Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!
 Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda
 Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...
 Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata
 

Cuplu constant/turatie variabila

- - - - -
  • Please log in to reply
62 replies to this topic

#1
gcom61

gcom61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,824
  • Înscris: 21.01.2007
Salut
Doresc o schema simpla de variator de turatie pt. un motor de1800W alimentat la 220V cc/ca.
Motorul functioneaza atat in curent continuu cat si alternativ.
AM incercat un variator de tensiune insa la turatii joase nu asigura cuplu necesar iar tiristorul 20A/800Vse incalzeste puternic
(pus pe radiator de procesor fara ventilator) :worthy:  :worthy:

Eventual un regulator alimentat in impulsuri

Edited by gcom61, 07 July 2007 - 10:02.


#2
1kw

1kw

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 28
  • Înscris: 25.06.2007
http://forum.softped...t...46&hl=triac
Aici ai un dimmer de 2 KW.
Tiristorul montat ca atare redreseaza o singura alternanta si de aceea scade puterea motorului. Ca sa il folosesti trebuie sa il montezi intr-o punte de diode.

#3
em2006

em2006

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,990
  • Înscris: 10.02.2007
Un variator de turatie pentru motor de 1.8kW care sa asigure si un cuplu constant e putin mai pretentios, cred ca schemele de dimmer pentru sarcini rezistive (becuri) cum sunt cele discutate pana acum pe acest forum nu sunt o alegere tocmai potrivita. Cred ca va trebuie o schema cu feedback, in care un traductor inseriat cu motorul va furniza informatia de curent utilizata in final la corectia turatiei, de catre un regulator electronic.
Am mai multe scheme industriale care rezolva aceasta problema, dar ati solicitat o schema simpla, asa ca va sugerez sa testati varianta din "Tehnium" nr.4/1985 pag.10, pe care o puteti vedea si in fisierul atasat. Sper ca aceasta sa va fie de ajutor, desi e conceputa pentru un motor de putere mult mai mica (bormasina MG4). Schema poate fi un punct de plecare pentru experiment, se va micsora corespunzator valoarea rezistentei Rx din nichelina, eventual se va modifica putin transformatorul care culege semnalul de pe rezistenta, oricum principiul de lucru se pastreaza si poate fi adaptata la un motor de putere mai mare. Desigur, componentele de putere (puntea, tiristorul) se vor alege tinand cont de curentul de sarcina, aplicand si un coeficient de siguranta corespunzator.
Fisier atasat: RegulatorTuratieSarcinaVariabila.jpg
Attached File  RegulatorTuratieSarcinaVariabila.jpg   278.24K   1168 downloads

#4
gcom61

gcom61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,824
  • Înscris: 21.01.2007

View Postem2006, on Jul 7 2007, 17:14, said:

Un variator de turatie pentru motor de 1.8kW care sa asigure si un cuplu constant e putin mai pretentios, cred ca schemele de dimmer pentru sarcini rezistive (becuri) cum sunt cele discutate pana acum pe acest forum nu sunt o alegere tocmai potrivita. Cred ca va trebuie o schema cu feedback, in care un traductor inseriat cu motorul va furniza informatia de curent utilizata in final la corectia turatiei, de catre un regulator electronic.
Am mai multe scheme industriale care rezolva aceasta problema, dar ati solicitat o schema simpla, asa ca va sugerez sa testati varianta din "Tehnium" nr.4/1985 pag.10, pe care o puteti vedea si in fisierul atasat. Sper ca aceasta sa va fie de ajutor, desi e conceputa pentru un motor de putere mult mai mica (bormasina MG4). Schema poate fi un punct de plecare pentru experiment, se va micsora corespunzator valoarea rezistentei Rx din nichelina, eventual se va modifica putin transformatorul care culege semnalul de pe rezistenta, oricum principiul de lucru se pastreaza si poate fi adaptata la un motor de putere mai mare. Desigur, componentele de putere (puntea, tiristorul) se vor alege tinand cont de curentul de sarcina, aplicand si un coeficient de siguranta corespunzator.
Fisier atasat: RegulatorTuratieSarcinaVariabila.jpg
Attachment Regulato...ariabila.jpg

Se poate adapta/modifica scema alaturata?Attached File  untitled1.jpg   26.61K   705 downloads
CUM?
Obs.Motorul este cu perii si daca inseriez o dioda in circuitul de alimentare turatia creste!!??   Puteti explica asta?

Am incercat asta ca sa injumatatesc turatia si a avut efect  contrar :huh:

#5
miron1947

miron1947

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,717
  • Înscris: 09.12.2006

Quote

Se poate adapta/modifica schema alaturata?
CUM?
In ce scop?

Quote

Motorul este cu perii si daca inseriez o dioda in circuitul de alimentare turatia creste!!?
Unde ati inseriat-o?Puteti face o schita completa?

Edited by miron1947, 08 July 2007 - 11:58.


#6
em2006

em2006

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,990
  • Înscris: 10.02.2007
Ca sa putem discuta in cunostinta de cauza, precizati toate datele problemei:
-Tipul, Producatorul, Caracteristicile motorului, asa cum apar pe placa de timbru.
-Destinatia aplicatiei
-Postati schema pe care ati testat-o, despre care spuneti ca s-a incalzit tiristorul de 20A
Cate conexiuni sunt cablate la placa de borne a motorului, sunt accesibile atat bornele statorului cat si ale rotorului (perii), ori e cu excitatie serie?
La ce a fost utilizat motorul inainte si cum era alimentat?

#7
gcom61

gcom61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,824
  • Înscris: 21.01.2007

View Postmiron1947, on Jul 8 2007, 12:57, said:

In ce scop?

Unde ati inseriat-o?Puteti face o schita completa?

Attached File  untitled.jpg   12.78K   640 downloads

Schema este cea alaturata,am inseriat D2 si creste turatia fara sa actionez potentiometrul de 200k.
Intrebarea era daca montajul cu 555 poate fi adaptat pt. atacul unui tiristor? :huh:

#8
miron1947

miron1947

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,717
  • Înscris: 09.12.2006
Si motorul, este alimentat intre catodul D2 si anodul D1?Dvs, prin D2 ati ridicat tensiunea de deschidere cu cca. 0.7V.Nu puteti diminua tensiunea cu dioda,deoarece tiristorul lucreaza pe diagonala puntii,deci trec  ambele alternante.Daca doriti sa lucrati cu o singura alternanta, puteti folsii tiristorul fara punte,dar va trebuie o dioda  montata la capatul potentiometrului legat la anodul tiristorului.

Edited by miron1947, 08 July 2007 - 19:49.


#9
em2006

em2006

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,990
  • Înscris: 10.02.2007
Schema pe care faceti experimentele n-are feedback, nu se preteaza pentru a obtine cuplu constant, orice diode i-ati mai pune pe-acolo. De ce nu testati o schema cu reactie in genul celei din Tehnium, trebuie doar sa mariti diodele, tiristorul,  si sa optimizati rezistenta-traductor de curent.
O schema asemanatoare ca principiu, intitulata "Stabilizator de tutatie" a aparut si in almanahul Tehnium 1988. Pentru motoare de puteri mai mari, e nevoie de acelasi gen de modificari, in acest caz puntea P2, tiristorul Th1 si rezistenta R11. Schema cu reactie, mai simpla nu cred sa gasiti.
Fisier atasat: StabilizatorTuratie.png
Attached File  StabilizatorTuratie.png   739.96K   871 downloads

#10
draganionut

draganionut

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 33
  • Înscris: 16.02.2011
Salut la toata lumea.
am si eu nevoie de ajutorul vostru pentru acest subiect.
am facut montajul schemei de mai jos si l-am folosit la un motor de  la masina de spalat automata, motorul e cu perii insa am intampinat o problema, motorul nu are putere sa plece in turatie mica, trebuia sa ii dau turatie din P1 si dupa aceea sa reduc la turatia care vroiam eu, sa mai spun ca am folosit un triac de 12A 600V BTB 12 600BW.va cer parerea ,ce trebuie sa mai fac sa poata motorul sa plece si in turatie mica?

Edited by draganionut, 16 February 2011 - 16:14.


#11
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
La acest tip de ''regulator'' nu se poate face controlul corect si pentru turatii mici...

#12
draganionut

draganionut

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 33
  • Înscris: 16.02.2011
atunci datimi ceva sfaturi sau scheme dar mai simple ca nu sunt un mare mester al electronici

#13
bit 61

bit 61

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,565
  • Înscris: 17.09.2005
Nu este simplu si nici usor ceea ce trebuie sa faci .
Asta deoarece trebuie sa faci un device care poate modifica frecventa si tensiunea de alimentare a motorului
in functie de caracteristicile mecanice dorite.
Prin caracteristici mecanice a se intelege regimuri de lucru diferite .

#14
draganionut

draganionut

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 33
  • Înscris: 16.02.2011
si ce trebuie sa fac, sa abandonez? ma costa 350 de lei alt modul electronic pentru aceasta masina de spalat asa ca trebuie sa fac ceva sa mearga chiar daca stau pelanga ea pana spala si poate am noroc sa imi cumpar alta dar pana atunci trebuie sa imi gasesc servici.
ms Bit oricum mai astept pareri.

#15
draganionut

draganionut

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 33
  • Înscris: 16.02.2011
chiar nu ma mai poate ajuta nimeni?

Attached Files



#16
bit 61

bit 61

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,565
  • Înscris: 17.09.2005
Acel regulator se pune numai la motoare cu rotor bobinat.
La motoare asincrone cu rotor in scurtcircuit "nu functioneaza".

#17
draganionut

draganionut

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 33
  • Înscris: 16.02.2011
tot cu rotor bobinat e si asta, identic cu pompa cama dar mai mare, montajul merge dar nu are putere la pornire in turatie mica, deci nu porneste in turatie mica

#18
bit 61

bit 61

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,565
  • Înscris: 17.09.2005
Scuze ,am uitat ca ai specificat acest lucru in postul #1.
Intr-un almanah Tehnium aparut inainte de marea aplicatie din decembrie '89 era data o schema
,relativ simpla, de regulator pentru un motor cu rotor bobinat .
Mai exact intre anii '86-'89.
Se specifica in articolul respectiv
ca una din caracteristicile regulatorului respectiv era aceea de a asigura un cuplu mare la axul motorului
atunci cind  era alimentat la tensiuni mici.

Edited by bit 61, 17 February 2011 - 09:36.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate