Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...

De unde cumparati suspensii / gar...
 [UNDE] Reconditionare obiecte lemn

Infiltratii casa noua

sugestie usa interior

ANAF si plata la selfpay
 Imprimanta ciss rezista perioade ...

Garmin fēnix 7 / PRO / Saphi...

Care sunt cele mai mari regrete a...

Alfa Romeo Stelvio 2.2 jtd
 Intrebari srl nou

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk

TVR vrea sa lanseze o platforma d...
 

Sunete : Mini-tutorial

- - - - -
  • Please log in to reply
No replies to this topic

#1
cchris

cchris

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 26.11.2001
Despre sunete
Sunetele adauga o noua dimensiune filmului pe care il creati, si poate fi considerata o unealta usor de folosit pentru comunicarea emotiilor. Ele pot fi sincronizate cu animatiile create de catre voi sau, si mai mult pot interactiona cu acestea. Cel mai banal si mai usual exemplu este folosirea sunetelor pentru butoane.
Exista doua tipuri de sunete in Flash, sunetele asa zis "curgatoare" ( stream sounds ) si sunetele de eveniment ( event sounds ). Sunetele stream se sincronizeaza la timeline si pornesc cand destule date au fost downloadate ( descarcate ). Aceast lucru il face ideal pentru folosirea intr-un site web. Un "event sound" este diferit in sensul ca el trebuie  sa se descarce in intregime inainte de a porni.


Importarea sunetului in Flash
Pana la a ajunge sa modificati proprietatile sunetelor trebuie sa aveti la ce sa modificati, si cum flashul desi este unul din cele mai bune programe de creat imagini vetoriale ( si pe langa asta si animate :) ) nu are si posibilitatea de a crea sunete acestea trebuie importate. Ei bine, cum se poate face asta ? ... destul de usor ...
La inceput alegeti File - Import ( sau si mai simplu CTRL-R ). Veti vedea ca in Flash se pot importa tipurile cele mai usuale de sunete : AIFF , WAV, MP3.

Modificarea proprietatilor sunetului
Dupa ce ati importat sunetele deschideti libraria filmului si le veti gasi acolo avand ca semn distinctiv un difuzor ( sau ce o fi vrand sa insemne :) ). De aici se poate trece la setarile suntelor dupa cum urmeaza ...
Sunetul, are, ca si imaginile mai multe grade de comprimare, si de asemenea un anumit ritm ( sampling rate, nu stiu acuma exact cum sa traduc asta ).Aceste doua proprietati afecteaza in mod direct calitatea si marimea sunetului in filmul pe care il creati. Ele pot fi controlate folosind "cutia de dialog" ... Sound properties dialog box. Acest lucru se face editand sunetul din libraria filmului ( Library ) care se deschide cel mai usor folosind shortcut-ul CTRL-L. Ajunsi acolo puteti deschide cutia de dialog fie alegand Option> Properties fie dand dublu click pe sunetul care va intereseaza. Daca vreti sa modificati dupa anumiti parametri toate sunetele folosite in film atunci selectati File> Publish Settings ( CRTL-SHIFT-F12 ) si alegeti Flash.
Cand o sa va jucati cu proprietatile acestora veti observa ca ele folosesc destul de multe resurse ( atat din hard cat si din RAM ). Ca regula ( pentru o cat mai buna gestionare a resurselor ) se folosesc sunete mono cu 22kHz pe 16 biti ( sper ca m-am exprimat corect ... asta cei care sunt specialisti in sunete o mi-o spuna ). Dar oricum puteti sa importati sunete pe 8 sau 16 biti cu 11, 22sau 44 kHz. De asemenea puteti sa setati sunetele la valori inferiore dar nu la valori superioare ( de exemplu avand un sunet cu 22kHz puteti sa il setati la 11 kHz dar nu si la 44  ). De asemenea este de remarcat faptul ca sunetele care nu sunt inregistrate in multipli de 11 kHz  cum ar fi in 8, 16, 96 .. etc  vor fi refacute ( reasamblate sau mai shtiu eu cum ar trebuii sa spun ) in asa fel incat sa treaca la aceste valori ( adica dintr-un sunet cu 48 kHz vetzi avea surpriza sa gasiti unul de 44 de kHz ) acest lucru cauzand schimbarea "vitezei" sunetului.


Adaugarea sunetului la filmul pe care il creati
Acuma ca ati importat sunetul si l-ati setat dupa cum va place, mai ramane numai sa il adaugati filmului, ca sa nu ziceti ca v-ati chinuit pana acuma pe degeaba ( ca tot nu se aude nimica :) ). Acest lucru se face in cel mai simplu mod cu putinta. Pentru o mai buna organizare a filmului pe care il creati este recomandat sa creati un layer nou ( sper ca lucrati de mai mult de doua zile in flash si stiti ce este si cum se face asta ). Mai deschideti o data libraria ( daca inca nu ati inchis-o cu atat mai bine )  si folosind cea mai uzuala "comanda" ( sic ! ) din windows ... drag & drop luati pur si simplu obiectul din librarie si il puneti in fereastra de lucru ( nu in frame ). Flashul va pune singur singurel sunetul in frame folosind setarile pe care le-ati pus.

Sincronozarea sunetului
Ultimul pas pe care trebuie sa il faceti este sincronizarea sunetului cu filmul. pentru asta folositi fereastra de dialog :Windows-Pannels-Sound. Acolo aveti un butonas mic de tot unde scrie Sync ( stau si ma intreb oare de unde vine asta :) ) cu mai multe optiuni, adica 4 : Event, Start, Stop si Stream.
[/]Event[/b] sincronizeaza sunetul cu un eveniment, acesta ( sunetul ) continuandu-se pana la capat, chiar daca filmul ( adica animatia viuala) propriuzis se opreste.
Start va orpi un sunet mai vechi si va porni unul nou
Stop nu face nimic in afara numelui sau .. adica marele lui rol este sa opreasca sunetele ( si asta este extrem de important de destule ori )
Stream este ideal pentru folosire. Este si cel mai apropiat de notiunea de sincronizare. Este in totalitate legat de succesiunea de frameuri in care a fost pus oprindu-se atunci cand aceasta se termina.
Loop : Aici va trebuii sa puneti numarul de repetari pe care vreti sa le faca sunetul pe care l-ati folosit.Daca vreti sa aveti un sunet continuu incercarti sa folositi valoari foarte mari, cel mai des intalnindu-se cea de 999
Hint : Ca sa opriti tote sunetele folositi comanda AS StopAllSounds
Cam asta a fost totul pentru azi ... o sa mai scriu ceva pe tema asta, aladata :)

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate