Trebuie neaparat cauciucuri de iarna in UE?
Last Updated: Jan 18 2008 11:46, Started by
GERULA2006
, Nov 14 2007 19:20
·
0
#19
Posted 05 January 2008 - 21:01
Salut . am venit recent din Austria ,am circulat fara sa am cauciucuri de iarna, fara sa am lanturi la mine , nu am avut nici o problema ,nu am intilnit masina de politie care sa faca controale. In conditiile in care afara ningea usor , pe stada nu era pic de zapada sau gheata , pe o strda normala , pe autostrada nimic curat, periodic treceau masini care imprastiau ceva , nu stiu ce ( nu era nisip si nici sare , era ceva albicios ). In statiunea unde am fost (Kaprun) erau multe masini de Romania , si nu toate aveau cauciucuri de iarna. Concluzia este ca : daca iti vezi de drumul tau si respecti regulile si participanti la trafic este totul OK... o sa pun si poze in galeriile foto
|
#20
Posted 05 January 2008 - 21:15
trosnic, on Jan 5 2008, 22:01, said: Salut . am venit recent din Austria ,am circulat fara sa am cauciucuri de iarna, fara sa am lanturi la mine , nu am avut nici o problema ,nu am intilnit masina de politie care sa faca controale. In conditiile in care afara ningea usor , pe stada nu era pic de zapada sau gheata , pe o strda normala , pe autostrada nimic curat, periodic treceau masini care imprastiau ceva , nu stiu ce ( nu era nisip si nici sare , era ceva albicios ). In statiunea unde am fost (Kaprun) erau multe masini de Romania , si nu toate aveau cauciucuri de iarna. Concluzia este ca : daca iti vezi de drumul tau si respecti regulile si participanti la trafic este totul OK... o sa pun si poze in galeriile foto |
#21
Posted 05 January 2008 - 21:29
trosnic, on Jan 5 2008, 21:01, said: Salut . am venit recent din Austria ,am circulat fara sa am cauciucuri de iarna, fara sa am lanturi la mine , nu am avut nici o problema ,nu am intilnit masina de politie care sa faca controale. In primul rand ar fi trebuit sa pui anvelope de iarna ptr siguranta ta si a pasagerilor, chit ca nu ar fi vreo obligatie. Si oricum nu ar fi fost nici o cheltuiala in plus, ca doar nu mergi cu 2 seturi de anvelope simultan... |
#22
Posted 05 January 2008 - 21:38
Nu am zis ca nu sunt bune , sau ca nu imi cumpar... doar ca se poate si fara, pt ca in conditii de iarna , au strazile super curate,( eu abia mi am luat masina si lunile astea nu imi mai permit si alt set de cauciucuri asa ca . riscul meu )
|
#23
Posted 05 January 2008 - 21:47
trosnic, on Jan 5 2008, 22:38, said: Nu am zis ca nu sunt bune , sau ca nu imi cumpar... doar ca se poate si fara, pt ca in conditii de iarna , au strazile super curate,( eu abia mi am luat masina si lunile astea nu imi mai permit si alt set de cauciucuri asa ca . riscul meu ) |
#24
Posted 07 January 2008 - 09:33
Unii se incapataneaza in ideile lor... si nu inteleg de ce... as zice mai mult, dar mi-e ca o sa fie luat drept altceva.
Sa nu va luati cauciucuri de iarna, n-are rost pe bune acum... de ce sa aruncati cu banii pe fereastra ?! Si tataie a condus 50 de ani fara anvelope de iarna... si n-a avut probleme. Ma gandeam ca n-am nevoie de masina cu 5 stele la NCAP... la urmatoarea renunt la airbag-uri la ABS la ESP si ma gandesc sa renunt la servofrana... la ce e buna ??? On topic, anvelopele de iarna sunt obligatorii in UE. Puteti avea surpriza chiar sa nu va primeasca in HU daca n -aveti lanturi in portbagaj... so take your chances. Am condus si eu doua Dacii fara anvelope de iarna. Cand am trecut pe masini straine... dupa 2 ani mi-am incaltat-o si eu pe a mea cu Pirelli Winter si am zis ca l-am prins pe Dzeu de un picior... Pentru voi astia care sunteti Gica contra si va inchipuiti ca anvelopele de iarna sunt doar pentru zapada, macar incercati la altul sa vedeti diferenta... si dupa reveniti pe form cu idei mai destepte. Probabil ca in Dubai n-aveti nevoie de anvelope de iarna... da' pe aici prin Europa... Pana atunci, take care... P.S. Pentru trosnic... maestre, acum 2 ani in Austria... drum uscat pe autostrada... pot sa-ti spun ca am intrat fix intr-un nor de zapada dintr-o data fara nici un preaviz.... si dupa ce am trecut de zapada, fix intr-o curba larga dar lunga... direct in polei... Surprize poti avea anywhere... P.S.2.... of topic... Nu gasesc urmatoarea dimensiune de iarna... 205/45/R16....pentru sotie... A mers cu lanturi doua zile... dar acu' nu mai merge... |
#25
Posted 07 January 2008 - 10:07
@trosnic
Si probabil stii ca anvelopele de iarna au performante bune si pe carosabil uscat, curat, neatins de apa sau ninsoare. Asta sub temperatura 7 grade. Daca toti gandesc asa si zic lasa domnule ca nu a nins afara (chiar daca e frig) si merg si astea de vara se vede ca nu prea stiu care e diferenta intre un cauciuc si altul. Ca sa incalti un cauciuc de iarna nu e neaparat sa fie nevoie de zapada afara, e de ajuns sa fie frig si cauciucul de vara isi pierde din proprietati. |
#26
Posted 07 January 2008 - 10:18
cauciucurile de vara se deterioreaza mai rapid iarna si invers. Nu mai sunt elastice, devin mai casante si pot aparea fisuri mici pe anvelopa.
|
#27
Posted 07 January 2008 - 11:58
Apropo de zapada prin austria... depinde si pe unde mergi prin austria ca nu toate locurile sunt legate prin autostrazi si mai pozi avea si surprize.
Intradevar autostrazile erau curate dar mai erau si unele portiuni (curbe) pe unde romanasii cu anvelope de vara mergeau cu 90-100 desi limita era 130 in timp ce noi (eu si un amic + multi austrieci) mergeam cu 150-160. Eu mi-am testat din plin anvelopele de iarna pe zapada inghetata si batatorita prin austria. P1000428.jpg 537.95K 115 downloads P1000437.jpg 459.12K 58 downloads P1000458.jpg 699.79K 39 downloads P1000474.jpg 734.89K 47 downloads P1000479.jpg 843.54K 37 downloads P1000542.jpg 651.18K 44 downloads Uite si o autostrada cu mici portiuni de gheata: P1000463.jpg 710.98K 66 downloads Si una din Romania. P1000621.jpg 820.86K 76 downloads In total ~3500 km parcursi din care vreo 1500 pe .ro in conditii de iarna/ceata/polei si vreo 700+ km din ei pe zapada si gheata. Am lanturile sigilate in portbagaj. P.S. In cazul primei poze a urmat o plecare din rampa dupa ce am oprit sa fac poza. No problem! Edited by Night Elf, 07 January 2008 - 12:13. |
#28
Posted 09 January 2008 - 16:15
Cand am trecut pe masini straine... dupa 2 ani.. ( roval1972).... Deci ai circulat 2 ani fara cauciucuri de iarna ???, si eu imi cumpar iarna viitoare ,ca asta este trecuta deja, nu ziceam ca nu sunt bune
Edited by trosnic, 09 January 2008 - 16:17. |
|
#29
Posted 10 January 2008 - 23:08
tocmai am citit intr-un ziar.
In Austria intre noiembrie si aprilie, daca te prinde politia fara anvelope de iarna... amenda e la "alegerea" militianului intre 35 si 5000eur. Si la fel daca n-ai lanturi pe zapada. Edited by RoVal1972, 10 January 2008 - 23:09. |
#30
Posted 11 January 2008 - 21:03
eu cu tractiune spate+jante tabla+anvelope de iarna,la 24 de ore dupa ninsoarea din Buc am iesit dintre blocuri neinpins,vecinul meu cu tractiune fata+garda la sol mai mare+jante tabla si anvelope vara a iesit impins de mine si alti 2 vecin....ma intreba daca am tractiune integrala
in primul rand e vb de siguranta ta,apoi gandeste-te si la siguranta participantiilor din trafic si nu in ultim rand la buzunarul tau(amnezile) decat o amnda ustratoare mai bine 4anvelope iarna...cred ca iesi mai ieftin si ramai si cu anvelopele |
#31
Posted 15 January 2008 - 11:28
In Norvegia, Suedia, Finlanda e obligatoriu sa ai pe perioada iernii cauciuri din alea cu tinte de fier. Acolo 95% din masini au tractiune integrala.
Acolo e zapada nu jucarie... anu asta prima zapada a fost de 50 de cm...iarna tine cam din octombrie pana in aprilie. |
#32
Posted 15 January 2008 - 22:30
In Italia, iarna a cazut anul asta pe data de 3 01 2007 cind a nins si a tinut zapada 1 zi , pe sosea doar citeva ore. azi au fost 12 grade si ploua
|
#33
Posted 15 January 2008 - 23:28
Radu18, on Jan 15 2008, 11:28, said: In Norvegia, Suedia, Finlanda e obligatoriu sa ai pe perioada iernii cauciuri din alea cu tinte de fier. |
|
#34
Posted 16 January 2008 - 14:12
anzo, on Jan 15 2008, 23:28, said: Numai daca mergi in nord(spre cercul polar). In rest anvelope de iarna si lanturi trebuie sa ai. Pina in Stokholm sau Oslo nu sunt probleme deosebite, clima e exact ca la noi in zona de munte, autostrazile sunt curatate. Mai sus nu se mai curata drumurile, doar se pune eventual nisip(fara sare). Nu e chiar exact ca la noi...Brasovul e la 45 de grade lat. pe cand Oslo, Stockholm si Helsinki sunt aproximativ pe linia de 60. Plus ca acolo precipitatiile sunt mai bogate ca influenta oceanica e mai puternica, iar latitudinea ridicata face ca media temperaturilor sa fie mai scazuta. Nu stiu sigur daca si in capitale e valabil cu cauciucuri cu tinte, dar stiu sigur ca mai in nord e obligatoriu + lanturi, lopata and stuff. Un mic orasel pierdut intre troiene in Norvegia...cam asa arata strazile...doar cu nisip - asta e doar la prima zapada Attached Files |
#35
Posted 16 January 2008 - 15:23
E zapada in Helsinki, dar drumurile sunt curatate si de obicei se circula bine. Si nu au oamenii 4x4, dar folosesc anvelope de iarna din Noiembrie pana in Mai, daca nu mas insel. E obligatoriu sa faca.
|
#36
Posted 16 January 2008 - 16:38
Radu18, on Jan 16 2008, 14:12, said: Nu e chiar exact ca la noi...Brasovul e la 45 de grade lat. pe cand Oslo, Stockholm si Helsinki sunt aproximativ pe linia de 60. Plus ca acolo precipitatiile sunt mai bogate ca influenta oceanica e mai puternica, iar latitudinea ridicata face ca media temperaturilor sa fie mai scazuta. Nu stiu sigur daca si in capitale e valabil cu cauciucuri cu tinte, dar stiu sigur ca mai in nord e obligatoriu + lanturi, lopata and stuff. Un mic orasel pierdut intre troiene in Norvegia...cam asa arata strazile...doar cu nisip - asta e doar la prima zapada Sunt cam ca la noi din cauza Gulf Streamului, diferenta sunt precipitatiile bogate datorate influentelor oceanice. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users