Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Sa construim o casa 2007. Instalatii
Last Updated: Aug 16 2016 14:18, Started by
zen
, Jan 15 2007 22:01
·
0
#73
Posted 21 January 2007 - 19:56
X-plane, on Jan 21 2007, 19:09, said: 1. Proiectul facut, nu doar schitele pe care le-ai vazut la arhitect ci proiectul intreg cu rezistenta, instalatii, ect, dimensionate toate in functie de terenul pe care-l ai, orientarea fata de punctele cardinale, STUDIUL GEOTEHNIC, etc. Adica munca si timp. 2. Ai nevoie de avize, intre 2 si 10-12 depinde unde vei construi. 3. Dupa avize, ai nevoie de autorizatie 4. Dupa autorizatie ai nevoie de un constructor. Nimeni nu va semna un contract fara ca sa ai autorizatia. |
#74
Posted 21 January 2007 - 20:03
@buitrago
Gasesti raspunsul dincolo Edited by X-plane, 21 January 2007 - 20:12. |
#75
Posted 21 January 2007 - 20:08
buitrago, on Jan 21 2007, 18:16, said: multum zen! o alta intrebare! o sa trebuiasca sa incep constructia casei in luna martie cel tarziu. m-am gandit ca cel mai bine este sa gasesc si constructorul si arhitectul in acelasi timp pentru a-i pune fata in fata sa-si dea fiecare cu parerea ce si cum , ce este mai bine. Arhitectilor le place foarte mult in proiectele pe care le fac , sa faca tot felul de arcuri de cerc cu compasul si multe alte minunatii care-ar face ca lucrarea respectiva sa dureze si sa coste mai mult. Tocmai de-aia m-am gandit ca ar fi bine sa ne consultam toti 3 fata-n fata si sa ajungem la un numitor comun. Mi-a fost recomandata o firma de constructii cu care m-am si intalnit. Norocul meu este ca ei se ocupa si de proiectare si obtinera documentatiilor. Ceea ce m-a surprins a fost faptul ca se opun foarte tare in privinta folosirii termoizolatiei cu polist la si a tiglelor metalice. Mi-au propus zidaria de 38 poroterm si tigla. ce spuneti? pretul de 215 /metru patrat casa la rosu plus proiect si documentatiile necesare este un pret acceptabil? casa o sa fie un p+m cu 100mp amprenta ia postul asta si pune-l la rezistenta, aici sunt instalatiile |
#76
Posted 21 January 2007 - 20:10
piri, on Jan 21 2007, 20:35, said: Cu iarna asta blinda pe care o avem in Bucuresti, ziua las o centrala pe minim si noaptea la un sfert.Cealalta centrala este in proportie de 90% oprita si in rest e pe minim.In rest confortul pt. 2 persoane nimic special...o mincare, un dus......Suparafata incalzita de centrala 1 este in jur de 400mp. Consum 1000Nmc/luna. Pentru inceput monteaza cate un termostat de ambianta pt fiecare centrala si nu le mai regla manual. Mi se pare cam mare consumul. Pot si de vina si centralele. Oricum Herman nu exceleaza la capitolul economie si fiabilitate. |
#77
Posted 21 January 2007 - 20:30
zen, on Jan 21 2007, 20:08, said: ia postul asta si pune-l la rezistenta, aici sunt instalatiile oricum dupa raspunsurile voastre, inseamna ca stiu ei ce stiu in legatura cu caramida aia de 38 si tigla.pretul ati spus ca-i bunicel, atunci le dau cateva bile albe. o sa-i pastrez pe-astia ca nu-mi place ideea de-a ma intalnii cu 10 constructori care nu vor face altceva decat sa incerce sa ma minta cat mai mult si frumos posibil pentru 2-300 de euro plus sau minus pe terenul respectiv s-au mai construit case cu fundatii de 115 cm adancimea in plus, mi-au promis ca vor da gata casa la rosu in maxim 2 luni de zile, ca au totul mecanizat va multumesc inca odata si ma scuzati c-am "intrat" unde nu trebuia! o seara placuta! |
#78
Posted 21 January 2007 - 20:39
buitrago, on Jan 21 2007, 20:30, said: va multumesc la amandoi pt raspunsuri. acum va rog sa ma scuzati, abia am invatat sa postez. de unde dracu sa mai stiu cum se ia postul asta si se muta la rezistenta oricum dupa raspunsurile voastre, inseamna ca stiu ei ce stiu in legatura cu caramida aia de 38 si tigla.pretul ati spus ca-i bunicel, atunci le dau cateva bile albe. o sa-i pastrez pe-astia ca nu-mi place ideea de-a ma intalnii cu 10 constructori care nu vor face altceva decat sa incerce sa ma minta cat mai mult si frumos posibil pentru 2-300 de euro plus sau minus pe terenul respectiv s-au mai construit case cu fundatii de 115 cm adancimea in plus, mi-au promis ca vor da gata casa la rosu in maxim 2 luni de zile, ca au totul mecanizat va multumesc inca odata si ma scuzati c-am "intrat" unde nu trebuia! o seara placuta! ideea e ca am organizat asa, ca sa nu cauti un post in 100 de pagini, cu mari sanse sa nu il gasesti. daca ai treaba cu casa in rosu, posteaza la rezistenta, samd. oricum, ti-am raspuns acolo si cu pretul. |
#79
Posted 22 January 2007 - 10:22
bibicu5, on Jan 20 2007, 22:25, said: Buna, Este relativ normal sa nu-ti dea nimeni,ma refer la firme,detalii tehnice pentru plansheul tau incalzit.Ceea ce ar trebui sa inteleaga toata lumea este ca un asemenea deviz costa timp si deci bani(eu aici unde locuiesc o fac contra cost,doar bilantzul termic este in jurul a 120€). Sincer sa fiu,azi m-am inscris pe siteul asta,ca multi altii,in cautarea unor date in domeniu',intentionez sa deschid o intreprindere pentru exat motivele pe care le enumerati mai sus si anume lipsa calificarii. Sint uimit de cite lucruri cel putin anapoda sint spuse. Toata lumea isi da cu presupusul si ca tot romanul toti se pricep la toate...Ca un raspuns la intrebarea de mai sus si anume daca plansheul incalzit puate fi daunator sanatatii raspunsul este NU cu o singura exceptie,nu este recomandat celor ce sufera de astm bronshic in rest numai de bine. Agrementul pe care il da o asemenea instalatie nu lasa nici un dubiu dar trebuie ca el sa fie instalat in "spiritul artei" de catre persoane calificate. Instalarea de care va vorbeam va fi in zona Galati-Braila. nu vreau sa intru in polemica pe tema asta. Dar, daca tu, societatea care montează incalzirea in pardoseala, nu imi spui cat ma costa metru patrat de instalatie - la gata - astefel incat eu sa imi fac o idee cat ma costa toata lucrarea, atunci cum crezi tu ca o sa platesc o societate sa imi faca ea calculul si daca nu imi convine pretul am sa platesc alta societate sa imi faca ea calculul si daca nu imi convine pretul am sa platesc alta societate sa imi faca ea calculul si in final ajung la concluzia ca nu imi permit in pardoseala si platesc alta societate sa imi faca un calcul pe clasic si apoi imi pun calorifere? poate am inteles eu gresit, poate nu...... va veni si ziua in care ca sa nu moara de foame societatile astea (dintre care multe nici nu stiu ce fac dar iau bani la greu) vor invata ca pentru a face ceva si cu profit mare cheia succesului nu este in a cere bani pentru orice. daca ar putea unii ar pune un pret si pe intrarea in magazin sau pe mailul trimis..... |
#80
Posted 22 January 2007 - 10:30
Pt. CRG: "Numai 15 cm de izolatie? Fara vata minerala la interior? La ce coeficient de transfer termic total ai ajuns cu 15 cm? Sa inteleg ca vei pune expandat cu 15 kg/m3? Ce marca sunt ferestrele? Cine ti le monteaza? Ce producator ai ales pentru sistemul de ventilatie? Va merge tot timpul ventilatia? Sau doar pe timpul zilei? Pui si "sound absorbers" pe traseul conductelor? Unde o sa fie pozitionat schimbatorul de caldura? Unde o sa fie pozitionate gurile de aerisire? Ce randament are? Cum vei regla temperatura? Pentru fiecare camera in parte sau la nivel de etaj?"
Vreau sa precizez ca sunt in faza de proiectare si avizare. Nu stiu exact ce costuri va implica executia. Am ales o izolatie cu grosimea de 15 cm, pentru a asigura un coeficient de transfer termic de 0.28 W/mpK ( in campul peretelui). Valoarea a reiesit din calculul termic facut de firma care imi proiecteaza instalatia de incalzire. Nu sunt adeptul izolatiei interioare pentru ca se pierd avantajele inertiei termice a peretelui de caramida cu tencuiala clasica. Altfel, as fi fost bucuros sa prevad si o izolatie interioara cu vata minerala acoperita de gips-carton, ocazie cu care as fi ascuns si instalatiile in spatele foii de gips-carton. Pentru ferestre, m-am gandit la un profil PVC marca Salamander cu latimea de 76 mm. Reprezentantul acestei firme din orasul meu m-a asigurat ca ramele vor fi suficient de solide pentru a suporta greutatea geamurilor cu trei foi, cu conditia ca si feroneria sa fie ceva mai zdravana. E drept ca pretul va creste cu apr 30% fata de varianta cu doua foi. Sistemul de ventilatie este proiectat de o firma locala care asigura in acelasi timp si distributia produselor Lindab in zona. Asa ca toate elementele sistemului de ventilatie vor fi Lindab, cu exceptia notabila a centralei de ventilatie, a carei capacitate se alege in funcite de dimensiunile casei si de numarul mediu de ocupanti. Firma nu mi-a facut nici o recomandare pentru modelul de centrala, asa ca am ales eu un produs al firmei Pluggit din Muenchen, cu denumirea AVENT P450, care are unschimbator de caldura in contracurent. ventilatie_pluggit.pdf 193.93K 210 downloads Randamentul centralei (mai exact caldura recuperata) este de pana la 95%. Cel putin asa am inteles din site-ul producatorului (www.pluggit.com). Centrala este proiectata pentru a functiona non-stop. Chiar cand casa nu e locuita pentru o perioada mai mare de timp, se recomanda ca centrala sa ramana in functiune pe treapta cea mai mica. Din cate am citit pe forumuri, principala nemultumire a utilizatorilor sistemelor de ventilatie centralizata (in afara de pretul ridicat) este nivelul de zgomot, uneori suparator pe timpul noptii. Viciul se poate evita printr-o proiectare corecta a intregului sistem, care include si amortizoare de zgomot bine dimensionate. Centrala de ventilatie se apropie de dimensiunile unei centrale termice murale si poate fi instalata in orice loc unde temperatura nu scade sub 10 grade Celsius. De exemplu, eu am sacrificat o debara de la etaj, care are un perete exterior prin care voi trage conducta de aer proaspat. In rest pozitia gurilor de aerisire este standard: in camera de zi si dormitoare se introduce aerul proaspat iar in bucatarie si grupurile sanitare se extrage aerul uzat (daca putem spune asa). Modelul de centrala de ventilatie ales de mine nu ofera posibilitatea unei reglari directe a temperaturii (si nici a umiditatii). Pentru asigurarea temperaturii dorite ma voi baza in continuare pe instalatia termica. |
#81
Posted 22 January 2007 - 17:13
@ giurescu: ceea ce vezi tu nu e o centrala. E un simplu recuperator de caldura . Tu ai nevoie de asa ceva: http://www.climavene...303-1003_HP.pdf + canale de ventilare + centrala termica.
|
#82
Posted 22 January 2007 - 17:40
Shoby007, on Jan 22 2007, 17:13, said: @ giurescu: ceea ce vezi tu nu e o centrala. E un simplu recuperator de caldura . Tu ai nevoie de asa ceva: http://www.climavene...303-1003_HP.pdf + canale de ventilare + centrala termica. Sistemul de incalzire, asa cum a fost el gandit de proiectant, asigura caldura suficienta. Pe de alta parte, sistemul de ventilatie nu isi propune sa aiba un aport direct la incalzirea casei. Scopul sau principal este de a furniza aer proaspat in cantitati suficiente si de a evacua aerul uzat. Aici intervine schimbatorul de caldura, care recupereaza cat se poate de mult din caldura aerului evacuat. |
|
#83
Posted 22 January 2007 - 18:48
Tu vrei sa cheltuiesti vreo 3000 € doar ca sa bagi aer proaspat in casa? Poti sa faci chestia asta muuuuuuuuult mai ieftin cu toate ca nu inteleg scopul ventilarii intr-o locuinta. In cel mai rau caz, ventilarea o folosesti in baie (daca nu ai fereastra).
|
#84
Posted 22 January 2007 - 21:06
piri, on Jan 21 2007, 14:45, said: @+bibicu5 Pai casa este bine izolata, nu exista curenti de aer care sa i simti nici cind este vint puternic. Suprafata este de aprox.700m2.Am mers pe 2 centrale, pentru a reduce consumul, centralele fiind repartizate pe 2 zone.O zona in care stau permanent si o alta zona(garaj, subsol, dormitor oaspeti...) in care sa mearga pe minim iarna centrala.Le am legat in asa fel incit cind fac dus sau baie sa nu se raceasca caloriferele in zona permanenta.Dsitribuitoarele sint din alea incastrate in perete, am sa pun o poza. Nu toate caloriferele au robineti termostatati.Nu ma pling ca am pierderi, vroiam sa stiu daca mai pot sa scad consumul cu distribuitoarele astea, ca sint 4 buc. piri este porecla...e o poveste mai lunga. Am sa incerc sa fiu concis,ca nu ai curent de aer in casa este un semn rau(ar trebui sa ai intrari de aer la ferestre -60 sau 90m3/h) si iesiri in piesele secundare:toilette,bucatarie,debarale,etc. altfel vei avea mucegai si un inconfort datorita aerului prea umed.Cit priveste repartitoarele din imagine...exact ce am banuit,ti-au montat repartitoare aiurea,neadaptate,daca ai robineti termostatizabili pe fiecare circuit la ce-ti mai trebuiesc pe radiatoare? ...Vorba romanului "cap ai ,minte ce-ti mai trebuie"...expresia li se potriveste instalatorilor...Nu vreau sa te intreb cit te-a costat instalatia ca nu-i treaba mea dar sint convins ca ai lasat multe "pene" la ei. O alta expresie(cel putin in bransa asta) spune: "ceea ce poate mult poate si putin",ma refer la centralele tale.Se putea instala o singura centrala de 60-70kw si crea doua retele separate fiecare avind o temperatura ceruta de tine si mentinuta de un termostat de zona.Parca citeam in alt mesaj al tau ca temperatura pe care o ceri in partea unde locuiesi este situata undeva pe la 24°C,daca-i asa ar trebui sa stii ca temperaturile corecte sint: 17-18 in dormitoare,19-20 maxim 21°C in spatiile pentru zi. Potrivit studiilor de specialitate ceea ce depaseste acest prag creeaza inconfort,acum,ma rog,fiecare face ce vrea si nevasta-mea vrea mai cald...Ar trebui sa stii referitor tot la acest capitol ca 1°C in + mareste consumul cu 7% deci fa calculul.Ca sa reglezi situatia instaleaza doua termostate de ambianta programabile 24h si in plus pune o sonda exterioara racordata la centrale,cu siguranta vei consuma mai putin. @+bibicu5 |
#85
Posted 22 January 2007 - 22:08
Aud ca nu se vor mai comercializa in Romania multe marci de radiatoare de otel: Radson (!!), Finimetal, Delta, Dianorm... De fapt, din tot grupul Rettig va ramane Purmo si Vogel&Noot . Imi pare rau de Radson, sincer, probabil ca Ferroli isi freaca mainile de bucurie... Pe de alta parte, nu stiu daca am mai spus-o Black Sea, cel mai mare importator de instalatii in Romania a preluat importul de Vogel&Noot, se anunta o competitie puternic si probabil preturi un pic mai bune pentru clienti...
|
#86
Posted 22 January 2007 - 22:08
@bibicu5
am o rugaminte pentru tine in special dar si pentru ceilalti participanti la discutii: Limitati-va in a aduce sfaturi/informatii valabile in ROMANIA pentru ca 99.99 din cei care intra si se documenteaza aici construiesc in ROMANIA. Deci nu le foloseste la nimic experienta ta din Franta sau a altora din alte tari. Fara suparare + daca vrei sa postezi mai multa informatie la rand fa-o intr-acelasi post. Daca mai ai ceva de scris ulterior editeaza. Multumesc. |
#87
Posted 22 January 2007 - 23:26
X-plane
Daca am incercat sa dau citeva sfaturi am facut-o cu placere,nu inteleg de ce ai sters ultimile raspunsuri.In topicul asta se vorbeste de instalatii si termica,indiferent de tara unde ne aflam tot 1,16w/L pentru a ridica temperatura apei de 1°.Tehnica este aceeasi(cel putin in Europa).In Romania experienta lipseste si tocmai din acest motiv intram aici din necesitate sau din altruism.Pentru ca ai lasat impresia ca nu prea am de ce sa "deshtuiesc" aici voi intra doar sa citesc postarile. Cu respect, bibicu5 |
|
#88
Posted 22 January 2007 - 23:38
bibicu5, on Jan 23 2007, 00:26, said: X-plane Daca am incercat sa dau citeva sfaturi am facut-o cu placere,nu inteleg de ce ai sters ultimile raspunsuri.In topicul asta se vorbeste de instalatii si termica,indiferent de tara unde ne aflam tot 1,16w/L pentru a ridica temperatura apei de 1°.Tehnica este aceeasi(cel putin in Europa).In Romania experienta lipseste si tocmai din acest motiv intram aici din necesitate sau din altruism.Pentru ca ai lasat impresia ca nu prea am de ce sa "deshtuiesc" aici voi intra doar sa citesc postarile. Cu respect, bibicu5 Nu eu am sters posturile, stai linistit. Nu am eu puterea asta. Nu am vrut sa te superi. Binenteles ca toti putem posata orice informatie utila, dar sa fie organizat si de actualitate in Romania. De aceea am spus ce am spus. Inca o data spun fara suparare. |
#89
Posted 23 January 2007 - 12:31
pe de alta parte. a intrat in UE,
daca bibicu sau oricine altcineva stie un produs bun care mi-ar putea folosi, stie de unde sa il iau si la ce pret.... informatia este foarte buna. pentru ca vine cineva si mi-l aduce, sau mi-l adu eu sau il comand eu. toti vrem calitate si la o casa nu prea ar trebui sa facem rabat la costuri. |
#90
Posted 23 January 2007 - 13:11
Shoby007, on Jan 22 2007, 18:48, said: Tu vrei sa cheltuiesti vreo 3000 € doar ca sa bagi aer proaspat in casa? Poti sa faci chestia asta muuuuuuuuult mai ieftin cu toate ca nu inteleg scopul ventilarii intr-o locuinta. In cel mai rau caz, ventilarea o folosesti in baie (daca nu ai fereastra). De fapt costul estimat al sistemului de ventilatie se apropie de 4000 EURO. Fiind atat de scump, ti-as fi recunoscator daca mi-ai sugera o alternativa mai convenabila. Cerintele mele minime sunt urmatoarele: - sa schimbe intregul volum de aer din casa odata la doua ore; - sa functioneze si noaptea sau in lipsa locatarilor; - sa recupereze partial energia cheltuita pentru incalzirea aerului in anotimpul rece. Am renuntat la ventilatia naturala, desi era cea mai ieftina, tocmai pentru ca nu indeplinea conditiile de mai sus. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users