Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Boxa membrana tweeter infundata

ajutor

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay
 Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...
 De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?
 polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas
 

Vreau sa transport agregate

- - - - -
  • Please log in to reply
79 replies to this topic

#19
max11

max11

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 47
  • Înscris: 12.01.2007

View Postsoferu, on Apr 4 2007, 14:33, said:

Cred ca trebuie sa citesti mai bine contractul.
Ambreiajul are o limita de varsta ceva mai mare de o luna, nu e chiar cum zic dumnealor.
Eu am schimbat in 2 ani doua ansambluri de interaxial pe garantie.
Urgenteaza vizita la doctor pt a putea cere o expertiza a kitului si remedierea problemei.
Am spus de ambreiaj pt ca am vazut Trakker de 10 zile in uz cu disc rupt. Da' nici soferu' n-avea habar de nimic. Acum nu-l comand pe al tau, dar verifica cum schimba vitezele, ce treapta foloseste la plecare si mai ales cum se descurca cu etajare cutiei si reductorului.
Succes!
   Pari a fi o persoana competenta  vrei sa fii te rog mai explicit , cum vine aia citez : "vezi cum se descurca soferul cu etajarea cutiei si al reductorului ", eventual  divulga-ne citeva tips-uri , despre ce operatiuni trebuie executate/ evitate , pt ca sa trec cit mai rar cu trakker-ul pe la doctor sunt la inceput de drum si  recunosc ca sunt cam stresat .

#20
soferu

soferu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 97
  • Înscris: 31.03.2007
Din ce am citit se pare ca deti ceva bascule, pe care le exploatezi in regim de santier. Bun, un prim sfat ar fi sa calculezi consumul la ore de functionare a motorului deoarece raportul intre distanta parcursa si consumul respectiv este irelevant.
O ora de funct. motor=50km. Ca idee, incearca intre 13/17l/ora. Te poti ghida dupa acest lucru si la reviziile camioanelor. Incearca sa le efectuezi in limita a 250/300 ore.
Intr-un mediu cu un continut ridicat de praf e obligatorie suflarea zilnica a filtrului primar de aer si inlocuirea lui la 500 de ore de funct., a celui secundar la 1000 ore.
Evita supraincarcarea, care cu timpul, poate aduce neajunsuri la sistemul hidraulic si la sasiul superior. Luand ca medie 1mc=1,5to,rezulta 15 mc sarcina suportata si admisa de constructor.
Banuiesc ca Tracker-ul are cutie 16+2 . E bine ca cei care-l conduc sa inteleaga rostul vitezelor si sa foloseasca demultiplicarea cat mai des. Din cauza puterii mari a motorului multi evita sa o faca, folosind vitezele in mod simplist, acest lucru ducand la un consum ridicat de motorina. Deasemenea, obiceiul de a lasa cutia pe liber in deplasare, nu numai ca nu ajuta la nimic, ba mai mult dauneaza, ungerea acestora facandu-se prin arborii ei si nu prin barbotaj.
Atrage atentia soferilor ca o frana de motor efectuta corect aduce dupa sine un consum mai mic si un plus de siguranta.
Si ceva tips-uri pt un consum optim:
Conducerea preventiva; la aparitia unui obstacol se impune reducerea vitezei din vreme,in asa fel incat, la reaccelerarea vehiculului, sa se poata pasta cat mai multa energie de miscare si sa se evita necesitatea opririi. Repunerea in miscare este mult mai costisitoare.
Stilul;fiecare sofer are stilul sau, deseori, acesta este impus de o anumita situatie. Turatia ridicata nu inseamna automat si o accelerare mai rapida. Determinanta nu este puterea de catalog a motorului, ci mult mai mult oferirea unui cuplu cat mai mare pe o plaja de turatie. Cresterea turatiei la acclerare se impune doar pana la valoarea la care, dupa schimbarea treptei de vitaza, beneficiem de acelasi cuplu si in treapta urmatoare.
Viteza de deplasare:in special la viteze mai ridicate, diferentele de consum nu cresc linear, ci exponential.intre 80 si 90km/h diferenta de consum este cu pana la 10% mai mare, neluand in calcul alti factori negativi cum ar fi vant din fata, ploaie etc. care ar face ca aceasta diferenta sa fie cu mult mai mare.
Presiunea pneurilor: o presiune mai mica decat cea prescrisa aduce dupa sine o majorare a consumului de peste 2%, in timp ce una prea mare reduce stabilitatea. In ambele cazuri insa, este evidenta o crestere a uzurii anvelopelor, poate unul din cele mai scumpe consumabile.
Am mai observat ca esti interesat de ceva sisteme de supraveghere. Sunt o sumedenie pe piata de profil, dar achizitionare unuia presupune o flota pe masura. Cel mai bun sitem, parerea mea, este respectarea legii de ambele tabere. Imi aduc aminte ca una din primele forme de protest ale muncitorimii a fost distrugerea uneltelor.
Daca nu obligi angajatul sa incalce legea si il platesti la timp conform muncii lui rezolvi aproape tot.
Si un ultim sfat. Aboneazate la revistele de profil.
Succes!

#21
freightliner

freightliner

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 791
  • Înscris: 03.12.2006
si cum alegi un angajat bun? unul cu vechime care stie cum sa ¨joace cu tine¨sau unul tanar (¨fara experienta¨); fara sa jicnesc pe cineva.

#22
max11

max11

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 47
  • Înscris: 12.01.2007
I-ti multumesc fff frumos pt sfaturi   "SOFERUL "  mi-ai spus multe lucruri interesante de care promit ca o sa tin cont ,si in plus ma bucur ca nu m-a inselat intuitia : esti intradevar o  persoana competenta de al carui sfat trebuie tinut cont  in continuare .Cind o sa mai am vreo neclaritate o sa te mai deranjez negresit .  Paste fericit  i-ti urez   tie si familiei tale.

#23
freightliner

freightliner

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 791
  • Înscris: 03.12.2006

View Postmax11, on Apr 5 2007, 20:53, said:

I-ti multumesc fff frumos pt sfaturi   "SOFERUL "  mi-ai spus multe lucruri interesante de care promit ca o sa tin cont ,si in plus ma bucur ca nu m-a inselat intuitia : esti intradevar o  persoana competenta de al carui sfat trebuie tinut cont  in continuare .Cind o sa mai am vreo neclaritate o sa te mai deranjez negresit .  Paste fericit  i-ti urez   tie si familiei tale.
sustin si eu cele spuse. un paste fericit tuturor participantilor acestui forum .

#24
soferu

soferu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 97
  • Înscris: 31.03.2007

View Postfreightliner, on Apr 5 2007, 22:02, said:

si cum alegi un angajat bun? unul cu vechime care stie cum sa ¨joace cu tine¨sau unul tanar (¨fara experienta¨); fara sa jicnesc pe cineva.
E un cerc vicios in toata treaba asta. Nimeni nu vrea angajati neexperimentati, dar pe acestia cine-i califica pana la urma?!
In acest caz nu avem decat sa scolarizam din generatie in generatie. Plus ca in cazul soferiei nu se mai practica semnarea precontractului, ca la terminarea studiilor sa devii automat angajatul sponsorului.
Cam lunga introducerea, dar poate asa atrag putin atentia asupra sistemului.
Deci, toti suntem incepatori la urma urmei dar, cu putina sansa si chef de treaba sunt premize de succes.
Eu, cel putin, in primul an de meserie am facut enspe sute de pene, ca doar eram ajutor de tralerist si mai aveam grija sa nu lipseasca redresorul de pe acumulatori. Incet, incet am luat si covrigul la rost, am capatat ceva incredere si am ramas titular. Aveam 22 . Restul a venit de la sine. La firma unde prestez acum am trecut ceva testari si dintr-un grup de 50,60 pretendenti am fost declarati admisi 5.
Ce sa zic, deocamdata suntem tributari vechilor deprinderi si o sa mai asteptam pana cand viata se va schimba. De aceea cred ca in primul rand se cere o uploadare a sistemului de scolarizare. Se poate lua exemplu din tarile vestice, unde acesta are o cu totul alta nuanta. Unde se pune accent pe manevrabilitate si se studiaza pe ansamblu cap+semi, nu saviem ca la noi.
Inchei cu un proverb: RAU CU RAU DAR, MAI RAU E FARA RAU!

Paste fericit tuturor!

#25
freightliner

freightliner

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 791
  • Înscris: 03.12.2006

View Postsoferu, on Apr 6 2007, 20:11, said:

. Unde se pune accent pe manevrabilitate si se studiaza pe ansamblu cap+semi, nu saviem ca la noi.
Inchei cu un proverb: RAU CU RAU DAR, MAI RAU E FARA RAU!
asta asa e. acum camioanele vin cat mai sofisticate cam greu sa te bagi intr-un motor de la cap mla coada, nai ales daca esti incepator <- te intrebi ce-i cu ¨turbina asta¨aici.

Edited by freightliner, 06 April 2007 - 21:31.


#26
freightliner

freightliner

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 791
  • Înscris: 03.12.2006
ca sa faci international cam cata mecanica trebuie sa stii? un minim si te bazezi pe ajutorul din tara respectiva ( ateliere mecanice) sau trebuie sa stii tu tot?. seful ce-ti cere si ce-ti da?
intrebare pt. soferul

#27
soferu

soferu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 97
  • Înscris: 31.03.2007
In general sa sti. Aceasta insusire iti prinde bine la intelegerea modului de functionare a truck-ului, nu neaparat pt depanare.
Si chiar daca sti mecanica peste medie nu vad cum repari ceva in mijlocul drumului fara asistenta.
Asadar, ideal ar fi sa cunosti rolul cat mai multor componente caci, despre reparare nu poate fi vorba. Adesea piesele stricate se inlocuiesc.
Drumuri bune!

#28
actros

actros

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 38
  • Înscris: 15.04.2007

View Postmax11, on Apr 3 2007, 20:53, said:

vad ca va pricepeti la camioane , ce parere aveti de   autobasculantele   iveco trakker 8*4 ...?

se stie ca Iveco e cel mai ieftin...
reorienteaza-te spre Volvo cu cutie manuala. E mai scump, da' face.
Iti vb din proprie experienta.

#29
soferu

soferu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 97
  • Înscris: 31.03.2007
In 5 ani de santier am vazut multe 8*4 la treaba, unele stock altele sh.
Nr 1:Actros 4141 8*6 bena Schmitz. Cel mai inteligent sistem de suspensii. Fabricate in anii 90.
     2: MAN TGA primul model. Cuplu extrordinar si manevrabilitate optima.
      3:R. KERAX , cutie supla, proiecat special pt. teren accidentat, ceva minusuri la suspesia spate, in schimb obtiune extrapower care te salveaza din noroi cu brio.
    4:Volvo FM 9: cabina ergonomica si ceva mai luxoasa peste medie, materiale folosite la sasiu de f buna calitate. Minusuri la calea de rulare unde sunt folosite anvelope de 1200, aporatori din plstic care zboara la o atingere mai brusca, cutie neetajata pt. genul de munca la care a fost proiectat.
5: Iveco, in afara puterii motorului nimic nou.
6,7,8... Astra, DAf, Scania. Prea noi pt. evaluare. Sa asteptam iesirea din garantie deoarece atunci vedem bubele.
Si valabil pt. toate: electronica in exces care echipeaza noile modele. Pt. o constatare de rutina esti nevoit sa soliciti un constatator scolit, cu echipament de diagnoza.

#30
max11

max11

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 47
  • Înscris: 12.01.2007

View Postsoferu, on Apr 15 2007, 19:30, said:

In 5 ani de santier am vazut multe 8*4 la treaba, unele stock altele sh.
Nr 1:Actros 4141 8*6 bena Schmitz. Cel mai inteligent sistem de suspensii. Fabricate in anii 90.
     2: MAN TGA primul model. Cuplu extrordinar si manevrabilitate optima.
      3:R. KERAX , cutie supla, proiecat special pt. teren accidentat, ceva minusuri la suspesia spate, in schimb obtiune extrapower care te salveaza din noroi cu brio.
    4:Volvo FM 9: cabina ergonomica si ceva mai luxoasa peste medie, materiale folosite la sasiu de f buna calitate. Minusuri la calea de rulare unde sunt folosite anvelope de 1200, aporatori din plstic care zboara la o atingere mai brusca, cutie neetajata pt. genul de munca la care a fost proiectat.
5: Iveco, in afara puterii motorului nimic nou.
6,7,8... Astra, DAf, Scania. Prea noi pt. evaluare. Sa asteptam iesirea din garantie deoarece atunci vedem bubele.
Si valabil pt. toate: electronica in exces care echipeaza noile modele. Pt. o constatare de rutina esti nevoit sa soliciti un constatator scolit, cu echipament de diagnoza.
dar de autobasculantele Tatra ce spui, am auzit ceva zvonuri cum ca bechtel ar fi cumparat recent aprox 100 de bucati .

#31
soferu

soferu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 97
  • Înscris: 31.03.2007
Despre ele chiar nu stiu mare lucru. In afara remorcherelor pe care fostele IUG-uri sau SUGCT-uri le detineau.
Aparusera prin santierul unde eram acum vreo 5 ani unele de la CCCF ,dar n-au facut purici multi.
Bechtelu' e mare smecher. Tot ce foloseste la lucru e scutit de taxe. Pana si pixu' cu care scrie pontatoru.
A, Tatra e buna ca nu are lichid de racire si scapi de griji iarna. Dar asta afecteaza consumul, banuiesc. Ajunge mai greu la regimul termic optim.
Mai bun KAMAZ.

#32
freightliner

freightliner

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 791
  • Înscris: 03.12.2006

View Postsoferu, on Apr 17 2007, 18:59, said:

Mai bun KAMAZ.
kamaz =dacie ruseasca :ciocan:

Edited by freightliner, 18 April 2007 - 22:40.


#33
soferu

soferu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 97
  • Înscris: 31.03.2007
Max11, se invarte roata?
Ceva noutati?

#34
freightliner

freightliner

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 791
  • Înscris: 03.12.2006

View Postsoferu, on May 19 2007, 16:27, said:

se invarte roata?
da , cred ca e in ºanþ.  :ciocan:  :bicycle:  :clapping: .scuzati, e primul lucru care ni-a sarit in cap cand am citit randurile de mai sus.

Edited by freightliner, 19 May 2007 - 18:34.


#35
greenhorn 11

greenhorn 11

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 24.05.2007
Salutare.

Intentionez sa cumpar vara asta o basculanta pentru transport pamant, nisip, pietris, pentru lucrari aflate in Bucuresti. Variantele la care m-am oprit sunt:
1. Renault Kerax 8x4, bena 17mc
2. Scania p420cb 8x4, bena 18 mc
3. Man 6x4, bena 14 mc.

Care credeti ca ar fi varianta optima ca fiabilitate, costuri de intretinere etc.?

P.S. Este Renault-ul potrivit distantelor mai scurte?
       Ce ar insemna o distanta scurta sau lunga in tranport constructii?

Multumesc.

#36
soferu

soferu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 97
  • Înscris: 31.03.2007
MAN

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate