inlocuire delcou cu microcontroler?
Last Updated: Sep 07 2005 22:49, Started by
arthurdeme
, Feb 16 2004 15:35
·
0
#1
Posted 16 February 2004 - 15:35
Incerc sa gasesc pe net o schema (bazata pe vre-un microcontroler ..de ex PIC16f84) cu care sa inlocuiesc la o mashina ansamblu Delcou/Platina/BobinaInductie.. Am vazut Chestia asta de cumparat direct facuta...dar la un pret astronomic pt mine (800$). Ideea era ca trebuia sa montezi un senzor pe volanta (gen la dacile cu motor pe injectie) si in lok de o bobina sa folosesti cate una pt fiecare cilindru.Cu un soft setai practic unghiul de avans pt diverse RPM-uri. Am tot cautat asa ceva.. la un moment dat am gasit undeva pe net o pagina a unui tip ...parca Leso se numea...care promitea ca v-a pune asa ceva...dar vad ca......
Stie cineva ceva?...sper ca s-a inteles ce doresc... Multumesc anticipat |
#2
Posted 17 February 2004 - 22:29
daca-i pentru dacia... mai bine i-ati o dacia cu motor pe injectie :drac:
|
#4
Posted 17 February 2004 - 22:46
Mai.... sa o luam pe rand:
1- Daca nu aveti idee despre o schema atunci va rog sa stati deoparte... (nu va comportati ca niste romani autentici... care se opresc langa o masina care nu porneste si incep cu...vezi ca e' de la bujie...de la carburator..etc). 2- Ma intereseaza de a face asa ceva doar pt a incerca/testa... nu pt ca nu merge si asa. Asa ca daca stie careva..pls postati o schema ceva.... |
#5
Posted 17 February 2004 - 23:09
cea mai simpla metoda ar fi prin pastrarea delco-ului, dar modificarea sa astfel: se monteaza un senzor magnetic, un fel de clopot cu 4 crestaturi (daca masina are 4 bujii.. doh) care este invartit de ax. Senzorul respectiv da cate un impuls la o aprindere electronica clasica... si gata:)
daca vrei 4 bobine NEAPARAT, pui 4 senzori magnetici, 4 aprinderi, etc. iar "clopotul" de mai sus va avea o singura crestatura... dar la reglaj probabil o sa-ti faci si tu cateva :drac: |
#6
Posted 17 February 2004 - 23:10
si nu. nu fac parte din românii aia care se opresc langa masina si nu stiu ce sa-i faca... reusesc s-o pornesc, intr-un fel sau altul... sunt de meserie :drac:
|
#7
Posted 17 February 2004 - 23:29
@arthurdeme
Faina idee. Dar cred ca mult prea costisitoare. Desi am vazut ca merita lucrat pe partea asta. Eu mi-am pus o simpla aprindere tranzistorizata si am vazut diferente MARI. Daca s-ar elimina si jocurile din delcou....cred ca deja as avea alt motor :P Fain ar fi Dar cred ca nu merita chiar asa ceva. Eu acuma sunt foarte stresat cu montarea unei inchideri centralizate pe Dacia 1300.....si nici nu stii cate probleme apar pe parcurs...dat fiind ca sistemul pur si simplu nu este gandit pentru asa ceva.... Oricum.....mi-am exprimat doar parerea...daca mai avansezi, te rog sa ne tii la curent :cya: |
#8
Posted 17 February 2004 - 23:30
@arthurdeme
Ca bine zice ionutzb...chiar ai nevoie de 4 bobine? Nu ma pricep prea bine, dar cred ca o bobina buna poate tine pasu cu 4 cilindri. :cya: |
#9
Posted 18 February 2004 - 08:48
am cautat pe net si am gasit :)
http://perso.wanadoo...c/gbaccueil.htm de 4 bobine n-ar fi nevoie, doar de 2 - fiecare da scanteie in doi cilindri, numai ca doar unul este la sfarsitul fazei de compresie iar celalalt in evacuare (se numeste wasted spark system, sau ceva de genul asta, si este folosit pe daciile cu injectie). avantajul este ca se elimina distribuitorul. |
#10
Posted 18 February 2004 - 10:01
Ideea este ca am vazut la cineva asa ceva... la un taximetrist din constanta...care i-a fost trimisa din o tara west europeana (cei care au trimis-o nu stiau ca mashina valoreaza cat tot sistemul 800 euro/para....) si eu a trebuit sa ai setez valorile pt dacie (avans-rpm).
Sistemul era facut sa mearga cu motoare pana la 8 cilindrii si setai pe rs232 (serial) cu un pc cati cilindrii are motorul...si unghiuri avans etc... Sistemul in set avea 8 bobine de inductie din care taximetristul a folosit doar patru. - eliminarea capacului de delcou inseamna ca nu mai apar probleme la umezeala; -eliminarea platinei ne scapa de problema cu uzura ei...si cu acel efect de plutire a ei la turatii mari ( am citit pe diverse forumuri ca la o mashina vestica la 3000 ture platina "scapa" 10% din came/scantei..deci 10% din combustibilul care intra in cilindrii iese afar pe toba de esapament)..asta la o mashina vestica...probabil la dacie doar 10% din combustibil arde ..exagerez bineinteles..:)). -eliminarea avansului centrifugal.vacumatic care niciodata nu stii ca este reglat ok... si chiar daca este dupa o saptamana nu mai este fara ca cineva sa umble la el; -o bobina de inductie cu patru elemente (practic patru bobine) am vazut aici intr-un magazin ci era 400 si ceva de mii (de cielo sau de supernova..nu stiu) ...deci nu un pret extraordinar. Eu am gasit o schema (cum am mai zis la un anumit LESO http://perso.wanadoo...leso/index.html ) care pornea de la patru optocuploare montate in delcousi continua cu patru aprinderi electronice multiscanteie...patru bobine etc...dar tot pastra sistemul mecanic din delcou (care la mine este nou schimbat si tot are vre-o 10 grade joc). Cam asta este ideea. |
|
#11
Posted 18 February 2004 - 13:36
Are dreptate arthurdeme. Orice sistem care nu e cu senzor pe volanta nu merita. Nici alea cu magneti nici cu optocuploare. De ce? Ca primul joc imens care apare este intre ax delcou si morcov....
Sunt curios daca reusesti ceva. Intrebare: nu poti lua sistemu de aprindere de Dacia pe injectie, doar ca trebuie adaptat cumva senzoru...ca am inteles ca difera mult la partea cu volanta... :cya: |
#12
Posted 20 February 2004 - 16:34
La dacia pe injectie am impresia ca aprinderea si injectia sunt controlate de acelasi procesor si e cam greu sa scoti doar aprinderea.... mai bine le iei pe amndoua :)
|
#13
Posted 20 February 2004 - 23:04
setul complet (computerl/detrimentul de aer/sonda/galeria/etc) costa cat o masina de 10 ani...... Mai interesant este cu un microcontroler care este de 200-300k...o bobine cu 4 elementi care este cam 500k si in rest ceva componente.....totul vred ca se duce la 1M lei. Problema este ca trebuie gasita o schema.....Numai ganditi-va ca programezi pic-ul sau alt controler prima data....si singura problema care te mai streseaza este carbul...care are un singur reglaj --si in cazul meu reglajul de la instalatia de gaz ;) ...nu avans static..nu avans centrifugal...nu avans vacumatic....uitati de platina..de unghiul dwell de capacul de delcou cu condens in el....etc.
Asa ca cautati pe net.... poate gasiti voi ceva ce eu nu am gasit!?... bye |
#14
Posted 06 September 2005 - 13:37
arthurdeme, on Feb 20 2004, 23:04, said: [...].nu avans vacumatic....uitati de platina..de unghiul dwell de capacul de delcou cu condens in el....etc. Asa ca cautati pe net.... poate gasiti voi ceva ce eu nu am gasit!?... bye A doua problema .. acea bobina cu 4 de care vorbesti, cind primeste impuls pe o pereche, da doua scintei: pe 1 si 4 sau pe 3 si 2; una e puternica, cealalta e slaba; cum se face asta? ca am vazut ca are doar 3 intrari : +, si 2 "-" aferent perechilor de cilindri. Apoi, se stie ca scinteia e mai tare daca - e pe centralul bujiei; daca la 1 e -, la 4 e +, in pozitia cind 4 e in compresie, cum se schimba + in -? |
#15
Posted 06 September 2005 - 15:35
Dar pentru ce am avea nevoie de un pic? Pentru unghiul de avans?
Ideea ii buna. Eventual s-ar putea pune/lipi un magnet puternic pe volanta (gaura in volanta si introdus cu un kilogram de poxipol un magnet cilindric) iar senzori d-astia se gasesc la kilogram in unitati floppy vechi. Dar ramane de vazut cum se comporta la viteza mare. Probabil ca un sistem optic (tot din floppy/mouse etc) s-ar preta mult mai bine, insa acel sistem are nevoie de curatenie (ghici ce se intampla daca curge niste ulei pe o fotodioda :deadtongue: ) Daca aveti careva o schema de aprindere electronica cu tranzistoare care merge bine, rog sa postati un link sau o poza. Merci |
|
#16
Posted 07 September 2005 - 22:49
Imi pare rau ca nu pot oferi link-ul de la site, nu imi merge momentan conexiunea externa.
Attached Files |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users