Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Antena satelit DIGi prin fibra op...

Recomandare imprimanta

Masina spalat indesit wisl 85 nu ...

Modificare frecventa rami ddr4
 Ramon(2023)

Probleme internet (ping,packetloss)

Refinanțare cu ipoteca !

Adictia la medicamente opioide.
 reziliere contract

E normal sa aiba viteza mai mica ...

Kaufland - Pareri / Sugestii / Re...

Ce fel de calorifere/radiatoare s...
 Ce inseamna C.I+?

O luna de permis si un Ford Monde...

Problema baterie opel astra h

Prioripost
 

Convertor DC-DC pentru laptop in masina

- - - - -
  • Please log in to reply
28 replies to this topic

#1
cris2109

cris2109

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 13
  • Înscris: 16.07.2004
De unde as putea sa cumpar un convertor(gata facut) pentru masina care sa imi care sa imi permita alimentarea laptopului de la priza bricketei. De preferat cu Vout reglabil.
Va multumesc foarte mult pentru ajutor !

#2
.ral:cr

.ral:cr

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 3,591
  • Înscris: 16.07.2004
laptopul are 16 V, in baterie sunt destui cat sa ti-l alimenteze fara nimic altceva.
asa ca poti sa-ti faci un cablu si atat , cred eu

#3
byteworks

byteworks

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 789
  • Înscris: 04.04.2003
Uite aici:
http://www.digitalwo...d=564&idcat=801
merge bine.

#4
.ral:cr

.ral:cr

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 3,591
  • Înscris: 16.07.2004
uite ca sa raspuns si la intrebare.
pai daca al tau are 19 v, bateria sa zicem 12v, va merge daca faci un cablu care duce de la bateria masinii la laptop.

#5
inginerum

inginerum

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 772
  • Înscris: 18.06.2003
sigur .. si marmota ..:)
nu merge ... trebuie sa il alimentezi la tensiunea necesara .. nu merge doar un simplu cablu , crede-ma ..

#6
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,482
  • Înscris: 05.08.2002
daca laptopul merge la mai putin de 12-13v, nu e pb, un simplu stabilizator cu un LM sau cu un tranzistor si gata, dar daca vrea mai mult e nasol, trebuie un convertor care sa mareasca tensiunea de la 12 la 16-18 cat e necesar si se complica lucrurile...oscilator, transformator sanatos, scheme complicate ......

eventual iti iei un ups care are baterii de 12v si il pui in masina, in locul bateriei lui conectand bateria masinii (printr-o dioda de putere, sa nu apara surprize)

#7
Alice

Alice

    Big Boobs

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,841
  • Înscris: 05.12.2002
iti iei direct inversor, unul de 300w e vreo 2.000.000. avanjaj: poti conecta si alte chestii, nu numai laptop-ul.

l8r edit:

Putere la iesire: 375W  
Voltaj de intrare: 12V DC  
Tensiune minima: 10V DC  
Conectare alimentare: bricheta masina  
Iesiri: 2  
Semnal iesire: sinusoidal  
Dimensiuni/greutate: 4.45x7.6x15.2/0.91Kg  
2.683.000
http://www.flamingo....dus.asp?id=6232

#8
Sir_Vaska

Sir_Vaska

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 626
  • Înscris: 12.06.2004
Salut !
Se poate alimenta un laptop de la bateria de masina fara nici un adaptor , conectand in locul accu original care de regula e tot de 12 V. Asta o poate face numai cine are cunostinte minime de electronica , altfel poate deteriora aproape ireversibil poartabilu'. Daca nu , link-ul dat de  @cbuhu e foarte bun , adaptorul de la Digital World e performant si mai ieftin ca cel de la Flamingo. Are posibilitate de a ridica tensiunea la mai multe valori , printre care si cea mai uzuala - 19V
Subliniez faptul ca eu am alimentat un laptop in prima varianta , pt precautie am pus o dioda de putere ( cu siliciu ) in serie pt a mai lua din tensiune (aveam 13,.. V , si totul a functionat perfect .

#9
Sir_Vaska

Sir_Vaska

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 626
  • Înscris: 12.06.2004

Quote

Originally posted by aeon
daca laptopul merge la mai putin de 12-13v, nu e pb, un simplu stabilizator cu un LM sau cu un tranzistor si gata, .....

Nu ar merge  cu un stabilizator chiar atat de simplu  pt ca laptop'u mananca  in jur de 3A !

#10
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,482
  • Înscris: 05.08.2002
si un tranzitor nu suporta 3A ?.. .vezi antichitatea 2N3055 care suporta 11 A ....probabil  ar mai avea nevoie de inca un tranzitor de comanda bc107 sau bd139 (pt darlington), o dioda zenner de 12v, o rezistenta de 1-2k si cam atat .... pt LM e posibil sa fie cam mult 3A....dar si asta se rezolva cu un tranzitor de putere suplimentar

totusi un laptoc cred ca merge pe la 18-20v, asa ca aceasta varianta cade....

#11
.ral:cr

.ral:cr

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 3,591
  • Înscris: 16.07.2004
bateria de laptop in general nu stiu cat are dar functioneaza ceva timp...
deci cu siguranta ca-i scade tensiunea sub 10V-12V.
laptopul are stabilizatorul lui cand alimenteaza bateria ca altfel era jale..
daca vrei prin mmufa de alimentare probabil ca nu e tot aia...

#12
Sir_Vaska

Sir_Vaska

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 626
  • Înscris: 12.06.2004
Laptop'u se alimenteaza la tensiune mai mare (19V) tocmai pt a-si putea incarca propria baterie care este de regula 12V. Deci ideea este de a conecta bateria masinii in locul celei originale . Mai departe in laptop exista convertor complex DC-DC pt a furniza diferente mai mari de tensiune necesare unor componente (tensiuni care se mentin stabilizate odata cu descarcarea bateriei ).

#13
Valicus

Valicus

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 24.11.2004
Salut, iata ce zic si eu:
1-fratilor lapurile functioneaza pe 12v toate, ce ziceti voi de 19v, 17v etc. asta este tensiunea furnizata de incarcatorul bateriei de leptop (care de obicei sunt Litiu Ion) in gol adica fara consumator care este bateria lapului.Idea este urmatoarea cu cat incarcatorul este mai performant adica da amperi mai multi cu atat scade tensiunea de incarcare.
2-toata lumea pe afara foloseste pentru scopuri auto niste CONVERTOARE DC-DC, care ridica cei 12-13v ai bateriei la cei 19v(am spus mai sus) dar cu pierderi de curent adica Amperi cea ce la bateria auto nu se prea simte, sau INVERTOARE ( nu INVERSOARE cum am tot vazut pe acest site).Si va rog sa ma credeti nu sunt chiar prosti.
3-pentru cine nu stie lapurile au si sursa pe placa de baza, care de fapt inseamna convertirea tensiunii de 12v, 6v si etc.(daca o sa va uitati la bateria lapului o sa vedeti ca are mai mult de 2 contacte asta pentru ca ia din baterie mai multe tensiuni) de la acumulatorul lapului in +si minus 5, 3,3 si 12v  si ce mai vrea muschi lui cat mai stabilizat posibil.Daca vreti va mai spun ca ecranul are si el invertorul lui care preia cei 12v si ii transforma in nu stiu cat(sute de volti depinde de model, marca , etc.)
4-in general pentru utilizarea unui pc sau leptop pe masina se recomanda folosirea convertoarelor dc-dc pentru lapuri si invertoare pentru pc-uri, nu mai cautatzi alta solutie ca nu functioneaza si va stricati si utilajele.
5-pentru lapuri nu trebuie nimic altceva, dar pentru pc-uri trebuie dotari mai speciale pentru masini, adica ceva baterii (mai performante cum ar fi cele cu gel) in plus in portbagaj si ceva energii alternative adica solare sau eoliene(panou solar pe masina, eoliene mici care in timpul mersului incarca bateriile pentru pc, etc.), eventual inca un alternator cea ce pe Dracie este imposibil, dar se gasesc alternatoare de putere mai mare care se pot adapta.
5-eu ma chinui cu energii alternative de un an de zile, am ajuns la ceva rezultate marunte(in tara asta de cacao nu gasesti materialele necesare decat foarte greu si foarte scump), dar este un pas inainte poate la anu sa scot si ceva de vanzare.

#14
Alice

Alice

    Big Boobs

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,841
  • Înscris: 05.12.2002
al 2-lea 5 banuiesc ca e 6, nu? :)

7. am vazut ieri in mall, la media galaxy, convertor dc-dc:
avea tensiuni intre 9 si 20V / 6A si 21-26V / 5A daca tin minte bine.
daca tin minte bine era in jur de 1.2-1.4 mil.

#15
Valicus

Valicus

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 24.11.2004

Alice, on Nov 25 2004, 01:47, said:

al 2-lea 5 banuiesc ca e 6, nu? :)

7. am vazut ieri in mall, la media galaxy, convertor dc-dc:
avea tensiuni intre 9 si 20V / 6A si 21-26V / 5A daca tin minte bine.
daca tin minte bine era in jur de 1.2-1.4 mil.

<{POST_SNAPBACK}>


Ai dreptate ref pct5 scuze, iar cea ce ai vazut la mall este cea mai buna solutie.

#16
Alice

Alice

    Big Boobs

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,841
  • Înscris: 05.12.2002
1. vroai sa zici timpul?

3. si marmota... ai masurat vreodata o baterie? a mea, in afara de cei 14.8v nu da nimic...
mai sunt unele care dau, dar sunt tensiuni pt. controlul incarcarii & stuff.

5. la fel, aceeasi marmota.

acum... laptop-ul meu are acumulator de 14.8V, iar incarcatorul de 19V @ 3.42A

de recomandat... POATE cel din media galaxy, desi nu mai retin firma... sa nu arda laptop-ul, nu de alta :)

#17
Valicus

Valicus

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 24.11.2004

Alice, on Nov 25 2004, 17:03, said:

1. vroai sa zici timpul?

3. si marmota... ai masurat vreodata o baterie? a mea, in afara de cei 14.8v nu da nimic...
mai sunt unele care dau, dar sunt tensiuni pt. controlul incarcarii & stuff.

5. la fel, aceeasi marmota.

acum... laptop-ul meu are acumulator de 14.8V, iar incarcatorul de 19V @ 3.42A

de recomandat... POATE cel din media galaxy, desi nu mai retin firma... sa nu arda laptop-ul, nu de alta :)

<{POST_SNAPBACK}>

Salut, cand o sa ai rabdarea si instrumentele de masura necesare ai sa vezi ca bateria ta care da 14,8v in gol(adica fara nici-un consumator care este lapul desigur) se transforma( voltajul ) in 12 -12si ceva Volti si scade pe masura ce folosesti laptopul(nu am intalnit inca baterie sa dea o anumita tensiune la infinit), in cea ce priveste incarcatorul ai sa observi acelas lucru ca din 19v la inceput cade in eu stiu cat(nu sunt propietarul lapului si nici nu pot sa-l masor) de obicei cam cu10-20% mai mult decat cei 14,8v pana se incarca bateria si sa nu uitam ca si incarcatorul ca si leptopul are niste regulatore de tensiune care regleaza toti acesti parametri(scuzele de rigoare, sunt foarte multe de explicat si mie cam greu la ora asta) asa ca hai sa cautam marmota impreuna, in cea ce priveste energia alternativa marmota este la tine sigur.
Ref.3, daca n-ai stiut o baterie are un + si un - restul sunt tensiuni care se preiau din ea nu se baga in ea, eu am avut sansa sa desfac cateva baterii de laptop si in afara de acumulatorii propriu zisi si unul sau mai multi senzori de temperatura nu prea au altceva in ei, la primul pe care il desfac o sa-ti trimit si o poza.
P.S-Daca ti se pare ca am fost prea "ofensiv" te rog sa ma scuzi oricum nu incerc altceva decat  cea ce incerci si tu, adica sa ne desteptam  cu  totii.

#18
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
Off topic:
@Valicus: poate ca prin smilies nu am fost prea explicit.
Daca doresti sa comunici un lucru trebuie sa-l faci fara prea multe greseli si nu te hazarda sa dai explicatii despre anumite lucruri atunci cind nu ai toate datele necesare. B)
Un singur exemplu: despre acumulatorii de laptop. Informatii se gasesc destule pe net, vezi  aici.  Nu exista alte tensiuni preluate din acumulator in afara de tensiunea de "baza", iar despre posibila folosire a pinilor suplimentari in conectorul respectiv ai detalii suplimentare:

[ http://www.batteryuniversity.com/images/parttwo-47a.gif - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ http://www.batteryuniversity.com/images/parttwo-47b.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Quote

Most laptops batteries are 'smart', meaning that some form of communications occurs between the battery and user. The definition of 'smart' varies among manufacturers and regulatory authorities. Some manufacturers call their batteries 'smart' by simply adding a chip that sets the charger to the correct charge algorithm. The Smart Battery System (SBS) forum states that a 'smart' battery must provide state-of-charge (SoC) indications.

There are two common architectures of 'smart' batteries, consisting of the single wire system found on high-end cameras and radio communications devices, and the two-wire system typically used on laptops. The two-wire system is usually configured to the System Management Bus (SMBus). The SMBus battery has five or more battery connections consisting of positive and negative battery terminals, thermistor, clock and data. The connections are commonly unmarked and attempting to test this type of battery appears complicated.
Some battery manufacturers even add an end-of-battery-life switch. At a preset age, cycle count or capacity level, the battery stops functioning. Manufacturers explain that customer satisfaction and safety can only be guaranteed if the battery is regularly replaced. Such policy tends to satisfy the manufacturer more than the user. Newer batteries generally do not have this feature.
An SMBus battery contains permanent and temporary data. The permanent data is programmed into the battery at time of manufacturing and includes battery ID number, battery type, serial number, manufacturer and date of manufacture. The temporary data is acquired during use and consists of cycle count, user pattern and maintenance requirements. Some of this information is renewed during the life of the battery.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate