Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...
 Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...
 

Hosteri <--> Webmasteri <--> Firme <--> Suferi = O PIATA FIRAVA...

- - - - -
  • Please log in to reply
38 replies to this topic

#19
miromulus

miromulus

    c'mon inner peace...!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,613
  • Înscris: 25.01.2006
Din discutia de mai sus, oamenii aia habar nu aveau ce-i ala site. Spam-ul e o notiune si mai abstracta pentru ei.

#20
nicubunu

nicubunu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 41
  • Înscris: 30.07.2007
Secretara nu avea habar. Despre Dorel nu avem date suficiente sa ne pronuntam :D
Oricum, in nici o firma nu este competenta secretarei sa decida despre website, deci se poate considera ca a fost abordata persoana gresita poate chiar intr-un mod gresit.

#21
miromulus

miromulus

    c'mon inner peace...!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,613
  • Înscris: 25.01.2006
Din conversatie nu pare secretara. Anyway, abordarea nu e 100% ortodoxa dar nici nu vei face rost de clienti asteptand ca ei sa vina la tine. Probabil trebuia sa inceapa cu "Ati vazut oferta noastra despre modul in care va puteti tripla vanzarile in 2 luni?"

#22
soul4blade

soul4blade

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,144
  • Înscris: 28.04.2006
Nu sunt un guru al domeniului, nu ma pricep la sfaturi, insa, cu drag, va impartasesc din experienta proprie:

1. clientii nu stiu ceea ce tu stii
2. clientii nu vor ceea ce crezi tu ca vor
3. clientii nu vor daca nu stiu
4. clientii nu-ti dau daca nu le dai

Aceste 4 reguli de bun simt te vor conduce catre un mod de business avantajos. Dar sa o luam mai pe larg, astfel:

1. Nu te duce la client cu "pehajpe, maies chiu el, de ne es, servar, ping, hec, crec" ca nu te-ntelege nimeni.
2. Explica frumos si clar ce faci si cat mai simplu pentru a te face inteles, nu blufa, nu te da mare, nu baga termeni de specialitate pentru a umfla pretul, nu face pe desteptul.
3. Asculta dorintele clientului si nu te repezi sa spui "daaa, stiu sa fac si asta" - dorinta lui s-ar putea sa fie diferita numai ca modalitatea de exprimare s-ar putea sa te duca in eroare.
4. Nu le baga pe gat clientilor lucruri de care nu au nevoie sau de care nu stiu ca au nevoie (exemplu: "si sa stiti ca de banii astia, gratuit, va inscriu in peste cinzeci de directoare" - iar el, un patron cu inceput de chelie si burta respectabila se si vede inscris pe lista a "peste cinzeci de directoare" pe care spera sa le reguleze ca pe toate directoarele de la el din firma).
5. Spune clientului tot. Nu jumatati de informatii. Si mai ales, spune-le adevarul: "da! acest sait va poate dubla vanzarile" (cum zicea cineva mai sus), sau "acest sait va poate face mai cunoscut" sau "puteti creste in prestanta avand un sait" ... si exemplele pot continua...
6. Nu pronunta cuvinte mari! (exemplu: "in 3 luni puteti depasi softpedia.com" sau "in doua saptamani veti fi primul in Google".
7. Fa-te placut prin calitatea serviciilor tale, nu vorbi aiurea in tramvai.
8. Nu te sfii sa recunosti atunci cand nu cunosti un lucru sau cand nu stapanesti in proportii covarsitoare un anumit domeniu (exemplu: "as vrea sa-mi faceti un sait care sa ma trezeasca dimineata si sa-mi spuna daca angajatii mei au ajuns la serviciu, se poate?" iar tu sa spui autosuficient "da, se poate, in trei zile aveti un astfel de sait").
9. Explica-i clientului tau ca internetul e la fel de complex ca si afacerea lui, ca pe internet trec (ca si prin fata firmei lui) atat oameni interesati cat si multi gura-casca. Focalizeaza-i atentia asupra punctelor importante si nu te pierde in explicarea unor detalii inutile.
10. Spune pretul corect. Nu te c a c a pe tine daca afli ca interlocutorul tau reprezinta Coca Cola si nu stramba din nas daca afli ca e reprezentantul chioscului de napolitane si tigari la bucata din statia de tramvai.
11. Da-le clientilor ce cer. Nu face surogate si nu apela la tot felul de improvizatii in produsul oferit. Ti-au cerut un magazin virtual? Da-le un magazin, nu le da o taraba cu un formular. Ti-au cerut un sait de prezentare, fa-le un sait de prezentare, nu o vitrina rece!
12. Da-le clientilor mai mult decat ti-au cerut dar nu le cere mai mult decat ti-au cerut...

ma opresc, ca vine punctul 13 si unii din voi vor fi superstitiosi si vor crede ca sfatul e de rau augur...

#23
liv_stef

liv_stef

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 89
  • Înscris: 04.07.2007
@ soul4blade

first: =))
next: 8->

:coolspeak: , anyway...

#24
nicubunu

nicubunu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 41
  • Înscris: 30.07.2007

View Postsoul4blade, on Aug 1 2007, 19:19, said:

6. Nu pronunta cuvinte mari! (exemplu: "in 3 luni puteti depasi softpedia.com" sau "in doua saptamani veti fi primul in Google".

Aici as incadra si: nu faceti promisiuni neacoperite de genul "va veti tripla vinzarile in 2 luni", care iti fac rau nu numai tie ci si intregii industrii.

#25
GeizCity

GeizCity

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 67
  • Înscris: 18.08.2005
@soul4blade
...da, adevarul pur. Ma bucur sa vad/citesc o astfel de mentalitate in balcani. Perfect!

Cel mai bun ex. este ca daca parchezi in fata biroului unui 'ofertant servicii web' cu o masina mai de doamne ajuta iar acesta a vazut masina, ti se tripleaza pretul. Nu doresc sa generalizez dar pare a fi o 'problema' generala tipica blocului de est.
De acest gen de 'afaceristi' ofertanti servicii web m-am lovit chiar eu in Romania. Dar aceasta 'mentalitate' predomina si in alte branse nu doar la ofertantii web.
Spun Romania findca acolo am facut aceasta experienta total neplacuta, dar tot asa este posibil sa se intample si in Ucraina sau Ungaria.

Edited by GeizCity, 02 August 2007 - 09:30.


#26
miromulus

miromulus

    c'mon inner peace...!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,613
  • Înscris: 25.01.2006

View Postnicubunu, on Aug 2 2007, 08:17, said:

Aici as incadra si: nu faceti promisiuni neacoperite de genul "va veti tripla vinzarile in 2 luni", care iti fac rau nu numai tie ci si intregii industrii.

Of nicule, era doar un mod de a incerca sa arat ca nu transmitea ceea ce ar trebui. Evident ca nu-i poti spune ca-i vei tripla vanzarile pentru ca nu sti cat de mari sunt in momentul in care discuti cu clientul. Ideea e ca trebuie sa transmiti avantajele aduse de un site, nu ce e un site.

#27
liv_stef

liv_stef

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 89
  • Înscris: 04.07.2007

View Postnicubunu, on Aug 1 2007, 12:39, said:

Eu, care am jobul de baza de sysadmin...
...ar studia niste oferte, eventual recomandari si apoi ar inepe sa discute cu cineva.
Cam despre asta vroiam de mai demult sa zic ceva:

Sincer, ma bucur pt. tine ca ai o situatie, sa zic asa -stabila.
Cat despre recomandari, aici nu vorbim de a angaja un contabil, -unde sigur, te interesezi la unul la altul, sau o casiera, -sa-ti trebuiasca referinte, sau un sysadmin...
Daca si pentru web design, sunt necesare recomandari, sau trebuie sa "intervi" sa primesti un job sau altul, asta e semn clar ca piata nu este fluida, ca este un dezechilibru intre cerere si oferta, adica faptul ca partile nu se intalnesc pe scena, ci in ...culise!

Sau, este semn clar ca de o parte exista o tendinta umila de "prostitutie intelectuala" -cum bine spui, tendinta pe care cealalta parte o speculeaza la greu.  Solicitantul de servicii web "inepe sa discute cu cineva", doar cu acel cineva care este dispus sa coboare sub limita decentei, sa se complaca pt. o zi si o noapte, doua, trei zile de munca, cu numai jumate din pretul pe care acel patron l-ar da unei c... pt. o prestatie de o singura ora!

#28
miromulus

miromulus

    c'mon inner peace...!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,613
  • Înscris: 25.01.2006
live_stef, nu-ti convine pretul, nu lucrezi. Romania plina de porcarii de site-uri din cateva motive:
- ca le face nepotul lui Dorel pe 2 ciocolati
- ca le face un "freelancer" la inceput de drum pe 100 lei bucata
- ca exista oameni care lucreaza in domeniu ca sa se afle in treaba

In toata lumea se alearga dupa chilipiruri, nu doar in Romania. Insa extrem de rar gasesti pe cineva foarte bun, care vrea sa se afirme, si care sa-ti ofere un pret extrem de mic pentru un serviciu exceptional. In mod normal trebuie sa platesti serios pentru calitate. Si va veni vremea cand Dorel va realiza ca poate avea un sediu de 2 bani (cum probabil are acum, la parterul unui bloc, intr-o garsoniera) daca are un site exceptional si isi desfasoara afacerile online.

#29
liv_stef

liv_stef

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 89
  • Înscris: 04.07.2007

View Postmiromulus, on Aug 4 2007, 13:04, said:

...are un site exceptional si isi desfasoara afacerile online.
scz, asta e tot o ironie cu "Dorel", sau e un sens in ce ai vrut sa zici aici...?

Si apropo de afaceri online, pana mai acu cateva luni erau vre-o 6-7 site-uri/ afaceri de echipamente, terminale IT cu vanzari online, acu am incercat sa intru, caut ceva, nu mai gasesc nimic.  Ce s-a intamplat cu ei?

Si inca ceva, vad ca le ai..., da-mi si mie o parere te rog pe topicul asta

#30
vimp

vimp

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,337
  • Înscris: 03.12.2004
Cred ca principala problema cu lipsa paginilor web pe webul mioritic este una generala specifica societatii noastre : lipsa unei anumite culturi. In cazul firmelor, acestea (a se intelege coducerea) nu sunt in stare sa creeze o imagine specifica firmei. Ca idee, sunt "patroni" care nici macar o carte de vizita serioasa nu au, sau chiar nu au deloc.
Oricum, aceste fire, daca nu isi schimba "prezentarea" vor disparea de pe piata. Ca sa fac o paralela, ganditiva la modul in care usor usor dispar buticurile neigienice de cartier si lumea migreaza catre magazinele curate, intretinute

Edited by vimp, 05 August 2007 - 22:45.


#31
nicubunu

nicubunu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 41
  • Înscris: 30.07.2007

View Postliv_stef, on Aug 4 2007, 11:43, said:

Sincer, ma bucur pt. tine ca ai o situatie, sa zic asa -stabila.

Nu am mai adaugat ca nici nu traiesc din design web dar ca peintre altele am experienta acumulata in echipele care au facut site-urile unor proiecte majore Open Source.

View Postliv_stef, on Aug 4 2007, 11:43, said:

Cat despre recomandari, aici nu vorbim de a angaja un contabil, -unde sigur, te interesezi la unul la altul, sau o casiera, -sa-ti trebuiasca referinte, sau un sysadmin...
Daca si pentru web design, sunt necesare recomandari, sau trebuie sa "intervi" sa primesti un job sau altul, asta e semn clar ca piata nu este fluida, ca este un dezechilibru intre cerere si oferta, adica faptul ca partile nu se intalnesc pe scena, ci in ...culise!

Nu ai prins ideea cu recomadarile: tot business-ul capitalist functioneaza pe baza unor "recomadarilor": am lucrat cu firma X, si-au respectat termenele, au facut treaba buna, sint multumit, daca ai nevoie vreodata poti apela cu incredere la el etc.
Pentru ca in general un client nu stie cind priveste portofoliul unei firme de design la ce sa se uite, vede ca e "shiny" si ii place, chiar daca e cod scris cu picioarele, HTML invalid, contne imagini imense sau e o flashturbare totala.
Nu stii ca cea mai eficienta metoda de marketing este "work of mouth"?

Revenind la ideea cu clientul care nu stie unde sa se uite: cam anul trecut pe vremea asta un cunoscut avea nevoie de un site pentru o afacere, apeleaza la o firma maricica pe criteriul ca aia aveau in portofoliu un site al reprezentantei romanesti a unei mari marci auto si dupa un timp primeste un preview.
Eu nu eram implicat direct in proces, dar trece si pe la mine. Bineinteles cod scris cu picioarele (Dreamweaver), layout cu tabele, o multime de probleme de design, dar cel mai rau, la validator.w3.org peste 40 de erori pe fiecare dintre pagini.
Trag alarma, incerc sa ii explic clientului, asta suna la designer care il abureste: ca standardele W3C sint doar niste recomandari, ca sint doar optionale si nu obligatorii, ca nici un client nu le-a mai cerut asa ceva, ca nici o firma din RO nu face asa ceva etc. Si era un proiect de peste 4000$ in anul 2006 (din fericire a picat in cele din urma).

#32
soul4blade

soul4blade

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,144
  • Înscris: 28.04.2006

View Postvimp, on Aug 5 2007, 23:43, said:

usor usor dispar buticurile neigienice de cartier si lumea migreaza catre magazinele curate, intretinute
Sau catre hipermarcheturi...
Nenea, in România sunt peste 300.000 de firme (entitati economice) care doresc sa aiba un sait, ma crezi? Insa cei 300.000 nu vor sa se duca la magazinele curate si intretinute ca...
citez "mi-a cerut ăla cinsute dă euro ca săm faco pagină deaia pă internet - tul in aripa pa taxu sal sparg, pai ashea im fac sio ma pe suntpatronpericulos punct teca fara sa platesc un ban"

credeti-ma, e o nestiinta TOTALA in ce priveste internetul in randul multora dintre ei, iar ceea ce se intampla acum pe piata nu e decat o enervare reciproca: noi ca ei sunt nepriceputi in "de-astea", ei ca nu inteleg "de-astea"...

iar asta era si scopul topicului - dupa parerea mea umila - sa gasim unde-i beleaua...

in loc sa trimiteti spamuri cu "fac saituri de te dau pe spate" mai bine trimiteti nene mesaje informative, mesaje educative si prezentari frumoase cu si despre internet...

am sa va dau niste cifre mai mult sau mai putin ajutatoare:
5% dintre firmele mari au saituri bune (facute de profesionisti)
40% din firmele de linia a doua au saituri foarte bune (facute tot de profesionisti)
1,8% din firmele mici si mijlocii au saituri bunicele (facute de aceeasi profesionisti)

intrebarea e: cat la suta dintre facatorii de saituri sunt profesionisti?  :o

#33
liv_stef

liv_stef

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 89
  • Înscris: 04.07.2007
Daaaa.....

View Postnicubunu, on Aug 6 2007, 08:43, said:

...din fericire a picat in cele din urma
Pai au luat altii proiectul, sau nu si-au mai facut deloc site?!

Mai ti minte cine erau acei reprezentanti din dom. auto pe care ii aveau aia in portofoliu, ai un link?

Edited by liv_stef, 06 August 2007 - 11:08.


#34
nicubunu

nicubunu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 41
  • Înscris: 30.07.2007

View Postliv_stef, on Aug 6 2007, 12:05, said:

Pai au luat altii proiectul, sau nu si-au mai facut deloc site?!

Nu s-a mai facut deloc site. Nu stiu si nu m-a interesat daca s-a platit partial sau si-a luat teapa firma de webdesign, eu am fost implicat in partea de servere/gazduire/domenii si de curind am anulat inoirea contractuluide hosting.

View Postliv_stef, on Aug 6 2007, 12:05, said:

Mai ti minte cine erau acei reprezentanti din dom. auto pe care ii aveau aia in portofoliu, ai un link?

Sigur ca da, este vorba de site-ul romanesc al unuia dintre cei mai mari producatori auto din Europa (marcarespectiva.ro).

#35
liv_stef

liv_stef

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 89
  • Înscris: 04.07.2007

View Postnicubunu, on Aug 6 2007, 12:18, said:

...site-ul romanesc al unuia dintre cei mai mari producatori auto din Europa (marcarespectiva.ro).
Da, cam multe background-uri si underground-uri si...

O mai fi si ceva politica implicata prin domeniul asta, -"fa cu aia ca-s de-ai nostrii", "lasa-i p-aia ca-s cu ailalti...", "cine-i asta care a venit azi cu site-urile pe web, asta e la noi, e de-al nostru..."
Am fost si eu la vre-o doua-trei primarii, n-ar fi bani mai deloc, doar asa... -imagine, portofoliu, dar pana sa ajunga la prima intrunire de consiliu sa se discute si de web, de site, de mine, m-au sunat doi consilier, si de o parte si de alta (principalele formatiuni din panel), sa-mi ofere ...lobby.  Nu-mi cereau subscription, afiliere, doar niste link-uri preferentiale, niste comentarii cu anumite nuante...
E inca in standby!  Si sunt convins ca o sa mai stea, poate chiar pana dupa urmatoarele alegeri locale...

#36
lorandm

lorandm

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 52
  • Înscris: 27.12.2004
Revenind la subiectul initial, da, Romania este o piata in plina crestere in ceea ce priveste Internetul. Mentalitatea in domeniu o formam noi, cei care lucram in domeniu de cand primul internaut roman si-a pus un modem si s-a dat pe net.

Ca dovada a schimbarii si progresului in Romania, iata cateva exemple, aparute in ultimul an doar:

- scaderea pretului per Mbit oferit de catre provideri cu cel putin 30%
- aparitia televiziunilor exclusiv online, 100% romanesti, precum si a site-urilor de streaming audio/video de calitate decenta
- includerea Romaniei in lista tarilor acceptate de catre PayPal (curand si receive, nu doar send only)
- acceptarea de carduri pentru platile online direct la comerciant, si nu prin procesatori 3rd party (BTRL, BRD etc)
- etc

Again, piata romaneasca este in plina dezvoltare si standardele cresc de la an la an.

In domeniul webhosting-ului ofertele au inceput sa se standardizeze, singurul aspect care face diferenta intre provideri fiind serviciile aditionale oferite.
In ceea ce priveste design-ul, calitatea a crescut simtitor in ultimii 2 ani. Intr-adevar, exista inca designeri care ofera servicii de calitate indoielnica la preturi de coltul strazii, dar acestia vor disparea destul de repede, pentru ca cei care doresc un design profesional si un site bine facut si aranjat realizeaza cat costa acesta si au buget pe masura.

Sunt de parere ca abordarea telefonica la intamplare este total eronata si neproductiva. Firmele serioase, care sunt in domeniu de ani de zile nu folosesc acest aproach foarte des, iar daca fac asta, procedeaza un pic altfel, si anume: Fac un studiu serios si de durata asupra firmei care urmeaza sa o oferteze, pentru a acoperit absolut toate situatiile. Cel mai important insa, analizeaza nevoia clientului, inainte de a da primul telefon (istoric, clientii sai etc), dupa care fixeaza o intalnire. Si nu cu secretara sau asistenta, ci cu un factor de decizie din respectiva firma. Daca aceasta intalnire initiala este aranjata de un factor comun (client, consultant etc), cu atat mai bine (mai putin riscant)

Incep sa fiu usor deranjat de cei care sustin mare si tare (si bineinteles fara dovezi palpabile) ca Internetul romanesc si interesul pentru acesta este deplorabil, fara viitor si total neprofesionist.

Internetul romanesc ESTE pe calea cea buna si foarte putin in urma pietelor externe. Deocamdata se formeaza mentalitatea si cererea. Nu uitati ca nimeni nu a primit pe tava nimic, niciodata. Rabdare si perseverenta.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate