Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Cuplu constant/turatie variabila
Last Updated: Oct 11 2018 21:09, Started by
gcom61
, Jul 07 2007 10:00
·
0
#1
Posted 07 July 2007 - 10:00
Salut
Doresc o schema simpla de variator de turatie pt. un motor de1800W alimentat la 220V cc/ca. Motorul functioneaza atat in curent continuu cat si alternativ. AM incercat un variator de tensiune insa la turatii joase nu asigura cuplu necesar iar tiristorul 20A/800Vse incalzeste puternic (pus pe radiator de procesor fara ventilator) :worthy: :worthy: Eventual un regulator alimentat in impulsuri Edited by gcom61, 07 July 2007 - 10:02. |
#2
Posted 07 July 2007 - 10:55
http://forum.softped...t...46&hl=triac
Aici ai un dimmer de 2 KW. Tiristorul montat ca atare redreseaza o singura alternanta si de aceea scade puterea motorului. Ca sa il folosesti trebuie sa il montezi intr-o punte de diode. |
#3
Posted 07 July 2007 - 16:14
Un variator de turatie pentru motor de 1.8kW care sa asigure si un cuplu constant e putin mai pretentios, cred ca schemele de dimmer pentru sarcini rezistive (becuri) cum sunt cele discutate pana acum pe acest forum nu sunt o alegere tocmai potrivita. Cred ca va trebuie o schema cu feedback, in care un traductor inseriat cu motorul va furniza informatia de curent utilizata in final la corectia turatiei, de catre un regulator electronic.
Am mai multe scheme industriale care rezolva aceasta problema, dar ati solicitat o schema simpla, asa ca va sugerez sa testati varianta din "Tehnium" nr.4/1985 pag.10, pe care o puteti vedea si in fisierul atasat. Sper ca aceasta sa va fie de ajutor, desi e conceputa pentru un motor de putere mult mai mica (bormasina MG4). Schema poate fi un punct de plecare pentru experiment, se va micsora corespunzator valoarea rezistentei Rx din nichelina, eventual se va modifica putin transformatorul care culege semnalul de pe rezistenta, oricum principiul de lucru se pastreaza si poate fi adaptata la un motor de putere mai mare. Desigur, componentele de putere (puntea, tiristorul) se vor alege tinand cont de curentul de sarcina, aplicand si un coeficient de siguranta corespunzator. Fisier atasat: RegulatorTuratieSarcinaVariabila.jpg RegulatorTuratieSarcinaVariabila.jpg 278.24K 1168 downloads |
#4
Posted 08 July 2007 - 10:08
em2006, on Jul 7 2007, 17:14, said: Un variator de turatie pentru motor de 1.8kW care sa asigure si un cuplu constant e putin mai pretentios, cred ca schemele de dimmer pentru sarcini rezistive (becuri) cum sunt cele discutate pana acum pe acest forum nu sunt o alegere tocmai potrivita. Cred ca va trebuie o schema cu feedback, in care un traductor inseriat cu motorul va furniza informatia de curent utilizata in final la corectia turatiei, de catre un regulator electronic. Am mai multe scheme industriale care rezolva aceasta problema, dar ati solicitat o schema simpla, asa ca va sugerez sa testati varianta din "Tehnium" nr.4/1985 pag.10, pe care o puteti vedea si in fisierul atasat. Sper ca aceasta sa va fie de ajutor, desi e conceputa pentru un motor de putere mult mai mica (bormasina MG4). Schema poate fi un punct de plecare pentru experiment, se va micsora corespunzator valoarea rezistentei Rx din nichelina, eventual se va modifica putin transformatorul care culege semnalul de pe rezistenta, oricum principiul de lucru se pastreaza si poate fi adaptata la un motor de putere mai mare. Desigur, componentele de putere (puntea, tiristorul) se vor alege tinand cont de curentul de sarcina, aplicand si un coeficient de siguranta corespunzator. Fisier atasat: RegulatorTuratieSarcinaVariabila.jpg Regulato...ariabila.jpg Se poate adapta/modifica scema alaturata? untitled1.jpg 26.61K 705 downloads CUM? Obs.Motorul este cu perii si daca inseriez o dioda in circuitul de alimentare turatia creste!!?? Puteti explica asta? Am incercat asta ca sa injumatatesc turatia si a avut efect contrar :huh: |
#5
Posted 08 July 2007 - 11:57
Quote Se poate adapta/modifica schema alaturata? CUM? Quote Motorul este cu perii si daca inseriez o dioda in circuitul de alimentare turatia creste!!? Edited by miron1947, 08 July 2007 - 11:58. |
#6
Posted 08 July 2007 - 12:32
Ca sa putem discuta in cunostinta de cauza, precizati toate datele problemei:
-Tipul, Producatorul, Caracteristicile motorului, asa cum apar pe placa de timbru. -Destinatia aplicatiei -Postati schema pe care ati testat-o, despre care spuneti ca s-a incalzit tiristorul de 20A Cate conexiuni sunt cablate la placa de borne a motorului, sunt accesibile atat bornele statorului cat si ale rotorului (perii), ori e cu excitatie serie? La ce a fost utilizat motorul inainte si cum era alimentat? |
#7
Posted 08 July 2007 - 19:07
miron1947, on Jul 8 2007, 12:57, said: In ce scop? Unde ati inseriat-o?Puteti face o schita completa? untitled.jpg 12.78K 640 downloads Schema este cea alaturata,am inseriat D2 si creste turatia fara sa actionez potentiometrul de 200k. Intrebarea era daca montajul cu 555 poate fi adaptat pt. atacul unui tiristor? :huh: |
#8
Posted 08 July 2007 - 19:36
Si motorul, este alimentat intre catodul D2 si anodul D1?Dvs, prin D2 ati ridicat tensiunea de deschidere cu cca. 0.7V.Nu puteti diminua tensiunea cu dioda,deoarece tiristorul lucreaza pe diagonala puntii,deci trec ambele alternante.Daca doriti sa lucrati cu o singura alternanta, puteti folsii tiristorul fara punte,dar va trebuie o dioda montata la capatul potentiometrului legat la anodul tiristorului.
Edited by miron1947, 08 July 2007 - 19:49. |
#9
Posted 10 July 2007 - 17:45
Schema pe care faceti experimentele n-are feedback, nu se preteaza pentru a obtine cuplu constant, orice diode i-ati mai pune pe-acolo. De ce nu testati o schema cu reactie in genul celei din Tehnium, trebuie doar sa mariti diodele, tiristorul, si sa optimizati rezistenta-traductor de curent.
O schema asemanatoare ca principiu, intitulata "Stabilizator de tutatie" a aparut si in almanahul Tehnium 1988. Pentru motoare de puteri mai mari, e nevoie de acelasi gen de modificari, in acest caz puntea P2, tiristorul Th1 si rezistenta R11. Schema cu reactie, mai simpla nu cred sa gasiti. Fisier atasat: StabilizatorTuratie.png StabilizatorTuratie.png 739.96K 871 downloads |
#10
Posted 16 February 2011 - 16:13
Salut la toata lumea.
am si eu nevoie de ajutorul vostru pentru acest subiect. am facut montajul schemei de mai jos si l-am folosit la un motor de la masina de spalat automata, motorul e cu perii insa am intampinat o problema, motorul nu are putere sa plece in turatie mica, trebuia sa ii dau turatie din P1 si dupa aceea sa reduc la turatia care vroiam eu, sa mai spun ca am folosit un triac de 12A 600V BTB 12 600BW.va cer parerea ,ce trebuie sa mai fac sa poata motorul sa plece si in turatie mica? Edited by draganionut, 16 February 2011 - 16:14. |
|
#11
Posted 16 February 2011 - 16:16
La acest tip de ''regulator'' nu se poate face controlul corect si pentru turatii mici...
|
#12
Posted 16 February 2011 - 16:40
atunci datimi ceva sfaturi sau scheme dar mai simple ca nu sunt un mare mester al electronici
|
#13
Posted 16 February 2011 - 17:55
Nu este simplu si nici usor ceea ce trebuie sa faci .
Asta deoarece trebuie sa faci un device care poate modifica frecventa si tensiunea de alimentare a motorului in functie de caracteristicile mecanice dorite. Prin caracteristici mecanice a se intelege regimuri de lucru diferite . |
#14
Posted 16 February 2011 - 18:37
si ce trebuie sa fac, sa abandonez? ma costa 350 de lei alt modul electronic pentru aceasta masina de spalat asa ca trebuie sa fac ceva sa mearga chiar daca stau pelanga ea pana spala si poate am noroc sa imi cumpar alta dar pana atunci trebuie sa imi gasesc servici.
ms Bit oricum mai astept pareri. |
#16
Posted 17 February 2011 - 08:59
Acel regulator se pune numai la motoare cu rotor bobinat.
La motoare asincrone cu rotor in scurtcircuit "nu functioneaza". |
#17
Posted 17 February 2011 - 09:20
tot cu rotor bobinat e si asta, identic cu pompa cama dar mai mare, montajul merge dar nu are putere la pornire in turatie mica, deci nu porneste in turatie mica
|
#18
Posted 17 February 2011 - 09:28
Scuze ,am uitat ca ai specificat acest lucru in postul #1.
Intr-un almanah Tehnium aparut inainte de marea aplicatie din decembrie '89 era data o schema ,relativ simpla, de regulator pentru un motor cu rotor bobinat . Mai exact intre anii '86-'89. Se specifica in articolul respectiv ca una din caracteristicile regulatorului respectiv era aceea de a asigura un cuplu mare la axul motorului atunci cind era alimentat la tensiuni mici. Edited by bit 61, 17 February 2011 - 09:36. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users