Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata
 Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 

Structura perete exterior

- - - - -
  • Please log in to reply
116 replies to this topic

#109
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005

View Postcipaul, on Feb 25 2008, 14:25, said:

...
Oricum ma costa mult mai putin decat un sistem de ventilatie centralizat si sunt convins ca o sa am  si un aer mult mai curat.
Asa cred si eu, niste tevi din alea lungi prin care nu poti sa stii ce praf se aduna (sau poate chiar condens si spori)  mi se par ca aduc multe complicatii pe langa castigul obtinut.

#110
corsa

corsa

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 501
  • Înscris: 24.05.2007
Sa inteleg ca vata minerala caserata de 5 cm acoperita pe o parte cu folie de aluminiu nu este cea mai indicata(sanatoasa) solutie de izolare interioara.Atunci cum sa procedez:sa pun rigipsul la interior direct pe barna de lemn,sau pe niste rigle ca sa fie putin departat de lemn,si la exterior expandatul sa nu il mai lipesc direct si sa nu-l mai prind nici in dibluri.

#111
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005
cred ca in general la clima noastra o buna izolatie exterioara e mult mai buna decat interioara sau amestecate, mai ales cand peretele e un material natural masiv precum lemnul sau caramida.  Despre panourile de rigips nu pot sa-mi dau cu parerea, din moment ce nu am de gand sa folosesc nu stiu cum trebuie prinse sau daca-s restrictii. Stiu ca daca sub panou ai bariera de vapori (care am votat-o deja ca proasta) se recomanda un spatiu minim intre rigips si bariera pentru circulatia aerului. La prinderea pe lemn pot fi alte socoteli, de ex. faptul ca lemnul mai misca in timp - nu stiu.

Daca ar fi casa mea as cauta sa aflu daca (si cum) merge tencuit direct lemnul cu o tencuiala naturala. Cel putin soriceii nu ar mai gasi loc de cuibarit inauntrul peretelui de lemn, vor fi nevoiti sa-si caute locurile pe-afara  sub polistiren.

#112
corsa

corsa

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 501
  • Înscris: 24.05.2007
mai bagat in ceata.Alternativa=rigips la distanta minima de lemnul masiv,iar pe exterior o izolatie de expandat de 10 cm ca sa compenseze lipsa de vata minerala din interior.Oricum soricei isi vor gasii cuib pe undeva prin pereti,etc.

#113
ferox

ferox

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 221
  • Înscris: 06.02.2007
Spuneti-mi voi mie daca as vota pentru poliuretan de 20cm cum as putea face eu acel perete drept pentru a se putea tencui exact ca si la polistiren.
Idea mea ar fi sa fac niste cadre foarte usoare pentru ghidare, umplerea sa se faca din doua in doua, se taie suprafata drept dupa cadrul montat si apoi restul la fel.
ca in poza
Nu pretul e cel mai decisiv factor pentru mine ci durata si calitatea lucrarilor atit la executie cit si la rezistenta in timp.

Attached Files



#114
X-plane

X-plane

    ANTICOMUNIST.

  • Grup: Validating
  • Posts: 7,838
  • Înscris: 15.03.2006

View Postferox, on Feb 28 2008, 19:04, said:

Spuneti-mi voi mie daca as vota pentru poliuretan de 20cm cum as putea face eu acel perete drept pentru a se putea tencui exact ca si la polistiren.
Idea mea ar fi sa fac niste cadre foarte usoare pentru ghidare, umplerea sa se faca din doua in doua, se taie suprafata drept dupa cadrul montat si apoi restul la fel.
ca in poza
Nu pretul e cel mai decisiv factor pentru mine ci durata si calitatea lucrarilor atit la executie cit si la rezistenta in timp.


Ce vezi tu acolo e o structura din lemn care ramane ca atare.

Oricum, pretul raportat la calitati, coeficienti de izolare este enorm. Pentru 20 cm, echivalentul a ~25 cm vata, pretul ar fi undeva pe la 40 euro/mp :w00t:

#115
robert33

robert33

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 06.03.2008

View Postgabyte, on Jan 16 2008, 12:27, said:

Parerea mea este sa nu mai incercati sa inventati roata. A fost deja inventata.

   Incetati sa folositi BCA-ul pe post de perete structural. BCA nu este portant. BCA se foloseste la cladirile pe cadre de beton armat. La case se foloseste caramida termoeficienta pentru ca este PORTANTA. Adica preia incarcarile constructiei si le transmite elementelor pe care stau (placi/fundatie/grinzi etc).

   Stalpisorii si grinzile de beton armat au rolul de a intari zidaria de caramida si NU de a tine toata casa in timp ce voi faceti pereti de orez sau alte exotisme. Alcatuiri ale peretilor gen @blimpyway se pot face pe o structura de rezistenta independenta de perete ceea ce inseamna beton armat/lemn/metal. Beton armat ca structura in carde este scump si inutil pt o casa, lemnul e de rahat in romania din cauza ca suntem cu 100 de ani in urma la tehnologie de uscare/prelucrare, iar metalul e f scump. Si asa ca ajungem de unde am plecat. Cum sa facem un perete sa fie si structural si izolat si ieftin?
   Solutia este cea clasica , ea fiind singura optima care asigura un raport pret/calitate/izolatie.

Salut!
A zis cineva ca vrea sa faca zidarie portanta? Sau de unde s-a ajuns discutia despre portanta. Ca o chestie buna de cunoscut, BCA-ul GBN 35 - 50 (vezi pe site-ul elpreco sau macon), este portant pentru cladiri P+1.  Insa nu stiu daca cineva isi mai face casa cu zidarie portanta, fara sa aiba structura de rezistenta. (tu ai avea curaj sa stai intr-o casa fara structura de rezistenta? eu NU)

#116
robert33

robert33

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 06.03.2008

View Postgabyte, on Jan 17 2008, 11:13, said:

Caramida termoeficienta este caramida cu goluri. Golurile de aer din ea au rol de izolare termica. Portherm e unul din modele de pe piata. Mai exista si GVP si altele. Diferentele intre ele vin din dimensiuni, materie prima, rezistenta in timp etc., dar principiu este acelasi - caramida cu goluri.

Caramizile cu goluri sau fara sunt portante. Caramizile sunt facute din argila cu tot felul cde chestii arsa in cuptor etc. (sunt mai multe tehnici) . BCA e un fel de spuma de beton usor turnata in forme. Se crapa usor sub incarcare. Da este mai ieftin decat caramida, de aceea este si f folosit pe la tara unde lumea habar nu are si cand vine un cutremur se plang ca le-au crapat peretii pt care au muncit o viata. Timpul de lucru este acelasi pentru ca sunt apropiate ca dimensiuni si se zidesc repede. Crede-ma ca la o casa nu zidaria dureaza cel mai mult ci betonul armat. Legarea fierului, facerea cofrajelor, turnarea si apoi asteptarea sa se intareasca vreo 3 sapt. dureaza mult mai mult decat daca ai folosi chiar caramida plina care e f mica si necesita timp mai mult de zidire.
In legatura cu erorile de pe santier si pierderile de material un vad cum ar putea fi mai mici din moment ce tehnica de lucru este aceeasi si cu una si cu alta.
Caramida Eficienta pana la ce nivel este portanta?
Ce fel de "chestii" sunt folosite la producerea caramizii? Spui ceva concret sau o lasam in aer?
As vrea sa vad si eu unde ai vazut despre BCA ca este un fel de "spuma din beton turnata in forme". Am impresia ca vorbesti prea mult dupa ureche. Ai aici o documentatie a procesului de fabricatie pentru BCA :http://www.celco.ro/proces.html.
Tu ai vazut un bloc de BCA? Cum sa aiba aceeasi dimensiune BCA-ul cu caramida? Este mult mai eficient BCA-ul, din punct de vedere al lucrabilitatii.
De partea cu cutremurul este responsabila structura de rezistenta de care iti spuneam ca "nu as avea curaj sa locuiesc intr-o casa fara structurade rezistenta".

#117
menyhartd

menyhartd

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 12.08.2009

View PostAstra_rullz, on 16th January 2008, 00:28, said:

Mi-au cerut unii pentru casa de lemn 250 mil pentru ventilatie d-asta, avand in vedere ca instalatia termica si sanitara m-a costat vreo 150 mil. :death: Moft sunt glafuri de marmura sau trepte din sticla, asta e pur aruncat banii pe "aer".

Eu am gasit un distibutor de Stiebel-Eltron pentru aparate de ventilat cu recuperare de caldura la un pret convenabil in ungaria (daca vreti detalii pentru pagina web dati un PM. Preturile pentru aparatul in sine pornesc de la 1100 EUR pentru schimburi de 150 m3/h si 1800 EUR pentru 350 m3/h

La asta adaugi tevi, conectori, etc sun cred ca poti sa faci totul in aprox 2000-4000 EUR.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate