Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cautarea pe google android nu merge

Caut serviciu serios de captura v...

Frauda magazin online

AC Woods Venezia Smart - nu races...
 podea ciment denivelata

Îndepartare bule folie reflectoriz...

Revista imobiliara cu poze... cir...

Recomandare soundbar pentru laptop
 Veți renunța in 2025 la...

Coaxial pentru cablare casa

"Gipane" cu girofar care ...

Mai e cineva pe forum, in afara d...
 COSAFA CUP 2024

Cartela internet cu roaming - com...

Service Liebherr

Modificare lucrare cimentata
 

Ansambluri rezidentiale in Iasi

* * * * * 4 votes
  • Please log in to reply
1995 replies to this topic

#1747
Cocofel

Cocofel

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 44
  • Înscris: 24.02.2021
Si ce treaba are un dezvoltator cu spatiile verzi ale orasului? El se gandeste la profitul lui.
Problema e la primarie si la autorizatiile pe care le emit fara a impune mai multe spatii verzi.
Oricum Silk promite mult mai mult spatiu verde fata de oricare alt complex din Iasi. Zi tu un complex din Iasi care nu s-a gandit doar la profit…

#1748
Vlad_22

Vlad_22

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,019
  • Înscris: 16.07.2015
Promit, hai să vedem și cum va arăta în realitate... Pe machete, arată totul roz, dar după inaugurare...

Știu foarte bine cum e cu primăria și cu autorizațiile, dacă vrei discutăm separat pe acest subiect. Mai e o problema și anume ce-a a cumpărătorilor care pur și simplu nu își doresc mai mult, se mulțumesc cu ce le oferă dezvoltatorul.

Mai sunt curios și care va fi gradul de ocupare la Silk sau măcar din prezent, câte din apartamente, au fost deja cumpărate sau achitate în credite. E o perioadă de criză prin imobiliare și mă îndoiesc, sincer, că au mulți bani de dat pentru a se muta.

#1749
Cocofel

Cocofel

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 44
  • Înscris: 24.02.2021
Asta am zis si eu, ca promit. Sa vedem si realitatea si apoi tragem concluziile.
Legat de cumparatori, sunt mai multe aspecte care ii fac sa accepte situatia actuala.
Unul este financiar, probabil nu ar fi multi cumparatori sa isi permita pretul pentru ceva construit bine, suprafata mare, spatii verzi, distanta intre cladiri. Asa ca dezvoltatorii se adapteaza la bugetele posibililor cumparatori.
Un al doilea aspect ar fi ca nu exista alternativa, majoritatea dezvoltatorilor ofera aproximativ acelasi lucru si lumea prefera nou in detrimentul unui imobil vechi chiar daca nu e ideal (dar tot mai bun decat vechi in majoritatea cazurilor).
Legat de gradul de ocupare la Silk, vazusem un articol care zicea ca faza 1 si 2 sunt contractate in proportie de 70%. Ramane de vazut cati renunta ca nu se mai incadreaza la credit cu noile dobanzi sau cat de accesibile vor fi restul de 30% din apartamente care banuiesc ca au preturi mult mai mari fata de lansare.
Eu urmaresc piata (nu neaparat pentru a cumpara ceva in momentul asta, dar nici nu as zice nu la ceva care sa imi placa la un peet corect), dar nu vad nimic sa iasa in evidenta la modul pozitiv. Silk promite (sa vedem si ce livreaza). Ar fi interesant sa mai auzim si alte pareri despre alte ansambluri, pozitive sau negative, nu conteaza, doar sa mai aflam cate ceva nou.

#1750
Vlad_22

Vlad_22

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,019
  • Înscris: 16.07.2015
Preferă nou, dar îmbinările, racordurile, calitatea materialelor lasă de dorit... Nu puține sunt cazurile în care parchetul nu e drept, refulează toaletele, infiltrații de apă prin parcări subterane, probleme la instalația electrică s.a.m.d.

Ok, ambalajul arată decent, dar conținutul lasă de dorit. Mai zic de consolidarea antiseismică? Am încredere mai mare la blocurile vechi, din pct. ăsta de vedere, decât la rezidențialele ridicate în ultimii ani.

Edited by Vlad_22, 19 March 2023 - 23:23.


#1751
Cocofel

Cocofel

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 44
  • Înscris: 24.02.2021
Am vazut si cazuri in care nu calitatea marerialelor era problema, ci cum s-a lucrat cu materialele. Aici sunt de vina si cumparatorii, cum ai precizat anterior, ca nu sunt exigenti si accepta multe lucruri facute in bataie de joc.

Referitor la rezistenta la seisme eu zic ca cele noi sunt mai ok pentru ca acum este alt standard fata de cele construite in anii ‘80. Eu inteleg neincrederea in dezvoltatorii din Iasi dar la structura nu risca nimeni sa isi bata joc, plus ca au controale de la inspectoratul in constructii la turnare.

#1752
maladetz

maladetz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,204
  • Înscris: 06.02.2011
La turci au cazut multe constructii, iar cum la noi coruptia e mare, o spaga grasa in buzunarul inspectorului si a trecut inspectia fara probleme iar la primul cutremur se darama :) Poate exagerez insa la cata furaciune e la noi in tara ma astept la orice. Cred ca as avea incredere mai mare initr-un bloc construit dupa cutremurul din 1977  decat ce se construieste acum....

#1753
vestale

vestale

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,381
  • Înscris: 24.11.2002

View PostVlad_22, on 19 martie 2023 - 21:39, said:

În zona aia, era frumos să se fi amenajat un parc de mari dimensiuni ceva, nu doar blocuri peste blocuri... Ne vom sufoca de atât beton. Orașul ăsta duce lipsă acută de spații verzi, fiind sub media pe mp de spatiu verde, pe cap de locuitor, la nivel european.
In fosta zona industriala un parc? Vii din Dacia/Alexandru sau Nicolina sa te plimbi prin parcul de peste strada de CET?
Se poate face pe locul fostei uzine Nicolina. Facem o cheta sa cumparam terenul de la investitori si sa amenajam parc acolo?
Pentru ca lui Chirica nu ii prea ii pasa.
Cine s-a nimerit, absolut intamplator la cumatrie cu ceva daruri?

La Palas in timpul crizei trecute lucrarile au fost chiar sistate. E normal pe perioada tulbure, ce anunta o ajustare negativa, sa se reduca motoarele.
Ahh si Palas, erau cladiri cu locuinte, in proiect/macheta.

#1754
Vlad_22

Vlad_22

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,019
  • Înscris: 16.07.2015
Faci reconversie urbană sau cum se numește și transformi zona aia într-un parc, nu e ceva nemaivăzut.

#1755
electronic_festival

electronic_festival

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 151
  • Înscris: 07.05.2020
Salutare

Cred ca cei de la Silk au facut manevra asta pentru ca au sesizat ca socotelile incep sa nu mai iasa cum se asteptau. In primul rand e vorba de multe apartamente in fazele 1 + 2, au gasit potentiali cumparatori si au semnat antecontracte, dar majoritatea au facut-o cand ircc era la 1%. Si au mai fost schimbari in ceea ce priveste tva-ul la a doua achizitie, la plafon sub 140k, etc. Deci cred ca vor fi ceva proprietari care vor renunta sau incerca sa vanda, deja sunt anunturi de cesionare antecontract.

Cei de la Silk au pastrat, dupa cum ai zis, un numar de apartamente, parca 80-90 pt fiecare faza, pt a le vinde finalizate. Din cate am inteles, spera sa le vanda pe la 1900 m2. Cred ca au renuntat la faza 3 momentan pt ca sa se concentreze sa reuseasca sa vanda faza 1 si 2. Probabil spera ca cei care si-au luat teapa cu faza 3 sa se reprofileze pe o achizitie finalizata. Bineinteles ca antecontractele sunt facute astfel incat ei sa fie protejati maxim si cumparatorii sa fie cei care isi iau teapa.

Dupa mine, avantaje Silk ar fi:
- poti ajunge repede in centru si esti bine conectat
- chiar cred ca vor fi cafenele, spatii comerciale, etc, pt ca itistii care vor lucra in cladirile de birouri trebuie atrasi cu ceva
- proiectul Marmura din Bucuresti, care seamana foarte mult, pare sa fie iesit ok
- parcarea intr-un corp separat si nu intre blocuri

Dezavantaje:
- locatia este naspa, zona industriala urata si ghettourile din spate.
- trafic intens
- finsiajele interioare nu mi se par extraordinare, fara incalzire in pardoseala, etc.

Sunt curios cum vi se par cei 30 metri dintre blocuri, mie mi se par cam putini.
La fel, sunt curios ce varianta vi se pare mai ok din ce se construieste acum si de ce.

Din cate am inteles, in ultimele luni nu prea s-a mai vandut nimic, nici Silk, nici Unirii Towers, nici Adamant si nici Conest Dacia.

#1756
Vlad_22

Vlad_22

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,019
  • Înscris: 16.07.2015
Din câte știu, se are în vedere și înverzirea Zonei Industriale pe viitor. Dacă tot ai avut grijă să devalizeze fabricile alea, prin diverse interese, anumiți "băieți deștepți", măcar să mai dărâme din cele abandonate și să facă ceva util, acolo.

Iașul putea produce diverse chestii, în Zona Industriala, după anii '90, măcar, dacă erau modernizare și eficientizate fabricile, că duce lipsă de destule, pe care le luam din import.

Edited by Vlad_22, 20 March 2023 - 18:56.


#1757
unu999

unu999

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,305
  • Înscris: 10.10.2019

View Posthorhescu, on 18 martie 2023 - 04:22, said:

tramvaiul Pd Ros - CUG nu face mult, problema e ca sunt aglomerate si tramvaiele la orele de varf. trebuie o frecventa mai mare.
Frecventa e ok. Problema e ca nu au curajul sa prelungeasca benzile rezervate, intr-o prima faza macar pana la Hotel Europa. Stai si astepti o gramada tramvaiul fiindca ele sunt blocate in trafic prin centru, iar apoi iti vin cate 2-3 tramvaie la interval scurt.

De asemenea n-au curaj sa bage in subteran linia de tramvai prin subteran in anumite zone foarte aglomerate; de exemplu de la Hotel Europa pana in Tg Cucu s.a.m.d.

N-au curaj sa repare prostia eliminarii liniei de pe Splai Bahlui, care ar fi oferit rute de mare capacitate alternative.


View PostVlad_22, on 18 martie 2023 - 14:05, said:

Vedem că s-au gândit cu decenii în urmă că mai toți vor avea mașină și străzile tot aglomerate sunt și la ei.
Au gandit cu decenii in urma ca toti sa aiba masina. Sa fie dependenti de ea. Este o mica mare diferenta Posted Image
Premiul pentru cel mai cretin urbanism il iau americanii pe bune si pe merit.


View PostVlad_22, on 19 martie 2023 - 21:39, said:

În zona aia, era frumos să se fi amenajat un parc de mari dimensiuni ceva, nu doar blocuri peste blocuri...
Parc trebuia amenajat unde s-a facut bazarul "Palas". Acum s-a creat acolo un magnet pentru traficul auto. Mai prost de atat ar fi sa mai adaugam niste benzi auto, pe model american, pentru a face un ambuteiaj si mai mare.

Edited by unu999, 20 March 2023 - 19:22.


#1758
unu999

unu999

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,305
  • Înscris: 10.10.2019
Zona Industriala din Iasi are infrastructura de transport public de o capacitate imensa. A fost gandita sa transporte zeci de mii de oameni la orele 8, 16, 22 din toate cartierele orasului. E cretinism absolut sa o transformi intr-o zona verde. Da, e nevoie si de niste verdeata, insa zona asta trebuia sa devina zona de birouri, zona de business.

Din pacate administratia imbecila, alaturi de votanti imbecili care visau la cat mai multe benzi auto, "ca asa au orasele americane", au desfiintat legatura de pe Splai Bahlui, au desfiintat legaturile de pe Pasajul Nicolina, au pus cruce unor posibile macaze care sa faca noi legaturi (de ex in Piata Virgil Sahleanu, pe directia Tutora <--> Tatarasi) si-i canta osanale regelui mall-urilor, un securist abject ce a luat cu japca un teren in zona zero a orasului.

#1759
migaci83

migaci83

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 336
  • Înscris: 05.06.2021
Legat de Silk.

Cei mai avantajati, si probabil singurii, sunt cei din Faza 1.
Cei din faza 2, au introdus in antecontract o clauza care permite Silk-ului sa mareasca pretul datorita inflatiei. Adica daca pretul de constructie creste cu 50% raportat la o data de referinta, ei pot sa mareasca pretul si clientul ori plateste ori primeste banii inapoi (si bineinteles si-a luat teapa, blocandu-si banii)
De notat ca data de referinta e cea in care s-a semnat rezervarea(undeva in 2021, cand halele vechi nici nu cred ca erau demolate), nu data cand s-a semnat antecontractul(vara lui 2022), sau cel mai corect data de incepere efective a constructiei(31 oct 2022).
Doar din acest fapt iti poti da seama cat de transparenti, corecti, seriosi si profesionisti sunt Silk.

Iar per total, cred ca nici cei din Faza1 (si Faza2, cei "semi-fericiti") nu or sa o duca prea bine. Tot in antecontract se specifica ca administrarea o sa fie facuta, obligatoriu, de Silk, timp de 5 ani, calculati de la momentul terminarii fazei 5. Cand o fi ea: 2/5/10/15 ani/50 ani... Pana atunci, administrarea facandu-se cred ca tot de Silk. Si posibil la aceleasi costuri.
De ce ridic aceasta problema? Am inteles ca sunt probleme la Marmura, cu costurile umflate la cheltuielile de intretinere si lipsa de transparenta.


Iar legat de distanta intre blocuri de 30m. Zicea cineva ca i se pare putin. Ar fi bine daca ar fi 30m. Desi nu cred. Poate intre blocurile din cadrul aceleiasi faze. Dar, din pozele de santier iesite pe net pana acum, intre blocurile dintre 2 faze mi se pare ca distanta e (mult) mai mica(sper doar sa fie o iluzie optica).

#1760
Vlad_22

Vlad_22

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,019
  • Înscris: 16.07.2015

View Postunu999, on 20 martie 2023 - 19:21, said:


Frecventa e ok. Problema e ca nu au curajul sa prelungeasca benzile rezervate, intr-o prima faza macar pana la Hotel Europa. Stai si astepti o gramada tramvaiul fiindca ele sunt blocate in trafic prin centru, iar apoi iti vin cate 2-3 tramvaie la interval scurt.

De asemenea n-au curaj sa bage in subteran linia de tramvai prin subteran in anumite zone foarte aglomerate; de exemplu de la Hotel Europa pana in Tg Cucu s.a.m.d.

N-au curaj sa repare prostia eliminarii liniei de pe Splai Bahlui, care ar fi oferit rute de mare capacitate alternative.



Au gandit cu decenii in urma ca toti sa aiba masina. Sa fie dependenti de ea. Este o mica mare diferenta Posted Image
Premiul pentru cel mai cretin urbanism il iau americanii pe bune si pe merit.



Parc trebuia amenajat unde s-a facut bazarul "Palas". Acum s-a creat acolo un magnet pentru traficul auto. Mai prost de atat ar fi sa mai adaugam niste benzi auto, pe model american, pentru a face un ambuteiaj si mai mare.
Da, nimic de reproșat... Companiile auto gen Ford și altele au și făcut lobby, secolul trecut pt crearea autostrăzilor s.a.m.d.

#1761
horhescu

horhescu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,594
  • Înscris: 14.05.2018

View PostVlad_22, on 20 martie 2023 - 18:57, said:

Din câte știu, se are în vedere și înverzirea Zonei Industriale pe viitor. Dacă tot ai avut grijă să devalizeze fabricile alea, prin diverse interese, anumiți "băieți deștepți", măcar să mai dărâme din cele abandonate și să facă ceva util, acolo.

Iașul putea produce diverse chestii, în Zona Industriala, după anii '90, măcar, dacă erau modernizare și eficientizate fabricile, că duce lipsă de destule, pe care le luam din import.

industria se muta usor usor pe Valea Lupului - Letcani, se are in vedere ca acolo drumul se va "intepa" la un moment dat cu A8, deci e o zona mai accesibila traficului greu. zona baza 3 e aiurea un pic pt traficul greu, practic traversezi tot orasul daca vii din vestul lui.

in baza 3 se trece pe zona office. deja HCL au ditamai cladirea acolo, plus egros office cu niste IT, mai vine si Silk. ar fi bine sa fie o regenerare urbana a zonei, sunt unele terenuri ce arata absolut dezolant.

View Postunu999, on 20 martie 2023 - 19:40, said:

si-i canta osanale regelui mall-urilor, un securist abject ce a luat cu japca un teren in zona zero a orasului.

cu tot respectul, fara initiativa Palas cred ca tot maidan era in spatele palatului si acum. e totusi cea mai importanta carte de vizita a orasului. problema e ca romanul e tot roman si ii place sa fenteze cei 5 lei de parcare si sa incurce restul strazilor din jur.

asta ca sa nu mai zic ca moda gazoanelor si a pavajelor fancy de acolo a plecat.

Edited by horhescu, 20 March 2023 - 23:08.


#1762
Vlad_22

Vlad_22

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,019
  • Înscris: 16.07.2015
Da, Baza Office și alte cele... Ar trebui să se mai bată puțin pasul în IT și să începem și noi să mai producem câte ceva, să depindem mai puțin de importuri. Oricum o parte din joburile din IT e probabil să dispară în următorii 10 ani cam așa. Eu știu, sunt pasionat, pro-IT, creiere, digitalizare, dar avem mari carente în destule alte domenii. Mă rog, e offtopic asta.

Edited by Vlad_22, 20 March 2023 - 23:06.


#1763
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,404
  • Înscris: 21.06.2016
Daca intrebi oamenii ce vor, o mare parte din ei (in special de virsta cu primul copil, deci de pe la 25-30) o sa-ti spuna o casa mare, o curte, trafic putin sa se joace copiii pe strada, poluare redusa, garaj pentru cele 5 perechi de schiuri, 12 bciclete, 3 motociclete si 4 masini (numere reale, de la oameni pe care ii stiu direct), loc linga casa sa parcheze rulota/RVul, sa nu uitam de barca.
Ori asta nu se poate face in orase dense, e un compromis aici.
Suburbiile sunt insa foarte scumpe, trebuie pamint (scump), trebuie astfaltate suprafete mari (desitate mica, multi km de strazi), trebuie autostrazi si/sau transport in comun, nu mai zic la nivel individual casele pierd energie prin toti peretii deci costuri mult mai mari etc.
In suburbiile de desnitate mica nu ai cum sa ai trasnport in comun bun, e o imposibilitate fizica.
E greu s aimpaci si capra si varza.
E ca la SUVuri: o porcarie americana pina si le-au permis toti si acum sunt masinile preferate in toate tarile.

View Postunu999, on 20 martie 2023 - 19:21, said:

Frecventa e ok. Problema e ca nu au curajul sa prelungeasca benzile rezervate, intr-o prima faza macar pana la Hotel Europa. Stai si astepti o gramada tramvaiul fiindca ele sunt blocate in trafic prin centru, iar apoi iti vin cate 2-3 tramvaie la interval scurt.

De asemenea n-au curaj sa bage in subteran linia de tramvai prin subteran in anumite zone foarte aglomerate; de exemplu de la Hotel Europa pana in Tg Cucu s.a.m.d.

N-au curaj sa repare prostia eliminarii liniei de pe Splai Bahlui, care ar fi oferit rute de mare capacitate alternative.



Au gandit cu decenii in urma ca toti sa aiba masina. Sa fie dependenti de ea. Este o mica mare diferenta Posted Image
Premiul pentru cel mai cretin urbanism il iau americanii pe bune si pe merit.

Quote

Parc trebuia amenajat unde s-a facut bazarul "Palas". Acum s-a creat acolo un magnet pentru traficul auto. Mai prost de atat ar fi sa mai adaugam niste benzi auto, pe model american, pentru a face un ambuteiaj si mai mare.

Pala e una din cele mai misto dezvoltari din Romania din ultimele decenii, daca nu chiar cea mai. Cu siguranta un plus pentru Iasi.
Mai mult, nu prea se poate spune nimic pozitiv despre nici o alta constructie facuta in Iasi dupa revolutie.

Edited by vrajitoruldinoz, 21 March 2023 - 00:23.


#1764
Vlad_22

Vlad_22

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,019
  • Înscris: 16.07.2015
Hai că Palas-ul a revitalizat zona centrală a Iașului, să nu fim cârcotași... Ok, personal, nu aș fi făcut musai mall-ul și Auchan-ul acolo, asta e altă discuție, dar grădina publică Palas a schimbat mult aspectul zonei. Asta și reamenajarea Pieței Palatului. Totuși, și Piața Palatului va fi amenajată cum trebuie, în următorii ani, e un proiect.
Iulius Grup prin Iulian Dascălu au făcut destule chestii bune în orașul ăsta, dar si în altele, precum Timișoara, Cluj sau Suceava. Problema e să nu aibă monopol, pe viitor.

Mai trebuie o autostradă și orașul efectiv va exploda, părerea mea.

Edited by Vlad_22, 21 March 2023 - 00:25.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate