Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Conducte, Țevi de oțel, Cu, PPR, PEX, PEX-AL,P.I.P.
Last Updated: Apr 21 2024 11:48, Started by
unGuru
, Jun 06 2004 00:55
·
16
#3097
Posted 06 February 2014 - 18:02
BodCasa, on 06 februarie 2014 - 17:39, said:
Cum trebuie izolata o reava de CU ce trebuie sa treaca un perete de beton de 20cm! Cred ca datele astea pentru izolatii tevi cupru te-ar putea ajuta : - temperatura maxima: +105 grade Celsius - conductibilitate termica: +40 °C = 0,040 W/(mK) - permeabilitate: >= 7000 |
#3098
Posted 06 February 2014 - 18:14
cele doua segmente de pexal care nu le stiam sunt de 26 si 20.
|
#3099
Posted 06 February 2014 - 18:55
Atunci cind alegi corect tevile, daca te duci la radiatoare dupa 10-15 minute din momentul in care termostatul de ambient a pornit centrala, o sa constati ce ele sunt cam la fel de calde (asta verificind de sus in jos) indiferent de marimea lor si de distanta de la centrala pina la ele. Teoretic daca ai tevile corect dimensionate nu mai trebuie sa te apuci sa echilibrezi instalatia din robinetul de retur.
As fi vrut sa-ti spun ca in momentul de fata daca pornesti centrala si te duci dupa 10 minute la radiatorul din sufragerie ai sa constati ca nu-i prea cald. Ca-i cald doar in partea superioara. Dar nu prea pot spune asta pentru ca ai avut un instalator un pic mai destept care a bagat in instalatia actuala o gramada de pexal de 26. La majoritatea celor ce stau la blocuri nu ai sa vezi asa ceva. Toti au pexal de maxim 20. Pexalul de 26 are interior de ~19mm - aprope cit cuprul de 22 care are interior de 20mm Pexalul de 20 are interior de ~14mm - aprope cit cuprul de 18 care are interior de 16mm (cu conditia sa fie dinala de 1mm in carne. Coborirea din central o poti face linistit cu 22 ca nu se prea justifica sa bagi teva de 28. Oricum traseul ala este foarte scurt si nu se simte. In schimb la radiatorul din sufragerie eu as zice sa mergi totusi pe 18mm ca-i mult mai bine. Este mare si foarte departe de centrala. Despre producatori treaba este relativ simpla. Daca gasesti undeva cupru de 15 si de 18 cu grosime in carne de 1mm, atunci si cel de 22 cumpara-l de aceasi firma. |
#3100
Posted 06 February 2014 - 20:03
#3101
Posted 06 February 2014 - 20:11
Cand am montat centrala acum 12 ani nu prea ma interesa prea multe lucruri sau nu stiam, acum am inaintat in varsta si ma preocupa mult lucrurile tehnice.
Cine sa ocupat de montaj era inginer ( omul doar a gandit si a cerut materiale necesare), munca fizica a fost facuta de echipa lui ( sau meseriasi recomandati de el). Instalatia cred ca este gandita bine fiindca nu au fost probleme cu ia de atata timp, cu toate ca ultimi doi ani a fost incercata de taicamiu la maxim. Anul trecut a inchis toate caloriferele din casa cu exceptia celui din baie si hol, dupa doua zile am fost acolo (tata era plecat la tara) si in baie lesinai de cald ( usile la toate camerele erau deschise), iar in casa era frig si centrala muncea la greu ( cronotermostatul cerea dar nu primea ) .Alta data am gasit temperatura la acm la 70grade si incalzire la 80-85grade, asa ca centrala si pexalul au facut fata. Ca sa fiu sigur ca am inteles: - din centrala o sa ies cu 22 si din al doilea dormitor pana la ultimul calorifer merg cu 18 - pe traseul spre baie merg cu 15 si ma bifurc tot cu 15 la cele doua calorifere - caloriferul din bucatarie il leg cu 15 din teava de 22 - teava de cupru sa o cumpar cu grosimea de 1 pentru toate dimensiunile de teava ??????????????? Multumesc |
#3102
Posted 06 February 2014 - 20:28
#3103
Posted 06 February 2014 - 20:36
florin71_skoda, on 06 februarie 2014 - 20:28, said: Cum sa nu. Apucate de dat cu parul, ca eu ma fac ciuci ca sa pot duce. (Abea apuc sa vad si discuti serioase. Trebuie sa aduc in fata topicurile alea "de profesionisti") |
#3104
Posted 06 February 2014 - 21:25
#3105
Posted 07 February 2014 - 00:13
gelunechifor, on 06 februarie 2014 - 18:02, said:
In asa fel incit sa ai pierderi termice cit mai mici dar sa si o poti scoate daca apare vre-un por pe acolo. Cred ca datele astea pentru izolatii tevi cupru te-ar putea ajuta : - temperatura maxima: +105 grade Celsius - conductibilitate termica: +40 °C = 0,040 W/(mK) - permeabilitate: >= 7000 Eu vroiam sa stiu cum trebuie izolata o teava sa nu se sparga daca intra in contact cu betonul.....sau daca trebuie izolata.......daca o pui fara izolatie?....Este la interior.....deci nu ingheata! |
#3106
Posted 07 February 2014 - 00:39
Dai gaura prin perete macar cu vreo 10 mm mai groasa decat teava, bagi teava prin gaura, termini de facut instalatia.
Apoi umpli gaura cu spuma poliuretanica si o lasi sa se usuce bine. Tai si nivelezi spuma poliuretanica. Stropesti spuma cu apa si rectifici peste spuma cu glet. Lasi gletul sa se usuce, apoi il freci cu smirghel pana iti convine cum arata. Eventual mai dai un rand de glet daca nu iese satisfacator din prima. Dupa ce se usuca gletul, vopsesti cu lavabila. Daca ai mai multe tevi de trecut prin perete, e mai bine (dar mult mai mult de munca) sa faci slituri, nu gauri, astfel incat sa poti pune toate tevile la un loc frumos si paralel. Apoi umpli slitul cu spuma, etc. |
|
#3108
Posted 07 February 2014 - 07:27
BodCasa, on 07 februarie 2014 - 00:13, said:
Eu vroiam sa stiu cum trebuie izolata o teava sa nu se sparga daca intra in contact cu betonul.....sau daca trebuie izolata.......daca o pui fara izolatie?....Este la interior.....deci nu ingheata! Attached Files |
#3109
Posted 07 February 2014 - 11:07
florin71_skoda, on 06 februarie 2014 - 20:28, said:
Cum sa nu. Apucate de dat cu parul, ca eu ma fac ciuci ca sa pot duce. (Abea apuc sa vad si discuti serioase. Trebuie sa aduc in fata topicurile alea "de profesionisti") Incep cu 2 intrebari: 1. Ce intelegi tu prin echilibrare hidraulica in cazul unei instalatii cu calorifere? 2. Ce intelegi tu prin "tevi dimensionate corect"? Incearca sa transpui in termeni cat mai concreti, marimi fizice palpabile si masurabile, nu notiuni abstracte de genul "cel mai optim debit". |
#3110
Posted 07 February 2014 - 12:33
Asa pe scurt ar fi cam asa:
Daca am o instalatie bine echilibrata, fie din robineti de retur, fie din diametrul tevilor de transport, atunci cind TA-ul da comanda centralei sa plece, toate radiatoarele din instalatie se incalzesc uniform. Cind un radiator este cald de jumate, la fel sunt si restul radiatoarelor din instalatie. Cind decupleaza TA-ul eu am teoretic aceasi temperatura in toate camerele. Daca am un dezechilibru in instalatie, un radiator dintr-o camera, de regula din ultima camera, nu se incalzeste la fel de repede ca celelalte si automat in camera respectiva va fi mai frig decit in celelalte. |
#3111
Posted 07 February 2014 - 12:48
conteaza daca instalatia este radiala sau cealalta varianta (imi scapa acum termenul)?
|
|
#3112
Posted 07 February 2014 - 13:00
florin71_skoda, on 07 februarie 2014 - 12:33, said:
toate radiatoarele din instalatie se incalzesc uniform. Cind un radiator este cald de jumate, la fel sunt si restul radiatoarelor din instalatie. Marimea fizica care iti spune cat de "uniform" s-a incalzit un radiator este dT-ul pe acel radiator. Iar tu din echilibrarea hidraulica incerci sa realizezi acelasi dT pe toate radiatoarele. dT-ul pe un radiator depinde de puterea disipata si de debitul prin calorifer: P = dT * Q * c (c = caldura specifica a apei, Q = debitul masic, P = puterea termica) de unde rezulta: Q = P / (dT * c) De aceea, pentru a avea acelasi dT pe toate caloriferele, trebuie sa ajustezi debitul Q prin fiecare calorifer sa fie proportional cu puterea acelui calorifer. Debitul pompei sa fie impartit la fiecare calorifer proportional cu puterea caloriferului. Debitul prin calorifer depinde de presiunea diferentiala pe calorifer dupa o parabola (ca sa dublezi debitul, iti trebuie o presiune diferentiala de patru ori mai mare). Atasez o poza dintr-un manual tehnic Purmo. Deci pentru a avea un anumit debit, ar trebui sa controlezi sa-ti ajunga o anumita presiune diferentiala pe calorifer. Iar presiunea diferentiala pe calorifer este egala cu presiunea diferentiala la pompa din care scadem caderea de presiune pe tevile de la calorifer la pompa. Deci teoretic ar trebui sa dimensionezi extrem de extraordinar de precis lungimea, diametrul si numarul de coturi al tevilor de legatura incat pe calorifer sa-ti ajunga exact presiunea dorita. Iar tu ai la dispozitie o gama limitata de diametre de tevi (15, 18, 22, 28...) si esti restrictionat la anumite lungimi de tevi. Daca centrala este in bucatarie, n-o sa tragi tevile caloriferului din bucatarie ocolind prin baie si coborand pe diagonala ca sa-ti iasa lungimea convenabila pentru diametrul de 15 mm incat sa ai exact presiunea dorita pe calorifer. Tragi teava pe un traseu convenabil, iar apoi reglezi robinetul de retur incat suplimentul de presiune sa cada pe acest robinet, iar pe calorifer sa preseze presiunea corecta. Si cred ca astfel am mai lamurit un mit pe care l-am vazut vehiculat pe aici, si anume ca instalatiile cu pompe cu Autoadapt nu au nevoie de echilibrare hidraulica. Mitul este fals pentru ca o pompa, chiar si cu Autoadapt, nu poate sa dicteze cum sa se imparta debitul intre calorifere. Attached FilesEdited by kolfleading, 07 February 2014 - 13:09. |
#3113
Posted 07 February 2014 - 13:06
blackiesasha, on 07 februarie 2014 - 12:48, said:
Telescopica. - Daca este telescopica jonglezi din diametrul tevilor si din robineti de retur. - Daca este radiala, nu mai poti jongla din tevi ca toate radiatoarele sunt legate pe acelasi diametru. In cazul asta jonglezi din debitmetre (daca ai distribuitor cu debitmetre) sau din robineti de reglaj a distribuitorului, sau din robineti de retur a radiatoarelor.. |
#3114
Posted 07 February 2014 - 13:18
blackiesasha, on 07 februarie 2014 - 12:48, said:
conteaza daca instalatia este radiala sau cealalta varianta (imi scapa acum termenul)? Si la radiala si la telescopica trebuie facuta echilibrarea hidraulica. La telescopica, echilibrarea este destul de aproximativa si se poate sa se dezechilibreze in functie de cum se inchid caloriferele (caderea de presiune pe teava dintre calorifere depinde de cate calorifere sunt alimentate prin acea teava). La o instalatie radiala poti pune o pompa electronica in modul Presiune Constanta (CP, dP-C) si distribuitor cu debitmetre. Faci reglajul la PIF astfel incat debitele prin fiecare calorifer sa fie proportionale cu puterile caloriferelor si ai certitudinea ca oricate calorifere se inchid, debitul prin cele ramase deschise va ramane cam acelasi. Multumit florin_skoda de explicatia de la postarea #3112? Edited by kolfleading, 07 February 2014 - 13:19. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users