Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Alegere Electrician Autorizat ANR...

Halele Obor, inchise. Cand se vor...

Izolatie acoperis prin exterior
 Casa alba lunguiata - P+1, struct...

Ciudatenie STB

Camera Supraveghere Auto cu detec...

Screen Mirroring pe TV Philips mo...
 Scut metalic sub motor - recomand...

Se poate vira la stanga in aceast...

Credit pe 5 ani achitat intr un an

Muzee inchise in lunile de concediu
 Nu pot sterge foldere,fisiere ?&#...

La craterul vulcanului Vezuviu

Centru recuperare alcoolism / dep...

Sistem desktop buget 5000 lei
 

Persoana Fizica Autorizata

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
397 replies to this topic

#37
gabicen

gabicen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,414
  • Înscris: 27.06.2006

View PostThe_Mack, on Oct 10 2007, 20:07, said:

P.S: poate stie cineva - cum fac sa inchei si eu contract cu casa de asigurari de sanatate, ptr. plata contributiilor? cand m-am infiintat eu ca pfa acum 1 an mi s-a spus de la finante ca acel contract se face automat de catre casa in momentul in care eu ma inregistrez la finante ptr. plata impozitelor, si ca acel contract o sa-l primesc acasa. dar surpriza ca pana in ziua de azi nu am primit nik, si vreau sa intru si eu in legalitate cu acest aspect si nu stiu cum sa procedez. danke ptr. ajutor.

Salut Mack,

Buna intrebare...

Eu, dupa ce am devenit PFA, am mers la CASMB sa ma inregistrez.
Mi-au cerut Cartea de Identitate si o copie dupa declaratia 221  - Declaratie privind veniturile estimate din activitati independente - (221 este cea inregistrata la admin financiara de care apartin si pe baza careia platesc impozitul).
Dupa introducerea datelor mele in baza de date de la CASMB am devenit platitor si la ei - mi-au comunicat suma care trebuie sa o platesc trimestrial (raportata la 221)...platesc trimestrial suma.

Am intrebat: dar contract, conform Legii 95/2006 cand fac cu dvs.?
Raspuns: Nu stiu daca este nevoie de contract...mergeti la camera nr... Am mers din camere in camere prin sediul lor dar nimeni nu stia ca trebuie sa fac contract cu ei (CASMB).

Atasat este un fiser cu o parte din Legea 95/2006.
Cauta cuvantul "contract" in fiser.

Medicul de familie este "multumit" daca ii duc trimestrial o copie dupa chitanta de la CASMB.

Gabi

Attached Files



#38
DarkAngelBv

DarkAngelBv

    === Proud owner of === ++++ Audi & Opel ++++

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,747
  • Înscris: 24.03.2006

View Postciuly, on Oct 11 2007, 13:34, said:

pentru SRL probabil va trebui sa intrebi pe cineva care are asa ceva :) (in alt thread adica)

in ambele situatii va trebui sa te gandesti asa:
- produci X
- cheltui Y deductibil (comisioane la banci, licente, laptop, cd-uri, blablabla)
- cheltui Z nedeductibil (cheltuieli personale. in caz PFA n-ai nici o treaba, is banii tai, poti sa-ti iei si acadele ca nu te intreaba nimeni)
- din acel X-Y, platesti catre diverse locuri (stat, CAS, pensii, etc) procentaje.
- trebuie sa te hotarasti daca vei fi platitor de TVA sau nu. daca vei fi, platesti la stat TVA-ul din X, si eventual iti recuperezi ceva TVA din Y si alte chestiuni.

daca ai un X foarte mare comparativ cu Y, atunci probabil nu vrei sa fi platitor de TVA, mai ales daca te faci PFA.

la parea cu SRL: in primul an nu poti scoate bani din firma pentru cheltuieli de tip Z personale (vei avea Z ale firmei si Z ale tale: incaltari, haine, etc). abia din al doilea an (fiscal) vei putea sa scoti bani din firma, in valoaarea maxima cat iti pui tu la dividende.
acuma, tu vei plati impozit pe profitul realizat in anul precedent de catre firma (adica X-Y). apoi, mai platesti o data 16% impoziti pe dividente, care nu pot sa fie mai mari decat profitul pe anul precedent. deci daca tu iti faci luna viitoare srl si produci profit de 3000 de euro, atunci la anu, poti sa scoti dividente in valoare de cel mult 3000 de euro. si poate nu-ti ajunge.
partea proasta este ca tu declari la inceputul anului fiscal dividente x% din profitul de pe anultrecut (sau suma fixa) pentru care platesti profit. daca nu scoti toate dividentele, atunci ... ramai de fraier cu impozitul platit. din cate am intles, poti sa iti maresti dividentele in cursul anului fiscal, dar iarasi, pina la maximul profit de anul trecut. deci e mai bine sa iti declari mai putin si apoi sa cresti decat sa declari mai mult si sa ramai cu procentajul dat cadou la stat.

acuma, tu o sa te gandesti ca ce naspa e sa iti faci firma pentru ca platesti de doua ori impozitul pe profit la stat. ei bine, din puncutl asta de vedere, da, e naspa. dar defapt e naspa doar pt ca in primul an fiscal nu poti scoate bani din firma, deci daca nu ai alte venituri (sotia, whatever), mori de foame.
acuma, daca faci un calcul cat este sa scoti bani din firma ca si angajat, o sa vezi ca defapt platesti mai mult dupa angajat decat daca faci figura cu dividentele. deci nu prea se merita sa te bagi pe tine angajat unic si sa iti dai un salar colosal, pentru ca platesit mai mult dect daca ai scoate dividente. dar pe de alta parte, daca vrei sa faci un credit pe persoana fizica si salaru ce ti l-ai pus e mic ...
deci vezi tu .. e un cerc vicios :)

daca vrei sa lucrezi singur, cel mai bine e PFA. daca nu te doare de credite si alea alea, cel mai bine e cu norma fixa. daca vrei credite, atunci intri in sistem real si declari mai mult si vezi sa si produci pentru ca impozitele si contributiile le platesti oricum.

cel mai bine este sa discuti cu un/o contabil/a si sa ii spui exact ce vrei in viitorul apropiat si impreuna o sa puteti decide care varianta e cel mai bine pentru tine.

Mersi de reply, m-am hotarat, vreau sa devin PFA, si ca domeniu de activitate sa am cel putin programare web si vanzare domenii si hosting.

Ce acte trebuie sa depun, unde, cat costa toata distractia si cat dureaza pana voi fi cu acte in regula?

Multumesc anticipat.

#39
tudor_turcu

tudor_turcu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,373
  • Înscris: 12.09.2003

View Postdarkangelbv, on Oct 11 2007, 21:05, said:

Ce acte trebuie sa depun, unde, cat costa toata distractia si cat dureaza pana voi fi cu acte in regula?
Acte - destule.. Cateva (din cate imi amintesc) - la inceput: dovada studii in domeniu (gen. diploma de licenta), extras CF pe spatiul unde iti vei desfasura activitate, acord de desfasurare a activitatii de la proprietar (daca nu esti tu proprietar), eventual acordul vecinilor (in bloc), cazier de la politie, probabil copii dupa buletin..
Primul drum ar trebui sa-l faci la primarie/consiliul local pentru obtinerea autorizatiei, iar primaria ar trebui sa-ti trimita actele spre inregistrare la registrul comertului de pe langa tribunal (sau sa mergi tu acolo cu actele)... Dupa ce obtii autorizatia de la primarie si  certificatul de inreg. de la reg. comertului, urmatorul drum ar trebui sa fie la directia de finante pentru inregistrare acolo, dupa care la CAS pentru inregistrarea ca platitor de asigurari de sanatate.. Normal, asta pe langa diversele "consumabile" aferente: stampila rotunda, facturier, chitantier, registru intrari/iesiri, registru pentru formularele cu regim special (daca mai trebuie), registru-inventar pentru mijloacele fixe (masina, computer etc.) etc..

Toate astea doar in mare - las pe altii sa vina cu mai multe detalii..

#40
unPFA

unPFA

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 24
  • Înscris: 27.08.2007
Gata, miercuri ridic autorizatia si Certificatul de inregistrare!

Documentele solicitate au fost:

1. Cerere tip – privind autorizarea
2. Cerere rezervare denumire la ORC
3. Cerere tip pentru eliberarea cazierului fiscal
4. Declaratie tip privind indeplinirea conditiilor legale de functionare
5. Declaratia pe propria raspundere a proprietarului imobilului pentru stabilirea sediului PFA in imobilul unde este localizat sediul
6. Act identitate solicitant(3)
7. Certificat medical
8. Anexa 6.2 privind inregistrarea fiscala
9. Dovada de plata a taxelor
- eliberare autorizatie
- viza anuala autorizatie
- inregistrare autorizatie ORC
(copii ale chitantelor)
10. Diplomă de studii / Carte de munca
11.Act proprietate imobil

Cu acest dosar am mers la Primarie si a durat cam 5 zile lucratoare.

Am optat pentru:
- conta in sistem real (activitatea mea nu se accepta pentru impozitare "la norma")
- platitor TVA


Acum urmeaza urmatoarele etape:
- merg sa ridic autorizatia de la Primarie
- deschid cont bancar
- fac stampila
- merg la Adm Financiara pentru a mi se viza reg Jurnal de incasari si plati si Registrul inventar
- merg la CAS pentru inregistrare
- merg la casa de pensii pentru luare in evidenta


Documentele tipizate care se utilizeaza de PFA conform legii sunt:

1. Registrul-jurnal de încasări și plăți 14-1-1/b
2. Registrul-inventar 14-1-2/a
3. Fișa mijlocului fix 14-2-2/a
4. Bon de consum 14-3-4A
5. Fișă de magazie 14-3-8
6. Listă de inventariere 14-3-12
7. Listă de inventariere (pentru gestiuni global-valorice) 14-3-12/a
8. Chitanță pentru operațiuni în valută 14-4-1/a
9. Registru de casă (în valută) 14-4-7/cA
10. Borderou de achiziție 14-4-13
11. Borderou de achiziție 14-4-13/b
12. Stat de salarii 14-5-1/1
13. Jurnal privind operațiuni diverse (pentru ............) 14-6-17/c
14. Fișă pentru operațiuni diverse (pentru ...............) 14-6-22/b
15. Document cumulativ 14-6-24
16. Registru unic de control


Eu voi folosi pentru inceput doar:
- facturi
- OP
- Reg jurnal de incasari si plati
- Registru inventar
- Registru unic de control


si pentru ca sunt platitor de TVA mai intervin:
- jurnal vanzari
- jurnal cumparari
- declaratia 300
- declaratia 394


Cei care stiu ce documente se cer la CAS si la Casa de pensii sunt rugati sa posteze.

#41
calmuschi

calmuschi

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 10.11.2007
Buna , am cateva intrebari ,sunt complet dezorientata si poate ma ajuta  cineva
poate s-a raspuns deja la intrebarea mea dar nu inteleg raspunsul

sunt medic angajat la un spital cu carte de munca
recent mi-am facut PFA neplatitor de TVA pentru a putea fi prestator de srevicii la diferite policlinici private si de a-mi putea ridica prin chitanta cota parte din consultatii

nu am declarat nimic inca pentru impozite
intrebari:

-platesc doar 6,5% din venit sanatatea sau si impozitul de 16%?sunt neplatitoare de TVA si nu am decat intrari (chitante de primire a banilor)
-cum procedez in cazul in care va trebui sa platesc si alte impozite?

Va multumesc

#42
iulia82

iulia82

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 15.11.2007
sal all

Am si eu o intrebare in legatura cu ce cheltuieli sunt deductibile, adica pot baga bonuri de benzina. factura de la internet sau pot pot baga si facturi de achizitionare bunuri ce au legatura cu activitatea.
Si daca masina e pe numele meu ca persoana fizica si nu pe pfa-ul meu are vreo legatura cu cheltuielil

#43
iulia82

iulia82

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 15.11.2007
Inca ceva sunt incepatoare
Treaba cu cheltuielile trbuie sa se petreacas lunar sau la sfarsitul anului cand declar profitul imi fac un calcul si scad cheltuielile urmand ca in acte sa l;e am toate la punct.
Interb ptr ca nu am luat inca ce acte contabile tre sa fac nu stiu daca sa angajez un contabil doar am incasat si eu vreo 2 facturi ptr prestari servicii.
Daca ma poate lumina cineva in acest sens
SA O LUAM CU INCEPUTUL

#44
alc2

alc2

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 187
  • Înscris: 17.12.2005
@unPFA , poti sa mi spui la ce bani te-a dus  cu totul ( acte , taxe , ) pana acum .

@ iulia82 , din cate stiu eu , se poat deconta toate cele mentionate de tine , chiar si acadele daca vrei , nu te intreaba nimeni de ce .Un avantaj al PFA vs SRL . Sfatuieste-te cu un contabil .

#45
tudor_turcu

tudor_turcu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,373
  • Înscris: 12.09.2003

View Postalc2, on Nov 24 2007, 19:56, said:

@ iulia82 , din cate stiu eu , se poat deconta toate cele mentionate de tine , chiar si acadele daca vrei , nu te intreaba nimeni de ce .Un avantaj al PFA vs SRL
Din pacate nu e asa - in cazul unui control de la finante, o sa-i accepte ca deductibile doar cheltuielile facute strict in interesul desfasurarii activitatii ("productiei") - acadele si alte cele probabil se pot trece la cheltuieli cu protocolul, dar intr-o anumita limita maxima lunara...

#46
Minglo

Minglo

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 14.01.2007
Hello!

In viitorul apropiat vreau sa devin si eu PFA... sau AF... dupa caz ash vrea sa shtiu ce activitati pot desfasura ca PFA, ma intereseaza in special
"Cod :5523  
Denumire:Alte mijloace de cazare
Detalii :Aceasta clasa include: - activitatea altor mijloace de cazare pe termen scurt, in: vile, bungalowuri, cabane turistice, sate de vacanta, pensiuni turistice, ferme agroturistice, spatii de cazare pe nave fluviale si maritime, camere de inchiriat pentru turism in locuintele cetatenilor; - activitatea de cazare in camine studentesti si internate scolare; - activitatea de cazare in caminele pentru lucratori straini; - activitatea de cazare in alte mijloace de cazare n.c.a."

1° pot presta astfel de activitate ca PFA, in locuinta proprie?
si 2° daca sunt angajat cu contract de munca pe termen nelimitat la firma X SRL, pot ramane in continuare asa? adica e musai sa devin propriul angajat si sa renunts la job!?

Pls help!

#47
unPFA

unPFA

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 24
  • Înscris: 27.08.2007

View Postalc2, on Nov 24 2007, 19:56, said:

@unPFA , poti sa mi spui la ce bani te-a dus  cu totul ( acte , taxe , ) pana acum .

- 200-225 lei toate taxele
- 40 lei documentele contabile
- 50 lei stampila
- 40 deschidere cont banca

Cam atat...

#48
unPFA

unPFA

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 24
  • Înscris: 27.08.2007

View PostMinglo, on Nov 25 2007, 18:05, said:

Hello!

In viitorul apropiat vreau sa devin si eu PFA... sau AF... dupa caz ash vrea sa shtiu ce activitati pot desfasura ca PFA, ma intereseaza in special
"Cod :5523  
Denumire:Alte mijloace de cazare
Detalii :Aceasta clasa include: - activitatea altor mijloace de cazare pe termen scurt, in: vile, bungalowuri, cabane turistice, sate de vacanta, pensiuni turistice, ferme agroturistice, spatii de cazare pe nave fluviale si maritime, camere de inchiriat pentru turism in locuintele cetatenilor; - activitatea de cazare in camine studentesti si internate scolare; - activitatea de cazare in caminele pentru lucratori straini; - activitatea de cazare in alte mijloace de cazare n.c.a."

1° pot presta astfel de activitate ca PFA, in locuinta proprie?
si 2° daca sunt angajat cu contract de munca pe termen nelimitat la firma X SRL, pot ramane in continuare asa? adica e musai sa devin propriul angajat si sa renunts la job!?

Pls help!

1. Nu. Cauta Ord 510/2002 - privind clasificarea unitatilor turistice.
2. Poti fi salariat la o firma si PFA pe alta activitate. Firma la care esti angajat nu poate sa te plateasca si ca PFA dca ai salariu.
Succes.

#49
sandyf_ro

sandyf_ro

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 20.08.2007
Buna.

Eu am PFA pe norma de venit neplatitoare de tva pe domeniu de servicii software. Platesc trimestial sanatatea si impozitul pe baza Deciziei de impunere si lunar platesc si pensia ca am ales sa inchei contract cu casa de pensii. Din iulie am renuntat la Contract cu carte de Munca si am incheiat un contract de servicii software cu acceasi firma la care lucrez de 2 ani jumate. Si acum le emit lunar o factura conform contractului pentru prestari servicii software. Eu nu am inregistrat nicaieri contractul incheiat intre mine si firma.. si acum ca sa pot lua un credit de la banca si ca sa pot face dovada venitului trebuie sa le duc acel contract. Si cei de la banca mi-au transmis ca trebuie avizat sau inregistrat la Finante. Acuma intrebarea mea... Daca la mine norma de venit e f mica... si contractul e incheiat pe o suma de 3000 de lei care ii mult mai mare decat norma de venit... Oare cei de la Finante o sa aiba ceva treaba cu contractu asta? Adica o sa imi impoziteze cei 3000 de lei ? Eu cand am fost initial la ei si i-am intrebat au zis ca ... citez...  "chiar daca castig 1 leu sau 1.000.000.000 tot acelasi impozit il platesc pt norma de venit"...

Deci sa am emotii cand ma duc cu contractul sau nu?

Merci anticipat :)

#50
unPFA

unPFA

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 24
  • Înscris: 27.08.2007
Daca ai optat pentru impozitarea la norma, fii destept si fara frica.

#51
cosmin21c

cosmin21c

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 34
  • Înscris: 27.08.2006
Daca eu am atestat de analist programator si diploma de absolvire a facultatii de Automatica am sanse sa obtin autorizatie de PFA pentru publicitate sau numai ca development de soft?

#52
C/I

C/I

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 44
  • Înscris: 31.08.2005
am si eu o intrebare...

ma bate gandul sa ma fac PFA pe consultanta (ceva de genul asta)
daca sunt deja angajat la o firma la care imi sunt platite toate taxele catre stat....
mai trebuie sa platesc si eu ceva ca si PFA, ma refer pe langa impozitul pe venit sau tva daca se plateste si asta?

#53
amandigi

amandigi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,108
  • Înscris: 13.12.2006

View Postcosmin21c, on Dec 4 2007, 18:51, said:

Daca eu am atestat de analist programator si diploma de absolvire a facultatii de Automatica am sanse sa obtin autorizatie de PFA pentru publicitate sau numai ca development de soft?

Cred ca raspunsul e NU. La primarie trebuie sa depui si diplomele tale de la scoala/universitate, care atesta ca ai calificare in aria respectiva. Totusi cel mai bine e sa mergi la primarie sa intrebi acolo pe functionari.

#54
cosmin21c

cosmin21c

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 34
  • Înscris: 27.08.2006

View Postamandigi, on Dec 5 2007, 11:18, said:

Cred ca raspunsul e NU. La primarie trebuie sa depui si diplomele tale de la scoala/universitate, care atesta ca ai calificare in aria respectiva. Totusi cel mai bine e sa mergi la primarie sa intrebi acolo pe functionari.


pai la primarie fusei astazi si nici ei nu stiau. cat despre aprobarea autorizatiei nu cred a se pune problema dar numai sa fie probleme mai tarziu ca m-am ocupat de alte prostii.

si inca o intrebare. cei de la primarie m-au trimis la administratia financiara sa intreb acolo daca pun mai multe coduri CAEN pe autorizatie ma impoziteaza mai mult. voi ce ziceti?

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate