Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Accident. Cine este cel mai vinovat ?
Last Updated: Oct 26 2007 15:18, Started by
MAK
, Oct 23 2007 10:41
·
0
#1
Posted 23 October 2007 - 10:41
Acum o ora, s-a intimplat un accident exact in spatele meu.
Strada cu o singura banda pe sens, coloana la semafor, dintr-o curte vroia sa iasa o masina ( un Tico ) chiar prin spatele meu. Eu m-am bagat un pic mai in fata, cel din spatele meu a dat un pic inapoi sa-i facem loc, dar pina sa-i facem noi loc s-a pus verde, eu am plecat, cel din spate a stat sa treaca cel cu Tico. Un Taxi ( Cielo ) depasea coloana oprita la semafor, asta cu Tico s-a asigurat numai din dreapta si a demarat brusc sa nu mai tina coloana oprita special pt el si a dat serios in roata fata dreapta a taxiului. A dat serios, s-a indoit Cielo de parca era cine stie ce accident. Acum intrebare, asta cu Cielo depasea coloana oprita la semafor, asta cu Tico nu s-a asigurat si din stinga, care cum se face vinovat ? Attached Files |
#3
Posted 23 October 2007 - 10:46
amandoi vinovati in egala masura. Unul prin neasigurare si neacordare de prioritate , celalalt pt depasire: a)pe banda continua si b ) inainte de stop cu mai putin de 50 de metri
Edited by cutler, 23 October 2007 - 10:50. |
#4
Posted 23 October 2007 - 10:47
cred ca isi vor lua amandoi amenda...mai naspa e ca s-ar putea sa ramana fara carnet pt neacordare de prioritate...desi, eu i-as lua permisul taxiului pt ca a mers, practic, pe contrasens!. si, poate ii mai iese smecheria din cap.
|
#5
Posted 23 October 2007 - 10:49
Si politia ii cocoseaza pe amindoi ?
Adica le ia carnetele ? Si cu pagubele ? |
#7
Posted 23 October 2007 - 10:56
Intrebare: daca nea ala cu cielo nu depasea neregulamentar, se mai intampla accidentul ?
Cred ca doar ala cu cielo ar trebui sa si-o fure. Mai cred ca aproape oricare dintre noi s-ar asigura doar in dreapta, in 75% din cazurile in care ar fi in situatia descrisa ( si desenata ) mai sus de MAK. Adica daca vreau sa fac stanga din pozitia celui cu tico, cel de pe stanga mea ma lasa, ies cu botul masinii pe acea banda ( unica pentru deplasare in directia stanga spre dreapta pe acel drum ) si ma asigur din dreapta. Posibil si ma uit si in stanga, insa nu stiu daca o fac tot timpul. In afara de politie / salvare / pompieri ( care toate vin urland si luminand ), cine naiba sa mai vina pe contrasens ? A, "jmekerii"... |
#8
Posted 23 October 2007 - 10:56
Daca nu era depasirea interzisa cel cu Tico e bun de plata si de ramas pieton. Depasirea este interzisa in intersectii nedirijate,asta inteleg ca e semaforizata deci nu e cazul.Daca era marcaj cu dunga alba continua e de rau pt amandoi,ambii pietoni,masini reparate din buzunar sau casco.
|
#9
Posted 23 October 2007 - 11:01
Cum sa nu fie depasirea interzisa?? De cand este depasirea coloanei aflate in asteptare la semafor permisa??? Ce aberatie mai e si asta?
Evident ca cel cu Cielo e vinovat, si moral si legal.. parerea mea. Evident, legea poate fi interpretata, in favoarea sau impotriva oricui Edited by cosminnuss, 23 October 2007 - 11:02. |
#10
Posted 23 October 2007 - 11:02
timtim67, on Oct 23 2007, 11:56, said: Daca nu era depasirea interzisa cel cu Tico e bun de plata si de ramas pieton. Depasirea este interzisa in intersectii nedirijate,asta inteleg ca e semaforizata deci nu e cazul.Daca era marcaj cu dunga alba continua e de rau pt amandoi,ambii pietoni,masini reparate din buzunar sau casco. Si depasirea unei coloane oprite la semafor, tot permisa este in intersectii dirijate ? Intreb si eu, ca poate tre' sa mai studiez, sa nu patesc vreo minune din lipsa de cunostinte ( teoretice ). P.S. - Din desenul lui MAK s-ar putea intelege ca era linie continua, dar nu stiu daca asta conteaza. Si vad ca mi-a luat-o inainte @cosminnuss cu aceeasi intrebare. Edited by spe, 23 October 2007 - 11:04. |
|
#11
Posted 23 October 2007 - 11:05
Militianul se va lega doar de neacordarea de prioritate. "Tico" fara permis, "Taxi Cielo" reparat pe RCA. Din pacate Codul Rutier romanesc nu specifica grade de vinovatie si exceptii de la considerarea vinovatiei - precum coduri similare din alte tari.
|
#12
Posted 23 October 2007 - 11:05
Un caz des intalnit dar al dracului de greu. Castiga cel care are mai multe cunostinte la politie. Interpretabil cred. Oricum cel cu tico are neacordare de prioritate si nu din vina lui neaparat. Am trecut prin asa ceva.
|
#13
Posted 23 October 2007 - 11:06
eu ma asigur in ambele parti ca stiu cum circula toti tampitii...dar amandoi ar trebui suspendati.
|
#14
Posted 23 October 2007 - 11:06
Probabil i se va face mila de taximetrist sa nu-l lase fara obiectul muncii... De rahat!
Imi mentin parerea ca taximetristul poarta 90% din vina |
#15
Posted 23 October 2007 - 11:20
Ala cu Tico cred ca avea voie sa faca la stinga, in astfel de situatii politia le da voie sa iasa din curti.
|
|
#16
Posted 23 October 2007 - 11:30
Art. 120 (1)Se interzice depășirea vehiculelor:
a)în intersecții cu circulația nedirijată; în apropierea vârfurilor de rampă, când vizibilitatea este redusă sub 50 m; c)în curbe și în orice alte locuri unde vizibilitatea este redusă sub 50 m; d)pe pasaje denivelate, pe poduri, sub poduri și în tuneluri. Prin excepție, pot fi depășite în aceste locuri vehiculele cu tracțiune animală, motocicletele fără ataș, mopedele și bicicletele, dacă vizibilitatea asupra drumului este asigurată pe o distanță mai mare de 20 m, iar lățimea drumului este de cel puțin 7 m; e)pe trecerile pentru pietoni semnalizate prin indicatoare și marcaje; f)pe trecerile la nivel cu calea ferată curentă și la mai puțin de 50 m înainte de acestea; g)în dreptul stației pentru tramvai, atunci când acesta este oprit, iar stația nu este prevăzută cu refugiu pentru pietoni; h)în zona de acțiune a indicatorului "Depășirea interzisă"; i)când pentru efectuarea manevrei se încalcă marcajul continuu, simplu sau dublu, care desparte sensurile de mers, iar autovehiculul circulă, chiar și parțial, pe sensul opus, ori se încalcă marcajul care delimitează spațiul de interzicere; j)când din sens opus se apropie un alt vehicul, iar conducătorul acestuia este obligat să efectueze manevre de evitare a coliziunii; k)pe sectorul de drum unde s-a format o coloană de vehicule în așteptare, dacă prin aceasta se intră pe sensul opus de circulație. (2)Se interzice depășirea coloanei oficiale. Cam asta e precizat in Regulamentul de aplicare al O.U.G. 195/2002. Conteaza ce marcaj era la intersectie(pct i).Taximetristul cu Cielo se poate lega de faptul ca deja se pusese in miscare coloana,nu mai era in asteptare,desi e o magarie si s-ar putea sa stea in concediu o luna cat are permisul suspendat. |
#17
Posted 23 October 2007 - 11:32
Daca cel cu tico invoca lipsa de vizibilitate pe partea stanga din pricina masinilor care se aflau in coloana la semafor cine e vinovat?
|
#18
Posted 23 October 2007 - 11:34
Ambii ar trebui să rămînă fără carnet și fiecare își repară mașina pe cheltuiala proprie.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users