Cum se afla necunoscuta dintr-un ex cu paranteze?
Last Updated: Oct 26 2012 17:15, Started by
catalina_tureschi
, Sep 22 2007 12:50
·
0
#19
Posted 24 September 2007 - 20:21
Păi uite pe imaginea de la mine, pe rândul al doilea. Are acolade și apoi o împărțire. Pe următorul rând rezolvi împărțirea și îți rămâne doar tot interiorul acoladelor. Nu are nici un sens să pui
{..............................}=ceva. Deci scapi de acolade. Parantezele sunt folosite atunci când tot conținutul din paranteză este înmulțit, împărțit, ridicat la putere etc. cu ceva (un numpr sau o altă paranteză) Pe rândul al patrulea ai iar un număr (4) înmulțit cu toată paranteza pătrată. Atunci când dispare 4-ul dispare și paranteza pătrată. Acolo unde ai greșit tu era la fel ca mai sus. 8 * paranteza. Cum ai făcut tu (că ai înmulțit pe 7 din paranteză cu 8) era ok dacă înmulțeai și 5x cu 8. Și rezulta: 40x+56=296 40x=240 x=6 Mai lucrează și baftă mâine. Edited by Dida, 24 September 2007 - 20:22. |
#20
Posted 24 September 2007 - 20:46
Poi gresesti pt ca nu ai inteles rolul fiecaru simbol, sau poate nu te-ai obisnuit inca cu ele. Manual nu aveti? Nu poti sa faci nimic la matematica fara sa stii teorie, nu poti rezolva probleme la nimereala. In matematica totul este clar, nimic, absolut nimic nu e ambiguu. Tu dupa ce rezolvi un exercitiu nu trebuie sa ai intrebari de genu asta: "Am facut bine?". Daca de fiecarte data cand aplici ceva, in mersul rezolvarii, acel ceva e aplicat corect, cu siguranta la sfarsit problema e rezolvata corect.
Hai sa facem putina teorie: Daca avem un exercitiu lung, lung, lung de tot cu o groaza de operatii, ceva de genul: 2*3 +5- 4/2+ 2+6/2-8/4 +3*5-9 atunci ordinea in acre ma apuc sa rezolv acest exercitiu, este urmatoarea: fac mai intai toate inmultirile si impartirile, adica obtin: 6+5-2+2+3-4+15-9 (dupa cum observi nu m-am atins de adunari sau scaderi) Dupa ce am scapat de inmultiri si impartiri, pot sa fac adunarile si scaderile, cum vreau eu. Daca apar paranteze, atucni acestea apar pt a da un plus de informatie. Sa reluam exercitul anterior, insa de data asta sa bagam ceva paranteze si sa vedem cum se interpreteaza noul exercitiu odata ce si-au facut aparitia si parantezele, sa vedem ce aduc nou parantezele. Sa zicem ca arata asa acum: 2*[3+5-4/2+(2+6)/2]-8/4-9 Dupa cum vezi, numerele sunt aceleasi, operatiile au ramas aceleasi, doar ca am bagat 2 perechi de paranteze(una mare si una mica). Adaugand aceste paranteze exercitul s-a schimbat radical, este alt exercitu, are un alt sens. Cum intepretez acum exercitul? Poi de adta asta, parantezele imi arat urmatorul lucru: paranteza mica imi arata ca ce se afla in ea( tot ce se afla in ea) se imparte la 2( nu doar 6, ci 6+2). Paranteza mare imi arata ca tot ce se afla in interiorul ei,3+5-4/2+(2+6)/2, se inmulteste cu 2( nu doar 3 se inmulteste cu 2, ci tot ce se afla in paranteza dreapta). Acum stiind toate aceste informatii, cum rezolvam acest exercitiu? Poi aplic exact aceeasi regula ca mai sus si anume, prima data fac inmultirile si impartirile. Poi ce inmultiri si imartiri am eu in exercitul asta? Poi am inmultirea dintre 2 si paranteza dreapata, am impartirea dintre 4 si 2, am impartirea