Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Textul si separatia de culoare

- - - - -
  • Please log in to reply
36 replies to this topic

#19
gollum

gollum

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,233
  • Înscris: 02.06.2004
Salutare,

Interesanta discutia si aici. Imi permit sa adaug:
- pt richblack puteti incerca 50/40/40/100. Cerneluirea este jos, CMY-ul genereaza neutru si totul iese OK. Restul sunt artificii "dupa ureche" date la plesneala si fara suport ;). Mai puiteti incerca 25/19/19/100 cu suficient succes.
- nu am vazut nicaieri precizat, stiu ca e evident, dar nu trebuie omis: TEXTUL SA NU FIE RASTERIZAT.
-

Quote

Separat am intalnit o mica problema la portocaliu-orange 60m 100y. La toate comenzile iese prea spalacit... Nu e un portocaliu frumos... Pe grila culorile sunt bine... Nu stiu de unde apare problema... Daca poate sa ma lamureasca cineva...

Esti sigur ca te astepti la ce trebuie? Pe ce suport tiparesti? De unde stii ca pe "grila" culorile sunt bune si ce inseamna asta? Ai masurat ceva?
-

Quote

Salut,
Problema portocaliului se regaseste si la rosu 100m 100y si vine de la pigmentul cernelii. Pe scala arata mirific, deltaE sub 2, iar in combinatie gen portocaliu sau rosu nu dau ce te-ai astepta.

Poti detalia? Cu toate ca am citit postul tau de 3 ori tot nu am inteles nimic, insa am o vaga banuiala.

Un lucru e cert. De foarte multe ori eventualele probleme din sistemul de imprimare sunt foarte greu pana la imposibil de diagnosticat, iar ipoteza "pigmentul cernelii" mi se pare cam "mirifica" si dupa ureche. Poate ma insel, este si asta prea posibil.

Bafta.

A

#20
Talpa Iadului

Talpa Iadului

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 448
  • Înscris: 08.02.2007

 gollum, on May 28 2007, 23:26, said:

Esti sigur ca te astepti la ce trebuie? Pe ce suport tiparesti? De unde stii ca pe "grila" culorile sunt bune si ce inseamna asta? Ai masurat ceva?


Print pe hartie/carton de diferite gramaje... nimic special, nu cred ca de aici apare problema...

eu folosesc o grila mai "complexa", adica sunt reprezentate toate cernelurile in procentaje de la 10% pana la 100%, inclusiv cateva culori "uzuale" si asta pe ambele parti ale printului...

tind sa cred ca ar fi de vina cernelurile... (am la tipar niste flyere cu mult portocaliu, abia astept sa vad cum au iesit :D )

#21
gollum

gollum

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,233
  • Înscris: 02.06.2004

Quote

eu folosesc o grila mai "complexa", adica sunt reprezentate toate cernelurile in procentaje de la 10% pana la 100%, inclusiv cateva culori "uzuale" si asta pe ambele parti ale printului...

tind sa cred ca ar fi de vina cernelurile... (am la tipar niste flyere cu mult portocaliu, abia astept sa vad cum au iesit biggrin.gif )

Bine spus "complexa". Cum adica pe ambele parti - fata/verso sau stanga/dreapta?

Pun jos o naveta de bere rece ca nu cerneala e problema (daca o fi vreuna).

A

PS Daca tiparesti pe hartie necretata (nu ai precizat nimic legat de hartie) e normal sa arate cu totul altfel decat pe cretata.

#22
Talpa Iadului

Talpa Iadului

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 448
  • Înscris: 08.02.2007
Spre surprinderea mea a iesit ok portocaliul!

:D

#23
gollum

gollum

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,233
  • Înscris: 02.06.2004
Probabil au schimbat cerneala.  :whistling:

A

#24
XPuser

XPuser

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 13
  • Înscris: 09.07.2006
probabil ai folosit portocaliul ca fundal si pe suprafata destul de mare incat sa ii dea importanta masinistii

#25
Talpa Iadului

Talpa Iadului

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 448
  • Înscris: 08.02.2007
parca ziceai ca nu e de la cerneala :)

Intradevar a fost pe o suprafata mare, aporx. 60%... Alt factor ar putea fi tirajul, la un tiraj de 500 de coli cate prisoase trageti?

#26
gollum

gollum

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,233
  • Înscris: 02.06.2004
Salut,

Pai daia am si pus smileyiul ala ;). Numarul de prisoase depinde destul de mult de tehnologia folosita si variaza de la caz la caz. In cazul in care totul este OK, fluxul, echipa si masinile sunt performante eu as recomanda 50 coli/placa pt. make-ready + 30/1000 treceri. In cazul tirajelor foarte mari/dificile sau in alte cazuri speciale formula variaza si tine foarte mult de experienta.

A

#27
Joe_L

Joe_L

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 21.03.2007

 gollum, on May 28 2007, 22:26, said:

Poti detalia? Cu toate ca am citit postul tau de 3 ori tot nu am inteles nimic, insa am o vaga banuiala.

Un lucru e cert. De foarte multe ori eventualele probleme din sistemul de imprimare sunt foarte greu pana la imposibil de diagnosticat, iar ipoteza "pigmentul cernelii" mi se pare cam "mirifica" si dupa ureche. Poate ma insel, este si asta prea posibil.

Bafta.

A

Salut gollum,

Detaliez putin. Sa punem o scala fogra (putin mai complexa) pe tipar si sa masuram patch-urile de 100% pentru fiecare din cele 4 culori. Raportate la ce referinta vrei tu (valorile Lab ale producatorului, biblioteca Pantone a spectrofotometrului, matchprint), deltaE poate sa fie sub 5, ziceam eu 2. Deci culorile sunt bune. Daca insa ne uitam de ex. la portocaliu, rosu, albastru nuanta nu ne place pentru ca la nivel de mixare dintre pigmentul de magenta si cel de galben sa zicem, chimia da un rezultat poate mai prost decit in cazul altei cerneli. Rezultatul e un portocaliu murdar, un rosu stacojiu etc.

Am avut ocazia sa testez pentru un utilaj foarte performant, 7 mari furnizori de cerneala. Nu-ti vine sa crezi ce diferente pot sa fie intre valorile masurate.

J.

#28
Idiotus

Idiotus

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 561
  • Înscris: 01.03.2004

 Joe_L, on Jun 28 2007, 23:46, said:

Salut gollum,

Detaliez putin. Sa punem o scala fogra (putin mai complexa) pe tipar si sa masuram patch-urile de 100% pentru fiecare din cele 4 culori. Raportate la ce referinta vrei tu (valorile Lab ale producatorului, biblioteca Pantone a spectrofotometrului, matchprint), deltaE poate sa fie sub 5, ziceam eu 2. Deci culorile sunt bune. Daca insa ne uitam de ex. la portocaliu, rosu, albastru nuanta nu ne place pentru ca la nivel de mixare dintre pigmentul de magenta si cel de galben sa zicem, chimia da un rezultat poate mai prost decit in cazul altei cerneli. Rezultatul e un portocaliu murdar, un rosu stacojiu etc.

Am avut ocazia sa testez pentru un utilaj foarte performant, 7 mari furnizori de cerneala. Nu-ti vine sa crezi ce diferente pot sa fie intre valorile masurate.

J.
Daca ai deltaE sub 5 sau 2 sunt mari sanse nici sa nu vezi diferenta cu ochiul in conditii normale de iluminare. Nu vorbesc de iluminare standard, si de holbat la referinta si culoare in acelas timp. In astfel de conditii vezi diferenta si la deltaE de 2. Dar greu. Ceea ce inseamna ca ori masuratoarea e proasta, ori altceva e in neregula... Pe de alta parte, portocaliu nu e facut din magenta s yellow la 100%. Magenta e pe la 50-70%. Adica exact in zona in care dotgainul influenteaza dramatic reproducerea culorii. Adica daca schimbi hartia sau cerneala are alta densitatea e de asteptat si normal sa-ti iasa altceva...

#29
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,465
  • Înscris: 21.12.2006
Sunt anumite combinatii de culori care nu ies la tipar "curate" sau asa cum apar pe monitor CALIBRAT. Portocaliul de policromie (Magenta intre 50 si 65% + Yellow 90-100%) e unul din cazurile nefericite. Tiparit are tenta maro, adica e "murdar". Mai conteaza si ordinea in care se tiparesc culorile de baza. La tipografia unde lucrez am inceput sa avem ceva probleme la culori de cand s-a cumparat alta tiparnita in 4 culori si care conform specificatiilor tehnice tb sa tipareasca in ordinea C M K Y. Diferenta e vizibila pt. cunoscatori , culorile sunt usor "murdare". Trecerea s-a facut de la o tiparnita in 2 grupuri aceeasi marca,  aproximativ aceleasi specificatii  si care tiparea C M , Y K.
Alt caz nefericit este albastrul de policromie (C 100%, M 100%) care are tenta violeta orice ai face.
Cu putina bunavointa din partea tipografilor si o calibrare a fluxului tehnologic se pot obtine si culori "curate"

#30
xelro

xelro

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 03.11.2008
sunt incepatoare in ale grafic designului si trebuie sa fac o eticheta.
am gasit acest articol cautand articole despre etichete flexo 8 culori si am si eu ceva nelamuriri:

1. in primul rand ma puteti lamuri ce sunt fonturile pozitive si negative, eu intuiesc ca ar fi vorba despre fonturi deschise (pana la alb) si fonturi inchise la culoare (pana la negru)

2. apoi daca macheta mea are dungi subtiri, ca sa evit deplasarea planurilor e indicat sa folosesc pantone?

3. daca am gradient e indicat sa folosesc CMYK, nu?

4. trebuie sa-mi bat eu capul cu trappingul, overprintul etc. sau las asta in seama tipografilor, mai ales ca sunt incepator si mai apoi eu fac macheta pe un PC iar ei lucreaza cu MAC-uri

multumesc

#31
dacuburebista

dacuburebista

    Still Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,450
  • Înscris: 30.09.2003
lucrezi la o firma?
nu e nimeni care sa te invete acolo?

#32
xelro

xelro

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 03.11.2008

 dacuburebista, on Nov 4 2008, 15:04, said:

lucrezi la o firma?
nu e nimeni care sa te invete acolo?


daca lucram intr-o firma "furam" eu meserie, dar din pacate nu am norocul asta.
de vreun an incerc sa descifrez tainele grafic designelui pe cont propriu si am nimerit sa lucrez in locuri unde nu aveam de unde sa invat :(.
citesc pe net, dar nu e suficient fara "furat", asa ca sunt la faza cand presupun ca ceea ce citesc se aplica intr-un fel sau altul.

cred ca un exemplu mi-ar fi de mare folos!
multumesc

#33
dacuburebista

dacuburebista

    Still Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,450
  • Înscris: 30.09.2003
treaba asta nu se poate face asa, pe spuse...
sunt asa de multe de stiut - de la invatarea limbajului pina la cunostintele de tipar, trecind prin abilitatile de a folosi un soft...
indiferent ca lucrezi pe un mac sau pe un pc
nu vreau sa te descurajez, dar asta nu e o meserie pe care sa o inveti pe cont propriu

ia vezi, ca e un tirg de ambalaje acum - poate gasesti un loc unde sa te 'agati'...
bafta

#34
xelro

xelro

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 03.11.2008

 dacuburebista, on Nov 5 2008, 15:51, said:

treaba asta nu se poate face asa, pe spuse...
sunt asa de multe de stiut - de la invatarea limbajului pina la cunostintele de tipar, trecind prin abilitatile de a folosi un soft...
indiferent ca lucrezi pe un mac sau pe un pc
nu vreau sa te descurajez, dar asta nu e o meserie pe care sa o inveti pe cont propriu

ia vezi, ca e un tirg de ambalaje acum - poate gasesti un loc unde sa te 'agati'...
bafta


uite exemplul meu concret: am de pus un logo pe un gradient si aici ma intrebam eu cum fac trappingul (ca daca era pe o culoare solida ma "prindeam" eu)... adica fac un outline pe care il desprind din fundal; alt dubiu era legat de font, clientul vrea text alb pe rosu intr-o anumita zona si aici evident ca imi trebe pantone pt text, mai ales ca e mic

intrebarile mele sunt mai mult pentru confirmari, nu neaparat ca nu stiu... pentru ca sunt la primele etichete sunt cam nesigura pe cunostintele mele... atata tot

#35
dacuburebista

dacuburebista

    Still Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,450
  • Înscris: 30.09.2003
1. daca nu esti in tipografie, nu faci tu trappingul
2. ai vazut un pantonar? sa vezi cite variante sunt la pantonele alb?
glumesc acuma, dar ce trebuie sa faci tu este sa ceri specificatiile de predare a documentului catre tipografie
asta trebuie sa fie suficient si sa te ajute la munca

altfel, e o mare treaba de amator, ca sa nu zic urechiala
;)

#36
xelro

xelro

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 03.11.2008

 dacuburebista, on Nov 6 2008, 12:31, said:

1. daca nu esti in tipografie, nu faci tu trappingul
2. ai vazut un pantonar? sa vezi cite variante sunt la pantonele alb?
glumesc acuma, dar ce trebuie sa faci tu este sa ceri specificatiile de predare a documentului catre tipografie
asta trebuie sa fie suficient si sa te ajute la munca

altfel, e o mare treaba de amator, ca sa nu zic urechiala
;)

ok
multumesc

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate