FOLIE AUTO - Info actualizat 2017
Last Updated: Nov 20 2020 19:04, Started by
Tarzan_Spintecatoru
, Mar 25 2007 20:54
·
0
#37
Posted 12 February 2009 - 16:05
nu radeti!
spuneti-mi si mie o folie ieftina dar cu protectie UV. vreau sa-mi pun la geamurile de la ... balcon bine, hai radeti... deci care ar fi? un link ar fi ideal. cam cat de inchisa sa fie? nu vreau sa-mi moara floarile sau sa stau cu becul aprins ziua. |
#38
Posted 12 February 2009 - 16:14
Nefiind curbe poti sa pui fara nici o jena, eu am pus la tara vreo 20 mp de din aia oglindata fara nici o eroare.
Iti fac si un DIY? De fapt e simplu, toata chestia e sa ai mana sigura sa tai cat mai drept pe langa garniturile alea de la termopan. Nu-ti recomand sa desfaci bagheta pentru ca geamurile sunt calate acolo cu niste pene, si poate te trezesti cu ele miscate. Fa-ti intr-un pulverizator apa cu o lingura de fairy (la 1l) si o racleta cat mai neteda, sa nu zgarie. Sau aia proasta din pachet invelita intr-un servetel umed, eu asta am folosit. Eu am folosit folie din aia chioara, ce-am gasit prin supermarketuri. Am ales argintiu oglindat pentru ca asta m-am gandit c-ar arata bine la asfintit. Si chiar asa e. |
#39
Posted 12 February 2009 - 16:48
mersi pt incurajare.
dar eu nu vreau pt aspect cat pt filtrarea UV. stiti voi, sa nu se incalzeasca berea ca verile trecute trebuia sa le bem repede ca se incalzeau imediat , latura mare a balconului fiind pe sud iar cea mica pe vest. deci toate foliile filtreaza UV sau doar unele? care? ca habar nu am am de foliile astea. nu m-au interesat pana acum. |
#40
Posted 12 February 2009 - 16:55
Cred ca toate. Oricum si sticla chioara opreste marea majoritate a UV, dar infrarosiile sunt responsabile de incalzire. De-aici si recomandarea mea, in continuare, pentru folie oglindata. La mine se simte substantial diferenta, pripea soarele mult mai putin.
|
#41
Posted 12 February 2009 - 17:03
Cat timp nu e soare puternic sa usuce lipiciul prea repede o sa fie foarte usor. Uzi si speli bine absolut tot ca sa nu prinda impuritati, uzi foarte bine folia si o manevrezi pe pozitie apoi cu racleta impingi bulele la margine. Cand e netezita bine tai pe margine cu cutterul folia in exces si o lasi in pace.
|
#42
Posted 01 May 2009 - 23:50
imi poate spune cineva cum e procedeul ala de montare a foliei la cald ? cum se muleaza folia pe exterior la cald si apoi se aplica pe interior? trebuie ceva solutii speciale, pudra de talc sau ceva de genul asta ?
|
#43
Posted 02 May 2009 - 18:10
in primul rand se uda suprafata (geamul si folia), aceasta din urma (folia) se aseaza pe exteriorul geamului cu partea ce va ramana inauntrul autoturismului si se incalzeste cu un feon. in acest timp, cu o racleta (parca asa le spune la chestiile alea cu care se scot porii de aer) se intinde bine de la mijloc spre exterior eliminand solutia de sub folie si porii aferenti.
|
#44
Posted 02 May 2009 - 19:27
DarkAngelBv, on May 2 2009, 19:10, said: in primul rand se uda suprafata (geamul si folia), aceasta din urma (folia) se aseaza pe exteriorul geamului cu partea ce va ramana inauntrul autoturismului si se incalzeste cu un feon. in acest timp, cu o racleta (parca asa le spune la chestiile alea cu care se scot porii de aer) se intinde bine de la mijloc spre exterior eliminand solutia de sub folie si porii aferenti. La mine au facut asa: fara sa dezlipeasca folia de pe suportul ei , au mulat-o la cald pe partea exterioara a geamului cu ajutorul unui feon si racleta. Dupa ce se raceste, folia are deja forma curbata a geamului, se dezlipeste de pe suport si se lipeste pe partea interioara asa cum s-a spus, cu solutie, raclete si rabdare. Ideea e ca avand deja forma geamului, se adapteaza mult mai usor, fara sa faca bule sau cute. |
#45
Posted 02 May 2009 - 23:04
Mig VWFan, on May 2 2009, 20:27, said: Mmmm, nu... La mine au facut asa: fara sa dezlipeasca folia de pe suportul ei , au mulat-o la cald pe partea exterioara a geamului cu ajutorul unui feon si racleta. Dupa ce se raceste, folia are deja forma curbata a geamului, se dezlipeste de pe suport si se lipeste pe partea interioara asa cum s-a spus, cu solutie, raclete si rabdare. Ideea e ca avand deja forma geamului, se adapteaza mult mai usor, fara sa faca bule sau cute. |
#46
Posted 05 June 2009 - 18:31
am o cunostinta care vinde folii "omologate"(zice el).omologarea constant in niste actbilde care se lipesc pe folii...e de ajuns?eu stiam ca trebuie mers la rar pt omologare.
in alta ordine de idei,am un prieten ce si-a adus un Ford focus de dincolo (cu folii pe spate) , la inmatriculat dar nu i-a dat nici o hartie care sa ateste ca foliile sunt omologate (doar actibildul de pe folii pe care scrie "...omologated...".in alte cuvinte actibildul respectiv e de ajuns cat sa nu am probleme cu garcea? Edited by makaveli_2peu, 05 June 2009 - 18:32. |
|
#47
Posted 06 June 2009 - 21:16
Ba da,eu am avut la mai multe masini,nu trebuie sa mergi la RAR,cel care iti monteaza foliile si iti pune abtibildurile pe geamuri trebuie sa iti mai puna la dispozitie si o dovada pe care o vei arata la politisti sau la ITP daca va fi ceruta.
|
#48
Posted 06 June 2009 - 22:07
omologarea nu consta neaparat in folia care o montezi. Degeaba iei folie llumar daca o montezi in fata blocului.
O folie omologata, inseamna ca a fost montata de o firma care respecta intocmai conditiile impuse de RAR (modul de montare, spatiu incalzit, etc.). Pe actipildul din geam trebuie sa scrie : denumirea si tipul de folie montata, nr de omologare RAR, firma care a montat-o, datele de contact ale firmei, si pe unul din geamurile cu folie trebuie lipita o holograma de la RAR. Pe langa aceste actipilde mai trebuie sa ai inca o foaie pe care trebui sa scrie cam acelasi lucru care scrie si pe actipild si un certificat de garantie de 3-5 ani in functie de folie. |
#49
Posted 20 June 2009 - 19:42
Folia Llumar pentru geamurile din față este doar puțin mai închisă decât geamul normal.... și de aceea eu spun că nu se merită!
Ori îți pui folie ordinară doar pe geamurile din spate și pe lunetă, cât este legal, la un preț cu mult mai jos decât folia Llumar, ori te riști și pui folie ordinară pe toate geamurile, mergând cât se poate.... |
#50
Posted 20 June 2009 - 20:38
ideea e ca folia ordinara iti ofera un grad de vibilitate din interior in exterior la fel de ordinar !
folia nu e doar pentru aspect, are si o utilitate. Respinge razele uv. Eu am si pe fata folie si sa mor de simt razele soarelui chiar daca imi bat direct in geam. |
#51
Posted 21 June 2009 - 15:31
Eu am folie ordinară și nu pot spune că simt razele UV că mă deranjează!
Nu am mers cu mașină cu folie Llumar pe față... |
|
#52
Posted 22 June 2009 - 18:40
Ma bag si eu in discutie (daca nu e cu suparare)...
Am montat in 2004 (cand am cumparat Citroenul C5 de la ATS, deci de nou) folie 3M...abia intrase in tara. Pe atunci aveam voie PESTE TOT cu respectarea procentului de transparenta.... Eu am pus in felul urmator: - luneta si laterale spate - transparenta 15% (adica 85% opace); - laterale fata - transparenta 80% (adica opace 20%). Din 2004 si pana-n iunie 2009, adica azi, nu am o zgarietura sau puncte de bule de aer (cum am vazut la multe si multe auto dupa nici cun an...in spacial la cele puse in parcare...). Tot atunci am primit o autorizare RAR in care se mentiona tipul foliei si geamurile pe care a fost aplicata cu gradul de transparenta respectiv... In cei 5 ani am fost oprit de maaaxim 10 ori (de vreo 5-6 numai sotia, pana a primit masina de la servici si a "scapat")...Si asta numai dupa ce a aparut interdictia in lege ca pe fata nu mai ai voie...Din pacate pentru respectivii agenti hartia cu pricina a fost peste articolul lor din lege...Nici macar unul nu a comentat, cu toate ca a vazut ca exista folie si pe fata, cu abtibildurile cu pricina (ca asa e obligatoriu)... Unul singur m-a intrebat daca sunt trecute si cele din fata pe autorizare...I-am aratat in tabelul unde sunt completate datele foliei cu geamurile si gradul de transparenta si nu a avut ce spune mai mult decat...'DRUM BUN"... Ca o concluzie personala, consider ca se cunoaste diferenta intre folia normala si cea cu protectie UV (simti ca si cum se interpune ceva intre razele solare si pielea de pe bratul tau)...Nu m-am bronzat ca "tractoristii"...cum e saracul cumnatul meu care la Leganta a pus folie de 300.000 in Vitan Barzesti si...e ca si cum n-ar fi..(de acolo am sesizat diferenta: si eu, dar mai ales el, a carui folie e chiar mai inchisa pe fata pentru ca, deh...duce si aduce ministrii care nu trebuiesc expusi vederii muritorilor)... Iar ca rezistenta si fiabilitate in timp...am spus mai sus ca in cei peste 5 ani (am pus folia in martie 2004) nu a aparut nici o bula de aer sau zgarietura...nu mai vorbesc de decolorari sau decojiri... Merita sa pui folie de buna calitate... Cu stima, Cata |
#53
Posted 15 July 2009 - 12:30
se da autorizatie pentru geamurile fata atata timp cat geamul este alb(Dacia 1310 etc etc in general masinile mai vechi) pentru masinile mai noi ale caror geamuri au deja o tenta spre verde nu mai este valabila omologarea de 73% deoarece folia + geamul (deja cu acea tenta de verzui ) scade vizibilitatea sub 73%. lucrez in domeniu si va spun sigur ca asta e legea chiar daca cu acea folie de 73% transparenta singura diferenta o simtiti doar in buzunar adica nu face mare lucru. Bafta
|
#54
Posted 15 July 2009 - 13:01
Am citit in multe locuri pareri despre legalitatea foliilor, nu am tras insa o concluzie suficient de clara. Daca stie cineva, il rog sa ne lumineze referitor la urmatoarele aspecte:
1. e legala sau nu, folia de 73% transparenta pe geamurile laterale din fata? 2. e valabila autorizatia RAR si in afara tarii, ma refer la UE si in afara UE, de ex Turcia? 3. in ce lege/regulament e scris negru pe alb in ce conditii e legala folia auto? multumesc |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users