dintre paranteza mica si 2 si am impartirea dintre 8 si 4. Ok poi hai sa facem atunci pe rand toate aceste calcule. Poi dintre toate astea ce putem face? Pe prima inca n-o putem face pana nu stim cat e paranteza dreapta, nu? Pe a doua o putem face fara probleme( si ne da 2), pe a treia iar n-o putem face pana nu stim cat e paranteza mica, asa ca mai intai calculam cat e paranteza mica si apoi facem impartirea( si ne da 8/2 care e 4). Iar ultima o putem face si e 2. Ok, deci in momentu de fata ce avem? Avem asa: 2*[3+5-2+4]-2-9 I In momentul asta ne-a mai ramas o singura inmultire dintre alea care le aveam la inceput(inmultirea dintre 2 si toata paranteza dreapata). Poi ca sa afcem inmultirea asta, tereb sa stim cat da paranteza dreapata, nu? Si paranteza dreapata da 10. Deci am ajuns la: 2*10-2-9 Iar acum aplicam aceeasi regula(inmultirile si impartirele inainte de adunari si scaderi) si obtinem: 20-2-9 care e 9. Dupa cum observi 10 asta e rezultatul acelei paranteze mari si urate de la inceput, pana nu l-am obtinut n-am putut sa inmultesc pe 2 cu nimeni. Cam asta ar fi teoria cu parantezele. Spune-mi daca am fost destul de clara si daca acum ai inteles care e rolul parantezelor. Daca ai inteles ce am scris eu pana aici, atunci nu mai ai cum sa ai probleme la rezolvarea exercitiilor veci LE: uite ca pana am scris eu ditamai postul, au postat si altii inaintea mea, acum nu mai ai cum sa nu intelegi. Citeste ce s-a scris pana aintelegi. Pana la urma tot reusesti. Edited by Ivanna, 24 September 2007 - 20:50. |
#21
Posted 25 September 2007 - 15:00
Uita-ti ce mi-a picat la test(la unul din exercitiile date)!
Intr-o gospodarie sunt gaini si rate.Gainile sunt cu 1865 mai multe decat rate.Cate capete sunt daca gainile sunt de 5 ori mai multe decat rate. Rez: 1865/5=373(rate) 373*5=1865(gaini) 1865+1865=3730(total gaini) 373+3730=4103(total capete) Asa am facut eu!Nu stiu daca este bine, voi ce parere aveti? Iar la cele cu paranteze au fost usoare, pt ca nu au avut un grad f mare de dificultate! Va multumesc tuturor de ajutorul dat! |
#22
Posted 25 September 2007 - 15:22
mie nu-mi iese.. imi da ca ratele sunt 466,25...astept sa vad si eu rezolvarea daca o sa reuseasca cineva s-o rezolve.
|
#23
Posted 25 September 2007 - 15:35
Și mie îmi dă la fel. Poate ai mai omis ceva în enunț sau ai greșit numerele.
g= nr. găini r= nr. rațe g= 1865 + r g= 5 * r => 1865+r=5*r => 5*r - r = 1865 => 4*r=1865 => r= 1865/4=466,25 Dacă era numărul 1864 nu 1865 ieșea bine. r era 466. și g=466+1864=2330 Edited by Dida, 25 September 2007 - 15:37. |
#24
Posted 25 September 2007 - 18:11
Dida, on Sep 25 2007, 16:35, said: Și mie îmi dă la fel. Poate ai mai omis ceva în enunț sau ai greșit numerele. g= nr. găini r= nr. rațe g= 1865 + r g= 5 * r => 1865+r=5*r => 5*r - r = 1865 => 4*r=1865 => r= 1865/4=466,25 Dacă era numărul 1864 nu 1865 ieșea bine. r era 466. și g=466+1864=2330 |
#25
Posted 25 September 2007 - 18:18
Cătălina, dacă îi explici profei cum ți-a dat și rezultă că problema e greșită să îi spui să puncteze problema cu punctaj maxim la toți. Nu e vina voastră că e greșită. Aveți pretext (până și cei care nu știau să o facă) că nu v-a ieșit problema din cauza greșelii.
(Totuși nu știu cum ai făcut tu rezolvarea aia... De ce ai împărțit 1865 la 5 că nu asta zicea în enunț) |
#26
Posted 25 September 2007 - 18:24
catalina_tureschi, on Sep 25 2007, 16:00, said: Uita-ti ce mi-a picat la test(la unul din exercitiile date)! Intr-o gospodarie sunt gaini si rate.Gainile sunt cu 1865 mai multe decat rate.Cate capete sunt daca gainile sunt de 5 ori mai multe decat rate. Rez: 1865/5=373(rate) 373*5=1865(gaini) 1865+1865=3730(total gaini) 373+3730=4103(total capete) Asa am facut eu!Nu stiu daca este bine, voi ce parere aveti? Iar la cele cu paranteze au fost usoare, pt ca nu au avut un grad f mare de dificultate! Va multumesc tuturor de ajutorul dat! La o simpla verificare ( o aud si acum pe profa' : FACETI VERIFICAREA !! ) iti dai seama ca ai gresit : in enunt zice ca sunt cu 1865 (ciudat ) mai multe gaini decat rate . Din ce ai rezolvat acolo ti-au dat gaini de 10x mai multe decat rate Chestiunea la problemele astea e legata de notatii , si transpunerea enuntului in ecuatii . Edited by Sef-chenko, 25 September 2007 - 18:28. |
#27
Posted 25 September 2007 - 20:08
Sef-chenko, on Sep 25 2007, 19:24, said: Chestiunea la problemele astea e legata de notatii , si transpunerea enuntului in ecuatii . Chestiune la problemele astea e intelegerea enuntului si atat. Ce ecuatii, ce notatii, nu speria bietul copil. Daca el intelege CORECT enuntul, va face exact pasii corecti in rezolvare. Pe el nu-l intereseaza ca relatiile alea se numesc ecuatii sau ce face el este numit in limbaj matematic "transpunerea problemei in ecuatii", n-are nevoie sa-si impuie capul cu denumiri din astea. Are nevoie doar sa inteleaga CORECT enuntul dupa aia stie el cum sa rezolve problema. |
#28
Posted 27 September 2007 - 16:49
[quote name='Ivanna' date='Sep 26 2007, 08:08' post='3434493']
Ati avut dreptate, eu am gresit si la rezolvare si in felul cum v-am spus voua! era 1860! iar la test am luat 8,30, deci satisfacator! Multumesc! |
|
#29
Posted 27 September 2007 - 21:04
Deci ai inteles cum se face problema da? O sa iti dea 465 rate si 2325 gaini. In total 2790 capete. Si tine minte sa faci mereu verificarea ca asa te poti corecta tu singura fara sa-ti para rau ca ai gresit dintr-o neatentie. Inca 20 sutimi si luai si tu 9...
Edited by iulyaaaa, 27 September 2007 - 21:09. |
#30
Posted 27 September 2007 - 21:11
Bravo Catalino , dar data viitoare pune si tu niste ecuatii mai simple ca astea cu picioare si organe de gaini si porci mistreti deja ma depasesc.
|
#31
Posted 30 September 2007 - 19:35
[quote name='934' date='Sep 28 2007, 09:11' post='3444828']
Doamne iarasi am dat de un carnat lung, iar rezultatul tot nu-mi iese 2!! 546+127-96:3+73*2-(62:a+24:2)-5-11=689 as sa vad daca voua va iese! |
#32
Posted 30 September 2007 - 20:50
catalina_tureschi, on Sep 30 2007, 20:35, said: Doamne iarasi am dat de un carnat lung, iar rezultatul tot nu-mi iese 2!! 546+127-96:3+73*2-(62:a+24:2)-5-11=689 as sa vad daca voua va iese! Am calculat si raspunsul nu este 2.Din calculele mele ,care sunt corecte , a=62/70.Poate nu ai scris corect exercitiul...verifica |
#33
Posted 30 September 2007 - 20:53
mie imi da a=0,88571429. Sigur n-ai scris ceva gresit sau o paranteza uitata???
|
|
#34
Posted 30 September 2007 - 20:54
546+127-96:3+73*2-(62:a+24:2)-5*11=689
546+127-96:3+73*2-(62:a+12)-55=689 546+127-32+146-(62:a+12)=744 de aici nu-mi iese! Iar sus gresisem in ex este -5*11! |
#35
Posted 30 September 2007 - 20:57
#36
Posted 30 September 2007 - 21:03
Curcubitaceu, on Sep 30 2007, 21:57, said: Ioi ma... E greu asa? Deci l-am facut pas cu pas ca sa se intelega... Lasa calculatoru ala in pace si fa cu creierul + creionul! Attached FilesEdited by iulyaaaa, 30 September 2007 - 21:05. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users