difuza  de care ai parte in orice zi dar nu te prea incalzeste!citeste suplimentar si [url="http://cartiere.ro/1...-pentru-cladiri "]  pacat ca nu apar si graficele!cert ai obtine randamente mult mai mari cu panouri solare care sa ajute instalatia de incalzire ,desi si asa nu stiu  daca ar avea eficienta economica!nu inteleg de unde ai gasit chestia cu 2,14 la suprafata

2.14 e de la unghiul de incidenta de 25 grd. daca e sa fim mai exacti.
Asta e unghiul si pt. reflexie nu altul.
Din linkul tau reiese clar exprimarea: "Cladiri cu castig maxim" asa ca ce mai discutam ca e clar.
Asta rezulta din practica de ex. a caselor pasive.
Daca vrei sa estimezi castigul solar al geamurilor tale fa niste masuratori ale consumului in gaz in fc. de temp. ext. identica noros/senin si statistic va reiesi exact surplusul dat in plus soare in zilele senine.
Adica exact diferentele din tabel de energie radianta cand e senin sau noros.
Eu am facut asta pe parcursul mai multor ani si rezultate sunt f. apropiate de calculele teoretice.
Tu cum iti explici dublarea consumului tau de gaz fata de anul trecut? Temp. medie pe decembrie a fost mai mica cu doar 4 grade ca in dec. 2006.
Nu ai cumva geamuri multe spre Sud?
Bineinteles ca mai castigi si prin pereti ceva.
Raman la parerea ca un geam vertical este mai eficient ca un panou solar  inclinat  la 20-30 grd. dar doar iarna.

#63
haplea82

haplea82

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,577
  • Înscris: 21.02.2007

View Postcipaul, on Jan 21 2008, 12:45, said:

2.14 e de la unghiul de incidenta de 25 grd. daca e sa fim mai exacti.
Asta e unghiul si pt. reflexie nu altul.
Din linkul tau reiese clar exprimarea: "Cladiri cu castig maxim" asa ca ce mai discutam ca e clar.
Asta rezulta din practica de ex. a caselor pasive.
Daca vrei sa estimezi castigul solar al geamurilor tale fa niste masuratori ale consumului in gaz in fc. de temp. ext. identica noros/senin si statistic va reiesi exact surplusul dat in plus soare in zilele senine.
Adica exact diferentele din tabel de energie radianta cand e senin sau noros.
Eu am facut asta pe parcursul mai multor ani si rezultate sunt f. apropiate de calculele teoretice.
Tu cum iti explici dublarea consumului tau de gaz fata de anul trecut? Temp. medie pe decembrie a fost mai mica cu doar 4 grade ca in dec. 2006.
Nu ai cumva geamuri multe spre Sud?
Bineinteles ca mai castigi si prin pereti ceva.
Raman la parerea ca un geam vertical este mai eficient ca un panou solar  inclinat  la 20-30 grd. dar doar iarna.
pai normal ca in zilele insorite consumi mai putin pt ca pierderile totale ale cladirii sint mult mai mici,ca sa nu vorbim de pierderile doar prin sticlas!in plus este adevarat ca apare aport de energie  de la radiatia solara! dec i daca este cald afatra pierzi mai putin deci  instalatia de incalzire utilizata mai putin din cauza asta vara este cald in casa !ma faci sa rid ,anul trecut aici in decembrie au fost temp de 21 c anul asta nu am vazut mai mare de 3-4 celsius ,de aici dublarea facturii si nu de la soarele care imi intra pe geam!anul trecut in ianuarie au fost nenumarate zile cind tineam centrala inchisa si geamurile deschise ,iar eu umblam la tricou la 12 ziua afara! tot nu am inteles ce reprezinta 2,14 si care este legatura lui cu  unghiul da 25 grade!repet citeste mai atent articolele ,pt ca nu ai date suficiente sa calculezi un aport energetic,ca sa nu mai vorbim de bilant energetic!in cea ce priveste panourile solare da-mi voie sa ma indoiesc ca au un randament mai mic decit o simpla ferastra!in plus nu este posibil ca unghiul de incidenta fata de orizontala sa fie identic cu cel de pe verticala decit cind acesta este de 45

Edited by haplea82, 21 January 2008 - 14:33.


#64
cipaul

cipaul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,250
  • Înscris: 15.10.2006
[quote name='haplea82' date='Jan 21 2008, 14:31' post='3953227']
pai normal ca in zilele insorite consumi mai putin pt ca pierderile totale ale cladirii sint mult mai mici,ca sa nu vorbim de pierderile doar prin sticlas!in plus este adevarat ca apare aport de energie  de la radiatia solara! dec i daca este cald afatra pierzi mai putin deci  instalatia de incalzire utilizata mai putin din cauza asta vara este cald in casa !ma faci sa rid ,anul trecut aici in decembrie au fost temp de 21 c anul asta nu am vazut mai mare de 3-4 celsius ,de aici dublarea facturii si nu de la soarele care imi intra pe geam!

Intelege ca dif. de temp. dintre dec. 2006 si dec. 2007 a fost doar intre 3...4 grade la nivel national.

Edited by cipaul, 21 January 2008 - 19:09.


#65
haplea82

haplea82

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,577
  • Înscris: 21.02.2007
ok esti tare !bafta!

#66
bogdy_a

bogdy_a

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 187
  • Înscris: 01.05.2006
Salutare!
Am citit cu mare atentie cele postate in acest topic dar nu am gasit exact ceea ce cautam.
Mai exact, as vrea sa aflu parerea voastra legata de cazul meu:

Casa de aprox 170mp utili (parter + mansarda). Am folosit caramida Porotherm rezultand un zid de 30 cm grosime. Planurile mele (conform proiectului) sunt sa o izolez exterior cu polistiren extrudat de 10 iar in interior vata minerala de 10 + rigips. Ar rezulta un zid de aprox. 50 cm grosime. Totalul ferestrelor (4 camere,2 foi de sticla) este de 33,425 mp + 3 ferestre Verlux. Intrebarea : Este prea mult pentru o casa de aceasta dimensiune? Am auzit o gramada de pareri neavizate  dar nici una nu a reusit sa ma faca sa ma decid.
Casa este in plina constructie ( am terminat-o la rosu), in zona Harman(5KM de Brasov) unde temperaturile sunt pe timp de iarna cu 3,4 grade mai scazute decat in Brasov

Multumesc mult pentru sfaturi!

Bogdan

#67
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005
bogdy - din ce am mai citit pe-aici pe peretii exteriori se pune in mod normal polistiren expandat (alb) nu extrudat (diverse culori). Probabil din cauza pretului semnificativ mai mic, chiar daca e nevoie de un strat ceva mai gros.

Mie personal nu mi se pare o idee buna sa mai pui vata minerala si rigips pe interior - asta in principiu  necesita  si bariera de vapori si in loc sa beneficiezi macar pe interior de avantajul masei termice si calitatilor naturale ale caramizii, obtii  dezavantajele unei case sandwich la pret de casa de caramida.

#68
bogdy_a

bogdy_a

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 187
  • Înscris: 01.05.2006

View Postblimpyway, on Jan 21 2008, 23:32, said:

bogdy - din ce am mai citit pe-aici pe peretii exteriori se pune in mod normal polistiren expandat (alb) nu extrudat (diverse culori). Probabil din cauza pretului semnificativ mai mic, chiar daca e nevoie de un strat ceva mai gros.

Mie personal nu mi se pare o idee buna sa mai pui vata minerala si rigips pe interior - asta in principiu  necesita  si bariera de vapori si in loc sa beneficiezi macar pe interior de avantajul masei termice si calitatilor naturale ale caramizii, obtii  dezavantajele unei case sandwich la pret de casa de caramida.


Multumesc. Renuntarea la vata minerala si aplicarea rigipsului direct pe perete ar ajuta cu ceva? Am inteles ca in timp poate crapa...

#69
haplea82

haplea82

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,577
  • Înscris: 21.02.2007
dac iti permiti las-o macar un an de zile sa lucreze si apoi tencuieste-o !nu folosi rigips pt ca in timp lucreazasi apar fisuri  la locul de imbinare!nu are rost sa folosesti vata minerala la interior,asta iti rapeste din calitatile caramizii si anume masa inertiala termica mare,adica variatii de temp mai lente!foloseste pe ext polistiren espandat(din cel alb)care este recomandat pt fatade (mai bun ar fi cu densitate de peste 18 kg/m3 ca sa eviti eventualele fisuri in timp)pt peretii tai poti folosi si grosime da 10 cm dar cel mai bine de la 14 in sus(vezi indicatii pe www.baumit .ro

#70
ferox

ferox

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 221
  • Înscris: 06.02.2007
Ia uitati aici ce am vazut acum 5 minute pe net

Cine stie ce pret mai are si o caramida din aceasta.
Nu mai pui polistiren de loc.

E tare de tot, pacat ca la noi nu se comercializeaza.

#71
haplea82

haplea82

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,577
  • Înscris: 21.02.2007
corect, da ce faci cu structura,ca trebuie sa o faci ca sa sustina greutatea asta!costurile cred ca se duc la stele!

#72
bogdy_a

bogdy_a

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 187
  • Înscris: 01.05.2006

View Posthaplea82, on Jan 22 2008, 01:05, said:

dac iti permiti las-o macar un an de zile sa lucreze si apoi tencuieste-o !nu folosi rigips pt ca in timp lucreazasi apar fisuri  la locul de imbinare!nu are rost sa folosesti vata minerala la interior,asta iti rapeste din calitatile caramizii si anume masa inertiala termica mare,adica variatii de temp mai lente!foloseste pe ext polistiren espandat(din cel alb)care este recomandat pt fatade (mai bun ar fi cu densitate de peste 18 kg/m3 ca sa eviti eventualele fisuri in timp)pt peretii tai poti folosi si grosime da 10 cm dar cel mai bine de la 14 in sus(vezi indicatii pe www.baumit .ro


Aveti idee cat costa manopera pentru termoizolatie la exterior ( polistiren + tebcuiala decorativa) ? Oferta de pana acum e de 30 RON/mp.
E mult , putin?

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate