Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ajutor pentru refugiatii ucraineni

Info Coronavirus/Vaccin vs. Fake News

Cum gasesc anunturi imobiliare di...

Amenajare teren 2000mp - proiect ...
 Telefon de pe OLX

Sfat daca pot sa fac RCA

Marvel Studios' Thor: Love an...

Saltea + topper cu fermoar?
 Probleme incepere act sexual

Coreea de Nord are peste 1 milion...

recomandare placa video

Ulceratie supurativa canal anal
 Ungaria

Face retouching

Antena CB PNI ML90, 26-30MHz, 71 ...

DooGee S60
 

Dimensionare instalatii, alegere Radiatoare, program calcul

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
1801 replies to this topic

#1783
andrei_gagautza

andrei_gagautza

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 14
  • Înscris: 18.03.2016
Buna ziua comunitate,

Is membru de ceva timp, in mare parte urmaresc acest forum cred ca de cand a fost deschis pe diferite subiecte :)

Vin si eu cu o intrebare / nelamurire legata de incalzirea unui apartament de 87mp locuibil

Initial aveam o centrala de 5kwh, calorifere care insumau 5kwh, dar centrala mergea 24/7, si temperatura nu depasea 21 grade..(si un consum de 3000kwh pe luna de iarna, 3 luni consecutive ianuarie - martie 2017 = 6000 ron)

Am schimbat caloriferele, am schimbat turul si returul pe 70% din total de pe teava PPR de 20 pe 25, am luat o centrala de 18kw, merge pe 15kwh (cat ii si bransamentul).
Dupa aceste schimbari factura la o temperatura de 22.5 constanta in casa, consumul maxim per luna de iarna nu a mai depasit 700kwh (temperatura de 70 grade atingandu-se in doar 4-5 minute de functionare, cupland rezistenta dupa rezistenta la fiecare 30-60 secunde, 3-6-9-12-15kwh)

Caloriferele au fost puse in urmatorul fel :

1. bucatarie - 1.2kw (10mp)
2. sufragerie - 3.2kw (20mp + hol de 20mp / open space)
3. hol - 1.5kw (holul de la pct. 2)
4. baie = 1kw (8mp)
5. Domitor - 1.5kw (14mp)
6. Dormitor - 1.2kw (12mp)

Instalatia PPR de 25 pleaca din bucatarie spre sufragerie, baie, ajunge in dormitorul de 14mp, si de acolo pleaca pe PPR 20 spre ultimul calorifer de 1.2kw.


Studiind forumuri, diverse site-uri de specialitate, am inteles ca pentru o instalatie de peste 6.5kwh trebuie pus teava PPR de 32, si ma gandeam sa fac urmatorul lucru :

Se pleaca din centrala cu PPR 32, se conecteaza caloriferele din bucatarie (1.2kwh), sufragerie (3.2kwh), si din sufragerie pleaca mai departe pe actuala teava de 25 PPR (restul instalatiei dupa PPR 32 ar insuma un total de maxim 5.5kwh )


Intrebarea mea, sa schimb PPR-ul de 25 in 32 pentru aceste 2 calorifere ar face o diferenta ? Intreb deoarece ultimul calorifer incepe sa se incalzeasca extraordinar de greu, toata casa caloriferele duduie, se opreste centrala pana infierbanta tot caloriferul. Initial cand aveam teava de 20 toata instalatia nici dupa 24 ore de mers non stop nu se incalzea complet ultimul calorifer. Acum ajunge sa se infierbante 35-50% dupa ce se opreste centrala, iar partea de jos  ii rece.

Instalatia in ultimul dormitor ii foarte zgomotoasa, si citind mii de pagini, am ajuns sa explic la instalatori ca trebuie redimensionate caloriferele vechi, (aveam calorifer de 1.5kwh la sufragerie + hol = 40mp), pusa teava aia de 25ppr pentru toate caloriferele (exceptand ultimul), schimbat centrala. 99% din ce am modificat in instalatie a fost din inspiratia celor cateva sute de pagini de forum citite pe pe softpedia + pareri de la instalatori.

Simptomele ultimului, si un pic din penultimul calorifer, din ce am inteles ar fi din cauza debitului redus.


Sper sa se inteleaga ce am vrut sa zic mai sus Posted Image

#1784
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Ce dimensiune are radiatorul ăla care tu zici că este de 1,2kW ?


De ce sunt radiatoarele așa de mici ? Ai casa super izolata ?

#1785
andrei_gagautza

andrei_gagautza

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 14
  • Înscris: 18.03.2016

 florin71_skoda, on 05 octombrie 2021 - 16:06, said:

Ce dimensiune are radiatorul ăla care tu zici că este de 1,2kW ?


De ce sunt radiatoarele așa de mici ? Ai casa super izolata ?
Dimensiunea la cel din bucatarie ii de : C11 1000x600
Dimensiunea la cel din sufragerie ii de : C22 1600x600
Dimensiunea la cel din baie ii de : (port prosop de 1kw)
Dimensiunea la cel din hol ii de :  5 elemente de aluminiu de 300w fiecare (1500w)
Dimensiunea la cel din dormitorul mare ii de : C11 1600x600
Dimensiunea la cel din dormitorul mic ii de : C11 1200x600

Aveam impresia ca ii de 600, dar am dat o fuga si am masurat cu ruleta sa nu ma insel, si singurul care nu ii ceea ce aveam eu impresia ca este, ii cel din bucatarie Posted Image Initial aveam de 0.6 dar dupa, a fost inlocuit cu cel din dormitorul mic ...

In dormitorul mic initial il aveam pe acela de 1 metru, in dormitorul mare il aveam pe cel de 1.2 metri, si in sufragerie aveam de 1.6 metri (toate de 11), dar am facut rocada si am cumparat altul putere dubla pentru sufragerie


Doar la dormitor ii cam micutz. Peretii exteriori is de 50cm + izolatie (Caramida + bca + izolatie de 10), tavan izolat (5cm extrudat), geamuri tripan, balcoane izolate. Plus cubajul camerelor ii facut cu apartamentul gol, acum fiind in proportie de 20% incarcat cu mobilier.
Temperatura pe tur ii 70 grade, cand vine gerul v-a urca la 72 grade. (la 72 grade, dimensiunea caloriferelor ar trebui sa fie in parametri)


Intrebarea mea ii acel traseu de la centrala care cuprinde caloriferul din bucatarie + Sufragerie (3.2kwh) daca ar trebui sa il schimb pe PPR32 .... In rest totul ar trebui sa fie ok..

Edited by andrei_gagautza, 05 October 2021 - 17:24.


#1786
andrei_gagautza

andrei_gagautza

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 14
  • Înscris: 18.03.2016
Poza

[ https://i.ibb.co/xMGYC9K/schita.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#1787
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Acum nu sunt acasa și nu-ți pot da date concrete. Poate că mîine.
Că și idee, un radiator c22 de 1000 are sub 1,4kW. Un element de aluminiu are maxim 100W pe real. De unde ai scos tu 300W, nimeni nu știe :D.
Deci este clar că nu ai calculat corect puterea radiatoarelor. Doar ai impresia că sunt mari, cînd în realitate sint exagerat de mici.
Radiatoarele C11 sint pentru dușmani (sau pentru fraieri). Au și astea scopul lor, dar nu într-o camera. Eventual in baie ca sa-l ajute pe ăla scăriță.

Înainte de a-ți schimba țeava, tu trebuie să-ți cam schimbi radiatoarele.

Edited by florin71_skoda, 05 October 2021 - 20:38.


#1788
andrei_gagautza

andrei_gagautza

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 14
  • Înscris: 18.03.2016

 florin71_skoda, on 05 octombrie 2021 - 20:34, said:

Acum nu sunt acasa și nu-ți pot da date concrete. Poate că mîine.
Că și idee, un radiator c22 de 1000 are sub 1,4kW. Un element de aluminiu are maxim 100W pe real. De unde ai scos tu 300W, nimeni nu știe Posted Image.
Deci este clar că nu ai calculat corect puterea radiatoarelor. Doar ai impresia că sunt mari, cînd în realitate sint exagerat de mici.
Radiatoarele C11 sint pentru dușmani (sau pentru fraieri). Au și astea scopul lor, dar nu într-o camera. Eventual in baie ca sa-l ajute pe ăla scăriță.

Înainte de a-ți schimba țeava, tu trebuie să-ți cam schimbi radiatoarele.

Caloriferul cel de 11x1000x600 ii in bucatarie (producatorul spune 1kw la temperatura de 80 grade pentru 20 grade) care are 10mp (in bucatarie si cu acest calorifer cu 25% din robinet inchis ii mai cald ca in restul casei, in jur de 24 grade)

Caloriferul cel de 22x1600x600 ii in sufragerie (producatorul spune 3.2kw la temperatura de 80 grade pentru 20 grade) care are 20mp (fara usa cu holul care are inca 20mp)

Scarita din baie de 1kw (baie de 6mp)

Calorifelul cel din hol de 1500w (5 elemente de 274w) - elemente de 160 cm inaltime, sunt diferite dimensiuni, de la 30-40-50-60-70-80-90-100-200 cm inaltime, deci acei 100w per element nu este un standard pe orice dimensiune a unui element de aluminiu

In dormitor cel de 11x1600x600 ii in dormitorul mare (producatorul spune 1.6kw la temperatura de 80 grade pentru 20 grade) care are 14mp

In dormitor cel de 11x1200x600 ii in dormitorul mic (producatorul spune 1.2kw la temperatura de 80 grade pentru 20 grade) care are 12mp (aici nu am perete extern deloc, doar o usa care da in balcon)


Daca apartamentul ar fi gol, ar mai trebui crescute dimensiunea la 3 din cele 6 calorifere cu 10%, dar daca se i-a in calcul ca aerul incalzit nu mai ramane acelasi deoarece casa este super mobilata, adica ai pe putin 10% din spatiul gol ocupat cu mobilier (partea plina). Cel mai probabil daca ar fi sa schimb caloriferele pentru 10%, ar dura aproximativ 8-10 ani sa scot ''investitia'' pe noile calorifere.


Temperatura din instalatie merge in momentul de fata pe 70 grade, cand o sa fie temperaturi de sub 5 grade afara, o sa urc la 72 grade.

In momentul de fata centrala incalzeste de la 22.8 la 23.2 in doar 7 minute si un consum mediu de 1.6 - 1.8kw, iarna trecuta consumul maxim nu a depasit 700kw, iarna asta teoretic ar trebui sa scada din pricina faptului ca mi s-a mai mutat un vecin :) si mai astept si pe vecinul de desubt sa reducem si mai mult consumul. Banuiesc ca o factura de maxim 450 lei ii decent pentru incalzire electrica.

De incalzit incalzeste extraordinar de repede apartamentul, 4-5 minute de la 20 la 70 grade, 7 minute de cand porneste pana se inchide centrala.


Banuiesc ca daca ar fi sa schimb acel PPR25 in PPR32 pentru primele 2 calorifere ar creste debitul de apa si ar ajunge mult mai repede spre ultimul calorifer, si automat timpul de functionare al centralei ar trebui sa scada.

Am ajuns la aceasta concluzie dupa ce am tot rascolit forumul sa vad daca totul ii in parametri dupa ce am vazut ca ultimul calorifer se incalzeste mai greu si nu complet (chiar daca temperatura in camera este 24/7 egala cu cea din celelalte camere)

#1789
szilar_gergely

szilar_gergely

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 9
  • Înscris: 05.01.2020
Salut comunitate Softpedia!

Dupa studierea indelungata a acestui forum si alte surse de pe net, mi-am facut si eu un plan pentru incalzire, pentru care mi-ar prinde bine niste pareri mai avizate.

Termosemineu 25kW (18 pe circuit si 7 radiant), casa la tara in judetul Harghita, cele doua camere mari sunt la demisol, au pivnita dedesubt, bucataria si baia la o diferenta de -1.25m, terenul fiind usor in panta. Pereti de caramida cu grosimea de ~32cm, tavane izolate cu vata 10cm, podelele din camere de tip "vechi" cu grinzi lemn masiv si doua straturi de scandura cu ~10cm de nisip intre ele. In living voi mai turna ~4-6cm de sapa termobeton + dusumea, podeau fiind inclinata. Usile si ferestrele tot vechi, clasice, de lemn, cu exceptia bucatariei si baii unde am schimbat pe termopan.

Calculele le-am facut dupa informatii si pareri adunate de prin toate partile, cu 70W/mc (sau 60kcal/mc * 1.163), izolatia imobilului in general fiind destul de slaba dupa parerea mea. Dimensionarea caloriferelor le-am facut dupa  o medie a specificatiilor gasite pe net, cu deltaT=60. Conducte PPR de 32 si 25 pentru conductele principale si racordarea caloriferelor cu PPR de 20, montat aparent (cu exceptia living-ului).

Ce parere aveti, sunt macar pe drumul cel bun sau sunt probleme la care nu m-am gandit? Multumesc mult!

Attached Files



#1790
paso87

paso87

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,426
  • Înscris: 06.08.2008
Revin si eu cu 2 intrebari dupa 1 luna de la punerea in functiune a instalatiei de incalzire (CT VITODENS 050-W, 24kW). E totul reglat, temperaturile dorite se ating in fiecare camera.
1. Instalatia de incalzire s-a incarcat la 1.4Bar (pusa in functiune de tehnicianul de la firma de unde am achizitionat-o). Dupa approx. 2 saptamani presiunea scade incet spre 1Bar. Nu e de la centrala pentru ca am sesizat scaderea de presiune si dupa ce am lasat apa in instalatie mai mult de 1 saptamana. Dar cum eram inca in teste nu mi-am dat seama cum s-a pierdut.
Am verificat tevile cap coada si nu e nici una vizibil umeda / uda / scursa.
Exista vreo solutie fluorescenta care m-ar ajuta sa identific pe unde scapa presiunea?

2. Termostatul HoneyWell T3R functioneaza putin ciudat. Este wireless. Daca il setez la 24 de grade (in camera fiind 23), da comanda de pornire pentru incalzire. Ce e ciudat, e faptul ca temperatura de pe el urca destul de repede la cat setez eu, mai ales daca sunt valori apropiate. N-am testat de la 24 de grade la 26 ci doar cu 0.5 - 1 grad mai mult decat era pe ecran. Il tin pe o etajera langa un alt termometru care arata cu approx 1 grad mai putin decat el.
In meniu, nu prea am vazut multe optiuni... Asa trebuie sa functioneze termostatul in mod normal?
De incalzit, apartamentul se incalzeste dar daca umblu la termostat fie mi se pare prea cald, fie prea rece. E vreo rezolvare la chestia asta?

Edited by paso87, 11 November 2021 - 13:15.


#1791
andrei_gagautza

andrei_gagautza

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 14
  • Înscris: 18.03.2016

View Postpaso87, on 11 noiembrie 2021 - 13:14, said:

Revin si eu cu 2 intrebari dupa 1 luna de la punerea in functiune a instalatiei de incalzire (CT VITODENS 050-W, 24kW). E totul reglat, temperaturile dorite se ating in fiecare camera.
1. Instalatia de incalzire s-a incarcat la 1.4Bar (pusa in functiune de tehnicianul de la firma de unde am achizitionat-o). Dupa approx. 2 saptamani presiunea scade incet spre 1Bar. Nu e de la centrala pentru ca am sesizat scaderea de presiune si dupa ce am lasat apa in instalatie mai mult de 1 saptamana. Dar cum eram inca in teste nu mi-am dat seama cum s-a pierdut.
Am verificat tevile cap coada si nu e nici una vizibil umeda / uda / scursa.
Exista vreo solutie fluorescenta care m-ar ajuta sa identific pe unde scapa presiunea?

2. Termostatul HoneyWell T3R functioneaza putin ciudat. Este wireless. Daca il setez la 24 de grade (in camera fiind 23), da comanda de pornire pentru incalzire. Ce e ciudat, e faptul ca temperatura de pe el urca destul de repede la cat setez eu, mai ales daca sunt valori apropiate. N-am testat de la 24 de grade la 26 ci doar cu 0.5 - 1 grad mai mult decat era pe ecran. Il tin pe o etajera langa un alt termometru care arata cu approx 1 grad mai putin decat el.
In meniu, nu prea am vazut multe optiuni... Asa trebuie sa functioneze termostatul in mod normal?
De incalzit, apartamentul se incalzeste dar daca umblu la termostat fie mi se pare prea cald, fie prea rece. E vreo rezolvare la chestia asta?
Salut,

Daca termostatul este prea aproape de calorifer poate fi o cauza (pentru punctul 2). Termostatul trebuie pus la 1.5 metri de nivelul parchetului, si trebuie pe peretele opus de locul unde ai montat caloriferul. Daca il pui langa calorifer o sa mearga foarte putin caloriferul si nu o sa ai temperatura dorita in casa.

De asemeni, daca poti seta la termostat sa porneasca cand acesta scade cu 0.2 - 0.3 grade si sa se opreasca cand urca peste 0.2 - 0.3 grade. Daca ii setat la 24 grade si porneste cand ajunge la 23, pana se incalzeste in camera, temperatura va cobora la 22.8 si se v-a opri la 25 grade plus ca va mai urca pana la 25.2 - 25.3 cel putin, si o sa se ajunga sa fie o temperatura de minim 2.5-3 grade diferenta de cand porneste pana se opreste centrala si automat o sa ai un disconfort. Recomand la termostat cand ai calorifere 0.2 - 0.3 grade maxim hipertensis.

Eu folosesc : Termostat de ambient Computherm Q7, comanda prin fir, programabil  - ii sub 150 lei, wireless, si se poate seta hipertensis pe el de la 0.1 la 0.5 grade, dar recomand un 0.2 grade la hipertensis. Foarte simplu de utilizat, il poti folosi pe un singur program orar sau ai optiunea de pana la 9-10 programe orare.

Poti de asemeni sa cauti pe internet daca poti modifica hipertensis la termostatul tau.

Sper sa te ajute aceste informatii.



O zi faina

#1792
zamolxis01

zamolxis01

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 206
  • Înscris: 11.09.2011

View Postpaso87, on 11 noiembrie 2021 - 13:14, said:

1. Instalatia de incalzire s-a incarcat la 1.4Bar. Dupa approx. 2 saptamani presiunea scade incet spre 1Bar.

2. Termostatul HoneyWell T3R functioneaza putin ciudat.

1. Este posibil ca instalatia sa aiba aer pe conducte. Pe masura ce apa a circulat, aerul a fost eliminat prin aerisitoare automate sau prin centrala. Odata ce aerul iese din circuit, presiunea in instalatie scade. Poti sa astepti sa scada presiunea pana la 1 bar, apoi incarci instalatia pana la 1,3 bari. In momentul in care incarci instalatia prin centrala, apa din circuitul centralei trebuie sa aiba temperatura cat mai mica.

2. HoneyWell T3R functioneaza pe principiul TPI, diferit de termostatele ON/OFF cu histerezis. Mai multe informatii gasesti aici: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Il345bsmtyo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
In primele 2 saptamani softul HoneyWell T3R invata comportamentul energetic al locuintei. Teoretic, termostatele TPI asigura un confort termic superior termostatelor ON/OFF cu histerezis.
Eu detin de 1 an un HoneyWell T3R care comanda o centrala Viessman100. Iarna trecuta mi-a placut cum a functionat.
Nu am avut niciodata un termostat ON/OFF.

#1793
paso87

paso87

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,426
  • Înscris: 06.08.2008

View Postandrei_gagautza, on 11 noiembrie 2021 - 15:56, said:

Salut,

Daca termostatul este prea aproape de calorifer poate fi o cauza (pentru punctul 2). Termostatul trebuie pus la 1.5 metri de nivelul parchetului, si trebuie pe peretele opus de locul unde ai montat caloriferul. Daca il pui langa calorifer o sa mearga foarte putin caloriferul si nu o sa ai temperatura dorita in casa.
...
Sper sa te ajute aceste informatii.

O zi faina

Am cautat prin manualul termostatului si se pare ca are un meniu suplimentar pe care il pot accesa printr-o combinatie de taste. O sa testezi zilele ce urmeaza sa vad ce optiuni am.
Cat despre pozitie, il tin undeva pe hol, la aproximativ 1.8m inaltime. Deci destul de departe de calorifer. Mai jos, nu il pot pune ca il butoneaza copilul.

Multumesc pentru sugestii!

View Postzamolxis01, on 11 noiembrie 2021 - 20:13, said:

1. Este posibil ca instalatia sa aiba aer pe conducte. Pe masura ce apa a circulat, aerul a fost eliminat prin aerisitoare automate sau prin centrala. Odata ce aerul iese din circuit, presiunea in instalatie scade. Poti sa astepti sa scada presiunea pana la 1 bar, apoi incarci instalatia pana la 1,3 bari. In momentul in care incarci instalatia prin centrala, apa din circuitul centralei trebuie sa aiba temperatura cat mai mica.

2. HoneyWell T3R functioneaza pe principiul TPI, diferit de termostatele ON/OFF cu histerezis. Mai multe informatii gasesti aici: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Il345bsmtyo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
In primele 2 saptamani softul HoneyWell T3R invata comportamentul energetic al locuintei. Teoretic, termostatele TPI asigura un confort termic superior termostatelor ON/OFF cu histerezis.
Eu detin de 1 an un HoneyWell T3R care comanda o centrala Viessman100. Iarna trecuta mi-a placut cum a functionat.
Nu am avut niciodata un termostat ON/OFF.

M-am gandit si eu la aer, mai ales ca era la inceput. Dar am incarcat deja de 2 ori in decurs de 1 luna. O mai tin sub observatie.
O sa ma uit pe link si mai incerc sa-l reglez. Nu ma gandeam ca-i asa "destept".

Multumesc pentru info!

Revin peste cateva zile, dupa ce mai aprofundez si testez. Multumesc!

#1794
mihnic2003

mihnic2003

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 119
  • Înscris: 24.09.2009

zamolxis01 said:

1636654402[/url]' post='28456375']
2. HoneyWell T3R functioneaza pe principiul TPI, diferit de termostatele ON/OFF cu histerezis. Mai multe informatii gasesti aici: [url="https://www.youtube.com/watch?v=Il345bsmtyo&t=522s"][ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Il345bsmtyo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ][/media][/url]
In primele 2 saptamani softul HoneyWell T3R invata comportamentul energetic al locuintei. Teoretic, termostatele TPI asigura un confort termic superior termostatelor ON/OFF cu histerezis.
Eu detin de 1 an un HoneyWell T3R care comanda o centrala Viessman100. Iarna trecuta mi-a placut cum a functionat.
Nu am avut niciodata un termostat ON/OFF.
La termostatul T3R TPI : după setarea temperaturii, pompa de apa funcționează continuu, fără oprire ? Adică, dupa cele doua săptămâni de învățare, când atinge setpointul, ce face pompa de apa ? Am un termostat CAR V2 care îmi tine pompa de apa in funcțiune in permanenta, și nu prea îmi convine.

E Off topic dar cer scuze .

Edited by mihnic2003, 13 November 2021 - 17:38.


#1795
zamolxis01

zamolxis01

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 206
  • Înscris: 11.09.2011
@mihnic2003: pompa de apa nu functioneaza tot timpul. Termostatul este setat sa porneasca centrala de cateva ori pe ora.
Cand centrala porneste, arzatorul incalzeste apa pana la temperatura setata pe tur (la mine 40 C ptr calorifere), arzatorul functioneaza cateva minute si se opreste, iar pompa continua sa asigure circulatia apei (cateva minute) pana cand temperatura apei scade de la 40 C la sub 30 C. Dupa care, pompa se opreste.

#1796
mihnic2003

mihnic2003

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 119
  • Înscris: 24.09.2009
Asa mai merge. Daca se mentine tempertura setata si pompa se mai opreste in timp, m-ar interesa un astfel de termostat TPI.
Da, multumesc pt. raspuns

Edited by mihnic2003, 14 November 2021 - 12:17.


#1797
jORDylica

jORDylica

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 84
  • Înscris: 15.01.2008
Buna ziua! Am nevoie de un sfat în legătură cu dimensionarea corectă a radiatoarelor. Am tot citit pe forum dar încă nu mă pot decide ce e de facut.
Locuiesc la casa, în Brașov, și am următoarea configurație a instalației termice:
-centrala termică în condensatie immgergas 24kw.
-parter open space ~45mp, 3 radiatoare otel 22x600x1000 (1 dintre ele este incorporat în mobila de bucătărie deci nu încălzește la capacitatea totala);
-etaj 3 camere, 2 camere ~15mp, 1 camera ~10mp, în toate cele 3 camere câte radiator otel 22x600x1000;
-2 bai ~4mp, câte 1 calorifer port prosop 500x1000.
Casa este construită din caramida porotherm 25cm, izolată cu polistiren extrudat 10cm. Podul este izolat cu vata bazaltica 15cm + cata de sticla 10cm.
În configurația actuală, cu temperatura apei la 55 grade, imi pare ca încălzește foarte greu casa, chiar dacă aceasta e bine izolată și menține bine caldura.
În medie din ce am văzut e nevoie cam de 60-90 de minute sa urce temperatura în casa cu 0.5 grade, iar de scazut, scade cu 0.5 grade cam în 2-3  ore.
Diferenta de temperatura între parter și etaj e mica, în jur de 0.5 grade maxim, cu precizarea că la etaj în camera de 10mp este evident mai cald ca în celelalte 2.
Am achiziționat deja calorifere de otel mai mari pentru a înlocui câteva din cele existente, respectiv la parter înlocuiesc unul cu 22x600x1800 iar la etaj cele din dormitoare cu 22x600x1400. Si ar urma și cele din bai sa înlocuiesc cu 500x1500.
merita dpdv economic? Practic centrala ar merge mai putin timp dar în timpul acela ar consuma mai mult gaz, având mai multa apa pe instalatie de încălzit.
Ca și comfort mă gândesc că merita dar pe plan financiar? Cu noile calorifere voi reuși să obțin ceva economie sau din contra, voi consuma mai mult?
Astept propuneri, sugestii, sfaturi.
Mulțumesc!


#1798
radurus

radurus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,696
  • Înscris: 16.06.2006
Necesarul energetic al unei case/camere e suma pierderilor de caldura prin elementele de constructie (pereti, podea, tavane, usi, geamuri) si prin aerisire.

Pierderile astea de caldura depind de diferenta de  temperatura a mediuui exterior si temperatura interioara.

Deci caloriferele si CT nu influenteaza necesarul termic.

Puterea unui radiator e data de deltaT tur-retur si temperatura tinta si suprafata lui de radiatie.

Consumul de GN al unei CT poate fi scazut prin scaderea puterii maxime si/sau rularea cu temperaturi joase ale agentului termic (35-50 grade).

Pentru a functiona cu agent termic temperaturi mai joase, trebuie recalculate dimensiunile radiatoarelor.
Scaderea de la 65 la 45 pe tur poate duce la dublarea dimensiunilor.
(e un fisier excel Radia K3 parca unde schimbi parametri si ai puterile radiatoarelor recalculate pe clase de dimensiuni)

Asadar, ar trebui sa faci calculul termic al fiecarei camere (dar nu varianta aceea cu 50w/mc).
Asa vei avea niste cifre de la care poti pleca.
Pentru peretii interiori nu trebuie sa faci detaliat deoarece nu conteaza ca in camera invecinata este aceeasi temperatura si nu exista transfer termic.
In fisierul de calcul necesar energetic, sunt valori orientative de transfer termic pentru diferite materiale de constructie deci, practic ai putea calcula coef. pentru orice fel de perete din materiale combinate (decorativa + eps15cm + PTH25 + gipscarton)

Mie, la imobilul calculat (P+M ~170mp utili, PTH25+EPS10cm, vata 25cm la acoperis, fronturi vata15+osb+eps10cm, termopan normal, pardoseala/shapa flotanta pe xps3cm, fara pivnita) mi-a rezultat ~13kw.
(erau in calcul si coeficienți de eroare si de siguranta de pana la 1.2)

In practica nu am depasit 4kw consum energetic mediu zilnic. (22-23 interior si pana la -15 afara).

Probabil ca ai dat peste postarile mele in care aratam ca merg cu pufer si VTA setat la 52 pe circuitul radiatoarelor.

Ei bine, avand CT condensatie am urmarit sa merg cu agentul termic cat mai jos posibil.
Pana a scazut temperatura exterioara sub 0 am folosit 37gr pe tur.
Acum merg cu 43 (si pufer cu cazan si CT cu GN) si avem -3...-8 afara.

Intr-adevar sunt timpi de functionare lungi dar asta e ok, radiatoarele sunt mult timp caldute.
E tot timpul cineva acasa si am temperatura constanta.
Termostatul de ambianta are +/-0.25gr histerezis (greu gasesti unul cu asa histerezis mic)
Deci pentru mine timpul de crestere a temperarurii interioare cu 1grad este nerelevant.

Tot ce am spus e experienta acumulata din 2015 incoace.(practica, forumuri, blogul acela de calcul instalatii termice)

Edited by radurus, 24 January 2022 - 08:37.


#1799
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,358
  • Înscris: 08.03.2015

View PostjORDylica, on 23 ianuarie 2022 - 11:05, said:

Buna ziua! Am nevoie de un sfat în legătură cu dimensionarea corectă a radiatoarelor. Am tot citit pe forum dar încă nu mă pot decide ce e de facut.
Locuiesc la casa, în Brașov, și am următoarea configurație a instalației termice:
-centrala termică în condensatie immgergas 24kw.
-parter open space ~45mp, 3 radiatoare otel 22x600x1000 (1 dintre ele este incorporat în mobila de bucătărie deci nu încălzește la capacitatea totala);
-etaj 3 camere, 2 camere ~15mp, 1 camera ~10mp, în toate cele 3 camere câte radiator otel 22x600x1000;
-2 bai ~4mp, câte 1 calorifer port prosop 500x1000.
Casa este construită din caramida porotherm 25cm, izolată cu polistiren extrudat 10cm. Podul este izolat cu vata bazaltica 15cm + cata de sticla 10cm.
În configurația actuală, cu temperatura apei la 55 grade, imi pare ca încălzește foarte greu casa, chiar dacă aceasta e bine izolată și menține bine caldura.
În medie din ce am văzut e nevoie cam de 60-90 de minute sa urce temperatura în casa cu 0.5 grade, iar de scazut, scade cu 0.5 grade cam în 2-3  ore.
Diferenta de temperatura între parter și etaj e mica, în jur de 0.5 grade maxim, cu precizarea că la etaj în camera de 10mp este evident mai cald ca în celelalte 2.
Am achiziționat deja calorifere de otel mai mari pentru a înlocui câteva din cele existente, respectiv la parter înlocuiesc unul cu 22x600x1800 iar la etaj cele din dormitoare cu 22x600x1400. Si ar urma și cele din bai sa înlocuiesc cu 500x1500.
merita dpdv economic? Practic centrala ar merge mai putin timp dar în timpul acela ar consuma mai mult gaz, având mai multa apa pe instalatie de încălzit.
Ca și comfort mă gândesc că merita dar pe plan financiar? Cu noile calorifere voi reuși să obțin ceva economie sau din contra, voi consuma mai mult?
Astept propuneri, sugestii, sfaturi.
Mulțumesc!

Tu, pt ca e nevoie sa intrebi lucrurile astea, vei consuma mai mult cu noile calorifere pt ca iti va fi mai usor sa faci risipa sau sa incalzesti mai mult decat ai vrea de fapt.
Asta pt ca din pacate nu ai un feedback la ce faci intr-un anume moment decat la sfarsitul lunii cand vine factura.

Economia vine cu un mic efort si ceva stiinta in timp ce risipa e starea naturala a lucrurilor. Chestie de entropie...

In rest, lasand deoparte situatia ta, caloriferele mari permit reducerea pierderilor la orice centrala. Un retur mai rece inseamna gaze de evacuare mai reci.

#1800
jORDylica

jORDylica

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 84
  • Înscris: 15.01.2008
@radurus
Mulțumesc mult de răspunsul cuprinzător. Totusi am ceva nelămuriri. Tu ziceai că ai calculat necesarul termic al locuinței și ar fi în jur de 13kw (teoretic) dar aparent ar fi ajuns si jumatate...
Eu am tot calculat cu diverse formule, calculatoare dar peste tot aparent radiatoarele sunt subdimensionate în raport cu necesarul termic al locuinței. Dar în practică ele sunt "suficiente". În sensul că disipa mai multa caldura decat pierde casa. Motiv pentru care reușesc să mentin temperatura din casa, chiar dacă centrala functioneaza mult timp, și reușesc să obțin asta la maxim 55 grade pe tur, unde am randament ok la centrala termică în condensatie.
Eu am vrut să aflu altceva în postarea inițială. Dacă aș mari radiatoarele, cumva as putea creste randamentul pentru a obține o scădere semnificativă a consumului?
Cu zilele asta friguroasă de pana la -20 grade, temperatura din casa urca foarte greu, a urcat cu 1 grad în decurs de 5 ore. Conform logicii mele înseamnă că totusi necesarul termic al locuinței a fost mai mic decât am produs, adica radiatoarele mele fac fata, chiar și la temperatura apei pe tur de 55 grade unde centrala are randament ok.
Practic unde as avea cel mai ok randament? Radiatoare mici(volum mic de apa incalzita) care sa functioneze perioade lungi, radiatoare mari (volum mare de apa încălzită) care să funcționeze perioade mai lungi sau radiatoare mari care să funcționeze perioade mai lungi la temperaturi mai mici pe tur chiar decat 55 grade.
Din specificațiile centralei, randamentul acesteia diferă doar cu câteva procente între 40-50 grade temperatura pe tur. Imi scapa mie ceva?

@underb
Nu imi place sa fac risipă, tocmai din cauza asta am cumpărat radiatoare mai mari pentru a încerca să reduc consumul, nu sa îl cresc. Altfel urcam temperatura apei la 80 de grade și rezolvam problema încălzirii lente a locuinței. Cum poti argumenta faptul că marind radiatorul și scăzând temperatura apei pe tur se poate mari randamentul final? Tocmai ca centrala va funcționa mai mult timp dar da, la un randament mai mare...
Mulțumesc!


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate