Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Veda--teologie si filozofie vedica

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
276 replies to this topic

#19
anada

anada

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 167
  • Înscris: 21.02.2007

View PostDharmapurusha, on Sep 15 2007, 20:21, said:

Arya, aryan - definition

vyabhicarati taveksa
hy abhihito bhagavato dharmah
sthira-cara-sattva-kadambesv
yam upasate tv aryah

na - not; vyabhicarati - fails; tava - Your; iksa - outlook; yaya - by which; hi - indeed; abhihitah - declared; bhagavatah - in relationship with Your instructions and activities; dharmah - religious principle; sthira - nonmoving; cara - moving; sattva-kadambesu - among the living entities; aprthak-dhiyah - who do not consider distinctions; yam - which; upasate - follow; tu - certainly; aryah - those who are advanced in civilization.

My dear Lord, one's occupational duty is instructed in the scriptures [Srimad-Bhagavatam, Bhagavad-gita etc] according to Your point of view, which never deviates from the highest goal of life. Those who follow their occupational duties under Your supervision, being equal to all living entities, moving and nonmoving, and not considering high and low, are called Aryans. Such Aryans worship You, the Supreme Personality of Godhead. (SB 6.16.43)

traducere aproximativa:

"Dragul meu Domn, datoria ocupationala a omului este descrisa de tine in scripturi conform punctului Tau de vedere, care nu deviaza nicioata de la scopul cel mai inalt al vietii. Aceia care isi urmeaza datoriile ocupationale sub supravegherea Ta, fiind egali fata de toate entitatile vii, miscatoare si nemiscatoare, si care nu fac distinctie care este mai sus sau care este mai jos, sunt numiti ARIENI. Acesti ARIENI ti se inchina Tie, Suprema Personalitate a Divinitatii"

Arianul este o fiinta umana civilizata care traieste conform standardelor culturii vedice iar "indologii" lui Hitler erau pe alta planeta :)

Atasez un articol-editorial vaisnav despre moarte (sublinez ca prin post-urile mele nu pretind sa dovedesc nimic stiintific ci prezint un punct de vedere al unei scoli vedice; ma adresez celor care gandesc putin mai intuitiv si filozofic).
Multumesc pentru raspunsul pertinent.Si inca in scrierea sanskrita?!?!Se poate intelege ca arienii sunt oamenii care au atins realizarea sinelui si privesc asemeni pe un miliardar si pe un amarat.A fost grav pervertita aceasta indrumare asupra oamenilor.Din toate acestea nazistii au luat doar nepasarea.Pacea fie cu tine mereu asa cum meriti.Namaste.

#20
Dharmapurusha

Dharmapurusha

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,055
  • Înscris: 27.10.2006
Ce este de fapt religia vedica?

Traducerea editorialului atasat mai sus:

"Ce este mai exact acest misterios fenomen numit religie? Textele vedice ale Indiei antice ne dau o intelegere a religiei care este destul de diferita fata de intelegerea comuna. Ca sa evitam conotatiile negative pe care inevitabil le aduce cuvantul religie, vom folosi cuvantul spiritualitate pentru a desemna intelegerea vedica a ceea ce este in mod obisnuit numit religie."

[observatie: cuvantul ?religie? vine cel mai probabil din lat. re+ligare, a lega din nou (pe om de Dumnezeu); un sens apropiat il are in cele mai multe cazuri si sanscritul ?yoga?, care inseamna ?a uni?; deci religia sau yoga este o procedura de a te uni cu, sau a te reintoarce la Dumnezeu ]

"Conform textelor vedice, spiritualitatea ii da posibilitatea unui individ de a vedea cosmosul din perspectiva adevarata si de a trai in armonie cu aceasta. Invatatura fundamentala a textelor vedice este aceea ca cosmosul nu este facut numai din materie; cosmosul are si o componenta spirituala. Bhagavad GIta(13.27) spune: ?Sa stii ca orice vezi in existenta, tot ceea ce misca si tot ceea ce nu misca, este numai o combinatie dintre campul de activitate (materie) si cunoscatorul campului de activitate(spirit)?. Cercetari moderne in domeniul amintirilor din vieti anterioare, experiente de moarte clinica si studii ale constiintei de asemenea sugereaza ca ar exista o parte spirituala a fiintei noastre care continua sa exista si dupa moartea corpului.

Textele vedice explica faptul ca eul nostru originar este anti-material; corpul nostru material este animat de o particula spirituala care se numeste atma, sau suflet constient. Persoana spirituala suprema care anima intregul cosmos se numeste Paramatma, sau Suprasufletul. Si relatia dintre cei doi-sufletul si Paramatma este explicata a fi aceea de serviciu in iubire, ceva de genul relatiei intre un fiu si un tata[pot fi mai multe feluri de relatii, conform cu starea constitutionala a fiecarui suflet in parte--rupa]. Aceasta relatie de iubire exista etern in cel mai inalt taram, care se mai numeste si lumea spirituala [vaikuntha sau paravyoma]

Cand sufletul refuza sa fie in armonie cu vointa Supremului, aceasta relatie este temporar acoperita. Sufletul este atunci plasat intr-un taram al materiei, care este locul unde locuim azi cu totii. Textele explica mai departe ca spiritualitatea adevarata este menita sa trezeasca sufletul la identitatea sa originara spirituala [si nu are scopul de a trai mai bine in lumea aceasta]. Acest lucru se realizeaza printr-o combinatie armonioasa intre filozofie si religie care constituie cele doua sine pe care aluneca spiritualitatea . Aspectul filozofic al spiritualitatii implica studiul si intelegerea materiei, a spiritului si a controlorului celor doua-Supremul. Aspectul religios implica urmarea unor anumite seturi de reguli si regulamente, prin care gradual se ajunge la realizare si la experimentarea propriu zisa a taramului spiritual
"
pentru continuarea in engleza, la http://singhal.50web...ss/religion.htm

Attached Files


Edited by Megara, 17 September 2007 - 10:49.
merge posts


#21
Tin

Tin

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 63
  • Înscris: 22.02.2007
Nu am avut rabdare sa citesc tot, vreau sa vad totusi ce va atrage la aceasta religie???.....Din cate vad eu subiectul principal din aceasta religie este intelepciunea, cunoasterea, descrierea adevarului suprem.

Eu sunt crestin.....si am incredere ca aceara religie este cea mai rationala dintre toate....voi nu v-ati nascut crestini?....cum ati apucat alta cale?

#22
Dharmapurusha

Dharmapurusha

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,055
  • Înscris: 27.10.2006

View PostTin, on Sep 17 2007, 12:51, said:

Nu am avut rabdare sa citesc tot, vreau sa vad totusi ce va atrage la aceasta religie???.....Din cate vad eu subiectul principal din aceasta religie este intelepciunea, cunoasterea, descrierea adevarului suprem.

Eu sunt crestin.....si am incredere ca aceara religie este cea mai rationala dintre toate....voi nu v-ati nascut crestini?....cum ati apucat alta cale?

Cum poti sa stii ca e cea mai rationala dintre toate daca tu o iei ca atare PRIN NASTERE nu prin deliberare cu informatii definitorii ale celorlalte religii.

Dumnezeu este unul singur dar are mai multe aspecte. Unii sunt atrasi de unele, altii de altele. De exemplu crestinii sunt atrasi de Dumnezeu Tatal, islamicii de Dumnezeu Judecatorul Suprem, iar vaisnavii au chiar in cadrul vaisnavismului toate aceste aspecte plus inca altele. De exemplu, vaisnavii de tip Ramanuja il venereaza pe Dumnezeu sub aspectul Vishnu (Ocrotitorul acestui univers), iar vaisnavii de tip Caitanya il venereaza pe dumnezeu de tip Krishna (cel mai atragator prieten). Primii nu neaga ca personalitatea originara este Krishna, nu Vishnu, pentru ca relatia cu Krishna e mai intima decat cea cu Vishnu. Simplu spus, Krishna este Dumnezeu acasa, in pantaloni scurti, iar Vishnu e Dumnezeu la "serviciu". Diferenta dintre noi si Dumnezeu nu este in calitate ci in cantitate. El poate juca toate aceste roluri deodata fara a-si pierde personalitatea, asa cum, pastrand proportiile, un om are 5 servicii, 3 neveste si 10 copii fara sa-si piarda identitatea (desi are relatii diferite in fiecare dintre aceste relatii). Dumnezeu poate juca toate rolurile deodata, iar noi numai unul.

Vaisnavismul considera toate celelalte religii ca fiind autorizate atata timp cat promoveaza un fel sau altul de dragoste de Dumnezeu. Dragostea de fiu e diferita de dragostea de prieten sau dragostea pentru presedintele tarii, dar tot un fel de dragoste e. De fapt dragostea inseamna atractie, de aceea are si grade, caci atractia poate fi mai mica sau mai mare. Cand zi de zi si noapte de noapte ma joc World of Warfcraft si-mi neglijez prietena, atunci dragostea mea pentru jocu respectiv e mai mare decat dragostea pentru prietena, indiferent cate te iubescuri rostesc in pauza de joc (cand a picat serveru').

Dragostea de lumea materiala este dragostea de partea energetica a lui Dumnezeu, asa cum un slujitor al unui rege e atras de averea regelui. Regele se poate simti mandru ca are o avere mare, dar o relatie pe care el o prefera mai mult este ca slujitorul sa-l iubeasca pentru felul lui de a fi, pentru persoana sa, nu pentru ce poseda. Dumnezeu e milos si ne da posibilitatea sa profitam de energia lui, fara a fi el de fata sa ne deranjeze. Dar daca ramanem atasati de materie nu avem nici un drept in a-i cere lui Dumnezeu sa ni se arate.

Am ales in primul rand vaisnavismul pentru ca-mi raspunde clar la niste intrebari la care preotii crestini cu care am vorbit n-au putut sa-mi raspunda. Aici nici n-a trebuit sa merg la un preot ca sa aflu raspunsurile. Sunt evidente in scripturile lor (problema teodiceei care-i consuma atat pe crestini si care face din ei atei pe zi ce trece, in functie de cate lucruri rele li se intampla, nu exista in vaisnavism).

Edited by Dharmapurusha, 17 September 2007 - 21:32.


#23
anada

anada

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 167
  • Înscris: 21.02.2007

View PostDharmapurusha, on Sep 17 2007, 22:21, said:

Cum poti sa stii ca e cea mai rationala dintre toate daca tu o iei ca atare PRIN NASTERE nu prin deliberare cu informatii definitorii ale celorlalte religii.

Dumnezeu este unul singur dar are mai multe aspecte. Unii sunt atrasi de unele, altii de altele. De exemplu crestinii sunt atrasi de Dumnezeu Tatal, islamicii de Dumnezeu Judecatorul Suprem, iar vaisnavii au chiar in cadrul vaisnavismului toate aceste aspecte plus inca altele. De exemplu, vaisnavii de tip Ramanuja il venereaza pe Dumnezeu sub aspectul Vishnu (Ocrotitorul acestui univers), iar vaisnavii de tip Caitanya il venereaza pe dumnezeu de tip Krishna (cel mai atragator prieten). Primii nu neaga ca personalitatea originara este Krishna, nu Vishnu, pentru ca relatia cu Krishna e mai intima decat cea cu Vishnu. Simplu spus, Krishna este Dumnezeu acasa, in pantaloni scurti, iar Vishnu e Dumnezeu la "serviciu". Diferenta dintre noi si Dumnezeu nu este in calitate ci in cantitate. El poate juca toate aceste roluri deodata fara a-si pierde personalitatea, asa cum, pastrand proportiile, un om are 5 servicii, 3 neveste si 10 copii fara sa-si piarda identitatea (desi are relatii diferite in fiecare dintre aceste relatii). Dumnezeu poate juca toate rolurile deodata, iar noi numai unul.

Vaisnavismul considera toate celelalte religii ca fiind autorizate atata timp cat promoveaza un fel sau altul de dragoste de Dumnezeu. Dragostea de fiu e diferita de dragostea de prieten sau dragostea pentru presedintele tarii, dar tot un fel de dragoste e. De fapt dragostea inseamna atractie, de aceea are si grade, caci atractia poate fi mai mica sau mai mare. Cand zi de zi si noapte de noapte ma joc World of Warfcraft si-mi neglijez prietena, atunci dragostea mea pentru jocu respectiv e mai mare decat dragostea pentru prietena, indiferent cate te iubescuri rostesc in pauza de joc (cand a picat serveru').

Dragostea de lumea materiala este dragostea de partea energetica a lui Dumnezeu, asa cum un slujitor al unui rege e atras de averea regelui. Regele se poate simti mandru ca are o avere mare, dar o relatie pe care el o prefera mai mult este ca slujitorul sa-l iubeasca pentru felul lui de a fi, pentru persoana sa, nu pentru ce poseda. Dumnezeu e milos si ne da posibilitatea sa profitam de energia lui, fara a fi el de fata sa ne deranjeze. Dar daca ramanem atasati de materie nu avem nici un drept in a-i cere lui Dumnezeu sa ni se arate.

Am ales in primul rand vaisnavismul pentru ca-mi raspunde clar la niste intrebari la care preotii crestini cu care am vorbit n-au putut sa-mi raspunda. Aici nici n-a trebuit sa merg la un preot ca sa aflu raspunsurile. Sunt evidente in scripturile lor (problema teodiceei care-i consuma atat pe crestini si care face din ei atei pe zi ce trece, in functie de cate lucruri rele li se intampla, nu exista in vaisnavism).
Cuvintele tale sunt aur pentru urechile multor.Insa cei mai multi se opun sa auda adevaruri care le-ar deranja existenta de rutina in care traiesc un "dolce far niente".Iar daca pentru a afla unele lucruri care dezbat si chiar explica cat se poate de clar si fara echivoc intrebari existentiale,se cere sa asculti ,atunci pare o jignire pentru multi.Pace ,fericire si bunastare.

#24
Tin

Tin

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 63
  • Înscris: 22.02.2007
Dharmapurusha, care sunt intrebarile la care nu a au reusit sa iti raspunda preotii crestini si fa-mi paralela cu ce spun Vedele. Nu vreau sa judec gresit ceea ce crezi tu....dar parca vorbesti pe alta limba.....ce am inteles eu din ce ai spus tu: Ca dumnezeul credintei tale  se regaseste in toate personalitatile oamenilor.....si in lucrurile bune si in cele rele.....cum este el atunci un dumnezeu judecator......daca el savarseste asemeni oamenilor raul....nu ar fi nedrept?

Ai spus ca ai studiat mai multe religii, dar poate nu ai studiat-o bine pe cea in care te-ai nascut. Consideri tu ca D-zeul crestinilor este numai un D-zeu Tata? Nu este el si Judecatorul Suprem? Caci el este fara pacat si fara vina in lumea asta ce ii poate reprosa vre-un om lui D-zeu? Cu ce este dator D-zeu vre-unui om? Cine a dat ceva mai intai lui D-zeu ca sa aiba de primit innapoi? Eu as zice sa faci un efort si sa studiezi cu bagare de seama si fara rautate ce ai parasit....poate ti se vor deschide si tie ochii.

#25
Dharmapurusha

Dharmapurusha

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,055
  • Înscris: 27.10.2006

View PostTin, on Sep 18 2007, 14:42, said:

Dharmapurusha, care sunt intrebarile la care nu a au reusit sa iti raspunda preotii crestini si fa-mi paralela cu ce spun Vedele. Nu vreau sa judec gresit ceea ce crezi tu....dar parca vorbesti pe alta limba.....ce am inteles eu din ce ai spus tu: Ca dumnezeul credintei tale  se regaseste in toate personalitatile oamenilor.....si in lucrurile bune si in cele rele.....cum este el atunci un dumnezeu judecator......daca el savarseste asemeni oamenilor raul....nu ar fi nedrept?

Ai spus ca ai studiat mai multe religii, dar poate nu ai studiat-o bine pe cea in care te-ai nascut. Consideri tu ca D-zeul crestinilor este numai un D-zeu Tata? Nu este el si Judecatorul Suprem? Caci el este fara pacat si fara vina in lumea asta ce ii poate reprosa vre-un om lui D-zeu? Cu ce este dator D-zeu vre-unui om? Cine a dat ceva mai intai lui D-zeu ca sa aiba de primit innapoi? Eu as zice sa faci un efort si sa studiezi cu bagare de seama si fara rautate ce ai parasit....poate ti se vor deschide si tie ochii.

Intrebarea tipica era: 1.ce pacate are un copil de 2 ani care moare in accident de masina? Raspuns crestin-ortodox: ori au pacatuit parintii, ori e pacatul originar. Raspuns vedic: copilul acela este un suflet care isi plateste karma din viata anterioara.

2.Alta intrebare: De ce petreci in iad o infinitate de timp, in conditiile in care pacatele au un numar limitat? Raspuns: pentru ca Dumnezeu sa-si implineasca promisiunea din Biblie. Varianta vedica: exista iad, dar este pentru cei extrem de pacatosi si petreci o perioada limitata dupa care te incarnezi intr-un animal, dupa un timp ajungi din nou om si ai din nou ocazia de eliberare.

3.Alta: Daca un suflet se caieste dupa ce moare, pe drumul spre iad (sau chiar in iad) si-i cere el insusi iertare lui Dumnezeu Atotmilostiv, il iarta Dumnezeu? Raspuns: Nu. De ce? ca sa-si implineasca promisiunea din Biblie (Dumnezeu nu se poate contrazice pe el insusi; ai o singura sansa de cainta, sau iad etern).

Raspuns vedic: Daca pe drumul spre iad un suflet rosteste chiar si numai o singura data cu sinceritate o rugaciune la adresa lui Dumnezeu, stapanul mortii, Yama, care este el insusi un devot al lui Dumnezeu, insarcinat cu moartea si alocarea karmei, il elibereaza instantaneu si acela va direct in lumea spirituala. Ideea e insa sa-si aminteasca de Dumnezeu...dar multi il injura pe acel drum...

Da. Ai dreptate, in unele instante Dumnezeul biblic este si Judecator Suprem. Gresala mea.

Quote

din ce am inteles eu din ce ai spus tu: Ca dumnezeul credintei tale  se regaseste in toate personalitatile oamenilor.....si in lucrurile bune si in cele rele...

poate m-am exprimat eu gresit desi nu cred...Dumnezeu este Adevarul Absolut, el este Totul. Tot ceea ce este in conformitate cu planul lui este BINE si tot ceea ce este impotriva planului sau este RAU. Un exemplu extrem: daca planul lui este sa te omoare, atunci cineva care te salveaza de la moarte este RAU. Nu exista morala in afara MORALEI ABSOLUTE, definita de Dumnezeu in scripturi. Iar legile pe care el le da sunt pentru a ne ajuta sa ajungem la el, nu se aplica asupra lui. In Mahabharata Dumnezeu omoara tot felul de oameni care sunt demonici in mentalitate, insa prin omorare el de fapt ii ia direct cu el in lumea spirituala, iar mai tarziu aflam ca de fapt el nu face diferenta prea mare intre cei care il urasc si cei care il iubesc in ceea ce priveste mantuirea lor. Atata timp cat constiinta lor este tot timpul la el, el considera ca ii sunt devotati lui, chiar daca intr-un fel pervertit. De aceea el ii elibereaza. Problema este dup-aia ca aceia care il urasc aleg sa plece din nou din lumea spirituala in lumea materiala, prin alegerea libera.

O sa revin mai tarziu sa explic chestia cu personalitatile...ca acum am un curs

#26
Tin

Tin

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 63
  • Înscris: 22.02.2007

View PostDharmapurusha, on Sep 18 2007, 22:52, said:

Intrebarea tipica era: 1.ce pacate are un copil de 2 ani care moare in accident de masina? Raspuns crestin-ortodox: ori au pacatuit parintii, ori e pacatul originar. Raspuns vedic: copilul acela este un suflet care isi plateste karma din viata anterioara.

2.Alta intrebare: De ce petreci in iad o infinitate de timp, in conditiile in care pacatele au un numar limitat? Raspuns: pentru ca Dumnezeu sa-si implineasca promisiunea din Biblie. Varianta vedica: exista iad, dar este pentru cei extrem de pacatosi si petreci o perioada limitata dupa care te incarnezi intr-un animal, dupa un timp ajungi din nou om si ai din nou ocazia de eliberare.

3.Alta: Daca un suflet se caieste dupa ce moare, pe drumul spre iad (sau chiar in iad) si-i cere el insusi iertare lui Dumnezeu Atotmilostiv, il iarta Dumnezeu? Raspuns: Nu. De ce? ca sa-si implineasca promisiunea din Biblie (Dumnezeu nu se poate contrazice pe el insusi; ai o singura sansa de cainta, sau iad etern).

Raspuns vedic: Daca pe drumul spre iad un suflet rosteste chiar si numai o singura data cu sinceritate o rugaciune la adresa lui Dumnezeu, stapanul mortii, Yama, care este el insusi un devot al lui Dumnezeu, insarcinat cu moartea si alocarea karmei, il elibereaza instantaneu si acela va direct in lumea spirituala. Ideea e insa sa-si aminteasca de Dumnezeu...dar multi il injura pe acel drum...



1.Se zice in scriptura ca D-zeu pedepseste nelegiuirea parintilor in copii, pana la al patrulea neam si se indura de cei care ii pazesc poruncile pana la al miilea neam. Deci este adevarat ca acel copil va plati nelegiuire parintelui caci este samanta lui, si daca un fruct este otravit la fel va fi si samanta lui. Copilul acela care moare nu are nici nu va avea nici un rost in planul Divin caci ori ca traia ori ca murea nu avea nici o importanta. Inca nu ai inteles ca tot ce este in lumea aceasta este desertaciune, caci nu avem ce strange aici pe pamant caci totul de aici se va sfarsi. Copilul la care te referi tu nu ar fi ajuns sfant si nu s-ar fi mantuit, D-zeu stie asta. Sunt si alte situatii in care D-zeu alege ca cineva sa moara. Vezi tu raspunsul vedic iti convine pt ca ficare pt el raspunde, ceea ce in aparenta e bun dar tot asa nu primesti indurare prin neam, prin sange. Pe cand credinta crestina uneste oamenii si pe D-zeu celelate ii despart. Esti unit prin sangele tau de tatal tau si de pacatul sau.....la fel va fi si fiul tau legat de tine poate nu iti convine dar asta e....tu poate nu vrei sa platesti pacatele nimanui.....dar unii se bucura chiar daca sufera sa o faca, pt cei apropiati lor.


2.Tu te indoiesti de dreptatea lui D-zeu. Crezi ca are cineva mai multa mila ca D-zeu, crezi ca tu poti sa inchipui mai multa indurare ca D-zeu? Crezi ca D-zeu va lasa pe cineva care ar putea si ar avea vointa sa se caiasca sa ramana in iad pt o vesnicie? De asta a dat posibilitatea chiar daca cineva a murit in pacat sa fie salvat prin samanta sa. Cei din iad se pot mantui prin acea persoana care se roaga pt sufletele lor, dar asta pana la judecata de apoi. Dupa aceea nu va mai fi mantuire pt cei din iad, pt ca au avut sansa si nu au facut-o. Cei care pana la judecata de apoi nu se vor caii, nu se vor caii niciodata oricat ar dura lumea asta, chiar si o vesnicie. Crezi ca diavolul nu a simtit flacarile iadului? Dar de ce nu sa cait? Unii chiar nu se vor caii. Asta e dreptatea Domnului, si este cea dreapta, isusi D-zeu zice ca nu se va termina lumea aceasta pana nu se va infaptui si ultimul capat de lege. Deci repet cine nu se mantuieste pana la judecata nu se va mantui niciodata, nu pt ca asa vrea D-zeu ci pt ca nu vor voi sa se mantuiasca ei niciodata.


3. Raspunsul se gaseste tot in 2. Vedeismul iti ofera o infinitate de posibilitati de a te cai....ceea ce nu mi se pare normal si corect....asta inseamna ca oricine se poate intoarce oricand din lumea spirituala in cea materiala doar pt ca vrea sa mai pacatuiasca un pic....oricum nu exista un iad infinit. Astfel in vedeism raul nu are niciodata sfarsit.

Edited by Tin, 18 September 2007 - 23:06.


#27
mrproper

mrproper

    10 ani de Softpedia...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,063
  • Înscris: 13.11.2002

View PostDharmapurusha, on Sep 18 2007, 22:52, said:

1.ce pacate are un copil de 2 ani care moare in accident de masina? Raspuns crestin-ortodox: ori au pacatuit parintii, ori e pacatul originar. Raspuns vedic: copilul acela este un suflet care isi plateste karma din viata anterioara.

2.Alta intrebare: De ce petreci in iad o infinitate de timp, in conditiile in care pacatele au un numar limitat? Raspuns: pentru ca Dumnezeu sa-si implineasca promisiunea din Biblie. Varianta vedica: exista iad, dar este pentru cei extrem de pacatosi si petreci o perioada limitata dupa care te incarnezi intr-un animal, dupa un timp ajungi din nou om si ai din nou ocazia de eliberare.

3.Alta: Daca un suflet se caieste dupa ce moare, pe drumul spre iad (sau chiar in iad) si-i cere el insusi iertare lui Dumnezeu Atotmilostiv, il iarta Dumnezeu? Raspuns: Nu. De ce? ca sa-si implineasca promisiunea din Biblie (Dumnezeu nu se poate contrazice pe el insusi; ai o singura sansa de cainta, sau iad etern).

Viziunea filozofiei ateiste:

1. Nimeni nu are pacate. Moartea unui copil de 2 ani intr-un accident este nefericite si nedorita, parintii ar trebui sa isi concentreze eforturile sa aiba grija de restul sau sa faca repede altul cat mai pot, pentru ca nu au alt rol principal in viata. In nici un caz, folosirea resurselor pentru a plange un copil mort nu o sa ajute pe nimeni.

2. You die - game over - shut down. Nu consumam resurse sa aberam imaginatiile noastre in lipsa de ocupatie.

3. You die - game over - shut down. Nu consumam resurse sa aberam imaginatiile noastre in lipsa de ocupatie.

Toate greselile se platesc in viata asta, daca ai scapat, ai scapat pentru putin timp, daca ai fost prins, ai pierdut foarte mult timp. Nu risca libertatea ta si nu incalca drepturile umane ale semenilor tai.

#28
Dharmapurusha

Dharmapurusha

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,055
  • Înscris: 27.10.2006

View PostTin, on Sep 18 2007, 17:01, said:

1.Se zice in scriptura ca D-zeu pedepseste nelegiuirea parintilor in copii, pana la al patrulea neam si se indura de cei care ii pazesc poruncile pana la al miilea neam. Deci este adevarat ca acel copil va plati nelegiuire parintelui caci este samanta lui, si daca un fruct este otravit la fel va fi si samanta lui. Copilul acela care moare nu are nici nu va avea nici un rost in planul Divin caci ori ca traia ori ca murea nu avea nici o importanta. Inca nu ai inteles ca tot ce este in lumea aceasta este desertaciune, caci nu avem ce strange aici pe pamant caci totul de aici se va sfarsi. Copilul la care te referi tu nu ar fi ajuns sfant si nu s-ar fi mantuit, D-zeu stie asta. Sunt si alte situatii in care D-zeu alege ca cineva sa moara.


Conform Vedelor lumea materiala este o replica palida a lumii spirituale, insa chiar si asa, experienta fiecaruia in lumea materiala este respectata ca o alegere libera si i se da fiecaruia INDIVIDUAL sa traiasca conform dorintelor sale atata timp cat isi asuma legea karmei (dupa fapta si rasplata). Nimeni nu este dat afara din corp decat daca karma lui individuala  cere acest lucru. Singurul care poate schimba karma este Dumnezeu, dar o face numai in sensul iertarii reactiilor nu in sensul adaugarii altor reactii.

Quote

Vezi tu raspunsul vedic iti convine pt ca ficare pt el raspunde, ceea ce in aparenta e bun dar tot asa nu primesti indurare prin neam, prin sange. Pe cand credinta crestina uneste oamenii si pe D-zeu celelate ii despart. Esti unit prin sangele tau de tatal tau si de pacatul sau.....la fel va fi si fiul tau legat de tine poate nu iti convine dar asta e....tu poate nuvrei sa platesti pacatele nimanui.....dar unii se bucura chiar daca sufera sa o faca, pt cei apropiati lor.

Chestia asta submineaza liberul arbitru. In credinta cresinta copilul nu-si alege tatal, deci CE VINA are el ca devine legat de pacatul tatalui? Are de ales? Credeam ca Dumnezeul crestin tine foarte mult la vointa libera a oamenilor...

Quote

2.Tu te indoiesti de dreptatea lui D-zeu. Crezi ca are cineva mai multa mila ca D-zeu, crezi ca tu poti sa inchipui mai multa indurare ca D-zeu? Crezi ca D-zeu va lasa pe cineva care ar putea si ar avea vointa sa se caiasca sa ramana in iad pt o vesnicie? De asta a dat posibilitatea chiar daca cineva a murit in pacat sa fie salvat prin samanta sa.

In primul rand iarasi transferi liberul arbitru de la o persoana la alta. Si daca persoana nu a lasat samanta, e ultimul care moare din neamul sau si nu se roaga nimeni pentru el? Cainta lui nu mai valoreaza nimic?



Quote

Cei din iad se pot mantui prin acea persoana care se roaga pt sufletele lor, dar asta pana la judecata de apoi. Dupa aceea nu va mai fi mantuire pt cei din iad, pt ca au avut sansa si nu au facut-o. Cei care pana la judecata de apoi nu se vor caii, nu se vor caii niciodata oricat ar dura lumea asta, chiar si o vesnicie. Crezi ca diavolul nu a simtit flacarile iadului? Dar de ce nu sa cait? Unii chiar nu se vor caii. Asta e dreptatea Domnului, si este cea dreapta, isusi D-zeu zice ca nu se va termina lumea aceasta pana nu se va infaptui si ultimul capat de lege. Deci repet cine nu se mantuieste pana la judecata nu se va mantui niciodata, nu pt ca asa vrea D-zeu ci pt ca nu vor voi sa se mantuiasca ei niciodata.

Din nou, intri peste liberul arbitru al persoanelor. Adica tu sustii ca cine nu se caieste pana la Judecata de Apoi nu va mai vrea sa se caiasca. In primul rand acesti oameni care au posibilitatea sa se caiasca au un termen limita, foarte clar stabilit pana la care sa se caiasca? In al doilea rand, de unde stii ca unii dintre ei se vor caii dupa Judecata de Apoi? Ai vreo garantia ca Satana nu se va caii in viitor?

Legat de termenul limita, ontologia vedica macar spune foarte clar (Padma Purana): devastarea totala a universului, cand totul va fi redus la cenusa, va fi peste 18.000 de kalpa, adica 155 de trilioane de ani, cand se va sfarsi viata Demiurgului Brahmaa iar atunci sufletele din lumea materiala vor fi luate din ea si adapostite adormite in corpul de constiinta al lui Dumnezeu. Dupa ce se termina distrugerea universului, se recreaza din nou, vine un nou Demiurg Brahmaa, iar sufletele sunt puse la loc si-si continue experienta in lumea materiala nou creata.

Quote

3. Raspunsul se gaseste tot in 2. Vedeismul iti ofera o infinitate de posibilitati de a te cai....ceea ce nu mi se pare normal si corect....asta inseamna ca oricine se poate intoarce oricand din lumea spirituala in cea materiala doar pt ca vrea sa mai pacatuiasca un pic....oricum nu exista un iad infinit. Astfel in vedeism raul nu are niciodata sfarsit.

Religia vedica iti ofera o infinitate de sanse de a te caii pentru ca Dumnezeu este infinit milos si este gata ORICAND si ORIUNDE sa-ti dea o sansa atata timp cat tu esti dispus sa-l slujesti cu devotiune.

In Vede raul este iluzia absentei lui Dumnezeu. Raul este de fapt consecinta dorintei noastre de a fi noi insine Dumnezeu. Aceasta dorinta libera este ceea ce ne duce la situatia  sa nu mai suportam prezenta divinitatii. Este singurul moment cand dorinta noastra se loveste de neputinta ontologica (deoarece suntem o particula infinitezimala din Dumnezeu si nu putem fi niciodata la fel de puternic ca si el). In acest context, Dumnezeu fiind atotiubitor nu suporta sa vada suferinta noastra si de aceea gaseste o modalitate ca in acelasi timp noi sa credem ca el nu mai exista (creand lumea materiala) dar in acelasi timp sa ne faca sa intelegem ca am avut un moment de ratacire si ca tot langa el ne avem locul (venind in lumea materiala plina de suferinta pentru a ne absolvi de ea). Intr-un fel Dumnezeu ne "pacaleste", dar este o pacalire educativa...

Dumnezeu in vede nu vrea sa fie adorat DE FRICA iadului vesnic ci vrea sa venim la el din propria noastra placere de a-l servi si din recunoasterea noastra ca el este sursa a tot ceea ce e frumos...Krishna inseamna Cel Atotatragator, iar Rama inseamna Cel Care Furnizeaza Toata Placerea...Astfel cei care-l servesc il servesc pentru ca-l iubesc si prin servirea lui sunt ei insusi fericiti...In traditia bhakti (devotionala) vedica dragostea de Dumnezeu poate fi concis exprimata de urmatorul verset al lui Sri Caitanya Mahaprabhu:

"8. I know no one but Krishna as my Lord, and He shall remain so even if He handles me roughly by His embrace or makes me brokenhearted by not being present before me. He is completely free to do anything and everything, for He is always my worshipful Lord unconditionally."

Edited by Dharmapurusha, 19 September 2007 - 02:49.


#29
Dharmapurusha

Dharmapurusha

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,055
  • Înscris: 27.10.2006
Extrase din interviul cu Marius Crisan, presedintele Centrului de Studii Vedice din Romania, Timisoara:


Extrase:

*„Filozofia ne impune un absolut, o cauză primă, fundamentală a tuturor lucrurilor, altminteri nu există înțelegere.” * „Absolutul conștient de el însuși. [...] acesta este postulatul, dacă vrei, sau partea de ontologie pe care sistemul metafizic vedic o propune.”* „... inducția nu este niciodată demonstrativă. Inducția nu poate fi niciodată autoritativă. Ea este întotdeauna plauzibilă.” * ” Inteligența Artificială modernă nu-și propune realizarea unei ființe aidoma omului.” * „...filmul Matrix cu seriile sale a fost inspirat din filozofia Vedanta. Acest lucru s-a mărturisit de către scenariștii filmului respectiv...” * ”...nemurirea este în simțul „eu sunt”-ului nostru. Și dacă ne contemplăm amintirile o să vedem că acel „eu sunt” când eram la grădiniță sau „eu sunt” când eram la școala primară sau „eu sunt” când am absolvit facultatea sau „eu sunt” când am ieșit la pensie rămâne același.” * „Mintea e ca un televizor algoritmic în care se concentrează informația simțurilor materiale” * „... persoanele aflate în ignoranță au și ele o șansă de avansare spirituală, însă, dat fiind atașamentul lor foarte puternic către pornirile primare instinctuale, o rupere, o detașare forțată de aceste instincte primare este imposibilă pentru ele, așa încât lor li se recomandă anumite practici, care se speră, în final, să-i poată detașa de aceste lucruri” * „Scopul yogăi este de a ne detașa de sexualitate pentru că sexualitatea și atracția pentru sex este ceea ce ne ține prizonieri în această existență efemeră, această existență corporală.” * „Un rege într-o țară nu e rege numai prin faptul că cineva îl numește rege.[..]. El trebuie să primească puterea de a fi rege” * „Un Absolut lipsit de atribute este un fel de tabula rasa , el nu ar putea să fie Absolut. El trebuie să fie infinit calificat ca să fie cu adevărat Absolut. Dacă nu-i infinit calificat înseamnă că-i lipsește ceva și atunci nu poate fi Absolut.” * „...un principiu. Masculin-de a genera un model sau o formă și feminin--capacitatea ca acea formă să se și întâmple „ * „...o placă holografică dacă este spartă sau desfăcută în bucăți reprezintă aceeași imagine, însă cu o rezoluție mai mică. [...]. Noi suntem niște proiecții infinitezimale ale Absolutului. [...] dar în conștiința noastră avem aceeași proiecție.” * „Scopul filozofiei indiene este de a duce la realizarea Absolutului.” * „Idea de a coopera cu Absolutul în căutarea fericirii este scopul oricăror filozofii transcedentale.” * „...religiile, vizează în general tocmai acestă idee a unei alte existenței dincolo de lumea nașterii și a morții.” * „Eroul din filmul Matrix cum a reușit să se trezească? Văzând realitatea. La un moment dat este o scenă în film în care el vede biții programului de calculator. De fapt vede că în spatele programului nu se află o realitate” * „Noi trebuie să ne căutăm identitatea noastră, „eu sunt”-ul și să ne dăm seama că el poate trăi dincolo de corpul material.” * „Brahmanii sunt „cei care cunosc brahman.”*”...dacă societatea nu este bine condusă atunci evident că oamenii vor avea dificultăți, în plus față de dificultățile existenței corpului lor temporar.” * „Mircea Eliade spune că civilizația modernă a sperat ca prin construcția de mașini să aibă mai mult timp liber pentru contemplare.” * „Ființele umane nu sunt animale. Ele trăiesc mai confortabil decât animale pentru că ființele umane pot realiza Absolutul.” * „Buddha respinge în totalitate Veda și pornește de la premize bazate pe propria observație. Însă budismul nu a reușit. El este incomplet în ceea ce privește scopul final...” * ”Plăcerea nu înseamnă numai lipsa durerii.” * ” Conceptul de realitate, în mecanica cuantică ca și în filozofia vedică, este același.” * „...realitatea nu are sens fără o conștiință.”*”...este foarte stupid să vorbim cosmologic despre ce s-a întâmplat acum 20 de miliarde de ani când a explodat punctul infinitezimal și materia a umplut tot universul” * ”Această realitate nu are sens dacă nu există cineva care să o vadă.” * ”Dacă noi nu ne amintim decât ce am făcut de la trei ani încoace nu are sens să vorbim de primii trei ani de viață dacă n-ar fi niște martori la viața noastră.” * ”În mecanica cuantică nu are rost să vorbești în lipsa observatorului” * ”Fiind parte din Absolut avem tendința de a fi noi Absolut fără a avea potența.” * „Pentru cei care doreau atunci un Israel practic, prosper, lipsit de dominația romană Iisus nu era cel mai potrivit. Pentru că Iisus Hrisos n-a vorbit nici o clipă de altceva decât despre Împărăția Cerurilor” *

tot interviul la
http://www.poezie.ro...4945/index.html

#30
abulafia999

abulafia999

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 61
  • Înscris: 14.09.2007
---------
Ce este de fapt religia vedica?
---------
cuvântul „religie” aici e un missnamer.. acest cuvânt este o invenție exclusiv occidentală și nu se poate aplica decât în cazul câtorva religii. Deci ar trebui spus corect: ȘTIINȚĂ SACRĂ în loc de „religie” vedică.
Religia presupune existența unei DOGME, A UNEI MORALE ȘI A UNUI CULT. Or în cazul tradiției hinduse nu a fost vorba in realitate niciodată de despărțirea de metafizică chiar dacă formele exterioare de manifestare a sâmburelui sacru, metafizic au fost diverse.

Edited by abulafia999, 19 September 2007 - 21:00.


#31
Dharmapurusha

Dharmapurusha

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,055
  • Înscris: 27.10.2006

View Postabulafia999, on Sep 19 2007, 14:55, said:

---------
Ce este de fapt religia vedica?
---------
cuvântul „religie” aici e un missnamer.. acest cuvânt este o invenție exclusiv occidentală și nu se poate aplica decât în cazul câtorva religii. Deci ar trebui spus corect: ȘTIINȚĂ SACRĂ în loc de „religie” vedică.
Religia presupune existența unei DOGME, A UNEI MORALE ȘI A UNUI CULT. Or în cazul tradiției hinduse nu a fost vorba in realitate niciodată de despărțirea de metafizică chiar dacă formele exterioare de manifestare a sâmburelui sacru, metafizic au fost diverse.

Intr-un sens ai dreptate, dar in altul n-ai:)...RE+LIGARE=a te lega din nou; YOGA=uniune sau reuniune;

Religia/yoga este PROCEDEUL prin care STIINTA SACRA se realizeaza ( in sensul de vijnana nu de jnana). Intr-adevar este o interfata nu un fundament.

O religie face intotdeauna referire la o stiinta sacra de unde-si ia ontologia...aceasta metafizica de care vorbesti...

Dar cand stai in meditatie si incerci sa-ti privesti gandurile, asta e un procedeu religios care te va duce (hopefully) catre sau in acea cunoastere pura...

Edited by Dharmapurusha, 19 September 2007 - 21:48.


#32
abulafia999

abulafia999

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 61
  • Înscris: 14.09.2007

View PostDharmapurusha, on Sep 19 2007, 22:46, said:

Intr-un sens ai dreptate, dar in altul n-ai:)...RE+LIGARE=a te lega din nou; YOGA=uniune sau reuniune;

Religia/yoga este PROCEDEUL prin care STIINTA SACRA se realizeaza ( in sensul de vijnana nu de jnana). Intr-adevar este o interfata nu un fundament.

O religie face intotdeauna referire la o stiinta sacra de unde-si ia ontologia...aceasta metafizica de care vorbesti...

Dar cand stai in meditatie si incerci sa-ti privesti gandurile, asta e un procedeu religios care te va duce (hopefully) catre sau in acea cunoastere pura...

YOGA nu e procedeu, mijloc. Nu ăsta e sensul ultim al yoga-ei. Yoga=unire cu universalul, e faza ultimă.
Religia presupune existența unei DOGME or știința sacră nu are dogme.
Meditația nu te duce nicăieri. Este ca și cum te-ai pregăti pentru a nu pleca nicăieri.

Edited by abulafia999, 19 September 2007 - 21:55.


#33
Dharmapurusha

Dharmapurusha

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,055
  • Înscris: 27.10.2006

View Postabulafia999, on Sep 19 2007, 15:54, said:

YOGA nu e procedeu, mijloc. Nu ăsta e sensul ultim al yoga-ei. Yoga=unire cu universalul, e faza ultimă.
Religia presupune existența unei DOGME or știința sacră nu are dogme.
Meditația nu te duce nicăieri. Este ca și cum te-ai pregăti pentru a nu pleca nicăieri.

Religia inseamna sacrificiul atentiei catre STIINTA SACRA. Ea insasi nu este stiinta, dar are un rol important. Tu tot ce ai aflat despre STIINTA SACRA ai aflat din niste comunicari, scrieri etc. Acest procedeu de sacrificare a atentiei in cazul tau este inceputul jnana yoga.

Comunicarile avatar-urilor nu sunt dogme ci sunt informari din si despre un aspect al realitatii momentan inaccesibil de catre noi (in starea asta ignoranta). Scoaterea din ignoranta are loc gradat printr-o vijnana continua. Aceasta scoatere din ignoranta este un PROCES RELIGIOS. Bineinteles ca procedeele sunt variate, iar unele includ si ritualuri, dar acestea sunt numai niste "struniri"  ale constiintei pe anumite cai, pentru a o ajuta. Si studiul scripturilor sacre este tot un ritual religios...

#34
kunkua

kunkua

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 26
  • Înscris: 19.09.2006
Prietene, cand scoti prima carte despre Vede?  :peacefingers:

#35
Dharmapurusha

Dharmapurusha

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,055
  • Înscris: 27.10.2006
Traditia Vedica vs. curentul New Age (PARTEA INTAI)

I.Traditia vedica (prezentare)

Traditia vedica (diferita de asa numitul "Hinduism") contine filozofia, cultura si civilizatia bazata pe scripturile Vedice (nu numai imnurile vedice). Aceste scripturi se mai numesc si sastra. Tipul  de cunoastere continuta in aceste scripturi este considerata avaroha-pantha , adica cunoastere descendenta initial revelata direct de catre Supremcare se poate intelege/realiza pe doua cai: prin efort personal si prin mila Supremului.

Cunoasterea vedica se da fiintelor din lumea materiala dupa creatia universului si contine cunoastere de doua tipuri: materiala (apara-vidya) si transcendentala(para-vidya). Intelegerea corecta a sastrelor este posibila numai cu ajutorul unui guru AUTORIZAT printr-o succesiune disciplica (parampara)[orice guru asa numit auto-realizat gen Bivolaru nu e autorizat]. Cele trei mari ramuri ale cunoasterii vedice sunt: Vaisnava (de la Vishnu), Saiva (de la Shiva) and Sakta (de la  Shakti sau Durga).

Scripturile constau din sabda(sunet transcendental) sub forma unor mantre sau versete care au un efect purificator (realizare practica). Sabda sunt dovezi evidente prin ele insele si au nevoie de alt sprijin. Adica nu au nevoie de confirmare din alta sursa, insa la randul lor confirma alte surse de cunoastere--pratyaksa (perceptie senzoriala--empirism) si anumana (analiza logica--rationalism). Sastrele vedice sunt numite "manuale de folosinta ale acestei lumi". Prin faptul ca sunt autorizate si autoritative, Vedele garanteaza studentului elevarea in cunoastere spirituala.

Educatia vedica incepe cu recunoasterea celor patru defecte ale oricarei fiinte conditionate:-posibilitatea de a fi iluzionate;-simturi imperfecte;-posibilitatea de a gresi;-tendinta de a trisa, si recunoasterea ca sastrele sunt deasupra acestora. Aceasta educatie vedica duce la jnana(cunoasterea intelesurilor, diferentelor si relatiilor dintre cele 5 categorii ale realitatii (tattva)--isvara(Suprem), jiva(sufletul individual), prakrti (natura materiala), kala(timp) si karma(activitate)--si duce la intelegerea distinctiei dintre realitatea materiala si realitatea transcendentala. Pana nu se ajunge la acest stadiul de intelegere exista confuzie intre categorii, de exemplu sufletul se poate confunda cu corpul sau cu mintea.

Jnana (cunoasterea teoretica) duce la vijnana (cunoastere realizata, practica)[asa cum un manual de inot duce la invatarea teorietica a inotului insa numai dupa practicarea se poate spune ca persoana respectiva stie intru-totul ce e ala inot]. Deci jnana duce la vijnana, care la randul ei duce la a trai in armonie cu ordinea cosmica(dharma) care aduce numai un minim de karma (aici reactie adversa). CItat din Srimad Bhagavatam:

"servitorii lui Yama raspunsera: Ceea ce este prescris in Vede constituie dharma, principiile religioase, si opusul lor se numeste anti-religie. Vedele sunt incarnarea sonora a Personalitatii Supreme, Narayana, si sunt (non-cauzate)"self-born". Astfel am auzit de la Yamaraj[stapanul mortii]"(S.B. 6.1.20)

Bhakti este varful si scopul lui jnana si vijnana, si este deasupra intelegerii materiale.

"Dupa multe nasteri si morti, cel care este cu adevara cunoscator  se preda Mie, cunoscandu-Ma pe Mine ca fiinda cauza tuturor cauzelor si a tot ceea ce exista. Un astfel de suflet mare(mahatma) este foarte rar"(BG 7.19)

Bhakti (sanatana-dharma, para-dharma) este devotiunea exprimata in actiuni/fapte. Bhakti este laolalta si mijlocul si scopul final. Bhakti este explicata detaliat in sastrele confidentiale (Bhagavad Gita, Srimad Bhagavatam, Upanisadele sattvice, Puranele sattvice and Tantrele sattive, precum si in scrierile maestrilor Vaisnava) si se preda in cele 4 scoli/traditii filozofice Vaisnave.

Sastrele prezinta patru cai:karma, jnana, yoga, bhakti. Karma si jnana formeaza apara-vidya (cunoastere menita unei vieti in aceasta lume in conformitate cu dharma). Deoarece acestea creaza karma, ele trebuie minimizate.

Yoga (impersonala) si bhakti (personala) formeaza para-vidya, cunoasterea menita parasirii acestei lumi pentru a trai in lumea transcendentala. Aceste cai nu creaza karma(sunt akarma).

#36
Dharmapurusha

Dharmapurusha

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,055
  • Înscris: 27.10.2006
Traditia Vedica vs curentul New Age (PARTEA A DOUA)

Fenomenul New Age este o amestecatura din diferite religii, filozofii si alte invataturi, unele cu radacinii in antichitate. In nici un caz nu poate fi judecat (acceptat sau respins) ca o doctrina omogena. Curentul New Age a aparut prin anii 60 si a crescut in special in ultimii 10, 20 de ani gratie mass-media (TV, filme, jocuri pe calculator, carti).

CARACTERISTICI ALE INVATATURILOR NEW AGE

1.apara-vidya(cum sa traiesti in lumea celor trei moduri materiale—sattva, raja si tamas):

Principalele teme sunt medicina, astrologie, muzica, arte martiale, venerarea idolilor (zeii vazuti ca separati de sursa lor (Krishna, Vishnu), venerarea energiei lui Vishnu (shaktiman—controlorul energiei) prin tendinta de a-i eleva energia la rangul de Suprem (shakti: venerarea Zeitei, Gaia), feminism.

2.aroha-pantha (cunoastere ascendenta, efort de elevare si perfectionare PRIN PROPRIUL EFFORT, independent de Suprem)

3.eterogenitate, syncretism (amestecare artificiala a diferitelor invataturi)


                   Exista mai multe surse/invataturi la care apeleaza New Age-istii:

                       --religii naturaliste(paganism—druidism, wicca, shamanism, Satanism—in opozitie cu cele “institutionalizate”)

                       --invataturi secrete ale Egiptului antic(hermetism), iudaismului(cabala), crestinism (Gnosticism)

                       --vindecari (naturale, energetice, mintale)

                       --filozofie orientala (Hinduism, budism, Taoism, shintoism) si derivatele lor (teozofie, antropozofie)

4.confuzia dintre spirit si materie (mintea si alte energii subtile material sunt considerate non-materiale), iar materia este considerate sursa creatiei.
      
Vedanta-Sutra refuteaza aceasta idée aratand ca pradhana (energia materiala nemanifestata), fiind inconstienta si astfel neinteligenta, nu poate fi ea insasi creatoarea universului deoarece nu se poate explica cum si de ce material moarta pasiva a inceput dintr-o data sa actioneze. Dimpotriva, materia tinde sa se dezintegreze. REALITATEA ULTIMA in forma unei energii impersonale nu are cum sa creeze ceva pentru ca-i lipseste impulsul de o face.
        
5.natura impersonala (Supremul si energiile Sale sunt considerate fara identitate personala, “toate caile sunt la fel”—yatha mata tatha pata)

CARACTERISTICI ALE NEW AGE-ISTILOR

1.straduinta pentru putere asupra materiei si asupra altor fiinte, in ciuda dharmei (armoniei cosmice) si a karmei (efectelor secundare): magie, stiinta si tehnologie moderna.


   Aceasta tendiinta de exploatare a materiei apare in filozofia occidentala mai ales la Roger si Francis Bacon. Stiinta este vazuta ca o disciplina noua, menita sa subjuge natura “inamica”. Cercetarea se bazeaza exclusiv pe pratyaksa (empirism) si anumana(rationalism). Dintre pionierii stiintei moderne: Rene Descartes, Isaac Newton. Filozoful David Hume vine cu asa zisa “problema a Raului”. Acest lucru incepe o era a atacurilor asupra paradigmei crestine care continua pana astazi sub forma filozofiilor materialiste si a secularizatii profunde a societatii occidentale. Aceasta societate este foarte mandra de rezultatele stiintei si puterea ei de a schimba lumea dar sufera de o frica subconstienta de Dumnezeu si de natura (dezastrele naturale, pe care New Age-istii le vad ca avertismente divine). Secularismul si materialismul duc la o viata traita in negarea realitatii suferintei (saraciei, foametei, bolii, handicapului fizic, batranetii si mortii). In aceasta privinta exista un contrast cu tarile orientale (de exemplu in India aceste lucruri sunt considerate parti firesti ale existentei).

Impersonalismul este o trasatura comuna a tuturor doctrinelor New Age. Desi cativa recunosc existenta unor fiinta supraumane (deva, ingeri etc), ei resping un Dumnezeu personal.

2.lipsa de discriminare in acceptarea autoritatilor spirituale

Naivitatea si lipsa cunoasterii duce la o acceptare necritica a ghizilor spirituali :persone dubioase  (trisori, false incarnari ale divinitatii—avatar-uri; vezi Bivolaru) sau chiar necunoscuti (vezi channeling). Sau New Age-istul devine el insusi propria lui autoritate. Acesta are o atitudine nefilozofica prin manifestarea preferintei pentru un inteles obscur, secundar al scripturilor cand intelesul primar evident nu corespunde cu ideile proprii.

3.tendinta de a specula

4.senzationalism fara scop si misteriozitate (speculate la maximum de unii si de mass-media pentru profituri uriase, vezi chestia cu “THE SECRET”)

Exemple: fenomene paranormale ca experientele in afara corpului, moarte clinica, rapiri extraterestre, profetiile lui Nostradamus (caracterul lor criptic da nastere la speculatii nelimitate)

5.intelegerea gresita a conceptului de karma si reincarnare

   Din budismul Tibetan vine ideea ca de la un nivel de avans al vietii umane (rinpocche) cineva nu mai poate cadea in speciile inferioare(Aceasta conceptie este in dezacord cu Bhagavad Gita 9.20-21, 24,25; 14.14-18, 16.6, 16.19-21)

PRACTICI NEW AGE DE ORIGINE VEDICA


Unele stiinte si practice traditionale au fost “adoptate” de New Age si mulate, diluate si comercializate. Astfel, astazi sunt vazute ca facand parte din New Age si sunt criticate laolalta cu acest curent.

1.yoga

De obicei se numeste hatha-yoga si se limiteaza la asane si pranayama. Scopul este imbunatatirea starii de sanatate. Forma ei originara este descrisa in Bhagavad Gita si in detaliu in Yoga Sutra lui Patanjali—Asthanga Yoga. Astanga inseamna 8 parti care la randul lor sunt divizate in hatha(primele 5) si raja(ultimele 3). Hatha Yoga se mai numeste cateodata si Kriya-Yoga. Kriya Yoga originara este definita in Padma Purana unde Vyasa vorbeste su Jaimini: “Kriya-yoga consta din venerarea: lui Ganga, lui Sri Lakshmi si a lui Vishnu, generozitate, devotiune catre intelepti, tinerea postului, devotiune catre pomul Thatri si planta Tulasi [busuioc] si ospitalitate catre oaspeti)."

2.vindecari pranice

prana este o energie materiala subtila in microcosmos (corp) si in macrocosmos(univers)

3.arte martiale (wu-shu)

Originea artelor martiale este in Dhanurveda, una dintre Upavede care descrie cum sa folosesti arme tehnologice si masini de razboi precum si tehnici de lupta corp la corp. Calugarul Bodhidharma a calatorit din India in China in jurul secolului 6 CE si a fondat primul templu  Shao-lin. A adus cu el tehnici de lupta corp la corp care au fost dezvoltate mai apoi in faimosul sistem chuan-fa(kung-fu). Din acest sistem au luat nastere sistemele coreene, japoneze si altele.

Scopul artelor martiale este de a unifica corpul cu mintea sau sufletul prin controlul pranei, pentru a dobandi puteri supraomenesti. Acest scop insa se opune scopului initial al cunoasterii transcendentale(para-vidya), care este eliberarea din corpul material.

4.astrologie (vedanga-jyotisa—vedica vs occidentala)


5.gemologie

(gemele perfecte care pot cica numai ele pot vindeca, sunt foarte foarte scumpe). Se fac profituri imense pe seama oamenilor neinformati care nu stiu ca aceleasi efecte se pot obtine cu geme mault mai ieftine

6.kama-sastra (scripturile care reguleaza placerea materiala)

Este o parte a caii pravrtti-marga, calea gratificarii senzoriale, regulata de directive vedice. Aceasta cale consta din cele patru scopuri successive ale vietii umane (purusharta)-dharma(datorie), artha(dezvoltare economica), kama(gratificare senzoriala, pofta) si moksha (eliberare). In contextul varnasrama este urmata de oamenii casatoriti, in timp ce calugarii, pensionarii si sihastrii trebuie sa urmeze calea detasarii de gratificare.

7.tantra

Pentru majoritatea vesticilor termenul tantra are conotatii sexuale. De fapt inseamna “tesatura”, in sensul de structura subtila a universului sau “ritual”. Scrierile tantrice sunt clasificate in trei cai conform cu modurile naturii materiale: astfel exista tantre sattvika(virtuoase), rajasika(pasionale) si tamasika (ignorante).

INFLUENTELE NEW AGE-ULUI ASUPRA SOCIETATII

1.pozitive

---este o alternative la filozofiile si religiile occidentale care si-au cam terminat resursele explicative
---introduce concepte care lipsesc in vest: karma, reincarnare etc si raspunde la importante intrebari existentiale (identitate, natura si intelesul vietii si a suferintei, viata in acest univers si mai departe, Brahman etc)
---cresterea interesului pentru mediul inconjurator si inspirarea unui efort de a-l proteja, desi scopul ramane tot gratificarea senzoriala
---cresterea interesului in hranirea vegetariana, vindecare naturala, in fenomene paranormale, explicatii alternative ale istoriei
---atacarea autoritatii materialiste a stiintei moderne prin atacul asupra principalei teorii:teoria evolutiei

2.negative

--promoveaza o intelegere gresita a conceptelor filozofice si impersonalism, subminand pozitia religiilor teiste cu valorile sociale si familiale pe care le implicau acestea
---tendinta de a face profit prin orice mijloace (folosirea gresita a astrologiei pentru predictii apocaliptice) care are repercursiuni negative asupra traditiilor de unde vin aceste invataturi
---scene violente si catastrofice din filme, cu alieni inamici, menite sa sperie populatia (fenomenul 2000)
---vibratii negative care polueaza constiinta

TRASATURI SI NUME REPREZENTATIVE

-----Orson Welles, When the Earth Stood Still, Star Trek, Star Wars, E.T., Alien 1-4, filmele apocaliptice de la sfarsitul anilor 90 (Deep Impact, Armaggedon).
---cultul puterii umane, violenta si tehnologie in filme; filme de actiune cu arte martiale orientale (pionerul a fost Bruce Lee dar adevaratul boom a fost la sfarsitul anilor 80 care a dus la un interes crescut in wu-shu si filozofii orientale)
---Highlander, Ghost (inspirit din carti vedice, Srimad Bhagavatam), Poltergeist,
---Matrix si analogia lumii materiale (Maya) care poate fi stapanita si apoi exploatata (la sfarsitul primul Matrix Neo poate face ce vrea cu Matrix-ul (sindromul falsului ego)
---combinatii de satanism cu heavy-metal (simbolistica satanica in gesturi si in versuri)
---sinucideri in masa al unor membri fanatici (Heaven’s Gate, secta Moon)

PS: informatiile sunt traduceri, compilate de pe site-uri vaisnava (vezi blogumio)

Edited by Dharmapurusha, 23 September 2007 - 07:51.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate