Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Mi-au disparut amigdalitele ?

Exista vreun plan de terorizare p...
 Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 

Catolici si Ortodocsi

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
389 replies to this topic

#37
Mi_

Mi_

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 917
  • Înscris: 13.07.2002

Quote

Originally posted by mariuspad
Dar nu cred ca popoarele catolice sunt mai civilizate ex. Italia care este cel puțin la fel de mizerabila ca Romania.
Si când te-ai trezit, era dimineata. Cel putin la fel de dimineata.  :)

#38
arty

arty

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 8,563
  • Înscris: 09.12.2001
Mi_ ....  omul crede in dumnezei... itzi dai seama ce contact are cu realitatea... so, italia, ro... who cares. sunt la fel :)

#39
fanariotul

fanariotul

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,138
  • Înscris: 27.03.2003
Cine nu intelege, ia in deradere...Ignoranta naste mistocari. Buni si astia la casa omului...sau pe un forum.

#40
Ina

Ina

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 541
  • Înscris: 06.01.2004

Quote

Originally posted by Broly

@ina  ..
care sacrificiu???


Noul Testament din Biblie iti prezinta clar sacrificiul facut de Dumnezeu pt oameni.
In primul rand Dumnezeu-Tatal s-a sacrificat, trimitand pe Dumnezeu-Fiul (adica o parte din propria Sa divinitate), sa sufere pe pamant sub aspectul fizic uman, sa fie condamnat, batjocorit si rastignit, fara sa fie vinovat de ceva. Sacrificiul consta in faptul ca Dumnezeu a acceptat sa treaca prin aceasta umilinta chiar si pentru cei care l-au rastignit,  pentru toate sufletele oamenilor decedati pana atunci, precum si pt umanitatea care urma sa apara.

Ca sa intru si mai mult in amanunt, sufletele oamenilor, dupa moarte se duceau, pana in momentul rastignirii lui Iisus, intr-un spatiu numit eon, undeva intre rai si iad (pp undeva intre sentimentul de fericire si durere), iar pacatele savarsite de oameni nu erau iertate de catre Dumnezeu.In momentul efectiv al rastignirii, Iisus a preluat toata greutatea pacatelor acumulate pana in acel moment, iar sufletele au putut intra in rai (de aceea Iisus i-a spus unuia dintre cei doi hoti rastigniti langa El :   "Astazi vei intra cu mine in rai"  ). Rastignirea lui Iisus a fost necesara deoarece fara acest sacrificiu, fara transcendenta divinitatii in umanitate, pacatele oamenilor,incepand de la pacatele lui Adam si al Evei,nu puteau fi iertate.

#41
Akuma No

Akuma No

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,062
  • Înscris: 29.04.2004
Cateva diferente dintre practicile religioase crestine din Romania.

Am incercat sa va arat o mica parte din dialogul inter-religios in forma lui institutionalizata. Problemele structurale, institutionale si de dialog intre credinte pot fi promovate la diferite, multiple niveluri si directii, dar, dupa cum observ, si pare firesc, doriti exemple din zona trairii cotidiene si care au impact direct asupra oamenilor. Fie.
Vreau sa va reamintesc ca se admit rugaciunile in comun intre cele doua confesiuni pentru anumite ocazii, catolicii putand fi nasi si nuni pentru crestinii ortodocsi si ortodocsii pentru crestinii catolici.  Inalte fete bisericesti, inalti reprezentanti ai Bisericii Ortodoxe si Bisericii Catolice au hotarit acest lucru. Refuzul aplicarii acestora nu se iarta.

Casatoria
Biserica Ortodoxa pastreaza si azi vechile canoane ale ritului marital, prin care nu se cere consimtamantul explicit la casatorie, mentinandu-se formulele "Se cununa robul lui Dumnezeu cu roaba lui Dumnezeu", respectiv "Se cununa roaba lui Dumnezeu cu robul lui Dumnezeu".
Desi în Pravila Bisericeasca este specificat ca "preotul trebuie sa ia declaratie scrisa cu privire la consimtamantul absolut liber al logodnicilor, verificat într-un timp mai îndelungat", slujba ortodoxa cu privire la logodna neglijeaza acest aspect, formulele fiind similare celor din cadrul casatoriei: "Se logodeste robul?.".
Astfel, în cadrul cununiei, rugaciunea adresata de preot înaintea formulelor de cununie, cuprinde urmatorul pasaj: "Si da roabei Tale acesteia sa se plece în toate barbatului sau, si robului Tau acestuia sa fie cap femeii ca sa vietuiasca dupa voia Ta", iar în cuvantarea urmatoare formulelor de cununie, desi cere supunere unul altuia, preotul îndeamna ca - misogini bucurati-va -  "femeile sa se supuna barbatilor lor ca Domnului, pentru ca barbatul este cap femeii, precum si Hristos este cap Bisericii, trupul Sau, al carui mantuitor si este. Caci precum Biserica se supune lui Hristos, asa si femeile barbatilor lor, întru toate (...); iar femeia sa se teama de barbat" (Epistola catre Efeseni a Sf. Apostol Pavel).
Mai mult, în conceptia Bisericii Ortodoxe, supunerea femeii de catre barbat este o conditie necesara temeiniciei familiei. În rugaciunea din a opta zi dupa cununie, preotul se roaga ca barbatul "sa fie cap sotiei sale", iar femeia "sa fie plecata barbatului sau, ca prin aceasta sa ramana nezdruncinata unirea lor pana la sfarsit".
Astfel, prin tratamentul diferentiat al femeilor si barbatilor, relatia care capata binecuvantarea bisericii nu este complet simetrica si reciproca de la început. Acest lucru se poate reprosa si modului în care este privit raportul dintre parinti si copii, întrucat "fecioarele care se duc dupa barbat fara voia tatalui lor, curvesc", ca si tanara care, "fara voia tatalui s-a dat pe sine unui barbat", iar în cazul în care casatoria s-a facut fara acordul parintilor, "daca tatal sau tutorele este în viata, tinerii casatoriti stau sub semnul curviei".

In ritualul casatoriei, Biserica Romano-Catolica cere consimtamantul explicit al mirilor prin formulele: "ati venit aici sa incheiati sfanta casatorie fara nici o constrangere, liberi si constienti de pasul pe care il faceti?", respectiv, "sinteti hotarati sa va iubiti si sa va respectati unul pe altul??", iar dupa confirmare mirii isi exprima, fiecare, consimtamantul prin juramant.
Tratamentul nediferentiat, prin cererea consimtamantului explicit, este confirmat si in cadrul Binecuvantarii mirilor, preotul rugandu-se pentru sotie "sa se increada in inima sotului ei, care, vazand in ea o insotitoare egala, partasa la darul vietii, s-o cinsteasca asa cum se cuvine si s-o iubeasca asa cum Cristos si-a iubit Biserica".
Insa in Liturghia Cuvantului, care are loc inainte de cererea consimtamantului, sunt recomandate pentru citire trei lecturi, dintre care prima din Vechiul Testament unde se mentioneaza ca "o femeie tacuta este un dar al lui Dumnezeu si nimic nu este mai de pret decat o femeie cuminte". Trebuie precizat ca aceste lecturi sunt doar propuse, fiind mentionata posibilitatea alegerii altor texte, printre care si urmatorul: "Parinte sfant, tu l-ai creat pe om dupa chipul tau, barbat si femeie, pentru ca uniti cu trupul si sufletul, sa-si implineasca menirea in lume", text inspirat din Facerea.

Si daca-i nunta... bal sa fie. Doar pentru diversitate...
In cadrul religiei crestine protestante, Biserica Adventista de Ziua a Saptea permite o oarecare diversitate in formele ei de manifestare, considerand ca, pe de o parte nu trebuie sa dogmatizeze invataturi si practici neesentiale, iar pe de alta parte este necesar "sa vegheze pentru a nu fi uitate cararile cele vechi".
In cadrul cununiei religioase, adventistii de ziua a saptea nu au o liturgie prenuptiala stabilita, permitand variatii pentru a respecta cultura locala.
Inainte de oficierea casatoriei unui cuplu, pastorii adventisti invita mirii la sedinte de consiliere in care se insista asupra sfatuirii premaritale intensive, sedinte care ar putea necesitai ntalniri saptamanale si pescrierea de lectii pentru acasa, timp de mai multe saptamani. Tot in cadrul planificarii casatoriei pastorul are o intalnire separata cu mirele si mireasa pentru a discuta preferintele acestora cu privire la predica si la juramantul de credinta si pentru a fixa un timp pentru repetitia cununiei religioase.
Pastorului ii este recomandat ca, la inceputul studierii programului sa rosteasca urmatoarele cuvinte de ocrotire a miresei: "Suntem aici ca sa cream o amintire pentru mireasa si mire. Este interesul nostru sa o facem cat mai frumoasa. Stabilind amanuntele ceremoniei, dorintele miresei totdeauna trebuie sa fie in primul rand si dupa aceea ale mirelui".
In cadrul ceremoniei, la intrarea oaspetilor prioritate au prietenii si familia miresei, dupa care urmeaza prietenii si familia mirelui iar la intrarea mamelor, mama mirelui este ultima care intra inainte de începerea ceremoniei, mama miresei intrand la inceputul ceremoniei. De asemenea, printre accesoriile considerate rituri necrestine si - astfel - eliminate din ceremoniile de casatorie adventiste, se numara si voalul.
Pentru predica tinuta cu ocazia cununiei religioase este oferit urmatorul model inspirat din Geneza, dar interpretat nediscriminatoriu: ?Dumnezeu a facut barbatul si femeia in asa fel, incat nici unul sa nu fie complet fara celalalt. Creatorul a facut-o pe Eva din coasta lui Adam pentru ca sa ne invete trei lectii: (1) femeia nu trebuie sa se ridice nici deasupra barbatului, nici sa fie stapanita de el, ci sa stea alaturi de el; (2) coasta a fost luata de sub bratul sau, semn ca ea trebuie sa fie protejata de el; (3) a fost luata de langa inima lui, pentru ca ea sa fie iubita de el?.
Juramantul de credinta este facut prin angajamentele explicite ale miresei si mirelui, angajamente care, daca cei doi doresc sa faca ceremonia casatoriei foarte personala, pot fi pregatite de cuplu. Angajamentul (traditional) cerut de pastor, "(...) promiti solemn sa iei in casatorie pe?? Declari ca o/il vei iubi, (?) o/il vei respecta (?)?", dupa confirmare, este urmat de angajamentul rostit de mire si de mireasa.

Interesant, nu-i asa?
Vreti sa va zic cum vad ortodocsii adulterul? Ceva despre botez?

#42
luivu

luivu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 26
  • Înscris: 08.06.2004
Ai prezentat doar partea frumoasa la catolici,dar nu ai mentionat ca ei micsoreaza caracterul de Taina al Nuntii,afirmand ca savarsitorii acestei Taine sunt cei ce se casatoresc,iar preotul este numai un martor ,fara de care casatoria nu este valabila.La ortodocsi,savarsitorul Tainei este preotul sau episcopul care reprezinta in mod vizibil pe Mantuitorul Hristos,Cel ce pecetluieste si sfinteste legatura realizata intre cei doi prin consimtamantul lor.
Exemplul dat din Efeseni 5,22-32  al Sf.Ap.Pavel ne arata efectele acestei Taine,si anume transformarea legaturii intre cei doi soti in una asemanatoare celei intre Hristos si Biserica.
Protestantii si denominatiunile crestine nu recunosc Nuntii caracterul deTaina,deoarece dupa ei ,nu gasim nici materie ,nici transmitere de har,nici fagaduinta de iertare a pacatelor.Dupa ei nu e decat consimtamantul reciproc pe care si-l dau viitorii soti spre a trai impreuna ,intemeind astfel o familie.Expresia "Si vor fi un trup"(Fc 2,24).arata dupa ei ,doar o stransa legatura fizica.De aceea ritualul casatoriei la ei este foarte simplu,constand numai din cateva rugaciuni prin care se cere de la Dumnezeu binecuvantarea asupra sotilor si continuarea neamului omenesc.

#43
mariuspad

mariuspad

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 210
  • Înscris: 29.06.2004
Akuma No :Spune-mi despre botez. Nu stiu ce sa fac unde sa-mi botez copii la mine adica la ortodocsi sau la sotie la catolici?
luivu: Tu ce zici?

#44
Akuma No

Akuma No

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,062
  • Înscris: 29.04.2004
>>La ortodocsi, savarsitorul Tainei este preotul sau episcopul care reprezinta in mod vizibil pe Mantuitorul Hristos, Cel ce pecetluieste si sfinteste legatura realizata intre cei doi prin consimtamantul lor.<<

Care consimtamint? S-a schimbat ceva in ritul marital? E adevarat, Pravila Bisericeasca crere declaratia scrisa cu privire la consimtamantul absolut liber al logodnicilor dar slujba ortodoxa cu privire la logodna sau nunta neglijeaza acest aspect. Ti-am aratat asta.

Repet, incerc sa arat aici aspecte, sa le zic, normative a unora dintre practicile crestine din Romania, elemente care diferentiaza religiile intre ele atunci cand vin in contact si nicidecum pledoarii pro sau contra credinta, ca ortodocsii sint mai puternici sau mai slabi in credinta decit catolicii, ca, vezi doamne, catolicii sint altfel decit alti credinciosi sau alte asemenea combinatii.
Aceaste aspecte normative evidentiaza, pe de o parte, existenta unor comportamente si atitudini culturale discriminatorii, iar pe de alta parte, exista posibilitatea ca interpretarile discriminatorii din Biblie sa poata fi evitate sau înlocuite cu interpretari nediscriminatorii folosind aceeasi sursa, Biblia, dar in sistemul altei credinte.
Examinarea predispozitiilor, a tendintelor patriarhale sau exprimarea temerilor Bisericii Ortodoxe nu-i sarcina mea si imi este, oricum, peste putinta.
Vrei sa faci tu asta? Fa-o. Am o intrebare: poti sa o faci fara interpretari discriminatorii fata de grupuri, persoane sau comunitati de alta credinta decit cea ortodoxa, fara incrincenarea prezenta si simtita in cele citeva rinduri postate?
Tare ma tem ca nu. Pentru ca, impotriva progreselor realizate de dialogul inter-religios la nivel institutional, exista un construct politic mentinut în realitate de interese patriarhale, ideologii si institutii la nivel local si individual peste care o sa se treaca cu greu... in cinci ani dupa ultimele estimari odastice.

Am aratat  partea frumoasa la catolici, zici tu. Uite una la fel de frumoasa - pentru barbati - si la credinta ortodoxa: adulterul.
În legatura cu pacatul adulterului, în Pravila Bisericeasca se recunoaste ca..."femeile sunt mai nedreptatite"... fiindca "despre barbatul care a preacurvit nu se spune ca el sa fie lepadat de femeia sa, ci ea il va tine si dupa ce a preacurvit; ...chiar daca ea a fost batuta si nedreptatita trebuie ca sa rabde si mai mult ca sa nu se desparta. Nicaieri nu s-a oranduit ca femeia sa se desparta de barbatul necredincios, chiar daca el ar fi desfranat, ci sa rabde pana la sfirsit... Sotul trebuie sa alunge pe sotia sa preacurva; cel ce va tine o femeie preacurva este un om fara minte si nelegiuit... acestei oranduieli cu greu i se va gasi explicatie, dar asa este obiceiul pana acum....
Relatia asimetrica este dusa la extreme întrucat, se considera ca, daca barbatul se desparte de sotie din initiativa lui, si îsi va lua o alta sotie, "este preacurvar fiindca o face pe ea sa fie preacurva". Astfel, printr-o argumentare care încalca regula evitarii circularitatii, ca urmare a unei greseli a barbatului, tot femeia este considerata vinovata, iar barbatul este vinovat indirect (vinovat fara vina), pentru ca a cauzat vinovatia femeii. În Pravila, 456, se precizeaza ca în cazul în care un barbat savarseste adulter, el este canonisit mai aspru, însa imediat se mentioneaza ca nu exista canon care sa-l pedepseasca daca adulterul a fost savarsit cu o femeie... nemaritata, consideratie care nu este valabila si în cazul femeilor.
Daca vrei sa arati ce esti cu adevarat echidistant si nu ai resentimente fata de alte credinte, arata-mi citeva elemente care diferentiaza botezul, "poarta prin care crestinul este primit în Biserica".

#45
Akuma No

Akuma No

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,062
  • Înscris: 29.04.2004
mariuspad
Nu pot, imi pare rau. Este o hotarire pe care o vei lua impreuna cu sotia ta. Pot sa-ti arat elemente care diferentiaza botezul atunci cand religiile vin in contact.
Hai sa vedem ce zice luivu despre botez. Iti promit ca si eu o sa postez despre botez.
Despre ceremonia înmormantarii, ca asta a mai ramas, ii las pe altii.

#46
mariuspad

mariuspad

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 210
  • Înscris: 29.06.2004
Am participat la o inmormantare catolica la bunicul sotiei si mi s-a parut ca lucrurile decurg prea repede si totul este scurt (rugaciuni, liturghie,) plus se chemau oamenii la praznic ca la nunta, cu invitatii.

#47
luivu

luivu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 26
  • Înscris: 08.06.2004
In situatii de genul acesta(parintii de religii diferite),trebuie procedat cu mult tact si grija pentru a nu gresi alegerea.
Am mai auzit si la altii de acest obicei, de a lasa libertatea copilului sa-si aleaga propria religie. Gasiti vreo intelepciune in asta? Daca il invatam pe copil cum sa tina furculita in mana pentru ca ni se pare ca e o deprindere obligatorie in societate, problema Bisericii ni se pare de acelasi ordin cu a unei cravate asortate la costum si o lasam la aprecierea ulterioara.
În principiu, problema Botezului la copii stă astfel: vorba Părintelui Rafail Noica (fiul lui Constantin Noica și al soției sale, Wendy) "Ortodoxia este firea omului". E normal să fii ortodox. Ca atare copilul e integrat în normalitate cât de repede posibil. Ce înseamnă această normalitate? Înseamnă unirea reală a celui ce este botezat cu Hristos Dumnezeu prin Botez și alungarea Diavolului. A-l lipsi pe copil de harul Duhului Sfânt și de comuniunea reală cu Hristos ar fi un lucru de neînțeles.

Cateva elemente care diferentiaza botezul:
In primul rand formula Botezului la Ortodocsi este:"Boteaza-se robul lui Dumnezeu(numele) in numele Tatalui....Amin";romano-catolicii zic:"Ego te baptismo..."(eu te botez...),ceea ce mareste importanta savarsitorului vazut in raport cu cel nevazut,Iisus Hristos.Ei introduc in gura ce se boteaza sare sfintita("sarea inteleptului"),ca simbol al dezvoltarii gustului celui botezat de a pastra harul primit prin Botez.Apoi,la ortodocsi botezul se face prin intreita scufundare in apa sfintita;la catolici prin stropire sau turnare.Alaturi de Botezul "din apa si duh" Biserica Ortodoxa  recunoaste si echivaleaza asa-numitul Botez al Sangelui si Botezul Dorintei.

Imi cer scuze,dar trebuie sa plec acum,...promit sa revin!

#48
Mosotti

Mosotti

    Geniu umil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,295
  • Înscris: 21.04.2004
e plina roaba lui dzeu de caramizi...

#49
Nicanor

Nicanor

    S t a l k e r

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,326
  • Înscris: 13.03.2003
...botezul la ortodocsi se realizeaza dupa tipic vechi din secolul doi-trei deci din perioada ucenicilor apostolilor...

#50
Akuma No

Akuma No

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,062
  • Înscris: 29.04.2004
Absolut obligatoriu pentru crestini, botezul este considerat a fi "poarta prin care crestinul este primit in Biserica, iertan-du-i-se pacatul stramosesc si cele personale, facute pana atunci, daca este om varstnic, readucand pe cel botezat in starea lui Adam inainte de cadere".
Biserica Ortodoxa considera femeia murdara pentru ca a adus pe lume un copil, practica bisericeasca interzicand femeii lauze sa intre in biserica pana nu i se citesc moliftele de curatire: "...iarta pe roaba Ta aceasta, care a nascut, ...si o curateste pe ea de intinaciunea cea trupeasca, ca sa intre cu vrednicie in biserica Ta, ...spala-i intinaciunea trupului si necuratia sufletului, ...iarta si pe cei care s-au atins de dansa...".
Daca o femeie inca nebotezata se hotaraste sa se boteze si in acea zi se intampla sa fie in perioada menstruatiei, ii este interzis a se boteza. Aceste canoane au fost preluate si in Molitfelnic, si deci trecute in practica bisericeasca actuala. Mai mult in perioada menstruatiei i se interzce femeii sa intre in biserica timp de sapte zile.
Randuiala botezului are un tratament diferentiat al copiilor, pe baza apartenentei sexuale: "...luand preotul pruncul... de va fi parte barbateasca il duce pe dansul in sfantul altar... iar de va fi parte femeiasca o duce pana la usile imparatesti?".

In practica Bisericii Catolice, dupa adresarea rugaciunii credinciosilor  la ceremonia botezului, celebrantul, de regula, preotul, invita pe cei prezenti sa ceara mijlocirea sfintelor si sfintilor, prima sfanta careia i se adreseaza fiind Sfanta Maria, iar in final fiind invocati/invocate_ "toti sfintii si toate sfintele lui Dumnezeu".
In timpul ritualului incheierii, daca botezul a avut loc in alta parte, se va merge in procesiune la altar, fara a se adopta un tratament diferentiat al copiilor pe baza apartenentei sexuale.
Dupa ritualul incheierii urmeaza Binecuvantarea mamei, a tatalui si a celor prezenti: "...priveste spre aceasta mama, care iti este recunoscatoare pentru ca i-ai daruit acest copil; binecuvanteaz-o si da-i bucuria sa-l vada crescand in dragoste si virtute ...insoteste cu bunatatea ta pe acest tata, ...priveste cu bunatate la acesti nasi, la rudele, prietenii si la toti cei de fata...".
Printre lecturile recomandate din Noul Testament se numara si Galateni in care este eliminata practica discriminarii: "Caci toti sunteti fii ai lui Dumnezeu prin credinta in Isus Cristos ... nu mai este parte barbateasca si parte femeiasca, pentru ca voi toti una sinteti in Isus Cristos".

In practica religioasa protestanta, pruncii si copiii mici nu pot fi botezati. Opinia este ca "nicaieri in Noul Testament nu este permisa sau poruncita botezarea pruncilor". Parintilor credinciosi le revine rolul "de a calauzi pe copiii lor intr-o legatura cu Hristos, care, in cele din urma, ii va duce la botez", persoanele putand fi botezate daca sunt la o varsta la care pot intelege insemnatatea botezului si principiile fundamentale ale crestinismului. Ceremonia botezului se desfasoara in aceleasi conditii atat pentru barbati cat si pentru femei; candidatii sunt ajutati, la intrarea si iesirea din apa, de catre diaconi, iar candidatele sunt ajutate de catre diaconite.
Multumirea catre Dumnezeu pentru "minunea nasterii" si incurajarea parintilor pentru cresterea copiilor in dragoste fata de Isus, se face in cadrul ceremoniei de binecuvantare a copiilor.

#51
mariuspad

mariuspad

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 210
  • Înscris: 29.06.2004
Va multumesc la toti pentru informatii si pentru efortul depus.

#52
odastramosilor

odastramosilor

    resemnat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,725
  • Înscris: 29.02.2004
mariuspad nu omite un aspect: Mantuitorul a spus ca acelor ce le-a fost incredintat putin, putin li se va cere, iar celor carora li s-a dat mult, pentru mult vor fi judecati. Cu alte cuvinte, cine se naste catolic din familie de catolici, va judeca Dumnezeu, ca pe un catolic, dar tu ortodox fiind si botezandu-ti copii in aceasta religie eretica, sangele lor, din mana ta se va cere. Ei vor fi fara vina, dar tu vei fi responsabil si ti se va cere socoteala si de la ei si de la Dumnezeu!

#53
mariuspad

mariuspad

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 210
  • Înscris: 29.06.2004
Mersi odastramosilor

#54
monokeros

monokeros

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,074
  • Înscris: 11.11.2003
>nu asha a aparut protestantzii.. ca regele angliei vroia sa divorce? so.. interese >meschine.. ce are christ cu astea... lol

>pana mea....

A fost mai complicat, arty, si anume au aparut multi insi ca tine care simplificau biblia al dracului (fix asa) de mult :)

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate