Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Centrale VAILLANT, VUW, VCW..

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
5380 replies to this topic

#1
sorinocu

sorinocu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 64
  • Înscris: 13.06.2006
Salut

Am deschis acest topic pentru cei ce au sau vor sa-si cumpere un Vaillant indiferent ce o fi el.
Am deschis acest topic deoarece avand o problema cu o centrala termica Vaillant am cautat repede pe net si stupoare.
Informatii lipsa.

Deci am o centrala Vaillant VUW 280/2-5. si apare codul de eroare F 63. Din pacate nu gasesc nicaieri informatii despre acest cod de eroare.
Poate dau pe aici de un meserias sau unl care a mai patit asa ceva.

#2
moro

moro

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 302
  • Înscris: 17.11.2005

View Postsorinocu, on Feb 13 2007, 20:37, said:

Salut

Am deschis acest topic pentru cei ce au sau vor sa-si cumpere un Vaillant indiferent ce o fi el.
Am deschis acest topic deoarece avand o problema cu o centrala termica Vaillant am cautat repede pe net si stupoare.
Informatii lipsa.

Deci am o centrala Vaillant VUW 280/2-5. si apare codul de eroare F 63. Din pacate nu gasesc nicaieri informatii despre acest cod de eroare.
Poate dau pe aici de un meserias sau unl care a mai patit asa ceva.
Din pacate pt. tine e o problema nasoala:eroare in EEPROM;partea electrica defecta ;probleme in EMC(asa scrie in cartea cu instructiunile de utilizare).Daca ai nevoie de restul codurilor,pot sa le scanez si sa ti le trimit(am acelasi tip de centrala,si am cartile de la ea).Trebuie sa iei legatura cu un dealer de Vaillant(daca erai din Timisoara iti spuneam unde).Bafta!

#3
baldovica

baldovica

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,193
  • Înscris: 07.01.2007
problema ar putea fi rezolvata prin rescrierea eeprom-ului, de obicei 93C46/93C86 sau 24Cxx

daca asta e partea cea mai usoara, la operatiune putandu-te ajuta cineva de la un service gsm/decodari casetofoane auto, care de obicei dispune de respectivul programator, operatiunea durand undeva la 30 de secunde(deci e ceva f simplu).

partea mai grea este sa mai gasesti o alta centrala functionala , acelasi model de unde sa poata fi citit continutul corect, al eeprom-ului

acelasi gen de problema apare frecvent si la masinile de spalat automate/programabile

Edited by baldovica, 16 February 2007 - 23:58.


#4
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,661
  • Înscris: 26.11.2001
Daca mai este in garantie mergi la un service autorizat.
Chiar daca nu mai este in garantie, tot mergi la un service autorizat, macar pentru diagnoza....

#5
mdvpaul

mdvpaul

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 24
  • Înscris: 21.02.2005
Salut
am o centrala termica Vaillant care in momentul in care folosesc apa calda incalzeste si caloriferele - evident pe vremea aceasta cadura este inchisa. A mai intalnit cineva asa ceva?

#6
XENNA

XENNA

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,006
  • Înscris: 07.11.2005

View Postmdvpaul, on Jun 12 2007, 23:05, said:

Salut
am o centrala termica Vaillant care in momentul in care folosesc apa calda incalzeste si caloriferele - evident pe vremea aceasta cadura este inchisa. A mai intalnit cineva asa ceva?

Da. Ai probleme cu ventilul cu 3 cai; cel care face distributia intre apa calda si caldura. S-a blocat intr-o pozitie intermediara din cauza unei bile de cauciuc care este inauntru si a imbartanit. Eu am incercat sa o curat dar am observat ca sa plastifiat si nu mai culiseaza usor in interiorul ventilului-motorasul nereusind sa o aduca in pozitie normala de lucru.
Singura solutie inlocuirea ventilului (eu am luat din germania cu 90 eur aici imi creau intre 6-7 mil) sau mai simplu ar fi inlocuirea acelei bile dar din pacate nu cred ca este ca piesa de schimb.

Edited by XENNA, 18 June 2007 - 11:50.


#7
wub

wub

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 114
  • Înscris: 17.10.2005
Daca tot avem aceasi marca de cerntrala, imi permit si eu o intrebare. Cadura e data pe minim acum pt vara, dar ama vazut in manual ce se poate seta ceva, de genul on/off pt vara/iarna, e o setare care se efectueaza din butoanele centralei.

Ati setat asa ceva, sau doar ati dat pe minim caldura. Ma gandesc ca setarea respectiva sa face ceva suplimentar si anume sa pornesca pompa 1 min pe zi
pentru a nu se bloca sau mai stiu eu ce....

#8
XENNA

XENNA

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,006
  • Înscris: 07.11.2005
Eu la centrala mea, la butonul de caldura pe minim am un prag - dupa acel prag se opreste caldura de tot. Centrala mea are 4 ani si nu are alt sistem de oprire sau pornire a caldurii. Cert este ca nu trebuie sa ai deloc caldura in calorifere vara orice sistem ar fi. Ai putea sa incerci ceva: sa dai drumul la caldura si in acelasi timp sa te joci la apa calda poate bila va reveni in pozitia pt. apa calda si dupa accea opresti caldura. Pana cand da frigul poti folosi centrala asa. Sa lasi apa calda la minim - eu am observat acest fenomen in momentul cand am vrut apa calda cu temperatura mare- cred ca la temperatura mai mare acea bila de cauciuc se mai si dilata si se blocheza in locasul sau.
Sa stii ca pompa lucreaza si in momentul cand folosesti centrala pt. apa calda deci nu exista risc de blocare din cauza inactivitatii.
Ventilul cu 3 cai se poate bloca in timpul verii deoarece ramane intr-o singura pozitie si de aceea cred ca e bine ca macar o data pe luna sa fie pornita caldura pentru cateva secunde.

Edited by XENNA, 19 June 2007 - 05:42.


#9
buka

buka

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 38
  • Înscris: 08.11.2006
salut,
am observat intr-o zi ca imi frigeau calorifele desi incalzirea era oprita. benuiesc ca este sricata o supapa ceva, ptr ca inainte folosisem intens apa calda, deci centrala incalzise apa si intr-un fel sau altul ajunsese si in calorifere.
acum fac conexiunea si cu faptul ca uneori iarna nu mai pronea incalzirea, desi caloriferele erau reci....returul arata 50 de grade si nu pricepeam de unde.

e clar ca trebuie sa chem pe cineva priceput. ma puteti ajuta sa-mi spuneti daca intr-adevar banuiala mea e corecta, adica e o supapa care izoleaza circuitul de apa de cel de caldura sau e altceva (pompa, etc...) si cam cat m-ar putea costa. ca sa ma duc "pregatit" la mesteri, sa nu ma jupoaie.

merci

#10
bibicu5

bibicu5

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 364
  • Înscris: 20.01.2007

View Postbuka, on Aug 16 2007, 13:59, said:

salut,
am observat intr-o zi ca imi frigeau calorifele desi incalzirea era oprita. benuiesc ca este sricata o supapa ceva, ptr ca inainte folosisem intens apa calda, deci centrala incalzise apa si intr-un fel sau altul ajunsese si in calorifere.
acum fac conexiunea si cu faptul ca uneori iarna nu mai pronea incalzirea, desi caloriferele erau reci....returul arata 50 de grade si nu pricepeam de unde.

e clar ca trebuie sa chem pe cineva priceput. ma puteti ajuta sa-mi spuneti daca intr-adevar banuiala mea e corecta, adica e o supapa care izoleaza circuitul de apa de cel de caldura sau e altceva (pompa, etc...) si cam cat m-ar putea costa. ca sa ma duc "pregatit" la mesteri, sa nu ma jupoaie.

merci

Da un PM.

Ar trebui deja sa-i chemi pe cei ce ti-au facut instalatia!

PS. Sa nu-mi spui ca ai dat bani putini pe montaj...

#11
buka

buka

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 38
  • Înscris: 08.11.2006
ai PM

instalarea e facut cu o firma, cu acte, acum 6 ani si am dat un sac de bani pe centrala, calorifere  si manopera.
noroc ca am prins trenul cu recuperatul tva ptr reabilitare termica si am mai redus din handicap

#12
XENNA

XENNA

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,006
  • Înscris: 07.11.2005
Problema ta e vana cu 3 cai din centrala. Aceasta vana dirijeaza agentul termic catre schimbatorul de caldura (cel care face apa calda) si catre calorifere. La tine a ramas blocat intr-o pozitie intermediara din cauza imbatranirii unei bile de cauciuc care se afla inauntrul ei.
Se poate incerca curatarea ei( la mine a mai mers 2-3 luni si iar s-a blocat). Eu am cumparat o vana noua si de atunci nu mai sunt probleme.
Se recomanda ca totusi cand centrala nu este folosita pe incalzire sa se mai faca cateva cicluri de comutare a acestei vane. (se porneste caldura si apoi se porneste si apa calda intermitent pt. ca sa nu existe depuneri de calcar sau mizerie din apa in acest ventil.

Edited by XENNA, 23 August 2007 - 11:31.


#13
CottonMan

CottonMan

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 36
  • Înscris: 30.03.2007
ce ziceti de demontat piesa cu pricina (1 mufa electrica , 2 holendere si o mufare cu siguranta) (dupa rabatarea panoului electric al centralei) , dupa care se desface inelul filetat/holenderul si se separa servo-electromotorul , iar partea metalica , cu bila de cauciuc se tine cca 1 ora intr-un mediu acid (OTET sau SARE DE LAMAIE-nu acizi puternici , sau un DETERTRANT) si se  culiseaza cu mana de cateva ori pana se "dezmorteste" dupa care se spala si se remonteaza in ordinea inversa (atentie la eventualele garnituri uzate , care trebuie schimbate- par sa fie modele uzuale).

"pesa" se afla in partea stanga (se numeste " VUV ; ventil de comutare prioritara sau ventil cu 3 cai" iar pentru cei ce nu-l gasesc recomand o cautare pe google (site-ul "olimpia" ..... si mai nu stiu ce (romanesc)
  Personal asa voi proceda , si va voi tine la curent :rolleyes:

#14
caldut

caldut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,034
  • Înscris: 21.09.2007

View PostCottonMan, on Sep 21 2007, 11:21, said:

ce ziceti de demontat piesa cu pricina (1 mufa electrica , 2 holendere si o mufare cu siguranta) (dupa rabatarea panoului electric al centralei) , dupa care se desface inelul filetat/holenderul si se separa servo-electromotorul , iar partea metalica , cu bila de cauciuc se tine cca 1 ora intr-un mediu acid (OTET sau SARE DE LAMAIE-nu acizi puternici , sau un DETERTRANT) si se  culiseaza cu mana de cateva ori pana se "dezmorteste" dupa care se spala si se remonteaza in ordinea inversa (atentie la eventualele garnituri uzate , care trebuie schimbate- par sa fie modele uzuale).

"pesa" se afla in partea stanga (se numeste " VUV ; ventil de comutare prioritara sau ventil cu 3 cai" iar pentru cei ce nu-l gasesc recomand o cautare pe google (site-ul "olimpia" ..... si mai nu stiu ce (romanesc)
  Personal asa voi proceda , si va voi tine la curent :rolleyes:
la vaillant vana stiam ca e capsulata,trbuie inlocuita in totalitate (corp vana si servomotor)

#15
CottonMan

CottonMan

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 36
  • Înscris: 30.03.2007

View Postcaldut, on Sep 21 2007, 20:02, said:

la vaillant vana stiam ca e capsulata,trbuie inlocuita in totalitate (corp vana si servomotor)

asta cu capsularea , este ultima chichita a "meseriasilor" care in loc sa se chiniuie putin sa o "decapsuleze" si  o curete , urmata apoi de remontare (manopera ce te-ar costa intre 50-100 lei RON) , prefera sa schimbe doar piesa (3 mufari apa + una curent= dureaza mai putin de 15 minute , dar probabil ca un meserias o sa se mai coiasca putin , o sa sufle greu si o sa ofteze vre-o ora (ca nu degeaba te sparge de 1 milion , nu?) si colac peste pupaza te beleste si la pretul piesei (de la 3 - 3,2 milioane cat este pretul curent , o sa-ti  spuna (tot oftand ,da' a compatimire lasandu-te sa intelegi ca pentru tine iti face un pret "special" la care el iese in pierdere, desi tre sa comande piesa din germania (apropo e suedeza se pare)) ca cel putin 4-4,5 milioane (daca nu cumva 5-6 ) , ca de "suntem si noi distribuitori si avem si noi un adaos".
  Adevarul crud ,e ste ca in tari civilizate , cumperi obiectul , il folosesti un timp (1-5ani) dupa care il schimbi pur si simplu cu un obiect cu aceeeasi functionalitate dar generatie mai noua. Un neamt ar fi schimbat oricum centrala ,(pe leduri) cu una similara cu afisaj digital , etc , chiar daca cea veche ar mai fi functionat sau ar necesitat de ex. schimbarea ventilului de comutatie prioritara.
  La noi insa , eu am cumparat "Vaillant" cu un pret aproape dublu decat al altor centrale termice spaniole , italiene, etc, cu convingerea unei fiabilitati si functionari indelungate cat si a existentei unei retele de service si mentenanta decente (cam cum ar fi la firma "Volswagen") , lucru pe care l-am comunicat raspicat si furnizorului la data achizitiiei , si apoi acum,dupa 4 ani , (cei drept dupa ce-am avut o discutie cu "reprezentantul" vai  la  n  t .......),     si ghici ce mi-a zis?
   pesa nu-i capsulata , se desface,se curata cu detartrant ,se  actioneaza "bila" in sus si-n jos cu mana sau cu un obiect de plastic pana ce incepe sa culiseze usor , se monteaza apoi cu atentie inapoi , se verifica intai etanseitatea imbinarilor (la mine un holender a curs-schimbat garnitura) , dupa care se re-umplu retelele cu apa , se cupleaza la curent , gaz, si se reporneste centrala ca si cum atunci ar fi fost montata .  MENTIONEZ CA INAINTE DE DEMONTAREA PIESEI : AM GOLIT CALORIFERELE DE APA ; AM OPRIT ORICE INTRARE DE APA RECE IN CENTRALA ; AM INTRERUPT ENERGIA ELECTRICA (DIN COMUTATOR  I>>O) SI AM OPRIT ROBINETUL DE GAZ  --TOTUSI LA DEMONTARE A MAI CURS PUTINA APA (>>-LIGHEAN DEDESUPT) , DAR TREBUIE AVUT GRIJA SA NU PATRUNDA IN INSTALATIA ELECTRICA (LUCRU DESTUL DE PUTIN PROBABIL DAR NU IMPOSIBIL)
   Servomotorul , se separa de corpul vanei , prin desurubarea cu mainile goale a unui inel filetat , din alama si culisarea pe orizontala pe o directie deductibila "la mana" a axului motorului fata de axul supapei.
     deci , daca vre-un "meserias" sau "reprezentant" iti va mai spune (in Romanica) ca cutare pesa e "capsulata" (exceptie vre-o sticla de bere, etc) atunci ori e prost ori e porc ori ambele!  (in Germanica , avand in vedere venitul mediu , poa sa fie si nevasta "capsulata" ca-i tot un drac)


  ca urmare a sfaturilor furnizorului meu cat si al lui XENNA , MI-AM REPARAT SINGUR scula , si sunt disponibil sa-i ajut si pe altii sa-si rezolve probleme similare

Edited by CottonMan, 22 September 2007 - 13:43.


#16
CottonMan

CottonMan

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 36
  • Înscris: 30.03.2007

View PostXENNA, on Jun 18 2007, 12:48, said:

Eu am incercat sa o curat dar am observat ca sa plastifiat si nu mai culiseaza usor in interiorul ventilului-motorasul nereusind sa o aduca in pozitie normala de lucru.
Singura solutie inlocuirea ventilului (eu am luat din germania cu 90 eur aici imi creau intre 6-7 mil) sau mai simplu ar fi inlocuirea acelei bile dar din pacate nu cred ca este ca piesa de schimb.

   ai curatat si eventual gresat si axul pe care era fixata "bila"  ? (eu l-am dat cu putin ului de mecanisme fine , si dupa ce l-am culisat nitel am simtit "la mana" o oarecare destindere a efortului de culisare


  CU ALTE CUVINTE ATENTIE! la mine culisa greu NU din cauza bilei "imbatranite" si acoperita cu calcar , sau a cilindrului in interiorul caruia culisa , ci datorita imbacsirii orificiului si axului ce transleaza miscarea de la servomotor la bila

PS: bila e teribil de asemanatoare cu bila unui mouse de PC (ar trebui gaurita si montata pe axul culisant)

vizavi de cumparat la 90eur , daca-l gaseam , l-asi fi cumparat si inlocuit fara sa ma complic , dar pur si simplu m-au scarbit discutiile ce "profesionistii" si "reprezentantii" (exceptie furnizorul centralei)

Edited by CottonMan, 22 September 2007 - 13:56.


#17
caldut

caldut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,034
  • Înscris: 21.09.2007

View PostCottonMan, on Sep 22 2007, 12:47, said:

ai curatat si eventual gresat si axul pe care era fixata "bila"  ? (eu l-am dat cu putin ului de mecanisme fine , si dupa ce l-am culisat nitel am simtit "la mana" o oarecare destindere a efortului de culisare
  CU ALTE CUVINTE ATENTIE! la mine culisa greu NU din cauza bilei "imbatranite" si acoperita cu calcar , sau a cilindrului in interiorul caruia culisa , ci datorita imbacsirii orificiului si axului ce transleaza miscarea de la servomotor la bila

PS: bila e teribil de asemanatoare cu bila unui mouse de PC (ar trebui gaurita si montata pe axul culisant)

vizavi de cumparat la 90eur , daca-l gaseam , l-asi fi cumparat si inlocuit fara sa ma complic , dar pur si simplu m-au scarbit discutiile ce "profesionistii" si "reprezentantii" (exceptie furnizorul centralei)
intre timp au rezolvat altfel problema: au fucut bila eliptica si in loc de cauciuc ,polimer.
oricum raman la parerea ca sint printre cele mai bune

#18
CottonMan

CottonMan

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 36
  • Înscris: 30.03.2007

View Postcaldut, on Sep 22 2007, 19:40, said:

intre timp au rezolvat altfel problema: au futut   :D bila eliptica si in loc de cauciuc ,polimer.
oricum raman la parerea ca sint printre cele mai bune
                 (DUREX ?) :coolspeak:

  Si eu tot de aia m-am luat Vaillant , dar sistemul de distributie piese de schimb si de service/mentenanta de la noi din tara , pe de o parte ma ingrijoreaza iar pe alta ma scarbeste!

Edited by CottonMan, 23 September 2007 - 18:02.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate