Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul

A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus
 Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?

transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...
 Cot cu talpa montat stramb in per...

Sfat achizitie sistem audio pentr...

tavan fals rigips

Ce preferați: produse mai scumpe ...
 Demagnetizare (minimala) ori ba?

Cum pot sa vad pe un proiector pr...

Joc Drone

Dropshipping
 

Demaror (electromotor)

- - - - -
  • Please log in to reply
27 replies to this topic

#1
titan04

titan04

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 61
  • Înscris: 16.07.2007
Buna. Ma intereseaza si pe mine cat timp poate fi folosit un demaror (electromotor) de masina in functionare continua cu o sarcina mica, pana la supraincalzire, si daca se poate evita aceasta (prin modificarea demarorului cu niste rulmenti si cu o ventilatie corespunzatoare). Demarorul care ma intereseaza este de Dacia 1310 la 12 V, si 995 W cred. Cati amperi consuma un astfel de demaror la o sarcina mica (nu ma intereseaza consumul la pornirea lui) ci la functionarea constanta a acestuia, si la ce turatii poate sa ajunga, precum si ce cuplu dezvolta acest demaror . Ma intereseaza functionarea acestuia pentru perioade mai lungi de timp, de ordinul orelor.
        Sau daca nu rezista atata timp, va rog sa-mi dati niste sugestii pentru modificarea, sau pentru inlocuirea acestuia cu un alt tip de motor alimentat la aceeasi tensiune de 12 V, dar sa aibe si un cuplu bunicel.  Valoarea maxima pe care o pot asigura este de 50 Ah.
        Multumesc anticipat!
_____________________
Let you're imagination fly!

#2
marlowe

marlowe

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 843
  • Înscris: 03.05.2007
1. Nu ai spus ce e mai important, pt ce iti trebuie tocmai acest motor?

Din constructie, demarorul e facut sa functioneze scurt timp, este pe lagare de bronz, si ungerea e deficitara, trebuie sa schimbi des bucsile.
are colector cu perii, se uzeaza si alea.
consumul in gol e destul de mare, dar se incadreaza in cei 50 de amperi si nu cred sa ai probleme cu incalzirea.
Prinderea e dificila, iar transmiterea miscarii - obligatoriu cu roata dintata, cam dificil cred.
Randamentul e destul de mic, daca vrei sa-l folosesti la masinuta/carucior.

Cauta un motor dedicat pt aceasta.

#3
titan04

titan04

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 61
  • Înscris: 16.07.2007
Deci in principiu demarorul nu poate fi folosit prea mult timp. Dar, daca l-as folosi mai mult timp ce s-ar putea intampla? pentru ca nu as vrea sa mi se arda experimentand. Poti sa-mi spui te rog ce turatie ar putea atinge? Va fi folosit in angrenarea unui alt motor electric, cam de aceleasi dimensiuni, raportul fuliilor fiind de 2:1 (2 la demaror).
Prinderea lui nu va fi o problema, sau transmiterea miscarii
* Este pentru un proiect, si am cateva nelamuriri inainte de a incepe.

#4
Charon

Charon

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 356
  • Înscris: 30.11.2006
sa sti ca demarorul (electromotorul) de la dacie nu este cel mai bun motor... stiu ca am vazut la un electrician auto un electromotor deasta si la tinut pornit cam un minut si ceva  in gol si asa de tare sa incalzit incat nu mai puteai sa ti mana pe el... deci daca vrei sa il ti cateva ore cred ca o sa se aprinda, pe bune!!! iar periile nu stiu din ce sunt facute dar stiu ca nu rezista prea mult, oricum mult mai putin decat la motoarele clasice, poate si din cauza curentului extrem de mare care trece prin ele.

Incearca sa faci rost de motoare dealea de la carucioare pentru handicapati, alea mai mult ca sigur ca o sa reziste. Il stiu pe un vecin care nu are un picior si are astfel de carucior si merge cu el foarte mult, de ordinul orelor pe zi. (1-2-3 ore)

#5
marlowe

marlowe

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 843
  • Înscris: 03.05.2007
Am tinut pornit un demaror cateva min si nu s-a incalz semnificativ
Periile sunt din grafit si preseaza tare pe colector, se uzeaza repede si ele si colectorul
turatia in gol e mare sa zicem in jur de 1000 rpm sau mai mult.
pinionul de la demaror are cam 8 dinti, nu inteleg cum poate fi 2:1 la demaror, inseamna ca roata condusa va fi cam 4 dinti, imposibil!!! :o , poate invers

#6
titan04

titan04

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 61
  • Înscris: 16.07.2007

 marlowe, on Jul 16 2007, 20:52, said:

pinionul de la demaror are cam 8 dinti, nu inteleg cum poate fi 2:1 la demaror, inseamna ca roata condusa va fi cam 4 dinti, imposibil!!! :o , poate invers

ceea ce voiam sa zic e ca pinionul demarorului ar surveni unele modificari in proiect, ceea ce ma interesa in mod special e daca demarorul respectiv ar putea functiona un timp mai indelungat, cateva ore pe zi. :) , dar cred ca voi incerca alt fel de motor electric

#7
titan04

titan04

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 61
  • Înscris: 16.07.2007
Buna. Ma mai intereseaza:
I. Daca pot fi legate doua alternatoare de aceleasi caracteristici:
a) in serie
B) in paralel
si daca se pot lega atunci care este valoarea tesiunii, intensitatii si a puterii intregistrate, pentru fiecare: serie, paralel (sau mai bine cum se calculeaza -care este formula de calcul pentru legarea in serie si pt legarea in paralel ale acestor parametrii)
Alternatoarele au urmatoarele caracteristici: 12 V, 60 Ah, 720 W.
Si daca se pot lega care ar fi schema de legare ale acestora?

II. Se poate modifica valoarea amperilor inregistrati la un alternator prin inlocuirea diodelor?, sau ce ar trebui facut pentru a obtine o intensitate mai mare a curentului la aceeasi 12 V.

III. Alternatorul poate fi folosit in generarea de energie electrica doar daca este conectat la un acumulator (baterie de masina) sau poate sa genereze curent in mod DIRECT unui consumator.
Mersi anticipat

#8
titan04

titan04

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 61
  • Înscris: 16.07.2007
Buna. Ma mai intereseaza:
I. Daca pot fi legate doua alternatoare de aceleasi caracteristici:
a) in serie
B) in paralel
si daca se pot lega atunci care este valoarea tesiunii, intensitatii si a puterii intregistrate, pentru fiecare: serie, paralel (sau mai bine cum se calculeaza -care este formula de calcul pentru legarea in serie si pt legarea in paralel ale acestor parametrii)
Alternatoarele au urmatoarele caracteristici: 12 V, 60 Ah, 720 W.
Si daca se pot lega care ar fi schema de legare ale acestora?

II. Se poate modifica valoarea amperilor inregistrati la un alternator prin inlocuirea diodelor?, sau ce ar trebui facut pentru a obtine o intensitate mai mare a curentului la aceeasi 12 V.

III. Alternatorul poate fi folosit in generarea de energie electrica doar daca este conectat la un acumulator (baterie de masina) sau poate sa genereze curent in mod DIRECT unui consumator.
Mersi anticipat

#9
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002

 titan04, on Jul 16 2007, 21:12, said:

ceea ce ma interesa in mod special e daca demarorul respectiv ar putea functiona un timp mai indelungat, cateva ore pe zi. :)
Asta cu siguranta nu cred ca se poate realiza...
Demarorul nu este gandit sa functioneze in regim continuu.


La un alternator se pot inlocui diodele, dar nu cred ca rezista conductorul cu care este bobinat acesta pentru a obtine o intensitate mai mare.

Alternatorul poate genera direct energie unui consumator, cu mentiunea ca aceasta va fi o tensiune de curent continuu pulsatorie.

EMPIRIC
La legarea in paralel suma intensitatilor prin consumator este egala cu suma intensitatilor debitate de fiecare separat (daca tensiunile sunt egale) iar daca tensiunile nu sunt egale debiteaza curent doar alternatorul care are tensiunea cea mai mare  si  la o legare serie vei obtine o tensiune mai mare(suma tensiunilor respective)  la un curent maxim dictat de curentul minim suportat de catre cel mai slab alternator.
Toate considerentele sunt facute in ipoteza unei fazari a celor doua alternatoare, in situatie contrara  intensitatile difera la conectarea paralel si tensiunile variaza la conectarea serie.

#10
viceroy56

viceroy56

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,013
  • Înscris: 28.10.2006

 mister_rf, on Jul 16 2007, 21:31, said:

Alternatorul poate genera direct energie unui consumator, cu mentiunea ca aceasta va fi o tensiune de curent continuu pulsatorie.
Intrebarea a fost: Alternatorul poate fi folosit in generarea de energie electrica doar daca este conectat la un acumulator (baterie de masina) sau poate sa genereze curent in mod DIRECT unui consumator.
Din cate stiu eu, alternatorul are nevoie de excitatie pentru a aproduce curent electric, din variatia tensiunii de excitatie realizandu-se relativa stabilizare a tensiunii debitate. Da, o data pornit, cu excitatie de la un acumulator, poate debita suficienta energie pentru consumator cat si pentru autoexcitatie. Deci e nevoie cel putin la pornire de un acumulator auto.
Dar e posibil ca in cazul cresterii puterii consumate, "sa intre in colaps", adica sa nu-i mai ajunga tensiunea pentru autoexcitatie, si generarea de energie electrica se va opri. Exista si o tensiune mica ce se poate obtine fara excitatie, din cauza remanentei magnetice a miezului celor 3 infasurari cat si a miezului bobinei de excitatie(rotorului), tensiune insuficienta insa pentru autoexcitatie.

Respect.

Edited by viceroy56, 17 July 2007 - 09:15.


#11
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
In principiu ai dreptate.
Personal nu am facut testul de a porni un alternator (model mai nou) fara a avea ca sarcina un acumulator. Stiu insa ca la modelele mai vechi tensiunea obtinuta ca urmare a remanentei magnetice era suficienta pentru o ''auto-excitatie'' si lipsa acumulatorului nu constituia o problema.
Dar discutia este pur teoretica, realizarea practica implica o multime de alte ''mici detalii''...  :D

Edited by mister_rf, 17 July 2007 - 10:16.


#12
viceroy56

viceroy56

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,013
  • Înscris: 28.10.2006

 mister_rf, on Jul 17 2007, 11:16, said:

Dar discutia este pur teoretica, realizarea practica implica o multime de alte ''mici detalii''...  :D
Sigur intervin detalii. De ex.: sa nu porneasca in nici un caz fara releul de reglare a tensiunii debitate. Si in functie de aplicatie, multe altele.

Respect din nou!

#13
betamax3

betamax3

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 360
  • Înscris: 25.10.2006

 titan04, on Jul 16 2007, 21:18, said:

Buna. Ma mai intereseaza:
I. Daca pot fi legate doua alternatoare de aceleasi caracteristici:
a) in serie
B) in paralel
si daca se pot lega atunci care este valoarea tesiunii, intensitatii si a puterii intregistrate, pentru fiecare: serie, paralel (sau mai bine cum se calculeaza -care este formula de calcul pentru legarea in serie si pt legarea in paralel ale acestor parametrii)
Alternatoarele au urmatoarele caracteristici: 12 V, 60 Ah, 720 W.
Si daca se pot lega care ar fi schema de legare ale acestora?

II. Se poate modifica valoarea amperilor inregistrati la un alternator prin inlocuirea diodelor?, sau ce ar trebui facut pentru a obtine o intensitate mai mare a curentului la aceeasi 12 V.

III. Alternatorul poate fi folosit in generarea de energie electrica doar daca este conectat la un acumulator (baterie de masina) sau poate sa genereze curent in mod DIRECT unui consumator.
Mersi anticipat
Daca problema mai e de actualitate:
I. Nu se recomanda legarea alternatoarelor nici in serie, nici in paralel, deoarece este practic imposibil sa obtii sinfazarea infasurarilor, ca sa nu mai vorbim de micile diferente din constructie, chiar daca alternatoarele sunt de acelasi tip. O solutie ar putea fi legarea in paralel DUPA redresare, atunci nu mai exista riscul de a debita unul pe celalalt si vei obtine un curent maxim debitat de I1 + I2, la o tensiune de 12 V. Inteleg ca alternatoarele sunt pentru auto, deci trifazice.
II. Cu diode mai puternice nu poti modifica valoarea curentului debitat. Pentru marirea acestuia, vezi mai sus.
III. Este obligatorie folosirea unui acumulator, nu doar pentru pentru excitatie, ci si pentru alimentarea releului regulator, absolut necesar. Plus celelalte motive aratate de cei care au postat inaintea mea.

#14
tgeanin

tgeanin

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 01.07.2006
Salut!
Daca nu sa inchis topicu inca va spun ca am testat un electromotor de dacie timp de citeva ore fara sa se incalzeasca excesiv si fara sa cedeze carbunii.
Recunosc ca bucsele sau cam incins.
Am in lucru un proiec prin care vreau sa adaptez un astfel de electromotor la bicicleta dar in schimb ii schimb bucsele cu rulmenti
pentru un randament mai bun.
Adevaru ca si eu as vrea sa stiu cite rotatii are exact un electromotor pentru a sti ce raport sa ii fac.
Daca doriti va tin la curent.

#15
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
Si cum l-ai testat cateva ore? B)
Ce sursa ai folosit?

#16
nico123

nico123

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,380
  • Înscris: 03.02.2009
Printre ultimele modele de alternatoare au si magneti permanenti si infasurare, bobinaj pe rotor pentru excitatie ca cele normale, si magneti permanenti.
Magnetii sunt mici si sunt folositi pentru a marii campul magnetic  doar ca ajutor la campul generat de rotor . Daca te uiti atent o sa vezi ca pini de excitatie sunt foarte subtiri ca nu mai au nevoie de un curent foarte mare de alimentare.
Mai mult, ultimele aparitii de electromotoare sunt cu alternatoare in ele, nu am desfacut nici unul dar banuiesc ca dupa ce se porneste masina acest electromotor ramane cuplat si trece in regim de alternator.
Asa ca alternatorul de tip nou va genera ceva curent si fara excitatie.
Pe un alternator de tip vechi m-am jucat eu , am scos regulatorul si am alimentat direct rotorul cu 12v din baterie. La 2500 de rotatii alternatorul scotea cam 70v
................................................................................
................................................................................




NU e nevoie sa citezi interventii de acum 4 ani ca sa raspunzi la  o problema care e deja lamurita.

In alta ordine de idei, cum de reusesti sa adaugi un i  in plus acolo unde nu este cazul si sa-l scoti acolo unde trebuie???

Edited by mister_rf, 19 May 2011 - 00:02.


#17
marioa1

marioa1

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 02.01.2014
salut
poate cineva sa ma ajute cu un sfat cum asi putea transforma un demaror de dacie in un motor tot de 12 volti sa pastreze aceiasi putere dar sa nu se mai incalzeasca
MULTAM MULT

#18
Mr_Devil83

Mr_Devil83

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,326
  • Înscris: 09.02.2006
pai demarorul ala e de fapt un motor...

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate