Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei

E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...
 Recuperare fișiere dupa form...

Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...
 Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...

explicatie montaj breadboard

3 Doors Down - Kryptonite

Semnalizati cand virati pe un dru...
 Succesiune - mostenire apartament...

Donez Siofor de 1000mg ( diabet t...

Izolatie intre parter si etaj

Hranirea pasarilor din orase -pro...
 

Lanturi antiderapante

- - - - -
  • Please log in to reply
75 replies to this topic

#19
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,780
  • Înscris: 01.12.2007
http://www.augsburg....oduse/42/43/300

asa ceva 299lei

#20
Batranelul

Batranelul

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,962
  • Înscris: 25.04.2007
Politia iti poate cere sa ai lanturi antiderapnte doar daca esti la volanul unui autovehicul greu (deci cel putin 3,5 tone). In rest nu te obliga nimeni. Lanturi, lopata, nisip, is doar recomandari.

#21
active95

active95

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,920
  • Înscris: 29.03.2005

 alf77, on Dec 19 2007, 20:22, said:

Salut!

mi-a zis un prieten ca sunt lanturi speciale pentru masini cu ABS. E adevarat ?......

:lol: :lol: :lol:

#22
black_shadow

black_shadow

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,145
  • Înscris: 30.07.2006

 ionut_ionut, on Dec 19 2007, 21:35, said:

eu am vaz,nush pe unde,o chestie ce tine loc de lant facuta dintr-un material special era in jur de 70-80euro...poate gasesc link-ul

http://www.lanturiantiderapante.ro/

#23
Darth-Claudiu

Darth-Claudiu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 76
  • Înscris: 19.06.2007
Si inca ceva: lanturile nu se pun pe SUV cu tractiune integrala :D

#24
Errors

Errors

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 170
  • Înscris: 22.08.2007
Mai sunt si astea da nu prea imi prezinta incredere http://www.comenzi.r...roducts_id=1498 :huh:

#25
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,283
  • Înscris: 07.02.2003

 active95, on Nov 9 2007, 19:47, said:

Avind lanturile antiderapante instalate si mergind pe un carosabil relativ uscat nu depasi viteza de 45km/h
Vrei sa spui max 30 la ora, ca la 45 vibreaza de zici ca-ti crapa masina, iti dai seama ce suporta directia & stuff. Eu am mers 2 zile cu lant in Bucuresti cand au fost zapezi mari ca nu se curatase nimic pe strazi secundare. Ideea cu pusul si scosul nu tine, e munca imensa sa le pui si sa le scoti pe ger. Nu mai zic ca se si blocheaza de abia le mai scoti...

 Courage, on Nov 8 2007, 12:24, said:

Cele cu tinte sunt pentru gheata si nu se preteaza pe la noi, ci in Canada si Tarile Nordului, unde gheata pe sosea este la ordinea zilei.
In Canada ca si in SUA montarea lanturilor sau cauciucurilor spaik-uite este interzisa ! Se distrug soselele si creeaza accidente cand franezi si ala din spate evident nu mai franeaza ca nu are cu ce. Nu poti pune decat cauciucuri de iarna, de aia vezi filmulete pe youtube cu loseri care patineaza pe autostrada sau pe unde apuca la fiecare gheata mica :D Numai in tarile nordice si unele din UE se agreeaza ideea.

Edited by andreic, 28 January 2008 - 15:56.


#26
Tarzy

Tarzy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,630
  • Înscris: 28.11.2001
cel mai bine este asa:

1. masina incaltata cu gume de sezon (all sezon sunt depinde din ce pdv privesti - bune sau rele - eu zic ca-s rele)
2. lanturi in portbagaj

daca chiar nu poti trece numai cu gume .... opresti .... pui lanturi si mergi mai departe

cu lanturi nu prea ai cum (sau nu e indicat) sa depasesti 20-30 km/h

#27
videosuzy

videosuzy

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,397
  • Înscris: 04.04.2007
Mi-au venit si mie saptamana trecuta pseudolanturile ICEMAN Z6 (ca am un C5 nu SUV) si am "iesit" la zapada....Nu am fost niciodata asa de incantat de un produs din gama acesta: lanturile de zapada...Motivul? Chin la pus...chin + mizerie la scos...zdruncinaturi (cu toata suspensia hydractive 3+) de mi-era mila de Citi-ul meu...
Acum?...in primul rand faptul ca au acea pereche de manusi cu manson pana dincolo de cot ma face sa cred ca si la costum (ei chiar asta si spun in reclama) poti monta asa ceva fara sa te murdaresti. Apoi modalitate de prindere : inchipuiti-va o scara dubla, fixata doar pe o latura....Se pune prima latura in spatele rotii (deci ar veni cam sub portiera din fata) si cealalta o tragi cu un dispozitiv special, pe sub masina, apoi o intinzi in fata rotii...cealalta latura desfacuta o prinzi de cea din spatele rotii(practic "legi" cele doua "scarite" rezultand o scara din lant in mijlocul careia se afla roata)...Apoi unesti laturile sus, pe roata si cu un dispozitiv special intinzi lantul...Nu mai e nevoie sa opresti dupa o bucata de drum ca sa-l mai intinzi lantul (cum se procedeaza la cel cu za, clasic)...In locul clasicului lant ce "traverseaza" cauciucul e un cablu de otel (multifilar, ca sufa de la macara) pe care sunt introduse bucatele de aprox. 5-6 cm de arc otelit, pentru a transmite mai usor socul contactului dintre astfalt si "lant" la cauciuc si mai departe la tot ce inseamna suspensie...Practic am rulat pe astfalt cural, senzatia fiind ca nu am absolut nimic intre cauciuc si astfaltul pe care rulez...
Interesant sistemul...Eu am folosit tot timpul lanturile (atunci cand a fost nevoie si cand cauciucurile de iarna au devenit ineficiente) si stiu cum se comporta un autoturism pe soseaua uscata...mai ales ca totcmai m-am intors pe 3 ian de pe Platoul Semenicului (Caras Severin) unde am facut revelionul, si de unde am rulat pana aproape de Pitesti NUMAI CU LANTURILE clasice...Deci aproximativ 400km numai cu lanturile, viteza de croaziera fiind 25, maxim 30km/h (oricum nu puteam mai mult din cauza nametilor)...
Din pacate pretul nu e atat de accesibil...450 lei cu tot cu transport (pana in Bucuresti adica) asa incat nu cred ca vor fi asa de multi care sa se inghesuie sa-si echipeze autoturismul cu lanturi ce ajung la pret cat o pereche de anvelope de iarna (pentru rotile motoare, evident)....Insa, cum spuneam mai sus, la un moment dat si acestea (anvelopele) sunt depasite fiind musai montarea unei perechi de lanturi pentru a putea rula in continuare...

Cu stima,

Cata

#28
icvasilescu

icvasilescu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 82
  • Înscris: 18.05.2007
unde pot gasi acum lanturi in Y (romb). Imi trebuie saptamana viitoare si vreau sa le iau din magazin. In Metro am gasit doar cele paralele.

#29
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,727
  • Înscris: 03.12.2005
Incearca la benzinarii. Inca n-a venit asa tare sezonul lor, e posibil sa mai aiba ce trebuie in stoc.

#30
oSerX

oSerX

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,033
  • Înscris: 23.06.2006
deci, acum 2 ani sau 3 ani am fost obligati de vecinii unguri intre austria si ungaria, la intoarcere acasa sa ne cumparam lanturi cu toate ca afara erau 7 grade, autostrada curata perfect si aveam roti de iarna ..... in fine am dat vreo 70eur pe lanturi si va spun sincer ca iarna le pun in portbagaj din obisnuinta ... nu'mi aduc aminte sa fi desfacut vreodata cutia, nici nu stiu ce e inauntru... mi'e teama insa sa nu vina vreodata vremea sa le folosesc si sa ma chinui un veac sa le pun ..... topicul asta m'a facut sa ma interesez de procedura de "punere" a lanturile. din ce am inteleg aici nu e chiar usor ... pana acum am avut suficient noroc cu rotile de iarna.

#31
videosuzy

videosuzy

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,397
  • Înscris: 04.04.2007

 oSerX, on Dec 4 2008, 14:36, said:

deci, acum 2 ani sau 3 ani am fost obligati de vecinii unguri intre austria si ungaria, la intoarcere acasa sa ne cumparam lanturi cu toate ca afara erau 7 grade, autostrada curata perfect si aveam roti de iarna ..... in fine am dat vreo 70eur pe lanturi si va spun sincer ca iarna le pun in portbagaj din obisnuinta ... nu'mi aduc aminte sa fi desfacut vreodata cutia, nici nu stiu ce e inauntru... mi'e teama insa sa nu vina vreodata vremea sa le folosesc si sa ma chinui un veac sa le pun ..... topicul asta m'a facut sa ma interesez de procedura de "punere" a lanturile. din ce am inteleg aici nu e chiar usor ... pana acum am avut suficient noroc cu rotile de iarna.

Teoretic, daca ai lanturi tip scarita sau romb, montarea acestora n-ar trebui sa-ti ia mai mult de 10 min. Asta in conditiile in care e zapada mare si roata are suficient strat de namet pana la asfalt. In cazul in care nu e zapada suficienta, atunci, fie folosesti cricul, fie le fixezi provizoriu, misti masina fata sau spate 30cm si continui fixarea.
Acum, am sa ma refer doar la prima varianta, adica cea cu zapada multa...

-se apuca lantul de capetele libere (cele care se afla pe sufa de otel impletita);
-se trece pe sub roata (zapada adunata permite trecerea lantului fara nici o impotrivire);
-se cupleaza ,in spatele rotii, cele doua capete ale lantului;
-se trece lantul de intindere prin inelele aferente sau prin dispozitivele de intindere (in functie de model);
-se strange, fie cu mana (cele manuale au agatatoare din cauciu), fie cu dispozitivul tip crichet;
-se ruleaza cam 2 km, pana se fixeaza bine lantul pe anvelopa;
-se intinde inca o data si...La drum...
Atentie ca viteza de rulare e undeva in jurul a 40km/h...

Bafta,
Cata

#32
mihaiC1

mihaiC1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,630
  • Înscris: 12.08.2008
Pe o rampa de 15% (zapada de 30cm, drum de tara) am reusit sa urc 1km cu gume de iarna.. lanturile mi-au sarit in 20m!
Mentionez ca masina are TC, ABS, ESP, tractiune numai fata si 120CP asa ca lanturile din magazinele noastre nu sunt pt. masini puternice, dar si gumele de iarna "sapa" pina la asfalt si te scoate din belea si nu strica nimic!

Edited by mihaiC1, 04 December 2008 - 21:49.


#33
rossu

rossu

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 14
  • Înscris: 02.02.2006
am mers in ianuarie 2007 printr-o zona cu zapada mare (pe carosabil 5 cm zapada batatorita, pe margini 1.5 m) am pus pentru prima data in viata mea lanturile, operatiune ce a durat maxim 20 de minute si am inceput urcarea spre partia de ski (izvoare, baia mare). dupa ce am pus lanturile nu a mai trebuit sa opresc sa le intind, au stat fixe pe tot parcursul drumului aprox 20 de km (urcat-coborat). a fost o senzatie super, fata o puteai controla cum vreai tu, iar spatele iti fugea in functie de curba si viteza. a fost o experienta tare. recomand o astfel de cursa pe zapada, cu lanturi.
daca folosesti lanturi pe carosabil curat, ai sanse sa iti le rupi si sa iti distrugi si cauciucul.

#34
A_Ionut

A_Ionut

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 652
  • Înscris: 05.08.2007
Pentru cei ce nu vor sa renunte la gumele de vara exista un compromis.
Un fel de huse cu efect antiderapant. Nu sunt de calitatea lanturilor dar iti fac gumele sa se comporte ca un cauciuc de iarna.
Nu stiu insa cat de rezistente sunt.
Am vazut asa ceva pe un a6 in drum spre partia din bran iarna trecuta si nu mi s-a parut a avea probleme la urcare.
Mai de graba aveam eu cu gumele all season.
Tocmai de aceea am renuntat la ele si am luat gume de iarna. Anul asta am prins ceva zapada si nu am simtit nevoia lanturilor.

#35
daemonus

daemonus

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,702
  • Înscris: 06.05.2008
http://www.rud.com/e...kw/centrax.html

Eu pe astea mi le-am luat pentru un Hyundai Santa Fe standard (2WD). Asta iarna aveam all-season si cu toate astea nu am avut probleme, insa km au trecut peste ele si nu mai sunt chiar ca la 7500km....MI-am luat anvelope de iarna Nokan (pana acum 1 luna nici nu auzisem de marca asta) si am zis ca nu se stie niciodata - mi-am luat lanturile RUD COMFORT CENTRAX. 1030 m-au costat. Sunt super super simplu de montat, am facut si putin antrenament cu ele. Sper sa nu fiu nevoit sa le folosesc.

Ce m-ar interesa in schimb ar fi niste "ciorapi" pentru anvelope, am vazut un BMW pisicuta asta iarna cu ele si nu avea nici o greata....ne uitam cu invidie cat de natural se misca pe zapada si pe gheata....

Numai de bine sa auzim.

PS. pretul mentionat mai sus - de 450 lei ar fi OK....o anvelopa ma costa 750 lei :( (asta fiindca e NOKIAN, daca ar fi Michelin, Goodyear, Fulda, Bridgestone, Pirelli, Dunlop m-ar costa in jur de 900-1000 lei).

Numai de bine sa auzim.

#36
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,727
  • Înscris: 03.12.2005

 videosuzy, on Dec 4 2008, 19:09, said:

-se ruleaza cam 2 km, pana se fixeaza bine lantul pe anvelopa;

Maxim 100m cu lanturile proaspat puse, pentru asezare uniforma, si cu maxim 20 km/h. Apoi opresti si le tensionezi bine si asiguri din nou capetele.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate