Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Cum isi mai petrec romanii vacant...

Fronius Gen24 Hibrid country code?

Compatibilitate placa de baza/pro...
 Identificare soi vita de vie

Iritatie ciudata pe picior

Problema Phillips 50PUS8536/12

Examen restant
 Colonoscopie

sisteme de operare 32 bit si 64 b...

Recomandari producatori pergole, ...

Prima iesire cu masina in Grecia,...
 A mai cumparat cineva tastaturi d...

Generator hidro artizanal

Convertire imprimanta pt sublimare

Despagubire defectiune curent?
 

Placare cu vata de sticla vs placarea cu polistiren

- - - - -
  • Please log in to reply
85 replies to this topic

#19
nangelescu

nangelescu

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 06.08.2008

View PostDana_H, on May 28 2007, 15:44, said:

Sincer, incep din ce in ce mai tare sa ma indoiesc ca polistirenul e cea mai nimerita solutie. Posted Image

Mai stiamd e o chestie numita

Heraklith

a folosit careva asa ceva?


Da  bun materialul Heraklith tip TEKTALAN HS ( o placa tristrat: fibre din lemn + vata minerala + fire din lemn) dar pretul e pe masura . Adica cam dublu. Pentru termosistemul ce foloseste ca material de izolatie vata minerala. se utilizeaza lamele din vata minerala ( L x l = 1000 x 200 mm) cu fibra dispusa perpendicular pe suprafata ce se izolaeaza. Orientarea fibrei este foarte importanta deoarece de ea depinde rezistenta la smulgere si la compresiune a termosistemului executat.
Materialele ce se utilizeaza la executia termosistemului cu vata minerala sunt:
- Mrtarul adeziv pentru lipire;
- Lamela din vata minerala cu fibra dispusa perpendicular;
- Dibluri pentru fixare mecanica;
- Plasa din fibra de sticla pentru armare cu greutatea de 165 g/m2;
- mortar , masa de spaclu.
In general, vopseaua finala nu se prinde in oferta deoarece preferintele difera de la caz la caz
Foarte important e faptul ca mortarele trebuie sa fie mortare silicatice, care sa permita difuzia vaporilor de apa in cazul cand acestia apar accidental in sistem.

AVANTAJE fata de polistiren

1)Vata minerala bazaltica este incombustibila, nu arde, nu propaga si nu intretine focul. Polistirenul poate fi ignifug ( nu se aprinde pana la o anumita temperatura) dar nu poate fi niciodata incombustibil. In momentul cand se aprinde, propaga si intretine focul, arzand cu foarte multe noxe ;
2)Vata asigura pe langa izolatia termica si o buna izolare fonica, proprietate pe care polistirenul nu o are.
3)Datorita structurii fibroase cu interspatii de aer, vata minerala difuzeaza si elimina vaporii de apa, eliminand astfel riscul aparitiei condensului si implicit a mucegaiului. Pentru asigurarea unei difuzii excelente, este necesar ca lamelele sa fie montate pe profilul metallic de soclu perforat, care sa asigure ventilatia. Deasemeni trebuie utilizate mortare silicatice si nu acrilice.
4)Vata minerala , datorita materialelor anorganice din care este fabricate, are o excelenta stabilitate dimensional, in timp dimensiunile ( lungime, latime , grosime) ramanand neschimbate. Polistirenul este constituit din granule de stiren care prin expandare creeaza sa zicem niste bobite cu aer in interior. Ganditi-va ce se intampla cu o minge din cauciuc lasata iarna afara. Primavarea o gsiti desumflata si de alta dimensiune. Acelasi lucru se intampla si cu granulele de polistiren. In timp pierd aerul din interior se micsoreaza iar tot ansamblul ( placa de polistiren, in timp isi modifica dimensiunile ducand astfel atat la pierderea proprietatilor termoizolante cat si la aparitia de fisuri in mortarele din termosistem.

Pretul: Este mai mare decat cel al termosistemului cu polistiren. E normal sa fie asa avand in vedere avantajele f importante pe care le are vata minerala. Deasemeni tehnologie de fabricare a polistirenului e destul de simpla si ieftina, ( in Romania sunt cca 40 de fabricute de polistiren pe cand de vata minerala sunt doar 3). Daca pe o instalatie de fabricat polistiren de capacitate medie se plateste cca 150000 - 200000 EURO, pe o instalatie de fabricat vata minerala de capacitate si calitate mica se plateste cca 4...5000000 euro. Consumurile energetice de productie la vata minerala sunt net superioare celor de fabricatie a polistirenului De aici si pretul mai mare al vatei  minerale .

MONTAJ; Toti meseriasii care stiu sa monteze termosistemul cu polistiren 100% vor monta si pe cel cu vata minerala.
Daca cineva mai are intrebari imi poate trimite mesaj la [email protected]

#20
kykobaw

kykobaw

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 103
  • Înscris: 16.05.2008
Categoric Polistirenul expandat NU este cea mai buna solutie de izolare a cladirilor.
Izolarea cu vata bazaltica este mai scumpa dar mai rentabila pe termen lung.

Dupa mine eu mi-as face casa cu pereti din carmida decorativa la exterior, caramida normala la interior plus izolatie NUMAI  interioara cu vata minerala. Manopera ar fi de 3 ori mai mica pentru aceleasi calitati izolatoare, chiar daca ar fi materialul mai scump.

#21
kpk1_

kpk1_

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 503
  • Înscris: 22.07.2008
Tocmai am montat o centrala pe lemn si vreau sa termoizolez casa astfel incat sa am pierderi minime de caldura si bineinteles sa nu am surprize cu condens si mucegai, ulterior.
La exterior este deja facut termosistem din polistiren de 5.
Ce vreau eu este sa termoizolez tavanul in podul casei.
Cum se poate face acest lucru ?
De la interior la exterior am tencuiala interioara, vergele pe stil vechi (asa se tavanea), scandura batuta pe grinda de lemn.

Edited by kpk1_, 30 August 2008 - 17:53.


#22
kykobaw

kykobaw

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 103
  • Înscris: 16.05.2008
Depinde de cat spatiu iti permiti sa pierzi.....


Am cateva mostre de material izolant intre 15-20mm care izoleaza termic mai mult decat 20 cm de polistiren expandat.

Dar, acest material are un dezavantaj:costa intre 11-17€ /m2

In functie de ce pierderi de caldura ai, nu numai prin tavan ci si prin podea si prin ceilalti pereti, ai putea sa folosesti o solutie cu vata minerala de 50, 100, 200, cu folie metalica peste, dupa care Rigips. Dupa parerea mea e cam cea mai ieftina si nu vei avea probleme de igrasii si alte chestii. Nu conteaza ce fel de tavan ai, cat timp poate sustine 10-12kg suplimentare pe m2.

Spor la treaba, daca esti indemanatic si nu e mare tavanul, il faci si singur, nu e asa greu.

In orice caz, mare atentie cu celelalte zone pe unde nu ai casa izolata, degeaba faci izolatie super beton in pod, daca prin pardoseala iti fuge caldura.

[email protected]


View Postkpk1_, on Aug 30 2008, 17:52, said:

Tocmai am montat o centrala pe lemn si vreau sa termoizolez casa astfel incat sa am pierderi minime de caldura si bineinteles sa nu am surprize cu condens si mucegai, ulterior.
La exterior este deja facut termosistem din polistiren de 5.
Ce vreau eu este sa termoizolez tavanul in podul casei.
Cum se poate face acest lucru ?
De la interior la exterior am tencuiala interioara, vergele pe stil vechi (asa se tavanea), scandura batuta pe grinda de lemn.


#23
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005

Quote

Am cateva mostre de material izolant intre 15-20mm care izoleaza termic mai mult decat 20 cm de polistiren expandat.

Mai sa fie! Aduceti vid cosmic cu satelitu?

#24
kpk1_

kpk1_

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 503
  • Înscris: 22.07.2008
Nu inteleg de ce s-ar pune vata minerala cu folia de aluminiu deasupra. Bariera de aluminiu ar fi exact intre mediul cald si mediul rece, astfel incat sub folia de aluminiu ma gandesc ca s-ar produce condensul in vata, de unde si necazul care vreu sa-l evit. Stiu ca folia de aluminiu se pozitioneaza spre exterior - la suprafata - in cazul placarilor in interiorul camerei, in timp ce eu as vrea sa fac acest lucru in pod , pt ca deja inaltimea camerelor este de 2,3.
Cineva mi-a recomndat ca imediat pe scandura din pod sa pun bariera antivapori (polietilena special perforata) si peste sa vin cu vata minerala de pana la 15 cm cat am grinzile, dupa care sa plachez cu OSB.
Vreau sa fie si o solutie low cost, pt ca deja bugetul este redus dupa instalarea centralei.

#25
marius.bunu

marius.bunu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,045
  • Înscris: 30.07.2006
Se poate pune polistiren extrudat de 3 cm in locul polistirenului expandat de 5 cm la izolatia exterioara a casei?

Eu am porotherm wienerberger de 38 la zidurile exterioare.

asa m-a sfatuit astazi inginerul constructor sa pun, dar sincer nu am mai auzit la nimeni pana acum sa fi pus extrudat la exterior ci numai sub shapa.

Toti cunoscutii mei care si-au facut case pana acum si-au pus expandat de 5 cm sau de 10 cm , in functie de grosimea zidului exterior.

Edited by marius.bunu, 31 August 2008 - 18:33.


#26
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005
da, e preferabil expandat nu extrudat. Expandatul e mai ieftin, respira ceva mai bine si are suprafata mai aspra (prinde adezivul mai bine). Si daca pui mai mult de 5, pe termen lung nu o sa regreti

#27
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005

View Postkpk1_, on Aug 31 2008, 14:51, said:

Nu inteleg de ce s-ar pune vata minerala cu folia de aluminiu deasupra. Bariera de aluminiu ar fi exact intre mediul cald si mediul rece, astfel incat sub folia de aluminiu ma gandesc ca s-ar produce condensul in vata, de unde si necazul care vreu sa-l evit. Stiu ca folia de aluminiu se pozitioneaza spre exterior - la suprafata - in cazul placarilor in interiorul camerei, in timp ce eu as vrea sa fac acest lucru in pod , pt ca deja inaltimea camerelor este de 2,3.
Cineva mi-a recomndat ca imediat pe scandura din pod sa pun bariera antivapori (polietilena special perforata) si peste sa vin cu vata minerala de pana la 15 cm cat am grinzile, dupa care sa plachez cu OSB.
Vreau sa fie si o solutie low cost, pt ca deja bugetul este redus dupa instalarea centralei.

Prin "deasupra" vrea sa spuna la interior. Folia metalica este bariera de vapori. Vaporii circula dinspre cald spre rece, de aia bariera de vapori se pune la interior, pentru a impiedica vaporii sa intre in izolatie.

Folia de polietilena perforata are exact rolul opus, de a permite vaporilor sa iasa din izolatie si se pune la exteriorul izolatiei din vata minerala.

La acoperis se pune deasupra izolatiei (la exterior). Acolo are rolul sa lase vaporii care au scapat in izolatie de vata dincolo de bariera de vapori (din interior) si totodata sa impiedice apa care pica de sus (din cauza condensului pe acoperis sau din precipitatii) sa patrunda inapoi in izolatie.

#28
kpk1_

kpk1_

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 503
  • Înscris: 22.07.2008
Deci ordinea corecta ar fi INTERIOR > EXTERIOR:
plafon, vata minerala 15-20, folie perforata, OSB - pt termosistem in podul casei.
rigips, folie aluminiu, vata 5-10, perete - pt termosistem interior.
perete, polistiren de 8-10 - pt termosistem exterior.
rigips, folie aluminiu, vata 5, OSB, vata 15, scandura, tabla/tigla - pt mansarde
scandura/stacheti, folie, tigla/tabla

Corect ???

Edited by kpk1_, 02 September 2008 - 12:37.


#29
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005
Probabil, nu cred ca e o formula exacta, depinde de materialele folosite. Materialele izolatoare sensibile la apa (si cu risc de condens), precum vata de sticla trebuie protejate in doua feluri (e mai bine sa fie aplicate impreuna decat separat):
- la interior trebuie impiedicati vaporii sa intre in izolatie - si asta se face cu bariere de vapori  folia metalizata e una din ele.
- la exterior trebuie impiedicata apa din afara sa intre in izolatie si totodata lasati vaporii sa iasa in sens invers - din izolatie in afara. Asta se realizeaza cu membrane permeabile (sau de difuzie) gen folii perforate si altele.

In general orice metoda de a impiedica vaporii sa iasa nu e de dorit -  de ex. daca faci casa din caramida porotherm mai bine sa pui numai pe exterior polistiren sau altceva in strat mai gros.
La izolatie peste etaj mansardat se pune membrana permeabila deasupra izolatiei (spre inafara). Nu stiu daca e o regula sa fie sub sau deasupra OSB-ului,  e poate mai important sa existe un spatiu gol de ventilatie, cativa centimetri de aer care circula.

La fel se recomanda si la perete exterior cand se foloseste vata minerala sub lambriu - de exemplu:
(din interior spre exterior) - vata minerala, membrana de difuzie, spatiu de ventilatie, lambriu exterior

#30
kykobaw

kykobaw

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 103
  • Înscris: 16.05.2008

View Postblimpyway, on Aug 31 2008, 09:26, said:

Mai sa fie! Aduceti vid cosmic cu satelitu?

Exact, dar nu cu satelitul. Cu caruta.

Vrei sa te convingi? Ma suni si stabilim o demonstratie.

grosime 22mm
RT=5,6m2 K/W
UT=0,18W/m2 K

Ce caracteristici are faimosul Polistiren expandat?

#31
marius.bunu

marius.bunu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,045
  • Înscris: 30.07.2006

View Postblimpyway, on Sep 2 2008, 12:33, said:

da, e preferabil expandat nu extrudat. Expandatul e mai ieftin, respira ceva mai bine si are suprafata mai aspra (prinde adezivul mai bine). Si daca pui mai mult de 5, pe termen lung nu o sa regreti


pai am caramida porotherm de 38 cm grosime

ar trebui sa ajunga doar de 5 cm, expandatul, zic eu

#32
Sirius

Sirius

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 500
  • Înscris: 11.10.2005

View Postmarius.bunu, on Sep 3 2008, 07:18, said:

pai am caramida porotherm de 38 cm grosime

ar trebui sa ajunga doar de 5 cm, expandatul, zic eu

Citeam undeva ca 10-15 cm polistiren e echivalent (d.pd.v al inzolatiei termice) cu aprox 1 m latime a unui zid din caramida poroterm.
Evident conteaza calitatea materialelor, proprietatile lor etc
Deci faptul ca ai 8 cm in plus la poroterm nu compenseaza o pierdere data de reducerea  latimii la polistiren cu 5 cm.

Edited by Sirius, 03 September 2008 - 11:15.


#33
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005
Aici porothermul e dat cu un coef. de transfer termic de 0,24 W/mK. La polistirenul expandat (nu extrudat) e de vreo 6 ori mai mic.

Izolatia peretelui poroterm 30cm + 10 cm polistiren ar fi cu 50% mai buna decat la  poroterm de 30 + 5 polistiren. E vorba numai de perete, pierderile ferestrelor, prin plafon, placa si ventilatie nu intra aici.

Edited by blimpyway, 03 September 2008 - 16:35.


#34
CRG

CRG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,401
  • Înscris: 30.08.2005
ferestrele ne omoara; la mine mananca 80% din pierderile termice..

#35
GC5

GC5

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 34
  • Înscris: 16.04.2008
CRG, "ferestrele ne omoara; la mine mananca 80% din pierderile termice.." dar ce ferestre ai...nu e mare?!!!

#36
CRG

CRG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,401
  • Înscris: 30.08.2005
aveam 67 mp. Am mai taiat... :D Acum nu stiu cat mai am, pentru ca am facut modificari ample la partea de volumetrie (mansardare 'n' shit).

Dar sa stii ca in general ferestrele mananca majoritatea pierderii termice oricum, nu peretii. Ar mai fi si podul, care e mai important (zic eu) decat peretii verticali. Si se pare din calcule ca e mult mai eficient sa izolezi pardoseala podului si nu sarpanta propriu-zisa ;)

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate