Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Boxa membrana tweeter infundata

ajutor

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay
 Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...
 De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?
 polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas
 

Siara bedah

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
1359 replies to this topic

#1171
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,325
  • Înscris: 09.09.2006
Sincer, nu sunt sigur ce a făcut băiețașul ăla acolo. Am văzut că dădea câte o roată jos și tot alerga cu ea în jurul mașinii ca s-o pună în dreptul altei roți, deci presupun că le-a rotit cumva pe diagonală. Am zis să mă uit la direcția de rotație, dar am uitat.
LE: m-am dus la mașină și am verificat. Aparent, cauciucurile astea nu au marcate pe ele DOR ci doar care este exteriorul pneului.
La mașina de acasă omul de la vulcanizare scrie pe fiecare cauciuc de unde l-a dat jos (SF SS, DF DS) dar nu mi-a zis soața dacă le pune la fel sau le rotește.

#1172
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
La skoda in manual se recomanda rotile din fata in spate pe aceeasi parte.

La fiecare 10000km.

#1173
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,325
  • Înscris: 09.09.2006
Da, știu, așa se face la toate anvelopele direcționale dacă nu vrei să dai cauciucul jos de pe jantă de-aia se mută numai față-spate. Dar toate cauciucurile de tipul respectiv au indicat pe talon direcția de rotație. Ale mele nu au așa ceva, deci presupun că sunt bidirecționale, deși nu-mi aduc aminte dacă sunt simetrice sau asimetrice.

#1174
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,430
  • Înscris: 08.12.2006
La Dunlop-urile de vara la fiecare sezon le mut de pe fata pe spate si invers. Sunt asymetrice, deci e simplu.
Manometrul are si o dracie de masurat adancimea profilului si dupa fiecare vara pana acum am observat o diferenta de ~2mm intre cele de pe fata si cele de pe spate. Fac asta pentru a le uza uniform, astfel incat sa nu raman dupa 3 sezoane cu 2 anvelope ok-ish si 2 terminate.

#1175
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,325
  • Înscris: 09.09.2006
Da, știu teoria. La A4 am avut tot Dunlop, dar erau direcționale și aveau indicat clar pe flanc Rotation cu săgeata respectivă. Bridgestone astea nu au decât marcaj de Outside, și din ce am citit ăsta e semn că sunt asimetrice dar bidirecționale și deci pot fi rotite pe orice poziție.
Attached File  20170919_090726.jpg   186.63K   55 downloads Attached File  20170919_090639.jpg   318.86K   55 downloads
Iar pentru mine, ăsta e un foarte mare avantaj. În Europa, uzura stânga/dreapta e uniformă. Aici la mine, cauciucurile de pe stânga se uzează mai pronunțat decât cele de pe dreapta din cauza sistemului de drumuri. Practic undeva pe la 90% din șosele sunt construite pe sistem de autostradă, așa că e plin de interchanges indiferent în ce direcție mergi. Asta se traduce prin majoritatea covârșitoare a virajelor executate spre dreapta, în rampă / pantă, la viteze în jur de 90-100km/h. Ca rezultat, pe mașină cu tracțiune față, pneurile de pe stânga se uzează mai repede decât cele de pe dreapta, iar cel de pe stânga față se uzează vizibil mai repede decât cel din dreapta față.
Cu anvelopă bidirecțională, nefericitul pneu stânga-față poate ajunge pe o poziție mai ferită și în felul ăsta să uzez toate cele 4 cauciucuri relativ uniform ca să le pot schimba de-odată, așa cum ai zis și tu.
Din ce am citit, anvelopele bidirecționale nu sunt așa eficiente pe asfalt ud (comparativ cu cele direcționale), dar nu e cazul să mă îngrijorez prea tare din cauza asta p-aici, nu-i așa?

Edited by buntzi, 19 September 2017 - 07:17.


#1176
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,430
  • Înscris: 08.12.2006
Depinde de anvelopa si de dimensiune, nu este regula, exista si slabe pe ud si bune pe ud, ambele fiind asymetrice.
De exemplu Dunlop-urile pe care le folosesc eu (Sport Maxx RT) la dimensiunea mea au A la aderenta pe ud.

Edited by closchkutza, 19 September 2017 - 12:54.


#1177
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,325
  • Înscris: 09.09.2006
6 luni
Attached File  20171024_153901.jpg   275.35K   176 downloads

#1178
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,325
  • Înscris: 09.09.2006
Săptămâna trecută am crezut că aud un sunet mai ciudat când deschid ușa mea. Ieri când am venit de la servici am făcut mai multe probe și am constatat cu durere că nu mi se păruse. Era ca un cloncănit, de metal pe metal. Numai la deschiderea ușii, la închidere nu am sesizat. După ce am făcut x-șpe mii de probe, am văzut că pur și simplu în partea de sus a ușii atingea de ușa din spate Posted Image WTF!?? Ca la daciile de acum 30 de ani când se lăsau ușile?
Nu am reușit să văd foarte bine din cauză că în subsol era destul de întuneric iar ochii mei nu mai sunt așa grozavi. Din fericire însă, pe lumină am constatat că inculpatul era ornamentul cromat de pe rama ușii, care alunecase cam 4 mm din locaș.
Attached File  20171130_124815.jpg   270.49K   100 downloads Attached File  20171130_124919.jpg   146.08K   105 downloads
Presupun că la baza incidentului e omușorul care spală mașina și care tot freacă ornamentul respectiv dinspre oglindă spre spate, și în timp s-a tot tras câte puțin. Împins la loc cu podul palmei, problem solved.

#1179
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,485
  • Înscris: 18.06.2007
Probleme de astea doar la Tesla se pot întâlni :)))

#1180
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,448
  • Înscris: 15.06.2007
Eu am patit sa se desfaca chederul sau cum se cheama cauciucul ala in care intra geamul cand ajunge la capatul cursei. Nu se inchidea geamu. Ajungea sus , dadea in guma, senzoru' simtea ca e obstacol si dadea automat inapoi geamu 5cm. Ma uitam, ce dracu se duce geamu sus si coboara inapoi doua degete? A innebunit?   Apoi am vazut ca nu stiu cum e posibil, a coborat geamul cu tot cu cheder pe o portiune mica si nu se mai alinia la urcare. Rezolvat cu mana. Dar nici eu nu ma asteptam la chestia asta sa se intample.  Dupa cateva saptamani acelasi lucru s-a intamplat si la usa din dreapta, adica la geam.  
In timp guma aia se va batatori, isi va pierde elasticitatea, iar usile se vor tranti ca la o dacie..  


#1181
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,325
  • Înscris: 09.09.2006

View Postbobalex18, on 01 decembrie 2017 - 00:22, said:

Probleme de astea doar la Tesla se pot întâlni Posted Image))
Incredibil, dar chiar zilele trecute mă uitasem la un clip pe tube cu un sărman cu cu un Model S parcă. Calitatea fabricației așa mai ca la Dacia 1300. Cum frate la mașină în jur de 10k la bord (km nu mile) să-ți cadă fața de la ușă!!? Meh, whatever, topicul nu e despre mașina aia.
@tfmecedes: Sigur că în timp se vor întâmpla o grămadă de chestii și nu plăcute. Rămâne de văzut în cât timp...

Între timp mașina e dotată cu un Viofo A119-V2, cu tot cu lentilă de polarizare și GPS. Cu tot cu petecuțul ăla de fetru între cameră și suportul GPS, uneori tot mai zornăie (se aude pe film). La calitate maximă fiecare 10 minute de film au câte 1.5Gb.

#1182
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,325
  • Înscris: 09.09.2006
Revizia (sau mă rog, schimbul de ulei și filtre) s-a făcut la ODO 14862 km, gratuit ca de obicei.

#1183
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,325
  • Înscris: 09.09.2006
ODO 16000, rotit din nou roțile, presiune și echilibrare.

#1184
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,325
  • Înscris: 09.09.2006
Deci săptămâna trecută mașina a împlinit un an. ODO 235xx.
Până acum se poartă ok, consumul pe fiecare sector de drum e tot pe undeva pe la 7%. S-a încălzit tare zilele astea așa că mă aștept să se simtă la consum faptul că merge clima de nebună tot timpul.
La fiecare aproximativ 7500km am rotit cauciucurile (ultima oară pe la 22k), așa încât la revizie să le vină rândul din nou. Nu estimez să am nevoie să le schimb mai devreme de 50k, dar o să mai văd pe parcurs.
Am reușit să ajung la spălătorie cu ea în weekend și am dat tot rapănul jos de pe dedesubt, de la motor și kilul de nisip din portbagaj și de prin mașină. Acum trebuie să șterg geamurile pe interior, că ăștia sunt de groază cu cârpele lor...
În continuare singura problemă care apare în mod repetat (dar complet haotic) e cu ne-cititul cardului de muzică. Am impresia că e legat și de durata dintre două inițializări ale sistemului audio, dar nu am cum să confirm chestia. Din fericire aparițiile sunt suficient de rare ca să nu-mi bat capul nici măcar să mă mai deranjez să umblu la card. Acum vre-o lună (sau una jumate?) când a făcut faza asta, n-a citit cardul la plecare de la servici. Am stat pe radio până acasă și aia a fost tot. A doua zi dimineață a mers absolut normal, inclusiv reluând melodia pe care o cânta în dimineața precedentă (înainte de rateu) de unde o lăsase.
În vreo 3 luni se face de revizia de 30k...

Edited by buntzi, 01 May 2018 - 10:58.


#1185
carmenclara1

carmenclara1

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 19,373
  • Înscris: 08.12.2008
schimba cardul. am avut aceleasi probleme. de cand am trecut la sandisk ultra 16gb (uhs1) totul e ok.

#1186
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,325
  • Înscris: 09.09.2006
Hmmm. Aceleași probleme pe același tip de mașină? Am un alt card, un SanDisk de 4Gb pe care l-am pus la îndemână exact pentru situații de genul ăsta. Well, și ăla face la fel, în sensul că atunci când netrebnicul nu citește cardul, nu citește niciunul din ele, indiferent care. Pe A4 de dinainte nu am avut problema asta ever, cu același card (Lexar ăsta de 16Gb). Dar cititorul era pe panoul frontal, mă gândesc că era mai răcorit decât ăsta care e în torpedou.
Am remarcat de câteva zile că apare în colț iconul de "reading in process" - cerculețul ăla care se învârte mereu, în loc de iconul stabil de SD Card.  Ăsta e primul semn de fiecare dată când începe s-o ia razna...
Mă uit acum pe posturile mai vechi, tot la începutul verii au apărut problemele și anul trecut, deci deduc căcăldura are ceva influență.

Edited by buntzi, 02 May 2018 - 09:04.


#1187
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,325
  • Înscris: 09.09.2006
Ok, ultima ștergere de praf p-aici.
Deci, în august 2018 s-a făcut programarea pentru revizia de 30k km. Am fost în vacanță, masina a stat în subsol o lună de zile. Când am revenit, bateria era moartă de tot, în scurt. Mașina pierduse data, toate mediile de consumuri și viteză, abia a reușit să deschidă ușile. A pornit imediat cu roboțelul celor de la asistență, dar în cei 20km până la service tot nu s-a încărcat nicicum. Pe scurt, bateria era în scurtcircuit, s-a înlocuit pe garanție.
Revizia de 45k km am făcut-o pe 10 Septembrie 2019, fără nici un fel de chestii deosebite.
Pe 10 decembrie am vândut-o cu 47700 km la bord.
Cam gata.

#1188
spyros

spyros

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 253
  • Înscris: 16.12.2007
Pai spune-ne si ce urmeaza.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate