Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Dacia: Injumatatirea taxei auto ar reduce productia de Logan cu 33%

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
335 replies to this topic

#1
Basarab

Basarab

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 6,374
  • Înscris: 13.07.2004
Dacia: Injumatatirea taxei auto ar reduce productia de Logan cu 33%


Autor: Alexandru Anghel Data: 02-02-2007   Activitatea de productie a Automobile Dacia ar putea scadea cu o treime daca cuantumul taxei de prima inmatriculare va fi redus, in urma negocierilor desfasurate de oficialii romani cu expertii Comisiei Europene, la nivelul propus in vara anului trecut de catre Guvern, nivel ce era cu 50% mai mic decat cel votat de Parlament.

"Proiectul initial de lege ne-ar fi condus la o situatie de genul celei din Polonia si in cazul Dacia ar putea duce la o diminuare cu o treime a productiei. Ca urmare, scaderea cu o treime a activitatii comerciale a Dacia ar duce la o reducere cu o treime a personalului din intreaga filiera Dacia, furnizori si reteaua comerciala, care angajeaza circa 100.000 de oameni", a precizat Fran?ois Fourmont, directorul general Dacia. In Polonia, care nu a impus masuri de limitare a accesului masinilor uzate precum au facut Cehia sau Ungaria, in primul an dupa aderare au intrat 1.800.000 de masini vechi, dintre care 1.200.000 aveau o varsta mai mare de 10 ani.

"Vanzarile Renault au scazut in Polonia cu o treime, odata cu piata vehiculelor noi, care in 2003 avea un nivel de 350.000 de unitati", a adaugat Fourmont. In cazul unei reduceri a taxei de inmatriculare fara impunerea unor restrictii suplimentare in functie de gradul de poluare al masinilor, parcul auto al Romaniei, de circa 3,5 milioane de autovehicule din care 25% au peste 20 de ani,va suferi o transformare de structura cu cresterea gradului de imbatranire. Ministrul finantelor a declarat ieri ca inca nu este luata nici o decizie privind taxa.

In 2006 in Romania au fost importate 95.000 de autovehicule de ocazie, cu o vechime de pana la 8 ani si care corespundeau in marea majoritate unor reglementari de poluare Euro 3 sau 4.

Pentru moment oficialii Ministerului de Finante au declarat ca nivelul taxei nu va fi modificat, in discutie fiind componentele tehnice ale acesteia si nu valoarea. Taxa ar putea insa sa fie ajustata prin includerea unei componente ecologice.

"Dupa votul din Parlament din iulie (cand s-a aprobat nivelul pentru taxa de prima inmatriculare - n.red.) am luat decizia de a mari productia, iar investitiile vor mari capacitatea de productie de la 200.000 la 350.000 de unitati pe an. Am luat decizii importante la acel moment, decizii pe care probabil nu le-am fi luat in alte conditii", a declarat Fourmont.

Dezvoltarea intensiva si extensiva a facilitatilor de productie la uzina de la Pitesti va necesita, potrivit directorului general al Dacia, fonduri de pana la 300 de milioane de euro in 2007. Investitiile vor aduce inca 90.000 de metri patrati de spatiu productiv in urma constructiei si dezvoltarii a trei sectii de pe platforma de la Mioveni. "Bugetul de investitii pentru acest an este in jur de 250 - 300 de milioane de euro, iar investitiile ce sunt in curs vor transforma platforma de la Pitesti in cel mai mare centru Renault din lume", a declarat Fran?ois Fourmont, directorul general Dacia. Investitiile furnizorilor Dacia din 1999, de cand Renault a preluat uzina, si pana in prezent ar trebui sa fie, conform estimarilor oficialilor Dacia, cam la aceeasi marime cu cele realizate de producator.

"Ca urmare a cresterii productiei si exporturilor Dacia, circa 20 de furnizori se pregatesc sa investeasca in Romania, iar valoarea investitiilor, majoritatea greenfield, vor ajunge la peste 200 de milioane de euro", a spus directorul Dacia.

Dupa finalizarea investitiilor de la Pitesti vor fi exportate in fiecare saptamana circa 5.000 de cutii de viteze, iar productia de colectii CKD va creste de la 91.000 de unitati pentru anul trecut, la maximum 350.000 de unitati pana la sfarsitul lui 2007. Cresterea productiei de colectii CKD se leaga de faptul ca in acest an va demara activitatea de asamblare pentru modelul Logan in Iran, India si Brazilia, iar in Rusia volumele vor fi marite.


Sursa: www.zf.ro/articol_110383  

____________


Fourmont: Eliminarea taxei auto ar avea consecinte dramatice
Autor: Ziarul Financiar Data: 02-02-2007   Dacia in calitate de constructor de automobile a sustinut taxa de prima inmatriculare si continua sa o sustina, a declarat astazi Francois Fourmont, director general al Automobile Dacia , intr-o conferinta de presa.

El a mai spus ca nu poate accepta ca in Romania sa se produca ce s-a intamplat in Polonia, dupa aderarea sa la Uniunea Europeana in mai 2004. Daca vanzarile de masini noi au scazut in Polonia cu 35%, cele de masini noi cu pret mai mic de 10.000 euro (adica segmentul in care se afla Dacia Logan) au scazut cu 50%. Miza o reprezinta jumatate din vanzarile Dacia in Romania, adica o treime din intreaga activitate a constructorului roman, a argumentat Fourmont pozitia producatorului de la Mioveni.

El a adaugat ca eliminarea acestei taxe ar duce la disparitia a mii de locuri de munca la Dacia si zeci de mii in Romania, in spatele fiecarui angajat al Uzinei de la Pitesti aflandu-se alti 10 la furnizorii subansamble.


Sursa: www.zf.ro/articol_110462

#2
Basarab

Basarab

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 6,374
  • Înscris: 13.07.2004
El a adaugat ca eliminarea acestei taxe ar duce la disparitia a mii de locuri de munca la Dacia si zeci de mii in Romania, i

in spatele fiecarui angajat al Uzinei de la Pitesti aflandu-se alti 10 la furnizorii subansamble.

#3
costaan

costaan

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,683
  • Înscris: 04.01.2005
Taxa poate fi și cu  -
Marea majoritate n-are cum să-și cumpere.

#4
romaximusro

romaximusro

    ↑↑ Fiabilitate by Fauve :D ↑↑

  • Grup: Banned
  • Posts: 40,874
  • Înscris: 16.05.2005
un punct de vedere echilibrat luat de pe daciaclub

Quote

eu cred ca cei de la dacia/renault au dreptate. e timpul sa invete si "guvernantii" nostrii ca nu-i o idee prea buna pentru afaceri sa te tot razgandesti. uitati-va la codul fiscal, de cate ori l-au schimbat (si cica au de gand sa-l mai schimba iar, in curand).
pozitia celor de la Dacia e destul de clara: "in iulie, ati votat in parlament cum ca introduceti taxa. bazandu-ne pe asta, noi am investit in romania pentru a creste productia. acum, veniti si spuneti ca de fapt nu mai aplicati taxa. noi ce facem cu investitiile?"
schimbarile astea legislative, dese, descurajaza multi investitori. aia nu sunt ca noi, cu "lasa ca spaguim un pic si merge", ei vor sa-si faca planuri, sa se bazeze pe cifre, sa lucreze predictibil. daca statul roman le promite ceva ca sa-i atraga si apoi nu le mai da ce le-a promis sau schimba legile asa de des, investitorii astia nu vor mai veni la noi. ganditi-va ca loganul se face si in maroc si in rusia. faptul ca statul roman a anuntat ca va impune o taxa care sa protejeze industria auto interna i-a convins pe cei de la Renault sa investeasca aici in marirea productiei, si nu in maroc.


#5
ave_caesar

ave_caesar

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 807
  • Înscris: 20.12.2006

 Basarab, on Feb 3 2007, 05:50, said:

El a adaugat ca eliminarea acestei taxe ar duce la disparitia a mii de locuri de munca la Dacia si zeci de mii in Romania, i

in spatele fiecarui angajat al Uzinei de la Pitesti aflandu-se alti 10 la furnizorii subansamble.
Si ce e mai important? Sa fie protejate cateva mii (zeci de mii) de locuri de munca din industria auto sau sa-si permita oricine cetatean roman (milioane!!!) o masina?  Eu cred ca raspunsul este evident. Mobilitatea crescuta a romanilor inseamna dezvoltarea industriei turismului autohton, in primul rand: nu te mai duci cu trenul in doar cateva statiuni montane, se creaza locuri de munca in turism in locuri care sunt acum frecventate numai de cei (relativ putini) cu masini. Asta ar fi numai un aspect, mai sunt multe altele. De ce sa protejam industria auto pe spinarea turismului?
Eu sunt de acord sa se puna taxe mari pe masini puternice si poluante dar as pune o taxa de exact 500 Euro (nici un cent mai mult) pentru masini EURO DOI CU CAPACITATE CILINDRICA PANA IN 1600 CMC!
(300 Euro pentru Euro trei; 100 Euro pentru Euro patru) (repet: <1600 CMC)

#6
Basarab

Basarab

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 6,374
  • Înscris: 13.07.2004
Caesar, tu sti ce exporta no. 1 Romania?

1. Piese auto, kituri auto MADE IN ROMANIA. De Logan si Matiz.

2. Masini intregi de la Pitesti si Craiova. Sute de mii.

De ce sa importam sa terminam economia proprie?

Ce mai exportam dupa aceea?

Cu respect.

#7
ave_caesar

ave_caesar

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 807
  • Înscris: 20.12.2006

 Basarab, on Feb 3 2007, 07:38, said:

Caesar, tu sti ce exporta no. 1 Romania?

1. Piese auto, kituri auto MADE IN ROMANIA. De Logan si Matiz.

2. Masini intregi de la Pitesti si Craiova. Sute de mii.

De ce sa importam sa terminam economia proprie?

Ce mai exportam dupa aceea?

Cu respect.
O intrebare: daca merge exportul de masini atat de minunat de extraordinar de bine de ce-i f... grija pe aia de la Renault atat de mult de piata interna romaneasca? Nu vezi nici o contradictie aici?  :console: Piata romaneasca poate fi alimentata cu masini mai bune si mai ieftine decat Loganul. De ce sa protejez o industrie necompetitiva? Iar daca e competitiva la export, cum zici tu, diminuarea consumului intern de masini Logan va afecta doar in mica masura performantele uzinelor Dacia, nu crezi?
edit:
Acum vad la TV pe Antena3 ca sindicalistii de la Dacia se pregatesc sa declanseze o greva pentru ca Renault le ofera o crestere salariala de numai 6% si ei vor 25%. Ce parere ai?

Edited by ave_caesar, 03 February 2007 - 08:08.


#8
Basarab

Basarab

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 6,374
  • Înscris: 13.07.2004
Piata romaneasca poate fi alimentata cu masini mai bune si mai ieftine decat Loganul.

_________

100% ca se poate. Ai dreptate! Dar din import. Nu Made in Romania.

Balanta se distruge. In economie conteza foarte mult productia interna, muncitorii care platesc taxe si impozite, jobs, exportul.

#9
ave_caesar

ave_caesar

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 807
  • Înscris: 20.12.2006

 Basarab, on Feb 3 2007, 08:09, said:

Piata romaneasca poate fi alimentata cu masini mai bune si mai ieftine decat Loganul.

_________

100% ca se poate. Ai dreptate! Dar din import. Nu Made in Romania.

Balanta se distruge. In economie conteza foarte mult productia interna, muncitorii care platesc taxe si impozite, jobs, exportul.
Exportul de Loganuri e nesemnificativ. Centrul de greutate este pe consumul intern. Si romanii nu mai vor Dacii, vor masini straine bune. Renault sa ridice calitatea si sa scada preturile si ne mai gandim. Unde e masina de 5000 dolari? De ce nu exista o masina de clasa mica pentru orice parlit produsa de Renault la Pitesti, ceva gen Matiz sa si-l poata permite orice roman??? De ce e o diferenta atat de mica de pret intre masinile de la Pitesti produse cu salarii de mizerie in Romanie si Fiat-urile produse in Italia? Noi de ce sa platim pe Dacia Logan cat nu face???

#10
kodiak

kodiak

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 6,307
  • Înscris: 15.01.2007
Mint de ingheata apele!
     Pe Fourmont il doare undeva de angajatii romani ai Dacia!
     Problema lui Fourmont e scaderea profitului Dacia in cazul scoaterii taxei! Fourmont se face ca uita principala cauza a scaderii vinzarilor Dacia si Renault din Romania: CALITATEA! In loc sa atace problema frontal Fourmont se ascunde in spatele taxelor protectioniste ale guvernului! Cum am spus intr-un alt post decit sa vopseasca bine loganul mai bine platesc taxa de inmatriculare  a clientilor!
    Renault si-a facut faima in Romania vinzind automobile ieftine si bine dotate dar cu probleme de fiabilitate si cu service foarte scump! Problema unei astfel de mentalitati tine de faptul ca nu poti sa pacalesti clientul la nesfirsit iar rezultatul se vede! Tot mai multi clienti prefera sa cumpere masini mai putin dotate si mai scumpe dar care nu le dau batai de cap!
    Daca loganul si masinile renault in general, la preturile la care se vind acum, nu ar fi avut probleme de calitate nu ar fi avut de ce se teme din cauza second hand-urilor care se vind la acelasi pret  sau la un pret apropiat! Implicit se recunoaste chiar de catre Renault faptul ca o masina second hand veche de 5, 6, 7 ani si cu peste 100 000 de km la bord poate fi o alternativa mai buna decit Logan, iar treaba asta ii sperie   ca dracu!
   Multi romani sunt al dracului de snobi si acestia nu isi vor cumpara niciodata Logan chiar daca vor trebui sa manince numai paine cu margarina in fiecare zi! Acestia sunt oricum o cauza pierduta pentru Logan!
   Dar majoritatea romanilor sunt oameni normali si cu bun simt si daca loganul ar fi fost o masina fara probleme de calitate acesti oameni si-ar fi cumparat logan din ratiuni practice: e o masina suficient de incapatoare, suficient de dotata si noua pe deasupra! NOUA,  ceea ce inspira mai multa incredere oricarui om normal ! Faptul ca renault a reusit sa zdruncine aceasta incredere intr-un produs nou, multi oameni considerind ca o masina uzata este mai de incredere  decit una noua fabricata de Renault este o mare problema pentru Renault si Dacia pentru ca aceasta incredere se cistiga in timp! Iar  Renault nu mai are timp pe piata romaneasca!
   O alta problema legata de timp este ca Loganul a fost lansat prea tirziu! Da, tirziu! Daca ar fi fost lansat prin 2001, 2002 succesul Logan ar fi fost mult mai mare! In 2004 deja era tirziu! Economia romaneasca incepuse deja sa creasca, oamenii cistiga mai mult, au ridicat capul sus si au inceput sa priveasca si inafara ograzii lor! Posibilitatile financiare au crescut si Loganul nu mai multumeste pe toata lumea doar pentru ca e o masina ieftina si incapatoare! Oamenii vor mai mult, e cursul normal al vietii, iar produsele oferite de renault nu-i mai multumesc!
   Deci problema Renault este legata de credibilitate! Credibilitatea odata pierduta foarte greu se recistiga si cu eforturi foarte mari!

#11
Basarab

Basarab

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 6,374
  • Înscris: 13.07.2004
Exportul de Loganuri e nesemnificativ.

_________

Exporta kit-uri, exporta piese la greu in Rusia, Turcia, Maroc.

Vezi ca am pus date despre export. Acum a inceput sa exporte si furgoneta.

Se poate sa gresesti.

#12
romaximusro

romaximusro

    ↑↑ Fiabilitate by Fauve :D ↑↑

  • Grup: Banned
  • Posts: 40,874
  • Înscris: 16.05.2005

Quote

Renault si-a facut faima in Romania vinzind automobile ieftine si bine dotate dar cu probleme de fiabilitate si cu service foarte scump!

daca te referi la Logan.. nu prea ai dreptate.. citeste ce a scris cineva de pe daciaclub mai sus, si care ar putea fi problemele. Si sunt de acord cu ce spune acel tip, nu m-ar mira ca Renault sa isi ia bagajele si sa plece intr-o tara unde poate exista o predictibilitate a legislatiei..

#13
ave_caesar

ave_caesar

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 807
  • Înscris: 20.12.2006

 romaximusro, on Feb 3 2007, 08:19, said:

nu m-ar mira ca Renault sa isi ia bagajele si sa plece intr-o tara unde poate exista o predictibilitate a legislatiei..
Cale batuta! :peacefingers:

#14
Basarab

Basarab

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 6,374
  • Înscris: 13.07.2004
Maximus, daca poti sa cauti tu cifrele de export -  Dacia, ce exporta romania si postul cu Terminalul de la Constanta construit de Renault pt. a exporta pe mare.

#15
Basarab

Basarab

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 6,374
  • Înscris: 13.07.2004
Acum vad la TV pe Antena3 ca sindicalistii de la Dacia se pregatesc sa declanseze o greva pentru ca Renault le ofera o crestere salariala de numai 6% si ei vor 25%. Ce parere ai?

_______

Cum sa le mareasca daca nu mai au de munca/comenzi?

Daca intra alte masini, masini facute de alti muncitori, in alta tara, masini care acum sunt importate?!

#16
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
Da Mormint ( Fourmont. ) a auzit de economie de piata ?
Ca sa rezisti trebuie sa produci ieftin si bun, nu pe manevre politice. Astia vor sa scoata de la noi profit pt toate fabricile pe care le au.
Cit costa un Logan ( cost de productie ) ? Eu cred ca la mai putin de jumatate din pretul de vinzare.
Acum ne ameninta cu concedieri, lasa ca o da Dumnezeu si se duce dracu guvernul asta, si atunci sa puna osul la treaba si Francezii de la Renault, sa produca calitativ si ieftin, sa-l faca pe om multumit de masinile produse de ei, si sa nu se mai gindeasca la protectii politice.
Profitul se face in timp, nu intr-un an sa cistigi cit in 10.
Deci dupa cum se vede, si-au dat arama pe fata, nici in cur nu-i doare de poluare, totul este pina la bani, excrocii dracu.

#17
ave_caesar

ave_caesar

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 807
  • Înscris: 20.12.2006

 Basarab, on Feb 3 2007, 08:21, said:

Maximus, daca poti sa cauti tu cifrele de export -  Dacia, ce exporta romania si postul cu Terminalul de la Constanta construit de Renault pt. a exporta pe mare.
Tot ii dai cu exportul. Cat la suta valoric din exportul Romaniei realizeaza Renault, hm?  :naughty: Ia cauta!

#18
romaximusro

romaximusro

    ↑↑ Fiabilitate by Fauve :D ↑↑

  • Grup: Banned
  • Posts: 40,874
  • Înscris: 16.05.2005
au fost cam 85.000 de masini exportate, banuiesc ca fara a se pune la socoteala colectiile ckd exportate in alte uzine unde se asambleaza loganul:

Quote

Producatorul autohton a trecut la cucerirea pietelor externe. Lupta pe piata auto se ascute. Liberalizarea importurilor de masini rulate, dar si scaderea pretului la masinile noi importate vor concura puternic producatorul de autoturisme Dacia. In timp ce vanzarile scad pe piata interna, exporturile, in special in Europa, sunt in crestere.

Automobile Dacia a vandut 107.669 de autoturisme anul trecut in Romania, cu 5% mai putin decat in 2005, insa vanzarile uzinei romanesti pe plan mondial au crescut cu 19%, pana la 83.000 de masini. Cu tot cu exporturi, vanzarile Dacia au totalizat 196.592 de unitati, din care 184.571 au fost Logan, iar celelalte de 11.841 au fost vehicule utilitare. Fata de 2005, vanzarile Dacia pe plan mondial au crescut cu 19,6%, pe fondul cresterii puternice a exporturilor care aproape s-au dublat, ajungand la peste 83.000 de masini. Singurul model exportat a fost Logan, iar Europa Occidentala a fost principala destinatie de export, cu 40% din totalul inmatricularilor. In clasamentul pe tari, prima pozitie este detinuta de Franta, cu 18.742 de Loganuri vandute in 2006, urmata de Algeria (8.573 de unitati), Turcia (7.356 de unitati), Spania (6.483 de unitati) si Germania (6.361 de unitati).

PIETE EXTERNE. In afara de uzina din Romania, grupul Renault mai produce Logan in Maroc, Rusia si Columbia, iar in aceste doua piete modelul este comercializat sub sigla Renault. Vanzarile modelului Logan pe plan mondial au ajuns la 247.000 de unitati, daca se iau in calcul si pietele pe care modelul se vinde sub sigla marcii franceze, se precizeaza in raportul Renault. "Volumul vanzarilor din 2006 este cel mai bun din istoria Dacia", a declarat, intr-o conferinta de presa, Jacques Daniel, director comercial Dacia Renault Nissan Romania. Din volumul total, 183.958 de vehicule au fost produse in Romania si 12.750 in Maroc, a precizat Daniel.

In Rusia, Logan a incheiat anul pe locul doi in clasamentul automobilelor straine, iar in Maroc vanzarile au crescut cu peste 300% fata de 2005, in timp ce in Bulgaria si in Ucraina Dacia a comercializat de sapte ori mai multe masini in 2006, comparativ cu anul precedent. In Europa Occidentala, vanzarile Dacia au crescut cu 54,4%, pana la 47.517 masini. Franta a fost cea mai importanta piata externa pentru marca romaneasca, avand vanzari de 18.794 de masini in 2006.

Per total, vanzarile Logan au reprezentat aproape 10% din totalul grupului Renault, ce si-a gasit pe plan mondial peste 2,4 milioane de clienti anul trecut. Daniel nu a oferit date privind previziunile de vanzari pentru acest an, mentionand insa ca printre planurile Dacia se numara lansarea versiunii Logan furgoneta in aceasta luna, extinderea gamei de motorizari pentru Logan cu un nou motor, in toamna acestui an, intrarea pe noi piete si dezvoltarea unitatilor de productie din Maroc si Rusia.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate