Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata
 Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 

Bicicleta electrica

- - - - -
  • Please log in to reply
1012 replies to this topic

#19
carman

carman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,583
  • Înscris: 06.02.2006
este mai buna ARCOCICLETA!

#20
AlexIP

AlexIP

    marele licurici

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,763
  • Înscris: 25.09.2004
Puisor, zi'mi te rog si mie cam cati km faci pana la lucru pe bicicleta, ca sunt curios. :)

#21
Genubah

Genubah

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 135
  • Înscris: 15.02.2003
Limitarea vitezei si a puterii motorului electric este data de restrictii impuse de normele europene. Dar se face lobby pentru rezolvarea acestei probleme.

#22
unpuisor

unpuisor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,110
  • Înscris: 28.04.2003

Quote

Puisor, zi'mi te rog si mie cam cati km faci pana la lucru pe bicicleta, ca sunt curios. smile.gif
Pai sunt cam 5 km dus si 5 intors. Deci 10. Chestia naspa e ca transpir rau chiar daca merg la seviciu in pantaloni scurti, tricou si sandale. E cald afara, si cu rucsacul in spate ... transpiri si mai tare.
Acum depinde si de bicicleta, aia plianta care am pus-o in vanzare fac 20-25 de min dar merg mai confortabil ca are amortizoare si saua mai lata. Cu cursiera fac 10-15 depinde de trafic. La ambitie am facut odata 7 min da am trecut pe rosu unde se putea si mi-am rupt fundu ca are saua mica.
Cu una electrica cred ca as face cam 20 dar cel putin nu mai ajung transpirat.
Mi-a zis cineva si de o bicla cu motor dar am inteles ca era naspa ca nu avea viteze si se ajungea si la 15 mii de turatii si s-a dus motorul repede.

#23
Kinetix

Kinetix

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 181
  • Înscris: 25.10.2005
Proiectul meu e in stadiul urmator:
- am facut rost de un motoras electric cu magneti permanenti de vreo 200W, cred; alimentat la 12V are 3000rot/min in gol;
- voi folosi ca reductor de turatie grupul de pinioane (plus carcasa lor de aluminiu) de la un polizor unghiular (fai); au raportul de transmisie de aprox 2.7 , insa trebuie sa fac niste piese de adaptare intre axul motorului si pinionul mic (bucse, flansa);
- voi folosi un pinion cu clicheti pentru bicicleta pentru a preveni antrenarea motorului de catre roata spate; acest pinion se va monta pe axul pe care venea montat discul de fai si va actiona roata spate prin intermediul unui lant de bicicleta si al unei "foi" cu 48 dinti pe care o voi monta pe partea stanga a rotii;
- lucrez la schema electrica a variatorului de turatie, bazat pe un oscilator generator de impulsuri cu durata variabila (cu circuitul 555) si un tranzistor de putere care va actiona motorul; acest tranzistor ar trebui sa suporte 10-15A pe durate de cateva zeci de secunde macar;
- inca ma gandesc unde e mai bine sa pozitionez motorul pe cadrul bicicletei; cred ca il voi fixa sub butucul de la pedale, astfel ca deasupra rotii spate va ramane loc pentru un portbagaj.
"Treaba" merge cam greu pentru ca nu prea am timp de asta...
Voi nu aveti curajul sa va apucati de un astfel de proiect?

#24
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,927
  • Înscris: 06.04.2007
Eu cred ca un motoras de aprox. 200W vei da chix, nu te va ajuta prea mult, cu orice reductie ai merge. Acum cateva zile am vazut un tip la mine pe strada cu o (un) bitcicleta electrica, care arata mai mult a scuter si am remarcat ca avea doua baterii de masina (12V de 50-55 Ah). Dar referitor la motoras, la cat e de mic, ar trebui o reductie mare si te vei deplasa f f f incet, te vei dezechilibra  ^_^ , asa de incet va merge, daca ii faci o reductie mai mare n-o sa mearga si se va duce naiba si motorasu'. Vorbesc cat se poate de serios, la un electromotor de masina te-ai gandit? Se potriveste mult mai bine la proiectul tau. Referitor la tranzistorul de putere, eu as alege o schema in care sa pun si o rezistenta pe care sa pice curentul, nicidecum pe tranzistor.

Edited by Octavian___28, 23 August 2007 - 14:29.


#25
unpuisor

unpuisor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,110
  • Înscris: 28.04.2003
Bateriile cat si motorul ar trebui puse cat mai pe mijloc si mai jos. Dar nici prea jos ca avem borduri cat casa multumita edililor nostri. Daca se pun bateriile in loc de portbagaj sau in alta parte o sa dezechilibreze bicicleta. Ideal ar fi un motor de bicicicleta. Se gasesc kituri pe net pt bicicleta electrica iar motorul este in axul din spate sau din fata. Si bateriile sunt sub sau deasupra barii din fata a cadrului cat mai aproape de pedale.

#26
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,927
  • Înscris: 06.04.2007
Da, bateriile, logic, puse pe centru de preferinta. Pe ala care l-am vazut eu, le avea pe centru, isi tinea picioarele pe ele...

#27
Kinetix

Kinetix

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 181
  • Înscris: 25.10.2005
Octavian, depinde ce ceri de la motorasul respectiv. Daca vrei sa depinzi de el complet in deplasare, sunt de acord ca e cam mic..., dar daca vrei doar sa te ajute la urcarea unei pante, cred ca e suficient. De fapt in comert se gasesc scutere si biciclete electrice pentru adulti cu puteri intre 200 si 600 de wati.
Reductorul de turatie are rolul de a micsora turatia si a mari cuplul (forta de torsiune) la arborele condus, asa ca daca e bine dimensionat si turatia motorasului e suficient de mare, aproape ca poti folosi si un motor de casetofon. :)  
De exemplu, motorul meu are 3000rot/min in gol si consuma cam 1.5A.  Raportul de transmisie al reductorului pe care vreau sa il folosesc este de 2.7, iar cel intre pinionul mic de la iesirea lui si cel mare (care vine montat pe roata) este de 3.42; Per total, raportul este de aprox 9.25, deci roata se va invarti cu 324rot/min in gol. Cum insa in tractiune motorul nu va atinge aceasta turatie, hai sa o aproximam la jumatate, adica la 1500rot/min, cea a rotii devine 162, iar viteza bicicletei (cu roata de 26 de toli) ajunge la aprox 20km/h. In aceste conditii se prea poate ca motorul sa absoarba de 2-3 ori curentul de la mersul in gol, adica 3-5A, ceea ce nu este prea mult. Daca mai punem la socoteala si pedalajul, cred ca ne descurcam cu cei 200W.

Variatorul de turatie nu e bine sa fie de tip reostat (bazat pe rezistente) deoarece variatia turatiei s-ar face pe baza micsorarii tensiunii si curentului din circuit, sau altfel spus, rezistentele alea vor consuma din puterea totala ce poate fi debitata de baterie. Acest consum insa este neeconomic, iar varianta tranzistorizata incearca sa evite exact un astfel de consum in plus. Exista suficienti tranzistori de putere care pot suporta chiar curenti de 20-30A si care se folosesc la aprinderi electronice auto, de ex.

Nu se poate folosi la tractiune un electromotor auto pentru ca are un consum mult prea mare. El poate absorbi sute de amperi din baterie, iar una de 12-24V/10-14Ah nu poate suporta asta. Si apoi e mult prea greu pentru o bicicleta.
Da, exista motoare electrice dedicate tractiunii pentru bicicleta, dar sunt cam scumpe, iar eu am incercat sa reduc cheltuielile cu motorizarea bicicletei, insa e o varianta care merita luata in considerare. Cele mai "elegante" sunt cele de tip butuc (hub motor) care au si reductorul inauntru, dar sunt si cele mai scumpe, ajungand la sute de dolari...
Mult succes!

Edited by Kinetix, 23 August 2007 - 22:04.


#28
OnShop

OnShop

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,289
  • Înscris: 07.03.2007
deci i-ati un scuter si tine-l la un prieten la o curte asa e cel mai bine !

#29
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,927
  • Înscris: 06.04.2007

View PostKinetix, on Aug 23 2007, 23:03, said:

Ochi-dochi ! ^_^  Eu ma gandeam la mai mult decat o bicicleta, ceva gen scuter , cu baterie mare de masina (50-55 Ah). Cu electromotoru' de masina ma rog, cateva sute de Amp. mi se pare exagerat, ''inghite'' mult cand dai la demaror, la mers in gol ia doar cativa amperi.

#30
Kinetix

Kinetix

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 181
  • Înscris: 25.10.2005
Date extrase din manualul de reparatii pentru Dacia 1300:
- electromotorul de pornire
    - putere 995W (1.35CP)
    - intensitatea curentului cu pinionul blocat 380A
    - intensitatea in scurtcircuit 180A (in timpul invartirii motorului termic)
    - tensiunea 9.2V
Asta inseamna ca are o rezistenta a bobinajelor de 0.03-0.05 ohmi, ceea ce va duce la consumuri mari in orice regim de functionare... Iata de ce nu cred ca se preteaza la folosirea lui pe bicicleta: consum mare de curent, nu are rulmenti (e pe bucse de bronz), e greu, etc.
Pe de alta parte, nu se pot folosi la tractiune acumulatori auto, pentru ca ei sunt proiectati pentru a debita curenti mari pe perioade scurte, necesitand reincarcarea completa cat mai repede (de asta are masina alternator si releu regulator).
Acumulatorii de tractiune au o alta caracteristica: ei pot debita o tensiune aproape constanta, la un consum rezonabil (adica o intensitate redusa a curentului prin circuit), pana la descarcare completa. Ideal e sa fie folositi la circuite consumand curenti cam 1/10-1/5 din capacitatea nominala, adica 1A-2A pentru un acumulator de 10Ah.

Edited by Kinetix, 24 August 2007 - 14:58.


#31
Kinetix

Kinetix

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 181
  • Înscris: 25.10.2005
Iata si doua exemple de electrificare a bicicletei: direct pe cadru, sau prin intermediul unei remorci.
Da, se poate ca sa fie mai costisitoare construirea unei remorci (trailer), dar are avantajul ca permite motorului sa se simta mai in largul lui datorita rotilor mai mici si sa nu necesite un raport prea mare de transmisie la reductor. Pe de alta parte, remorca se poate incarca mai mult cu baterii, obtinandu-se o autonomie mai mare in deplasare. Un alt avantaj este ca nu trebuie sa cari in spate o bicicleta de 20-30kg (electrificata) pe scari, etc., ci poti sa decuplezi remorca si sa le cari pe rand, mai usor.   :yes:
Succes!

Attached Files



#32
Genubah

Genubah

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 135
  • Înscris: 15.02.2003
http://www.austinev.org/evalbum/1314

#33
NightShift

NightShift

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,320
  • Înscris: 11.11.2006
Marele dezavantaj al remorcii e tocmai greutatea ei redusa. Apasarea normala pe asfalt e mica si rotile vor derapa tot timpul.  -_-

#34
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,927
  • Înscris: 06.04.2007
In poza 2, motoru' ala seamana cu un motor stergator parbriz.

#35
Kinetix

Kinetix

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 181
  • Înscris: 25.10.2005
NightShift, depinde ce pui pe remorca aia.
Daca o faci din aluminiu si pui doar roata si motorul pe ea, va fi intr-adevar usoara, dar daca ii faci cadrul din teava de otel, montezi pe ea o roata sau doua, motorul, pinioanele si lantul, doua (sau mai multe) baterii de 12V/10-15Ah, cred ca greutatea se poate ridica la vreo 10-15kg (poate mai mult...). Asta ar fi suficient pentru a preintampina derapajul, desigur daca se accelereaza progresiv. La o accelerare brusca probabil ca va derapa, dar se vor si consuma bateriile nejustificat... Pornirea de pe loc cu pedalele pana la 5-10km/h, dupa care se poate actiona progresiv motorul, este o varianta mult mai economica.

#36
dlbogdan

dlbogdan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 542
  • Înscris: 25.08.2004
Daca mai intereseaza pe cineva subiectul...
Eu m'am apucat de proiect. In principiu la modul DIY ai un necesar de genul:

Motor electric
Reductor mecanic (planetar)
Batiu motor /agregat motor+reductor
Pinion
Controler (pentru controlul puterii motorului)
Lant
Baterii (multe... NiMh sa fie, i'll explain if asked)


Am gasit la sierra.ro motoare brushless foarte puternice si foarte compacte folosite in general
pt. aeromodele.
eu am ales acest motor: http://sierra.ro/Mot...-10-p1849p.html
5.5kW =~7cp

pentru el imi construiesc controler si urmeaza sa fac rost de reductor. restu' e cancan.

Edited by dlbogdan, 16 May 2008 - 16:27.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate